MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
ETZ250-be keverem, de csak ritkán 1:70-es!
Fél decinként öntögetem hozzá az olajat (Mert úgy egyszerű) és ha 5 litert tankolok akkor ugye az 1 dl. Ha 7-et akkor az is 1 dl. 1:70-nél hígabbra nem szoktam.
Ha jól tudom Bambi szokta 1:100-ra keverni, de ahhoz már olyan olaj is kell.
Egyébként a tűgörgőnek sokkal kevesebb kenés kell mint azt gondolnád! :-)
Sziasztok!
Mennyinek kell lenni a kompressziónak egy 125-ös ETZ-ben? Néztem a használati utatsítást, de abban nem találtam.
Előre is kösz!
Hi
Érdeklödnék nálatok. Ha megemelem a hátsó teleszkopot egy trapézzal a villán akkor azért műszakin balhézhatnak???
Ebből volt már élményem :S És valóban megy törött gyürüvel vagy akár nyuzott hengerrel legalább is az enyém igy is ment csak azt mikor leállitottam nem akart elindulni mert már kompresszió nem volt benn azt mikor leszedtük a hengert akkor láttuk hogy gyürü törés a hengerbe huzott kisebb fajta csikot meg a dugót nyuzta meg de a szerencsém hogy nem sokat volt a cucc az égéstérbe hanem valahogy kiverte a kipuffba ezért nem csinált nagy kárt
törött gyűrű?
(elvileg törött gyürüvel is megy egy darabig...Bár ez csak a maganvéleményem:)
Üdv! Nagy az én bajom! Tegnap menet közben megragadt a 150es TZ-m, pedig már bejáratódott elvileg. :(:( Probléma következő: újraindítottam,nem találtam semmi rendellenességet, útnakindultam. Majd egy halk zakatoló hangra lettem figyelmes. Pár kilométer után elkezdett hangosodni, most olyan hangja van,mint egy traktornak kb... A baj az, h a henger felől hallom :( Teljesítménycsökkenést nem vettem észre. Tipp valakinek?
Hello
Van valakinek Ts125-höz való gyújtás oldali deklije? Csak a negy kell, a kicsi csepp alakú épen maradt.
És milyen motorba kevered az 1:70et?Ez nem egy jó dolog.1:50 nél szegényebbre nem érdemes keverni mert a főtengely hajtókarja nem birja olaj nélkül akár tűgörgős akár bronzperselyes az olaj adja a kenést a benzin a hajtóanyag.És akár ha 1:40el járok semmi koksz és szép a gyertya nem füstöl.És éppen nyáron van szükség több olajra mert főleg városban nincs nagy léghütés és öngyulladást is kaphat de ha 40-50esre van keverve akkor az olaj picit gyengiti az oktánszámot és talán még öngyulladás se lesz.Az olaj akár drága akár nem vagy lesz egy hosszúéletű motor vagy lehet furatni (a dugó nagyon megkopik és elkezd lötyögni a hengerben)meg főtengelyezni.
nekem régen 130nál ált be pályán a gép pedig már majnem 1000km et járattam. ugyhogy ez szerintem is hülyeség és be fog állni, ja az 250es tz volt
Ha nem járatod be besülhet, gyürük széttörhetnek stb... és fúrathatod újra. Nem egy haverom járt így.. és nekik nem tz-jük volt hanem yamaha amibe csak a dugo 25rugo...... mondtam is nekik hogy nemhogy tz-t vennétek:)
(Épp most ragadt meg haverom yamahajaban a dugo 120-nal....., még szerencse hogy volt lélekjelenléte és berantotta a kuplungot különben csunya dolgok is történhettek volna...)
Tehát gondolom ez esetben nem beszélhetünk tartosságrol amire a kérdésed is irányul. A többi dologhoz nem értek, majd valamelyik szakértő meegválaszolja:)
Sziasztok!
Ha a jelenlegi 125-ös hengeremet felfuratom 150-re, és nem járatom be(rendesen...) akkor milyen hamar fog meghalni? Történhet az hogy ha nem járatom be akkor még gyengébb lesz mint kopott 125-ös hengerrel? Ha megfuratom akkor elég csak a karbiban a főfuvókát kicserélni monnyuk 120-asra? Aki csinált már hasonlót az lécci segítsen! Jah és streetfighter célra van használva a moci(szal nincs kímélve...)
Előre is köszönöm!
Széles utat!
Én a sokak egyike vagyok, akik szegényre keverik. Nekem bevált, én 1:50-1:70 közé szoktam keverni. Persze normális olajjal, ez hosszú távon is teljesen jó, a gyári adat is 1:50. Ha több olajat teszel bele az csak bekokszol mindent, és tönkre vágja a gépet. A tűgörgőknek hihetetlenül kevés kenés kell!
Ha nyár van, meg meleg és ettől meg akar szorulni a szerkezet,(egyébként
akkor ott valami más gáz van.) nem segít a több olaj. Ilyenkor inkább több benzint kell adni neki.
Szóval nem szabad túl sok olajat tenni bele, mert az is rossz, nem csak a kevés!
Nem is beszélve róla, hogy az olaj drága!!
A "kis" ts meg trofi blokk szinte ugyan az.( vagy ugyan az, nem tudom )
Az üzemanyag meg ott is 1:33
Hali
330ohm és azt hiszem 5 watt
szia.
időközben kiderítettem, hogy nem trofi, hanem ts az a motor, amit trofinak mondtak. az üzemanyag gondolom nem változik, csak a szerelése más?
előre is köszi a választ.
Hello!
Érdeklődnék, hogy az MZ gyári elektronikus gyújtásánál a teljesíténytranzisztor előtt lévő párhuzamba kötött 2 ellenállásnak milyen ellenállásúnak kell lenni (az enyéim szépen elszenesedtek...)?
...amennyiben bronzperselyes a hajtókar, tűgörgős esetén le lehetne menni 1:50-re is...de én azt már nem tenném..és az ETZ-vel sem teszem....bár tudom hogy sokan járnak 1:60, 1:70-nel is gond nélkül....de ez hosszútávon esetleg megbosszúlHATja magát....
Hali!
Ahogy én tenném a 125-ös trofival:
Járatós blokkhoz a bejáratás végéig 1:25
Egyébiránt 1:33....vagy 1:40
Olaj: Mindenki másra esküszik, de arra figyelj hogy mindenképp benzinbe való 2T olaj legyen, és lehetőleg ne Arol.
Üdv,
Zoli
Gyárilag ha jól emlékszem 1/33 van írva neki. A trofi olajban dúsabb keveréket igényel, mint egy ETZ.
Hali!
Szerintem a trofiba tutira 33-as keverék kell, mert azoknak a hajtókaron bronzpersely van. Még a 76-os TS-embe is az kellene csak nekem ki lett cserélve tűgörgősre azért teszek bele 40-est.
Ezeknek a cuccoknak a java benne van a hogyan tovább mz könyvben ha jól emlékszem. Igaz hogy nem mminden és nem is mindenhez van szerszáma az egyszerű halandónak. Meg ez gyári videó volt nem csoda hogy mindenük volt bár az angol hang érdekes volt alatta. Az MZ világuralomra akart törni 89ben? :)
Helló bcsabib.A keverési arányok álltalában amit használni szoktak:
20:1
40:1
50:1
Tehát pl:40 liter benzinhez 1 liter olaj kell (40:1).Én kétféle képpen szoktam keverni a benzint:
1. Télen 50:1-ben szoktam mivel 0 fok alatt vagy 2-3 fokon kevés a valószínűsége a túlmelegedésre.
2. Nyáron mivel hogy van vagy kb 30-40 fok ezért ha hosszabb távra indulok akkor 35-ös-et keverek(35:1)(inkább füstöljön minthogy besüljön,de átlagban egy 40-eset szoktam keverni.
Végül is elég a 40-es.
A szerelési könyvet pedig megnézem és majd kiírom a linket.
Ha ezek azok a videók amik (piki24 kolléga jóvoltából) hozzám is eljutottak, akkor vegyesek az érzéseim.
Egyfelöl tényleg precíz rajta a bácsi, és el lehet lesni fogásokat , de valljuk meg, ki azakinek ennyire, szinte minden mozdulathoz van célkészüléke? Szinte senkinek...de ez nem jelenti azt hogy ütni verni kell otthon a sufniban a tézéblokkot, mivel az ember feje nem csak arra való hogy ne csússzon fel a nyakkendő :-)
illetve még az lemardt, hogy van-e valakinek letölthető szerelési kézikönyva trofi 125-höz. előre is köszi.
sziasztok.
egy kis segítséget szeretnék kérni. nemsokára birtokomban lesz egy trofi, és mivel beszüntetták a keveréket, az lenne a kérdésem, hogy oljból milyen legyen beletöltve a benzín mellé. aránya ha nem tévedek 1/40-es. előre is köszi.
A videók nagyon tanulságosak. Ha valaki veszi a fáradságot és belenéz jól megláthatja milyen egyszerű módszerekkel szerelnek főtengelyt meg kuplungot kalapács helyett, míg itthon sajnos szétverik ezeket az alkatrészeket a baromabb tulajdonosok aztá alkatrésznek meg már nem lesz jó később.
Különösen a kupplungszerelést emelném ki ami kritikus téma a 250esnél. Nem savaztak a videóban és nem is hegesztettek....
http://video.google.com/videoplay?docid=-5780522324325429327
Az első 2.5 perc gyönyőrű. Bárcsak ott lehettem volna.
Most lenne alkatrészem:)
Most nézem hogy nem is jútábos :D Mindegy most akkor se játszok vele, akinek kedve van hozzá szedje már ki... Be lehetne tenni a 'Szagirodalom' részbe :P
Nem tudom hogy fel lett e téve hozzátok valaha is ez az 5 videó, egyenlőre csak linkeket teszek, mert otthon most nincs netem és cégtől necces kiszedni a videót a jútáb-ból :)
MZ ETZ 251(Luxus?) Szerelési útmutató:
1 http://video.google.com/videoplay?docid=3773978145984035554&pr=goog-sl
2 http://video.google.com/videoplay?docid=-57805223243255429327&pr=goog-sl
3 http://video.google.com/videoplay?docid=-583689825491846090&pr=goog-sl
4 http://video.google.com/videoplay?docid=-2043759378808694559&pr=goog-sl
5 http://video.google.com/videoplay?docid=3825496533860194623&pr=goog-sl
Nem is tudtam, hogy gyártottak (olajpumpás?) ilyen ETZ-t is. Olyannyira szép hogy még valahol tetszik is :)
Igen létezik! IGC60 nekem 250es tzn van és jó!!!
sorszám: 19435 (73987)
( előzmény: tizenket-vereb, 2007-04-26 12:51:23)
Aha
Kösz a reagálást.Azért kérdeztem hátha venni kell de ma megnéztem és ezzel már nem lesz gond mert elektronikus van benne:) Javitásra van nálam a gép.
Ahoj
Csáó.
Szerintem hézagolni kell a kuplungot.
A kuplungon van egy pár 3szög lemez,különböző vastagságú.No ezeket kell összeválogatni a méretre.
Táblázatot a Hogyan javithatom 202.oldalán találsz
/etz-125-150/
Olvasd el az a másfél oldalt !
Ha jól gondolom azzal állitjuk be a rugoerösséget.
Remélem sikerül.
Udv Dlaca
Motorra emberek a hétvégén !!!
Tsá all!
Etz 125/150-es hajtókarhosszát szeretném megtudni
előre is köszi!
ETZ250 tárcsaféke azt a jelenséget produkálja, hogy néha felkeményedik, a pofák folyamatosan kicsit súrlódnak, a fékkart minimálisan elmozdítva már fékez, néha meg teljesen rendben van szabályozható a fékhatás, nem súrlódik. Nekem az a benyomásom, hogy melegben kemény és hűvösebb időben normális. Tapasztalt valaki hasonlót? Hogyan lehetne ezt orvosolni?
Van valami elképzelésem róla, de jobb lenne, ha képet is kaphatnék.:)
De köszönöm a választ!
üdv
Ma megkukkantom a masinát aztán ha nem tudom beállitani akkor lamellacsere lessz :)
A dugattyúgyürük nem mennek le addig also holtpontnál. Német (http://www.mz-hilfe.de/text1.htm) oldal szerint a dugattyú megvezetését javírja.
Ha valaki csinált ilyet megköszönném ha leírná a tapasztalatait.
Hááát lehet elvileg hogy meg tudsz vele takarítani némi benzint, de annyit tuti nem, hogy olyan nagyon megérezd.....
sorszám: 19427 (73963)
( előzmény: tizenket-vereb, 2007-04-26 12:51:23)
Abból lesz a gyűrűtörés! :-)
Dehogynem!!!Úgy hívják LAKAT!! a tankra felhelyezés után el kell dobni a kulcsot :DDD
sorszám: 19425 (73959)
( előzmény: tizenket-vereb, 2007-04-26 12:51:23)
Mert ha valaki tudna segíteni, azt megköszönném.
A probléma az üzemanyagt megtakarítás végett (én nem utolsó sorban egy kis felesleges teljesítmény elérésére miatt áll fenn).
Nem tudna valaki egy szerkentyűt ajánlani?
Létezik használható, megbírható elektronikus előgyújtás vezérlő 2ütemű egyhengeresre?
Zömmel régebben használatban lévő savas akkunál jön elő, lényege az, hogy a cellalemezekről fokozatosan leoldódó ólom üledék formájában felhalmozódik a cella alján, idővel rövidre zárva a lemezeket.
Tudja valaki mi történik ha 251-es etz hengerének szívónyílásában a lefelé néző orrot kimunkálom?
Az akkum nekem is haldoklik, de a jelenség egyelőre csak annyi, hogy ha 1 hétig áll a vas, akkor már le is hervadt (bár hogy el ne kiabáljam ez véletlenül legutóbb nem így volt...) Egyébiránt SZVSZ fenékzárlatra tippelek...
Nem mondtam, illetve pont inkább azt, hogy a mecha van fenn az enyémen de ha rajtam múlna, már kidobtam volna belőle (tartalékban ott figyel a csomagban az elektronikus is, de eddig még nem kellett). Faterom viszont megbűvölte a mechát, itt lazít, ott teker rajta egy-egy érintkezőt és láss csodát: tökéletesen teszi a dolgát (mellesleg kissé az érintkezők is be voltak égve de ezt könnyedén orvosoltuk. A kolléga gépe meg valószínűleg nem azért nem tölt alapjáraton ketyegtetve mert az elektronikus fesszab van benne..ott valami más lehet a ludas, enyémben például a még vélhetően gyári vezetékezés szokott néhanap megviccelni...hiába no...ideje lenne átvezetékelni a gépsast :-)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|