:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
teljesen jó a C3 a motorodba
de különbséget nem fogsz tapasztalni
a C4es lazább illesztési hézaga extrém hőterheléseknél is biztosítja a csapágy finom gördülését, azaz nem sül, be, de jelentoezzen akinek besült már a C3asa :)
én minden gépembe C3asat pakoltam és a főtengely csapágy a legtartósabb alkatrésze a motornak.
A hajtókar és csapszegcsapágy sokkal nagyobb igénybevételnek van kitéve
ja és a C4 csak rendelésre és aranyáron szokott lenni, és persze ha már enyire igényes vagy akkor csak a legjobb minőséget szabad belerakni, mert egy FAG C3as ténleg jobb mint az orosz C4
Valamint a karburátorok belső átmérője és az első láncfogaskerék fogszáma különbözik a gyári ETZ 125 és ETZ 150-ben.
Ha a csapágyhézag a kérdés akkor igen
minden különálló mechanikai ellemnek kell illesztési hézag, mert ha túl kicsi akkor megszorul. Ezt a hézagot méretezik az üzemi körülményekhez képest, mert hőtáágulás meg a kenési módok miatt más illesztési hézag az optimális.
Pl vannak olyan csapágyak amit arra méreteznek, hogy homok belemehet, akkor sem szorul meg, na ezek elég extrém illesztéssel vannak megáldva
Naja, meg ha nem jó a töltésed, vagy egyszer megmeríted akkor dobhatod ki a zselés akkut. Jó az a savas, aki meg fejre állítgatja hogy kifollyon belőle a sav, az meg is érdemli...
Segítsetek ez most hogy van? Kértem boltban két gyűrűt etz 125-be x méretűt, és otthon vettem észre, hogy nem egyforma vastagok! Az egyik 2 mm vastag, a másik 2,5 ,de a 2,5-ös sem lóg ki a hézagból! Eredetileg a 2 mm vastag volt nekem(nem gyári).
A 125-ös és a 150es ETZ-k csakis a henger furátának átmérőjében valamint a hfej tömítőfelületének nagyságában különböznek!! Minden más egy és ugyan az a méret!!! Tehát a bakelit is 1 méret!! 125ösé uaz mint a 150esé xD és fordítva is... Pápá
Arra rájöttem.De a ETZ125-ősé ugyan olyan, mint a 150-esé.(a gyengébbek kedvéért:))
Esetleg nem tud valaki gyárit elfekvőben?.Továbbá keresek ETZ 16-os felnihez küllőket.
Itt Ajkán az öreglánynál az ETZ-be simán adott a banya TS dugót mondván h ugyan az. Hawer meg panaszkodott, hogy nem megy. (persze mert a ETZ magasabb, máshol van a csapszeg). Vissza vittem aztán felhomájosítottam a nénit. Amúgy bakelit ügyben neked fix h a 125-é kell, amit amúgy nem egyszerű beszerezni állítólag.
Ezt elszurtam.Ez jó régi téma.Engem viszont érdekelne ez a c3 vagy c4 csapágyat vegyek a motorba?Ez a régi hozzászolás tulajdonképp azt mondja hogy a könyvek által javasolt c4 helyett a c3 csapágy a jobb.Kinek mi a véleménye kiváncsi vagyok.
Ezt a hézag dolgot nem értem.Ez tlajdonképp a csapágy külsö gyürüje ami a blokkban van és a belsö ami a fötengelyen van közti eltérés?Magyarul a belsö gyürü ennyi mikront tud mozogni a külsöhöz képest?Hülyén kifejezve ennyit lötyög?
Nem semmi, hogy mik vannak...Legalább ha egy kicsit értenének hozzá
Oké. Akkor passz.Csak mert irtad hogy etz250 volt rámatricázva azért gondoltam hogy mégiscsak rosszat adtak a boltban.Egyébként ettöl függetlenül tisztelet a kivételnek nem nagyon értenek a boltokban ezekhez a dolgokhoz.Venni akartam a250/1-hez megszakitóbütyköt és mindenáron etz bütyköt akart adni a boltos.Szerencse hogy tudtam hogy ts bütyök kell bele és egy kis vita után rendelt nekem.
Persze, tudom azt.És azt is tudom, hogy a 250-eshez máskell.De ami a mofakernél a 125-ös, olyan van nekem is.
Rákattantam a témára és az etz 150-est mindenhol az etz 125-el együtt emlitik.Értem ezalatt a kezelési könyveket ill javitási könyveket.Szerintem neked tuti hogy az etz 125-ös bakelit kell.
Most néztem meg a mofaker.hu-n hogy ök pld 3 fajta láncvédöt forgalmaznak.etz 125,etz 250,és ts 250.Ebböl kiindulva szerintem az etz 125 meg az etz 250 bakelitje nem ugyanaz.Hogy az etz150-re melyik passzol az más kérdés.Ezt ebböl nem tudom.
jósemmi baj.Ez egy érdekes történet.Bementem a boltba, és kértem egy ETZ 150-hez bakelitet.Kaptam is, de azvolt rámatricázva, hogy ETZ250.Mondom ez nemjó.Erre mondja az eladó, hogy szabványosították ezeket, és mind 2-re jó.Mondom oké.Azóta nemjó:)De eléggé hasonlít a gyáriéhoz.Csak a méretek nem okésak.Lehet vissza megyek, és reklamálok...
Ja, és lenne még valami!
Van nekem egy 125-ös hengerem, amit felszeretnék fúrni 150-esre.És azt bárhol, ahol fúrnak hengert megtudják fúrni?És az olyan árban mozog, mintha megfúrnék egy 150-es hengert túlméretre?
Elöre bocsátom nem szeretném ha félreértenéd amit irok.Biztos hogy jó láncvédöt raktál fel?Ezt csak azért kérdezem mert én balfék jártam ugy hogy a 250/1-esemre etz250-esre való bakelitet raktam azt persze hogy nem klappolt mert más.Különbözöek ezek a láncvédök.Ha nálad ez nem áll fenn akkor bocsi hogy ilyen banális választ adtam.
Heló sziasztok!
Mostmár elkezdtem összerakni a motort, de megint elakadtam.Már kérdeztem, hogy mit lehet tenni, de még mindig a láncvédőbakelittel van a gondom, és már elegemvan:(Már csináltam módosításokat rajta amivel jobblett, de még mindig nem az igazi.Ha összerakom, akkor még mindig csörög zörög.És kicsit nehézkesen forog a lánckerék.Pedig ennek simán zajtalanúl kéne működnie.
Ennek megszüntetése érdekében tudna adni valaki egy jótanácsot, amivel jólessz?Nagyon örülnék neki!
Tiszteletem!
Hello! Én 3 éve futkozom riasztóba való 12v 4ah akku val gond nélkül.... a hideget meleget birja gond nincs vele. Nincs az h ha véletlenül elborul a moci kifojik a sav szal patent..
Gondoltam :) Nem az én ötletem volt, láttam máshol, talán csak a megoldásom egyedi. Itt a galériában van az a spéci kék ETZ, Tomi1-é volt, azon is van. Akkor ez már három :D
szolnokon is láttam wartburg fejtámlás, háttámlás mzt, azért kérdeztem:)
A nagyfaluban nyomom, metál szürke, 300ft-os mz tükrökkel :)))
véletlenül nem szolnoki vagy? egy 250-es mz kromtükrökkel, kékes szinű asziszem.
Én meg átalakítottam a kapaszkodót, rátettem egy Wartburg fejtámlát, mögötte a fekete krauser. Mit mondjak, nagyon ütős lett, mellesleg "típustiszta" :DDD
Meg a méret kéne!
Jah és az elektro fesszabbol hol lehet normális minöségüt venni? Mofaker/moped91-ben jót adnak????
Mert sztem mégis jobb mint a "jó" öreg mehanikus...
Elméletileg igaza van, de egy ideje én mást mondok. TS be is zseléset raktam mert sokkal olcsóbb, és megbízhatobb, mint egy gagyi savas, és nincs vele gond.
Tavaly óta használom és eddig nincs semmi felfújódás, pedig a létező legroszabb ami érheti ezeket a zselés akkukat az a mechanikus fesszab. Elektrónikus fesszab esetén pedig még csak elvi kifogást sem lehet emelni. Az önindítózást elvileg nem szereti, de ugye ilyen gond nincs MZn.
A minusz fokokat viszont nem tudom hogy bírja, ezzel lehet gond, de olyankor kivettem és a szobában tároltam.
Hello Speed ! 12 V 6ah akksi kell bele de a 12 v 12 ah-sat is elbirja én jártam mind kettövel . A 12v 12 ah-ssal volt olyan problémám hogy nehezebben töltötte a motor sztem mert a 12 ah már leterhelte kicsit a generátort . A márkát meg döntsd el te melyik szimpatikus meg melyik az amit a pénztárcád enged .
ÜDV .: Charlie
(eddig csak ezt néztem, nem Varta mániás vok!!!)
+: Mekkora akksi kell az etz-be? Azt tudom h 5,5Ah csak a méretét nem vágom!
Meg az eladó olyat hablatyolt h ne vegyek bele zseléset mert ingadozik a töltés és el "rontja"?!(felfújódik....)
Sajna Vartából csak 5 és 7 Ah-s volt= melyik jobb, egyeltalán van-e még 5.5ös??
Az eredeti kapaszkodó mögött elfér. Nekem csak beljebb kellett a csőbe nyomnom a kapaszkodót.
Mz (trophy) karburátorba 24N1 esbe mekkora fúvókák kellenek (fő és szívató)?
Kérdés: Krauser-t az eredeti kapaszkodó helyére kell/lehet felrakni???
Ha mindenki ilyen jófej lenne....
A Vass Gereben utcai festékboltban ennél kreatívabbak, még a fehér autómhoz is egész köteg színkártyával kijöttek, hogy pontosan meghatározzák a színét.
A kocsimhoz akartam kevertetni színminta alapján, de csak néztek rám mint borjú az újkapura....Máig nem értem mi volt ebben a "különleges kérés" :-))
ETZ színkodot nem ismerik szerintem a festékgyártók :)))
Legjobb ha szerzel egy olyan színü darabot, elviszed és ahoz kevernek nagyon pontosan festéket.
Üdv újabb segítség kéne . a ts 125 nél le kell szedni a komplett kuplungkosarat hogy betudjam rakni a ford.szám mérő kihajtást azt a 2 fogaskereket kihajtással?...
Azt remélem meg lehet nézni!:I
valaki nem tudja mi a szín kódja a közép kék gyári színű ETZ-nek?? Ki kéne kevertetni csak szemre elég gány...:S
Itt kép róla!
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/070628/147233_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/070628/147233_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
TS-en nekem nem tudták :) vagy nem érdekelte őket.
én azon variáltam, hogy lehet kapni a pl*s áruházláncban elektromos festékszóró pisztolyt 5000 HUF-ért... egy jófajta festéket meg ki lehet kevertetni 2000 HUF-ért, ami nem olyan híg, mint a dobozos... ezzel meg lehet spórolni a több rétegben való felszórást... de a pisztoly elfogyott az üzletböl, (másra is tudtam volna használni) 10000-ért meg inkább a blokkot újítom fel, mintsemhogy egy festést csináljak rá... szerintem szép lett, olcsó volt, és kész... bár annyit hozzáteszek, hogy 5 évnél többet nem fog bírni, az biztos!!!...
na én a festést (igaz magamnak csináltam) megúsztam annyiból, hogy vettem 1 db. 400 ml.-es alapozót 670 HUF-ért, meg vettem 3 db. narancsvörös fújós festéket 1800 HUF-ért... lakkozást nem raktam rá, mert a lakkozás tényleg "szakambert" igényel (hogy tökéletes legyen a felület), de számomra megfelelő lett a festés... ha van rá időd, hogy egy rétegben lefújd, aztán vizes csiszolás, aztán megint fújás, és mindezt elvégzed vagy 4-szer... hááát mostoha körülmények között is csinálhatsz csodát... persze azt aláírom, hogy fele annyira sem tartós, mint a 2K-s festék, de egy fényező 10000 HUF-ért akarta megcsinálni (nyilván sokkal jobb minőségben!)... de nekem az számít, hogy szép legyen, semmi lepattogzás, illetve felverődés... az tény, hogy borotválkozni nem lehetne "rajta", arra ott a tükör... :)))))
Hát ez is célom,hogy majdan a következő vasat is kékre akaro fújni,mert nagyon tetszik ez a szín. Ez sötét kék. emailedre küldök képet róla,hogy hogy nézett ki mikor még egybe volt a kicsike:)
sorszám: 21121 (78637)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-06-28 16:54:40)
Köszönöm a segítséget!Majd valameik módszert kipróbálom.
Hali. Ennyi festékből még 3 motort le lehetne festeni. A kék milyen, nekem is kellene vennem középkék színt de nem bízok benne hogy az nagyon szép lenne. Forgalmimban még kéken szerepel ez az oka,mielőtt vlaki megkérdezné.
Hali!
Nos ma megkaptam a festéket motoromhoz(kamionra való)
Fél liter kék, és fél liter feket. Ehhez jön hozzá a higító,meg az edző, így fizettem 13856Ft-ot. Szerintem egész jól megúsztam.
"mondjuk 8ezerrel drágább."
:-OOOOO B_szjameg, nyócezeeerrrel?? 3 évi biztosítása annyi az ETZ-nek :-))
Éppen az hogy van katalógusok, amiben levan irva a legapróbb részletig minden hogy milyen tipus milyen gumi, mekkora coll... a legapróbb részletekig. Ezt onnan tudom hogy van egy ismerösöm a kpmnél aki vizsgabiztos és ő mondta. Ja és gumiméretnél + 10% méreteltérés van elnézve.
Ha nem kpmnél csinalja az ember akkor nemtom mivan, de mondjuk 8ezerrel drágább.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|