hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 04. vasárnap 
Mónika, Flórián

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Atilla
válasz erre | email2007-02-05 16:00:36
Hello
Keri
Hát ezért írtam, hogy mindenki döntse el, hogy megéri e 300-ra barkácsolni a MZ-t. De ha megcsinálja ne várjon tőle hatalmas különbséget.

Ezt a prox dolgot már én is hallottam!
Viszont tapasztalat, hogy valamiért mégiscsak jobban bírják mint a kínai.
(Bár az újakról nincs tapasztalatom, régen meg lehet, hogy ők gyártották, csak azóta leadtak a minőségből.)

ipek:

A hátsó villába ki lehet cserélni a "szilenteket", és perselyre is lehet cserélni, sőt ha már barkácsolod tűgörgősre is!

A kipufogót sajnos nem nagyon lehet kiégetni, újat kell venni! Talán ha hosszában szétvágod, kipucolod, összeheggeszted. De ahoz már elég elvetemültnek kell lenni! :-)
A MZ kipu gyárilag egyébként elég jól méretezett, szóval a gyári lehet jobb mint egy szarul méretezett rezó. De ezekről a 5-6 körüli rezókról nincs tapasztalatom.
Viszont, ha megtelik cuccal rendesen, akkor nagyon nagyot tud veszteni a teljesítményből!
sorszám: 17965 (69331)
(előzmény: ipek, 2007-02-05 15:13:15)

 
 
ipek
válasz erre | email2007-02-05 15:13:15
Újabb kérdés:
Érdemes venni azt a rezó kipufogót amit 5-6 körül adnak?
Jobb lesz tőle vagy roszabb?
A gyári kipufogóból meg a könyökből hogy lehet kiégetni a lerakódott dzsuvát?
sorszám: 17964 (69330)
(előzmény: ipek, 2007-02-05 14:18:40)

 
 
ipek
válasz erre | email2007-02-05 14:18:40
Azt szeretném még kérdezni hogy a hátsó villába lehet szilenteket cserélni?
Vagy sima persellyel helyettesíteni?
sorszám: 17963 (69329)

 
 
ipek
válasz erre | email2007-02-05 13:27:54
Oké, kösz.
Akkor nem döntöttem rosszul hogy furatom is egyből.

sorszám: 17962 (69325)
(előzmény: Keri, 2007-02-05 13:13:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-02-05 13:14:33
és a vicc ebben, hogy a prox is kínából vásárolt, átcimkézet hajtókart árul :)
sorszám: 17961 (69324)
(előzmény: Atilla, 2007-02-05 11:38:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-02-05 13:13:07
Ha kapsz akkor jó a lengyel, de a magyartól sem kell félni. Árban szerintem nem nagy a különbség
gyűrűből a lengyel ajánlott
dugó csere esetén fúrni is érdemes
sorszám: 17960 (69323)
(előzmény: ipek, 2007-02-05 10:48:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-02-05 13:11:22
végsebességre valóban nem változik, de azért nyomatékosabb lesz a gép. Ez megpakolt motorral emelkedőn észrevehető elsősorban, tehát túrásoknak ajánlott
sorszám: 17959 (69322)
(előzmény: Atilla, 2007-02-05 09:14:30)

 
 
ipek
válasz erre | email2007-02-05 11:57:56
Nem szoktunk. Nekem nincs nagymotor jogsim, csak kikapcsolódni használom az etz-t a hegyekbe. Amúgy 70-es simsonnal járok.
Akkor asszem lengyelt veszek vagy amilyet adnak, csak nem magyart.
Sokat nem akarok rákölteni.
sorszám: 17958 (69318)
(előzmény: Atilla, 2007-02-05 11:38:39)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-02-05 11:38:39
Hú, lassan kiderül tele van a fórum környékbeliekkel! Túrára nem szoktatok jönni?

Hát persze, a legjobb lenne gyári dugót tenni bele, de olyan szerezni már nem egyszerű mutatvány!

Szerintem dugóból nagy a választék. Még a prox is gyárt MZ dugót, persze aranyáron. Na meg kapható 1 vagy 2 gyűrűs szuperkönnyű is.
Úgyhogy pénztárcádhoz mérten kapsz amit akarsz! Fúrasd meg akorára amekkorára muszáj, (Jó lesz az, később, ha még kell fúrni rajta) gagyi magyar utángyártott dugót, gyűrűt meg ne vegyél.
Nincs hiánygazdaság, szerintem itt az ésszerűség, meg a pénztárca a döntő!

Persze, ha mondjuk versenyezni akarsz, az más, akkor mindenből a legjobbat!
Csak készülj fel! Kínai hajtókar 7 000Ft, prox hajtókar 30 000Ft. És ez mindenre jellemző!
Üdv Attila
sorszám: 17957 (69317)
(előzmény: ipek, 2007-02-05 10:48:44)

 
 
ipek
válasz erre | email2007-02-05 10:48:44
Én most fúrás előtt állok.
akkor most milyen dugót hozassak?
A mostani magyar volt és nem volt vele gond. Csak a henger nagyon vállas és a gyűrűknél is majd fél centi hézag van.
Ennek ellenére jól ment csak a csatos karbiban a tű rögzítő lemezke valahogy lejött és beszívta a hengerbe. a henger nem sérült de a dugó kapott meg az egyik gyűrű. Most elvileg dugót meg gyűrűt kéne cserélni de mivel szét van kopva egyből furatom is.
sorszám: 17956 (69313)
(előzmény: ipek, 2007-02-05 10:42:20)

 
 
ipek
válasz erre | email2007-02-05 10:42:20
Én meg tokodaltárói illetve dorogi vagyok.
A tokodi hegyekbe szoktunk túrázni.
sorszám: 17955 (69312)
(előzmény: Atilla, 2007-02-05 09:14:30)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-02-05 09:14:30
Hello

Én meg tokodi, nem is tudtam, hogy van itt valaki a környékről.

Én nem dugót vettem, hanem fesszabályzót! Csak keveredtek a hozzászólások!
De gyári 300 MZ sem megy jobban mint egy 250-es, szóval kár faragni! Ha abból a pénzből kicsit finomítassz a 250-es gépen többre mész!
sorszám: 17954 (69311)
(előzmény: bazsi, 2007-02-04 18:38:14)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-02-04 20:58:56
hali! te hol kaptál 300 as EZT dugót esztergom környékén? Én dunaalmási vok és nem találtam felénk sehol.
sorszám: 17953 (69301)
(előzmény: Atilla, 2007-02-04 16:47:50)

 
 
bazsi
válasz erre | email2007-02-04 18:38:14
Hello! Attila, talán dorogi vagy? Én igen.
sorszám: 17952 (69292)
(előzmény: Atilla, 2007-02-04 16:47:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-02-04 18:01:10
ja van trabant dugós 300ccm-es de a perszelyt ahoz nem kell cserélni csak felfúrni akkorára.
A másik hogy a trabant dugó méretezése borzalmas az ETZ-hez, ellenben lehet ETZhez való 300-as dugót kapni. Ez sokkal jobb megoldás. Leginkább ezzel a felállással szokták 300-asra alakítani.
sorszám: 17951 (69291)
(előzmény: reimerm, 2007-02-04 15:54:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-02-04 17:58:01
nem kell oda, nem azért ég be mert kisajnálták a kondit

szerintem többre mész egy elektronikus szabályzóval
sorszám: 17950 (69290)
(előzmény: Péter mz, 2007-02-03 20:46:43)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-02-04 16:47:50
Hello

Péter mz
Én Esztergom mellett lakom, a Török nálam jól működött éveken át, a magyar az nem megbízható!
Szerintem, ha körülnézel biztos, hogy van valahol, legalábbis nálunk több boltban is kapni. (Szoci beállítottságú autósboltban is nézheted, mert a 6V trabanté ugyanaz.)

reimerm
Erről már volt szó, az alap trabi dugóval, és a MZ lökettel számolva kb. 268ccm lesz. Nem sokat nyersz. És akkor a csapszegméretről, meg a vezérlésről még nem is beszéltünk. Sok munka, és észrevehetetlen teljesítménynövekedés.
Szerintem nem éri meg!
sorszám: 17949 (69289)
(előzmény: Péter mz, 2007-02-03 20:54:55)

 
 
reimerm
válasz erre | email2007-02-04 15:54:18
de én már hallottam és olvastam itt az oldalon hogy valakinek 300cm3-is mz-je van és hogy trabant dugot használ.
sorszám: 17948 (69287)

 
 
devil
válasz erre | email2007-02-04 14:51:11
szerintem soha senki nem rakatott mzbe trabant perselyt, a trabinak a vezerlese eleve tarcsas, az mz meg resvezerlesu. a masik pedig a trabantnak a hengeratmeroje nemsokkal nagyobb az mzjenel, ott a lokethoszban van az elteres.
sorszám: 17947 (69286)
(előzmény: reimerm, 2007-02-04 14:26:23)

 
 
reimerm
válasz erre | email2007-02-04 14:26:23
Sziasztok!CSináltatott már valaki persely cserét etz 250-nél trabi perselyre??Lett külömbség?Esetleg árban mennyi?Vagy inkább jobb ha megfuratom a hengert?
sorszám: 17946 (69285)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-02-04 09:50:27
Nekem az előző tz-m 150-esvolt, 22-es karbival,és 125-ös hengerrel.Én nem találtam külömbséget.Vagy talán nem ment annyira...
sorszám: 17945 (69281)
(előzmény: Devil87, 2007-02-04 09:21:06)

 
 
Devil87
válasz erre | email2007-02-04 09:23:27
Öhhh... Mármint egyszer volt már arról a felállásról szó... Kihagytam.. Bocsi
sorszám: 17944 (69278)
(előzmény: Devil87, 2007-02-04 09:21:06)

 
 
Devil87
válasz erre | email2007-02-04 09:21:06
Hello mindenkinek!

Ha jól emlékszem egyszer volt már arról a felállásról hogy etz 150es henger a 125-ös hengerfejjel. Az lenne a kérdésem,h okozhat-e valami hibát ez? Írjatok mindent amit gondoltok! Köszi
sorszám: 17943 (69276)

 
 
antpeter
válasz erre | email2007-02-04 06:33:03
Az igaz,hogy most cseréltem olajat(mol hykomol),de a nívó csavarig töltöttem fel 0.5liter.
Az előző olajjal nem csinálta,az lehet,hogy sűrűbb volt.
sorszám: 17942 (69275)

 
 
válasz erre | email2007-02-03 23:54:38
Esetleg nem raktál bele több olajat egy picivel se a kelleténélert elő szokorr fordulni és akkor ott szokta gyakran kidolgozni magából. Idővel abbahagyja, legalább is nálam így volt és így is a kellő mennyiségű olaj van benne...


mzzzz
sorszám: 17941 (69272)
(előzmény: antpeter, 2007-02-03 18:59:27)

 
 
zoli251
válasz erre | email2007-02-03 21:59:47
Hengeremet fúratni vittem TW-dugóval. A hengerfúró szaki így reagált:"Á, jó kis taiwan-i, én magyart rendelek azt legalább lehet 0,05 mm-re illeszteni annak jó a dugattyúparaméterei a TW-it 0,06-0,07-re mert megragad." Tehát nekem a magyart ajánlották, pécsen az Enduro motoros boltban is.
sorszám: 17940 (69270)
(elözmény: kaiser, 2007-02-02 12:56:04)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-02-03 20:54:55
Heló.Te hol laksz?És ott mennyibe kerül az a kék dobozos?Én szombathely melletti vagyok tudnák venni, látni nem láttam egyik boltba sem de lehet tudna vmelyik bolt rendelni.Az ára is elfogadható.Nemtudod ,megbizható?
sorszám: 17939 (69268)
(előzmény: Atilla, 2007-02-03 09:37:25)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-02-03 20:46:43
Tudom egy nullával többet sikerült beütnöm de már csak akkor láttam amikor a hozzászólás megjelent aztán nem akartam már küldözgetni.De mondjuk akkor mi kéne?10volt az jó nem?akkor lehetne olyan 10mikros?Vagy 100nanoF-os?
sorszám: 17938 (69265)
(előzmény: Keri, 2007-02-03 19:46:04)

 
 
Devil87
válasz erre | email2007-02-03 20:00:33
A héten lett összerakva a 150es ETZ blokkom és a szerelő vágott bele egy bőrdarabot ami ileszkedik bele pontosan és a rúd is mozog benne tökéletesen. Azt mondta gyárilag kéne ott lenni valaminek, de én sose láttam...
sorszám: 17937 (69261)
(előzmény: antpeter, 2007-02-03 18:59:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-02-03 19:46:04
Láttál te már ekkora kondit kisülni?
Akkor nem mondanád, hogy segít csökkenteni a beégést :) valójában elősegiti azt. A megszakítónál nagyon kicsi értékü kondi van és a feszültség a tekercsen keresztül ki tud sülni,ezért működik.
sorszám: 17936 (69260)
(elözmény: kaiser, 2007-02-02 18:39:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-02-03 19:43:27
És miért kap több naftát ettől?
Inkább a kipufogó oldalon szokás pici (kb1mm) letörést reszelni a dugóba. Nem szép megoldás de működik. Magasabb fordulatra tolja a nyomatékcsúcsot, azaz alul lehet hogy nem fog anyira húzni.
sorszám: 17935 (69259)
(elözmény: kaiser, 2007-02-02 17:57:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-02-03 19:40:27
keri kukac szocimotoros.hu
sorszám: 17934 (69258)
(elözmény: kaiser, 2007-02-02 13:51:17)

 
 
antpeter
válasz erre | email2007-02-03 18:59:27
Sziasztok!125-ös Mz-nél a lánckerék tengelyében a kuplungkiemelő rudazatnál szivárog az olajam.Van ere valami praktika?Előre is köszi
sorszám: 17933 (69257)

 
 
válasz erre | email2007-02-03 17:45:47
Elég természetes...
sorszám: 17932 (69248)
(előzmény: Devil87, 2007-02-03 16:43:18)

 
 
Devil87
válasz erre | email2007-02-03 16:43:18
Üdv!! Mennyire természetes dolog, hogy bejaratás ideje alatt többet eszik a gép?? ETZ150es, felülről 3dik pozícióban a tű.
sorszám: 17931 (69244)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-02-03 16:01:31
etz251
sorszám: 17930 (69242)
(előzmény: ETZmotoros, 2007-02-03 15:39:45)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2007-02-03 15:39:45
Eddig, rendben de azt is írd le kérlek, hogy milyen motorra gondolsz a kérdéseddel?
Zoltán
sorszám: 17929 (69241)
(előzmény: Nagy Joe, 2007-02-03 12:19:13)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-02-03 12:19:13
Sziasztok
Bár már egyszer leírtam ezt a kérdést, de nem válaszolt senki azért meg kérdezem megint: (sokat segítenétek ha tudnátok adni leírást vagy választ, szóval előre is köszi:):

érdeklődnék hogy a kuplunglamelláknál azoknak a lammelááknak mekkora a minimális vastagsága (ami még nem kopott, és elfogadható), amelyeknel kivül vannak a fogai.
sorszám: 17928 (69238)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-02-03 09:50:23
Én nem vagyok érintett a témában, úgyhogy konkrétumokat nem is tudok mondani, de levendel barátom simán vett a zichy jenő utcában valamit, és tök jól elvan vele.
De lehet, hogy van kapcsrajz is valamelyik korabeli Rádiotechnika vagy Ezermester folyóiratban, ott szoktak ilyesmik lenni... De nem hiszem, hogy érdemes lenne babrálni vele, az alkatrészköltség kapásból vagy 500 Ft (ha nyákot, vaskloridot és lakkfilcet is venned kell, akkor 1500), és sok meló van vele. Aztán vagy működik, vagy nem. Mert ezeknél a rajzoknál előfordul a nyomdahiba.
sorszám: 17927 (69233)
(előzmény: Péter mz, 2007-02-03 08:40:16)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-02-03 09:37:25
Hello

Nem kapsz? Nálunk lehet a motoros boltba venni!
De van itt is: http://tinyurl.com/2vch99
(Magyart ne vegyél)

Üdv
sorszám: 17926 (69231)
(előzmény: Péter mz, 2007-02-03 08:40:16)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-02-03 08:40:16
Heló.Igen én is szeretnék elektronikus fesszabot ami 6 voltos de eddig sehol sem találtam.Azért gondoltam erre amig nem találok.Nem tudsz te se nyák rajzot?Én megépiteném csak adatokra meg rajzra lenne szükség
sorszám: 17925 (69229)
(előzmény: Zapkorte, 2007-02-02 22:48:03)

 
 
z25z
válasz erre | email2007-02-03 01:40:12
Nos akkor ram harult az a halatlan feladat, hogy hozzam az ellenpeldat. Berta van a gepemben,mar masodjara, eddig meg nem volt bajom vele. Most 7000 km kornyeken vagyok, es rendszeresen szeged-karcag tavot jarom vele 5000 rpm-es fordulaton, eddig kifogastalanul...
sorszám: 17924 (69228)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2007-02-03 01:24:17
Hát nem tudom. Nekem már kettő bertám besült igaz hogy valószínüleg falslevegőt szívott agenerátor szimeringnél. Egyébként meg vegyél a kezedbe e gyári meg egy berta dugót és érezni fogod a különbséget. Annyival nagyobb súj rángatja a tűgörgőidet. Nagyobb a tágulása ezért ha azt akarod hogy tutira ne szoruljon meg akkor a hengert nem nullásra hanem plussz 0,05osra kell furatni. Az anyaga meg valszeg nem speckós ötvözet hanem a dakesz által bevitt közuti jelzőtábla beolvasztva.
sorszám: 17923 (69227)
(elözmény: kaiser, 2007-02-02 13:19:56)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2007-02-03 01:12:41
A Futár Petinél is érdeklődtél már? Azt mondta hogy e hó közepére jön neki alkatrész szállítmány amibe lesz nekem is dugattyúm
sorszám: 17922 (69226)
(elözmény: kaiser, 2007-02-02 13:34:10)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-02-02 23:44:58
Egész pontosan: motorkerékpár álló helyzetben- járó motor- és pl egyesből kivenni üresbe.
sorszám: 17921 (69224)
(előzmény: Nagy Joe, 2007-02-02 22:56:06)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-02-02 22:56:06
Igazibol sajat tapasztalatom az hogy allohelyzetben nem is lehet nagyon sebesseget valtani egy kicsit nekem mozgatni kell a motort vagy nemtom hogy erre gondolsz-e.
2. lamellacseréhez viszont lekell szedni a kuplungot a fötengelyről, szétszedni darabokra kuplungot majd összerakni és visszarakni a fötengelyre.
sorszám: 17920 (69220)
(előzmény: k-rudi, 2007-02-02 22:52:07)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-02-02 22:52:07
Üdv! Mostanában nézegetek 250-eseket, egyet ki is szemeltem, és 2 dolog érdekel a típussal kapcsolatban: 1.: természetes-e az, hogy álló helyzetben nem igazán lehet kiemelni egyesből,
2.: pl lamella cseréhez le kell-e cuppantani az egész kuplungot, vagy szerelhető a főtengelyen?
sorszám: 17919 (69219)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-02-02 22:48:03
Apáink pakolásztak kondikat hajdan a zsigulik fesszabjára, hogy ne zavarja a kozéphullámú rádiójukat... De szerintem inkább vegyél/csinálj egy elektronikus fesszabot, kicsit talán drágább ugyan, de utána nem kell többet vacakolnod.
sorszám: 17918 (69218)
(elözmény: kaiser, 2007-02-02 18:39:42)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-02-02 22:24:43
Sziasztok érdeklődnék hogy a kuplunglamelláknál azoknak a lammelááknak mekkora a minimális vastagsága (ami még nem kopott, és elfogadható), amelyeknel kivül vannak a fogai.
sorszám: 17917 (69216)

 
 
marcee
válasz erre | email2007-02-02 20:40:53
Kicsit félreértettél. Igaz azt nem írtam hogy etz-ről beszélek.
Szóval az egyértelmű hogy a gerjesztőáramot(DF) szabályozni kell. Ezt tökéletesen megoldja egy olyan fesszabályzó aminek 3 kivezetése van. Egy a test, egy a 61es pont ami a diódasorról jön, egy pedig a DF.
Az nem világos nekem, hogy miért kell keresztülvezetni a fesszabályzón a diódasorból kijövő áramot?!
sorszám: 17916 (69214)
(elözmény: kaiser, 2007-02-01 21:16:50)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu