:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
http://hubermotor.hu/mz_alkatreszek/kipufogo.html
Ha minden igaz, nekik van ilyen bilincsük.
4mm-es lemezből kell csinálni.De azért az nem semmi, hogy eltört
ETZ250 -re kell nekem is. Egyszer már vágtam ilyet 4-5 mm -es lemezből, de az most a túrán eltörött. :-)
Első műszaki kereskedés, vagy szervíz, ott pedig kérj egy 35A-t bíró hidat, ez kb 400-500HUF és az egész kb 30X30X15mm :) 4 Sarus vagy forrasztható lábbal, és csiszolt felülettek a bordának. Borda 290HUF volt amit én vettem. Jahh középen meg van fúrva. Ezzel rögzítheted :)
CRE [-.-]
Olyat már egyik ismerősöm is szeretett volna venni, de nem talált.Aztán úgy döntöttünk, hogy csinálunk egy rajzot, és megcsináljuk.Megis próbáltuk, de mivel nemvolt ien lemezhajlító, kalapáccsal hajlítottuk meg.De nem olyan egyszerű azért, mint amennyire ez látszik:)De abba is hagytuk, inkább keresgélt tovább, és talált:)Egyébként ETZ250-ről van szó.Nemtudom, hogy neked mien kell, mert a 125, és a 250-esközt van különbség.
mien kábel?Nem fordulatszámmérő spirálról beszélsz?Ha igen, akkor kihúzod a gumi pólyából az órát, és csak betekered az új spirált.
Ha magával az órával van gond, akkor ugyan úgy kihúzod a gumipólyából.Ha megvan, akkor márcsak azt a krómozott karikát kell leszedni a széléről.De vigyázz, ovatosan szeddle, mert könnyen megadja magát, és elreped.Az a legegyszerübb, hogy ahol ráhajlik, ott ovatosan felfeszíted körbe, és ovatosan leszeded.Otána hátúlról van egy műanyag anya,(ott, ahol bekell kötni a spirált) amit lekell tekerni, és utána kijön az egész.Onnan márcsak te tudod, hogy milehet a gond.Én a spirál rugóra tippelek.Ha nem, akkor lehet nemis az órával van a gond, hanem a meghajtásával.
üdv
mien kábel?Nem fordulatszámmérő spirálról beszélsz?Ha igen, akkor kihúzod a gumi pólyából az órát, és csak betekered az új spirált.
Ha magával az órával van gond, akkor ugyan úgy kihúzod a gumipólyából.Ha megvan, akkor márcsak azt a krómozott karikát kell leszedni a széléről.De vigyázz, ovatosan szeddle, mert könnyen megadja magát, és elreped.Az a legegyszerübb, hogy ahol ráhajlik, ott ovatosan felfeszíted körbe, és ovatosan leszeded.Otána hátúlról van egy műanyag anya,(ott, ahol bekell kötni a spirált) amit lekell tekerni, és utána kijön az egész.Onnan márcsak te tudod, hogy milehet a gond.Én a spirál rugóra tippelek.Ha nem, akkor lehet nemis az órával van a gond, hanem a meghajtásával.
üdv
Nekem úgy sikerült, hogy először magát az órát 1 csavarhúzóval felfelé kipiszkáltam a gumiharangból, és mikor már eléggé feljött, akkor a gumit lefelé ki lehetett nyomni. A gumi nélkül már az óra is átmegy a tartó karikán.
Üdv mindenkinek!
Segítségre lenne szükségem. A motoromon (ETZ125) elromlott a fordultaszámmérő, megvettem az új kábelt de nem tudom hogy lehet szétszerelni fent az óránál. Ha valaki tud ebben segíteni az írjon.
Előre is köszi.
holnap megyek csapágy után nézni, és tudna adni valaki egy címet akár népliget környékén, vagy a legolcsóbb boltba?
Hali! ETZ -nél van ez lemez darab, ami a blokkhoz rögzíti a kipufogót a cső és a dob találkozásánál. Nem tudjátok hol lehet ilyet szerezni? Boltokban nem találtam eddig. Egy kölcsön mintadarab is hasznos lenne... bár itt Pesten nem igazán tudok barkácsolni, nincs mivel és hol. Kmórát is keresek még mindíg! üdv: Boky
ja az aksim szar de uj elsögumi van rajta
meg ha akarod elintézam a müszakit de akkor 100-alat nem adom
megprobálom felrakni a motor.hu-ra a héten
mert szombaton megyek melozni és csak 2hét mulva jövök haza
Sziasztok!Keresek etz 125-höz dióda hídat.Nagyon fontos lenne.válaszokat a figaro1983@gmail.com ra várom.előre is köszönöm.
sajnos csak ez van itthon "mérőműszer":)
hát, talán mintha föl-le jobban kotyogna, mint jobbra-balra.Az nemjó ha 3pontot körbepontozom?Ha lemezzel hézagolnám ki, elég vékonynak kéne lennie.Szerintem
mintha egy furatot mérnék
nemfogom elkapkodni, csak hamár összerakom a blokkot, akkor elvileg középre kerül a csapágy.
A tolómérőben én sem bíznék. :)
Kérdés, hogy hengeresen van-e kikopva a furat?
Ha nagy a hézag, és igazán biztosra akarsz menni, hézagold ki a csapágy külső gyűrűje és a furat közötti rést 3 ponton és úgy középre kerül.
Azért arra kíváncsi lennék, hogy mérted meg tolómérővel...
Ha rendesen bekened, elég jó eséllyel középre fog kerülni a csapágy. Ne kapkodd el, várd ki a kötési idő végét.
Lemértem tolómérővel, hogy mennyi a csapágy közti külömbség.Én 0.2-őt mértem, de ez a tolómérő nem valami pontos, mert made in taiwan-os szinten van:)
De a ragasztás marad, az száz.
Egyébként hogy a legcélszerübb megragasztani, hogy központos legyen?Beragasztom a csapágyat, majd összerakom a blokkot, és várok?Csak hogy előre tudjam, hogy mire készüljek fel.
Az FAG honlapján is van kereshető katalógus, a bábeli zűrzavar hasonló az skf-nél tapasztalthoz :)) A link:
http://medias.ina.de/medias/en!hp.ec/1_R*0;aaWJlP3iLpRc?lang=de
A ragasztás azért is jó, mert csillapítja a rezgéseket.
A csapágyböngészés témában ajánlom az skf német nyelvű oldalát (ami angolul, kinaiul, franciául, spanyolul és portugálul is elérhető :)), itt kereshetsz, és még rajzot is lehet letölteni:
http://www.skf.com/portal/skf/home/products?lang=de&maincatalogue=1&newlink=1
Köszi.Kiváncsian várom.Egyébként én is igy csináltam és ugy vontam le a következtetésemet.Ahogy mértem azt láttam hogy 12-13mm-t kell kimarni a bordákból ahhoz hogy az állórész komunatora a szénkeféknél legyen.Ez eddig még megy is.A gondom a közbetét felfogatásával van.Persze csak gondolatban.Ugyanis ez a mélység a szimeringtől 2-3 mmm-re van és igy a közbetétnek nem lehet ugymond alját csinálni aminél fogva oda lehetne csavarozni a dinamó helyére.Tehát csak cső alaku közbetét jöhet szóba igaz?Azt meg hogyan rögzitsem?Ha rossz az elméletem az nekem csak jó dolog hiszen ezek szerint mégis megoldható.Nagyon várom a rajzot.Elöre is kösz.
Az előzetes méricskéléseid tévesek. Én a kibontott blokkfélbe raktam főtengelyt, rá a forgórészt és innen vontam le a dinamó környékéről a blokkból kitermelendő hengeres forgástest palásthosszát. A kimarás után beleillesztettem a közdarabot, az álló-forgórészt és még a deknit is.
Egyébként nem az én "találmányom" az készült közdarab, hanem az egyszerűség kedvéért leméreteztem egy barátom már korábban lepörgetett közdarabját.
Hétvége előtt nemigen lesz rajz, vagy kép.
Azt azért érdeklödd meg a boltban hogy milyen méretü hézagot képes megoldani a ragasztó.Ahogy irtad lötyög a csapágyad.Ha jól tudom kb 0.1-0.5 mm az a hézag amit biztonsággal áthidal.
Na ez elég jól hangzik!Megnyugodtam:)A használati utasításról gondolom az eladó betud számolni.
Na igen, a marás az elég drága mulatság.Én a suliban próbálkoztam, de most kinnvagyok egy cégnél, (nem reklámból mondom, de a Metall-Techno-nál), és ott talán egy kis fusi munka befért volna:)De inkább maradok a csapágy ragasztónál.Köszönöm a segítséget!
üdv
sorszám: 21236 (78935)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-03 19:24:39)
A Loctite termékkeresőjében ki tudod választani a neked leginkább megfelelőt.
http://www.loctite.hu/int_henkel/loctite_hu/loctite_content.cfm?pageid=314&layout=2
Nekem a 641-essel van tapasztalatom, arra nem tudok rosszat mondani. Ha mindent jól csinálsz, úgy lecsöndesedik a motor, hogy meg fogsz lepődni.
Hali. Én csapágyboltban vettem a ragasztót, 3000 Ft körül van. A ragasztó oldható kötést biztosít, 180-200 Celsius fokon elengedi. Ha öszerakod és utánna ki akarod venni csak meg kell melegíteni és kész. A marásról csak annyit hogy mindkét felet kell venni, mert a furatoknak vonalban kell lenniük, nem olcsó mulatság.
Az a baj, hogy nemcsak elforog, hanem kotyog is.
Tudnál mondani egy oldalt, ahol böngészhetek csapágyakról?
A körbe pontozás az tuti segít, de egy időmúlva visszaáll.Mondjuk a csapágyragasztásról már hallottam, de azzal az szerintem a gond, hogy ha beleragasztod, akkor soha nemfogod tudni kiszedni.Ez végülis a főcél, de ha esetleg elszáll a főtengely, vagy bármi okból szétkell húzni a blokkot, akkor az roncsolás nélkül nem fog menni.Ha érted mire gondolok.Vagy ezt rosszul gondolom?
Én szerintem az a 100%-os megoldás, hogy egy jó marósnak, aki betudja jól lőni a középpontot, és megmarja, akkor oda egy nagyon pontos aluminium, vagy aluminium bronz perselyt belekéne préselni.Én már 1x próbáltam a régi blokkommal, de rájöttem, hogy mérő óra nélkül ez lehetetlen:)De biztos elkérné az árát a marós.De legalább jólenne.
Nade vissza térve a ragasztóra, hol, és mennyiért lehet hozzájutni?Esetleg van neked, vagy másnak valamien tapasztalata róla?
csáó!
Akkor tényleg nem értem... lehet ekkora különbség kategóriákon belül?! Simson teljes csapágyazása SKF csapágyakkal 9eHUF-ból kijött. Ami 2 főtengely csapágy, és 4 másik. Hmmm akkor kiba olyaón vettük? :)
CRE [-.-]
SKF szakboltban volt 4599Ft darabja. De a FAG tán olcsóbb.
Most találtam 3000Ft/Db FAG-ot
Én ugyanigy jártam hogy elforgott a csapágy a blokkban.Most akarom megcsinálni.Mivel látható nyoma nincs az elforgásnak (nincs berágódva)én csapágyragasztóval fogom beragasztani.Esetleg elötte kicsit körbe pontozom.Az tuti hogy segit.
képen 2db volt :) Ezért írtam hogy talán párja :) akkor ezek szerint nem :) Ebben az esetben viszont a csapágyazás kicsit több mint amire gondoltam... :) De akkor is megéri, szerintem :)
Elforgásra nincs jó ötletem... Fémragaasztó? (benzin oldja?) Bár a következő hibánál már blokkfél csere...
CRE [-.-]
Darabja 4000Ft körül mozog.
oké, kösz szépen!Esetleg a csapágyházra nincs valami ötlet?
És mit jevesoltok, mit lehetne csinálni vele? Hallottam már olyan megoldást hogy üssek bele egy éket a cső mellé és nem fog zörögni...igazából elég gagyi megoldásnak tartom...nem lehet valahogy szétszedni mégis?
Utánanéztem, olyan 4000HUF körül mozog, elvileg ez egy pár. De ha már úgyis szét van húzva a blokkod, cseréld le az összeset. És nézd meg a kihajtó tengely felöli nincs e meghalva... Nekem ott Műanyag kosaras volt. Sajna az megadta magát. Az egész művelet max 10-12eHUF + szimeringek :)
CRE [-.-]
Vettem ma elég erőt, és bátorságot, hogy felkészüljek a blokk széthúzásához, és a következményeire.Kiderűlt szerencsétlenségemre, hogy ebben a blokkban is széthúllott a jobb oldali főtengelycsapágyház:(Sőt, még a főtengelyem is meghalt, nembeszéve a nonames csapágyokról.Csoda, hogy ment még.Az egyetlen fő gond, hogy a csapágyház kivan.Mit tudok tenni, hogy jólegyen?És vajon mi lehetett az okozója, hogy ez következett be?Én a főtengelyre tippelek, mert ez a főtengely volt az előző blokkba is, és ottis hazavágódott a csapágyház.
SKF, az mien árban mozog?Gondolom ezekből is a C3-ast kell választani.
amúgy van egy pár bontott alkatrészem,tsről,pl forgórész,állórész gyári trafó,km óra,fordulatszám mérő,hibátlan állapotban,ts lámpa,gyujtáskapcsoló,a 2oldallemez az ülés alatt,
a hengerfej az szín aluminium??átveszik a méhtelepen majd??mert viszek most ki 2 ts 125 hengerfejet,mer nekem arra már nincs szükségem,meg egy jawa 250es hengerfejet is más dolgok mellett.nem vagyok benne biztos,hát nem mágnesezhető,de az égéstér elég tömör anyagúnak tűnik ezért kérdem h az e.
flexel lehet szétszedni
gyárilag hegesztve van
Ja...próbáltam kiütni, kicsavarni... de nem indult meg se ki, se be...
Egy sürgető kérdésem lenne (azért teszem föl mert bazinagy a fórum és nem lehet benne keresni :( ). Mégpedig az etz 125-ösön hogy lehet szétszedni a kipufogót? valami kilazuilt benne és már nem csak állóhelyzetben, hanem menet közben is csörög.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|