:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
na akkor lehet hogy hülyeséget kérdezek de ha teszem fel hogy az én mocim 71-es dugóval 6000-rel pörgetem akkor nem tolódik el a nyomaték felfelé?sokkal többet eszik miont álltalában?
Tényleg 6000-es fordulaton ha megyek akkor az nem tesz neki jót? pl a horvát tengerpartig autópályán?vagy a 6000 még elfogadható?
jah és egy ETZ250-ről van szó
ezt én egyébként már levezettem egy motorkarakterisztikából
Az van, hogy ahogy növeled a terhelést, úgy növekszik a nyomatéki fordulatszám.
Azaza, ha jobban húzod a gázt, akkor magasabb fordulaton lesz a maximális nyomatéka. Ha kicsit húzod akkor ugye gyorsul egy darabig, de elöbb megáll a gyorsulás, ez azért van mert a nyomatéki fordulat alacsonyabb fordulatszámra fog esni.
Vagyis, ha kevésbé húzod neki akkor is a nyomatéki fordulaton fog a leg kevesebbet fogyasztani, viszont ilyenkor lényegesen alacsonyabb fordulaton lesz ez a fordulatszám.
Tudni kell azt, hogy a gyári nyomaték görbe maximális terhelésre (csutkagáz) van megadva.
Összességében ez egy bonyolult nonlineáris egyenlet aminek az a végeredménye, hogy a leg kevesebbet az utolsó fokozatban kb 60-70-80as tempónál fogja fogyasztani a gép. (mivel a légellenálás is belszól a játékba)
B+ az a Battery +
A D- Dinamo -
lehet hogy nem ezt jelenti, de így meg lehet jegyezni :)
:D :D Köszi a választ! Be is kötöm. Köszi mégegyszer. Minden jót
gab
ez máér más!én azt hittem hogy te azt hiszed :D hogy a régi benzinektől jobban ment és hogy a mostani visszafogja mert nem akkkora a kompressziótűrésük
Wááá bocs bocs :D:D:D:D nem tom lehet cseh2-őt néztem :D
Azt hiszem hogy B+ a töltésé D- a test :)
Ja, de ez a kevés fogyasztás arra az esetre igaz, ha városon kívül állandó tempoban akarsz haladni. Viszont egyáltalán nem igaz az esetben, ha mondjuk városban csak azért bőgeted ötezren kettesben, mert a könyv azt írta, hogy azon a fordulatszámon kajol a legkevesebbet, és ötvennél meg nem akarsz gyorsabban menni.
MZ TS125 ösről van szó, és mindennap használom szóval kell rá. Három kivezetés stimmel, csak a B+, meg a D- nem világos. Egyik test másik akksi? Melyik melyik? Előre is köszi
Minek rá fesszab?
Mekkora távon használod? Milyen sűrűn állsz meg? Városban használod?
Én 12V-os sámsonra nem raktam fesszabot, ugyanis városban használt indexes. A gyújtáskapcsolóra tettem a töltés kapcsolását. Így ha úgy gondolom hogy elég akkor csak leveszem a töltést... Ha meg látom hogy már csak pislákol az index akkor ráteszem. Ha csak napi 30-40km-ert mész vele sztem teljesen felesleges. Főleg ha ezt városban teszed :)
CRE [-.-]
Tudna vki segíteni? Elektronikus fesszab bekötés. Tudom h volt már téma, de sehol sem találom :(. Két kivezetésben nem vagyok biztos a többi stimmel a mechanikussal. Előre is köszi
gab
Az egyik ismerősöm (szerelő) mesélte, hogy annak idején (92-es benzin körül) annyira levette az előgyújtás a 634es Jawa-ján, hogy ha meleg volt a motor nem állt le a kulcs elfordításával az öngyulladás miatt. :D De 100m -en 100 on volt... Én is gondolkodtam rajta de én féltem a gyári főtengelyemet, ami már így is ad ki hangot. Ha bírja a főtengely sztem érdemes, bár én is inkáb b csak simsonnál hallottam/csináltam.
Sok szerencsét
üdv
gab
na igen azzal a döggel nem is csodálom hogy nem csinált semmit :)
Egy olany motort szerintem nem tud lefogni egy kis karamel :)
főtengely szimering...hát az más dolgot is produkálna, pl nehéz indítás, durva füstölést, és alapvetően nem rángatna csak gyenge lenne a gép, ha dinamó oldali szimering szált el akkor meg nyomja a benzines olajat a dinamó mögül
főfúvóka mérete nem megfelelő, illetve dugulás van valahol a benzin rendszerben
ugyan ezt a jelenséget produkálja egyébként, ha az okos boltosok Simo tűszelepet sóztak rád. Ez tökéletese passzol a TShez de a benne lévő fúvóka lényegesen kisebb átmérőjü, ezért kevesebb benzint kap.
hát ehez nem értek :) Én a festékhez valót kértem
5:1 arányban kell keverni az edzővel, IMPA márkájut használtam , ezzel nagyon szépen és jó minőségben lehet dolgoznim de ez elég drága. Van egy olasz (nemtudommilyen) az olcsóbb és egész jó, bár a felülete nem olyan szép, de amúgy is kell csiszolni fényezés elött, szóval mindegy. Ha jól emlékszem a fillert és a festéket is nitro higítóval lehetett higítani.
nem értem miért mondod ezt.
Tudom hogy az MZ-t annak idején talán 86-os vagy 88-as benzihez tervezték, de most már 95 öset lehet kapni. Ami jobb minőségű, jobban tűri a kompressziót. De az MZ nem sűrít eléggé össze, mert a 80vanvalahanyas nem bírta úgy a kompressziót. Csak azt szeretném tudni, hogy valaki alakította e már át a hengerfejét 95-ös benzinhez? és ha igen hogy?
azt ne mond hogy 85-ös benyával jobban menne a gyári konstrukció
el van csúszva pár sor benne
A másik dolog az lenne, hogy el tudná valaki magyarázni nekem, hogy a hengerfejet pontosan hogy kellene megmunkálni ahhoz hogy a 95 benzin nagyonn kompressziótűrését ki lehessen használni?
vagy próbálkozzak vékonyabb rézlapal?
Üdv!
Egyszer volt az Állítólag... (Mythbusters) műsorában, hogy a cukros benzin semmit sem csinál a motorral. Igaz az egy 6000 ccm-s 8 hengeres nágyütemű Cadillac motor volt.
De ez egy táblázat...
Nem is tudtam,h a 22N2-1 a 150-esre való karbi.És ilyen volt a TS 250-en???
A hogyan tovább MZ köünyvben a legkisebb fogyasztást a legnagyobb nyotatékon érhetjük el mondattal itt sokan vitatkoztak már.Itt:
http://www.mztech.fsnet.co.uk/specs/spc_all.html
5000 és 5500 közé teszik a max nyomatékot. Sztem nem baj az ha pörgetted. Akkor eszik többet ha nem. Persze csak akko ha jó a motor.
Üdv.
Pénteken lemotoroztam a Balatonra (Almádiba) a 250-es ETZ-mel. Bírta végig az utat, nem volt semmi baj, csak útközben levettem a kabátot, mert már teljesen rámizzadt és mire odaértem leégett a karom a tűző naptól. Délután átmentünk haveromal és barátnőjével nyálunkat csorgatni a Harley-s találkozóra. Szombaton délben résztvettünk a hatalmas motoros felvonuláson amin szerintem több ezer motoros volt és a táv is elég hosszú.
Délután elindultam haza (Fótra).
Székesfehérvárnál a rossz kitáblázás miatt kicsit eltévedtem, tettem egy 15-20 km-es kitérőt, majd megtaláltam a helyes utat és hazáig meg sem álltam. Az út olyan bő 350 km volt ami alatt megevett a motor kb 18-20 liter benzint.
Ez nagyjából 5.5 literes átlagfogyasztásnak felel meg, ami szerintem nem is olyan sok, tekintettel arra, hogy hazafelé már kicsit tempósabban jöttem, néha huzamosabb ideig 5000-en pörgetve a gépet.
A motor kifogástalanul bírta, kivéve a hátsó helyzetjelző izzót, amit indulás elött cseréltem, mert kiégett, az új ezalatt az út alatt ismét megadta magát.
Még szerencse, hogy sötétedés elött hazaértam.
Elképzelhető. Nekem azt mondták onnan tudom h szimmeringes h ha hajtom füstöl mint az állat. Az enyém is állt pár évet, és szintén bontatlan, de ereszt is. :D A lánckerékszimmering oldja meg a lánc olajozását is. :-)) Jah és sztem sem a trafó, mert ha szivatóval tovább megy akkor vmi benzin-probléma. Szóval esélyes a szimmering.
Minden jót
gab
hello gab!
Köszi a segítséget de én ezt már végig jártam
még a trafót nem cseréltem de szerintem nem az a hibás
A szerelő azt mondta hogy főtengyelyszimeringes lehet
Na szerintetek ez lehetséges mert végülis még bontatlan a blokkom és állt is vagy 4-5 évet szóval elkébzelhető.
Hello. Én a benzin útját járnám végig. Benzincsap, tűszelep, benzinszint... Sok szerencsét!
üdv
gab
Ez engem is érdekelne. Nekem ugyanezt a schwalbem csinálja és nem birok rájönni mér mert minden ki lett cserélve. Megszakito trafó kondi kábel pipa gyertya. Beállítottam a benzinszintet. Letömítettem nem sziv falsot. Az én gépembe nincs erő emiatt. Illetve nem olyan mint régen. Nem húz
Hellóztok!
Segítséget szeretnék kérni ugyanis van egy ts 125-ös motorom és ha pörgetem akkor megtorpan majd húz megint megtorpan megint megindul majd leáll.De ha szivatót adok neki akkor tobább megy vmint ha melegebb van akkor hamarabb csinálja ezt de ha csak max vagy 70-el megyek akkor meg simán jár.
A szerelő már adott tanácsot de kiváncsi vagyok ti mire gyanakodtok vagy hogy csinált e ilyet vkinek?
Előre is köszönöm a segítséget! Hellóztok!
Csak nehogy műanyagot vegyél, az elég bóvli, jön ki mellette a benzin, ha teletankolod.
Amúgy átgondoltad mire kell? Cukros rosszakarók ellen mindenképp hasznos, de benzintolvajok ellen egyáltalán nem véd.
(etz 250)Az olajat nem csak az olajleeresztő csavarnál lehet leengedni, úgyanis ott nem is jön ki az összes.
A gyári könyvben is az olajleeresztést az olajcsavar és a olajdekni fogó középső alsó csavar:) kicsavarásai teszi ki.
HA cellazárlatos az akksi akkor önmagában lemerül. Olyan mintha fogyasztónélkül merítené magát. Feltöltöd kiveszed és ha lemerül 1-2 nap alatt csontra, akkor az.
Ezt külön nem lehet kapni.Egy jó maróssal kell megcsinálni, és belepréselni egy új perselyt.Jobbat nemtudok.
Köszi neked is. Hogy tudom megnézni h cellazárlatos-e az akksi?
Köszi a választ. 50nel mentem 4.ben szóval olyan 3500 as ford. Ma reggel szétszedtem és az egyik szénkefe vezetéke kicsit ki van szőrösödve(ami a szénkeféből jön ki). Ami viszont a fesszabhoz megy (D+) az meg van sérülve. Pontosabban megolvadt a szigetelés. Ez lehetett a gond? Most akarok venni elektronikus fesszabot és nem szeretném ha baja lenne. Szóval kicserélem a szénkefét és a vezetéket (D+). És akkor most az elektronikusnál le kell venni az előtétellenállást vagy nem??
Valamelyik kábeled letestelt, nézd át alaposan a vezetékelést. Nekem is ts-em van és elég sokat szívok az elektronikájával. Nézd meg az aksit is nem-e cellazárlatos.
lehet felment akár 9voltra meg talán még az Amper is jól megnőtt és ezt nem birták a kábelek.De mindenképp itt kell keresned a hibát valahol:A dinamó átnézése ,szénkefék,az az 5 ohm-os ellenállás,gyujt.kapcsoló meg a fesszab de annak már akkor ugyis mindegy.Amugy mekkora sebeséggel mentél?Mert a mechanikusnak van dolga sokat szabályozni nagy fordulaton.
Hát először is lehet hogy 16 A os volt a biztositék ami nem jó inkább a 8 as jó.Most nemmondomn biztosra de ha 8 A ops lett volna mondjuk a 16 os helyett nem égett volna el semmi.Amugy a hiba oka szerintem az lehetedd hogy lehet beégett a fesszab érintkezője a töltés meg
köszönöm! holnap megyek is arrafelé.
egyébként előrebocsátom, hogy teljesen kezdő vagyok, úgyhogy ha nagyon hülyeséget kérdezek vagy mondok, akkor kéretik ezt figyelembe venni. ;)
Üdv, mindenkinek!
Lenne egy kérdésem hozzátok! Etz 125-ben a kuplungtengely jobb oldalán ugyebár van egy tűgörgős csapágy! Namármost az a tűgörgős csapágy belemegy egy persely féleségbe, amely az öntvényben van!
Nekem az a persely radikálisan ki van kopva, az új tűgörgős csapágy is eszméletlenül lóg benne! Lehet olyan perselyt kapni, vagy valahogyan megoldani ezt a problémát?
Ha valakinek volt már ilyen problémája kérem mondja el, hogyan oldotta meg!
Előre is köszönöm! :)
SÓLYOM - ha meg lehet kérdezni akkor honnan vetted az etz-t , csak nem pápáról????
Sziasztok!
Tegnap óta boldog tulajdonosa vagyok egy ETZ 250-es motorkerékpárnak :) Biztosan sok kérdésem lesz majd, de az első: hol lehet zárható tanksapkát szerezni a gépre?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv! Segítségre lenne szükségem. A minap a TS125-ösömön leégett a fesszab. Motorostalálkozóra mentem és menet közben kigyulladt a töltésjelző elég erősen és el is aludt (sztem kiégett mert nem világít azóta). Mentem még vagy 25 km-t és megnéztem a fesszabot és az egyik vezeték szénné égett. Ami felül van a tekercsek felett. Nem nyúltam semmihez, lesz ami lesz. Hazahozott (40km), de már épphogy és minimális világítással. (hely.jelző) Gondolom az akksiról ment, mert nem volt töltés. Az 5ös állásban sem ment.(betolós) A kérdés, mi okozta ezt és hogy lehet javítani???
Előre is köszönöm!
Üdv
gab
Relé, asszem tekercs is, egy jó adag vezeték és mindezt szakszerűen bemadzagolni
igen, sajna rájöttem:(Mondta a fényezőm, hogy semmit nem érek, így vele.Muszály lessz a szórógitt.De nekem aztmondta, hogy nitros szórógittet vegyek vagy miet:/
a tábla az első villán van,a váz szám,az ülés tartó nyúlványon,hátsó,jobb oldal
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|