hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 07. szerda 
Gizella

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

zsakfos
válasz erre | email2007-07-19 14:02:23
Nincs semmi kavarás.Összeraktam a motort és semmi töltésem sincs.Erre kérdeztem azt a fórumon hogy hogy tudnám megállapitani vagy mérni hogy mit vegyek hozzá.Álló vagy forgórészt.Mert hogy valamelyik(vagy mindkettö) rossz az biztos.Egyáltalán ki lehet-e ezt totózni vagy sem.Erre kaptam választ Levendeltöl.A mérésekröl.A baj csak az hogy semmit nem mutat a voltmérő.A kis tekercs csak közbejött.Annyit ki tudtam mérni eddig hogy az állórészben szálszakadás illetve testzárlat nincs.A forgórészről fogalamam sincs hogy tudnám megállapitani hogy rossz-e.Mindegy a vaterán már vettem egy használt komplett dinamót most várom postán.Remélem az megoldja a problémámat.Egyébként kiszedtem már a tekercset pont a te régebbi hozzászólásod okán.
sorszám: 21715 (80036)
(előzmény: Keri, 2007-07-19 12:56:31)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-07-19 13:34:03
heidenauban néztem a k63-t és azt nem találtam csak nélkülit.
sorszám: 21714 (80033)
(előzmény: Keri, 2007-07-19 13:15:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-19 13:15:55
tömlő nélkülit használhatsz tömlővel is, csak fordítva nem

És milyen gumi az ami TSre való és tömlő nélküli???

Meg amúgy is minek Mitasnál jobb gumi amikor ezzel is rendszeresen a lábtartóm kopik és nem a gumi oldala ? :)
sorszám: 21713 (80031)
(előzmény: chevy001, 2007-07-19 13:00:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-19 13:13:09
4000HUF a magyar, és ez úgy nézki bevált.
Enyiért érdemes kisérletezni?
sorszám: 21712 (80029)
(előzmény: IpariEgyenaram, 2007-07-19 10:14:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-19 13:09:16
Amúgy meg 4 liter benyához 1 deci olaj az minden csak nem kevés.

Tegnap levettem a szimeringet, mert a szimeringház nem tömített rendesen, tocsogott a 2T olajban a csapágy, pedig 1:60ra kevertem, nem 1:40re, ahogy te.

mellesleg, most éppen ELF 2T olajat használok. Egyszerüen fantasztikus, semmi füstje nincsen, pedig alapjáraton elég dúsra van most állítva a benzin és a Castrol syntetikus robogó olajával egy kicsit füstöl ilyenkor, ezzel semmi.

Ha nem lenne jelegzetes 2T hangja akkor azt hinném nem is jár :-)
sorszám: 21711 (80028)
(előzmény: htibi87, 2007-07-18 22:17:43)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-07-19 13:00:25
Üdv!
Olyan problémám van,hogy gumit kéne vennem tsre hátra.Na most kinézztem már a nekem tetsző gumit,de sajan csak tömlő nélkülit találtam. Szóval engem az érdekelne,hogy lehet-e MZn használni tömlövel a gumit?
sorszám: 21710 (80027)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-19 13:00:14
jaj, nemáá, persze hogy forró, mert tűz ég benne :)
Akkor beszélünk túlmelegedésről, ha megszorult a csapágy vagy a dugatyú
sorszám: 21709 (80026)
(előzmény: htibi87, 2007-07-18 22:17:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-19 12:57:58
ja a 60W teljesítményt izzóból rakd rá
sorszám: 21708 (80025)
(előzmény: Keri, 2007-07-19 12:56:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-19 12:56:31
ööö, én már nem tudom követni, mi a kavarás tárgya?
simán nézd meg a kapcsrajzot, az alapján kell bekötni, ha elektronikus a fesszab akkor meg ki kell venni a tekercset és NEM átkötni, hanem szabadon hagyni a helyét az áramkörben.
Teljesítmény mérés meg úgy megy, hogy összerakod a motor áramkörét ahogy kell, ráteszel kb 60W (vagy amenyi a névleges teljesítmény és ha jól emlékszem 3000es fordulaton 6Vot kell mérned.
Esetleg ha nem bízol a fesszabban, akkor a DF pontról húzd le a vezetéket és kössd rá közvetlenül az akku 6Vját. (a fesszab is ezt csinálja ha jó)
sorszám: 21707 (80024)
(előzmény: zsakfos, 2007-07-18 22:03:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-19 12:49:48
Kezdeném egy gyújtás beállítással, gyertya ellenörzésel, majd egy karbi állítással, aztán kezdenék gyanakodni falslevegőre ami tömítettlenség vagy főtengely szimering hiba okozhat, esetleg a karbinál a szivató tömítetségét érdemes megnézni, ja és nekem ilyenkor szivató nélkül könyebben indul, csak télen szoktam szivatót használni, igaz nekem konkrétan sokat kap kis terhelésen
sorszám: 21706 (80023)
(előzmény: htibi87, 2007-07-18 14:28:11)

 
 
speed
válasz erre | email2007-07-19 11:44:31
soory:
érdemes=érvényes
Láccik meleg van..:P
sorszám: 21705 (80020)
(előzmény: speed, 2007-07-19 11:43:09)

 
 
speed
válasz erre | email2007-07-19 11:43:09
Hi!
Véletlen meg néztem a motor forgalmiját azt hivatalos megjegyzésekhez oda volt irva h csak müszakival érdemes!!!!!
Szal ha ha nem irják át akkor az csak köcsögölés lehet....
Vahy peidg 2002 óta megváltoztattak vmi bzi jogszabályt...
sorszám: 21704 (80019)
(előzmény: Bosi, 2007-07-19 10:53:25)

 
 
válasz erre | email2007-07-19 11:35:49
elnézést a faragatlan hozzászólásért!
sorszám: 21703 (80018)

 
 
válasz erre | email2007-07-19 11:35:27
Vagy le is pisálhatjuk, aztán az tutit jól mutat mindent.....:))
sorszám: 21702 (80017)
(előzmény: poteka, 2007-07-19 09:31:15)

 
 
Bosi
válasz erre | email2007-07-19 10:53:25
Sajnos ez így van. Műszaki nélkül nem írják át a vasat sehol. Én tavaszal zongoráztam végig ezt az egészet. Úgy kezdődöt,hogy eredet vizsga 12000(emelés előtt),biztosítás:5400,műszaki:8400,forgalmi csere:6000,törzskönyv:6000,ki volt tiltva a forgalomból+8500,átírás 3200. Ha ezt tudtam volna előre nem veszem meg a mocit, emellett 60000 huf-ért vettem a tz-t. Közel a duplájába lett mire lepapíroztam. Vicc ami ebbe az országba folyik. Egyébként én is kb 1,5 hónapos adásvételivel vittem átíratni és nem szóltak érte egy szót se.
sorszám: 21701 (80016)
(előzmény: RR_ZOZY, 2007-07-18 13:01:54)

 
 
IpariEgyenaram
válasz erre | email2007-07-19 10:17:02
Bocsánat , de siettem . 6 voltos feszszabáLYzó kapcsolási rajzra lenne szükségem . Fontos lenne !
Előre is köszönöm !
sorszám: 21700 (80015)
(előzmény: IpariEgyenaram, 2007-07-19 10:14:37)

 
 
IpariEgyenaram
válasz erre | email2007-07-19 10:14:37
Sziasztok !
Nagy problémám van . Egyik este hazajövet kivillant a töltésjelző lámpám . Tegnap óta szivat a kis ts de semmi . Ugyanugy ég az a lámpa .
Nincs valakinek 6 voltos feszeabájzzó kapcsrajza amit megtudok építeni ?
Előre is köszönöm !
sorszám: 21699 (80014)

 
 
poteka
válasz erre | email2007-07-19 09:31:15
Azt a nem mindegy, hogy milyen hőfokra melegszik a blokk. Nyilván ilyen melegben rosszabb a hőleadása és gyengébben is megy.
Ha viszont ennél jobban melegszik, mintsem hogy ez megmagyarázná, az lehet elállítódott gyújtás is, túl nagy előgyújtás, amikor túl korán robban a keverék. Ez okozhat rendellenes melegedést (és káros a dugattyúra is). Ha egy hosszabb menet után ráköpsz a hengerfejre, és az lepattan róla, akkor tuti túlmelegedett. Normál üzemi hőmérsékletnél csak sisteregve el kell párolognia róla. Persze lehet hőmérőzni is, de a saját nyálad az út szélén is mindig rendelkezésre áll :)
sorszám: 21698 (80013)
(előzmény: htibi87, 2007-07-18 22:17:43)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2007-07-18 22:50:28
Üdv mindenkinek! Azt szeretném kérdezni hogy akinek 300-as etz-je van az milyen gyertyát használ?
sorszám: 21697 (80006)

 
 
Sikoly
válasz erre | email2007-07-18 22:34:36
Hello!

Elég nagy bajban vagyok, végre megvana műszakim és motorozhatnék, de a mai motorozás érdekesen végződött.
Egy 125-ös TS-em van és kb 40 km után elkezdett sípolni halkan a kuplung mikor behúztam.Ekkor sok gond még nem is volt, de most este hazafelejövet egyszerűen nem lehetett normálisan váltani a sebességet....1-ből 2-be ekkor üresbe dobta, majd 2-ből 3-ba szintén üresbe....3-ból 4-be gond nélkül.A váltókar szépen kattan ezért csak remélni tudom hogy nema léptetővillával van gond. Lehet hogy a kuplunggal kéne vmit kezdeni??

A segítséget előre is köszi.
sorszám: 21696 (80005)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-07-18 22:28:32
Hát szerintem a meleg miatt melegszik most mint állat. 1:40 tökéletes. Cseréj gyertyát, és nézdd meg, hogy avval hogy indul hidegen, lehet hogy a gyertya csereérett már.
sorszám: 21695 (80003)
(előzmény: htibi87, 2007-07-18 22:17:43)

 
 
htibi87
válasz erre | email2007-07-18 22:17:43
Köszi a segítséget, megnézem majd!
Viszont nem tudom miért de nagyon hamar felmelegszik a moci, megyek 1 km-ert és forró, most értem haza!
Ez benzin probléma lehet?Kevés olaj? 4 liter benzin 1 deci olajjal van keverve!
Vagy másra is utalhat a motor hamar felmelegedése?
sorszám: 21694 (80001)
(előzmény: poteka, 2007-07-18 14:36:02)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-07-18 22:03:27
Akkor jól értelmeztem a leirásod köszi.
Ui:nem okoskodni akarok de nem kevered össze a tekercstarto papirszerüség felfogatócsavarjával?Mármint a testet?Totál egyértelmüen a szénkeféhez megy az egyik szál.Van is neki ott menetes lyuk.Mégegyszer kösz a segitséget.
sorszám: 21693 (79999)
(előzmény: levendel, 2007-07-18 19:48:33)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-07-18 19:48:33
Érdekes, a kis tekercs nálam a gerjesztő szálra és testre van kötve. Máshova nem is érnének el a vezetékei.
De ahogy elnézem a kapcsrajzot, azon meg úgy szerepel, ahogy te írod.
Rejtély.

Ettől függetlenül kösd le a tekercskét és úgy kapcsold össze a pozitív szénkefét a lehúzott DF gerjesztőszál korábbi helyére!
sorszám: 21692 (79989)
(előzmény: zsakfos, 2007-07-18 19:22:01)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-07-18 19:22:01
Levendel köszönöm a pontos segitséget.Ezt fogom tenni.Az a kis tekercs a gerjesztö szál és a +szénkefére van kötve ugye?Legalábbis nálam ugy van.Ha jól értelmeztem amit irtál akkor tulajdonképp lehuzom a df és a d+ vezetéket a dinamorol és kiszedem a kis tekercset.Utána összekötöm egy darab vezetékkel a D+-ot a DF-el a dinamón.A D+ és a fesszabról jövő D+ közé ampermérö kerül.A feszültséget is mérem a D+ és a test között.Egész pontosan a kis tekercset helyettesitem egy darab vezetékkel.A fesszabról jövő DF szál az szabadon marad?Vagy maradjon rajt a sarun?
sorszám: 21691 (79987)
(előzmény: levendel, 2007-07-18 00:38:42)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-07-18 19:03:05
A gyertya is okozhatja a problémát.
sorszám: 21690 (79986)
(előzmény: poteka, 2007-07-18 14:36:02)

 
 
poteka
válasz erre | email2007-07-18 14:36:02
Szia,

Én megnézném a szivatónak a végén a kis gumipogácsát, nem ragadt-e le, illetve az indítófúvókát, nem-e tömődött el.
Esetleg az akkumulátor gyengülhetett el, ha már régi, vagy nem volt megfelelő töltése.
sorszám: 21689 (79977)
(előzmény: htibi87, 2007-07-18 14:28:11)

 
 
htibi87
válasz erre | email2007-07-18 14:28:11
Sziasztok
Lenne egy kis baj az ETZ-mmel!
2-3 napja hidegen rúgásra egyáltalán nem indul, vagy nem várom ki, nem tudom, negyed óra után még semmi!
Tolásra viszont indul!
Mikor meleg leállítom, elindítom pöcre indul!
Mondom most kezdte el!
Mi lehet a baj?

Sorry, hogy még egyszer bemásoltam!
sorszám: 21688 (79975)

 
 
boky
válasz erre | email2007-07-18 13:27:08
Én pénteken kb. 4400 Ft -ot fizettem egy 250 -es műszakijáért.
sorszám: 21687 (79972)
(előzmény: Keri, 2007-07-18 13:06:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-18 13:06:06
Tavaly még fix volt és nem is olyan vészesen sok, de most változott valamit.
sorszám: 21686 (79969)
(előzmény: speed, 2007-07-18 12:11:27)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-07-18 13:01:54
Menjenek a picsába! Attól még hogy nincs rajt műszaki, a leírásod alapján át kell írják. Hívasd ki annak a főnökét aki ilyen sületlenségeket beszél.....Brrrrrr....
sorszám: 21685 (79968)
(elözmény: zsakfos, 2007-07-17 15:57:08)

 
 
Shkiz0
válasz erre | email2007-07-18 12:37:40
no itt vannak a beigért képek:
[u]http://www.bikepics.com/members/shkiz0/89etz125/[/u]
sorszám: 21684 (79965)

 
 
speed
válasz erre | email2007-07-18 12:11:27
Hali!
Müszakin h van, van egy fix díj vagy pedig ccm-ként megy a lehúzás??
Ugyanez a kérdésem az eredet vizsg-nál is?
(hogy megy, mi mennyi)
sorszám: 21683 (79963)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-18 08:54:34
ja de így van, de erre még jön az átírási illeték, meg az eredetvizsga
sorszám: 21682 (79950)
(elözmény: zsakfos, 2007-07-17 17:28:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-18 08:53:42
Ezért kell iratni egy új adásvételit, amit a műszaki és eredetvizsga elkészítése utánra kell dátumozni, mivel ezek nélkül el sem adhatja, az egy más dolog, hogy te átválaltad az ügyintézést az eladó helyett.
sorszám: 21681 (79949)
(elözmény: zsakfos, 2007-07-17 16:42:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-07-18 08:52:03
Az a baj, hogy az ügyintézők gyakran nem tudják hogy mennek a dolgok, ilyenkor hajlamosak lerázni az embert, csak ha segítőkész akkor kérdez utána, ilyenkor tényleg jó ha az ember felkészül és mondja neki mi a hivatalos ügymenet.

Azt kéne, hogy panaszt lehessen emelni az ilyenek ellen és büntessék ezeket a hivatalnokokat akik alkalmatlanak a munkájuk elvégzésére.

Van elég munkanélküli aki szívesen átvenné a helyüket.
sorszám: 21680 (79948)
(elözmény: zsakfos, 2007-07-17 16:41:51)

 
 
htibi87
válasz erre | email2007-07-18 04:43:47
Megnéztem már, kicsit megcsiszoltam, és van szikra, bár lehet kicsi!
sorszám: 21679 (79944)
(előzmény: chevy001, 2007-07-17 22:46:14)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-07-18 00:41:38
Utolsó mondat helyesen:
Vagy élből akksira kötnéd a D+ -t (illetve az ampermérőt) egy dióda beiktatásával .
sorszám: 21678 (79943)
(előzmény: levendel, 2007-07-18 00:38:42)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-07-18 00:38:42
zsakfos!
Egyelőre még ne szedd ki a dinamót, hanem próbáld meg megmérni a teljesítményét.

Előszöris fontos, hogy be legyen kötve a feltöltött, jól működő akksi a villanyos rendszerbe!
Ha ez megvan, lehúzod lent a dinamónál a töltőszálat (D+), aztán az így "üresen maradt" pozitív szénkefe és a lehúzott szál közé polaritáshelyesen ampermérőt kapcsolsz.
Ugyancsak a lehúzott szál és a test közé bekötsz egy feszültségmérőt. Ehhez ugye sajnos kell még egy darab PONTOS multiméter, vagy egyéb műszer.
Ezután lekötöd az állórésszel párhuzamosan kötött kis tekercset, (aminek az egyik végére jön ugye a gerjesztőszál, DF) majd egy dróttal összekötöd a gerjesztőtekercs (állórésztekercs) szabadon maradt kivezetését és a pozitív szénkefe kivezetését.
Ezután beindítod a motort és elkezded addig pörgetni, ameddig az áramerősség kb a dinamó elvi teljesítményéhez tartozó értéket fel nem veszi. Ennek kb. 10A körüli értéknek kell lennie 6v körül.
A feszültség jelentősen nem fog nőni az akksi miatt, így hozzávetőlegesen meg lehet állapítani a valós teljesítményt, illetve az egyes fordszámokhoz tartozó teljesítményt. Illetve egyáltalán a működőképességet.
A P=UxI képletet használd! :).

A névleges teljesítmény 60W, azt fejből nem tudom, milyen fordulattól kell ennek rendelkezésre állnia. Ez talán rajta van a dinamó állórészére szegecselt táblácskán.
A fesszabályzó pedig az áthidalás miatt nem játszik. Apropó fesszab: talán egészségesebb lenne, ha a mérés idejére visszatennéd a régit. Vagy élből akksira kötnéd a D+ -t egy dióda beiktatásával (illetve az ampermérőt).

sorszám: 21677 (79942)
(elözmény: zsakfos, 2007-07-17 18:14:37)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-07-18 00:14:44
Nekem még mindig soknak tűnik :D
sorszám: 21676 (79940)
(előzmény: _gab_, 2007-07-17 22:56:18)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-07-17 23:20:11
Én egy éven át használtam átíratás, műszaki, biztosítás és forgalmi nélkül a motolyomat városban, napi rendszerességgel. Tavaly decemberben már a rábiggyesztett rendszám műszakija is lejárt, azóta dupla rizikó van a forgalomban esetleg mögém kerülő rendőrhatósági géperejű járművek miatt.

Szerintetek a házilag printelt érvényesítő matrica már bűncselekmény lenne?

Szóval tapasztalatból azt javaslom, inkább annak nézzél utánna, hogy az esetleges megdőlésed büntije aránytalanul több-e (ha egyáltalán több) mint ezeknek a befizetendő sarcoknak az összege.
sorszám: 21675 (79935)
(elözmény: zsakfos, 2007-07-17 16:42:38)

 
 
ede22
válasz erre | email2007-07-17 23:18:19
Pesten mennyiért furták át a 125-öst 150-esre??
sorszám: 21674 (79934)
(elözmény: zsakfos, 2007-07-17 12:06:31)

 
 
ede22
válasz erre | email2007-07-17 23:17:04
Müszaki nélkül már sehol nem irnak át jármüvet!!!
sorszám: 21673 (79933)
(előzmény: ede22, 2007-07-17 23:14:53)

 
 
ede22
válasz erre | email2007-07-17 23:14:53
Kecskeméten is úgy megy a müszaki hogy viszed az adásvételit meg a biztositást(felirják a kötvény számot) ha sikerült akkor adnak egy adatlapot és avval viszed átiratni az okmányirodába. Múlt honpban 3autot irattam át volt olyan amit fél éve vettem és nem kértek rá potdijat. Föleg ha Ügyintézö Iroda intézi akkor meg biztos nincs potdij.(Kecskeméten igy megy)
sorszám: 21672 (79932)
(elözmény: zsakfos, 2007-07-17 16:10:43)

 
 
_gab_
válasz erre | email2007-07-17 22:56:18
igaz. fáradt voltam. aszem 0.1 mm a szorzó
sorszám: 21671 (79931)
(elözmény: zsakfos, 2007-07-17 10:03:47)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-07-17 22:46:14
Gyertya képed milyen?
sorszám: 21670 (79930)
(előzmény: htibi87, 2007-07-17 22:01:50)

 
 
buczy
válasz erre | email2007-07-17 22:02:28
hali!!
van egy kis gondom a 250-es tz-vel:a bal oldali dekli alól éktelen csörömpölés halatszik amely a kuplung behúzásával teljesen megszünik!nem a kuplungkinyomó csapágy hanem valami más. DE MI???? a segítséget előre is köszi
sorszám: 21669 (79925)

 
 
htibi87
válasz erre | email2007-07-17 22:01:50
Sziasztok
Lenne egy kis baj az ETZ-mmel!
2-3 napja hidegen rúgásra egyáltalán nem indul, vagy nem várom ki, nem tudom, negyed óra után még semmi!
Tolásra viszont indul!
Mikor meleg leállítom, elindítom pöcre indul!
Mondom most kezdte el!
Mi lehet a baj?
sorszám: 21668 (79924)

 
 
Samee
válasz erre | email2007-07-17 21:29:42
Sziasztok! Vár titeket a megújult MZ Club a www.mzclubhungary.com címen! Működő fórummal és letöltésekkel :) Samu
sorszám: 21667 (79918)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2007-07-17 19:45:12
Ha jól tudom nincs is benne mágnes. A forgórész is egy tekercs, ami a szénkeféken keresztül áramot kap és az állítja elő a mágnesességet. De javítsatok ki, ha tévedek.
sorszám: 21666 (79915)
(elözmény: zsakfos, 2007-07-17 18:14:37)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu