hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 06. kedd 
Ivett, Frida

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

SmOz
válasz erre | email2007-06-24 20:14:46
ja, és akkor összese rakjam egy jó 4-5napig?Mert még körömmel betudom nyomni.
sorszám: 20965 (78281)
(előzmény: SmOz, 2007-06-24 20:12:07)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-06-24 20:12:07
:)))
Akkor okés, nem lakkozom le.A vázon nem folyt meg sehol, szerencsére:)Nagyon széplett.Az az egy gond vele, hogy annyira vastagon lett fújva, hogy alig látni az alvázszámot:/De majd valamivel besatírozom, hogy lehessen látni.
sorszám: 20964 (78279)
(előzmény: Keri, 2007-06-24 20:04:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-24 20:04:46
2k-s festékre nem kell külön bevonat
az elég stabil felületü, autókat sem szokták, csak ha metál színű vagy színváltós

viszont ha javasolhatom legalább 1 hónapig figyázz a felületre és le se mossad, mert kell neki az az idő mire eléri a teljes keménységét (de 2 hét mindenképpen kell) persze ha hőkamrában szárítottad akkor ez nem igaz, de ezt kétlem :)

utána viszont 2000-es (vagy nagyob) vizes papírral átcsiszolhatod a hibákat (porszemek, megfolyás, javító ködölés széle) majd viaszos polírpasztával kifényesítheted, ettől olyan szép lesz a felület, hogy ha leszál rá egy légy az seggre esik rajta és senki nem fogja megmondani hol volt a hiba :)
sorszám: 20963 (78278)
(előzmény: SmOz, 2007-06-24 19:01:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-24 19:57:46
alapjárati levegő kevés neki, vagy elkopott a szivató tömítése és túl sok benzint kap, ami főleg alapjáraton okoz ilyen jellegü problémát.
sorszám: 20962 (78277)
(előzmény: Joseph251, 2007-06-24 18:58:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-24 19:56:08
megfelel, de miért pont emese?
sorszám: 20961 (78276)
(előzmény: anybody, 2007-06-24 18:41:55)

 
 
anybody
válasz erre | email2007-06-24 19:15:16
Talán rossz a benzin-levegő keverék nem? Túl sok benzint kap sztem.
sorszám: 20960 (78272)
(előzmény: Joseph251, 2007-06-24 18:58:05)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-06-24 19:01:54
jó estét!

Köszönöm az eddigi segítséget, mostmár összejött a fényezés.Végre:)De most szeretném valamien védőlakkal bevonni, hogy biztos legyen a védelem.2K-s festék van rajta, és akkor gondolom 2K-s lakk is kell.Vagy miet ajánlotok, és mennyiért vannak ienek?

Üdv!
sorszám: 20959 (78271)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2007-06-24 18:58:05
Háj!
Olyan probléma jelentkezett ma a 251-esemen, hogy ha hirtelen teljesen odarántom neki a gázt, akkor torpan, és elég fekete a gyertya. Mivel kontaknélküli gyújtás van rajta, a gyújtás nem okozhatja. Egyébként, ha már túllépi a 3000-res fordulatot, akkor nem csinálja, és a végsebességgel sincs baj, valamint erő is van benne rendesen. Szóval mi a jóisten okozhatja ezt?
sorszám: 20958 (78270)

 
 
anybody
válasz erre | email2007-06-24 18:41:55
Üdv mindenki!
Az lenne a kérdésem, hogy 125-ös ETZ hajtóműjébe a 15w40-es mol mse motorolaj megfelel-e? A használati útmutatóban csak olyat találtam, hogy SAE40, na de az manapság minek felel meg?
sorszám: 20957 (78269)

 
 
bambi99
válasz erre | email2007-06-24 18:16:19
Hogy a henger jó,attol még a dugó elkophat,és annak a csörgését halhatod.A felfogatás jó szokott lenni,az nemzöröghet.A váltód bizti,hogy rossz.
sorszám: 20956 (78267)
(előzmény: Szabbensz, 2007-06-23 22:58:15)

 
 
JánosMiki
válasz erre | email2007-06-24 16:50:42
Sziasztok!
valaki tudna nekem segiteni ??? MZ EZT250-es motorhoz keresem a gyújtás és a porlasztó beállitásait!de nem sok sikerrel ! a segitségeteket előre is köszönöm! üdv. Miki
sorszám: 20955 (78260)

 
 
Shkiz0
válasz erre | email2007-06-24 13:54:34
Tudtok nekem mondani olyan helyet ahol egyedi pufót csinálnának motorra és nem aranyárban mérve? Az ETZ-re akarnák valami egy pufós de duplacsöves megoldást :)
sorszám: 20954 (78253)

 
 
GSXF
válasz erre | email2007-06-24 10:33:30
A dugattyu felső holtpontja és a hengerfej közötti rés távolsága 1.3 mm. elképzelhetö, hogy idövel elmulik? mondjuk a bejáratás során?
sorszám: 20953 (78243)
(előzmény: Keri, 2007-06-23 22:55:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-24 10:13:44
de ha lehetne is, a kábelkötegeknek általában iszonyatos árai vannak, szóval jobban jársz ha magad vezetékezed :)
sorszám: 20952 (78242)
(előzmény: Keri, 2007-06-24 10:12:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-24 10:12:50
sehol
sorszám: 20951 (78241)
(előzmény: speed, 2007-06-24 00:26:18)

 
 
speed
válasz erre | email2007-06-24 00:26:18
Hi!
Gyári vagy utángyártott kábel köteget hol lehet beszerezni 125ös ETZ-hez???
sorszám: 20950 (78237)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2007-06-23 22:58:15
A dugó biztos nem csörög, ha pl a gyűrűkre gondolsz, baromi kompresszió van benne. S kopás sem vehető észre a henger falában. Ha nem a blokkból jön, elképzehető valami felfogatás csörgése? pl ami a hengert tartja szilentgumis rázkódáselnyelő...
sorszám: 20949 (78235)
(előzmény: bambi99, 2007-06-23 19:10:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-23 22:57:11
lehet nem megfelelő üzemanyag arány, rossz csapágyak, előgyújtás, kokszlerakódás
sorszám: 20948 (78234)
(előzmény: GSXF, 2007-06-23 21:20:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-23 22:55:35
minek a hézaga az 1,3?
A csörgés sok más dologtól is lehet és a legutólsó a sűrítési viszony amire gondolnék, hacsak nem szándékosan csökkentetted az égéstér méretét
sorszám: 20947 (78233)
(előzmény: GSXF, 2007-06-23 21:20:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-23 22:54:08
miért menne tönkre egy motorba és olajra tervezett szimering egy motorba való bármely olajtól?
sorszám: 20946 (78232)
(előzmény: Victor, 2007-06-23 22:38:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-23 22:48:22
Amíg a jelölő egy szintbe nem kerül a gumi felszínével addig használható, de vizsgán elvárják hogy egyértelmü mélységben legyen a jelölő.
Azért érdekes a jelölő, mert az gumi tipusonként változhat a maximális megengedett kopás.
sorszám: 20945 (78231)
(előzmény: -ricsi-, 2007-06-23 16:29:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-23 22:45:45
komplet villa belemegy, szerencsére ezzel nincs macera, mert a jobb oldali telót, valamint a kereket kell cserélni, meg talán a tengelyt, ja és a telóban a rugót is cseréld mert az az ETZben más.

TS és a TZ kipu ugyan az, legalább is nem kapsz külön. Valószínüleg azért hangosabb mert még nincs vastag olajos lerakódás a belsejében vagy valaki kiütött néhány folytást.
Az a jó ha ércesen cseng a kipu, mert akkor még üres.
sorszám: 20944 (78229)
(előzmény: fireblade, 2007-06-23 14:21:23)

 
 
Victor
válasz erre | email2007-06-23 22:38:46
Szóval azt mondod, hogy mindegy milyen olajjal járok, legyen az ásványi vagy szintetikus, a főtengely szimeringet nem marja, teszi tönkre?!
sorszám: 20943 (78227)
(előzmény: fisi, 2007-06-23 12:11:41)

 
 
GSXF
válasz erre | email2007-06-23 21:20:44
Hello!
Köszönöm a gyors választ! A gyújtás OK! arra gondoltam, hogy a hengerfej tömítése lapos. Megmértem előbb a hézagot: 1.3 mm. Az jo nem? MOst raktam össze a motort, ugyh menet közben még nem probáltam, csak üresben járatva. és inkább kisebb fordulaton csinálja.
Köszi még1x!
üdv
sorszám: 20942 (78220)
(előzmény: Bohumil250, 2007-06-23 18:34:07)

 
 
somanova
válasz erre | email2007-06-23 20:23:47
Milyen árba mozog a gyári krauser és a hozzá tartozó oldaldoboz?? Kérlek irjatok v-.mit mert bizonytalan vagyok!!!
sorszám: 20941 (78218)

 
 
bambi99
válasz erre | email2007-06-23 19:10:56
3-as az váltó hiba,a csörgés lehet a dugó is.
sorszám: 20940 (78210)
(előzmény: Szabbensz, 2007-06-23 18:55:29)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2007-06-23 18:55:29
Üdv!!

251 es ETZ m van, s a régebben írt problémám megoldódott, egy szénkefe cserével. Most olyat produkál a motor, hogy néha 3. ban szalaszt, mintha behúznám a kuplungot egy pillanatra miközben foylamatosan gyorsulok 3. ban. De csak 3. ban csinálja ezt. Múlt 7en lett cserélve felső tűgörgő + csapszeg, s csak nem csendesedett a motor. Érdekes csörgést hallat alapjáraton, és pörgetve is, csak úgy kicsit csendesebb a csörgés. A volt tulaj főtengelycsapágyra gondol, vagy alsó tűgörgő + csapszeg csere. Vagy ez már korral jár? '90 es a motorom, 53 400 km van benne... de azt nem tudom mikor volt csapágyazva utoljára. Ha valakinek van valami ötlete a két problémámra (szalasztás, csörgés), várom válaszát.

Üdv.:
Szabbensz
sorszám: 20939 (78209)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-06-23 18:34:07
Hali GSXF!
Szerintem az előgyújtás állításra gondolsz,mert a sűrítés az állandó érték ,legfeljebb a hengerfej tömítés vastagságával tudod változtatni.Ha túl nagy az előgyújtásod vagy alacsony oktánszámú benzint használsz akkor "csörög" amotor.Főleg ha alacsony sebességről magasabb fokozatban gyorsítasz,vagy emelkedőnél nem kapcsolsz vissza.Érdemes lenne ellenőrizni az előgyújtást!
sorszám: 20938 (78205)
(előzmény: GSXF, 2007-06-23 17:27:28)

 
 
GSXF
válasz erre | email2007-06-23 17:27:28
Sziasztok!
Ha rosszul van beállítva a sürítés (jobban mondva túl nagy),akkor csörgő hangot ad ki a motor. Kérdésem az, hogy egyfolytában, vagy csak egy bizonyos fordulaton "kell" csörögnie? magasabb fordulaton nem ad ilyen hangot. Help!
a válaszokat előre is köszi
sorszám: 20937 (78204)

 
 
_gab_
válasz erre | email2007-06-23 17:24:58
asszem 1.6 mm
sorszám: 20936 (78203)
(előzmény: -ricsi-, 2007-06-23 16:29:26)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2007-06-23 16:29:26
hi...

meg tudná mondani valaki, mekkora a guminak az előírt profilmélysége?
sorszám: 20935 (78201)

 
 
fireblade
válasz erre | email2007-06-23 14:21:23
Hát igen én is erre gondoltam nem akartam reszelgetni meg ilyesmi 150 es kitt és kész meg egy nagyobb lánckerék és sztem jó is lesz... de mondjuk rájöttem hogy felesleges vizhűtés mert 90 es tempónál már kapja rendesen a szelet a henger egyébként 150 es hengerhez 150 es etz vagy ts karbi a jobb? vagy esetleg lehetne valami más karbit is rátenni? ts kiput honnan lehet szerezni mert nekem etz dob van rajta és az nem vmi jó..(hanngosabb)
A másik ami érdekelne az a tárcsafék , etz tárcsát lehetne rápakolni valahogyan? vagy komplett villa belemenne?
sorszám: 20934 (78198)

 
 
fisi
válasz erre | email2007-06-23 12:11:41
Nem! :)
sorszám: 20933 (78194)
(előzmény: Victor, 2007-06-23 10:58:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-23 12:06:38
Egy rendes 125-ös TS gyárilag is bírja a 90-es utazót. 150-es hengert érdemes rátenni, meg amit mondtak karbit is érdemes fejleszteni, de más tuning nem szükséges/felesleges)

Esetleg cserélj kipufogót, mert alacsony fordulatu (állítólag kímélő) használat mellet hajlamos eldugulni, használj syntetikus olajat 1/50-1/70-es arányban, szereti nagyon és 3000 alatt ne használd.
sorszám: 20932 (78192)
(előzmény: fireblade, 2007-06-23 10:51:28)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-06-23 12:00:06
Nekem egy peregyesen van bírja a 110et 120at, de nincs szivem ennyiere pergetni. 80as utazóval szoktam küldeni, ha elszáll az agyam akkor szoktam csak 100 felett közlekedni,de az elég ritka.
Más fater TZje dobálja a harmadikat, már bent se marad egyből kidobja, szóval 2 után röktön 4et kel kapcsolnom. Na most fogaskereket kell cserélni, vagy léptetővillát is? Jövő héten lenne időm, hogy szétkapjam. Csak előbb szeretném megvenni hozzá a cuccokat. Ja meg a lénckerék kihajtáshoz mekkora szimering kell? Mert mostanában igencsak ereszti az olajat:(
sorszám: 20931 (78191)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-23 11:53:34
nekem 90 a vége 150-es hengerrel, de 125-el is ennyi volt. Most raktam rá 16-os lánckereket, ezzel talán nagyobb lesz a végsebesség, de még nem raktam be a blokkot.
Amugy utazóban bírja alapból a 90-et, leejtőn hátszélben a 100at is.

vízhűtés, nem érdemes, ezeknek a gépeknek az a legfőbb előnye, hogy nincs eféle úri huncutsággal bonyolítva

sorszám: 20930 (78190)
(előzmény: fireblade, 2007-06-23 01:30:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-23 11:48:00
és itt jön be hogy mi a fenének ennyi macera? Mire jó a dupla tárcsa, ha én a szimplával is odaverek neked? ;-))
sorszám: 20929 (78189)
(előzmény: Shkiz0, 2007-06-22 17:11:02)

 
 
Victor
válasz erre | email2007-06-23 10:58:18
Sziasztok!
Mit gondoltok, ha szintetikus olajjal kevert benzint használok az MZ-mbe az nem fogja a főtengelyszimeringet károsítani?
sorszám: 20928 (78188)

 
 
fireblade
válasz erre | email2007-06-23 10:51:28
Na nekem pont ez jó lenne ,80, 90 utazóba
és etz 150 es karbi a jobb, vagy 150 es ts ? esetleg még annyit lehetne hogy 150 es henger karbival és elöl nagyobb lánckerék sztem így 90 környékén simán lehetne menni utazóba

A vízhűtésre pedig azért gondoltam hogy pl városban vagy erősebb igénybevételnél ne kelljen megállni ... egyébként nem kéne keringtető bele elég egy hűtő és egy cső a henger faláből persze átalakítás után.. sztem sokkal jobb lenne nem melegedne túl, nem "csörögnének a hűtőbordák stb..
sorszám: 20927 (78187)
(előzmény: creationmz, 2007-06-23 06:00:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-23 10:13:51
hengerfejnél nem sokat ér, ráadásul ha lehetne kapni akkoris lebeszélnélek mert ronda anyag
sorszám: 20926 (78186)
(előzmény: MZ/X_TS125, 2007-06-22 17:10:49)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-06-23 06:00:24
Miért kell szegény TS-t gyötörni, a 80-at bárhol tartja. Amit tehetsz hogy kicsit jobb legyen, hogy felteszel egy 150-es karbit. Ettől kicsit dinamikusabb lesz. Az én TS125/1-em ilyen karbival és 2. túlmérettel simán vitte a 80-90-es utazót.

90-100-as utazót akarsz és közben még súlyokat aggatnál rá? (vizes blokk, visszahűtő, keringető) Inkább pucold meg a bordákat ha retkesek :)

CRE [-.-]
sorszám: 20925 (78183)
(előzmény: fireblade, 2007-06-23 01:30:12)

 
 
Shkiz0
válasz erre | email2007-06-23 01:50:43
Elvileg a kormányzár hüvelyének a tetején a kör fedlap csak pontheggesztve van 2 helyen. Legalábbis nekem ugy volt mert elengedett a heggesztés és nem mertem megheggeszteni mert féltem hogy a vezeték összeég, ennyi miatt meg nem szedek le mindent.
sorszám: 20924 (78182)
(előzmény: speed, 2007-06-22 23:36:30)

 
 
fireblade
válasz erre | email2007-06-23 01:30:12
üdv. 125 ös ts es-el lehetne kissebb átalakításokkal utazóba 90 100 körül menni?vagy ha rárakok egy 150 es hengert azzal lehetne ennyit menni? a másik hogy érdemes e vizhűtésesre átalakítani a hengert? válaszokat előre is köszi..
sorszám: 20923 (78181)

 
 
speed
válasz erre | email2007-06-22 23:36:30
Kormyázárat hogy lehetne kiszedni/cserélni kulcs nélkül??? Vagy csak a lakatos tudja +csinálni?
sorszám: 20922 (78180)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-06-22 22:10:44
:( Kár
sorszám: 20921 (78177)
(előzmény: Nagy Joe, 2007-06-22 22:05:18)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-06-22 22:05:18
10cm-el rövidebb. Alapjaban a kis tz váza, de attól meg erősebb. Tehat nem egyezik egyikkel sem.
sorszám: 20920 (78176)
(előzmény: chevy001, 2007-06-22 21:58:30)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-06-22 21:58:30
Hali!
A 250es TZ váz megegyezik a 251esével? Azt tudom, hogy a hátsó kerék 16 col, de más különbség van? Mert most találtam egy törött elejűt a hasznaltauto-n, (görbe a váza).
sorszám: 20919 (78175)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-06-22 17:22:02
Én kihajítottam az mz biztosíték tartót mert egy kalapszar volt. Fater adott 120-as skoda biztosíték tartót, ami simán elfér. (és még maradnak tartalék helyek is:). Ja és még fedele is van, tehát nem esik bele az esőő!!!:)))). Amúgy nem sarus, csak simán vezetéket beledugós, csavarral rászórítós atombiztosan odafogós:))
sorszám: 20918 (78166)
(elözmény: Keri, 2007-06-22 16:31:55)

 
 
Shkiz0
válasz erre | email2007-06-22 17:11:02
Igen de nem olyan egyszerü megfelelő méretű telót találni. Nem azt mondom hogy lehetettlen, mert olyan nincs, viszont eléggé zsebbenyúlós a dolog. Én eddig 2megoldást láttam. Az alapja mindkettönek az volt hogy 2db jobboldali telószár volt belerakva.
Innentől 2 megoldás is lehetséges.
1: A féknyerget előrefelé nézve teszed fel, de így szerintem csúnya. Így néz ki: http://www.shkiz0.extra.hu/kepek/etz/bikepics-564439-full.jpg
2: MZ felirattal befelé forditod. Így néz ki: http://n2.vatera.hu/photos/10/35/50/82/2_big.jpg

kell még 1 T elosztó, a fékcsövekhez és ennyi.
Egyébként itt kompletten meg is veheti:
http://www.vatera.hu/etz_250_es_eleje_28055301.html
sorszám: 20917 (78165)
(elözmény: Keri, 2007-06-22 09:06:34)

 
 
MZ/X_TS125
válasz erre | email2007-06-22 17:10:49
Helló Mindenkinek!

Köszönök minden hozzászólást a hengerfej tömítéssel kapcsolatban! Még hallottam azt is, hogy hermetic nevű ragasztóanyaggal is le lehet kenni és az lezárja faszául. Egyáltalán lehet-e még ilyet kapni, és ha igen akkor hol?

Üdv.: MZ/X
sorszám: 20916 (78164)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu