:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
jó, azért szétszedni nem szoktam, csak szezon elött légtelenítek egyett és ezzel együtt cserélem a fékfolyadékot.
Kívülről megpucolom, megnézem hogy minden rendben legyen.
A fékcsövek nem hajlamosak eldurranásra, de egy elöregedett fékcső elég lufi módon tud viselkedni amit nem szeretek. Ezért is cseréltem mindkét hidraulikus fékes motoromon teflon/fémszövetes csőre. Jó ez már tényleg túlzás, de egy repedezett lufi csövet, azért érdemes cserélni.
Eldugulni/ koszolódni nem nagyon koszolódik a fék ilyen karbantartás mellet, mert folyadék cserekor a szmötyi is kiürül nagyrészben.
A felpuhulással az a baj, hogy nem fokozatosan jön, hanem majd egyszer aikor nem is várnád mert nem fékeztél elötte hirtelen beesik a fékkarod és nem tudsz megállni.
Az elnyalás, meg eltörésről meg az a véleményem, hogy nem fakézzel és megfelelő szerszámokkal kell dolgozni. Ha valaki elnyalta akkor meg ki kell cserélni.
Én általában letojom, hogy néz ki a motorom és nem érdekel ha csörög a csapszeg és nincs kompreszió, de a fékre én nagyon érzékeny vagyok...általában akikről tudom, hogy egyszer felfort a fékfolyadék, azóta azok is figyelnek a fékre :)
Elvileg csakugyan így kéne, sőt, elvileg még az összes gumi fékcsövet is rendszeresen cserélgetni kéne. Gyakorlatilag az ember csak akkor nyúl hozzá, ha vannak bizonyos előjelek... Egy teljesen jó féket baszogatni sztahanovistáknak való feladat! És az a sok szívás, ami ezzel jár: beszorult légtelenítő csavarok eldugult furattal, nagy nehezen kiszeded, megtiszítod, erre légtelenítés közben lenyalódik a feje (rosszabb esetben eltörik), akkor lehet előlről kezdeni... közben tucsogsz a fékolajban, amiről köztudomású, hogy impotenciát okoz... brrrr! Az én motoromban simán benne van az a fékolaj, amivel vettem, és nem is fogom lecserélni, amíg nem kezd el puhulni. No persze az is igaz, hogy könnyen beszélek, nagy baj nem történhez, mert mindkét fékkör hat az első kerékre is.
Köszönöm szépen az infót!
Nekem is ez volt a problémám.
Tegnap szétszedtem a főfékhengert, kicseréltem a kis gumikarmantyút meg a külső szimeringet, feltöltöttem a rendszert DOT 4-es fékfolyadékkal és most tökéletesen működik.
Szerintem te is cserélj benne kis gumikarmantyút, lehet, hogy az a hiba.
jaj, hogy lehet kimenni a közútra ilyen fékkel?
A féket évente legalább egyszer illene ellenörizni, légteleníteni, illetve ha már ott járok én mindig le is cserélem.
Azt mondjátok ez hülyeség mert 10 éve járok ugyan azzal az olajjal és semmi gond nem történt, de nekem egyszer elment a fékem a Hungaroringen a célegyenes végén alig 2 éves DOT4es olajjal, azóta nem játszok ilyennel.
Persze nem jellemző, hogy az ember hungaroringen durvuljon, de ugyan olyan terhelés érheti a féket egy hosszabb leejtőn megpakolva is.
Szóval a fék nem játék! A fékfolyadék pedig nem drága. Ezért én évente cserélem jó minőségü 5.1es olajra.
Gondolom van rajta valami eszeveszett minimum-ár, mondjuk 45000 Ft. Mert az ott úgy szokás. Szerintem nem is igazán akarják ott eladni a portékájukat... csupa csillagász nepper-arc. :-(
Hello! www.vatera.hu -n hirdet valaki egyet 2000Ft-ért! Komplett rendszer.
ha hibátlan fékrendszere van olcsón valakinek az szerintem sokakat érdekelne ;-)
Majdnem. Én arra tippelek, hogy valami nagyon-nagyon régi fékolaj lehet benne. A fékolaj nedvszívó, magába veszi a levegő páratartalmát. Na most ha egy ilyen "vizes" féket használsz, felmelegszik, és gőzbuborékok képződnek benne, azok meg már rugalmasan viselkednek, mintha csak levegős lenne. Szerintem fékolajat kell cserélni, és jó lessz!
Sziasztok! Nekem ETZ251-es gépem van. A kilométerórám "siet". Van valami tippetek mi lehet az ok? Hátul 3,50-16 a méret.
levegős a rendszer. Azt hiszem a szervíz menü pont alatt le van írva, h hogyan lehet levegőtleníteni.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni 250 ETZ első tárcsafék ügyben:
Menet közben szinte állandóan beesik a fékkar a kormányig , a fékhatás meg nulla.
Néha meg fog rendesen, nem puhul, keményen fékez, de a következő fékezésnél megint semmi.
Mi lehet a gond? Levegős? Néha elég keményen fog, nem puhul, de a legtöbbször meg semmi.
Minden segítséget előre is köszönök!
Thunder, MZFan, kösz a hozzászólásokat. Nálam új a motor, nem tudom hogy nézhetett ki korábban, de csak a csupasz tengelyvég van ott. Amiről beszélsz, az a Loctite 5920-as, van olyanom.
Sziasztok!
125-ös ETZ-hez kellene nekem első főfékhenger karral együtt vagy komplett első hidraulikus(tárcsafékes) fékrendszer(főfékhenger, fékcső, féknyereg). Ha van valakinek hibátlan állapotban és olcsón adja, az legyen szives szólni!
Előre is köszönöm!
Széles utat!
Az gyárilag be van "ragasztva", ha nincs ott az a sárgás anyag, akkor szivároghat ott olaj, bár nemtom.. Nem inkább a fekete kapcsoló meneténél szivárog? Az a műanyag inkább lehet probléma forrás, de ha látod honnan szivárog az olaj próbáld meg lezsírtalanítani, és pasztával megkenni a környékét, olyannal amit a blokkhoz használnak mikor húzzák össze!
ThUnDeR
A bejáratáshoz: ne motorfékezz, ügyelj rá, hogyha forgatod akkor gáz is legyen húzva rendesen. A hátszél veszélyes, nem az ellenszél! Én ezzel rontottam el, örültem milyen könnyen megy 90-el(150es) az erős hátszélben(jó ha negyed gáz volt), aztán sity-suty megszorult. Maradandó baja nem lett tőle...
Elvileg az arol2t az, amit a szoci 2t motorokba való, közepes minőségű valami.
A sprint2t kicsit magasabb polcon van, drágább is, és elvileg jobb minőségű, némileg adalékolt kétütemű olaj, ami már jobb kenőképességű, nagyobb igénybevételre tervezték.
Hogy ebből mennyi a marketingmaszlag, azt csak egy kőolajipari mérnök tudná pontosan megállapítani. Az biztos, hogy a Sprint2t-nek már a színe is bizalomgerjesztőbb, ezért én inkább azt veszem.
Hali!
Ma láttam egy gyöngyörű 250/1-t kiskunhalason, futón vitték, de amennyit sikerült elcsípnem belőle, az magáért beszélt.
Hali!
Mi a különbség a sprint2t és az arol2t között?
NEkem is ugyan ez a téma. Múltkotr már írtam hogy mit szívtam a csatossal. Igaz akkor fele más cuccok voltak benne.
Szóval vettem bele súbert meg bele való fúvókát, és minden megoldódott kivéve az alapjárat. Hidegen volt alapjárat és ahogy melegedett be úgy csökkent és annyira hogy egy idő után képes volt megállni.
De menet közben már nem fogy el aza anyag és nem dús, szóval minden ok kivéve az alapjárat.
Most furattam a hengert, és 20-as keverékbe raktam 20 liter benzinhez fél deci Militec kopáscsökkentő fémkondicionálót(olyan mit a prolong csak jobb és olcsóbb) És láss csodát amit ráirtak a flakonra azt hozta is.
Első 2 órán hegyi túra alatt nem volt semmi, de utána egyszercsak azt vettem észre hogy üresbe visszanegedett gáznál bőg a motor, mintha beakadt volna a gázbowden, megnéztem és mindden rendbe volt, előtte meg nem volt alapjáratom, ( a karbin nem állítottam semmit), vissza kellett tekernem a levegőcsavaron 2-t hogy visszamenjen az alajpjárat. Közben még azt is észerevettem, hogy sokkal könnyebben és gyorsabban reagál a gázra, és finomabban jár a motor és nincs akkora vibráció. Ez mellett még az élettartama is nő többszörösére mivel a sürlódás csökkent a többszörösére, és ezáltal a fogyasztás is csökken,+ nem melegszik annyira. Pár éve raktam a kocsiba is, ott is hozta ezeket. Nem volt ismeretlen a dolog csak most próbáltam ki a motorba is. Van egy 70-es simsonom is abba is raktam, de még nem mentem vele, majd beszámolok azzal kapcsolatban is. Az még meg is szorult 1x2x huzamosabb csutka gáznál.
Szóval, ettől még az alapjáratom is megjött mivel kisebb a surlódás és könnyebben jár a motor. Amúgy 7500ft fél liter, és 1 liter motor olajhoz fél deci kell. Bárhova lehet önteni ahol van olaj. mindenféle robbanó motor, váltók difik, szervók, esztergák, bármi ahol fém-fém kapcsolat van.
Ez beépül a fémbe így nem kell folyamatosan öntögetni bele csak elég 1x2x utána olyan marad mindíg.
Kétütemű motorok
Adjon 5% (0,5 deciliter) Militec-1-et minden egyes liter 2T kétütemű olajhoz. 1:50 keverék esetén adjon 0.5dl Militec-1-et a tankba 50L keverék tankolása előtt. (0,25dl 25L keverék esetén) A kezelést 25.000 km után ismételje meg, kerti szerszámok esetén 2 évente.
Nagyjából ennyi a tapasztalatom
bővebben:
militec.hu
F I G Y E L E M !!!
Akik vettem tőlem villamerevitőt ,azoktól a héten veszem vissza! ugyanugy az Árpád-hidnál.csütörtökön délután 18 órakor!
Valamenyi olaly megy át de vizszintes helyzetben nem éri el a nivót. / próbakör után meleg motornál néztem és az olajat nem deciztem mert ha tsokkal többet öntöttem akkor sem jött a nivonál csak a betöltönyilásnál nyomta.
Léptetővillák tengelyének a végétől folyik.körbe kell nyomni valami gumipaszta szerüséggel, vagy esetleg epokittal, vagy bele kell ragasztani valami müanyag dugót az eredeti fémdugó helyett...ilyesmi
Hali!
Tud valaki segíteni? ETZ 250 az illető, és folyik az olaj az üresjárat kapcsolóból, vagy mellőle: nem tudom mi lehet, mintha valami tengely, vagy ilyesmi lenne. Ott van az ür.jár. kapcs. mellett balra. Van valakinek valami tapasztalata? A blokk széthúzását szeretném elkerülni.
Kössz!
Heló.Ne deci pontosan öntsd fel olajjal hanem a decit vedd kb-ra az a lényeg hogy vizszintesen álló motoronál jöjjön az olaj a nivónál.Szóval a decipontosságot hagyd.De különben valahol alul folyhat át az olaj a kuplung alatt valahol.Lehet hogyha magad csináltad a tömitést túl nagyra hagytad és belelóg az olaj utjába.De ha bolti tömitéskészlet volt abban is lehet hiba.
Én is vettem egyet, szerintem én is befizettem a tanulópénzt! Ontja a benzint a motorba! Már a tűt letoltam teljesen, az úszószintet az előírt alá csökkentettem, és valamit javult, alapjárat is van, de még mindíg sokat kap. Ha az úszószintet tovább csökkentem fordulaton elfogy az anyag, még esetleg fúvókát kéne cserélni, de már utálom az egészet...
Üdv!
Kinek milyen tapasztalata, tippje van a bejáratásra. Nem szeretném, hogy megszoruljon.
Öntök bele Stihl olajat, picit dúsabb keverék.
Még valami tapasztalat jötanás?
Köszönöm előre is
Üdv
Menet közben át kéne hogy mennyen annyi olaj ami elég a kupplung kenéséhez, meg a többihez! Álló helyzetben szerintem ne várd hogy átfollyon.
ThUnDeR
Nekem a TS-be csak 1 biztosíték van ami a gyujtáskapcsolóból jövő piros kábelt köti össze két másikkal. Onnan az egyik egy rövid kék ami a fesszab-hoz megy.Ez a biztosíték ment ki, én arra gyanakszom hogy a plusszba felszerelt kis-ködlámpáimmal lehet a gond.
Mert a testelésük meg a kapcsolóhoz való kötésük nem biztos hogy tökéletes.
Azért köszi a válaszokat.
HALI!! ELADÓ MZ ES/125 TROFI 1968-ÉVJ. PIROS-KÉK, APRÓ HIÁNNYAL, PAPÍROK ÉS RENDSZÁM NÉLKÜL, KORÁHOZ KÉPEST JÓ ÁLLAPOTBAN, ZSÍR ÚJ KÜLSŐKKEL, ÉS BELSŐKKEL ,VALAMINT TAPOSÓGUMIKKAL, AZ ÁRA 30000 FT. ( GÖDÖLLŐ) 0620/992-4528
Sziasztok, van egy 150 es etz-m és olyan gond van vele hogy feltöltöm a váltót olalyal de nem megy át a kuplunghoz annyi olaly hogy vizszintessen a nívonál megjelenjen, csak ha megdöntöm akkor jön a nivonál olaly. / inkább nyomja ki a betöltönyilásnál/. Van valami tippetek? Esetleg valaki nem tudna küldeni nekem egy képet hogy hol kéne az olalynak átmennia váltóbol a kuplunghoz. Minden tippet szivessen fogadok, már a tököm televan vele.
Sziasztok van valakinek tabasztalata utángyártott 30N3 karbival? (csatos, állító csavarok jobboldalt, külön alapjárati kör) Szereztem egyet, de nem bírok alapjáratot állítani, kis fordulaton mindig leállna, nagy fordulaton működik, szerintem sokat kap mert dől belőle a füst. Szivató látszólag nem akad fenn, az alapjárati csavar állítása nem hatja meg. Egyenlőre visszaraktam a régi szétkopott karbit. Befizettem a tanulópénzt?
Hali.
Elado egy TS 250/1-es blokk, állorész, és karburátor nincs hozzá, és a kuplung le van rola szedve, meg a henger és a dugattyú. De kis ráfordítással uzembe lehet helyezni. Az ára 11ezer forint. Zala megyében megtekinthető. e-mail: vale.46@freemail.hu Tel: 0670310-5801
üdv
Lehet hogy enged csak nem kifelé. Lehet hogy a munkahengerbe a gumikarmantyú nem megfelelő. Ez lehet a rossz minőség miatt vagy mert a furat belseje karcos.
Üdv egyébként én is fékkel szívok, tavaj lett felújítva és most már megint nem jó.
bubue@freemail.hu
ha küldenél képet, megköszönném :) meg egy árfolyamot!!! Kösszike
Melyik biztosítékot csapta ki
mert nekem vot olyan eset hogy jobbról az elsőt verte ki akkor nekem az volt a baj hogy a kábelszigetelés meg volt sérülve és letestelt,úgyhogy azt kellene megnézned hogy melyiket verte ki.
Császtok.ETZ első tárcsaféket szerkesztettem a gép alá és még annyi a baja hogy nem akar úgy fogni mint ahogy egy tárcsaféknek kellene na most akkor szerintetek a fékbetéttel lenne a baj vagy valami mással engedni nem enged úgyhogy a nyomás nem szökik el.
Hi!
csomó minden lehet. Izzó, vezeték lecsúszott valahol...
Hello!
A minap a mözöm menet közben kiverte a biztosítékját és azt szeretném megkérdezni hogy ennek mi lehetett az oka??
Igen ez lehet gond de nekem csak a mintázat más erösebb de a méret az gyári.
én is ezért izgulok, mert nekem elöl a 2,75 helyet 110-van és hát az ugye nem gyári méret, nemtom szolni fognak-e érte. -.-'
Sziasztok!Mit szolnak a müszakin a gumi mintázathoz,gondolok itt az enduro gumira ami méretbe stimmel?Köszi Némó ehhez pl:http://www.heidenau.hu/megjelen.php?termek_id_be=&megnevezes_be=&fomenu_id=2&almenu1_id=1&almenu2_id=48&fomenu_nev=Gumi%E1ru&almenu1_nev=Heidenau&almenu2_nev=Endur%F3%20k%F6penyek&oldal=10&akcios=&ujtermek=&nemmenu=&oldalsor=10&listazas=1
Sziasztok,eladnám jó állapotban lévő,chopperes kinézetű MZ ETZ125ötösömet nagyobbra váltás miatt.Érd:06 30 273-1301,hivj,megegyezünk.Emailra képet küldök.
Heló.Azt a sztendert ugy kell felrakni hogy meglazitod a lábtartó bilincseit majd kihuzod őket de forgatni nem tudod mert a végén bevágás van a váz felőli végén hogy ne forduljon el meghuzott állapotban sem.Szóval miután kihuzatd őket felhelyezed a sztendert majd a jobb lábtartót bedugod a helyére és meghuzod.A bal oldalon pedig először akaszd be azt a nagy rugót a helyére amit ugy kell feltenni hogy a hosszabb végét kell a lábtartóba akasztania másikat a sztenderbe majd igy kell bedugni a lábtartót a helyére mert igy kicsit könnyebb mint először bedugni a csövet és utána rugót akasztani.A sztendert ugy tedd fel hogy ha sztenderre állitanád a motort az üreges része áll előre fele.Meg van rajta egy gumibak is ami a vázhoz nyomódik ugyis meg fogod látni hogy kell.
Heló.Még az is segit ha a kormány jobbra van kitekerve mert hosszabb lesz a spirál.
Heló.Szerezz egy kb 10 fogú (vagy kevesebb fogút az a lényeg minél kisebb legyen hogy ne emelje tulságosan a láncot.)lánckereket ami csapágyas.Fel kellene hegeszteni két laposvasat a vázra függőlegesen felfelé és a két laposvas közé betenni azt a lánckereket és azon elvezetni a láncot.A lengőkarral meg vigyázz meg föleg hogy krossz és ha már nagyon megkoptatta nehogy eltörjön.Ja és figyelj arra miután ezt a tervet megvalósitottad hogyha rugózol rajta a láncfeszesség jó maradjon nehogy tulságosan feszüljön mert megeszi a csapágyakat a blokkban meg hátul is sőt a fogakat is tönkre teszi.A krosszmotoron nagyobb a hátsó lánckerék sztem és ezmiatt nem éri el a lengőkart +ugy van megtervezve direkt az egész hogy a rugóut és a láncfeszesség jó legyen.
Hi nekem az a problémám "250ETZ" hogy a kuplungom egy idő után elkezd fogni azaz nem lehet oldot álapotba hozni,s így üresbe se lehet kivenni. Tud valaki segitenni?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|