:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Keri, bocs hogy ide'ztelek :)
Szerintem ez neked szólt:
Keri
válasz erre | email2007-05-24 20:58:48
valaki már csinált ilyet, meg kell hosszabbítani az egészet, vagy a dob közepénél, vagy a leömlőnél, mert azzal alacsonyabb fordulatra hangolod, és a kiömlő szűkítésével lehet széjelebb húzni a nyomatékgörbét.
A bolti rezó valami 7000-es fordulatra van méretezve ami nem MZre való, inkább 4-5ezerre kell ha jól tudom, de majd biztos mondják.
De ha nem akkor is felhasználható :D
Csáó mindenkinek !!!
Feldobom mégegyszer a kérdést.
bolti rezot , mint selejtes cucc.
Igy azzal a kéréssel fodulok hozzátok,ha valaki utánna számolt és épitett rezot ami müködik is + irányba,legyenszives eljutatti hozzám a méretezését. /néztem a prg ami fennt van de nekem az nagyon vad.
A gagyit akarom szétvágni és átkunveniálni megfelelőre. Alacsony Kb 3000-4000 től kellene méretezni.
Köszi előre is .
Jó utat mindenkinek.
Dlaca
Képet hogy tudok feltenni a mocimról ??
Kinek vagy hová küldjem ?
Nézd meg jól a fordulatmérőt, a visszaesések mintha azt mutatnák hogy nem 5 hanem 6 sebesség lenne... az utolsót olyan 130 környékén teszi, de lehet csak huppanó volt az aszfalton :D
http://video.google.com/videoplay?docid=401131872826308582
ezt nézzétek meg sztrem kamu ,nincs az a 250-es ami 5000-et pörög 140 nél
még 21-es lánckerékkel se de ha mégis milyen erő lehet bennt akkora lánckerékkel? kigyorsít ilyen hamar normális ez?
lehet kipróbálom...
http://www.mztech.fsnet.co.uk/history/hst_ms7.html
Ők lopták el :)
még mindig azon a ts 250-en vagyok kiakadva.a karbiját teszteltem az én 175 ösömön és jól mükszik.akkor nem a benzin levegő arány a gond.ha az előgyújtás nagyobb 3mm-nél akkor is túlmelegszik a motor?
Tegnap olvasgattam ezt az MZ hogyan tovább?-ot, hát tök jó.
hmm balatoni hajósok? esetleg te is Balaton környéki vagy?ismerhetlek?
hová valósi vagy?
esetleg ha érdekel az msn címem roles88@hotmail.com
Hali MZ-sek.
Valaki távgyógyít? :D ETZ250-em fura nyöszörgő hangot hallat,ha bemelegszik. Néha abbahagyja, aztán újrakezdi. Jobboldalról jön,az biztos. Nem csapágy, annak más hangja van, és az folyamatos lenne. A megszakítónál is van olaj. A szimmering meg elvileg kap annyi olajat. Szénkefék lehetnek, vagy vmi a generátorban? Tudom így nehéz, de hátha volt valakinek hasonló tapasztalata. Ja, ezzel a kurva meleggel kezdődött.
Ellopták a 175-ös képét!! :O
:D
Köszönöm a tanácsot, de nem tudom mire gondoltál a másik gyártóval kapcsolatban? A rugó vagy a motor? :)) Már 10 éve gyűröm szegénynek és a szívemhez nőtt. Ha lesz is új, ez a családban marad. Öcsémnek is kell egy jó kezdő gép... Hátha ő is megszereti.
Nagyon jó ez a djvu.Tényleg csak 3.5 mega.Én már le is szedtem kipróbáltam tök jó.Köszi a tippet.Megvolt már ez a könyv letöltve de ez tényleg jobb is kisebb is.
Ha adsz egy Ip címet, én megnézném azt a szervert :)
Elöször is nem személyeskedtem azt inkább te tetted.Másodszor honnan tudod mennyi idős vagyok?Ha találkoznánk valószinü elcsodálkoznál mert a válaszodból ugy értem valami serdülö taknyosnak képzelsz.Ha esetleg játszol cod 2-öt látogass el a Balatoni Hajósok Szerverére és kérdezd meg az ott játszókat mennyi idös a zsakfos.Nekem 1985 óta van mz-m.Elsö egy ts 250 majd egy ts 250/1 ami a mai napig megvan.Erröl ennyit.Egy ilyen "alakkal" nincsenek rossz tapaztalata senkinek hidd el.Minden jót.
nekem hasonlo volt még anno simsonnal, egyszeruen nemtudtam rajonni mi a kurva baja van. És véletlenül vettem észre hogy a tüszelep kilazult a helyéről és a kelleténél több benzin ömlöt be, ami magas fordulaton elégett, de alacsonyon nem tudott, dadogott, kihagyott, nem vette a fordulatot. Szóval lehet érdmes szét szedni a karbit, legalabbis én ilyen benzin adagolási problémara gyanakodnék de ez csak tipp:)
Mit hallok?
A freemail 200 megás mailt bir fogadni?
Javaslom a djvu vagy dejavu formátumot. A hogyan tovább mz konyv nekem megvan 3,5 megába. És olvasható és nagyon jo a minősége a mérethez képest.
http://www.lizardtech.com/download/dl_download.php?detail=doc_djvu_plugin&platform=win
Itt a lizardtech honlapja. A djvu olvaso innen tölthető le.
Az mz hogyan tovább djvu formában:
http://web.kabelnet.hu/endre.horvath/mz.djvu
Nem kell 200 megés fájlokkal kinlodni.
Bár ha az egyszerübbnek tunik csak rajta.
Üdv
tirisztoros a gyújtása. amióta megvettem (3 hónapja), nem cseréltem benne se gyertyát, se semmit. Ezidő alatt beletettem 4500 km-t problémamentesen. De nem tudom mihez nyúljak. Sok embert kérdezgettem, de mindegyik mást mond: karbitisztítás, új kondi, új gyertya, gyújtásállítás. De eddig tényleg semmi baja nem volt. Ja és asszem vagy 1 vagy 2 éve mikor megvettem.
Sziasztok! Ismét problémám van. Van egy 150es ETZ-m. Olyat csinál, hogy mostanában, hogy nagyon megy. :) DE! Ha megyek vele egy jó 20 km-t akkor kb féltávnál egyszer csak elkezd dadogni, fulladozni félgáznál. Gurulok szépen egy kicsit, aztán magához tér és lehet neki rántani újra. De a mai nappal 20 km-en belül már 2-3szor fordul elő. Vajon mi okozhatja? Eddig viszonylag komótosan ment, de amióta ezt csinálja, ha megy, akkor mint a vadállat, úgy nekilódul és 4 ezer felett elkezd élni és simán kipörög 6és félig, ami az én testsúlyommal eddig csak álom volt. Nem tudom mi történhetett vele. És jobb szeretném, ha nem megy ennyire, de azt szépen és dadogásmentesen tegye. Tudtok valami gyógyírt mondani?
Szia tatter!
Ha nem sikerülne feltölteni azt a könyvet elküldhetnéd ha nem probléma a: huridav@freemail.hu-ra.És akkor én is továbbküldeném pár embernek és így is terjedhetne:D.Köszi
Szia!
a karbit beálítottam az mz hogyan tovább c. könyv tanácsai alapján.a gyertya továbbra is olajos.a melegedés pedig a kipuff nyakon látszik.(változik a színe)a henger,a kipuff vége is 2km után forró.az h kopott a motor szerintem nem mert kb 2 hete lett nagyjavítva.én ilyennel még nem találkoztam.pedig láttam már pár mz-t...
próbáld ki 1/50-el és syntetikussal
persze karbit is beállíthatod
miből gondolod, hogy túlmelegszik?
Van hőmérőd?
belső égésü lévén bizonyos fokig, ez azért normális :)
bemelegedés után egyenetlen járás, szétkopott motorra utal,
Elkezdted fikázni azokat akik nem mindent könyvből csinálnak, legalább is ez jött le a fogalmazásodból.
Lehúzási nyomaték, meg ilyesmi az amit én is megnézek, bár a legtöbb szabvány csavarnál azért nem szükséges megnéznem.
Leginkább a HF és hatókar csavarok az érdekesek.
A csavar megszakítása lehet fakezüség, vagy a menet elkopásának következménye is.
Hondámban legalább 8 menetet szakítottam meg nyomaték kulcsal és Haynes manual alapján lehúzva.
Menetjavító>lehúzás újra az előírt nyomatékkal.
Ahol nem fontos a nyomaték (dekli) ott jobb szeretem kézzel megúzni mert kézzel, érzésre lehúzva, nagyon ritkán szakítok meg csavart, azt is inkább anyagfáradás miatt.
(remélem jóra válaszolok)
Ugye az a lényeg, ha csak befecskendezett benyával megy egy darabig, hogy olyan sok levegőt kap a normálködés során, hogy nem lesz robbanóképes elegy.
Ez lehet attól, hogy valamelyik (főfóvóka) túl kicsi, drasztikusan alacsony a benzinszint az úszóházban, dugulás van valahol, súbertű nagyon mélyre van eresztve (kb középső állásban mindig be kell indulnia, legfeljebb nem megy jól) levegő csavar nagyon ki van csavarva, karbi után fals levegőt szív, vagy a szimering mellet szív falsot.
Karbi alap beállítás: Fúvókatű középső állásban, levegő csavar a teljes betekerés után 2-3 fordulatot kicsavarva.
Ezzel beindul ha minden más jó, de ez további finomhangolásra szorul.
Úszószintet úgy állítsad be, hogy leveszed a karbit, lecsavarod az aljára majd kézzel visszarakod és függőlegesen tartod. A benzincsövön keresztül feltöltöd, és amikor elzáródik a túszelep leveszed az alját. A benzinszintnek kb az úszó tengelyét biztosító kis öntvény benyúlással kell egyszintbe lenni. Ezzel is beindul, de természetesen ez is precízebb beállítást igényel.
Szimmeringcsere.
Generátort le kell venni, a biztosító zégert kiszeded, csavarhózóval, vagy más hatásos módszerel kifeszíted a régi szimmeringet (főtengely felülete ne sérüljön), majd óvatosan benyomod az újat. A szélét nagyon óvatosan ütögetheted, de legjobb ha nem kell. Ha meghorpad a szimering akkor elrontottad, másik kell (legalább 2dbot vegyél, mert elsőre nem szokott sikerülni) elötte áztasd be 2T olajba mert az megkönyíti a berakást és csökkenti a tömítő él sérülésének kockázatát.
Ha leveszed a generátort és a tengelynél olaj szivárog akkor jó esélyel szimmeringes, de pár csepp normál működésnél (magas fordulat miatt) is előfordulhat.
Ha fogadni kellene én simmering hibára tippelnék.
megszakító rugója lehet gyenge
cseréld ki, lehetőleg más gyártmányra és 0,3mm-es hézagot állítsál
valaki már csinált ilyet, meg kell hosszabbítani az egészet, vagy a dob közepénél, vagy a leömlőnél, mert azzal alacsonyabb fordulatra hangolod, és a kiömlő szűkítésével lehet széjelebb húzni a nyomatékgörbét.
A bolti rezó valami 7000-es fordulatra van méretezve ami nem MZre való, inkább 4-5ezerre kell ha jól tudom, de majd biztos mondják.
Hmmm... ezen most meg kéne sértődnöm.
A szerelő a hanyagság miatt rontja el, nem a műszaki érzéke miatt.
Nemgondolod, hogy könyvet fog az ember lapozgatni szerelés közben. Akinek van általános mechanikai ismerete és tapasztalata az csak az egyedi paraméterek miatt veszi elő, (szelephézag, lehúzási nyomaték, de második után már ez is fejből megy) esetleg ha még nem látott olyan szerkezetet és nem egyértelmü milyen sorrendben kell valamit összerakni akkor könyítésnek jó, de aki rendszeresen szerel, az nem pontokat követve szerel.
Nem szégyen ha te nem ilyen vagy, én becsülöm azokat akik minimális tapasztalattal nekiállnak ilyeneknek, mert én is így kezdtem és csak így lehet megtanulni....mondjuk én sohasem könyv alapján szereltem mert régen nem is volt...már az is nagy könyítés volt amikor sikerült egy robbantott ábrát szereznem Simóhoz, az első motorgenerálomnál.
Ez olyan mint a főzés.
Én csak recept alapján tudok bármit megcsinálni, feleségem fogja összekutyúl valamit érzésre és díjnyertes kaják kerekednek belőle.
Ja és nem egyszer volt már, hogy a leírás hibás volt, és saját magamtól raktam össze a végén rendesen, nem csak MZ-t, de a Hondámat is ami kicsit finyásabb és bonyolultabb szerkezet.
Kéri Laci
A fontos adatok benne vannak mindegyikben (a Haynesban kevésbe) a kevésbé fontoshoz meg nem kell könyv :)
na a blokk felek közé viszont nem célszerü szilikonpasztát tenni.
Én azzal raktam össze a Jawamat :) de egy darabig szorult a főtengely és a hengert is kínszenvedés volt berakni és lehúzni amíg le nem kopott a kinyomódott gumi.
Oda blokktömítő paszta való, az nem köt meg, csak besűrűsödik. Piros a színe és a loctite gyártja. A hermetic utóda de annál sokkal jobb. Sajnos ez csak sértetlen felületek közé ajánlott, de tömít, nem szorul meg semmi mert kenődik, és könyű szétszedni, letörölni.
1:33 hoz keverem 95 oktános benzint.
Milyen keveréket használsz?
ja a gyertya csere nem vezettet eredményre.
van itt nálam egy ts 250-es.valami olyan gond lépett fel amivel már tanácstalan vagyok.ez pedig az h a motor nagyon melegszik.ez a melegedés a kipufogón is tapasztalható.(még a vége is forró)mikor meleg a motor nagyon egyenlettlen a járása.mi lehet ez talán benzin-levegő arány vagy csak a gyújtás?
Egy szóval sem mondtam, hogy autószerelő vagy, csak velük példálóztam. Tisztában vagyok azzal, hogy közöd nincs ehhez a szakmához. Letöltöttem az összes letölthető és megvettem az összes megvehető könyvet, rendszeresen használom is őket úgy MZ-hez, mint különböző autókhoz és hidd el NINCS bennük minden. Mindegyiknek más hiányosságai vannak. És ne személyeskedj kis barátom, mit tudhatsz te az én műszaki érzékemről és hülyeségeket TE írsz. A 3 ETZ-m közül az egyiknek is ilyen nagyszájú, nyilván hozzád hasonlóan bőséges műszaki érzékkel megvert tulajdonosa volt, ezért van egy rakás menet megszakadva benne. Egy teljes A4-es oldalt írtam tele azokkal a szerelési hibákkal, amiket találtam a gépen. Gondolom, ha láttak egyáltalán kézikönyvet, abban nem voltak benne a meghúzási nyomatékok és kipótolták a műszaki érzékükkel. Az eredmény itt áll a garázsomban. Valószínűleg hoszabb időre tekint vissza a tiedhez hasonló alakokkal kapcsolatos rossz tapasztalatom, mint amennyit egyáltalán éltél. Egyszerűen nem értem a jelenséget, hogy csak rövidem felhívtam egy kolléga figyelmét egy könyvre és rögtön többen is elementáris erővel igyekeztetek őt lebeszélni róla.
Sziasztok!
Kezdő motoros vagyok még nem nagyon értek a motorszereléshez, amit eddig javítottunk a 250es etz-men azt apámmal csináltuk. Most azonban tanácstalanok vagyunk. Van egy olyan problémánk, hogy gázadásnál a motor lefullad, alapjáraton szépen jár de nagyobb gázadásnál lefulladni készül. Először a szivató hibájára gyanakodtunk, a bovdent ki is cseréltük, de a hiba nem szűnt meg. Azóta a megszakító és a karbaurátorban lévő tű cseréjét tervezzük, ha valakinek esetleg lenne még ötlete azt nagyon szívesen vennénk! Előre is köszönöm!
Oks akkor most eddig értem:) kössz a gyors választ!
Ha még lesz kérdésem majd irok:)
Az a baj hogy az eszmei értéke sajna sokkal nagyobb mint a valós, de mivel ez nem volt annyira elterjedt, lehet hogy az ára magasabb a 25-ös ES-től, viszont azt is figyelembe kell venni, hogy az alkatrészek is ritkák :)
Válasz: fogalmamsenincsen :P
de vajon mennyit érhet ez a motor?
Igen, létezett 175/2-es, sőtt az MZ gyár egészen elvetemült dolgokaz is csinált. Ilyen pl a 350-es BK és a wankel motoros ES is... bár ez utóbbi csak prototipus volt ha jól tudom... Egyébként ha megnézed Pet oldalát, lásd jobb oldali oszlop Szoci lapok rész akkor meg is lesheted :D
http://www.freeweb.hu/mzklub/Konyvtar/egyeb/veteran200509.pdf
Van egy teljessen felújított MZ ES175/2-es motorom.szerintetek mennyit érne ha eladnám?minden mükszik rajta.még a km óra is.csak az irányjelző nem eredeti.
Igen, ezt már hallottam máshol is. A szegedi szerelőmmel online telefonkapcsolatban voltam sokáig, de ő is azt mondta, hogy a gyújtással nincs gond, a karbi, vagy szimmering.
A karbival mit tudok csinálni, ill. a szmmeringet hogyan tudom otthon kicserélni? Kompresszióval nincsen bibi, mert a berúgókarral bírkóznom kell, hogy lenyomjam.
Hali!!!
Elado egy etz 150-es gép..felujjitott blokkujj dugo csapágy kuplung teljesen cserélve lett meg minden...rendszám nélkül elado vagy simsonra cserélhető!!ÁRA:40.000huf ha érdekel irj csibifmate@freemail.hu cimre vagy hivj a 70/529-5262-es számon
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|