:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Bocsi, de nem tudok linket berakni :-)
A 98-as benzin megszünéséről:
http://index.hu/gazdasag/magyar/98as070425/
Én ha Piliscsaba felé járok akkor ott mindíg 98-ast tankolok, mert ugyanannyiért van mint a legközelebbi kúton a 95-ös. Gondolom azért mert hamarosan megszüntetik
Az a kötés párhuzamos ami azt jelenti hogy a feszültség a trafón is meg bekapcsolt féklámpán is ugyanannyi.Az áram erőssége az ami ilyenkor gyengül ,emiatt hagy ki.Inkább akkor vedd le máshonnan a feszt olyan helyről ahol nem kell sok amper,de ha a dinamó/GENERÁTOR TELJESITMÉNYÉT nézzük akár honnan is veszed le a feszt a motor leállhat mert nem bir többet tölteni .A teljesitmény számit.
...no persze a sporttáskában már nem tarcsicuccok és szerszámok pihennek, hanem egyéb úti cókmók :-)
Célszerű pakolás kérdése de sokat segít a villatáska ami a lámpám felett kapott helyet (hisz találkoztunk Kaposváron, tiéd a citromsárga ETZ ugye?) és akkor még a topcase 3/4-e üres. Ha messzebb megyek, akkor meg felpókozom magam mögé a bazinagy sporttáskámat, amibe az egyéb cuccaim szépen elférnek. Amúgy egy komoly tanktáska és oldaltáska szetten kezdtem gondolkodni mostanában...
Jók lehetnek ezek a külföldi utak, mennék én is szívesen, de idén speciel nem tudnék annyi szabit kivenni....marad egy itthonra piki24 kollégával betervezett Győr környéki, majd egy mátrai túra...és már tuti jó ha ez a kettő is összejön. A gyulai szocitalira meg most még nem is merek gondolni, de ott is jó lenne jelen lenni :-)
Jut eszembe ez volt a 2005-ös!
http://www.szocimotoros.hu/hu/turaktalalkozok/109
Tallinnba a Yamahával mentem, de pl 2005-ben Gdanszkban voltunk, a Mora az ETZ-vel jött, és gond nélkül megjártuk. Pedig az ő MZ-je egy igencsak agyontákolt szerkezet!
Hát Észtország nem olcsó hely, a többi viszont nagyon az! Talán a Lengyelek a legolcsóbbak. Lettországban meg figyeljetek merre mentek, mert a térképen szép vastag piros vonal az aszfalt út, a többi meg csak murva!
Egyébként rengeteg a látnivaló! Nagyon tuti hely!
mivel mentél/mentetek?
Eredeti terv az volt hogy Tallin-Helsinki Botteni öblöt megkerülve Norvégia és haza... Kárpátok tuti jó volt deVarsótól Tallinig elég egyenesen visz az út nem?- ugye a Via Baltica, viszont olcsó a benzin :D
Ezzel az a baj, hogy ha ezt mind felpakolod nem marad hely másnak! :-D
Egyébként mi az elmúlt nyáron voltunk Tallinban, 4600Km volt, lehet, hogy exportáltak valamit oda, de egy szál MZ-t nem láttunk!
wow! no ilyenre gondoltam amikor a kérdést feltettem, elindítja az agyam :D Várom a további segítségeket!
KÖSZesz!
Amik a leglényegesebbek:
Gyertyakulcs, tartalék gyertya, csavarhúzó, pót fesszabi, (kéne még: pót gy.trafó, kábel, pipa), mexakító, kondi, első és hátsó gumibelső, de azért tiptop készlet is, szerelővasak, állítható villáskulcs, tarcsi biztosítékok, minden bowdenből egy pót, drót és maZZZag mindíg legyen nálad, és természetesen izzókészlet, elsősegélycsomag, pumpa, szigszalag, drótkefe, ja és egy pótlánc. Igen, lehet röhögni, főleg hogy ez csak úgy hirtelen jutott eszembe, több is van :-))
mély érdeklődéssel várom..zzz..
Hosszú az a lista, de épp készülök leltározni mert lassan magam sem tudom hogy mi van nálam és mi nincs :-)
elvileg exportáltak de ott azért már nem ilyennel járnak:D ami esetleg szerencsére adhat majd okot hogy igen sok német motoros tolja a túrákat a bömbimocikkal, és hátha akadnak még műértők, vagyugye a német motoros papa csakmegáll-már, mivel szereléssel hadilábon állok, igyexek ismerkedni a szereléssel olvasom a könyvet és hozzánézem a mocit:D konkrétan te milyen tarcsi cuccokat szoktál vinni? ...gyűjtöm az infókat...
Nálam az akksi felett, mellett+ topcase alja+hengertáska tele van szerszámokkal, tarcsi cuccokkal (eddig KOPP-KOPP nem kellett semmi 1-2 biztosítékon kívül) de legalább ha egyszer otthontól 1200km-re Bivalybasznádalján szarba kerülök a motorral akkor pont az nem lesz nálam ami kéne :-)) A fjordoknál meg azért nem tuti hogy olyan sok cucc terem az MZ-hez bár lehet hogy tévedek, mert ha jól tudom arrafelé is exportáltak rengetegett annak idején :-)
R'R
ja velem is volt olyan hogy a kereszteződésben kanyarodtam volna balra, leszálltam a mociról karbira néztem rá, és elment előttem egy Mz-s látta hogy még 5mp múlva is ott vagyok és már fordult is vissza hogy mi a helyzet, mit segítsen...
Remélem nekünk is lesz hasonló cseresznyénk mint nektek:D:D
Én semmit nem szoktam vinni! Eddig bejött!! :-)
Na jó ez túlzás, izzókészlet+ defektjavító spray szokott nálam lenni. De mondjuk csavarhúzó az izzócseréhez már nem. De ha gáz van mindíg segít valaki!
Ebből jut eszembe, egyszer Morával haladtunk hazafelé egy túráról, és leszakadt a generátorról a szénkefe vezetéke. (Misztikus, hogy miért) Meg is beszéltük, hogy innentől töltésem az 0V, majd cserélgettjülk a 2 MZ-ben az akkukat. Erre megállt mellettünk egy kompletten felszerelt szervízautó, szerintem még motorgenerált is csináltak volna ha kell! :-) Adtak mindent, megcsináltuk, és tűz haza!
Mindíg hazajut az ember valahogy!
köszi bár ezeket sejtettem:D
Kulcskészlet, defektjavíó készlet, gyertya
nekem már repedezik a 18 éves Pirelli-m :D
Az ok elég egyszerű! Akinek 2000-et pörög alapjáraton annak már ott van rendes töltés. Bekapcsolja a lámpát, a fesszab rányomja a gerjesztést és a dinamó/denerátor teljesítményfelvétele lefogja a fordulatszámot. Ennyi
Neked, ha ezret pörög, ott a gerjesztés eleve maximum, de nem tölt szinte semmit mert nincs meg a fordulat hozzá, vagyis az akkuból él a gép, bármit rákapcsolsz a kis fordulat miatt ugyanúgy max a gerjesztés, és ugyanúgy nem tölt semmit. Ha jó az akku akkor bírja, nem köhög a gép, a fordulatszám meg persze mitől változna.
Az, hogy esetleg a töltéslámpád ott még nem világít, az meg csak beállítás kérdése!
szevasztok!!
tudtok segiini hogy a '83ETZ250emhez mik azok a műszaki dolgok amiket magammal kell vinni egy 5000-6000kmes mocitúrában, egyéni tapasztalatokat, szívesen fogadnék! Mondjuk miután rendberakattam, motorújítás, láncutánállítás, mindent zsírba, új olaj, szűrő meg amit szokás karbantartani, mi az ami még elromolhat, elkophat... segitsetek!
Mottó: ETZ-vel a magyar alföldről a norvég fjordokig! :D
Ugyan már? Egy Pneumant? :-)
Hi!
És mégis hány éves az a gyári gumi? :))))))
Kicsit pár porladozhat szegényke...
18-ért megveszem! :DDD
Az írást meg még meg kell tanulnom. (Helyessssen :-)
Azaz semennyire. maradjon ez azok sportja akiknek nem elég drága az olaj és az MZ-hez, JAwa-hoz amúgy is túlzottan kompressziótűrő 95-ös benzin :-)
Hali!
Kb. ugyanannyira van értelme bármivel adalékolni, mint 98-ast (99-est) tankolni.
Üdv,
Zoli
"Ma: már üresben gurultam egy kereszteződésbe, világítás, index, -> ráléptem a fékre-> megállt a motor."
A gyújtótrafó pozitívjáról veszi le a féklámpa a feszültséget (15ös kivezetés)
Mz ts 125 de luxe eladó.Képet tudok küldeni.6460 km!!!A motor 1994-ig a rendőrségnél állt.Fel is volt szerelve, matricázva, mint rendőrmotor, de használaton kívül volt.Első forgalomba helyezés:1994 júliusban!2006-ig az első tulajdonosa vigyázott rá, második motorként használta.Tavaly vásároltam, átírattam, sajna meg kell válnom tőle, pedig kifogástalan motor.Bontatlan blokk, elől gyári gumi, hátul új, de a gyárija is megvan.Új akksi, 1, 5év műszaki.2, 7literes garantált fogyasztás!Irányár 180000ft
Hát az télleg valami különlegesség lehetett mert az enyém TS 125/2 és 1978-as gyártású, az 1984-es TS 125/1 az érdekes bizonyára a rendőröknek újból beindították a gyártását már csak azért is mert 84-ben már ETZ-ket gyártottak ;-))).
Nem hallottam eddig csak tőled 125-ös rendőrmotorról de lehet a dinamója is 90Watt volt emiatt ;-))).
Főleg ha 12Ah akksija volt mert eredetileg 9Ah.
Van egy etz 125-ös blokkom ,karbi nélkül
nemtudom,hogy müködik e .
Elcserélném komplett müködöképes (kisebb hibával,hiányosággal is)etz 250vagy /1 blokra persze +kp val.
A motor átfordul,csapágyak jók,kuplung kiemel,forgó álorész megvan, mást még nem néztem.
Szerintem le van merülve az az akksi.
De mielőtt nekiesnél a fesszabnak (elég nehéz jól beállítani), mérj töltést.
Első körben az akku helyén a szabályzott feszültség 7 Volt körül van (6,8-7,2).
Az akkuval sorba max 1 Amper az áram (kb.), ezután nézd meg a D+ -on a testre mennyi a fesz. Ha itt kevés dinamó (szénkefe, zárlat) ha megvan a fesz akkor fesszab.
Az akksi feszültsége nem esik ennyit le egy refi miatt (a jó akksié).
Akkor azt mondd el nekem hogy az én TS-em miért nem csinált ilyet. Télen 1000-es fordulaton, töltés bekapcsolva, fényszóróval, és helyzetjelzőkkel simán tartotta a fordulatot. Lehet az enyém egy különlegesség volt? Nem foghatok mindent arra hogy rendőr motor volt a lelkem. Azt azért hozzá kell tennem hogy mindezt egy 6V 12Ah-s akkuval, zsír új szénkefékkel, új szénkefetartókkal, új gyújtással, csiszolt kollektorokkal, és az eredeti töltésszabályzóval. Amiben már több mint 40e km volt.
Az enyém is annyi...
De ha bemelegszik akkor úgyis lemegy 1500 -1600 ra az meg szerintem jó mert nem álle a pirosnál és töltés is van.
Az is természetes, hogy lejjebb megy a fordulat ha ráteszed a tompítottat mer megfogja a dinamót a hirtelen nagy áramfelvétel (45Watt a 60ból).
Régi motorom adatai: MZ TS 125/1 1984-es, 2. túlméret, 150-es TS karbi, sportlégszűrő. Alapjáratom olyan 1000 környéke volt, és haverom TS-e is 1100-1200 körül jár. Nem mondom azt hogy hirtelen harapott, mert nem. 2000-2200-ig tulajdonképp semmi. Utána viszont igen jól ment. Fogyasztásomat is sikerült 4,5-5 körül tartani. Viszont ha azt kérded, hogy felpörgött e alapjáratról, akkor azt kell hogy mondjam, igen! Nem úgy mintha 2300-ról rántom tovább, de vette a lapot, nem hörgött. És télen is tartotta. Ha meg nem hiszed, van videóm valahol róla... Most sajna nincs netem úgy 2-3 hétig, meg a peltier-es intercooler lefoglal, de ha megtalálom és fel tudom rakni akkor felrakom magamhoz, és meghallgathatod. :)
Ezres alapjárat??? Mennyi ideig tartott, amíg az neked elért egy használható fordulatszámot?
Alapjáraton MZ 2300-on? Nebazz, az én TS-em 1000 körül pöfögött, és volt hogy alatta. 2300 az már nem alapjárat, szerintem. Amugy meg neked is azt javaslom , meg maximusnak is, hogy a hibák csak úgy nem jönnek és mennek el. A kézenfekvő az mindig a zárlat, vagy a hibás kontaktus. Aztán jöhet szénkefe, meg ha TS akkor a kicsi tekercs beégése a megszakítónál. Aztűn nézheted a fesszabot, meg hogy nem e zárlatos az akkud (bár ez nem ide tartozik, de saját tapasztalat). És ha szemre minden redbe, akkor keress fel egy szakit, aki nem csak gányol hanem ténylegesen javít. (javaslom hogy mielőtt a szakinak adod a vasat, előbb pillants a szaki saját vasára, vagy kérd ki ismerőseid véleményét). És végső esetben ha ez se segít még mindig ott a flex :D
Üdv!
Lenne egy olyan gondom, hogy ha alapjáraton pöfög a motor, akkor 2300fordulaton pöfög, de ha rárakom a világítást, akkor vissza esik olyan 1800-as környékére.Mi lehet a gond?
Annyira nem borzalmas a helyzet, mert világítással olyan az alapjárat, hogy örökre elpöfögne, meg csak világítással szabad közlekedni, de mégis egy picit zavar:)Előre is köszönöm a válaszokat!
üdv!
mechanikus fesszabod van? mert akkor az a gond.
Valami elektromos szakival rakasd rendbe, vagy cseréld le elektrónikusra
Hali. Hagyományos feszültség szabályzód van? Lehet kapni elektronikusat, ha véletlen megadta magát a tiéd. De akkor csinál ilyet a motor ha kevés a töltése, amit okozhat a hibás érintkezés, rossz fesszab, vagy csak elkopott a szénkefe.
Az én TS-em is csinált ilyet annó. Pontosabban, ha fékeztem akkor leállt :D
Ennek oka volt egy lecsúszott saru a fesszabnál, és némi korrodáció a saruknál. Javaslom mozgass előbb végig mindent, aztán teszt, ha mégis csinálja nézd végig a vezetékeket hogy nincs e kidörzsölve valahol (kormány, ect....).
MZ-szakik az első szó....
z-szakik, a következő a kérdésem:
Néhány napja azt kezdte el a TS, hogy szépen pöförög alapjáraton, ráteszem a világítást-->leáll .
Ha magasabb fordulaton teszem rá a világítást, egy pillanatra kihagy a gyújtás-de aztán megy tovább.
Ma: már üresben gurultam egy kereszteződésbe, világítás, index, -> ráléptem a fékre-> megállt a motor.
Egyszóval, az látszik hogy az elektromos terhelés növekedésével néha kihagy a gyújtásom. Ezt mi okozza? akku töltési probléma? Akku üresen 6,38 V refivel 5,98V.
Azér feltettem a töltőre....
bocs, kimaradt a veszek szó a fötengely generálozó készletet elől
Üdv! Úgy jártam,h a 150es ETZ-m, ami elvileg már rég bejáratódott, megragadt hirtelen. Megvártam még kihül és útnakindultam. Ám egy picike zajra lettem figyelmes,ami egyre hangosabb és hangosabb lett. Olyan hangja volt a gépnek mint a traktornak. Gyűrű törésre gyanakodtam,így ma le is húztam a hengert. DE a hengernek és a dugónak,gyűrűknek semmi baja! Viszont a hajtókar... kb 1-2 centit mozog ki oldal irányba... Szóval: ez lehet a gondja?? Ez adta a traktor hangot??? Ha fötengely generálozó készletet és megcsináltatom,mire kell ügyelni?? Mert hallottam én színezésről,ami a hajtókaron van meg ilyesmik??? Segítsetek! Köszi!!
Hmm nem adom lejjebb :)
Nem MZ, az már a múlté, még 3 hét és jawa 638 :)
Van ólompótló? De az ólompótlóban van ólom? :D Mert ha nincs akkor az még mindig csak illúzió :)
Nem próbáltam soha, de kinek van tapasztalata azon adalékanyagokkal kapcsolatban amikre azt írják hogy teflonosít, meg karburátort tisztít, meg olajfolyást csökkent, meg ilyen csodákat művel :)
Mennyire van értelmük, és nem utolsá sorban hatnak e? :)
Miért lennél kénytelen, 95-ösel is elmegy az MZ.
Másik, lehet kapni benzinkutaknál ólompótlót, ha azt teszel bele, akkor nem csak az illúzió lesz meg :)
Apropó olommentes... Nekem MZ-n kis szűrőház volt a csap alatt, én oda légpuska sörétet raktam, tudom semmit nem ér, de legalább az illúzió, hogy hátha kerül egy kis régi is a motorba, megvan. :D Másrészt én nagyon sajnálom a 98-as megszüntetését, mert mióta kmotorozok (98 óta :) csak azt használtam minden motoromba. Hiányozni fog, de az is biztos hogy kénytelen leszek 99-re átállni. Fene a poféjukat :)
Piacot akarnak csinálni a méregdrága 99-es benzinüknek...ennyi :-(
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|