hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 06. kedd 
Ivett, Frida

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2007-06-26 07:49:32
Alapvetően igazad van, mert a trabi feszab nagyobb áramnál korlátoz csak. Az áramkorlátozás ugye pedig arra való, hogy megvédje a generátort/dinamót, de ha nem terheled túl akkor ez a mechanizmus sohasem fog működésbe lépni, ha meg túlterheled akkor is ott a biztosíték
Normál használatnál, pedig csak a feszültségre kapcsol és az ugyan az mindegyik fesszabnál.

A gagyibb fesszabokban pedig amúgy sincs áramkorlát, akkor meg már inkább a trabant fesszab.

sorszám: 21015 (78424)
(előzmény: Péter mz, 2007-06-25 12:37:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-26 07:36:07
gyenge akku, alacsony alapjárat
sorszám: 21014 (78423)
(előzmény: Victor, 2007-06-25 12:07:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-26 07:35:13
emiatt ne aggódj, azok a szimeringek amelyek esetleg érzékenyek lennének erre azokat amúgy is ideje lecserélni :) de a régi szimeringek is bírják
sorszám: 21013 (78422)
(előzmény: Victor, 2007-06-25 10:37:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-26 00:00:59
nemvolt hülyeség a trabant fesszab teljesen jó, csak sajnos 6Vosban abból sem kaptam jót
sorszám: 21012 (78416)
(előzmény: cseh9, 2007-06-25 10:21:23)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-06-25 22:14:47
Győri vagy?

Király! smég mondják hogy ezen a vidéken nincsenek szocimotorok:)
sorszám: 21011 (78407)
(előzmény: Guru, 2007-06-25 19:15:07)

 
 
djposhy
válasz erre | email2007-06-25 20:33:44
nem állandóan folyik persze, de azért ez elég bosszantó probléma no meg veszélyes is
sorszám: 21010 (78395)

 
 
djposhy
válasz erre | email2007-06-25 20:32:11
hali4nekem nem az úszó lyukadt ki mert az uj!én a tűszelepre gonlok mindenképp, mert azt szabályozza az úszó!
sorszám: 21009 (78393)

 
 
somanova
válasz erre | email2007-06-25 20:20:30
Hali! nekem is pont ez a bajom az etz-mel! elöszö9r arra gondoltam hogy az uszó jukathatott ki , de ugy e nem allándóan folyt belőle a keró! az uszón állitottam egy picit azóta nem volt rá panaszom! amugy 100% hogy kapsz hozzá alkatrészt! ha rájöttél hogy mi a baja visszairnád hogy tisztán lásssak én is!!???
sorszám: 21008 (78390)
(előzmény: djposhy, 2007-06-25 20:03:29)

 
 
djposhy
válasz erre | email2007-06-25 20:03:29
Sziasztok!Az lenne a problémám hogy TS 125ös mz-m van és mostanában a tulfolyón néhanéha (egyre sűrübben )folyik a benzinem!szerintem a tűszeleppel lehet valami!szerintetek lehet kapni Ts 125ös mzhez karbifelujitókészletet?amibe minden réz benne van? vagy legalább tüt meg tüszelepet?
sorszám: 21007 (78388)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-06-25 19:23:23
oké, akkor még várok vele egy pár napot.A blokk az még jóval későbblesz berakva, mert felújítom.
sorszám: 21006 (78385)

 
 
Guru
válasz erre | email2007-06-25 19:15:07
Sziasztok !

Lenne a mocimmal egy kis problémám, aki "vágós" a témában lécci adjatok ötleteket... Amiről szó van az egy ETZ 250. Az a jelenség jött elő, hogy megy-megy az ember, azt egyszer csak lehörög, leesik a fordulat, nem bírom visszajátszani gázzal sem, és menthetetlenül leáll.(csak párszor sikerült visszahoznom, és az Árkád előtti "csodakörforgalomban" ez elég gáz(Győr)).Majd baromira nem akar elindulni, csak ha megszivatom, akkor is csak pár pillanatra indul be, vagy pár percre,aztán megint lehörög. Alapjáraton elketyeg azért, és inkább üzemmeleg állapotban csinálja ezt.Tehát reggel berúgom, megyek 10 percet, azt kész...1* üzemanyag ellátásra gyanakodtam,vagy dugulásra,vagy a benzin-levegő arányra vagy csak simán a gyertya.Bármit állítottam,nem jött be.Cseréltem már gyertyát is, kipucoltam a karbit, dugulás nincs, benzinszint ok,fuvókák ok.Szikra van, nem hagy ki, bár lehetne kicsit erősebb is.Arra gondolok, h elmászott a gyújtásom vgy illyesmi, 1enlőre kifogytam az 5letekből.
Plíz help, már "mehetnékem" van a motorral :))
KÖSZI
GURU
sorszám: 21005 (78383)

 
 
Laszan358
válasz erre | email2007-06-25 18:16:23
Sziasztok
150-es etzhez való dugattyúk minősége érdekelne, miért jobb az egyik, miért roszabb a másik? És (főleg) melyik fajta a legkönnyebb?
Ugyanez érdekelne a csapszeg és dugattyúgyűrű témára is.


a leállós 251-hez:
Nem lehet az, hogy egyszerűen csak túl alacsony az alapjárat?
vagy túl nagy teljesítményű izzó van benne?
sorszám: 21004 (78379)

 
 
Somebody
válasz erre | email2007-06-25 18:03:00
a simson,ts ezeknek a főtegelyei,mennyire nehéz esztergálni??úgy értem leszedni belőle,fúrni faragni,nagoyn nehezen viszi az eszterga?úgy értem a ts főtengelyt sok pénzér esztergálná meg?
sorszám: 21003 (78378)

 
 
dadis
válasz erre | email2007-06-25 16:23:21
oké köszönöm szépen! valószínűleg marad benn ez ami van... többet érne a gyújtás maga, mint az egész motor. amúgyis fighterezésre használom a gépet... szal oda meg annyit nem dob rajta(ahogy írtátok), hogy ennyi zs-t belefektessek!
Még 1x köszi!
sorszám: 21002 (78376)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-06-25 14:48:52
juhuuuu!!
21000:)
sorszám: 21001 (78367)
(előzmény: pandagyik, 2007-06-25 14:36:37)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-06-25 14:36:37
Adalék
Itt:
http://www.tkm-racing.com/MZ/Ersatzteile/Zuendung.htm

Hirdetnek 80 és 180 EURért is elektronikus gyujtást. A matekot rátok hagyom. És még azt sem fordítottam le mi a különbség a két verzio között de az olcsóbb is drága szerintem:)
sorszám: 21000 (78366)
(előzmény: pandagyik, 2007-06-25 14:27:50)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-06-25 14:27:50
Szerintem az ETZ gyujtás nem tirisztoros hanem tranzisztoros. 88tol van asszem az ETZkbe hall jeladós gyujtás. Jelentősége a megszakítoshoz képest hogy nagy fordulaton is stabil előgyújtást ad köszönhetően a mechanikus eszközök (megszakító kiiktatásának). Hátránya hogy elég nehéz az ut szélén komoly hibát elhárítani, bár nekem soha nem volt vele gondom. Ezt a hátrányt csak z25z kedvéért említem, mert ő már többször is erre hivatkozott a megszakítós mellett:)amugy van benne igazság.

A megszakítót kondival egyűtt kidobod. Berakod a hall jeladót és egy fekete dobozt ami a hall jeladó impulzusait dolgozza fel és küldi a trafóra. Az én gépem jól(jobban) ment tőle és stabil alapjárata is volt bár annak több feltétele is van nemcsak a gyújtás. Szerintem jó cucc de olyan 10-12 az ára ha lehet vhol kapni használtan. Újan meg ETZ árába mérhetik:)


sorszám: 20999 (78365)
(előzmény: dadis, 2007-06-25 14:03:27)

 
 
dadis
válasz erre | email2007-06-25 14:03:27
Sziasztok!
A 125-ös ETZ-n gyárilag milyen gyújtás van? annak mi az előnye, ha (lehet, hogy hülyeséget írok) lecserélem tirisztorosra(ha gyárilag nem az van rajt...)? Mit kell ebben az esetben cserélni, ez kb mennyibe kerülhet és érdemes e beruházni?
Előre is kösz és remélem nagyjából érthető voltam!
Minden jót!
sorszám: 20998 (78361)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-06-25 14:03:10
A forgyttyús tér aa szükséges rossz kategóriába esik! Vagyis minél kissebb annál jobb!
sorszám: 20997 (78360)
(előzmény: Somebody, 2007-06-25 13:27:34)

 
 
cseh9
válasz erre | email2007-06-25 14:01:15
sziasztok. most megnéztem multiméterel menyivel tölt. 12V-tal tölt alapjárataton. na ilyen kor mi a tehendö át kötni 12v gyujtás rendszerüre?
sorszám: 20996 (78359)

 
 
Somebody
válasz erre | email2007-06-25 13:27:34
mi történne,ha egy ts125nek akkora lenne a fogattyús ház űrtartalma,mint egy simsoné,és 150es ts hengerrel.tehát lecsökkene a forgattyúsház térfogata.akkor mi lenne?menne úgy is?jobban szarabbul?
sorszám: 20995 (78356)

 
 
cseh9
válasz erre | email2007-06-25 13:14:59
oké majd megyek ma a rokonomhoz azt probálok töle eggyet kérni. köszy a segítségeket.
sorszám: 20994 (78354)
(előzmény: Péter mz, 2007-06-25 12:37:06)

 
 
Victor
válasz erre | email2007-06-25 13:00:13
A motor egy ETZ-251. Már kicseréltem az 5.5Ah-ás aksit 9Ah-ra, így már bírja úgyahogy de ha minden terhelés rajta van leáll alapjáraton főleg akkor, ha indexelek. Hidegen nem bírja, ha melegszik egy kicsit mint ahogy montad te is töltés van akkor valamenyire helyre áll a dolog.
sorszám: 20993 (78353)
(előzmény: Péter mz, 2007-06-25 12:33:24)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-06-25 12:37:06
Hát nem egy jó ötlet főleg ha mechanikus.Figyelni kell a feltüntetet teljesitményre(mert ekkor működik helyesen)valamint a motor teljesitményére.Ha nagy különbségek vannak a W értékekben akkor nem lesz sokáig jó.
Ha jól is működik szerezzetek
be egy odavalót .
sorszám: 20992 (78349)
(előzmény: cseh9, 2007-06-25 10:21:23)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-06-25 12:33:24
Heló.Kevés a töltés neki.Bár nem tudom milyen motorról van szó mert ETZ nél lehet nem ez a gond.Dinamós motornál van ilyen,Főleg ha indulásnál egyből működtetni akarsz mindent.Ezt eleve nem birja egy kis Ah-órás akksi de főleg nem egy 6V os.Ezek a dolgok akkor működnek jól ha motorozol már egy 10-15 percet és akkor már a töltés jó,az akksi már töltve van nagyjából és akkor bir mindent.Nekem 6 v os Ts em van.Én helyzetjelzővel végigmegyek a városon addig is had töltsön majd a város végén felkapcsolom a lámpát .Nálam ez az ut olyan 5-6 perc ,de az akksimnak ennyi elég.Bár mostanában szoktam én is olyat csinálni hogy felkapcsolok mindent de nekem nem áll le.
sorszám: 20991 (78348)
(előzmény: Victor, 2007-06-25 12:07:06)

 
 
ADDI
válasz erre | email2007-06-25 12:16:59
Én 2 hónapja Peti74 javaslatára átnéztem a vezetékelést és a mérőóráknál találtam is egy lecsúszott sarut, illetve újraszigeteltem a kormánykapcsolóba menő, kormányhoz szorított vezetékeket, továbbá feltöltöttem az akkut. Konkrétan nem tudom, hogy melyk segített, de azóta jó.
sorszám: 20990 (78346)
(előzmény: Victor, 2007-06-25 12:07:06)

 
 
Victor
válasz erre | email2007-06-25 12:07:06
Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy ha a járó motort nagy villamos terhelésnek (világítás, féklámpa, index) teszem ki akkor leáll! Mit gondoltok mi lehet ennek az oka?
sorszám: 20989 (78345)

 
 
zsivanyka
válasz erre | email2007-06-25 10:57:01
Sziasztok! Creationmz nevében írok, aki segítségre szorul. Az elsődleges lánckerék lehúzásához szükséges kisebb méretű csapágylehúzót keres Ajka környékéről kölcsönbe. Megadom a telefonszámát: 06-20-419-1138. Ha megcsörgetitek akkor visszahív benneteket. Segítségeteket nevében is köszönöm!
sorszám: 20988 (78338)

 
 
Victor
válasz erre | email2007-06-25 10:37:53
Azért menne tönkre mert az MZ-t még ásványi olajra gyártották, viszont most már szintetikus olajok is vannak ami egy kicsit savasabb az ásványinál. Ezért gondoltam, hogy baja lehet.
sorszám: 20987 (78336)
(elözmény: anybody, 2007-06-23 22:54:08)

 
 
cseh9
válasz erre | email2007-06-25 10:21:23
Hát akkor nincs mit tenni csere.
Eggyik haverom fel rakott mz-jére egy trabant fesszabájzot müködik neki vele. szerintetek hülyeség volt töle?
sorszám: 20986 (78335)
(előzmény: Keri, 2007-06-25 08:44:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-25 09:16:22
az 12Vos, nem?
Feldobhatnád a 6Vos paramétereket ha neked már működik :)
sorszám: 20985 (78330)
(előzmény: anybody, 2007-06-25 09:00:55)

 
 
boky
válasz erre | email2007-06-25 09:07:49
Srácok! Mi van akkor, ha az ETZ kilóméterórája kb 75 -ig mér? Ott valahogy megáll a mutató. Igen, a gép megy még többet is. Javíthatók ezek az órák vagy vadásszak másikat? Azóta csinálja, hogy letörött az óra, és visszaszigszalagoztam.
Amúgy nincs valakinek egy felesleges/eladó óratartó bigyója? üdv: Boky
sorszám: 20984 (78329)

 
 
anybody
válasz erre | email2007-06-25 09:00:55
Én már 2 éve használom a szakirodalom rovatban található kapcsolást és semmi problémám nincs vele! Ajánlom nektek is...
sorszám: 20983 (78328)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-25 08:44:16
sajnos akkor tönkrement, az hogy 1 hónapig elment az egészen jó. Én kettőt is vettem és 1 hetet bírt az egyik a másik 10 percet :(

én alapvetően szeretem a modern megoldásokat, de valahogy a mechanikus fesszabot jobban kedvelem ezek után :)

Persze haveromnak évek óta múködik egy elektrónikus és szerintem sokaknak még, de a sok gagyi alúlméretezet kisipari közt nehéz megbízhatót találni.
sorszám: 20982 (78326)
(előzmény: cseh9, 2007-06-24 23:23:14)

 
 
cseh9
válasz erre | email2007-06-24 23:23:14
csá el felejtettem oda írni hogy elektronikus fesszabájzó van rajta. ilyen kor mi a helyzet mert nincs egy hónapja hogy vettem rá elektronikus szesszabot.
sorszám: 20981 (78317)
(előzmény: Péter mz, 2007-06-24 23:05:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-24 23:12:29
megasztán csinálhatnék is elektrónikus fesszabot, 400HUF az IC és 200 a teljesítmény FET ami aztán halál precíz és agyoncsaphatattlan lenne, de lusta vagyok :) inkább veszek max 3000ért :)
sorszám: 20980 (78315)
(előzmény: Keri, 2007-06-24 23:11:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-24 23:11:02
hol lehet venni garantáltan megbízható fesszabot? eddig 2* vettem, de mindkettő rövid életü volt -> gagyi, ezért van nekem még mindig mechanikus fesszabom, mert azt bármikor megjavítom, aztán meg évente csak egyszer kell hozzányúlni, szóval statisztikailag nekem megbízhatobb :)
sorszám: 20979 (78314)
(előzmény: Péter mz, 2007-06-24 23:05:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-24 23:07:13
be kell állítani a fesszabot, ha mechanikus, ha elektrónikus, akkor csere
de sürgősen mert nagyon gyorsan néhány óra alatt tönkremegy az akku!!! és töltsd utána a vizet!

Ha mechanikus fesszabod van, akkor hozd el és beállítom neked, már van benne gyakorlatom :))
sorszám: 20978 (78313)
(előzmény: cseh9, 2007-06-24 22:18:02)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-06-24 23:05:46
Heló.Én is hasonlóképp jártam 1-2 hónapja.de nekem nem forrt az akksi de a töltés 8 volt körül járt .A fesszab érintkezőit mindig megtisztitottam,kipolirioztam ronggyal hogy fényes,egyenes felületűek legyenek az érintkezők.Szerintem a te esetedben beégett a feszültségszabályzó érintkező je,mármint az az érintkező ami két álló érintkező közt rezeg.Azt a részét a fesz.szabnak szét lehet szedni és megnézni mi a helyzet.Ha valamelyik érintkező beégett esetleg "gödör"lett benne annak akkor vége.Legjobb lesz ha beszerzel egy elektronikus fesszabot.Létezik két fajta:magyar és török .A neve:MZ 6v feszültségszabályzó.A legjobb lesz ha ezt teszed mert ha nem értesz annyira hozzá ne is kinlódj az egésszel.
sorszám: 20977 (78312)
(előzmény: cseh9, 2007-06-24 22:18:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-24 23:03:02
valahogy sejtettem :)

Amúgy pocsék olaj.
Skodában 1000km után vesztette el a viszkozitását
A tescos olaj 800at bírt
A Valvoline MaxLife 7000et
azonos paraméterezésü olajakról van szó, és hozzátenném hogy a Valvoline olaj nem 7* drágább
sorszám: 20976 (78310)
(előzmény: anybody, 2007-06-24 20:18:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-06-24 22:55:20
hát 1-2 napot várnék hogy keményebb legyen, a blokk berakás lehet kritikus, ezért le kell takarni a veszélyeztetett részeket vastag rongyal és ha még nem elég kemény akkor belenyomódhat a rongy mintázata, mással szerintem nem lesz gond.
sorszám: 20975 (78309)
(elözmény: anybody, 2007-06-24 20:14:46)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-06-24 22:44:11
70 000,- Ft, ha kellenek hozzá a pótalkatrészek is (első villa, gyűrűk, főtengely-csapágy, ilyesmi). Ami nem kell, annak az árával csökken.
sorszám: 20974 (78307)
(előzmény: Kobra1, 2007-06-24 22:14:37)

 
 
cseh9
válasz erre | email2007-06-24 22:18:02
sziasztok lenne egy kérdésem 150-es tsem van és eddig jó volt a töltésem de viszont ma félpercig beinditottam. mert pont szereltem és tul sokkal tölt nem szabályozle vagy nem tom mi van vele. lényeg az hogy forrtyog az akksi. segitsetek légyszi minél hamarabb mert mennikéne vele mindenfele de igy nem merek menni mert egyszer csak elszálmajd a seggem alatt az akksi!
sorszám: 20973 (78300)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-06-24 22:17:13
Én azzal használom egészséggel:), többször kell cserélni, de legalább nem recseg tőle a kuplung.
sorszám: 20972 (78299)
(elözmény: anybody, 2007-06-24 18:41:55)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2007-06-24 22:14:37
mennyi az ára?
sorszám: 20971 (78298)
(előzmény: R.A., 2007-06-24 20:50:04)

 
 
allan
válasz erre | email2007-06-24 21:23:04
Árban is?
A hykomol (a k nélküli) olyan 1200FT körül van, és két cserére elég az 1 liter. Régen is ezt használtuk (mármint a 80-as években, igaz nem is volt más)
sorszám: 20970 (78291)
(előzmény: fisi, 2007-06-24 20:52:00)

 
 
fisi
válasz erre | email2007-06-24 20:52:00
Castrol Ep 80- nagyon jó olaj!

SmOz!
Várj az összerakással egy - ha lehet jét hetet...
sorszám: 20969 (78289)
(előzmény: allan, 2007-06-24 20:15:20)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-06-24 20:50:04
Van egy eladó TS 250/1-esem. Bontatlan blokkal, alapméretes hengerrel, jövő év augusztusig érvényes vizsgával, törzskönyvvel.
sorszám: 20968 (78288)

 
 
anybody
válasz erre | email2007-06-24 20:18:29
Azér' mer' evvan! :)
sorszám: 20967 (78283)
(elözmény: anybody, 2007-06-24 19:56:08)

 
 
allan
válasz erre | email2007-06-24 20:15:20
Hali!
Én is hasonló cipőben járok. Nekem más motorokhoz használt olajok vannak készleten, és ezek között keresek olyat ami 125-ös ETZ-be jó. A sima motorolajok szerintem a kuplung csúszasgátló adalék hiánya miatt nem jók. Én nem önteném bele. A 4T scooter olajok mind OK, ill a régi Hykomol 80w90 OK. Ezt írja a kezelési is.(meg a SAE 30,40-et) A SAE 30,40 egyfokozatú olajokat csak telepített motoroknál használják, a tied viszont 2 fokozatú és melegen elég folyós is lesz. (ha a simmering nem f@sza füstölni fog)
sorszám: 20966 (78282)
(elözmény: anybody, 2007-06-24 18:41:55)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu