hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 07. szerda 
Gizella

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

SmOz
válasz erre | email2007-07-05 11:37:32
ETZ 251-es váz megeggyezik a 125-ösével?Mert nekem van egy elfekvőben.De kivan vonva a forgalomból, és az egyetlen baj vele, hogy felvan hegesztve a vázra a hátsó kapaszkodó.
sorszám: 21315 (79104)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-07-05 11:09:45
Marad a "maffiózóskodás"...
Sejtettem én is ezt :-)
sorszám: 21314 (79103)
(előzmény: Atilla, 2007-07-05 11:07:04)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-07-05 11:09:02
És ami a hubermotor.hu-n van fent? Avval mi a helyzet?
sorszám: 21313 (79102)
(előzmény: Atilla, 2007-07-05 11:07:04)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-07-05 11:07:04
A hivatalos vázcserét már el lehet felejteni!
Az 1/2000.(I.10.) KÖVIM rendelet szerint, csak gyári új váz építhető be. Olyan meg MZ-hez egyszerűen nincs. (Na meg, ha lenne, biztos 2 másik MZ árába kerülne.)

Szóval a papírmunka nem bonyolult, hanem kivitelezhetetlen... :-)
sorszám: 21312 (79101)
(előzmény: pandagyik, 2007-07-05 10:44:25)

 
 
ferus
válasz erre | email2007-07-05 10:54:47
Hali!elado mz etz alkatrészek nálam!Fordulatszámérő, ora tarto láncvédö komlettan,indexek,duda,gyujtáskapcsolo,teleszkop,lámpa index kapcsolo szekrény...stb érdeklödni a 06-70-529-5262es számon illetve emailbe a csibifmate@freemail.hu-n..
sorszám: 21311 (79100)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-07-05 10:52:51
Psssssszt! Egy szót se rólaaaaa! :-))
sorszám: 21310 (79099)
(előzmény: pandagyik, 2007-07-05 10:32:13)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-07-05 10:44:25
Amit meg a papirmunkáról el lehet mondani azt megtették előttem(drága > nem éri meg). A vázcserében eddig 2 szer voltam érintett. Első az előbbi hozzászolásom ahol hegesztettünk a másik meg az volt hogy ETZm volt nekemjöttek és a biztosíto fizetett a szakadt kabátomra a törött sisakomra meg a totálkáros gépre 95öt. Király! Akkor benne volt 160 rongyom +ruha. Vettem vázat 10ér a Mohátol aki mostanába nem irogat ide.Rendes volt mert erre járt elhozta nekem a vázat. Kössz Moha!

A festés volt 6 az aproságok 5-6 ezer forint a többin meg vettem protektoros kabeszt meg sisakot. A műszaki érvényes volt 1,5 évig addig hajtottam és akkor sem kellett volna eladni mert át lehet ütni a vázszámot mer itt műszakin azzal nem sokat foglalkoznak. De ha eladod akkor vevő szopja be. Én eladtam de már megbántam.
sorszám: 21309 (79097)
(előzmény: tams9, 2007-07-04 23:19:58)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-07-05 10:35:23
Hegesztés? ETZ váznál? Szerintem az nem pálya mer olyan helyen van a szám de a kis TSemen a blokktartó fül áthegeszthető volt annak idején a balesetem után. Ott is vázcsere volt. Jó lett. Még 5 évet hajtottam. Az 2 műszakit jelent.
sorszám: 21308 (79096)
(előzmény: Keri, 2007-07-05 10:10:43)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-07-05 10:32:13
Mocskos maffiózó!!! Lehet hogy én is az vagyok :)))
sorszám: 21307 (79095)
(előzmény: RR_ZOZY, 2007-07-05 10:22:55)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-07-05 10:30:28
naja...
sorszám: 21306 (79094)
(előzmény: Keri, 2007-07-05 10:05:40)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-07-05 10:22:55
Amikor vettem a motoromat, hamisítottam az adásvételit, ez is "bűncselekmény" volt ;-)

Viszont amire én gondolok az a leg költségkímélőbb eljárás, feltéve hogy többé nem kerül eredetvizsgára...

Azt nem is tudtam hogy lehet szám nélküli vázat venni....biztos megoldható így is, de az összeg mögött még mindíg sok lesz - gondolom - a nulla...
sorszám: 21305 (79093)
(előzmény: Keri, 2007-07-05 10:10:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-05 10:10:43
Hova gondolsz?
Meglévő számot átütni az bűncselekmény, nem tudtad? ;-)

Amire én gondolok azt el lehet adni, mert teljesen legális marad a motor.
Léteznek olyan gyárból hozott vázak, amiben nincs szám, neked kell beleütni.

Eredet vizsgán nem tudják megkülönböztetni.
Lopás nem történt hiszen csak vadonat új gyári vázat kell venned, tehát teljesen legális és az egyettlen járható út a váz cserére.

Illetve lehet azt, hogy levágják a számos részt és ráhegesztik egy sértetlen vázra, de ez már némi törvényességi aggályt valóban felvethet, viszont eredetvizsgán ezt sem fogják kimutatni, de azért a vázhegesztéstől én picit fázok, főleg, hogy a legjobban terhelt részt kellene hegeszteni...szóval egy ipari röngenes ellenörzés nem ártana utána.
sorszám: 21304 (79091)
(előzmény: RR_ZOZY, 2007-07-05 09:56:22)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-07-05 10:06:15
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1318587&command=ugras&screenwidth=1024

Mondjuk elég esélytelen hogy a váz megúszta.....
sorszám: 21303 (79090)
(előzmény: RR_ZOZY, 2007-07-05 09:56:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-05 10:05:40
ha kifurkálod az is csökkenti a keresztmetszetet
sorszám: 21302 (79089)
(előzmény: SmOz, 2007-07-05 09:27:16)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-07-05 09:56:22
Jaja:-) Vágom hogy mit akarsz mondani :-) Ez egyáltalán nem járhatatlan út, de legálisan eladni ezután már nem lehet (eredetvizsga ugyibár), de hát ki is akarná eladni a csodálatos 251-esét :-)
sorszám: 21301 (79087)
(előzmény: Keri, 2007-07-05 09:50:31)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-07-05 09:54:06
Nos a vázcsere az működik most is. Olyan vázat rakhatsz be, ami forgalomból kivont,és igazolni tudod a származását(pl adásvételi szerződéssel). Az okmányirodában,hogy hogyan megy ez tovább azt nem tudom, azt már ott kell megérdeklődni,vagy itt kérdezd meg a Papír mizériák topicban.
Jobbulást!
sorszám: 21300 (79086)
(előzmény: tams9, 2007-07-04 23:19:58)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-07-05 09:53:51
A 251-es kemény(ebb) dió, de meg kell próbálni egy leharcolt példányt venned ép vázzal , forgalmival, élő tulajtól, aztán átpakolni a blokkot. A csodálatos magyar bürokrácia - milyen meglepő - a blokkcserét még megengedi.....igaz ekkor a motor piaci értékéhez konvergál a papírmunka ára, amibe végül kerül az eksön :-((
sorszám: 21299 (79085)
(előzmény: tams9, 2007-07-04 23:19:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-05 09:50:31
Azért megoldható...ha pl véletlnül azonos a csereváz száma a régivel ;-)
sorszám: 21298 (79084)
(előzmény: RR_ZOZY, 2007-07-05 09:16:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-05 09:47:54
jóvan, nem disznópörzsölő, hanem pb gázos lángforrsztó, de nem az a pici gagyi, hanem rendes méretü...mellékesen pörzsölni is lehet vele :)

A dolog, úgy megy, hogy befogom satuba, a másik végét húzom egy fogóval és ahol hajlítani akarom elkezdem melegíteni, és ott szépen meghajlik.
Csöveket, lemezeket könyedén és szépenlehet hajtani így.

Vastag rozsdamentes anyagból ahol nagyon precíz formákat kell kialakítani, pedig kivágom a tárgy sík lapjait és összehegesztem AWIval, felpolírozom, és olyan mintha gyári lenne :) de ugya AWI hegesztő nem általánosan elterjedt dolog ezért nem ezt javasoltam.
sorszám: 21297 (79083)
(előzmény: zsakfos, 2007-07-05 06:45:04)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-07-05 09:43:52
Hol csöpög az olaj?Ahol a fékcsövet becsavarozod, vagy a nagykarmantyúnál?
sorszám: 21296 (79082)
(előzmény: Lajos14, 2007-07-05 09:03:27)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-07-05 09:42:24
Először is jobbulást, és nagy szerencse kellett hozzá hogycsak ennyi bajod legyen.Mondjuk tudni kell esni, és olyan helyen kell esni.:(
A jogi dolgokkal kapcsban, nekem nincs jó hírem.Az első MZ-m a nevemen volt, de ugye ugyan úgy a jobboldali főtengely csapágyházam megadta magát.És erre vettem egy másik MZ-t.De ennek szép sértetlen vázavolt, és átakartam iratni, hogy a régi MZ alvázszáma az újélegyen.Okmányirodában csak annyit mondtak, hogy iet nem lehet csinálni.Ezért fényeztem le most a vázat.Úgyhogy csak ha átiratod a nevedre, úgylehet megoldani.
Szerintem
sorszám: 21295 (79081)
(előzmény: tams9, 2007-07-04 23:19:58)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-07-05 09:27:16
Nem úgy értettem, hogy levenni a keresztmetszetéből, hanem kifúrkálni.Tudom hülye ötlet, de akármi előfordúlhat:)
sorszám: 21294 (79079)
(előzmény: Keri, 2007-07-04 21:31:36)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-07-05 09:24:50
Akkor mi a teendő?Új blokk oldal?(ez a második már, és jó lenne nem harmadikra emelni)
sorszám: 21293 (79078)
(előzmény: Keri, 2007-07-04 21:16:05)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-07-05 09:22:42
BP-i vagy?Ha igen, akkor eltudnád mondani merre találhatom-e FAG csapágy forrását?
sorszám: 21292 (79077)
(előzmény: Keri, 2007-07-04 21:12:37)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-07-05 09:20:30
jó, csak ha nincs kéznél, akkor van gond.
sorszám: 21291 (79075)
(előzmény: Keri, 2007-07-04 21:25:29)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-07-05 09:17:33
Akarom mondani: ÚGY TUDOM hogy a vázcsere intézménye megszűnt.
sorszám: 21290 (79073)
(előzmény: RR_ZOZY, 2007-07-05 09:16:40)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-07-05 09:16:40
Őszinte részvényem.....:-( Nem akarok még ezek után rossz hírrel szolgálni de tudom hogy a vázcsere "intézménye" megszűnt....de várd meg mit mondanak a töRpiek..

Üdv, és mielőbbi felépülést kívánok!

Zoli
sorszám: 21289 (79072)
(előzmény: tams9, 2007-07-04 23:19:58)

 
 
Lajos14
válasz erre | email2007-07-05 09:03:27
Sziasztok!
Nektek nem gyűlt még meg a bajotok LACIBÁval? Vettem tőle egy fékolajtartályt miután hat e-mailen keresztül megbeszéltük, hogy működik, nem szivárog. Nem szivárgott az olaj, hanem csöpögött. Amikor megírtam neki, nem volt hajlandó vállalni a felelősséget. Szóval
LACIBÁTÓL NE VEGYETEK SEMMIT!
sorszám: 21288 (79070)

 
 
speed
válasz erre | email2007-07-05 08:58:41
Jah és egyszer leszívja az akksit, máskor meg magához tér azt világít a refi mintha muszály lenne.... :..(
sorszám: 21287 (79069)
(előzmény: speed, 2007-07-05 08:57:11)

 
 
speed
válasz erre | email2007-07-05 08:57:11
Hi!
Elképzelhető h a '89-es Etz 125-öm már elektronikus gyújtású???
Meg azt csinálja: 2.ben 4-5e-s fordulaton elkezd ropogni a kipufogó kihagy a gyújtás, azt elveszi egy pill-ra és leáll.
Ujra berugom akkor no gas, de ha megint elindulok akk halál!(2személy, konkrétabb emelkedö)
Valaki segitsen pliz, vagy ha valaki Esztergom közeli, akk marha jó lenne ha tudna segiteni mert meg vagyok lőve, a gyújtáshoz hülye vagyok!!!
sorszám: 21286 (79068)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-07-05 06:45:04
Ezt a gázpörzsölős dolgot azért megnézném.
sorszám: 21285 (79066)
(előzmény: Keri, 2007-07-04 21:25:29)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-07-04 23:19:58
Üdv!
Tegnap csúnyán elütöttem egy őzet, 90-nel mentem és pont elémugrott; összetört a motor is meg a csuklóm is. Októberig gipsz, de a mocimat szeretném egybe tudni. 251-eshez volna szükségem vázra amit legálisan rakhatnék be, első sárhányóra lehetőleg króm, km óra tartó konzolra. Vagy egy lerobbantabb komplett 251-esre.
egyébként az új váz berakásának mi a jogi menete?
Akinek van cucca az írjon
tams9@msn.com
mindenkinek balesetmentes közlekedést kívánok!
:-(((
sorszám: 21284 (79060)

 
 
ferus
válasz erre | email2007-07-04 23:03:19
Hali!elado mz etz alkatrészek nálam!Fordulatszámérő, ora tarto láncvédö komlettan,indexek,duda,gyujtáskapcsolo,teleszkop,lámpa index kapcsolo szekrény...stb érdeklödni a 06-70-529-5262es számon illetve emailbe a csibifmate@freemail.hu-n..
sorszám: 21283 (79054)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-04 21:31:36
igen...lemerülne az akkumlátorod :))
Ugyanis a mágneses térerő a vas nem tudna elegendő mágneseséget átvezetni ha csökkenne a keresztmetszete, és ezzel csökkenne a generátor teljesítménye.
Ha leveszed a generátor forgórészt akkor az okoz javulást, de alig észrevehetőt.
Egyik versenyző kollega meghagyta, az enyémen nincsen, és ugyan úgy megy a motorja mint az enyém...mondjuk a kuplung mindkettőnknek csúnyán le van könyítve. Kb 2kgot esztergáltak le belőle, de ezt bízd Bambira, mert ha elszúród akkor könyen szétrepülhet.
sorszám: 21282 (79038)
(előzmény: SmOz, 2007-07-04 17:24:54)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-07-04 21:31:08
A kotyogás mértékétől függ. Ha egy pár hónapja kerül elő a téma, tudtam volna egy olyant mutatni, amit "kotyogósan" ragasztottam meg.
sorszám: 21281 (79037)
(előzmény: Keri, 2007-07-04 21:16:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-04 21:25:29
már miért nem leht legyártani?
Én komplet lábtartot hajtogattam magamnak.
Ha vastag az anyag, gázpörzsölővel felnyomod vörös izzásig, akkor gyönyörüen hajlik ott ahol melegíted.
sorszám: 21280 (79036)
(elözmény: shark90, 2007-07-04 15:03:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-04 21:21:44
nekem van 0.02mm pontosságu tolómérőm, de interpolációval 0.01et is megmérek vele.
Mikrométerrel még nem ellenőriztem, de elég stabil a mérési eredmény, vele szóval úgy tünik tényleg anyit tud.

Ugye a normál az 0.05mmes

Na de lényeg, hogy nem tudom miért ne lehetne tolómérővel megmérni az eltérést. Lehet hogy pontos méretben nem lehet bízni, de az eltérés mérésben igen.
sorszám: 21279 (79035)
(elözmény: shark90, 2007-07-03 22:40:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-04 21:16:05
ha kotyogás van akkor a ragasztó nem ér semmit
sorszám: 21278 (79034)
(elözmény: shark90, 2007-07-03 20:07:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-04 21:14:46
nagyobb csapágy? :))
sorszám: 21277 (79033)
(elözmény: shark90, 2007-07-03 19:18:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-04 21:12:37
vegyél FAG csapágyat, az nem ilyen drága, igazából ezért nem szoktunk SKFet használni mert jóval drágább és nem jobb

Nekem a TS összes blokkba való csapágya 10000HUF körül volt fag csapágyból, ja és ebben a szimeringek is benne voltak
sorszám: 21276 (79032)
(elözmény: shark90, 2007-07-03 18:33:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-04 21:08:06
cserélni szokták, de drága
esetleg szétvágják ott ahol a hátsó bilincs van, szétszeded, megcsinálod, összehegeszteted
vagy beütsz egy éket a cső mellé :)
sorszám: 21275 (79031)
(elözmény: shark90, 2007-07-03 18:09:57)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-07-04 20:14:12
Köszi a felajánlást de nem valószinü hogy mostanában összejönne.Azt hiszem egyelöre összerakom a mocit 6v-ra aztán ha esetleg nagyon nem lesz jó akkor ujra elöveszem a témát.Igazából azért ugrottam erre a dologra mert most széjjel van a blokk és tudnám maratni.Azért lett volna jó egy kiforrott megoldás.De ahogy te is irod a tied sem tökéletes.Egyébként nem vitatkozni akartam távol álljon tölem.Tök jól kifundáltam hogy hogyan kéne megcsinálni aztán amikor méregettem akkor kezdtem kicsit visszakozni.Mégegyszer köszi a felajánlást.Ui:a jawa tank már üzemelt a mocin csak aztán blokk szétszedés.
sorszám: 21274 (79025)
(előzmény: levendel, 2007-07-04 19:22:41)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-07-04 19:22:41
Te zsakfos! Ha komolyan meg akarod csinálni, szerintem jobban jársz, ha felugrasz pestre és megnézed, milyen kialakítású az én cuccom.
Mondjuk az se tökéletes, de egy kis agyalással, nézelődéssel, méricskéléssel a tiédet már hiper korrekt módon oda lehetne ragasztani.
sorszám: 21273 (79023)
(elözmény: shark90, 2007-07-03 20:42:03)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-07-04 18:23:51
ennyi:)
sorszám: 21272 (79013)
(előzmény: creationmz, 2007-07-04 18:01:28)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-07-04 18:01:28
Jahm érthető bizonyos esetekben :)
Mondjuk amikor 1000-rel süt a nap, le van az ember rohadva az út mellett, rohanni kell, és választania kell hogy rongál egy kicsit a cél érdekében, vagy pepecsel és a végeredmény ugyan az, akkor mondjuk én se szoktam sokat gondolkodni :)

CRE [-.-]
sorszám: 21271 (79011)
(előzmény: SmOz, 2007-07-04 17:55:34)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-07-04 17:55:34
Mintha én nem gondolkodtam volna el rajta:)De nekem ezvolt akkor a legegyszerübb megoldás:)Néha forrü fejüen gondolkozok
sorszám: 21270 (79009)
(előzmény: creationmz, 2007-07-04 17:43:19)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-07-04 17:43:19
Nem mondod? :)

Azért én ilyenkor el szoktam gondolkodni azon hogy valahogy össze is lett rakva... Akkor szét is lehet szedni :)

Mondjuk az igaz hogy TS harangjából is kicsit nehezen jött ki az óra :) Főleg kemény téli napokon :)

CRE [-.-]
sorszám: 21269 (79008)
(előzmény: SmOz, 2007-07-04 17:28:01)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-07-04 17:28:01
nincs mit:)
Egyébként én amikor még nemtudtam, hogy hogykell kiszedni a KM/H-át, akkor szétvágtam a gumit.Utána jöttem rá, hogy kilehet húzni belőle:)
sorszám: 21268 (79007)
(előzmény: shark90, 2007-07-04 16:26:21)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-07-04 17:24:54
Mit gondoltok, hogyha a generátor forgórész le lenne könnyítve, hozna valami változást?
sorszám: 21267 (79006)

 
 
shark90
válasz erre | email2007-07-04 16:26:21
Köszönöm a segítséget. A spirál ról volt szó igen. csak nem tudtam hogy ki lehete húzni az órát a gumiból, nem mertem nagyon feszegetni. Majd most megnézem.

Köszi a segítséget
sorszám: 21266 (79002)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu