hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 08. csütörtök 
Mihály

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

válasz erre | email2007-04-02 22:36:01
csak egy ötlet. Miylen régi gumid van?? Mert nekem a ts iszonyúan rázta az elejét. Elől egy ezeréves,de alig kopott lengyel gumi volt. Mondták nekem, hogy cseréljem ki és nem fog rázni. Erre én, menjetek már, biztos tojás van a kerékben.
Nos hát nekik lett igaza. Rászántam két vadiúj heidenaura. Után olyan simán futott, hogy elngedett kézzel meg se moccant a kormány. De ez csak a saját tapasztalatom...

mzzzz
sorszám: 18915 (72483)
(előzmény: Petvik, 2007-04-02 21:55:13)

 
 
soldier84
válasz erre | email2007-04-02 22:20:19
Helló!

Lehet még pár dolog! kikopott teleszkóp, görbe féktárcsa, nyolcas a kerékben, kerékcsapágy kopott. A kerékcsapágy ágyazása kopott (most én is ezzel szívok), És kb ugyan ezek hátul. Ugyanis a hátsó rész hibája is nagyon érezhető a kormányon!
Jó keresgetést!

üdv
sorszám: 18914 (72480)
(előzmény: Petvik, 2007-04-02 21:55:13)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-04-02 21:58:10
Esetlegesen nyolcas van a kerékben.
sorszám: 18913 (72478)
(előzmény: Petvik, 2007-04-02 21:55:13)

 
 
Petvik
válasz erre | email2007-04-02 21:55:13
Sziasztok!
ETZ 250es motorról lenne szó, az a baja, hogy instabil az eleje. Ha rendesen fogom a kormányt, akkor egyensekben nincs semmi gond, ha elengedem, vagy ha épp csak fogom a kormányt, akkor kezd az eleje beszitállni, valamint kanyarokban már eléggé érezhető, hogy nem minden ok az elejével. A nyaknál nem lötyög a csapágy, a keréknyomás rendben van. A teleszkópok meg működnek rendesen.mi lehet még a gond?
sorszám: 18912 (72477)

 
 
soldier84
válasz erre | email2007-04-02 21:49:15
Helló!

Eddig még fékezésnél nem éreztem hogy instabil lenne a motor. Azért is gondoltam hogy esetleg még a ragasztás is működne!
És működik ez a sörösdobozos dolog vagy te is csak hallottad??? Szóval tapasztalat??
Azt nem írtad meg más sem hogy lehet e kapni valami új cuccot? Nincs valami utángyártott ami használható!?
Vidéki vagyok úgyhogy nem tudom hogy Esetleg futár Petinél van e ilyesmi.

Előre is köszi!

Üdv
sorszám: 18911 (72476)
(előzmény: Zapkorte, 2007-04-02 21:19:01)

 
 
Georgie
válasz erre | email2007-04-02 21:25:54
Köszönöm a gyors utánnajárást, amint időm lesz megnézem, és most már tényleg teljesen elment a kedvem a kis vázba nagy blokk mutatványtól, pedig nagyon bele éltem magam... A fizikai megvalósítással nem lenne gond, csak a bürokráciai útvesztőtől a t@k@m is kivam, pedig még csak utánna jártam a dolgoknak. Mindenkinek köszönöm a segítséget.
Tengermély tiszteletem, és széles utat mindenkinek.
sorszám: 18910 (72474)
(előzmény: peti74, 2007-04-02 20:09:08)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-02 21:19:01
Hát, ezt a problémát csak gányolni lehet: végy egy sörösdobozt (vagy más vékony lemezt), vágj ki belőle egy csíkot, hajlítsd karikába, tedd az agyba, és úgy sajtold be a csapágyat.
A ragasztgatás nem jó, mert ha ragasztod, tuti nem lesz a csapágy központos, vagyis kóvályogni fog a kerék, vele kóvályog a féktárcsa is, kóválygó tárcsát meg nem lehet rendesen fékezni.
sorszám: 18909 (72471)
(előzmény: soldier84, 2007-04-02 19:08:41)

 
 
somi85
válasz erre | email2007-04-02 21:06:43
hali mindenkinek. keresek ETZ 250 es szivotorkot lehetöleg békésböl de ha tudjuk megoldjuk máshonnan is.
sorszám: 18908 (72468)

 
 
Gábor
válasz erre | email2007-04-02 20:16:52
Hali
Nem fog menni a dolog,énis majdnem vettem egy ilyen gépett.
Sajnos mivel nem tipusazonos,és a 251váz sem ugyanaz mint a 125/50 egy egész hadjáratot kellenél végig járni mire hivatalosan motorozhatsz vele.
Enyit szerintem nem ér az egész.
Nekem javasolták azt,hogy vizsgásztasam le 150 es eredeti blokkal,majd a vizsga után cseréljem ki a blokott.
A bibi csak ott van ha az igazoltató rendőr ismeri a tipust.


sorszám: 18907 (72463)
(előzmény: Georgie, 2007-04-02 14:16:20)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-02 20:09:08
Sziasztok !

Egy cimborám árulja 251-es ETZ-jét.
A motorja 300ccm-es, egy lengyel (futárpetis) 76-os dugattyú van benne, én alakítottam át 300-ra, 2004-ben.
A teljes felújításkor a főtengely kapott egy ddr hajtókarfelújítót, a váltó eredeti és jó, új szimmeringek, új csapágyak, ahogy kell. Kb. 8000 km van a blokkban most (a bejáratáson tehát azért már túl van), erős, nyomatékos gép.
Az első-hátsó telók rendben (szimm+olaj), fékek jók. Elektromosságot anno én néztem át.
Rendezett papírok, vizsga van.
A motor egyetlen "hibája" az esztétika, azt hiszem egy kis szépítés ráférne, takarítás, polírozás, festés itt-ott, egy új kipufogódobot is megérdemelne.
A gazdája 120-at szeretne érte.
A motor Dunaharasztiban van.

íme itt egy eladó 251-es, a "kis vázba nagy blokk" mutatvány helyett.
sorszám: 18906 (72458)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-04-02 20:08:50
végülis ez igaz:/
sorszám: 18905 (72457)
(előzmény: norbiMZ, 2007-04-02 18:53:05)

 
 
Romet
válasz erre | email2007-04-02 19:57:43
Sziasztok

TS 250-re lehet még valahol kapni utángyártott szimmeringvédő gumit az első telóra?Nem gumiharang és nem az ETZ-re való kellene.
sorszám: 18904 (72456)

 
 
soldier84
válasz erre | email2007-04-02 19:08:41
Helló mindenki!

Sűrgős segítségre lenne szükségem! A problémám egy ETZ első kerekével kapcsolatos. A tárcsa felőli csapágy helye az öntvényben annyira ki van kopva hogy simán ki tudom húzni a csapágyat az újammal.....Menthető még a dolog vagy cserélni kell?? Hallottam már olyat hogy hasonló esetekben bele szokták ragasztani a csapágyat hogy ne foogjon men benne? Kottyanni még nem kottyan... Ezzek kapcsolatos tapasztalat????
A másik meg hogy honnan lehet ilyersmit venni ha muszáj lesz cserélni. Használtnak nem sok értelmét látom.....lehet az is hasonlo problémás darab...stb. Újat meg egyáltalán lehet kapni???? Futár petinél vagy akárhol???

Előre is köszi!

Üdv
sorszám: 18903 (72448)

 
 
norbiMZ
válasz erre | email2007-04-02 18:53:05
10*20*7 - 10mm belső átmérő, 20mm külső átmérő, 7mm a magassága. Sztem igy van, javítsatok ki ha nem.

Norbi
sorszám: 18902 (72446)
(előzmény: SmOz, 2007-04-02 18:30:59)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-04-02 18:30:59
a fékkarmantyú mérete 10x20x7-es?ha nem tévedek, akkor az a 7-es az a belső átmérő, és az nem túlkicsi?nem jó a 8-as, vagy a 9-es?
üdv
sorszám: 18901 (72445)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-02 17:29:53
Nyugi, a fékolajat is lecserélem, ha kell. A felszabályzással kapcsolatban meg azóta vannak fenntartásaim, hogy friss esztergatulajdonos koromban nekiálltam megesztergálni a 850-es fiatom dobjait, és azt tapasztaltam, hogy rosszabb lett a fékhatás a felszabályzott dobokkal, mint a régi, barázdás-vállas kopottakkal! Szégyen szemre el kellett vinnem szakihoz, aki persze jól leszólta a gánymestert, aki csinálta nekem, lesimította, megköszörülte, becsiszolta a betéteket, és máris harapott! Azóta már tudom, hogy mi a különbség a gánymunka meg a szakmunka között.

De természetesen ahogy a teljesen jó fékolajat nem cserélem, épp úgy a teljesen jó tárcsát sem szabályoztatom meg. Csak ha már mélyen berágódott, vagy netán durván megrozsdál az állásban.
A motor féktárcsa meg más. Én itt az autók öntöttvas tárcsáiról beszélek. Nagypoláknál pl. 11mm az új, és 9mm a biztonsági méret. De ezek szürkeacél öntvények, nem hengerelt lemezek, mint a motorokon. Egyébként azokkal már csak azért sem nagyon lehet mit kezdeni, mert bazinagyok, emberes esztergapad kell hozzájuk, amire rá is férnek. Talán a Krasznaja Ploretar meg hasonló kategória lenne esélyes...
sorszám: 18900 (72442)
(előzmény: Keri, 2007-04-02 10:57:01)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-04-02 16:15:56
251-es váza erősebb mint a kis tzjéké, a blokkja meg már módosítva van a 250-eshez képest.
Amúgy én nem hallottam még olyanról hogy valakinek sikerült volna legalizálni egy kis tz-t nagy blokkal.... De csak lehet én nem vagyok tájékozott ebben a dologban..(sőt biztos:)
sorszám: 18899 (72436)
(előzmény: Georgie, 2007-04-02 14:24:53)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-04-02 15:29:08
Üdv!
Egy gyors kérdés!
ETZ 250-esben a 69,5 az hanyadik túlméret és összesen hány van?
sorszám: 18898 (72432)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-04-02 14:42:06
Csak olyan a váza, de sokkal erősebb. Nem a kis Tz vázba van a 250es blokk.
sorszám: 18897 (72428)
(előzmény: Georgie, 2007-04-02 14:24:53)

 
 
Georgie
válasz erre | email2007-04-02 14:24:53
De a 251-es ETZ is ezen az elven van kidobva a piacra. A kisebb vázzal, és 250-es blokkal. De ha tényleg így van a dolog, akkor érdeklődnék nincs-e valakinek egy fölös 251-es eladő Békés megye környékén viszonlag jó állapotban pici pénzért?
sorszám: 18896 (72426)
(előzmény: chevy001, 2007-04-02 14:20:12)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-04-02 14:20:12
Üdv!
Ez már volt téma régebben is. Ha jól emlékszem, akkor nálam okosabbak, azt mondták, hogy legálisan nem lehet megcsinálni, mivel nem típus azonos, csak 150es blokk mehet bele. A váz se elég erős hozzá, hogy elbírja. Egyszerűbb venni egy 251es ETZ-t.
sorszám: 18895 (72425)
(előzmény: Georgie, 2007-04-02 14:16:20)

 
 
Georgie
válasz erre | email2007-04-02 14:16:20
Üdv, skacok és csajok. A problémám a következő lenne. Nem tudom valaki próbált-e már ilyet vagy sem.

Feltevés: Egy 150 ccm ETZ-be beleépítek egy 250 ccm-es blokkot, szintén ETZ.
Kérdés: Elég nekem ehhez egy típusazonosságot igazoló papír, vagy átépítési engedély szükséges hozzá?

A blokk már megvan. Szerintem a Gyártmány ETZ a típus pedig, hogy mekkora, de szeretném okosabbak véleményét is hallani. A többit már megoldom. Ezt az átépítés dolgot szeretném áthúzni a rendszeren, úgy, hogy minden legális legyen.

Széles utat mindenkinek.
sorszám: 18894 (72424)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-04-02 10:57:01
Ezt nem értem, fékolajat nem cserélsz, meg nem ellenörzöd a féked, akkor miért zavar egy esztergált tárcsa ;-))

Egyébként én is csak köszörült tárcsát láttam eddig, valószinüleg azért mert csak új tárcsát láttam eddig érintetlenül, mert motoron olyan vékony a tárcsa, hogy nem szokás szabályozni, mert mire eléri a kritikus kopást addigra már kötelező cserélni!!!
sorszám: 18893 (72416)
(előzmény: Zapkorte, 2007-04-02 09:38:16)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-02 09:38:16
Ez nem rossz megoldás, de én eddig még csak olyan féktárcsákat láttam, aminek a közepében volt egy kb. 40-50mm-es furat, úgyhogy meg sem fordult a fejemben ez a megtámasztós dolog. Persze lehet oda is csinálni valami kúpos dugót központfurattal a csúcsnak...
De régen is köszörülték a tárcsákat meg a dobokat. Legalábbis jobb helyeken. Ez nem korok kérdése, hanem igényességé, és esetleg felszerelésé. Nyilván akinek nem volt support köszörűje, az nem is köszörült - de nem is lett túl harapós a fékje. No persze ez a hatvanas években mint sem számított, mert a forgalom kicsi volt, a műszakin meg nem mérték a féket műszerrel. Az csak a Mozaik megnyitsától van divatban. Vidéken még későbbtől.
Amúgy nem kell dáriusnak lenni egy köszörült tárcsához, nekem legutóbb valami 1200/db-ért csinálták meg rendesen a tárcsáimat. Embernek volt köszörűje, és nem volt lusta nagyolás után felrakni a késtartó helyére. Ennyin múlik. Hogy legyen, és hogy kedv is legyen. Aki meg beint, hogy "nem fogom én itt minden tárcsánál átszerelni a gépet, jó lesz vidékre úgy is" annak meg részemről a "kösz'öm viszon'látásra" a válasz. Nem tehetek róla, ez van. Igényes kundcsaft vagyok. Meggányolni magam is meg tudnám (van esztergám), nem azért megyek szakemberhez, hanem azért, hogy úgy legyen megcsinálva, mint ahogy a nagy könyvben megírták.
sorszám: 18892 (72414)
(előzmény: TéZés Gábor, 2007-04-01 19:50:28)

 
 
Czifi
válasz erre | email2007-04-02 08:29:56
Üdv!

Az örömömet szeretném megosztani veletek! A hétvégén rájöttem, hogy az idő már hosszú ideje alkalmas a motorozásra, így előszedtem a gépsárkányt. Az ETZ 125-ös szépen teletankolva, letisztítva pihent a garázsban. Kitoltam és gyorsan ellenőriztem, hogy a gáz, a kuplung a fékek működnek-e. Lassan óvatosan rúgtam rajta néhányat, majd kettesben legurultam a közeli lejtőn. A motor nem indult, mivel benzincsapot nem nyitottam. De amikor ez is megtörtént, kb. 3.-ra beröffent. A fékek kb 500 m után bekoptak és nem sikítottak tovább.

Ma reggel vele jöttem dolgozni. Élmény volt ismét érezni a menetszelet és gyönyörködni a full panorámában. Igaz az autósok még nem szoktak vissza a motorosokhoz, pedig tavaly már voltak jó élményeim velük kapcsolatban is. Remélem hamarosan ők is felébrednek téli álmukból.
sorszám: 18891 (72410)

 
 
mongoose
válasz erre | email2007-04-01 22:04:23
Üdv uraim!
Lent porosodik a pincében egy ts 150-es. A váza repedt, a blokk darabokba és felújításra szorulna valamint semmi papír nincs hozzá. Én már biztos nem foglalkozok vele, apám pedig ki akarja vágni. Ha valakit érdekel valamely alkatrésze jelezzen.
sorszám: 18890 (72403)

 
 
t.zol
válasz erre | email2007-04-01 21:54:05
köszönöm!
sorszám: 18889 (72402)
(előzmény: marcee, 2007-04-01 20:59:30)

 
 
Orgon
válasz erre | email2007-04-01 21:14:46
Sziasztok!
Megválnék jelenlegi hátasomtól egy nagyobb reményében. '85-ös ETZ 250, De Lux (standardként vettem). Óra szerint 61000 km van benne (de már cseréltek benne órát), legalább a 3. tulaj vagyok,de az első gazdája. 2008 július 20.-áig műszaki, elöl 60%os Metzeler gumi, hátul VeeRubber, tavalyi láncszett+full belső csapágyazás(SKF)+tavaly cserélt kipu&könyök. Többek szerint erős motorral (100-as tempót jól bírja 2 személlyel). Régen mértem, de max. 5 lityit kajál 100-on. Adok hozzá tartalék féknyerget, nullás hengert+hengerfejet, műszertartót, doboztartó keretet felszerelve.
Hibái:esztétikailag nincs a topon(a "fényezést" úgy hoztam össze, hogy a lépcsőházban ha sérül, ne b@ssz@m fel az agyam) + újracsapágyazás után a váltóban lefelé 3. és 4. között elvésznek a fokozatok. Kérésre küldök képeket, irányár:95 ezer Huf.
Érdeklődni orgon@c2.hu v. 30/748-1579 hétvégén
sorszám: 18888 (72399)

 
 
marcee
válasz erre | email2007-04-01 20:59:30
NGK B8HS
sorszám: 18887 (72397)
(előzmény: t.zol, 2007-04-01 16:21:22)

 
 
t.zol
válasz erre | email2007-04-01 20:53:45
Én tipusra,tipusszámra és hőértékre gondoltam!
Mivel vannak itt nálam sokkal tapasztaltabb Etz felhasználók.
Nekik szólt a kérdés.
De köszönöm a hozzászólásod.
sorszám: 18886 (72396)
(előzmény: tata21, 2007-04-01 18:33:50)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2007-04-01 19:50:28
Befogsz egy viszonylag nagy tárcsát- henger vagy valami szart, azt felszabályozod, és annak nekitámasztod a féktárcsát a forgócsúccsal. Ezért kérdeztem hogy mit órázol, mert ha a kopófelületet akkor az elképzelhető hogy szar lesz ha kapott már az élettől. Így meg tutira futni fog a felfekvő felülethez képest és ráadásként egy felfogásból tudod esztergálni mind a két felét.
Nemmellesleg elgondolkodtál azon hogy min vitázunk? Egy olyan dolgon amit évtizedekig csináltak működőképesre, de a tudomány fejlődésével ezt meg lehet csinálni jobban is, és te a régebbi technológiát le "gány"ozod. Pedig ár érték aránypárt tekintve nem vagyunk sokkal előrébb. Persze ez az arány bukott ha van otthon neked egy ilyen gép vagy nagyon könnyen hozzáférsz.
Szóval attól hogy elavult még nem gány, és én se gánymester vagyok. De biztos felétek jobban keresnek mint felénk és nem azt nézed hogy hol tudsz spórolni.
Szóval egy szónakis... Valszeg nem tudlak meggyőzni aki nem tudta az mostmár tudja milyen technológiával lehet köszörülni és esztergálni a féktárcsát, de ha kérhetlek gondold át hogy mit és kit fikázol le.
sorszám: 18885 (72390)
(előzmény: Zapkorte, 2007-04-01 16:54:32)

 
 
feri2360
válasz erre | email2007-04-01 19:49:04
Hálás lennék, ha küldenél képet: feri2360@freemail.hu. Köszönöm.
sorszám: 18884 (72389)
(előzmény: ThUnDer, 2007-03-31 14:08:37)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-04-01 18:59:35
Én úgynéztem, hogy nincs semmi baja azoknak.Nincsenek megkopva.Mások is megnézték, és aztmondták, hogy nincs annak semmi baja.De amugy igen, a fékkarnál folyik az olaj.
üdv
sorszám: 18883 (72387)
(előzmény: Keri, 2007-04-01 16:45:14)

 
 
tata21
válasz erre | email2007-04-01 18:33:50
JÓT!
sorszám: 18882 (72386)
(előzmény: t.zol, 2007-04-01 16:21:22)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-01 16:54:32
No, akkor most te tanítsál: hogy fogsz föl egy féktárcsát úgy, hogy utána ne kelljen órázni?
Amúgy nyilván nem arra gondoltam, hogy az egész barázdát a support köszörűvel szedd le, azt le kell tolni vidiás nagyolókéssel, és szevasz. A köszörülés a felületi finomság miatt kell a végén. Én csak köszörült féktárcsáért fizetek, a barázdás gányt nyugodtan megtarthatják a gánymesterek. De te azt csinálsz, amit akarsz. ;-)
sorszám: 18881 (72375)
(előzmény: TéZés Gábor, 2007-04-01 01:11:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-04-01 16:45:14
Nem tudok róla, hogy lehetne kapni.

Ha folyik az a henger/dugattyú kopotsága miatt is lehet, vagy amikor rakod be akkor megsérül.
Nekem nem volt különösebb bajom a bolti karmanytúval.
A Mofakernél vagy a Hubert motornál vettem már nem emlékszem, de a Zichy utcában sem hiszem, hogy mást árulnának.

Először is tisztázzuk, neked az ereszt ami a fékkarnál van?
Mert akkor tegyél rá bontott robogó főfékhengert, azokkal nincs ennyi baj.
Igaz a fékcsövet is cserélni kell hozzá de az csak a javára válik a fékrendszernek.
sorszám: 18880 (72373)
(előzmény: SmOz, 2007-04-01 13:16:07)

 
 
t.zol
válasz erre | email2007-04-01 16:21:22
Etz 125-höz milyen gyertyát ajánlotok?
sorszám: 18879 (72371)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-04-01 13:16:07
oké köszi szépen...esetleg nem tudsz egy szimering boltot Budapesten, ahol tudnék venni etz munkahengerhez karmantyút?Mert amit lehet venni, az egy nagy rakás sz***r!Már mindenféle módon kipróbáltam, és még mindig folyik.:(
köszönöm, üdv
sorszám: 18878 (72363)
(előzmény: Keri, 2007-04-01 11:13:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-04-01 11:13:49
Igló utcai Paulus csapágyboltban esztergáltak nekem spéci gumiból karmantyút Jawa berugókarhoz. Soha többet nem volt vele bajom, viszont több ezer HUF is lehet egy ilyen játék és nem tudom hogy fékfolyadék álló gumiból tudnak e csinálni.
sorszám: 18877 (72359)
(elözmény: feri2360, 2007-03-29 16:01:24)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-01 09:56:53
Sziasztok !

Még mindig keresek ETZ 125/150/250-hez generátor forgórészt. Sürgős a dolog.

Egy most generálozott de, egy forgórész nélküli motor áll itt miatta, a tulaj meg rágja küszöböt :)

Ne ajánlagassátok, hogy csináltassam meg, mert olcsó de főleg gyors megoldást keresek.
sorszám: 18876 (72357)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-01 09:37:26
Baxi.
Az ETZ-hez létezik gyári elektronikus gyújtás. Van gyári (hall ic-s, mágnesgyűrűs) jeladó és van gyári elektronika is. Keress egyet (börzén, bontóban, motorosboltban - ez utóbbiban igen drága lesz, ha van még nekik új).

Ha csak egy hibás gyári ETZ jeladót találsz az sem baj, a mechanika értékes számodra, a hall ic-t meg lehet cserélni.

Ha nem találsz:
- akkor tudsz venni tőlem is egyhengeres gyújtáselektronikát.

-a jeladót akkor lehet megoldani házilag, ha legalább a mágnesgyűrű megvan.

Az IGC hasznos kis szerkezet, de önmagában nem életképes.
Ha megvan az elektronikus gyújtásod, akkor lehet az IGC-t a jeladó és gyújtásmodul közé berakni.
sorszám: 18875 (72356)
(előzmény: Baxi, 2007-03-31 23:13:14)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2007-04-01 01:11:41
Azt hiszem nem kell órázni a tárcsát a padon. Úgy kell felfogatni hogy ne kelljen órázni. Mellesleg mit akarsz kiórázni? A felfekvő felületet vagy a kopófelületet?
Nagyobb a felületi finomság. Nem cáfoltam.
Kicsi fogást lehet venni esztergán, de mi most százados fogásokról beszélünk amikor tizedeket kell leszedni egy szabályozásnál.
Gyorsabb-lassabb... Ha 100as 1000es...tételről van szó akkor megéri keresni egy palástköszörűt, de eszterga van dögivel.
Ajánlom figyelmedbe: Szakmai gyakorlat:-)
sorszám: 18874 (72354)
(előzmény: Zapkorte, 2007-03-31 20:56:21)

 
 
Baxi
válasz erre | email2007-03-31 23:13:14
Hi Én 250 etz-hez kellenne valamilyen gyujtás jeladó ami nem mászkál mint a az eredeti megszakitós gyujtás,szóval mit lehet a fötengely végére ráraknimint jeladó, s persze milyen jel fogó kell hozzá?
Ugyanis a IGC-60 Programozható előgyújtás-vezérlőt akkarom rárakni :)
Kérlek segitsetek
sorszám: 18873 (72350)

 
 
Somebody
válasz erre | email2007-03-31 21:46:45
ts 125höz nincs hengerfejtömítés ott nincs.a hengerfej önmagában tömít ott a 125ös ts-eknél.250nél már más a helyzett ott van,meg 125ös etznéél is megt meg250esnél is
sorszám: 18872 (72348)
(előzmény: etzpety, 2007-03-31 20:58:40)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-03-31 21:03:32
Meg lehet. Csak kell hozzá egy szerszám, amire ráillik a dugattyú szonyája és amire magával a dugattyúcsapszeggel rögzíted fel, aztán kell hozzá egy rugós izé, amivel kicsit szétfeszítik tengelyirányba, kúpot csinálni meg már sok féleképpen lehet, de nem is mindig csinálják ténylegesen kúposra, van, amikor csak lépcsőzetesre esztergálják.
No szóval meg lehet csinálni, nekem van ismerősöm, aki mindezeket a szerszámokat birtokolja is, és meg tudja csinálni, csak azoktól kell félni, akik fölérakják a nyers dugaszt a padra, amerikánerbe persze, ahogy kell, megcsúcsozzák, megtámasztják, és jól végigoldalazzák, aztán kijelentik, hogy az kész.
sorszám: 18871 (72342)
(elözmény: feri2360, 2007-03-31 08:45:31)

 
 
etzpety
válasz erre | email2007-03-31 20:58:40
Szia! Szerintem nem dugtad eléggé rá a könyökre! Vagy húzd meg jobban hogy jól rászoritsa a könyökre! Tömítést szerintem leket kapni! Szegeden van több bolt is ahol van! Én ma vettem 250-es ETZ-hez de Makón!
sorszám: 18870 (72341)
(előzmény: djposhy, 2007-03-31 19:25:09)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-03-31 20:56:21
Hát, nem tudom, én már többször csináltam ilyesmit, de még amikor a mérőórát nekitámasztottam, és azzal igazgattam, akkor sem sikerült 0,05mm-nél kisebb kóválygással befogni tárcsát. És akkor piszmogtam vele negyed órát! Akkor már egyszerűbb venni egy fogást a felfekvő felületen is, és akkor nem lesz kóválygás. Na bum, 0,1mm-el közelebb kerül a kerékagyhoz, és akkor mi van?

Ami meg a köszörülést illeti, engedd meg, hogy idézzek: "a köszörülésnek a következő előnyei vannak: nagyobb felületi finomság és egyenletesség; mivel a fogásvétel köszörülésnél igen csekély, a selejtlehetőség is kisebb; végül gazdaságosabb, mert a köszörülés gyorsabb, mint a simítókéses esztergálás"
A felület érdessége nagyoláskor 40-100 mikron, simításkor 10-25 mikron, köszörüléskor 2,5-6 mikron. (Megjegyzem a frissen hónolt henger felülete 0,06-0,25 mikron érdességű.)
Ajánlom figyelmedbe: Esztergályos Szakmai Ismeretek, Táncsics 1961
sorszám: 18869 (72340)
(elözmény: feri2360, 2007-03-31 00:08:52)

 
 
djposhy
válasz erre | email2007-03-31 19:25:09
tudnavalaki segiteni a problémáimban?
sorszám: 18868 (72336)

 
 
djposhy
válasz erre | email2007-03-31 18:48:38
bocs srácok fontos lenne!
A TS125ösmöz most vettem uj kipfogódobot merg könyököt és tök faszán összeraktam ennél jobban szerintem nem is lehet, de a dob és a könyök között kifuj és irtózatos hangaj van:(ja és még valami hengerfejtömités létezik egyáltalán TS125ös MZhez és lehet kapni boltban?
Köszi
sorszám: 18867 (72332)

 
 
ThUnDer
válasz erre | email2007-03-31 14:08:37
Én tavaly vettem a 250-esem, 56000 van a blokkban, és az általad említett hajtókerékben és a belső menesztőben is! Gyakorlatilag a hajtókerék kifogástalan állapotu, a belső menesztőn láccanak kisebb bemaródások, gondolom lett rúgatva néha keményebben, de még így sem indokolt szvsz a cseréje, és hangsúlyozom, 56000km-el!!
Ha gondolod küldök róluk képet!

ThUnDeR
sorszám: 18866 (72322)
(elözmény: feri2360, 2007-03-30 18:30:04)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu