:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Eggy az egyben rá lehet rakni a bütyköstengely helyére! az alaplapon csak eggy tüske van amivel be lehet álítani.
Ha már írok: Megszakítós ETZ-t alakítok át elektronikusra, gyári alkatrészekkel. A mágnes egy az egyben felmegy a megszakító helyére(csap átmérője)? Alaplapot kaptam, azzal nem lesz gond.
Amennyiben 6V-os MZ-ről van szó (nem írtad persze, de az előtétellállásról sejteni lehet) akkor igen, ha az összes drót a dinamón gyári, akkor csak le kell venni.
De mielőtt felteszed az elektronikus szabályzót, azért győződj meg a dinamód jóságáról (nehogy megint az legyen belőle, hogy az elektronikus szabályzó a hibás).
Ha az előtétellenállást levetted, akkor
a az állórésznek úgy kell lennie, hogy az egyik kivezetése egy kis 3-as csavarral le van testelve a "megszakító-torony" melett. Az állórész másik kivezetése pedig a barna bakelit lemez alatt, a DF felirató fémnyelvbe van beleforraszva, mással nem érintkezhet.
Ha ez ok, akkor mérj egy ellenállást a test és a DF között, az állórész akkor jó, ha kb. 3-3,5 ohm között van az ellenállása (ha a műszer rövidzérban sem 0-át mutat, akkor ezt az értéket vond le a mért értékből úgy kapod meg a jó eredményt).
Utána húzd le a kébeleket a dinamóról, indítsd be a motort (aksiról), majd egy darab dróttal kösd össze a dinamón a DF-et (ez lesz a szabályzás nélküli állapot vagyis az öngerjesztés) és a D+t és a D+on mérj feszültséget.
Ha alapjáraton a dinamó öngerjesztésben tud kb. 7 V-ot, és a motort felpörgetve
a feszültsége elszalad 22-25 V-ig, akkor az a dinamó elég jó. Az alapjárati feszütséget a szénkefék érintkezésével nagyban lehet javítani, pl. kis 600-800-as csiszolópapírt érintesz a kommutátorokhoz járás közben (figyeld meg, legalább egy v-ot felugrik az alapjárati feszültség).
Ha ezzel megvagy, bekötheted az elekronikus szabályzót. De érdemes azért a kábeleket, csúszósarukat átnézni tisztaság és jó érintkezés szempontjából. 6V-os rendszeren ez alapkövetelmény.
Csak le venni, persze a vezetéket, ami az állórészből jön és az ellenállás talpára van csavarozva, azt a helyén kell hagyni.
Szia nekem egy autóvillamossági szerelőkötötte bele, ő azt mondta hogy a generátor gerjesztő körébe köti bele ezt a 5-6E ft-s gyufásskatulya méretű izét, és azót 14,1v /alapjárat/ 2En 14,35v 6En 14,45v, szóval a gerjesztő körbe kötötte bele, előtte az a nagy alumínium izé volt benne de 20volttal töltött, nemtom te mienre gondolsz, remélem segített az infó
egy kérdésem lenne.
mz elektronikus szef szab van fenn
és leszedem az elötét ellenálást kell valamit kötögetnem vagy csak le kell venni azt kész. köszy (sürgös)
Sziasztok,
olyan problémám lenne, hogy a téli leállítás után, most az ETZ 150esem ha bemelegedik / eléri az üzemi hőmérsékletet/ akkor egy picit nagyobb gázadásra ledadog, csak dadog, de gyorsulni egyáltalán nem, vagy nagyon nehezen akar, és 5E fordulat fölé nem nagyon akar menni, 3.ba még eléri a 5500at és ott vége negyedikbe is 5E meg 5.be is 5E. Szóval nyúljak bele a karbiba, vagy a levegőn állítsak?
a levegőállítócsavar meg az alapjárat állító csavar melyik lenne a karbin, és merre csavarva miit csinál?
örülnék, ha tudnátok segíteni, mert így 1-2km után az egész motorozás szenvedéssé válik :S
Kérdezd meg az ocsmány irodába, mert ez elég speciális eset.
esetleg ekormanyzat.hu-n vannak ilyen ügyleírások
ja igen ez csak a műszaki vizsga, de mire a nevedre kerül, új rendszámot és forgalmit kap az legalább 30ezer :(
max 4000huf a KPM-nél
Vass gereben utcaiba vigyed, azok normálisak
az a gond vele, hogy az RD350 egy hengere 175ccm és a membrán is meg a karbi is ehez van kitalálva
Szerintem időben egy fél élet pénzben pedig annyi hogy az őreg Billgates is huzná a száját:))
Ülés közepén az a szíj körbe? Az lenne a kapaszkodó? Olyan van. Meg rendszám is van rajta nem régi fajta. Asszem azért, mert nagyfater nem adta le amikor ki lett vonva a forgalomból. Újra forgalomba helyezés az mennyibe fájhat?
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy mi van akkor ha nincs redszáma :D vagy régi rendszámos :P
Zöldkártya nincs erre nem kell. Müszaki: 3-4e lehet a vizsgadíj a többi meg attol függ mit kell javítani rajta. Index fények féklámpa fékek lengőkar teló gumik két visszapillantó ülés közepén kapaszkodó(vizsgabázisa válogatja) lószarpofozó kellenek.
Üdv
Jaa. Rosszul olastam :)
Hát azt sajna nem tudom.
Ja köszi. Azt sejtettem hogy 2év időtartamra, de én arra gondoltam hogy mennyibe kerül?
Hello!
2 év, de zöldkártya nincs.
Hello MZ-s társadalom!
Én is belépek ezennel közétek ugyanis reaktiváltuk faterral és nagyfaterral az 1975ös évjáratú 150es TS-ünket ami 10évig állt a pincében. Már mentem is vele. Életemben először mentem nagymotorral és nagyon király!!!! Kisebb hibái még vannak, de tervezem hogy le fogjuk vizsgátatni. Azt meg tudná valaki mondani, hogy mennyiért csinálnak mostanság ilyen motorra műszakit és zöldkártyát?
Ma beszélgettem sokat tapasztalt kollegámmal szerinte nem kap elég anyagot. 90-es temponál 4 l 100 km-re a fogyasztása.
Az én Tézémen régebben egy Koso PVK /Keihin licensz/ volt. D alakú súberral, 28as átmérővel. Tapasztalatok: igaz, hogy 2mm-errel kisebb átmérő, de stabilabb, pontosabb gázreakciok, pontos alapjárat, és vissza is vett a fogyasztásbol. Igaz én direktszűrővel használtam.
Havernak valami krosszmociról van átéve karbija tézére, Kehin márka, de ő végig teli szájjal használja (1200-7000 RPM-ig), nincs ilyen panasz!! De 1200nél már lassan kezdheted küldeni, annyira nem kell kímélni!
ThUnDeR
Van valakinek rd 350-es karbival tapasztalata? Nekem 251-es ETZ-n van yamaha karbi sokkal jobban húz a motor de 95-100-nál mintha erőtlen lenne (4500 1/min-tól). Frissen van fúrva 1300 km mentem még vele. Nem mertem nagyon erőltetni. A kérdésem: friss fúrás vagy a karbi okozza a tapasztaltakat?
Heló.
Ha az ETZ egyezik a TS ével akkor meg lehet csinálni.Én is megcsináltam az enyémeket.Nem bonyolult ,Sőt nekem még azt is ki kellett találnom hogy mi hogy lehetett a telóban mer az egyik szét volt esve teljesen de az is jó lett.A másikról lenéztem.Én Itt vagyok Szhely közelében a ts dinamód megvan még?
Az elérhetőségem margitti@freemail.hu
Eladó egy 1988-as MZ ETZ 125, rendezett papírokkal.
Persze csak akkor érdemes nekiállni ha szimeringcserével lehet orvosolni. Ha a belső cső vagy a dugattyúrúd megkopott, akkor kuka.
Hát sajnos nem Pécs környékén lakom. Szombathely. Az a gáz h álltam már neki feújjitani telót de nem lett tökéletes...
Helló!
Van egy-két MZ alkatrészem. link:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=Dino1986
Mélcímem: etz521@freemail.hu
tel: 20/9893219
Kérdez rá Bambira. Szokott ilyet csinálni.
Nem lehet hogy TS-ből 2 féle van?
Ha pécs környékén laksz megbeszélhetjük
Érdekelne a bolt elérhetősége! Tudsz Nekem segíteni?
Nem csak, hogy láttam hanem át is alakítottam. TS 250/1 főtengely helyére gond nélkül be lehet tenni az ETZ 250 főtengelyét. A kettő között az alsó csapszeg mérete a különbség.
Ergo ha TS 250/1 csak főtengelyt cserélsz akkor is rá tudod tenni az "eredeti" MZ dinamot. Persze más a helyzet ha "generátorositani" akarod, de az már más helyzet.
sorszám: 19281 (73509)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-17 18:36:16)
a kárászyék vállalnak ilyet is, de három évvel ezelőt 8000/db volt az ára, annyiért meg már volt vadiúj is.
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy ki csináltatott már 300-as hengert és mennyiből jött ki normális cuccokból!?!? És a hengerfejen mit alakítanaák át, mert gondolom ahhoz is hozzá kell nyúlni.
Köszi a válaszokat előre is!
ThUnDeR
De itt van minden méret asszem. Meg lehet talán rendelni is.
Én győrben láttam.Szerintem az nem jó neked.
sorszám: 19277 (73477)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-04-17 14:02:45)
Egyforma a kúp rajta, én is láttam már /1 en generátort is. Miért csinálnának más kúpot rá, mikor már a gyártó gépsor megvolt. Egyébként a jawa kúpja is akkora, mert erre meg mz dinamót lehet rakni. Szóval univerzális szocimotorok vannak. Ma is szereltünk szét egy ETZ-t néztem azon is a kúpot.
Hahó!
Megfordult jópár főtengely a kezemben és 12V-osítottam is egy blokkot.
Lemértem, összehasonlítottam ezeket a nyavalyás kúpokat százszor is és a TS peregyként és TZ tengelyként ismert darabok között nem találtam különbséget. Korábban kompetens szakemberektől is azt hallottam, hogy a peregy és TZ dinamó/gen. kúpja egyforma annak ellenére, h másféle forgórész megy rájuk.
Viszont ha te biztos vagy benne, légyszi küldj már valami hitelt érdemlő fotót, vagy skiccelj egy beméretezett összehasonlító műszaki rajz vázlatot a két végről, mert őrjítő ez a kétség.
Szia.
Rosszul tudod, nem ugyanaz a 2 tengely. A dinamónál a kúp kissebb, mint a generátornál. Ebben tuti biztos vagyok!
A másik, hogy kis csapos vagy nagy csapos, az a beépíthetőséget nem befolyásolja!
Szóval beépíthető egyik a másik helyére, csak a kúppal van a gond.
ja egyébként azért mert olcsobban kapsz újat, mint amenyiért megcsinálják.
van de azt te nem fizeted meg :D
Hello!
Nem tudtok valakit aki elválalná az ETZ hátsó lengéscsillapító felújjitását? Van 3 pár csillapítóm amire ráférne :D
Természetesen olyanra gondoltam akinem kókányol hanem normálisan megcsinálja :)
Hello!
Nem tudtok valakit aki elválalná az ETZ hátsó lengéscsillapító felújjitását? Van 3 pár csillapítóm amire ráférne :D
Természetesen olyanra gondoltam akinem kókányol hanem normálisan megcsinálja :)
Az IRC gumiról beszélsz? Esetleg tudod, hogy hol lehet ilyet kapni?
Az ötlet egy amcsi példa alapján jött, mert ugyebár ott az eszement ötletek is megvalósulnak, rendelni drága lett volna, mondjuk igy se volt olcsó :)
Amugy meg elvileg "csak erre az alkalomra" kerül fel :)
Értelek én. De szvsz. aki biciglire neont tetet, arra ráfér néhány "mielőbb gyógyulj meg" képeslap. :-p
Értem a "pirosan világít" alatt a neon fényét :) bár ha jobban belegondolok... lehet elfelejtettem mondani neki az extra tüzijáték funkciót és hogy néha égő :D:D:D mint az octávia :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|