hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 05. hétfö 
Györgyi

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

k-rudi
válasz erre | email2007-04-12 18:03:47
Hali!

Nekem is ilyen: ha valamiért egyesben marad megállás után, akkor csak elindulás után lehet kivenni, vagy ha leállítom a gépet. Mondjuk én kettesből még üresbe tudom tenni. Nekem erre azt mondták, hogy a lamellák elkoptak: vagy hézagolni kéne, vagy csere. Az biztos, hogy ezért nem fogom szétrántani, gurulás közben kirakom üresbe és kész. Azért írd már meg, ha valamire jutottál!
sorszám: 19115 (73098)
(előzmény: poteka, 2007-04-12 13:04:01)

 
 
poteka
válasz erre | email2007-04-12 13:04:01
Köszönöm a tippet, megnézem a hétvégén. Én is erre gondoltam, csak nem mertem kicsavarni azt a csavart magamtól.
Másrészt meg nemhogy nem találom az üreset álló helyzetben, járó motornál, de a váltókar beragad egyesbe, és egyáltalán nem lehet megmozdítani. És nemhogy nem könnyű, de lehetetlen :)
sorszám: 19114 (73082)
(előzmény: chevy001, 2007-04-12 11:48:45)

 
 
Devil87
válasz erre | email2007-04-12 11:50:01
15 fogas a 125ösé és a 10,5 kWattos 150esé, valamint 16 fogas a 9kWattos 150es. szerintem :)
sorszám: 19113 (73080)
(előzmény: Shkiz0, 2007-04-12 02:06:53)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-04-12 11:48:45
Halló!
Nézd meg, hogy a golyó megvan-e, az olaj leeresztő csavar melletti csavar felett kell lennie egy kis golónak. Ha az hiányzik, akkor produkál ilyeneket. De ha megvan akkor se könnyű üreset találni egyesből álló helyzetben.
sorszám: 19112 (73079)
(előzmény: poteka, 2007-04-12 11:41:59)

 
 
poteka
válasz erre | email2007-04-12 11:41:59
Sziasztok, ETZ 250 váltójával lenne egy kis problémám. A fokozatokat remekül veszi mindkét irányban, a kuplung kiemel (nem kúszik sebességben), friss olaj van benne a megfelelő mennyiségben és minőségben (Hykomol, nívóig töltve).
Ha azonban a sebességben lévő motorral megállok, álló helyzetben sehogy sem lelem az üreset. Ha kettesben van, akkor bármilyen finoman lépek rá, átugrik egybe, onnan meg a világ minden kincséért sem lehet megmozdítani többet. Ha lámpánál vagyok, akkor így indulok el, menet közben rögtön lehet váltani megint. Ha pedig épp hazaértem, akkor leállítom a motort, és rögtön meglesz az üres. Szóval röviden: álló helyzetben egyesből lehetetlen üresbe váltani. Mi lehet a probléma? Előre is köszönöm a segítséget!
sorszám: 19111 (73078)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-04-12 08:35:17
chevy001, bazsi, köszönöm.
sorszám: 19110 (73074)
(előzmény: bazsi, 2007-04-12 07:23:28)

 
 
bazsi
válasz erre | email2007-04-12 07:23:28
Hello! Bele lehet rakni vagdosás nélkül. Nekem is a /1es vázban ETZ blokk muzsikál.
Csak az ETZnek máshogy van hajlítva a kipufogócsonkja, mint a /1-é ezért CSAK ETZ kipufogókönyökkel lehet megoldani a cserét. CSak akkor fog stimmelni a kipufogó a blokkal. Bocs a bonyolult megfogalmazásért! ÜDV!
sorszám: 19109 (73072)
(előzmény: R.A., 2007-04-11 20:59:59)

 
 
Shkiz0
válasz erre | email2007-04-12 02:06:53
az első fogaskerék számában. 1 fog különbség van. (asszem 14 a 125-ös és 15 az 150-es)
Másról nemtudok
sorszám: 19108 (73070)
(előzmény: speed, 2007-04-12 01:05:30)

 
 
speed
válasz erre | email2007-04-12 01:05:30
Hi!
Kérdés annyi lenne: Miben külömbözik a 125ös és a 150-s etz egymástól a henger hengfej dugatyún kívül???
kössz:$
sorszám: 19107 (73068)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-04-11 22:32:32
Be lehet rakni gond nélkül. gondolom 250esre gondolsz. Nekem most tz blokk van ts vázban, amíg nem lesz kész a blokkom.
sorszám: 19106 (73062)
(előzmény: R.A., 2007-04-11 20:59:59)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-04-11 20:59:59
Ha már a házasításnál tartunk: nem tudja valamelyikőtök véletlenül megmondani, hogy az ETZ blokkot be lehet-e szerelni a TS vázába különösebb vagdosás nélkül ?
sorszám: 19105 (73054)

 
 
bazsi
válasz erre | email2007-04-11 20:40:28
Hát igen. Igazad van. A "lényeget" kihagytam. Pedig van 250es ETZ-m és Ts 250/1-em is :D Már fáradt vagyok:D ÜDV!
sorszám: 19104 (73052)
(előzmény: Atilla, 2007-04-11 20:17:52)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-04-11 20:17:52
Az ETZ 4 felömlős, a /1-es pedig 2.
Szóval közük nincs egymáshoz.
Az, hogy a tőcsavarok sem stimmelnek, már csak hab a tortán! :-)
sorszám: 19103 (73050)
(előzmény: peti74, 2007-04-11 16:37:59)

 
 
dadis
válasz erre | email2007-04-11 20:05:55
Köszi Joe!
Pont ezt a cikket kerestem, csak valahogy elkerülte a figylmem!!
Mégegyszer kösz!
sorszám: 19102 (73048)
(előzmény: Nagy Joe, 2007-04-11 18:41:06)

 
 
dadis
válasz erre | email2007-04-11 20:00:26
Szeva!
Én autósboltban vettem hozzá utángyártottat, asszem 800 ft volt(de láttam ugyanezt 500ért) én nagyon meg vagyok veel elégedve, fighterezésre használom a mocit, igaz a stoppi még nem megy, de nagyon harap a fék!
Szal csak ajálani tudom. szerintem nem érdemes bele több ezer forintos márkás fékbetétet venni. Ezzel is simán be lehet satuztatni az elejét(persze ha az egész fékrendszered patika)!
Sok szerencsét!
sorszám: 19101 (73045)
(előzmény: charlie, 2007-04-11 19:26:51)

 
 
charlie
válasz erre | email2007-04-11 19:26:51
Üdvözletem abban szeretném a segitségetek kérni hogy etz -be milyen fékbetétet ajánlotok mert az enyémek elkoptak és szeretnék újat vásárolni és milyen árban lehet őket megkapni ?

Ja és a kistézé békbetéte passzol a nagyéhoz ? mert egyik cimborám felajánlotta az övét és az mégiscsak gyári nem pedig utángyártott VÉLEMÉNY ????????

ÜDV.: Charlie
sorszám: 19100 (73043)

 
 
bazsi
válasz erre | email2007-04-11 19:21:08
Hello! Tuti hogy nem megy fel az ETZ henger a /1-re. Egyrészt az
ETZ-nek más a felömlők alakja és a hengertőcsavarok is távolabb vannak egymástól és nem 10-es, hanem csak 8mm-es.
Kérdés: nem tudja valaki véletlen a Ts 250/1 karbi gyári főfúvókaméretét?
Előre is köszi! ÜDV!
sorszám: 19099 (73042)
(előzmény: peti74, 2007-04-11 16:37:59)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-04-11 18:41:06
olvasd el a tuning/fejlesztés rovatba a kipufogo tuningot, lehet megleled benne kérdésedra a választ....
sorszám: 19098 (73041)
(előzmény: dadis, 2007-04-11 17:05:03)

 
 
dadis
válasz erre | email2007-04-11 17:05:03
Sziasztok!
Szerintetek az mennyit csökkent a kis ETZ teljesítményéből, ha a végén lévő kb. 20 centis hangtompító részt levágom? Vagy egyáltalán befolyásol valamit?
Előre is kösz!
sorszám: 19097 (73040)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-11 16:37:59
Azt mondjuk nem tudom, hogy az 250-es ETZ henger felmegy-e a /1-es karterre?
Tudja esetleg vki ?

Természetesen az ETZ henger aljából le van szedve az a 4mm, amennyivel a /1-es dugó alacsonyabb az ETZ dugónál.
sorszám: 19096 (73039)
(előzmény: chevy001, 2007-04-11 16:04:14)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-04-11 16:36:09
Helló!
Köszi a gyors választ.
Érdekelne a dolog. Emailban beszéljük meg a többit. Küldök mailt az itt szereplő címedre.
sorszám: 19095 (73038)
(előzmény: peti74, 2007-04-11 16:23:30)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-11 16:29:35
Az 1-es túlos igazából bele van fúrva egy ETZ hengerbe, ment 5-600 km-t, de soha nem szorult meg. Ez amolyan "bejáratott tartalék" állapotban van fenn a polcon, ha esetleg így hengerrel együtt is érdekel.
sorszám: 19094 (73037)
(előzmény: peti74, 2007-04-11 16:23:30)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-11 16:23:30
Hi chevy.
Én már többször hirdettem itt a szocin is, gyári német /1-es MZ dugó, 3 gyári gyűrűvel. Nem kellett senkinek.
Asszem van egy alig ('500 km) futott 1-es túlos meg van egy zsír új 2-es túlos, gyári gyűrűkkel.
sorszám: 19093 (73036)
(előzmény: chevy001, 2007-04-11 16:04:14)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-04-11 16:04:14
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy 250/1-hez csak magyar dugót lehet kapni, vagy valahol lehet kapni pl lengyelt, ne adj isten németet? (1-es túlméretben)
A másik kérdésem az lenne, hogy plexit milyet lehetne felrakni rá? Esetleg van-e valakinek a paripán? Érdekelne, hogy néz ki vele?
Köszi!
sorszám: 19092 (73034)

 
 
osztro
válasz erre | email2007-04-11 14:39:27
Hello!
Egy olyan kérdésem lenne h mennyit lehet kérni egy 125ös ETZ ért pikpak állapotban van polírozott felnik nagyon jó motorral, új fényezés, igény szerint +alkatrészek is tudok adni hozzá. Most nincs rajt műszaki de ha kell le is műszakiztatom csak elkell vinni.
sorszám: 19091 (73030)

 
 
Titus_sb
válasz erre | email2007-04-11 10:44:04
köszi a véleményt!
Lehet hogy csak egyszemélyes lesz a vas :)
T
sorszám: 19090 (73021)
(előzmény: Keri, 2007-04-11 10:42:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-04-11 10:42:06
nem nagyon javaslom, mert meggyengíti a lengővillát, ráadásul az ugye fel alá mozog, nem éppen ideális lábtartó rögzítéshez.
Hegesztess inkább az eredeti helyére egy konzolt.
sorszám: 19089 (73020)
(előzmény: Titus_sb, 2007-04-11 09:32:05)

 
 
poteka
válasz erre | email2007-04-11 10:26:15
Ha ti mondjátok, elhiszem. Én sem vagyok nagy szakember, ezt is úgy olvastam; többpólusú gyertyát akkor láttam csak, amikor az autómban cserélték őket a szervizben.

Más kérdés, hogy egy több évtizedes, kétütemű, egyhengeres konstrukciónál eléggé háttérbe szorul a duruzsoló alapjárat és a környezetvédelem :)
sorszám: 19088 (73019)
(előzmény: zoli251, 2007-04-11 07:31:01)

 
 
Titus_sb
válasz erre | email2007-04-11 09:32:05
Napos időt mindenkinek!

Kérdésem akadt ismét....
Lényegében: A hátsó lábtartó konzolom
nekem nincs (egyik eltört, másikoldalit lefürészeltem) és az akérdés,hogy a lengővillába fúrhatok-e egy menetes lyukat, ami megtartja majd a hátsó labtatót??? Nameg az extra utast persze.
Köszi:Titus
sorszám: 19087 (73018)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-04-11 09:21:45
15os fogaskerék van a 125 TS-en, illetve 250 ETZ-n is láttam kapálógép funkciónál.
sorszám: 19086 (73015)
(előzmény: Rollsz, 2007-04-11 09:12:24)

 
 
Rollsz
válasz erre | email2007-04-11 09:12:24
Szerintem nem szükséges olyan kicsi fogaskerék de tudomásom szerint 17-esnél nincs kissebb de egy 16" os kerék vékony köpenyű gumival meg egy kis lendülettel kerékre ugrik az.
sorszám: 19085 (73014)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-04-11 08:28:47
14fog alá nem szoktak menni, mert berágódik gyorsan a fogaskerék. Illetve egyes óraszerkezetekben, a keskenyített fogtövü fogaskerekekkel megoldható, de az sem nagyterhelésü mechanika.

Különben mihez kell? Kapálógépet építesz?
sorszám: 19084 (73011)
(előzmény: dadis, 2007-04-10 20:33:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-04-11 08:23:06
Te most arra vársz, hogy mi keressük meg neked a nem túl bonyolult menürendszerben a cikket és linkeljük be? Szerintem te összekevered a Googleval a Fórumot :)
sorszám: 19083 (73009)
(elözmény: SmOz, 2007-04-10 13:48:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-04-11 08:21:21
Egy szar papirfecniért 7000HUF amire nem is nekem van szükségem? Ráadásul nem azért kell cserélni mert elveszett, megrongálódott, lejárt, hanem mert nagyméretüek a matricák amit beleragaszt és betelt? Ilyen esetben ingyen!!! kellene cserélni, és alapból 500forintnál nem ér többet minden adminisztrációval együtt sem, sőt, mi a fenének adminisztráció a számítógépes adatbázisok korában? simán 1 chipkártyával kiváltható lenne az összes hülye papir, töredéke költségekkel.
sorszám: 19082 (73008)
(elözmény: SmOz, 2007-04-10 13:08:19)

 
 
zoli251
válasz erre | email2007-04-11 07:31:01
Amenyire én tudom a több polusú gyertyán is csak egyetlen szikra képződik nem 3 vagy 4. ott keletkezik a szikra ahol a legkisebb az ellenálás a két polus között.
sorszám: 19081 (73007)
(előzmény: poteka, 2007-04-10 21:27:28)

 
 
feri2360
válasz erre | email2007-04-10 22:46:21
Én nem értek a témához, viszont épp aktuális volt, így hát belinkeltem. Egy dolog azért feltűnt: több szikrát említesz, amit a hagyományos gyújtásrendszer nem tud táplálni, a cikkben viszont szó sincs többről, egy szikrát ír, ami az optimális helyen keletkezik.
sorszám: 19080 (72995)
(előzmény: poteka, 2007-04-10 21:27:28)

 
 
nemo
válasz erre | email2007-04-10 22:08:30
Sziasztok!Szükségem lenne egy hátso lámpa tarto konzolra olyanra amilyen a 251 -en van illetve az ujjabb 125-150 -en ami a ives sárvédöre szerelhetö.Ha van valakinek dobjon mailt.Köszi Némo
sorszám: 19079 (72992)

 
 
poteka
válasz erre | email2007-04-10 21:27:28
Én sem azt mondtam, hogy a többelektródás gyertya a világ legnagyobb szemfényvesztése. Ha van megfelelő gyújtófeszültség, akkor lehet, hogy így optimális helyen lesz a szikra, meg egyenletesebb a járása, esetleg környezetvédelmi szempontok is előtérbe kerülhetnek.
Csupán azt mondtam, hogy egy ETZ, vagy egy Jawa nem tud vele mit kezdeni, mert nincs akkora gyújtófeszültsége, hogy több szikrát tápláljon egyszerre.
sorszám: 19078 (72987)
(előzmény: feri2360, 2007-04-10 19:20:29)

 
 
dadis
válasz erre | email2007-04-10 20:33:57
Sziasztok!
Tudna valaki pár tanácsot adni, amivel tudnám a 125-ös ETZ-m alsó tartománybeli nyomatékát növelni? A minél könyebb egykerekezhetőség érdekében.
Létezik 12 fogú első lánckerék? Ha igen akkor meg tudná valaki mondani, hogy hol lehet ilyet venni? Vagy van valakinek jó állapotban?
Előre is kösz!!
sorszám: 19077 (72984)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-04-10 19:32:06
A cikk nem tér ki sem a keverékolajozású motorok sajátosságaira, sem a gyújtóelektronika nélküli motorok változó gyújtóteljesítményére. Szóval, fenntartással (Motordokit egyébként is)...
sorszám: 19076 (72979)
(előzmény: feri2360, 2007-04-10 19:20:29)

 
 
feri2360
válasz erre | email2007-04-10 19:20:29
Soha jobbkor nem jöhetett volna ez: http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki070406/
sorszám: 19075 (72978)
(előzmény: poteka, 2007-04-10 17:32:25)

 
 
poteka
válasz erre | email2007-04-10 17:32:25
Nem javasolt ETZ-be többpólusú gyertyát venni, mert azokat két-háromszor nagyobb gyújtófeszültségre tervezték. A szoci gépek jóval kisebb feszültséget tudnak csak összehozni a gyertyának.
Szegény gyújtás nem tudja táplálni a két v. több szikrát rendesen, így még rosszabb lesz a helyzet, mint volt. Egyébként ezt az oldalon lévő, MZ gyújtással foglalkozó cikk is megemlíti.
sorszám: 19074 (72967)
(előzmény: dadis, 2007-04-10 16:42:17)

 
 
dadis
válasz erre | email2007-04-10 16:42:17
Sziasztok!
Hallottam egyik haveromtól, hogy 125-ös ETZ-hez lehet venni 4pólusú gyertyát(ha szakszerűen fogalmaztam.) Használ(t) valaki ilyet? Érdemes bele venni? Ha igen akkor meg tudnátok mondani a potos típusát?
Előre is kösz
sorszám: 19073 (72964)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-04-10 16:38:34
Nekem van egy pár felújított hátsó teleszkópom, ha kell...e-mailom:kisszirt @citromail.hu
Én még egy teleszkóp emelést alkalmaznék.Majd mailban küldök képet, hogy mire gondolok.
üdv
sorszám: 19072 (72962)
(előzmény: reimerm, 2007-04-10 15:48:44)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-04-10 16:35:23
Aha oké.Köszi szépen!
üdv
sorszám: 19071 (72961)
(előzmény: huri, 2007-04-10 16:07:56)

 
 
marcee
válasz erre | email2007-04-10 16:24:48
Imike!
Ki lehet cserélni azt a szimmeringet széthúzás nélkül.
Mérete: 25*35*7
sorszám: 19070 (72960)
(előzmény: Imike, 2007-04-10 15:31:26)

 
 
huri
válasz erre | email2007-04-10 16:07:56
Hello!
Csak a forgalmi volt 12 ezer nekem, de még a régi papirjaimnál külön volt a forgalmi meg a törzskönyv talán, és most hogy újat kellet csinálni már egybe csinálják a kettőt így kikellet fizetnem a forgalmit is és a törzskönyvet is:S.Amúgy ez még 2006 novemberében volt.
sorszám: 19069 (72959)
(elözmény: SmOz, 2007-04-10 12:30:48)

 
 
reimerm
válasz erre | email2007-04-10 15:48:44
Sziasztok.
Nagy az én problémám. Most cseréltem gumit a mocin.előre 90/90-8 és hátra 130/90-16 osat.Nagyon durván néz ki és nagyon is jol megy vele.Csak egy a probléma.Ha már ketten akarnánk vele menni akkor nem birja a hátsó teleszkop és hozzáér a sárvédő a kerékhez.Ha nagyobb buckának megyek akkor az én sulyom alatt is hozzáér.És az normális a teleszkop rugóját egy kézzel tudom mozgatni amikor elvileg két személyre van állítva? Mit csináljak?Milyen árban van egy új teleszkop pár? Adjatok légyszives tanácsokat.
Köszi reimerm
sorszám: 19068 (72958)

 
 
Imike
válasz erre | email2007-04-10 15:31:26
Sziasztok!
125-ös ETZ-m van, a gyújtás oldali deklibe valószinűleg a rossz szimering miatt váltóolaj került.Szerintetek a gyújtás felől-a kis lánckerék mögötti- szimeringet ki lehet e cserélni?A blokk széthúzása nélkül. Ha igen, légyszi mondjátok meg a szimering méretét. Köszönöm, széles utat és gumifákat!!!
sorszám: 19067 (72954)

 
 
dadis
válasz erre | email2007-04-10 14:14:50
Sziasztok!
Azt meg tudná valaki mondani, hogy mennyit érdemes kivágni a kisETZ gyári kipuffjából, hogy esetlegesen még a teljesítmény is növekedjen egy picit...
Előre is kösz!
sorszám: 19066 (72951)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu