hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 06. kedd 
Ivett, Frida

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

chevy001
válasz erre | email2007-06-14 22:15:20
cm3 megkötés nincs, 25Kw~34Le
Jó rá.
sorszám: 20615 (77612)
(előzmény: GJózsi, 2007-06-14 22:04:27)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2007-06-14 22:04:27
Üdv mindenkinek! Az a kérdésem hogy Akorlátozott jogsival mekkora ccm-es motort lehet hajtani? Kw függő is? 250-es Etz-re jó?
sorszám: 20614 (77611)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-06-14 20:34:57
Nem, de Padrag-Ajka távot ma többször is végigjátszottam, meg este 10 körül is megyek egy kört hazafelé :P Menjek holnap arra? :D Délelött ráérek szocis kollegákkal összefutni olyan 12-ig, aztán gó hóm, mert melo van 13:45-kor :P
sorszám: 20613 (77609)
(előzmény: charlie, 2007-06-14 20:32:37)

 
 
charlie
válasz erre | email2007-06-14 20:32:37
Üdvözletem az uraknak Creationmz nem te jártál a mai nap folyamán úrkúton ?
Csak mert egy hasonlo jawat láttam mint a tied .

Üdv .:Charlie
sorszám: 20612 (77608)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-06-14 20:31:32
Tuning,fejlesztés-nél.
sorszám: 20611 (77607)
(előzmény: htibi87, 2007-06-14 19:07:03)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-06-14 20:30:45
hmm...Még nem hallottam róla, de ha ien olcsó, akkor kénytelen leszek utána nézni:)
sorszám: 20610 (77606)
(előzmény: Nagy Joe, 2007-06-14 17:37:46)

 
 
psychoman
válasz erre | email2007-06-14 20:30:24
Segítsetek légyszi!
Elkezdtem generálozni a hátsó telóimat ETZ n RENAK márkájúak (szal nem IFA) és Lecsavarozható a felső tartó részük szal nem ilyen csapszeges. Rugót kiszettem felsőtartór lecsavaroztam, utánna kinyitottam spec kulcsal azt az érdekes anyát ami alatt vana alényeg!:) De utánna megállt a tudomány, egyszerűen nemtudom tovább bontani a cuccot. Egy előregedett szimering még kijött darabokban de utánna semmi! Segítsetek lécci mert kétlem hogy olyanra csinálták ezeket hogy nem lehet felújítani nem szívesen vennék új hátsó telókat:/ Segítségeket előre is köszönöm! Üdv.: pSy
sorszám: 20609 (77605)

 
 
htibi87
válasz erre | email2007-06-14 19:41:29
Megtaláltam, de szerintem ez nem vmi jó...de egyenlőre nekem sincs jobb ötletem, 2 hét alatt 3-om ilyen szart vettem, utángyártott szar mindegyik...
sorszám: 20608 (77602)

 
 
htibi87
válasz erre | email2007-06-14 19:07:03
Pontossan hol találom meg ezt?
sorszám: 20607 (77601)
(előzmény: SmOz, 2007-06-14 16:49:04)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-06-14 18:41:06
33:1
sorszám: 20606 (77599)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-06-14 18:37:37
Levendel teljesen jogos amit irtál.Tényleg vannak hibák a könyvben.A keverési arány az viszont szerintem helyes." Ha hajtórudat kell cserélni és az bronzperselyes, akkor a hajtórúd beszerelése után a mkp. tüzelőanyagának benzin (sic!) tüzelőanyag-olaj keverési arányát 33:1-re kell változtatni."ez a kiragadott mondat te is látod arra az esetre van ha a hajtorudat bronzperselyesre cserélték.Én ezt akkor ugy értelmezem hogy akinek tügörgös az 50:1 akinek bronzperselyes az 30:1.Ez igy már jó?
sorszám: 20605 (77597)
(előzmény: levendel, 2007-06-13 23:45:33)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-06-14 17:48:17
Osztom véleményed, annak ellenére hogy a jawamba most tettem Etz féklámpakapcsolót, pont a fékkarhoz :D:D:D:D Még bírja, 1 hetes :D:D:D:D várom mikor kezd el bug-olni :D
sorszám: 20604 (77596)
(előzmény: Nagy Joe, 2007-06-14 17:37:46)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-06-14 17:37:46
szerintem meg a 300forintos elektronikai boltban kaphato mikrokapcsolonal nincs jobb:)
sorszám: 20603 (77595)
(előzmény: SmOz, 2007-06-14 16:49:04)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-06-14 16:49:04
hali!

Ez elég gyakori probléma.Lehetne csinálni egy fékolajjal működő kapcsolót, de azt megtalálod ezen az oldalon.

Üdv!
sorszám: 20602 (77594)
(előzmény: htibi87, 2007-06-14 16:12:11)

 
 
htibi87
válasz erre | email2007-06-14 16:14:41
Pontossan mit, hogyan csinálltál meg rajta?
sorszám: 20601 (77592)
(előzmény: RR_ZOZY, 2007-06-14 13:25:10)

 
 
htibi87
válasz erre | email2007-06-14 16:12:11
Sziasztok
Lenne egy kis problémám az első féklámpakapcsolómmal....
Az a baj, hogy 3-4 nap után megadja magát, és sehol nem tudok venni valami komolyabbat hozzá...
Valakinek van valami megoldása rá?
Vagy esetleg más módszer?
Előre is köszi!
sorszám: 20600 (77591)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-06-14 15:31:02
Ez már egyszer volt téma, kérdeztem is, hogy egyész pontosan mit csináltatok. Ha jól emlékszem a hátsó felfogató bilincsnél alakítottatok át valamit, de a részleteket nem árultad el! (Már ha te voltál az anno...)
sorszám: 20599 (77590)
(előzmény: RR_ZOZY, 2007-06-14 13:25:10)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-06-14 13:25:10
Az én kipumat megcsináltuk szétszedhetőre, így elég a betétet kiégetni.
sorszám: 20598 (77563)
(előzmény: Atilla, 2007-06-14 09:40:15)

 
 
tizenket-vereb
válasz erre | email2007-06-14 13:25:00
IGC-60-as készüléke kinek van? Nem tud valaki pontosan belőtt jelleggörbét 250ccm-es Mz hez?

Ha van valakinek, ne küldené el nekem?
tizenket-vereb@freemail.hu
Köszönet érte!
sorszám: 20597 (77562)

 
 
_gab_
válasz erre | email2007-06-14 12:50:56
Köszi, ismét okosabb lettem! ;-)
sorszám: 20596 (77561)
(előzmény: levendel, 2007-06-14 00:13:39)

 
 
Vitya
válasz erre | email2007-06-14 12:31:23
Utángyártott karbit ne vegyél semmiképpen, én próbálkoztam ilyennel (csatos made in taiwan), de szorult benne a suber és a fúvókák sem voltak jók, gyakorlatilag használhatatlan az egész. Meg lehet javítani persze, de egy új cucctól nem ezt várnám...
sorszám: 20595 (77557)
(előzmény: kisuji, 2007-06-14 10:41:30)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2007-06-14 11:47:43
hát az a fél deci olaj a légszűrőházban kemény 17 év és 28000 km eredménye... a ház még sosem volt leszedve, csak a festés miatt muszály volt szétszedni... természetesen kipucolom, és majd figyelgetem... köszi a választ...

Repsol Standard 2T-röl esetleg valami tapasztalat?...
sorszám: 20594 (77556)
(előzmény: -ricsi-, 2007-06-14 08:38:28)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-06-14 11:45:19
szerintem szedd szét a karbit, takaritsd ki huzz meg mindent jól. Lehet olyan is hogy vagy a szivatónál, vagy a tűszelepnél átenged (mivel kivannak lazulva lehet), ezért alacsony furdalaton annyira tele van benzinnel hogy fulladozik. (az közismert tény hogy ha szivatót ráhuzza az ember, akkor leáll a motor. lehet hogy ennél is ilyesmi van csak enyhébb változatban.)

Amúgy én tuti nem cserélnék karbit, csak ha már vmi nagyon elkopott szar. Ha meg cserélnék akkor alkatrészbörzén vennék, nem utángyártottat.

Egyébként nekem még anno simsonnal volt ilyesmi hogy kilazult a tűszelep....
sorszám: 20593 (77555)
(előzmény: kisuji, 2007-06-14 10:41:30)

 
 
kisuji
válasz erre | email2007-06-14 10:41:30
Szevasztok! Van egy tranzisztoros gyújtású 250 etz-m ami 3000-3200 fordulatnál ha visszaengedem neki a gázt és újra ráhúznám el kezd rángatózni és dögledezni míg át nem megy ezen a tarományon utánna megint minden tökéletes. Ja ezt csak 4 és 5 be csinálja. Régebben a gyújtásomra gyanakodtam mivel megszakítós volt, de már lecseréltem tranyósra és 2,8 előgyújtás kapott ahogy azt kell.
Másik gyanakvásom az hogy szar a karbim és arra lennék kíváncsi hogy esetleg megéri e magyar utángyártott karbira lecserélni, vagy jobb ha keresek hozzá valami más gyártású karbit? És ha van valakinek tapasztalata hogy még mien jobb karbit lehet öszeházasítani az etz vel, légyszi írjon mert már rohattúl unom a rángatást.

Kösz szépen előrre is aki megoldást talál a problémámra!

Laci
sorszám: 20592 (77549)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-06-14 09:40:15
Nem is értem, mit tudtok ezen ennyit vitázni! :-)
Amelyik MZ-n a hajtókar (fenn) bronzperselyes, oda 1:33-as keverék kell, amelyik tűgörgős oda 1:50. Ennyi az egész, hogy a főtengely csapágyat mi keni, az ebből a szempontból lényegtelen. Csak a bronzpersely ilyen "igényes" kenés szempontjából.
Ezért persze, ha a bronzperselyes hajtókart kicseréled tűgörgőre mehet bele az 1:50.
Na erről ennyit.

Légszűrő téma:
A légszűrő lehet egy kicsit olajos, ez 2 ütem, nem olyan tökély a vezérlése. Pl, ha alapjáraton ketyeg dolgozik vissza is rendesen. Ahogy nő a fordulat, úgy javul a vezérlés. Ha viszont literszám áll benne az olaj, az már gáz! Akkor ott kopott a henger/dugó/gyűrűk.
Szerintem pucold ki belőle az olajat, és nézz rá néha, lehet, hogy az a fél deci olaj több év termése, az meg tök normális.

Kipufogó: Csak ha szétvágod akkor lehet kipucolni. De tökéletes soha nem lesz, meg elég ronda is, mert ugye össze is kell heggeszteni! Szerintem vegyél újat 6-7 ezer forint, és évekig le van a gond!



sorszám: 20591 (77547)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2007-06-14 08:38:28
hali...

tegnap leszedtem a légszűrőház oldaldeklijét (most lesz majd átfújva), és olajat találtam benne... na nem sokat, talán egy fél decit... normális ez?... mi okozhatja?... nem jó a keverés, vagy az olaj lenne nem megfelelő?... ez az első ETZ-m, és nekem Repsol Standard 2T-t ajánlottak...
sorszám: 20590 (77545)

 
 
htibi87
válasz erre | email2007-06-14 08:13:33
Sziasztok
Lenne egy kérdésem felétek!
Az ETZ-én hogyan lehet a kipuffogót kitisztítani?
Előre is köszi válaszotokat!
sorszám: 20589 (77542)

 
 
cseh9
válasz erre | email2007-06-14 06:00:15
köszy a segitséget ma majd meg nézem
sorszám: 20588 (77540)
(elözmény: creationmz, 2007-06-13 20:50:34)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-06-14 00:13:39
Nem egészen, de lényegileg ugyanaz. A nagy trofin pl van egy leszedhető porlasztótakaró "áramvonalidom" és ehhez illeszkedőre van (egy sík perem) kiöntve a két blokkfél öntvénye felül. Aztán a trofin az első, kis lánckerék tengelyéről veszik le a km óra meghajtását egy kis háromszög alakú, öntött aluházba szerelt (asszem)csigakerekes áttételről. A jobboldali blokkfélbe ezért a nagy trophyn befúrták ennek a háznak a 3 felfogató csavarját. A spirál kivezetése miatt a lánckerék alatt van egy rés a blokkon.
A gyújtásdekni is egész máshogy fest, másmilyen a váltókar és van még néhány apróbb dolog. A porlasztó sem pont ugynaz asszem, ezt nem tudom.
sorszám: 20587 (77539)
(előzmény: _gab_, 2007-06-13 21:39:54)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-06-13 23:52:09
Nem feltétlenül az írók voltak hülyék. Lehetett hülye a magyar fordító, a lektor, a fényszedő, vagy a felelős kiadó is. Egyébként meg vihar egy pohár vízben.
sorszám: 20586 (77538)
(előzmény: zsakfos, 2007-06-13 22:21:09)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-06-13 23:47:54
Egyszer majd dobjatok szét egy ilyen blokkot és meglátjátok hogy kis furatokon minkét csapágyhoz odavezetik az olajt. Most csinálgato ma 75ös schwalbemat és még azon is így van. Anno így tudták megoldani. Szerintem amugy a 33mas keverék a bronzpersely miatt kell. A scwalbemba van tűgörgő és 50es keveréket irnak neki csak bejáratás megy 33mal. Bár ez mindent megesz:)
sorszám: 20585 (77537)
(elözmény: creationmz, 2007-06-13 18:16:48)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-06-13 23:45:33
Továbbá a 104. oldalon azt írják, hogy:

" Ha hajtórudat kell cserélni és az bronzperselyes, akkor a hajtórúd beszerelése után a mkp. tüzelőanyagának benzin (sic!) tüzelőanyag-olaj keverési arányát 33:1-re kell változtatni."

Aztán más témában: 18. oldalon a TS 250 első kerékmérete: 3,00-16, de a 63. oldal 4.táblázatában leírt méret már ez: 3,00-18.

Ez a hibátlanul szerkesztett mondat se épp utolsó:
"A motorkerékpárnak ez a növekvő sebessége és a tehetetlensége miatt elmaradó Superelastik oldalkocsi segíti a kormány ütközését."
sorszám: 20584 (77536)
(előzmény: zsakfos, 2007-06-13 22:22:59)

 
 
válasz erre | email2007-06-13 23:44:07
ALKATRÉSZEK! Vadonat új SIMSON és MZ, JAWA illetve ROBOGÓ alaktrészek! Gyári és utángyártott illetve bontott alkatrészek OLCSÓN! Blokk és váz alkatrészek, tuningok, tuning-szettek, gumik, akksik, felszerelés! SISAKOK, RUHÁZAT stb...
MINDEN AMI KELL! Vidékre akár postai utánvéttel is!
HÍVJ BIZALOMMAL, MEGÉRI!
Budapest
0630 4096093
streetes@freestart.hu
sorszám: 20583 (77533)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-06-13 23:40:24
Most olvasom csak hogy Fisi irta már az olajozás dolgot. Ismétlés a tudás anyja:)
sorszám: 20582 (77532)
(előzmény: pandagyik, 2007-06-13 23:38:04)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-06-13 23:38:04
Igen:

Ha jol emlékszem a váltó léptető szerkezete az ugyanaz viszont a főtengely a kuplung oldal felől a kis TS ben egy nagy csapágyat míg a trophyban két kicsit kapott. A számokat most nemtom.

A primerlánc az ESnél simplex. egysoros. Az sem biztos hogy olyant még lehet kapni. A TSé az meg duplex de asszem olyan mint az ETZé. Olyat még lehet kapni csak nem olcsó.

A dinamó oldal ugyanaz.

Ja igen. Még valami: az ES ha jol emlékszem olyan hogy a véltóolaj keni a főtengelycsapágyakat. A TSnél már nem.
sorszám: 20581 (77531)
(előzmény: _gab_, 2007-06-13 21:41:56)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-06-13 23:33:44
Nem teljesen..
sorszám: 20580 (77530)
(előzmény: _gab_, 2007-06-13 21:39:54)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-06-13 22:22:59
Egész pontosan a 14-ik oldalon.
sorszám: 20579 (77529)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-06-13 22:21:09
Az MZ hogyan tovább cimü könyvben a ts 250-be akármikor gyártották 1:50 a keverék.Aki nem hiszi nézze meg ott van az elsö oldalak között a táblázatokban.Vagy akik irták hülyék voltak?
sorszám: 20578 (77528)
(elözmény: creationmz, 2007-06-13 19:34:38)

 
 
fisi
válasz erre | email2007-06-13 22:17:43
Sztem nagy vonalakban igen- de télleg olvasgassátok a könyvet abból talán kiderül.
De amúgy hová letek a nagy guruk?? Bambi Semmicirkulátusz und egyebek?? Ők vágták ezt a témát anno..
sorszám: 20577 (77527)
(előzmény: _gab_, 2007-06-13 21:41:56)

 
 
Bosi
válasz erre | email2007-06-13 22:03:51
Én kb egy hónapja vettem 100/80-as K63-as Heidenaut a 150-es tz-mre. Nekem előtte még a gyári pneumant volt fent hátúl. Hibátlanúl néz ki vele a sárkány és el is fér kényelmesen. Szerintem keskenyebbet ne tegyél rá.
sorszám: 20576 (77526)
(előzmény: joco1234, 2007-06-13 21:08:18)

 
 
_gab_
válasz erre | email2007-06-13 21:41:56
És ha már itt járunk, van különbség az ES125 és a TS125 blokk között? (a fordulatszámmérőkihajtást leszámítva)
sorszám: 20575 (77525)

 
 
_gab_
válasz erre | email2007-06-13 21:39:54
Akkor az ES250(trophy) és a TS250 blokkja ugyanaz?
sorszám: 20574 (77524)
(előzmény: fisi, 2007-06-13 21:32:37)

 
 
_gab_
válasz erre | email2007-06-13 21:37:07
Olvasgatom. A kedvenc könyvem :D
sorszám: 20573 (77521)
(előzmény: chevy001, 2007-06-13 21:26:40)

 
 
joco1234
válasz erre | email2007-06-13 21:33:16
Ok, értem és erre én is gondoltam, akor hagyom törekszek arra, hogy eredeti széles legyen ami 3,25" = 82mm, nos peresben nincs 82, így vagy marad a 80/-es, vagy 90/-es, ez utóbbi a 3.50-nek felene meg ezzel sztem még nem lenne gond!
ááá csak az agaszt, hogy felrakva hogy néz ki, mennyire rántja össze, ezek a méretek már nem fognák vissza a motrot sem
sorszám: 20572 (77519)
(előzmény: fisi, 2007-06-13 21:22:58)

 
 
fisi
válasz erre | email2007-06-13 21:32:37
Az Es Mz-k mél (trophy széria legfőképp) volt anno úgy, hogy az első szériáknál a váltóolaj kente a főtengely csapágyakat, ezért kellet sűrűbb intervallumban cserélni az olajat. Mivel azonban érzékeny volt az ilyen jellegű meghibásodásokra,ezt kiküszöbölendő tértek át anno a keverékolajzásra a Ts- eknél.
Ott már csak a váltót kente az olaj.
Ja és itt jön a képbe,hogy a "perest" már ilyen olajzással szerelték.
sorszám: 20571 (77518)
(elözmény: creationmz, 2007-06-13 18:16:48)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-06-13 21:26:40
Az MZ hogyan továbbban le van írva elég sok minden, hogy mi a különbség a két blokk között.
sorszám: 20570 (77516)
(előzmény: _gab_, 2007-06-13 21:09:37)

 
 
fisi
válasz erre | email2007-06-13 21:22:58
Sztem ne rakj arra kis motorra olyan széles gumikat, mert sokkal jobban nem fogsz döntögetni tőle, de vissza fogja majd szerencsétlent rendesen...
sorszám: 20569 (77515)
(előzmény: joco1234, 2007-06-13 21:08:18)

 
 
fisi
válasz erre | email2007-06-13 21:21:17
A legfőbb az hogy az egyik 4- a másik 5 sebességes, a főbb jellemzői ha jól tudom ugyanazok....
sorszám: 20568 (77514)
(előzmény: _gab_, 2007-06-13 21:09:37)

 
 
_gab_
válasz erre | email2007-06-13 21:09:37
Az tényleg más tészta. Nekem most van TS125. :-) Én is remélem h segítenek, de már nagyon érdekel a dolog, úgyhogy felkeresek egy pár szakit és végére járok h mi a különbség a TS250 és a TS250/1 blokkja között. Hátha okosabb leszek. :D

Na mindenjót!
_gab_
sorszám: 20567 (77511)
(elözmény: creationmz, 2007-06-13 21:03:40)

 
 
joco1234
válasz erre | email2007-06-13 21:08:18
Sziasztok!

Etz 125-re szeretnék peres gumit venni, de nem tudom hogy milyen méretben lenne a jó!
(a gyári 3.25-16-os)elképzelésem szerint ennek a megfelelője a 80/80-16, de én szélesebbet szeretnék így legalább 90/80-16, vagy 100/80-16-ban gondolkodom, visszont mivel az etz-nek igen keskeny a felnije nem tudom hogy mennyire rántja össze (mennyire kap irreális ívet)? Azt szeretném hogy megfelelő íve legyen, hogy lehesen döntögetni, vagyis hogy legalább legyen tartása!
sorszám: 20566 (77510)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu