:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
ha nincs jelölés, pozíciónáló vagy más eféle akkor mihez képest állítanád?
Konkrétan MZ elektrónikus gyújtást nem láttam, de minden más gépen jelölés mindig volt.
A TS megszakítóját is úgy állítottam be, hogy beraktam az alap pozícióba, hézag, és jé már megint jó helyre került :)
sziasztok nem e érdekelne valakit egy 300-as etz a möszaki lejárt de most lett cserélve kuplung lamella kerékcsaoágyak
át van kicsit alakítva szerintem pofás
darab de az eredeti cucok is meg vannak a motoromat nagyon szeretem ugyhogy nem müszaki okok miat akarom eladni
csak kölföldre megyek melózni
és nem lesz idöm foglalkozni vele
és sajnálom magára hagyni
a motor hajdu-bihari újszentmargita
06304676742-es telefonszámon
ja tügörgök is cserélve vannak
és felujítás óta 70km van benne
gondos gazdát vár ja a 75,5-ös lengyel dugatyú van benne
jóvan csak piszkálódok.
Nekem is volt Jawam, és addig volt csak gond a gyújással amíg gagyi megszakítot kaptam hozzá. Egyszer sikerült 120as skodába való olasz megszakítot kapnom és onnantól kezdve elfelejthettem a hézag állítást.
sorszám: 21213 (78903)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-03 14:04:25)
az orosz csapágyat is belerakják zacsiba :)
szóval az nem mond semmit.
vegyél FAG vagy SKF vagy hasonló neves csapágyat ha jót akarsz, ha olcsót akkor vegyél ZKLt...bírni az is jól bírja
Holvan azon gyári jelölés? Nekem gyárilag elektronikus a gépem, de én jelölést nem láttam!
Ha már a jawát is belevetted a gyújtásállításos mondatodba, már neke msem kell álígatnom mert építettem rá elektronkiust peti74 írása alapján. Bemértem indikátor órával és annyi. Ha valami elromlik dobom ki és olcsón javítható.
Heló sziasztok!
Tegnap levettem a hengert, abba a reménybe, hogy elviszem fúrni.De miként levettem, észrevettem, hogy a főtengely csapágyak kotyognak.:(Még nem húztam szét a blokkot, mert még nem vettem magamhoz elég bátorságot, de hamár széthúzom, akkor szeretnék márkásabb csapágyakat belerakni.Hallottam olyat, hogy holland csapágyakhoz olcsón hozzálehet jutni, és bírják is.Az MZ boltokba úgy lehet kapni csapágyat(legalábbis én úgy kaptam), hogy egy kis kosárkából kiveszik, és kész.Na de viszont a holland csapágyakat meg kis szacsiba, és kis dobozban együtt adják.Akkor csak figyelnek a minőségre nem?:/
üdv
Köszi a választ ez is megerösit abban hogy inkább maradok a 6v-os rendszernél.
sorszám: 21208 (78893)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-03 12:24:19)
igazság szerint én a mechanikusat sem szoktam tekergetni, csak a megszakító hézagot lövöm be szemre...párszor ugyan ellenöriztem, de mindig jó helyen volt a gyújtás, elvégre ez nem Jawa :D
elektrónikus gyújtást nem kell állítani
tekerd vissza a gyári jelölésre és ne nyúlj hozzá, mert csak elrontani lehet :-D
Hali. Én már láttam ts250-esre "felszerelt" generátort. Szakszerűen nem lehet felrakni. Amit látam ott volt mindenféle megoldás a bordák köz tengely oda heggesztve csavar és ez fogta a generátort. Ha véletlen nagyobb teljesítmény ad le pl elromlik a fesszab és nem szabályoz akkor még el is foroghat az állórész.
Tényleg nem kötekedni akarok de kiváncsi lennék egy etz generátoros ts-re.Szerintem nem lehet normálisan kivitelezni.De ez csak az én véleményem.A problémát nekem az okozza hogy mégha esztergáltatok egy közbetétet amibe belerakom az állórészt meg kimaratom a blokkot akkorára hogy belemnjen a közbetét akkor azt hogy rögzitem?Ugyanis ha a dinamó 2 menetes furatához akarom csavarozni akkor a közbetétnek ugye kell hogy legyen alja ami beér odáig.Ha veszünk egy kb legalább 4mm-es talpat akkor az állórész annyira eljön a blokktól hogy akkor meg a szénkefék nem a kommunatornál lesznek.De hangsulyozom ez csak az én elözetes méricskélésem szerint.Ha mégis lenne valahol ilyen beépités nagyon megköszönnék egy rajzot vagy képet róla.hevizms@tvn.hu
Sziasztok!
ETZ 250-es elektronikus gyújtás állításához kérnék segítséget.Milyen értékre kell beállítani,és hogyan kell pontosan?Ilyennel még nem találkoztam.előre is köszönöm!
Hát ez egy kurva jó megoldás! A probléma csak azzal van hogy tényleg annyit ér mint egy másik MZ illetve 2 másik MZ:))
Még 6 voltos rendszerben is a leírás szerint 110W. Azigen!
harmadik lehetőség, hogy ígértek nekem egy jó elektrónikus fesszabot :) a dinamom az meg új, szóval újabb 30 évig nem lesz vele gond.
ha sok pénzem lenne, akkor nem TSel járnék :))
enyi pénzért inkább veszek egy másik TSt amin jó a fesszab és a dinamó és újabb néhány évig megint használom :)
Másik lehetőség, hogy keresek valami robogó, vagy kis ccmes japán motor dinamót a bontóba, csak reméltem, hogy valaki csinált már ilyet és van ötlete.
légkulcs...és TSen balmenetes. ETZn pedig ugyan az a tengely van, szóval szerintem ott is másik irányba tekerd
Szerintem teljesen érthetö voltam."A befaragás szó szerint igy van.Én próbálkoztam volna vele ts-n de letettem róla."Ezt irtam.Magyarul Ts mz-be szerettem volna etz generátort.Akkora hülye azért nem vagyok hogy etz-be akarjak olyat ami már benne van gyárilag.
Nem irtad oda: ETZ/ TS????
Mert ha Etz akk nem is kell átalakitan generátoros gyújtásra!:D:D:D
Majd megkeresem a rajzot.
Oké de nem tudsz valami rajzszerüséget vagy valamit hozzá?Vagy valami oldalt ahol részletesebb a dolog?Megköszönném.
Ha valakit érdekel mit köt össze a gyujtkapcs én megmondom.Marha egyszerü.0 állás-semmit,1 állás(gyujtás)az akkuról jövö+(30-as pont)-ot köti össze a 15/54 ponttal,ez az összekötés utána mindig megmarad csak hozzáköt még pontokat,2 állás:hozzáköti az 58-as pontot(helyzetjelző),3 állás:ezekhez még hozzáköti az 56-os pontot(világitás)ez az a helyzet amikor össze van kötve minden pont a 61-est kivéve.Ez a három állás amikor mindig van a 15/54-es ponton áram magyarul van gyujtás.Ha az ellenkezö irányba forditjuk a kapcsolót "0" állásból akkor elöször helyzetjelzönk van.Ez abban különbözik a másik helyzetjelzös állástól hogy a 15/54es pontot nem köti rá.Nincs gyujtás.A kulcs kivehetö.Tovább forditva a kulcsot az ugynevezett direkt vagy betolós állás jön.Ilyenkor a 15/54-es pontot köti össze a 61-es ponttal.Ilyenkor nem a 30-as pontról kapja az áramot a rendszer hanem a fesszabról jövő vezetékről.Magyarul a dinamó adja az áramot nem az akksi.Remélem érthetö volt a dolog.
Nyugodtan nekiállhatsz, nem is egy, de sok ember csinált már etézé generátor beépítést.
Marógép+eszterga kell és egy nagy darab alomínyiom hozzá. A dekli felmegy simán.
Nahh emberek, megtaláltam MZ TS 125-150-250 kézikönyvet. Eredeti bekötési rajzzal. Bár valószinűleg a 125-150 luxus rajza elveszett :( De a többi megvan. A végén van egy-két lábjegyzet amit az ellőző tulaj vésett bele. illetve a könyv teljes értékű ezeket leszámítva.
HyGy, kellenek a scannelt oldalak?
Sajnos az a rajz amit én csináltam a gyújtásról a forgatható kapcsolóval, mikor mit hogyan köt, az még mindig nincs meg :( keresem....
CRE [-.-]
U.i.: Holnap scannelem...
Még ehhez tartozik hogy a forgórésszel viszont semmi gond.Ugyanaz a kup mint a ts-en.Rápróbáltam.
A befaragás szó szerint igy van.Én próbálkoztam volna vele ts-n de letettem róla.Túl macerás.Pedig van is etz generátorom ugyhogy az nem került volna pénzbe.Az egy dolog hogy a bordákból lekell faragni körbe.A bökkenő az hogy a ts dinamó 2 csavarral van felfogatva az etz generátor 3-al.Ugyhogy kell egy közbetét.Ha már csinálsz egy közbetétet az állórész annyival jön ki a blokktól,hogy akkor meg lehet hogy a forgórész nem passzol.Vagy fursz új menetes lukakat a blokkba.Azt meg jól megkell nézni hogy hova.És a végén ott van hogy a ts dekli rámegy-e az egészre.Én letettem róla.De ha valaki csinált már ilyet szivesen venném a tapasztalatait.Akkor nekiállnék lehet.
Újravezetékelés...
Továbbra is csak ajánlani tudom a több eres falakban használatos kábeleket. kellően nagy keresztmetszet, jó rugalmasság, és nem kell kötegelni. Kapható 5,7... érrel. ETZ-n nem tudom hogy van bekötés, de lényegesebben olcsóbb így kötni mint sima vezetékekkel. valamint esztétikusabb és kevésbé macerás. Ha nem tetszik a fehér szín, akkor jobb boltokban kérhető feketében is, de az nem tom mennyibe kerül. Viszont ha drágállod, akkor kérj fekete zsugorcsövet hozzá, és húzd bele abba. Itt 100HUF volt métere :) mármint zsugorcsőnek :)
Ha az se jó akkor szigszalag van fekete :) vagy fesd be :)
Üdv.: CRE [-.-]
Jut eszembe, ez a nemsemmi: http://www.teszvesz.hu/item202342546_etz_250_dugattyu.html
A leírás szerint új!!! :-D
Keri!
Ha nagyon sok pénzed van: http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7143/9524main.htm
Ha nincs, akkor az ETZ generátor belefaragása sem rossz!
Szerintem az elég jó szerkezet!
Ez alapos ember, ha jól látom még a garanciajegyet is viszi magával! :-)
Biztos egykerekezni is szeret... :-)
Merre próbáltad lazítani? Jobbra próbáld!
Merre próbáltad lazítani? Jobbra próbáld!
Hello!
Egy kis segitséget szeretnék kérni!
150 etznek szeretném kicserélni a kuplungagyot! Mi a legegyszerűbb megoldás?
Eddig ugy csináltam hátso fék be, 1es sebességi fokozat és ugy probáltam letekerni de nem ment! Lehet hogy én voltam a szerencsétlen és csak nekem nem sikerül! ja és persze a távtrtot kihajtotam!
Köszi a segitséget!
Így van! inkábba töltés legyen fasza nem kell neked is így járni:
http://szocimotoros.hu/galeria/m1/m5/m28/m31/798o.jpg
:)
Ja igen, ez cellazárlatos akkumulátorra nem vonatkozik, mert az lényesesen több töltést felvesz, mint amit lead!
Miért ne töltené fel rendesen?
Az 5 Ah azt jelenti, hogy 5A áramerősséget bír 1 órán át, a lemerülésig. Akár 55 Ah autóba való akkut is bele tehetsz, azt is feltölti, csak lassabban! Szóval lassabban tölti, és lassaban merül.
Lényeg a névleges feszültség! Meg hogy több (W)legyen a töltés mint a fogyasztás. Az akku ugyis csak annyi töltést vesz fel, amennyi a fogyasztás!
Vagyis , ha beleraksz egy feltöltött böszme 100Ah akkut, és 1W teljesítményt használsz, de 2W teljesítménnyel töltessz, az akku nem fog felesleges töltést felvenni! Sőt csak lényegtelenül többet fog felvenni mint ugyanebben a szituban egy 5Ah-s akkumulátor!
Szóval, önindító nincs, elvileg csak a gyújtást kel bírnia, és csak addig kell az akkunak amíg a generátor el nem kezt tölteni. Erre, az 5Ah bőven jó!
De ha az 5Ah-s lemerül valamiért, tök felesleges a 7Ah, mert az is le fog merülni, csak lassabban. Szóval inkább a töltésed nézd meg, mert ha az akkumulátorból él az elektromosság, nem a töltésből, tök mind1 mekkora akksit teszel bele előbb utóbb lemerül!
Az akksi maradhat,nem azzal van bajom! Devil87:Ha megnézed az üzemeltetési-t a gyújtás pontnál ottvan h akkumulátor-gyújtás!Mert igy eléggé gázos.
Viszont ha már elektronika akkor jóminöségü elektro fesszabot lehet a Mofaker-nél/moped91-nél venni vagy náluk is csak rövid életűek?? Mert elég rosszat olvastam a fellelhetö minöségről!
Valami jó tanács az újra kábelezésröl, mert nem uszom meg... :..S
"Hazafelé már akku és fesszab nélkül fogok menni."
Na ezé jó gép az MZ :)
Sziasztok!
A 125ös ETZ-ben gyárilag 5Ah-s akksi van? Érdemes bele monnyuk egy 6ost, vagy 7est tenni? Nem fog amiatt tönkremenni, hogy a generátor nem tölti föl rendesen?
Üdv
Egyébként engem is utolért a TS végzete.
A mechanikus fesszabom megadta magát.
Szó szerint elolvadt a rezgőnyelv vége.
bicskával újra faragtam, hirtelen, de csak arra volt elég hogy még beértem a melóhelyre.
Hazafelé már akku és fesszab nélkül fogok menni.
Éppen ezért felmerült bennem a gondolat, hogy valami iszonyat megbízható rendszert kellene belerakni. Az odáig rendben, hogy építek egy elektronikus fesszabot, de a dinamot is olyanra szeretném cserélni amiben nincs mechanikus elem, azaz állandó mágneses dinamó kellene.
Valakinek van ötlete, hogy melyik (akár modern) motornak van olyan kicsi átmérőjü dinamója ami befér a TS deklije alá?
szerintem az akkut akarja kiiktatni, de az nem fog menni, mert a generátornak külső táplálás kell, ahoz hogy áramot tudjon termelni...illetve a visszamaradó mágnesesség elvileg el tudná indítani az önfentartó folyamatot, de ahoz jobban meg kellene pörgetni, mint sima tolással lehetséges lenne :)
Hát az ETZ az generátoros már gyárilag!! Vagy nem? Vagy eddig mit láttam?? :D
lamarül... há vidékrű gyüttem
Hi!
Szerintetek megéri átalakitani generátoros gyújtásra az ETZ-t mert eléggé cikis ha lamarül mert akkor még tili-toli sincs! Vagy már vki. csinált ilyet?? :S Jó persze megérdemlem ha lemerítem de akkor is...
így van! ezeket ki is hagytam... köszi
Elég a c3,Annak jó az illesztési hézaga és elég ha a fordulatot nézed akkor megfelel egy mz-be,kb 7500 nál nem is pörög többet és erre elég a c3.
A c4 meg azért sem ajánlanám mert megszakitós motornál pontatlan előgyujtást lehetne beállitani ugyanis a főtengelyt többet lehet mozgatni igy a megszakitó hézag változó.Ugyanez a hatás egy rossz főtengelycsapággyal is.Pontatlanná válik az előgyujtás különböző fordulaton.
Köszönöm a segitséget igy már bátrabban veszem meg a c3-ast.
ja a zseléshezmég
időmérő edzésen, egy kátyuban kiugrott a helyéről az akku és csak azt vettem észre, hogy nem húz a motor, valamint pattogva megelőzött az akkumlátor
meglltam, visszakötötem az akkut és mentem tovább
a savas szerinted ezt kibírta volna?
zseléssel versenyzek :)
jól bírja, pedig nincs töltés és rendszeresen lemerül, aztán sima autó töltővel feltöltöm
amúgy meg ha nemjó a töltésed akkor megis érdemled, hogy tönkremenjen :)
A savas tényleg jobban bírja a mostoha körülményeket, de a zselés olcsobb mint a seleks, és normál használat mellet jól bírja...ja és sokkal megbízhatóbb int a seleks
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|