:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ne higgy neki, villanyban nem laikus, oktatta is a témát :D
Inkább 6V-nak kellene lennie, hiszen azt kapcsolja a gyújtás kapcsoló. A 3V az gyanús, hogy valahonnan szivárog az áram.
A műszerizzók szeretnek zárlatosak lenni, vagy valahol kikopott vezetékszigetelés...nagyon sok minden lehet, tényleg logikusan a rendszert mérve kéne hibát keresni, de ez látatlanban nem megy.
Mindenesetre ha mindent cseréltél és a hiba nem változott, akkor valószínűsíthető hogy ott van a hiba amit nem cseréltél, vagy rosszul kötöttél be valamit.
Én ma is őrködök,holnap meg tüzet oltok,ha lesz! Sorstársak vagyunk akkor félig! :) De ebben az áram dologban meg laikus is vagyok úgyhogy akkor már majdnem teljesen.:)
Na ittvagyok újra! Az a helyzet,hogy állórészem van kettő,forgóm vagy három,cserélgettem én már mindegyiket. Volt olyan,hogy a forgó beleért az állòba.Na addig variáltam amíg szerintem már nem ért össze,na az maradt fenn.Az nem e lehet,hogy picit ezek is összeèrnek,csak nem látszik,hallatszik? Ha összeér az milyen jelenséget produkál àramilag?Ja meg a másik: a minap beszereltem egy digitális voltmérőt pont azèrt,hogy folyamatosan lássam van e tőltés és ne kelljen nindig az oldalát leszedni,meg vinni magammal a multimètert.Ennek a bekötése közben vettem észre,mivel méregettem a gujtáskapcsoló saruit,hogy hova kössem a műszert,hogy néhány sarunál álló motornál gyújtás nélkül is van 3,5 volt.Ez normális?
Az allorész cserét kétszer írta, a forgórészt egyszer. :)
Én is laikus vagyok. A kozfoglakoztatási szerződésem szerint egxszerű őr. :D
Amúgy alighanem igazad lesz, valami más amire nem gondolunk így távolról.
Pedig hála a sors kiemelt figyelmének irányomba, igen sok hibát láttam már rövidke pályafutásom alatt. :)
Amúgy itt is tök más lesz a hiba, amit a személyesen mérnél gyorsan rájönnél, de laikus nyilván nem tud rendes hibaleírást adni.
Menet zárlatos forgóresztöl tud szik rázni a kefe tartó? A menetzarlattól csõkken a feszültsêg.
Ráadásul cserélt forgórészt. Figyelek! :D
Akkor logikusan a forgórész menetzárlatos.
Rá kell mérni a kommutátor és a fém test közé zárlatmérővel, persze a szénkeféket csatold le előtte.
Lassan kizártuk a mechanikus hibákat, a szénkefe tartó hibáit is. Az áram ne lehet a ludas mert akkor mindkét kefe égne.mivel pont egyforma áram folyik rajtuk.
A feszültségek nem egyformák. Egyik földön van, azzal semmi gond. A másik viszont szikrazik, melegszik. Normál feszültség nem üt át jó kefetartón. Most kellene egy valódi és jó jármű villanyász. A kommutátor miatt vannak feszültség tuskek.csak kérdés elég nagy értékűek e ahhoz hogy átussenek. Ha igen akkor az a baj hogy rossz a kondenzator ami a feszültséget szűri, vagy rossz a hozzávezetés, valahol oxidos valamelyik érintkező. Meg próbálhatsz közvetlenül a dinamora kötni egy kondít. Olyat amilyet a megszakitóra is kötnek. A plussz mínusz közé.
Lassan kifogyok az ötletekből. Egész érdekesnek kezd látszani a dolog.
teljes állórészt cseréltem,így is ugyanaz a jelenség.
Akkor alighanem meg van a bűnös. Nem túlságosan sűrűn szokott szik rázni a kefetartó.a mínuszos mondjuk nem is igen tudna, mivel az földön van. Próbáld meg kicserélni a tartót. Bár lehet hogy egy kis tisztogatás is segít. Néha rá tud égni valami, aztán vezetget minden felé.
persze üt a forgórész, de eddig is ütött,mégis töltött szépen vagy öt éven keresztül.A főtengelycsapàgy jó és nem is a főtengelyre függőlegesen lévő szénkefe ég el,hanem a màsik,amelyiken a pozitív töltés jön.A minuszosnak semmi baja.De ha nyújtok is a rugón egy kis ideig jó csak,mert a forrósodástól megint összeül.Világìtással meg méghamarabb megadja magát.De szereltem már sötétben is,akkor meg szabályszerűen azt láttam,hogy a szénkefetartóról össze-vissza ugrál a szikra! Na lecke feladva.
A feszszabtól nem igen éghet el a rugó. Nem lehet akkora áram. Én továbbra is az ív húzást látom esélyesnek. Mivel cseréltél mindent, kizárásos alapon a főtengely vagy annak csapágya a gyanús.
Ott nem ion vándorlás van? Itt az biztosan nincs, a szénen csak nem másznak át a fém ionok. :)
Azt szinte biztosra veszem hogy az egyik kefénél nagyobb az ív, ezért ég el. Csak az a kérdés miért nagyobb. Ha látnánk a jószágot szerintem percek alatt kiderítenénk mi a bibi. De így csak találgatni lehet mivel nem típus hibáról van szó.
Szia! Nekem ugyanez a problémàm. Már egy hónapja küzdök a szènkefèvel nemkem is elégeti a rugót és elmegy a töltès. Àllòrèszt forgòrészt szénkefét cseréltem,feszszabályzót is persze semmi garancia rà,hogy jobb mint a régi,mégis elèg a rugó a szénkefénél. Ha rájöttél a hibára írd meg légyszives.
Ja, én is, ezért nem is mondtam semmit :)
Viszont hegesztésnél a katód jobban fogy az áramirány miatt, itt nem lehet ilyen?
Szerintem a rugó égetés attól van hogy a szénkefe ívet húz. Ha csak az egyik teszi ezt annak legvalószínűbb oka hogy lóg a főtengely, ezért üt jobban az egyik kefénél. Gondolom az a kefe melegszik amelyik közelebb van a függőlegeshez. Vagy szorul az elégő kefe a tartójaban, nehezebben követi a forgórész mozgàsát, ezért húz nagyobb ívet.
De lehet hogy tévedek, csak okoskodtam, látni még csak egyformán elégő keféket láttam.
A feszültség szabályozó nem úgy új, hanem egy másik motorról levett régi jól működő darab (nem elektronikus). Ezt félreérthetően írtam le az előbb.
De ugyan úgy elégeti a szénkefének a rugóját mint az előző,de csak az ellenálláshoz közelebbi felsőt az alsóval semmi baj nincs miért lehet ez?
Másik ami furcsának tűnhet, hogy nem jó ha a munkahengerben a dugattyú passzentosan jár.
kb. 0.1mm hézagnak kell lennie, azaz enyhén lötyögösen megy bele karmantyú nélkül, akkor volt a legjobb a fék viselkedése, bár ez a tömítettségen nem ront.
És persze mondanom sem kell, hogy patika tisztaságot kell tartani amikor rakod össze, mert a legkisebb szennyeződés is problémát okoz. Én mindig tiszta kézzel, tiszta rongyon, tiszta zsírral és fékolajjal rakom össze.
OK, csak azért mondtam, hogy egyértelmű legyen, mert sokan keverik.
Ha kézzel vissza tudtad nyomni, akkor az jó kezdés.
Meg kell nézni a karmantyú éleit. Ugye az végzi lényegében a tömítést, az olaj nyomása szorítja rá a felületre, így durva nyomást is elvisel áteresztés nélkül, ha rojtos, vagy le van szakadva az él, az nem fog rendesen tömíteni.
Tehát másik boltban érdemes körülnézni, ha nem sikerül nagyjából jókat összeszedni. Nekem is 3. lett a jó, tehát van bőven trágya köztük, és el tudom képzelni hogy ezt még fokozták.
Ha nem sikerül találni jót, akkor hidraulika boltban vegyél megfelelő méretű négyzet keresztmetszetű gyűrűt, vagy akár megfelelő méretű karmantyút. Ha szerencséd van találsz ilyet és az még mindig nem túl drága.
Ha nem sikerül, akkor van még egy drága megoldás. A Brembo ugyan ezt a féket adta el valamelyik régi BMW-re. Annak a karmantyúja egy az egyben jó az ETZ-re és azzal nincs minőségi probléma, viszont az drága. Ebayen szerezte be haver utoljára.
Illetve a dugattyú nincs megsérülve? Apró karc is ki tudja vezetni az olajat.
Az utángyártott dugattyúkon még a durva esztergálás nyomok is előfordulhatnak. Én egy ilyet felpolíroztam 2000-es vizes papírral, utána megszűnt a probléma.
Még annyi hogy beáztatom a fékolajba a karmantyút, illetve a dugattyút vékonyan bekenem hőálló zsírral, ez segít sérülés mentesen összerakni, illetve a por/víz ellen is jól véd, az után is hogy leszakadt a porvédő.
Tisztában vagyok vele hogy melyik a munkahenger. Az előző féknyeregnél a dugattyút kipumpáltam, kicseréltem a karmantyút, kézzel visszanyomtam a dugattyút és ugy sem volt jó. Ezt eljátszottam 3 garnitúra motorosbolti karmantyúval. Mielőtt cseréltem, előtte hibátlanul működött csak 2 évig nem volt használva és beállt az egész, ezért szedtem szét és cseréltem ki a dolgokat.
Szóval milyen praktikát kellene bevetnem a jó fék érdekében?
Avagy a legtöbb probléma megoldja önmagát, nem? :D
Mondjuk ha nem kötöd ki az sem gond, mert magától is elfüstöl olyankor az ellenállás :)
Az elektronikus szabályzóhoz ki kell kötni az ellenállást. Ha ez megtörtént, akkor valami zárlatod van.
A szénkefékről veszi le a teljesítményt, tehát ha az beég akkor túl nagy árammal terheli valami.
Sziasztok!
Nekem van egy 125-ös MZ TS motorom amin nincs töltés, vagyis addig van amíg a felső (ellenálláshoz közelebbi) szénkefének a rugóját össze nem égeti, most cseréltem benne új feszültség szabályozót és ezzel is ugyanez a probléma
Tudnátok segíteni. Nagyon megköszönném.
Sziasztok!
Nekem van egy 125-ös MZ TS motorom amin nincs töltés, vagyis addig van amíg a felső (ellenálláshoz közelebbi) szénkefének a rugóját össze nem égeti, most cseréltem benne új feszültség szabályozót és ezzel is ugyanez a probléma
Tudnátok segíteni. Nagyon megköszönném.
Munkahenger az az alsó, a főfékhenger a felső....csak hogy tisztázzuk miről is beszélünk.
Munkahengert meg lehet jóra csinálni, párszor már leírtam hogyan, de így is volt aki képes volt kalapáccsal beverni a dugattyút, meg fogóval kihúzni, na ezeket lehet is a kukába dobni úgy egyeben, mert a Brembo karmantyú sem segít már az ilyen gányolásokon.
A főfékhenger meg simán szétkopik, azon nem nagyon segít semmi. Kellő gondossággal, válogatott karmantyúkkal is évente kellet újra szerelnem, de levegősödött, (mert azért ereszteni nem szokása a szimmering miatt.)
Venni kell tenni Hyosung főfékhengert, vagy valami hasonló méretű robogóét, és azzal nincs gond.
Sziasztok!
Valaki nem tudja, hogy hol lehet értelmes minőségű karmantyút kapni az ETZ munkahengerébe? Amit a motorosboltban adnak, azoknál ereszti az olajat, mielőtt még értelmesen megszorítaná a tárcsát. Sikerült szereznem egy használt, jó állapotú komplett munkahengert, de ez is elfosta magát és lehet hallani hogy szörcsög, a nyomáspont is változik és olajos a munkahenger alja. Remélem valakinek sikerült megoldani hasonló problémát.
Egyébként az is működő megoldás, ha nem sikerül kihézagolni, hogy nem húzod rá az anyát, csak annyira hogy még könnyen forogjon a kosár, a biztosító lemez miatt úgy sem fog leesni.
Egyébkén érdemes új biztosító lemez rátenni, mert ha nagyon sokszor volt hajtogatva, kigyengül az anyag, és nem drága.
Ha ráhúzod akkor nem szorul a kuplungkosár és a tengely össze?
Azoknak lazán kell elfordulniuk egymáshoz képest, de a jókis utángyártott alkatrészek, vagy kifelejtett távtartó miatt, súródnak és az lemozgathatja az anyát a biztosítás ellenére is.
Ezzel a hézagolással én is kínlódtam, de szerencsére begyűjtöttem a hézagoló alátéteket és azok cserélgetésével sikerült egy 0.1mm hézagot állítani ami már elegendő.
Volt alatta és rálett hajtva.
Ma összeraktam újból remélem jó lesz.
Biztosító lemezt kell alá tenni.
Sziasztok!
SOS!!! Kupungproblémákkal küzdök. (ETZ 125) kuplungagyról a balmenetes anya párszáz kilóméterenként lepörög és szétesik pedíg izomból le lett húzva.Most arra gondoltam hogy loktite szalagot teszek a menetre és úgy húzom le az anyát. Szerintetek ez jó megoldás lehet? Ha esetleg van jobb ötletetek akkor annak örülnék.
Nyugodtan megveheted az utángyártottat.
Én kaptam egész jónak kinézőt, persze a drágábbat kértem.
A króm alatt nem látszik a csiszolás nyom, meg nem sorjás a lemez széle, és a lemezvastagság is megvan.
Kipróbálva még nem volt, de az előző olcsó is működött, csak ha az esztétika fontos akkor kell 2 évente cserélni.
De ha abszolut a minőség és esztétika a fontos, akkor börzén kell felhajtani nem használt eredetit, vagy gyártasz magadnak és lekrómoztatod. Persze ez így nem olcsó, mert csak egy rendes krómozás kerül annyiba mint az utángyártott kipu.
az szép :D....na de a gyári használt, meg annyira lutri, legalábbis, ha meghallgatni, belenézni nem tudsz, csak megveszed "képről". jobb fejek esetleg lefotózzák a belsejét.
Viszont jóhír hogy nem fog soha eldugulni az utágyártott, mert a belseje is szétrohad :D
Nekem is ilyen volt, elég ciki amikor a 150-es TS elindítja a szomszéd riasztóját :D
Az eldugultnál jobb az utángyártott, csak 1-2 év alatt szétrohad.
köszönöm a gyors választ...az oldalon található cikk szerinti tisztító módszer alkalmazására sajnos nincs lehetőségem...
Utángyártott verzióból egyik sem jó? (egy magyart találtam) Marad a használt vadászat? Mit javasolsz?
"... utalhat a koszos, tömődött kipufogóra?" - nem utalhat hanem utal.
Sziasztok,
Friss ts 125 tulajdonos lettem a napokban.
A motor tompa hangja, erőtlensége, gázra való lassú reagálása többet között utalhat a koszos, tömődött kipufogóra?
üdv
Tamás
Amióta találkoztunk, nincsen töltésem, előtte sem volt, akkor a főtengely ütése miatt nem próbálkoztunk tovább. Ez egy másik blokk, másik álló és forgórésszel.
Na abból lenne szép füstölés :D
Nem kell.
De legutóbb le volt kötve és működött a szabályzásod. Mit variálsz te állandóan? :)
sorszám: 46322 (140878)
( előzmény: 150esRolleres, 2013-09-23 08:56:08)
Kikötöm, de át kell kötni egy darab vezetékkel?
Mérjed az akku feszültséget. Elektronikus szabályozó esetén az ellenállást ki kell kötni.
sorszám: 46319 (140875)
( előzmény: 150esRolleres, 2013-09-23 08:03:52)
Azt hogyan tudom leellenőrizni, hogy az elektronikus fesszabom jól működik e? A mechanikusnál a jobb oldali érintkezőjét odaszippantja mikor már beindult a motor, és olyankor melegszik a piros-zöld vezeték. A bal oldali érintkező pedig középen van.Az ellenállás tekercset lecseréltem, mert elégett, valszeg az elektronikustól.Egy gyors fejtágítást kaphatok valakitől?
De ne aggódj, 5 évet adok neki és az elektromos járművek fognak terjedni veszettül. Azzal nincs ilyen gond...ott lesz más :D
Hát ja. Mondjuk ha fél évre leállítod a motort, minimum elzárt benzincsappal kell kijáratni az üzemanyagot. Én mondjuk, ha nem közvetlenül másnap megyek a motorral, akkor is így állítom le. De még jobb ha kiborítod az úszóházból.
Főleg az 5-10% etanol tartalom ami a problémát okozza. Megköti a levegő nedvességét és ezzel szétmarja a réz alkatrészeket, aztán amikor elpárolog a benzin, a réz oldat lerakódik zöld zselé formájában és beleköt mindenbe, még ha maga a fúvóka nem is károsodott végzetesen.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|