:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Sziasztok!
Nekem ez a könyv meg van. Be van szkennelve (nem a legjobb minőség. Hogyan lehet ide feltölteni??? Tudja valaki? Pdf-ben és 198Mega. Nagyon szívesen megosztom a nagyközönséggel.
Üdv.:Tatter
Van egy érdekes problémám, ha valakinek volt már ilyen, remélem tud segíteni. A lényeg, hogy ETZ 150 5000-6000 fordulat között iszonyatosan rángat, köhög, de annyira, hogy már szinte nekem fáj. A vicc az egészben, hogy sem az említett határ alatt, sem felett semmi természetelleneset nem produkál, sőt szépen megy. A karburátora tiszta, a tűszelep lemezelésének állítása után is fenn áll ez a probléma. A lecke fel lett adva nekem, remélem nem mindenki van vele így. A javaslatokat várom, és előre is köszönöm...
Dicsőség & Kondi
Még egy szösszenet azt leugrok a témáról.Ezt a forumot pont azért szeretem mert nagyon sok embernek van jó ötlete.Olyan ötletek amik nincsenek a szakirodalomban hanem saját kutföböl meritették és ha bevált akkor megosztották másokkal.Na itt jön be az érzék.Nem tudom érted-e?Remélem sikerült-e megmagyaráznom a segitö hozzászólásomat.
Te baromira félreértettél valamit.Nem vagyok autószerelö hanem szerszámkészitő vagyok.Pont azért tudom hogy mit honnan tud letölteni bárki mert én is ezt tettem.Mi ez a baromság hogy minél kevesebb szakirodalmat olvasson?Pont az ellenkezöjét irtam.Felsoroltam egy jó pár lehetöséget.Ha utána néznél ezeknek a cuccoknak látnád hogy minden benne van ami a nem "autószerelö" motorosoknak kell.De ha véletlenül mégsincs benne vagy nem annyira részletessen akkor segit a müszaki érzék.Valószinü neked nincs mert akkor nem irtál volna ilyen hülyeséget.Pont az különbözteti meg a jó szerelöt a rossztól hogy van érzéke hozzá.
Hogyan javíthatom a motorkerékpáromat
Na ez az a könyv amit :
-Bármit is javitanék,cserélnék a motoron előtte mindig megnézem hogy is kell !
Hogy mit tegyen???? Nézzen körül a baráti körébe.Biztos van egy haver aki csinál ilyet,vagy legalábbis van rálátása az ilyen dolgokhoz.
És akkor felhivja,elhivja vagy elviszi a mocit, + 4-6 doboz SŐR-t és szépen megoldják a problémát.
oszt ennyi munkadij azért belefér Nem ??
Én legalább is igy szoktam.
Ezért hivják barátnak a barátot.
Üdv Dlaca.
Hello mindenkinek.
Feldobtam én egy kérdést hogy miért muzsikál a motorom /etz-150/ ugy ahogy.
A válaszok mind1ike a bolti rezot mondta, mint selejtes cucc.
Igy azzal a kéréssel fodulok hozzátok,ha valaki utánna számolt és épitett rezot ami müködik is + irányba,legyenszives eljutatti hozzám a méretezését. /néztem a prg ami fennt van de nekem az nagyon vad.
A gagyit akarom szétvágni és átkunveniálni megfelelőre. Alacsony Kb 3000-kellene méretezni.
Köszi előre is .
Jó utat mindenkinek.
Dlaca
Pont ilyen a tipikus magyar motor/autószerelő hozzáállása, ezért nem viszek már szervizbe semmit. Lehetőleg minél kevesebb szakirodalmat olvas, megpróbál mindent a "műszaki érzékével" megoldani. Szerinted mit tegyen az, akinek nincs műszaki érzéke, nem ez a szakmája, de pénze sincs arra, hogy az öreg TS-t szerelőhöz vigye? Legszívesebben pofánvágtam volna azokat a szerelőket, akik régebben az autóimhoz nyúltak és "kikövetkeztették", mit hogyan kéne csinálni. Utána meg én tettem rendbe az elcseszett dolgokat. Ennyit a szakmáról, érzékről és következtetésről.
Ezeket láttátok már?
http://video.google.com/videoplay?docid=-5780522324325429327&pr=goog-sl
http://video.google.com/videoplay?docid=-583689825491846090&pr=goog-sl
http://video.google.com/videoplay?docid=3825496533860194623&pr=goog-sl
http://video.google.com/videoplay?docid=-2043759378808694559&pr=goog-sl
Szerintem iszony jók :)
Még annyit hogy etz-seknek nagyon jó kis bemutató filmek vannak az mzklub.hu-n ahol egy gyári szerelő darabokra szed egy blokkot meg össze is rakja.Talán még a ts mz-seknek is segit egy picit(főleg aki még sose szedett szét blokkot de szeretné kipróbálni magát)
Szerintem a szakirodalom menüben található Hogyan tovább Mz? és a Hogyan javíthatom a motorkerékpáromat? cimü könyvek együtt bogarászva kielégitö a ts-ek javitásához.Ha valakinek ez nem elég az szerintem neki se álljon a javitásnak.Ha valakinek van egy kis müszaki érzéke netalán még a szakmája is hasonló az simán kitudja következtetni ha valami még sincs benne.Ha még ez sem elég az mzklub.hu-n is van sok segitség.
A jelzett linken a gyári szervizkönyv van, ami csak az ES/TS 125/150 típusokkal foglalkozik, így feltehetően van benne olyasmi ami a hogyan tovább mz-ben nincs. Én minden járművemhez több könyvet is tartok, mivel egyik sem 100%-os, ETZ-hez pl. az itt letölthető könyvek mellé megvettem a Haynes manualt is.
Emlékeim szerint a 634-esbe egyébként sem szabad tömítést tenni középre.
Símán elfér, és még jobban is mutat.
A szilikonkaucsuktól tönkrement csapágyat is beírom az urban legendek közé.
elég valószínü hogy kevés benzint kap
karbi beállítás segít neki, de nem csak a levegő csavar és úszószint létezik, hanem a súbertű is.
felújítás után garantáltan máshova kell rakni ezt is.
nyissátok ki a szemeteket!
Itt az oldalon a SZAKIRODALOM rovat MZ Hogyan TOvább címü könyvet töltsétek le.
Ez a TShez való szervízkönyv és kezelési útmutató.
Akkor a gyújtás lehet hogy jó.
Karbi beállítás, szimering esélyes.
Esetleg már kompreszió sincs benne.
TS javítási könyv:
www.vatera.hu/javitasi_kezikonyv_ts125_ts150_es125_1_es150_1_26063789.html
http://www.vatera.hu/javitasi_kezikonyv_ts125_ts150_es125_1_es150_1_26063789.html
mert mi baja lesz? semmi, szépen leüllepszik az aljába a többi szeméttel és fémforgáccsal együtt.
Másik, hogy értelmes menyiséget kell rákenni, akkor nem nyomja ki.
Ja és nem oldja az olaj.
Olajszivatyús gépekben okozhat problémát ha beszívja az olajzó járatokba, de ha normálisan csinálod akkor ott sem. MZ-nél meg pláne nem.
Amúgy a papír tényleg jó tömítő, csak picit macerásabb.
szerinted tudják mi a gyári méret?
Nem.
Szóval nem fognak belekötni.
De elfér?
K65 és K36 minta van a racing motorokon, pont a méretválaszték miatt, teljesen jó párosítás.
A Veeruber az átmenet a Mitas és a Heidi között. Én meg vagyok vele elégedve. Igaz csak TS-en használtam de egyértelmüen jobban tapad mint a H6-os MItas és a profilja is jobban támogatja a döntögetést.
Hozzá tartozik, hogy TS-en a Mitas is eléggé tapadt, mert csak a lábtartó emelte ki egy erősebb döntésnél :)
Nem melegszik túl. TS125-be ez az előírt a TZ250-nél meg ez vált be nekem legjobban. Ezzel valahogy könyebben gyújt, az előírt hőértéken pedig könyebben beköpi ha valami nem stimmel a karburálással.
Most a 14-es (előírt) van benne, de a 15-össel sem volt semmi túlmelegedési probléma.
Múlt héten jártam marótiéknál. Ts-hez csak reprint alkatrészkatalógusuk van, az is csak 125-150-hez.
Ha Miskolci vagy, felkeresheted Orosz István felsőzsolcai lakost. Ő egy két lábon járó MZ-javítási kézikönyv. :)
Köszi!
Már jön id lefelé a netről rá a gépemre.
Várja a kalandkedvelő, utazni-vágyó motorostársak jelentkezését július-augusztusban (megbeszélésre!) 10 napos, minimális költségvetésű
((vad)kemping), dél-európai (Törökorszás, Görögország stb.) körútra Európát bejárt (Olaszo., Görögo., Bulgária stb) MZ-s motoros.
A Ts-ekhez lehet találni a szakirodalomban egy kis segítséget: Mz hogyan tovább??-címen!Érdemes megnézni:D
Nekem ilyenem volt régen a Simsonnál és az volt a megoldás,h előtte karbitisztítás címén összecseréltem véletlen a fuvókákat.A szomszéd egész délelőtt dolgozott rajta,h erre rájöjjön,de persze én mindent tagadtam! :)))
Értem, köszi szépen a választ, meg másoknak is aki válaszolt a problémámra. Amúgy zöld szinű a szimering de a kutya se emlékszik ra hoyg mi volt ra írva.
Kösz, de ha nem muszáj nem mászok fel innen Miskolcról Pestre, meg persze a net arra is jó hogy ingyen szerezz meg olyan dolgokat, amikért egyébként fizetned kell.
Háj.
Pesten, Zuglóban. Az baj, ha sok gond van vele, mert nincs kedvem szerelőhöz vinni. Az már a végső megoldás.
Az enyém 1979-es
Sziasztok, frissen blokkfelújított MZ TS 125-ről lenne szó. A hibajelenség a következő:
Szívató 3/4-ig ráad, motor első rúgásra indul. Füstöl, de ez szivatónál o.k. Kis idő múlva szívató visszatol, füst elmúlik, de kb 10-15 mp múlva a motor kezd lefulladni. Ha a gázkart húzom neki, hörög, lefullad. Ha visszanyomom a szívatót, megint felveszi a fordulatot, de persze újra füstölni kezd. Az alapjárati csavar ki-be csavarására semmiylen szívatóállásnál nem reagál. Okozhatja ezt a nem megfelelő benzin szint a porlasztóban, vagy van egyéb ötlete valakinek? Kössz előre is.
Szervízkönyvet lehet, hogy találsz a Pesten, a Nagykőrösi úton lévő műszaki könyvboltban.
Hello! Egy cipőben járunk úgy látom! Tiéd milyen évjáratú? Enyém 1975ös. Számtalan baja lehet én már ennyit kiderítettem, de majd írnak neked az okosok néhányat.
Sok sikert!
Te hol laksz?
Az a helyzet hogy a motor tényleg nagyon füstöl. Kipufogó már ki van égetve, a benzinkeveréket is én magam kevertem.
Nem tudna valaki segíteni abban hogy hol találok javítási útmutatót, szervízkönyvet ilyen 150es TS-hez? Nagy segítség lenne.
Adj' Isten márkatársak!
Segítsetek nekem, ha tudtok. Van egy öreg 150-es TS-em. Sajnos régóta nem használtam már, s mikor megpróbáltam életet lehelni belé nem akarta a jót. Új akksi van benne, fel is van töltve. Benzinis van benne. Szirázik a gyertya, a karburátort többször szétszedtem, kitakarítottam és összeraktam. Ja! Ha egy kevés benzint öntök a hengerbe, akkor egy picit beindul, azután megáll. Nálam megállt a tudomány! SEGÍÍCCSSÉÉÉG!!!!!
Hello
Megnéztem az ábrát, szerintem érthető!
A 13-as jelű alkatrészt a 6-os jelűvel csavarozod össze, mint eredetileg is!
A változás (Gondolom a menetes furatok áldozatul esnek), hogy a 9-es és a 7-es össze van heggesztve.
Egyszerű!
Üdv Attila
Kérédésem lenne kuplung könnyítéssel kapcsolatban (ETZ250) A tuning,fejlesztés rovatban leírtak szerint csinálta már meg valaki? esteleg a cikk iróját utól lehetne érni valahogy mert lenne egy-két kérdésem ami nem egyértelmű számomra a cikkbe.
Pl ha a 140 es átmérőt leesztergálom 120 ra akkor a "13" as jelű alkatrészt hogyan rögzítem a kuplunghoz
Akkor nem jó a főtengelyszimering ha:
Zöld színű és az van ráírva h Huber:D
Az olaj benzinszagú, vagy a gyújtás oldalon szivárog a benzin, a kiszerelt állapotban megfogod az tömítőrészét nem szabad csont keménynek lennie. A kuplung deknihez én szilóplastot+papírtömítést használok mert sajnos az előző tulaj elég barbár megoldásokat alkalmazott a szétszereléshez. A gépzsír+ papír akkor hatásos csak ha teljesen sík mind a két felület. Ha leszeded a deknit érdemes a váltó és a berugokarnál a gumigyürüket is kicserélni mert legtöbbször ott kezd el csöpögni az olaj.
Hello!
M10 es csavart kell belehajtani a forgórészbe és lejön. A hossza kb 10-15 cm. Ha precíz akarsz lenni akkor a csavar végét amit belehajtasz leesztergáltatod kb 3-4 cm hosszan 6os átmérőre. Ezek a méretek csak körülbelüli értékek(M10 az biztos) mert nincs nálam a csavar de délután letudom méretezni ha kell.
sorszám: 20024 (75906)
( előzmény: Mr.Grabowsky, 2007-05-23 08:13:32)
Tavaly vizsgáztattam a motoromat (ETZ250) Debrecenben, itt egy árva kukkot sem szóltak a gumi miatt (szintén nem gyári méret).
Hali!
Meg tudná mondani valaki, milyen szerszámra van szükségem ahhoz, hogy levegyem a generátor forgórészt a főtengelyről(ETZ 250)?
Ha kapható is valahol régi isolator, mifenének kísérletezzen vele az ember, amikor jól bevált brisk gyertyát kap olcsóért?
Egyébként nekem a régiek is ugyanolyan megbízhatatlan hulladéknak tűnnek. Próbáltam már őket különböző hőértékben 125-ös 150-es 250-es Ts-ekben télen-nyáron, kiégetve is, de valahogy sosem bírták azok a "régi jó dógok" se a munkát.
Te valószinűleg az új "Isolator"-ról beszélsz, ami Beru gyártmáy. Az tényleg nem az igazi, de a régi német Isolator kiváló minőségű és megbízható és jól végzi a dolgát. Nekem már kb 15000 km óta 260-as hőértékű régi Isolator van a motoromban (ETZ 250) és remekül teljesít, nem volt még rá panasz soha.
ez biztos,mert ha siliconnal csinálod akkor amikor összenyomatod kifacsarodik minden oldalon és belülre is! ott forog a válltó meg minden, ha nincs szerencséd az olaj leoldja de idővel leszakadnak a darabok mindenképp szerintem!!!
és az nem tesz jót se a fogaskerekeknek ,hát ha még eljut a csapágyakig :(
ugyhogy tényleg ez a legjobb megoldás
sorszám: 20019 (75888)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-22 19:37:30)
Tömítésnek papír + gépzsír. Eleinte én is leszóltam hogy mennyire elavult, de egyszerűbb és jobb mint bármelyik tömítő ragasztó.
Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, ha előre 2.75 helyett 3.00 széles gumit teszek, akkor műszakin abba belekötnek? Mert ami mintát kinéztem, az nincsen 2.75-ben.
Ha kuplung felől, akkor füstöl mint állat. Ha gyujtás felől akkor meg luftos a gép, szarabbul reagál.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|