:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
csá!
nekem a trofielektroniája az alapján lett átnézve és ahol kellet javítva, azótais működik(csak nincs indexem XD így azt részt kihagytam)
üdv:petya
Semmi probléma, lehet én is tul reagáltam a dolgot, nem akarok senkivel se rosszban lenni, úgyhogy részemről nincs harag.
Egyébként nem állítom magamrol hogy többet tudnék mint más, és nem is akarom hogy valaki is ezt higgye, maradok szerény gyerek szerepben inkább:).
Zsugorcsővel kapcsolatban egyenlőre nekem még nincs nagy tapasztalatom, bár a motoron elég sokhelyen zsugorcsöveztem, de láttam gyári új motorokon hogy azokon is zsugorcsövezve van, úgy hogy reménykedek hogy hidegbe nem történik vele semmi:)
én szoktam zsugorcsövet használni, csatik, toldások elágazások szigetelésére. Ott nem okoz gondot a keményedés. Törni nem törik amúgy sem.
Kábelköteg burkolására valóban nem ideális.
gyári rajz, illene működnie...én is azt szoktam használni
Előre csak a 12V megy az akkutól a gyújtáskapcsolóig (biztosítékon keresztül) vastagon, a többi lehet vékonyabb. A gyújtáskapcsolótól pedig már csak a nagy fogyasztóhoz a reflektor izzóhoz érdemes vastag drótot használni, hogy kisebb legyen a feszültség esés, de ha vékonyat használsz azzal sem lesz semmi gond.
Amúgy szokták relézni a reflektort, hogy a lámpakapcslóba ne kelljen vastag drótot vezetni.
Ha jól tudom némelyik kapcsolási rajzon a vezeték gyári vastagsága is fel van tüntetve.
Japp akkor én értettelek félre :)
Np.
Szentírásnak ne vedd a zsugorcsöves dolgot se, de amit én használtam a piros MZ-hez az spec ilyen. Meghát ugye adódik hogy ha hidegre keményedik(összehúzódik) akkor kiba hidegre törik :) Illetve repedezik.
Gyújtáskapcsolós téma meg majd hétfőn mert költözködés miatt nincs most netem otthon.
Ahoy!
Ma reggel 7:40tájékán találkoztam egy szép piros ETZ-vel, nameg persze a gazdájával ("libazöld" krosszbukó)
a Gellérthegyen lefelé jövet a Hegyaljára... Esetleg innen valaki?
Ha igen akkor szép a gép...
T
Má bocs de nem variálok csak a véleményem irtam le.Valamit félreértettél.Nem irtam hogy nem jó a több eres kábel.Szerintem is a legjobb megoldás ha nem tud az ember venni vagy szerezni gyári kábelköteget.Egyébként meg jó hogy elkezdtem kicsit kötekedni mert igy olyan részletek is elöjöttek a témába amiböl tanultam és okosodtam.Pld zsugorcsövezni nem fogok mert irtad hogy nem jó hidegben.A másik hogy érdekelne az egyszerüsitett gyujtáskapcsolós megoldásod.Mindenkitöl elnézést aki ugy érzi megbántottam.Főleg Nagy Joe-tól.A jövőben igyekszem nem firkálni meggondolatlanul.
Bocs levendel, megint hülye vagyok, zsakfosra gondoltam :D:D:D:D
Nem, ez alapján színpadi reflektorrá válik :)
Persze hogy fog működni. Ha eredeti :)
Viszont ez is mint minden rajz szerintem egyszerűsíthető. Mikor utoljára TS-t vezetékeltem csináltam hozzá egy másik rajzot az eredeti alapján. Annyi különbséggel, hogy a gyújtáskapcsoló résznél egy forgatható papírcsíkot tettem be, amin a különböző kapcsolóállások más-más módon voltak felrajzolva, és a két oldalt elhelyezkedő vezetékek voltak a kapcsoló állása szerint kapcsolva. Hasznos, mert segít a rendszer megétésében. Ha megtalálom akkor csinálok fotót róla aztáűn felteszem. Lehet hétfőn ez aktuálissá is válik.
levendel:
Megint felelslegesen variálsz. Továbbra is a legegyszerűbb módszer a több eres kábel. Ha 7 ereset veszel annak még az az előnye is megvan hogy tudsz elágazásokat csinálni a burkolatának különösebb megbontása nélkül. De az 5 eres se rossz, csak használj simsonban sokat látott(talán ETZ-ben is) összekötőket. Gondolok itt azokra a fekete saruzott összekötőkre.
Üdv.: CREation
Hi!
A szakirodalomban a 6V-os MZ bekötési rajz, az jó? Úgy értem, hogy ez alapján ha bekötöm TS-t akkor fog-é működni?
Köszi!
Kösz a választ.Lehet hogy rosszul értelmezem de tulajdonképpen akkor az elöremenö kötegben csak 1.5-es kábel lesz nemde? A hátsolámpához menö köteg meg lehet 0.75-ös.
Igazad van megkövetlek nem olvastam el rendesen a kérdést.Most elolvastam ujra és a választ is.Egyébként nem oktatni akartalak hiszen valószinü te jobban értesz a vezetékekhez.Csak arra akartam rámutatni hogy néha aki segiteni akar annyira leegyszerüsiti a választ hogy a kérdezön nem segit.Szerintem ha azt válaszolod neki amit nekem irtál jobban képbe lesz.Magyarul nem lehet ugyanolyan kábelköteget venni mint amit gyárilag tettek rá.Elnézést kérek hogy megirtam a véleményem.Többet nem fordul elö veled kapcsolatban.
Ebből látszik, hogy sík hülye vagyok a ts-hez.:)
Szevasz Matiz!
Te hajlandó vagy párbeszédre is, vagy csak szimplán az észt szereted osztani a népnek? (az is jó ám:)
nem rozsdásodik a tankod? akkor szokot finom rozsdapor leüllepedni a karbi meg a vízzsák aljára
Mostanában kicsit sértődős a banda.
Szerintem az egy baráti társaság, és aki nem szereti ha haverként szólnak hozzá netán ugratják egy hülye kérdés miatt, az iratkozzon le!
A 7eres kábel pedig egy igazán jó ötlet, mert egyenként is megveheted a zsinórokat, csak az sokkal macerásabb.
Az égvilágon semmi gondja nem lesz.
Alap vetően a gerinc vezetéknek kell vastagnak lennie, illetve a refihez menő madzagnak, mert azon van nagy áram.
Azaz generátor-fesszab-akku-yujtáskapcsoló -refikapcsolo-refi-test vonalon érdemes vastagabbat, minden más helyre mehet a 0.75
TSnek nincs alapjárati csavarja, a bowden feszességgel lehet alapjáratot állítani, ezért változik a kormánymozgásra a fordulat, és ezért van nekem ETZ karbu a TSen :) persze van alapjárati csavaros TS de alapból nem olyan.
Szervusztok MZ szakik
Két gyertyás hengerfej ügyében. Nemrég az index MZ topicban láttam egy képet, TS, két gyertyával. Nosza fel, tovább is küldtem öreg MZs barátomnak, én naív azt gondoltam, hogy mutatok majd neki valami újat.
Tegnap épp nála voltam, raktuk össze a BKVst (már csak így hívom a kék-ezüst TSemet :) ) erre felkiált, gyere csak, most jut eszembe valami.
Aztán kinyitja a kis kincstárát, oszt jól előhúzott egy kétgyertyás hengerfejet. Természetesen gyári darabról volt szó. Mindjárt össze is hasonlítottuk a többivel, alapvetően a forma ugyanaz, az égéstér tűnt kissebbnek. Az öntvényben a szokásos jelzések (MM, sűrítési viszony) helyett csak az MM volt beöntve.
További "érdemes tudni" jellegű dolgok. Annak idején krosszozott, máig megvan a Czetka váz, TS blokk, Jawa villa krosszgépe (egy kis műszer, egy darab történelem), és elmondta, hogy azon használta egy darabig, de SEMMILYEN teljesítmény növelést nem ért el vele. Én hiszek neki, ért hozzá, már akkor MZzett amikor mi még szüleink gondolataiban sem fordultunk meg - az apja is MZvel járt anno, stb.stb.
Szóval inkább a látványnak szólt ez. Anno a szakosztályban voltak gokartosok, és onnan kapta a hengerfejet, a gokartokra szerelt blokkokhoz valók voltak. Ha a két trafó közül egy beszart, egy trafóval ment tovább, ennyi előnye tán volt, meg mindenki megnézte, húazannya kéggyertyás. Eltette, mert érdekesség, én meg vigyorogtam, hogy besült a mutatvány, nem igazán tudok MZ terén újat mutatni neki :)
Találtam egy 6 voltos elektromos fesszabot mz ts 125 höz.Ha jó a link nézzétek meg.Megcsinálható de az egyik tranziszor collektora hova megy?azt nem látom.
http://www.zaunbau-beyer.de/images/Lollo/MZ_TS_6V_Regler_Platine.GIF
olvasd el jobban mi volt a kérdés, és utánna okoskodj és oktassál:
"Létezik új kábelködeg peregyes TS-re?
Ha igen akkor hol lehet beszerezni?"
Boltban nem lehet kapni, így a villamossági boltbol kell beszerezni. Kábelköteget pedig 7/5-eres vezetékből kell kialakítani annak megfelelően hogy a lámpába vagy hátra megy. Tulajdonképp új lesz csak nem az eredeti szinekkel, ezért kell egy behelyettesítő táblát csinálni, melyik szin milyenre lett kicserélve.
"lehet pld a forrasztáson sporólni de nem éri meg(szigszalag,csomozgatás)."
A forrasztáson nem lehet sporolni, ha meg sporolsz azt kokányolásnak hivják. Illetve lehet ideig óráig jó de bármikor szétrázódhat.
""Menjen egy vill boltba azt vegyen egy 7 eres kábelt."-Mintha csak ebböl állna a vezetékelés."
Bölcs meglátás, valóban nem ebből áll a vezetékelés, de a kérdés nem az volt (ha jobban visszaolvastál volna) hogy miből áll a vezetékelés, hanem hogy honnan szerezzen kábelköteget.
(Egyébként tisztában vagyok vele hogy miből áll egy motor vezetékelése, ugyanis én vezetékeltem újra, és ellenőriztem - raktam helyre a dolgokat az etzmen)
Hmm meg merem kockáztatni hogy a szigszalag se sokkal olcsóbb mintha forrasztanál, csak kevésbé tartós, és az is igaz hogy abszolut nem szép. De van egy felhasználási terület ahol jól hasznosítható... Ha több tyúkbelet kell gyorsan egy csoportba fogni... Erre eddig mindig sikerrel alkalmaztam, minden más helyre zsugorcső.
!na megy a rohadék, tank és porlasztó -kipucolás, benzinszint feljebb a porlaszóban, és láss csodát... nagyonmegyen... ;) csak azt, tudnám mit keres homok a benzinben...
Én is a háromfázisú falkábelt javaslom. Gyors vele a munka, bőven elegendő a keresztmetszete, nem folyhat bele a burkolat és a drótok közé a víz és a szomszéd néni kertlocsoló szivattyújáról is könnyedén beszerezhető. :)
Néhány munkám itt:
http://www.millioforint.atw.hu
Nézzétek át a fórumot, hátha láttok hasznos elmebetegségeket.
Ezzel a véleménnyel maximálisan egyetértek.Szerintem is kevésnek tünik az a 800 ft.Vagy ha elég akkor biztos hogy nem igényes a dolog.Lehet pld a forrasztáson sporólni de nem éri meg(szigszalag,csomozgatás).Én csak azért irtam le a véleményem mert idegesit hogy valaki segitséget kér egy ilyen forumon és lekezelö hülye választ kap.-"Menjen egy vill boltba azt vegyen egy 7 eres kábelt."-Mintha csak ebböl állna a vezetékelés.
Javaslom ha 2 gyertyás hengerfejet akarsz, akkor keress hozzá egy jó marós szakit. Az megoldja a kimunkálást és a ledugózást is.
Viszont mielőtt belevágsz szerezz egy használt hengerfejet, ilyen tuninghoz soha ne használd fel az eredetit. Figyelj oda hogy így a gyertyák közelebb kerülnek a dugattyútetőhöz!
Szerezz be két közel azonos teljesítményű gyújtótrafót, majd kösd őket párhuzamba. A szikrát úgy ellenőrizd, hogy beteszed a két gyertyát, beindítod a motort, majd előbb az egyik pipát, majd a másikat húzod le. Ha teljesen biztos akarsz lenni, akkor egy harmadik gyertyára dugod rá a lehúzott pipát.
FIGYELJ ODA HOGY EZ IGENCSAK ÁRAMÜTÉS VESZÉLYES!!!!!
Fogót, kesztyűt használj!!!
Ha képek kellenek a hengerfejről szólj és csinálok. Ha találkozok haverral :D
Én karácsony előtt vezetékeltem újra egy TS-t. A motorhoz akkor még a tulaj kérésére sima 1.5-ös keresztmetszetű tyúkbeleket használtam. Majd ezeket zsugorcsöveztem. Eredmény az lett hogy szép szép meg minden, de a zsugorcső hidegben felkeményedik, zsgurcső nélkül meg kiba randa a sok tyúkbél. Januárban vezetékeltem após simsonját, de azt mér gyakorlatból 5 eres hagyományos 220-hoz is használt sodort réz kábellel csináltam. Az eredmény az lett hogy nincsenek lógó kábelek, nem keményedik fel úgy mint a zsugorcső, nem törik. Valamint ha kisebb keresztmetszetű helyett nagyobbat rak valaki az nem baj. Jobban folyik az áram, de ha nagyobb helyett beraksz egy robbantókábelt, akkor biztos lehetsz abban hogy elb@sztad.
Szóval ha mód van rá én javaslom keressen mindenki a környékén egy olyan szakit, aki RENDESEN beköti neki, és ésszerű javallatokkal könnyíti meg az egész hercehurcát.
Apropó, valaki korábban írta hogy az egész móka 800HUF. Kérem az illetőt, hogy postázzon már ki nekem 800HUF-ért egy komplett csomagot, sarukkal, cinnel, forrasztógyantával, kábelekkel, zsgurcsővel, meg sarukkal. Mer' akkor bizisten újravezetékelem másik haver TS-ét is.
Saját számításaim ennek az összegnek közel 4X-ére rúgnak. Na nem mintha ez nagy összeg lenne. De ha áldozunk az igényesség oltárán is akkor még kevésnek is tűnhet.
Üdv.: CREation
Egy emberről beszélünk :D
Alias FAKI :D
elég hervatagon folydogál a benzin, pedig a csap is új(fél éves), gyetyát meg nemrég cseréltem... akkor lehet, hogy szétszedem a tankot, megnézem mi lehet ott... kosz, mocsok,...stb
nna ugyanezt produkalta a mult heten a gepem, es egy gyertyacserevel megoldodott a dolog (egy probat meger....)
A benzin szintet mindenféle képpen nézdd meg, illetve nézdd meg, hogy a csapon elegendő benzin folyik-e át.
hali! az mitől lehet, frissen fúrva, elméletileg minden oké, túl a bejáratáson, azt tudja a gép, hogy előzéskor húzok egy full gázt a gép felpörög, majd leesik a fordulat, mintha ki megy belőlle az erő,. majd egy kis alapjárat után, ha nem áll le új erőre kap. ezt csak full gázon és nagy fordulaton tudja, mi lehet a baj? alacsony benzinszint, mit gondoltok? kösz !gyuri
Szerintem ez nem ilyen egyszerü.Elöször is a szinek miatt.Persze más szinü is lehet ha az ember felirkálja és nem keveri össze(az áramnak mindegy milyen szinüben folyik).Másodszor a keresztmetszet:egy 5 ill. 7 eres kábelben szerintem egyforma keresztmetszetüek a vezetékek.Lehet hogy ezt rosszul tudom mert nem vagyok vill.szaki.Az biztos hogy a villamos rajz szerint különböző a vezetékek keresztmetszete(ts250/1-en 4db1.5-es és 3db 0.75-ös).Lehetséges hogy nincs jelentösége.Erröl egy villamossági szakember többet mondhatna.Nem tudom abbol baj lehet-e hogyha mondjuk minden vezeték egyforma keresztmetszetü.
Akkor ott a gázbovden elhelyezésével lehet a baj.Mondjuk én nem nagyon értek a ts-ekhez, mert élőben se láttam még:)De azért a ts, és az etz közt van valami hasonlóság.Meg volt már szerencsém nekem is ien gondal.Ha a karbi tényleg belett lőve, akkor csak az elektronikával lehet a gond.De azért az alapjáraton én még probálkoznék:)
üdv
Hengeres, 8A-os.A vezetékelésnél arra figyelj, hogy netudjad leszedni a sarukat.Még úgyse, hogyha bikából próbálod húzni.Meg azért a különböző vastagságú, és szinezésű kábelezésre is figyelj oda.
üdv
Ha meg van minden hozzá, akkor vedd meg, és újítsd fel. Szerintem jobban megéri venni egy blokkot kosárból és felújítani, mint venni egy olyat ami egyben van és azt mondja a tulaj, hogy jó.
sorszám: 19777 (75072)
( előzmény: mobelvagen88, 2007-05-09 18:36:37)
Akkor ne vegyél semmit, ha azt hiszed, kapsz 10ezerért 1 olyan blokkot, amihez nem kell hozzányúlni, jah ezt majd elfelejtettem, faszom.
sorszám: 19776 (75070)
( előzmény: mobelvagen88, 2007-05-09 18:36:37)
A karbi az egy pár hónapja be lett állítva, mert az teljesen rossz volt, azt kellett hozzá először szerezni. Azóta nem sokszor kb. 7-8 szor volt beindítva, abból 4szer mentem vele. Alapjárat még nincs beállítva, mondjuk meglepődtem hogy a TS eknél ha a kormányt elfordítod akkor akár 1000rpm et is változhat a fordulatszám. Legalábbis ezt olvastam abban az útmutatóban amit találtam. Az enyém is leáll ha balra vagy jobbra már nem emlékszem melyik irányba elfordítjuk a kormányt. Faterom nem is tudta, hogy ez nem hiba ő azt mondta ez mindig is ilyen volt. Ennyi. Mondjuk mikor felvilágosítottam kicsit égett a pofája :-).
Fehér színű kell ami 8 A-os.
Kösz a segítséget, csak tuti a vezetékekkel van vmi gond mert elég öregecskék már. Na jó ráveszem nagyfatert hogy essünk neki. Ja még az is eszembe jutott, hogy kiment az egyik biztosíték a biztitáblán a feszszabályzó mellett alatt és csak egy nem belevaló biztit tudtunk bele keríteni. Pontosan azt sem tudom hogy oda milyen bizti kell. Ebben is tudnál segíteni?
Köszi az eddigi helpet is! :)
ja 2 trafó egy gyertyára kötve hülyeség.
Legjobb esetben is csak úgy működik mint 1 trafó, roszabb esetben (ami valószínü) pedig a gyengébb trafó elvezeti az energia egy részét.
Egy gyerta egy jól méretezett trafóval ideális. ezen nem kell variálni
Hát ETS250 esen már láttam ilyet, de ETZnél nem tudom hogy érdemes e. Szerintem az égéstér formályának kialakításával már megoldották hogy egy gyertyával is jól menjen, de ilyen szinten nem értek hozzá. Bambit kérdezd ő a tuning mester.
Gyű ez aztá konkrét voot!:)
sorszám: 19769 (75061)
( előzmény: mobelvagen88, 2007-05-09 18:36:37)
sziasztok!Tudnátok-é nekem segíteni??Kellene nekem egy 1970 250/2-es Trophy mzbe egy komplett blokk,mert csak ha lessz blokk akkor neki állok a felújjításnak!!De ha lenne is valami emberi áron mert itt már valaki mondta hogy van csak egy kosárba szétszedve van és már 20-éve nemvolt beindítva,zsákbamacskát meg vesz a faszom!
villamossági bolt: - csókolom 5eres / 7eres vezetéket kérek:)
Létezik új kábelködeg peregyes TS-re?
Ha igen akkor hol lehet beszerezni?
Köszi
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|