:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Attol,hogy 16-os a hátsó kereked az óra nem mér töbett.
Csak a motor nagyobb fordulatszámon adja le az elért sebeségett ,mivel a kerék átmérő kisebb.
251tz-d van vagy lecserélted a 18-ast.
Nekem is van 16-os /1es hátsó kerekem lehet inkább én is azt cserélem le minthogy a fogaskerekekkel variálok.
Nos éz egy érdekes dolog, ha hasalok akkor szigorúan óra szerint "130" de ez biztos helytelen érték, mert nekem 16os hátsó kerekem van, nem 18as.
Van még egy ott valamelyik klauzál utcával párhuzamos utcában is, a Wesselényi meg a Rákóczi között. Egyszer voltam nála, de miután 3000-ért akart eladni nekem egy óraspirált, ami 1200 volt a kertész utcai fiat boltban, valahogy kiszerettem az ürgéből. ;-)
Lecserélem 18-vagy 19esre,hogy 5 be egy kicsit erősebb legyen,és utasnál se nyögjön ,nem baj ha csak 110-et megy bár szerintem igy is kipörög120-125km/h csak magasabb fordulatszám melett.
chevy001 neked 5500on 19-essel menyit megy?
Lecserélem 18-vagy 19esre,hogy 5 be egy kicsit erősebb legyen,és utasnál se nyögjön ,nem baj ha csak 110-et megy bár szerintem igy is kipörög120-125km/h csak magasabb fordulatszám melett.
chevy001 neked 5500on 19-essel menyit megy?
Szia B.A.T.(II)!
Órásmester:
Autóműszer Haudek
Bp. XIII. Alig utca 12.
Tel: 06-/1/-329-4195
sorszám: 18660 (71621)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-20 17:09:25)
Ha jól tudom gyári adatnak 130 vagy 135 van meg adva nem tudom pontosan. De az biztos, h 19es fogaskerékkel elől. És s, h nekem 19essel 5500at pörög a vas 5ben.
sorszám: 18659 (71620)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-20 18:28:23)
Ez azért érdekes, mert elvileg a kisebb fogszámú fogaskerékkel jobban gyorsul a gép, valamivel pörgősebb stílusú lenne, erősebbnek éreznéd, viszont azonos ford. számon nem menne annyit, szóval 5000-en még 120-at se menne 18-19-es fogaskerékkel.
Sztem....
Persze elképzelhető, hogy azokkal 5000 fölé bírnád húzni!
Hát, azért először megpróbálnám az órásmestert. Nem véletlenül csinálja azt, amit csinál, orvosolná a problémát, hiszen még is csak erre szakosodott!
:)
Üdv.
Felejtsd el a javítgatást! Próbálj működőképeset találni! A régi skodákban is ugyanolyan van, csak annak van napi számlálója is, szóval irány a bonci vagy a vatera vagy a skoda klub!
sorszám: 18656 (71613)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-20 17:09:25)
Rengeteget számít, főleg elöl. Két fog az már a fogszám 10%-a. Általában ha valaki variálni akar vele, egy fognyit módosít először, talán kettőt, sőt, az oldalkocsis és nem oldalas változat között is csak ennyi a különbség. szóval sokat számít.
Megnéztem 20fogu fogaskerék hajtja a kereket.
Gyárilag 18-19 fogú elsővel jöttek ki.
De enyit számitana az a két fog?
ui. Bocsi, hogy nem MZ-s problémával nyaggatlak.... ;)
sorszám: 18653 (71610)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-20 17:09:25)
Valaki tudna Nekem ajánlani 1 jó órásmestert, aki megcsinálná 638-as TS Jawa-m km számlálóját?
Lenne egy kérdésem etz 250-es tulajok számára.
Mekora furdulat tartozik a max sebeséghez,és ez milyen elsö hátsó fogaskerékkel.
Nekem max 120at megy a gép de ekkor még "csak"közel 5ezrett pörög
4ezernél megy olyan 90-100kmh
Ha felálitom sztenderre berekom 5 be és felpörgettem 6 ezrre ,bőven tulpörög a 140es határon .
Lehett ,hogy valamelyik orám féremér vagy tul nagy hajtófogaskerekem van.
Vagy éppen ezek az adatok a gyári öszehangolásnak felelnek meg.
Szerintettek?
Csináltatom éppen az esztergályossal,hogy babetta forgórészbe a simóm lenkerékagyát belesüllyesztem.megcsinálja de azt mondja hogy lemágneseződhet!!na most akk magyarázza el vki lécci mit jelent pontosan.az hogy most beleér és vonza az agyat atttól most miért nem fog áramot termelni?nem vágom attól miért nem lenne elég erős tőle a mágnes v vm i?
Az egyik:
Olyan mintha tüsszentene valaki?
Zoltán
Sziasztok!
Hol lehet jominöségü megszakitot venni (Pest Környékén)illetve kondit,trafot egyszoval a jo gyujtás alapjait?Köszi Némó
Nem tudom, ehhez nem értek. De mondom, ha szemet vetnék rá, elvinnélek téged, megmondanád, mennyibe kerülsz, ha azt mondanád, hogy hazudik a fickó, legfeljebb nem venném meg, oszt jónapot (hogy egy klasszikust idézzek). Azért fenn kell tartani egy kiskaput arra az esetre, hogy netán igaz a dolog. Sokan hazudnak, de nem mindenki.
Akkor meg minek írja, hoy m-zárolt ?
Na látod, máris sántít a történet.
Nem tudom, de ha lenne rá pénzem, elvinném peti74-et, ha már felajánlotta a szolgáltatását, majd ő megmondaná a tutit. Egyébként felhívtam, a fickó szerint nem katonai kivitelű.
7000 km... muhaha. Hogy kerül egy m-zárolt motor Iváncsára épp ennyi km-rel, és persze ennek megfelelően hibátlanul, na persze.
Az enyém is m-zártolt volt anno, egy ruhakereskedő hozta be egy kamion platóján még 1996-ban, összesen 20 db, bartelba kapta németországban. Azt hitte, hogy megcsinálja vele az év üzletét. Aztán mikor le akarta papírozni, kderült, hogy ilyen típusú motor nincs a magyar nyilvántartásban, ezért aztán el kellett vinni a kpm-hez zajmérésre, teljesítménymérésre és végül MZ ETZ 250/A típusjellel adtak neki 20 db forgalmit, meg 20 db rendszámot. Kb. félmilliót otthagyott a végére, úgyhogy annyira elege lett belőle, hogy a végén fix 50ezerért árulta darabját a forgalmis rendszámos honvédségi ETZ-knek. El is fogyott mind. De nem is értek többet, mert ezek némelyike elég lestrapált motor volt, kellett rá költeni.
Szóval ezzel a 200k-val az a gond, hogyha már mindenképpen 200ezret szánok egy pöpec ETZ-re, akkor veszek egy papíros lestrapáltat 40-ért, 50 a papírmunka és 110ezerből tökéletes gépet varázsolok belőle, a legjobb alkatrészekből.
Sajnos valami lúzer ezt is meg fogja venni végül, és lehet hogy még büszke is lesz rá.
Aztán persze lehet, hogy vannak csodák, csak én nem hiszek bennük...
Hát nem tudom, és te láttad már ezt a motort vagy honnan veszed,h bontatlan télleg a blokk? Én is rakhatok fel hírdetést hogy a tsem bontatlan meg miegymás :)
"már nagy csodák nincsenek, csak nagy remények" Pedig vannak csodák. Egy mai hirdetés: http://www.hasznaltmotor.hu/hasznaltmotor_vpage.jsp?id=59814
Üdv!
2 dolog lenne!
Az egyik, hogy néha ha be akarom rúgni a 251-esemet akkor olyan mintha hatalmas nyomás szabadulna ki valahonnan, ilyen nagy szisszenést hallani. Az mitől van?
A másik, hogyha oldalkocsit akarnék rá akkor az milyen papír és -műszaki munkával járna?
Ha szerelés közben nem sérül meg, és a munkahenger belső fala, amivel a karmantyú érintkezik sérülésmentes, akkor annak jónak kell lennie. Én évente cseréltem az ott vásárolt karmanytyút, de soha nem hiba miatt, hanem mindig nyár eleján a 10napos túra előtt. Ne külföldön a hegyekben kezdjen el gyengülni a fékem.
Általában amúgy az öntvény kopása, sérülése okozza a sok szívást a fékkel, dehát ugye 18 év...
Szóval jó az. De DOT3-at rakjál bele, avval bírnia kell.
Kerek lampas, 3szog alaku ulesek, melyek felnyithatok, teljesen mukodokepes, erdelyipapirok, 4 sebesseges, kerek hengerrel, magyarorszagon nem forgalmaztak.
Csak gyujtoknek elado.
MZ ES 250/1
Elado MZ ES 250/1 az 50-es evekbol
Elado MZ ES 250/1 az 50-es evekbol
Sziasztok!
At szeretném megkérdezni, hogy ami pl a Futárpetinél lehet kapni ETZ első tárcsafékbe tömítőgyűrűk, azok milyen minőségűek? Gondolok itt a főfékhengernél és a fékdugattyúaknál is.
Hát én ott vettem és én is zöldet kaptam, ezért a te hozzászólásod is félreérthető volt :)
Ezt írtad :
a "ződ" főtengelyszimmering, meg a villaszárszimmering az egy középkategóriás TCK,
Tehát a zöld főtengelyszimmering az TCK és az jó ?
Ez félreérhető. És sokan félre is értik.
Egyébként teljesen igazad van, meg kell nézni mi va ráírva (és lehetőleg szimmering szaküzletben kell venni).
Navárj. Én megnéztem azt amit vettem, TCK volt, és ződ. Nem azt mondtam, hogy minden ami ződ az jó. :) Meg kell nézni mi van ráírva, ez egyértelmű.
Hali!
Nem tudtok valami olyan honlapot, ahol lehetne szemezgetni alkatrészeket 250/1-hez, mert lassan neki kéne állnom a motort generálozni. Mert mofaker.hu-n nézelődtem, de valahogy nem tűnik túl jónak a 2000Ft körüli dugó.
Ebben is igazad van, a másik 2 gépem bontatlan, a blokk összetartó csavarok feje ép az alsó bordáknál is, a jobb dekli alatt is, sőt a kis lánckerék biztosító alátétje is ép, karcolás sincs rajta, tehát nem csavarhúzóval hajtották rá. Azért hozzá lehet még jutni ilyenhez is, bár az igazsághoz tartozik, hogy ezek közül az egyiket újan vettem, eladtam egy ismerősnek 91-ben, majd 2004-ben visszavásároltam, tehát tudtam, mit veszek. Más kérdés, hogy még az az olaj volt benne, amivel eladtam, de visszavétel érzelmi ügy volt...
A "ződ", 300 Ft-ost HUBER feliratú, axiális elmozdulásra való, zsírtömítésre alkalmas, sima gépipari legalja szimeringet az orrom előtt vette meg egy fiatal és hiszékeny motoros palánta "gyári főtengelyszimmering"-nek a "sz*rt árulunk gyárinak, jó drágán" motorosboltban. Abban a boltban nekem már többször elég aggreszzívan felhívták a figyelmemet, hogy fogja be a po**mat és ne rontsam az ő üzletüket.
Egyébként meg, nehogy beadj itt a jónépnek, egy olyan általánosságot, hogy a "zöld szimering az főtengelyre jó".
NEM.
A jó minőségű, tehát minőséget gyártó cég által (Elring, FOS, TCK), kifejezetten forgó tengelyre gyártott, olaj- benzin- és hőálló gumikeverékből készült szimmering az, ami a kétütemű főtengelyre való.
Tényleg nem akarok összeugrani senkivel, de ha olyan eszme terjed, amiből több ráb*s*ás származik, mint haszon, akkor szóvá teszem.
"...ha keveset futott és nem piszkálták"
Ébresztő. Az utolsó 250-es ETZ-t Schopauban valamikor 1989-ben gyárották (talán 1991-ig csináltak 251-est).
Ez testvérek között is 18 év. Itt már nagy csodák nincsenek, csak nagy remények.
De ha hamarabb kérdezel, van néhány igen jó "bizonyíték" a bontatlan motorra:
Legjobbak:
jobb dekli alatt, a két blokkfelet összetartó, eredeti egyhornyos tőcsavarok fejének sértetlensége. Azokat nem lehet nem megsérteni ha a gyári blokkot megbontják.
Aztán:
A generátor alatt a 3 deklicsavar fölött kis gumi víztömítés sértetlensége. Bal oldali imbusz deklicsarok feje, bal oldaki dekli tömítőfelület, egész karter tömítőfelület (feszegetés, csavarhúzónyomok), kipufogó hollandi sérülései, hengerfej legfelső két M8-as tőcsavarok végének sérülései (azok is sérülnek, ha kibillentik a blokkot), fordulatszámmérő kihajtás csavarjai megszakadnak előbb utóbb......
Az árulkodó jelekből rengeteg van, csak érteni kell hozzá, és ami talán legalább ennyire fontos, nem szabad hogy az álmaidban szereplő motort lásd az helyett, ami valóban a szemed előtt van. There's no spoon.
Komolyan vazz, hirdetést fogok ide feltenni, hogy néhányezer Ft-ért elmegyek a vásárlóval megnézni a megvenni kívánt ETZ-t, és elmondom róla, hogy miért nem szabad annyit adni érte. Ez végülis mindenkinek megéri (az eladónak persze nem).
Nem tudom, a "ződ" főtengelyszimmering, meg a villaszárszimmering az egy középkategóriás TCK, nem a legalja, tény, hogy van nála jobb is, meg drágább is. De azért nem fog elfogyni 10 000 után.
Elfekvő készlet. Úgy két éve egy egész kazallal láttam a börzén valamelyik mikrobuszos nepper-arcnál, 2000 Ft körül volt darabja, ott veszegették őket csillogó szemmel az MZ-sek. Most már azt is tudjuk, mitől csillogott annyira a szemük... ;-)
Teljesen igazad van, csak te az mz-t szerelők 2%-ába tartozol, a többiek gányolnak. Ezért ér meg nekem ennyit, ha keveset futott és nem piszkálták. Ahogy írtam, az első guminak dőltem be, nem a kinézetének. Lehet, hogy elfekvő készletből van, de legalább forgásiránnyal szemben van feltéve. Vagy létezik esetleg újrafutózott?
be kell szerezni az összes elérhető információt...
Ebbe pedig az is beletartozik, hogy az ember utánagondol meg utánakédez, hogy milyen nem látható hibái lehetnek,mi a legolcsóbb hulladék, amit belerakhatnak felújítás címén, és annak milyen kötségvonzatai vannak, ha tányeg jóra szeretnéd. Sőt még azt sem ártátgondolni, hogy ha én akarnám eladni, én milyen módokon tudnék a "leggazdaságosabban" kijönni az eladásból, magyarul milyen nmódon tudnám átb*s*ni a vevőt. Sajnos !
"Keveset futott gyári állapotút lehetőleg bontatlan blokkosat kerestem, de az egyiknél jól átvertek. Megvettem ezt: http://www.hasznaltmotor.hu/hasznaltmotor_vpage.jsp?id=47783"
146.000 Ft !!
Vazz,én tavaly április és augusztus között folyamatosan hirdettem a 300 ccm honvédségi etz-met itt a szocin és még vagy 10 internetes hirdető portálon, nem kellett senkinek.
Végül augusztusban adtam el egy egy idősebb fazonnak, aki pont ilyet keresett. Kapott hozzá a tag egy fullos komplett túra-csomagtartórendszert, 2x40liter oldalt, 35 liter hátul, és kultúrált hely kialakítva még 5 liter benzinnek, 5x1 liter olajnak, és egy 2 literer üdítőnek.
76-os lengyel dugó (fúrás: Szikszai), prox hajtókar(szikszai), SKF C3 TN9 (bakelitkosras) csapágyak mindenhol, új török lamellakészlet, csak gyáriból összeválogatott kuplung és váltó (olyan volt mint egy svájci óra), 10 mm-es blokktartó lemez (soha nem hajlik ki), DID (made in japan) erősített lánc, Heidenau MC36 hátul, valami hasonló elől. Mindent célszerszámokkal szereltem rajta, lelkiismerettel.
Nagyon jól behangolt, erős, nyomatékos blokk volt, a Fogarasi-havasokon (amihez képest a Mátra kutya fa**a) két személlyes és 40 kg (10 napnyi) csomaggal átment 3-asban, gyári áttétellel (19 elöl).
A teljes generál óta pont 8000 km volt benne, nyilván soha nem szorult meg.
Abban motorban még garantál 40ezer km volt, bontás nélkül.
A vevő végül 135 ezerért vitte el. No comment.
Közben a fényképeken szépnek látszó, igazi hulladékanyagból "jó az a parasztnak" jelszóval összetákolt 250-esek meg 140-ért cserélnek gazdát.
Gyerekek, amíg veréb van, van szar is.
Ezt nem bírtam magamban tartani.
A motor vásárlás ugyanolyan projekt mind bármi más az életben, a nyaralás, a lakásvásárlás vagy az építkezés.
Körül kell járni a témát, be kell szerezni az összes elérhető információt, meg kell nézni minnél több referenciát, egyszóval Szánni kell rá az időt.
Ez a titka, másképp nem sikerélmény, hanem sz*p*s.
"Mindegy, a pénz egy részét visszakértem és kaptam. "Ez jó hír, valamit javít a dogon.
Még annyit a dugóról, hogy eredetileg arra gondoltam, hogy német dugót rendelek (ez 13 ezer + szállítás lett volna), de a henger már kicsit nagyobb, mint az 1. túlméret, a mester válogatott hozzá dugót, ezért mentem bele ebbe a megoldásba. Ezzel együtt nem ragaszkodom hozzá, ha kapnék jobbat, ami méretben passzol, inkább az kellene.
Nem biztos hogy a karbi a probléma.Lehet az a töltésszabi is.nekem volt olyan hogy az miatt nem indult be.
amúgy nézd meg az úszót,a benzin áteresztő szelepet,a karburáro belső csatornáit kompresszorral fújd ki.
Kösz az infókat. Én is hasonló helyzetben vagyok, mert a pesti "közlekedés" miatt tavaly óta visszaültem a motorra. Idén várhatóan elég sokat fogok menni. A meglevő etz mellé vettem még kettőt. Keveset futott gyári állapotút lehetőleg bontatlan blokkosat kerestem, de az egyiknél jól átvertek. Megvettem ezt: http://www.hasznaltmotor.hu/hasznaltmotor_vpage.jsp?id=47783. A leírtakkal ellentétben 4 hivatalos tulaja volt, az eladó az ötödik (kölcsönadási szerződéssel). A "gyári" blokkban első túlméretes magyar dugó volt BESÜLVE. Sajnos jól beszoptam azt, hogy az első keréken újszerű ddr pneumant van, ez igazolta a futásteljesítményt.... Mindegy, a pénz egy részét visszakértem és kaptam. Ebből kéne hosszú élettartamú gépet csinálnom. Táborinál hónoltattam a hengert (már kicsit vállas), kaptam hozzá (ahogy írtad) szép fényes magyar dugót. Most fogom kiszedni a főtengelyt, mert surrogó hangja van és jó minőségű cuccokat tennék bele.
Sziasztok! Ismét segítség kéne. A Ts 125-ös karburátorának kéne valamiféle rajza. Most raktam össze a blokkot. Szikra, komresszió az van, csak ép a moci nem indul. A karbira gyanakszom, de nem tudom hol a hiba. Mintha nem kapna rendesen benyót! Ezért kéne a karbi "rajz". Odon
Hogy nem menjünk messzire, pl. Futár Peti boltjában is lehet. Ha jól tudom lengyel gyármányok azok az egész sötét grafitszürke színű dugattyúk, amilyen gyártmányból a 75,45/75,95/76,45-ös 300-as sorozat. De mintha azt hallottam volna, hogy már a 250 ccm-es soroztaból is tud hozni. Amit pl. a 300-as sorozathoz adott gyűrűket, feketére eloxált gyűrűk, a felső szerelési oldal V-betűvel jelölve, az is nagyon jó minőség, én már vagy 4 tz-be raktam bele, nem egy közülők már 20ezer km körül jár.
Egy srác néhány hete feltett egy linket, ide az mz fórumra azt hiszem, szintén egy lengyel cég honlapjáról, akik simson,mz,etz és jawa blokkokhoz gyártanak alkatrészeket. Én ezekből a lengyel cuccokból láttam Petinél etz váltófogaskerekeket, szép megmunkálás jó acél, megtévesztően hasonlít a gyári ddr-re. Igaz hogy a 3-as kapcsolókereke majd 4000 Ft, a hubernél meg ugyanaz magyarban "csak" 1500, de azért széthúzni egy blokkot a 3-as miatt - főleg mikor már - nem kis szopás, aqrról nem is beszélve, hogy nagyon preízen kell ahhoz dolgozni, hogy a főtengely centírozása bennemaradjon a 2 százados tűrésben egy blokk összehúzás majd széthúzás után.
Szóval megint az olcsó a drága.
Én beszélgettem egyszer Petivel, és azt mondta, hogy azárt nála is (mint mindenhol) elég sok olyan srác vásárol, akinek a 6306 C3 főtengelycsapágyért még az 1200 Ft is sok (pláne hogy kettő kell belőle :), a dugattyúért is az 1500 Ft a maximum, amit nyögve-nyelve megadnak. Ráadásul ott van mellette a "szart árulunk jó drágán" 4Kbolt, ezért aztán nem csoda, hogyha bejön a vevő, akkor egyből a legolcsóbb cuccot ajánlja neki. Ha valaki vájtfülű, igényes állat - mint pl. én - akkor az majd úgyis kéri a drágábbat.
Na persze gazdaságossági szempontok is vannak, mert évi 2-3ezer km miatt, nem érdemes úgy megcsinálni a blokkot, hogy azt ne kelljen bontani 50-60 ezerig. Minek ? 4 év alatt jön össze benne 10ezer km, ezért aztán jó lesz a váltóba a magyar fogaskerék, meg a főtengelyre a legolcsóbb kínai csapágy, szimeringnek is mehet a 300 Ft-os "ződ" huber gépipari, sőt még a főtengelybe is jól lesz a yoko készlet 4999-ért.
Maximum legkésőbb 12-15ezer múlva generálozni kell, no de hol van az még ?
Én, aki a "leghúzósabb" évben 28ezret tettem az ETZ-be, de 20 fölött voltam évekig, nekem megérte bele a prox hajtókar, meg a FAG csapágy, meg a ddr váltó, meg az elring szimmering, meg a D.I.D. lánc (ki is bírt 40ezer km-t).
És mellesleg, ezért járt nagyon jól, aki megvette tavaly 135ezerért, ennyi pénzért vett magának garantált 40ezer km-nyi gondtalan motorozást. Dehát a piac diktálja az árakat, tavaly is most is.
Jó.
Érzed már a javulást ?
Komolyra fordítva, helyileg hol vagy ?
Segicsetek a töltést öszerakni az etz-men. Légyszi!!!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|