:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hát azt hiszem, most szólok hozzá utoljára, mert nem igazán érdekes a téma.
Utoljára leírom leegyszerűsítve:
1, A rezgőnyelv úgy kapcsol, hogy rezeg. Vagyis kapcsol! Ráadja a teljes gerjesztést, majd leveszi, majd átküldi egy ellenálláson. Egy elektromágnes húzza a rezgőnyelvet, ha leesik a feszültség, összeomlik a mágneses tér, a rezgőnyelv fixen odcuppan az érintkezőhöz, az elcuppanás sebessége, meg nem 1/100s lesz! (És még ívet is húz, ami tovább lassítja a leszabályozást!)
2, Ha azonos a teljesítmény, de a feszültség emelkedik, akkor az áramerősség csökken. (És fordítva)
3 A szövegkörnyezetből kitűnik, hogy a terheletlen generátor alatt, azt értem, hogy nincs rákötve semmi terhelés. (Vagy csak kis terhelés van rákötve.) A többit elhanyagolhatjuk.
Na szóval:
Ha leesik a feszültség, az a bizonyos rezgőnyelv nem rezeg, hanem fixen rákattan az érintkezőre, és a max gerjesztést tolja a generátornak. Ami az előző példában 1V, mert oda esett le a feszültség. Akksi nincs, a gerjesztés is 1V, Mint írtam a feszültségszabályzó 1V-nál nem rezeg, fixen odaragad!
A generátor iszonyat túlterhelve összeszedi magát. (Minden túlterhelve, mert állításod ellenére 1V és 49W, az bizony 49A) De idővel a feszültség felszalad, ettől (Mivel nincs puffer) a gerjesztés is felszalad, amitől a feszültség meg még jobban felszalad... és így tovább. Ennyi, elérjük az ideális feszültséget, a fesszabályzóban elkezd kialakulni a mágneses tér, amitől a fesszabályzó kapcsolna, de akkora már olyan sebességgel szalad fel a feszültség, hogy a kapcsolásig messze túllépi a normálist.
És persze utána még lengése is van a dolgoknak, amivel most ne foglalkozzunk.
Ettől sem egy fix ellenállás, és egyik más részegység sem óv meg, amit itt még nem említettünk!
Hát lebutítva valahogy így történik.
Na és itt lezártam a témát, mert már nekem is unalmas, nem még másnak, tisztára agyonnyomjuk vele a fórumot!
Tanulság: mindenki tegyen azt a MZ-vel amit akar, én majd inkább akkumulátorral használom!
Akinek beindul akku nélkül az ügyes (Vagy rövidtávfutó...), akinek pedig az elektronika is bírja a járatást az a legügyesebb! :-)
"ez a generátor erős induktiív jellege miatt korlátozza a feszültség túl gyors felfutását" Na, ezt visszavonom, az induktív jelleg generálja a feszültségcsúcsokat gyors áramerősségváltozás esetén, a terhelés pedig csökkenti az áramváltozások sebességét, ezáltal a feszültségcsúcsokat. Így pontos.
Ezt írod: „egyszerűbb, ha elhiszed nekem”. Ez nálam nem működik, látni akarom a mérési eredményeket. Ezt írod: „És terheletlenül a generátor felfutása is sokkal gyorsabb mint amit a fesszabályzó követni tud.” A valóságban a generátor mindig kap terhelést. Itt van rögtön a gerjesztőkör. A forgórész ellenállása a Haynes Manual szerint 4,3 Ohm, tehát ha 12-14V-ot megkapná, 2,8-3,2A áram folyna át rajta. Persze a fesszab miatt ez fordulaton nem folyik át, de a fesszabban van egy ellenállás arra a célra, hogy ha épp nem a gerjesztőkörön, akkor azon keresztül menjen az áram, hogy ne „rángassa” annyira az áramfelvételt. Tehát az ETZ-ben a generátoron mindig van terhelés. Másik kérdés a magas feszültségek kialakulásának sebessége. A fesszab rezgőnyelves kivitelű, tehát az érintkező folyamatosan rezeg a gerjesztőkör és a terhelőellenállás között. Tehát a fesszab nem (ki/be)kapcsol, hanem négyszögfeszültséget ad a gerjesztőtekercsre, a gerjesztőáramot ennek kitöltési tényezőjével változtatja. Ennek frekvenciája kb. 100 Hz. A fesszab elvi reakcióideje a rezgés periódusideje, azaz kb. 1/100 mp. Ez elegendő, hiszen, mint láttuk a generátor terhelve van, ez a generátor erős induktiív jellege miatt korlátozza a feszültség túl gyors felfutását. Ezt írod: „28W(gyújtás)+21W(Féklámpa)az ekkor pont 49A”. Helyesen: 28W+21W=49W, Ez 12V-on 4,1A, 14V-on 3,5A, tehát NEM 49A. Ezt írod: „De ez az egyik baj, a nagyobb az, hogy a minimumok pedig 0V környékén vannak.”. Ez magyarázd meg, a 0V miért káros a diódákra. Ezt írod: „Na mindegy, ha nekem nem hiszel, ki lehet próbálni!”. Igen, ki akarom próbálni.
Sziasztok! Eladó egy Etz 125 ös motor papirok minden rendbe , törzskönyves,korának megfelelő állapotban! Érd.:etzrider@freemail.hu
kérésre képeket küldök
Sziasztok!
Fogyasztási probléma miatt írok ide.Az ETZ 150-es gépemnek elég nagy az étvágya.100km/7.5Liter-t betud nyalni.Még bejáratós a motor, de szivatógumi ép, gyujtás bevan lőve, karbi is, mert a gyertya szép barna(NGK b7hs).3000-4000-es tartományban pörgetem a motort, tehát annyira nemis erőlködik, nemis pörög.Szerintetek a bejáratás miatt eszik ennyi?Ha bejáródik akkor majdnem a feléig kéne vissza esnie a fogyasztásnak, márpedig szerintem az nagyon nagy arány.:/
http://www.szon.hu/hirek/Auto/cikk/nem-csak-a-sebesseg-szamit/cn/haon-news-FCUWeb-20070816-1046534747
Ezzel bemutatom a motorom és jómagam
sziasztok
Írtam:"egy potméterrel adagolható a gerjesztés"
Persze a padot azonos fordulaton pörgeted, a generátort indításkor is szigorúan le kell terhelni, a padot felpörgeted, és a potméterrel feltekered a gerjesztést, hogy normálisan töltsön, közben nézed mekkora a gerjesztés, a terhelés, mit tölt stb stb.
A pad egyébként lényegtelen, azonos fordulaton forgatja a generátort, más dolga nincs!
(Ami egyébként nem is olyan egyszerű, mert egy leterhelt generátort nagyon nehéz megpörgetni, kis terheléssel meg szinte semmi.)
Mint írtam a pad egy hulladék 10 éve áll, és régen is egy kisipari szar volt, és nem is biztos, hogy még működik!
Van egy böszme kb 4 KW-os villanymotor rajta, egy rögzítő a generátornak/dinamónak, és ennyi az egész. Gumi teteje van, hogy ne legyen balhé. Egyébként egy sima vas asztal. Amúgy ékszíjjal hajtja rajta a generátort, vagyis a MZ-hez nem jó!
De nem a pad a lényeg, az csak hajt, itt a műszeren múlik minden!
Mivel ugye háza nincs, a generátor a MZ-ben marad, csak úgy lehet kimérni.
Nekiállhatunk, de egyszerűbb, ha elhiszed nekem, a műszer elektronikus, és sokkal gyorsab a mintavételezése mint a mechanikus feszültségszabályozó kapcsolása! És terheletlenül a generátor felfutása is sokkal gyorsabb mint amit a fesszabályzó követni tud. A csúcsok még pusztán a fordulatszám változás/gyújtás áramfelvétel miatt magasabbak mint gondolnád! De ez az egyik baj, a nagyobb az, hogy a minimumok pedig 0V környékén vannak.
Dióda pedig a MZ-ben is van,az erre nagyon érzékeny, így az az elző amit tönkretesz!
Csináljunk egy nem tankönyves példát! A gyújtás áramfelvétele legyen az egyszerűség kedvéért 28W.
A feszültség ugyancsak az egyszerűség kedvéért legyen 14V. Vagyis áramerősség 2A (Ez Kb reális is)
Ráfékezel, puffer nincs, a feszültség a szabályozó kapcsolásáig egy pillanatra mondjuk 1V-ra esik. (Hidd el megteszi!)
28W(gyújtás)+21W(Féklámpa)az ekkor pont 49A. Na ezt a nyakast kapják a diodák!
Majd megjön a csúcs, akkor meg áramerősség sehol, de a túlfeszültségtől kapják a következő nyakast!
Mindezt valojában nem csak, ha be/ki kapcsolsz valamit, hanem minden egyes nyamvadt feszültségszabályozó kapcsoláskor!
Ami, ha változik a fordulatszám, akkor elég sűrű dolog!
Na mindegy, ha nekem nem hiszel, ki lehet próbálni!
Azért kérdem, mert ha a padon megemeled a generátor fordulatszámát és nem veszed vissza a gerjesztőáramot, akkor persze, hogy 100V-ot ad le. Szerintem az a 1/2-1 mp, amíg az ETZ felpörög, elég arra, hogy a fesszab közbelépjen. Egyébként állok egy ilyen vizsgálat elébe, de a generátor a blokkban marad! Nyerget levesszük, ott rá lehet mérni.
Erre nem emlékszem, talán a dinamósokra igaz, mert 3000 alatt már csak minimálisan tölt, ezért aksi nélkül, bekapcsolt fogyasztókkal leáll.
Ezen a generátor mérő padon van fesszab is, vagy potival lehet a gerjesztésen változtatni?
Most,h írtad a fogyasztókat, szerintem a betolásos esetben mintha azt írták volna,h világítás és minden egyéb nélkül lehet csak így használni.
Akkor itt a nagy véleményeltérés oka!
Van otthon tuti feszültségmérőm, kb 15 éve vettem 45000 forintért, ami akkor meghaladta egy átlagmelós havi fizetését, úgyhogy tényleg tuti! Akkoriban egy generátor-dinamó-önindító felújító válalkozásunk volt. Még megvan a generátor tesztelő padom is! (Bár az nagyon ramaty állapotban van.) Na a lényeg, hogy az tudja regisztrálni a csúcsokat, tud gerjesztést adni, és egy potméterrel adagolható a gerjesztés, közben pedig méri, hogy mi történik.
Tud nagyfeszültséget is indukálni, amivel a tekercsek esetleges áthúzását lehet kimérni.
Ebből a sok sok funkcióból nekünk most csak a sima feszültségmérő kell, a feszültségcsúcs regisztráló képességével. Sajnos grafikont nem rajzol, mert az a gép mocskos drága, de egy digitális kijelzőn kiírja a csúcsokat. (Számban, és asszem csak 3-at tud megjegyezni)
Ha nagyon kisérletezgetni akarsz elhozod a motorodat, akksi nélkül rámérünk. pl 2000-es fordulaton ketyeg a motor. (A gyújtás miatt már ott is össze vissza fog tölteni...) Te nem kapcsolsz be-ki semmi fogyasztót, húzol neki egy bő gáz mondjuk 6000-ig, és van rá egy tank benzinem, hogy a csúcsfeszültség verni fogja a 100V-ot!
Egyébként az index- féklámpa páros is kb 6-7A, ami a generátor teljesítményéhez mérve nem kevés!
Bocs, ne bántódj meg, de az hogy te mit tudsz elképzelni, egy dolog. A lényeg viszont, hogy a mérnökök mit tudtak odaképzelni, majd megvalósítani. Ha ezt írásba is adták, akkor jó eséllyel úgy is van. Ha ők le merték írni, hogy aksi nélkül üzemeltethető, akkor az bizony üzemeltethető.
Természetesen a fesszabnak időre van szüksége, nyilván aksi nélkül a fogyasztók ki-be kapcsolásakor mondjuk 6-24V között fog ingadozni. Az ETZ-ben az egyenirányító diódák kivételével semmilyen elektronikus áramkör nincs, ezért ez nem okoz gondot, bár lehet, hogy egy izzó kiég. De ha járó motornál lekötöd az aksit, akkor több száz v-os fesz is keletkezhet. Azért azt tudnod kellene, hogy a gyártók az ilyen figyelmeztetésekhez a legrosszabb esetet veszik alapul. Tehát nem 100%, hogy tönkremegy valami helytelen használatkor, de van esélye, hogy tönkremehet. Mondjuk van egy alaposan lemerült aksid, 10-15 amperrel töltődik és az szakad meg. Lehet, hogy ha egy jól feltöltött aksit kötsz le, semmi baj nem lesz. A fogyasztóid ennél jóval kevesebb áramot vesznek fel (egyenként), így a megszakadó áram is kisebb, ráadásul a kapcsolót érintkezői csak kissé távolodnak el egymástól, ezért ki tud akakulni a megszakítási ív, ez jelentősen mérsékli az áram időbeli csökkenésének az ütemét.
Többször írtam is, hogy el tudom képzelni, hogy a forgórészben marad mágnesesség.
Azt, hogy ettől beindul a motor, azt már nehezebben.
Viszont, hogy akksi nélkül agyonver mindent, annak ehhez semmi köze.
Hát őrület, mégegyszer hozzá kell szólnom! :-)
Vagyis, szerinted ha betolod akku nélkül és (tegyük fel) járni fog a motor, akkor akkor már nem indukál nagy feszültségcsúcsokat, mert azt csak egy alkalommal, az akku levételekor teszi?
Miközben folyton változik a fordulatszám akát többszáz %- ot is, bekapcsolod az indexet, fékezel(Féklámpa) stb stb. És mindez akár egyszerre történik! A feszültségszabályozó persze időeltérés nélkül kapcsol is(Mert jó gyors mechanikus DDR!) :-) a generátor forgórész is időveszteség nélkül fel és le mágneseződik!
Így a generátor persze rezzenéstelen arccal minden időpillanatban pont annyit produkál mindíg amennyi kell... :-)
Lehet, hogy a könyv ezt írja, de szerintem ezt te sem gondolod komolyan!
Na, megfejtettem a titkot. Attila és a többiek figyelmen kívül hagytak 1 dolgot. Attila felsorolta, mint van a generátorban. Úgy tűnik viszont, hogy a forgórészt nem nézte meg elég alaposan. Mi van a forgórész végén? A BÜTYÖK! Érintsd csak hozzá a csavarhúzód hegyét, gyengén, de érezhetően ragaszkodik hozzá. Itt van a remanens mágnesesség, ami felgerjeszti a generátort.
Egyáltalán nem mond ellent. Ha már jár a motor, valóban nem szabad levenni az aksit, mégpedig azért nem, mert megszakad a töltőáram és ilyenkor a generátor, mint erősen induktív jellegő egység, hirtelen (és ezt nem tudja a fesszab kiszabályozni) nagy feszültségcsúcsot generál és ez tönkreteszi a diódákat. De a betolás más eset, hiszen csak 1 szőkenő akarná betolni járó motorral... De a szőkenők ritkán motoroznak MZ-vel. Attila, senki sem kényszerít arra, hogy vitatkozzál. A motorbetolásos kísérletet abszolút komolyan gondolom.
Na, ha még mindíg ez a téma, akkor mégegy hozzászólás:
"Tekintettel arra,hogy a motor forgása közben a váltakozóáramú generátor és az akkumulátor közötti kapcsolatot nem szabad megbontani..."
Ha jól tévedek, ez az idézet is abból a könyvből származik, ami némileg ellentmod a többi idézetnek.
Lehet, hogy tényleg tankönyvien érvelek, de ha szétszeded az ETZ generátort és megnézed rájössz, hogy pont olyan mint amit tanítanak. Semmi extra, egyszerű mint a szög. Jön belőle 3 drót, az a 3 fázis, a testjén a test, és egy szál megy rá az meg a gerjesztés.
Na de már tényleg unom a témát, és nem érvelek többet, mindenki azt tesz a motorjával amit akar. Én az enyémet nem fogom akkumulátor nélkül járatni, mert véleményem szerint az idővel odaver minden elektronikát.
Neked is azt javaslom, hogy vasárnap reggel mikor felébredsz, ne dobd ki belőle azt a szar akksit. Told be úgy, hogy benne van, és tuti nem lesz semmi baj!
A motortolásos kisérletezés természetesen vicc volt! :-)
Balázs:
Hát ez elég szarul hangzik, ha jól sejtem akkor itt te voltál a hunyó, így a bizosító sem fizet. (Neked)
Mindenesetre örülj neki, hogy te megúsztad.
Mostanában egyébként azt vettem észre, hogy tényleg kiment a divatból az irányjelzés. De erre azért nem lehet adni! Én is van hogy ácsorgok a kereszteződésben, és mindenki lekanyarodik mellettem index nélkül.
Ez főleg a körforgalmakban szokott bosszantani!
Így van, szükségmegoldás. Csakhogy elkövetsz egy hibát, mint a fiatalok általában. Azt írod: "Hát szerintem egy akksi ritkán szarik be egyik napról a másikra...". Nos, ez igaz 2007-ben a piacgazdaságban. De az ETZ-t 1981-ben a szociban tervezték. Nagyon más világ volt akkoriban és ez a termékek minőségére is igaz. Akkor pl. olyan nem történhetett meg, hogy egy tévét a Keravillból bontatlan dobozban elhozunk. A tévét ki kellett venni és kipróbálni és még így is előfordult, hogy otthon már nem működött. Aksinál dettó ugyanez. Reális esélye volt annak hogy egyik pillanatról a másikra beszarik.
Hát szerintem egy akksi ritkán szarik be egyik napról a másikra...
Másrészt meg le van írva az adott motor kezelési kézikönyvében,h mit kell tenni és kész.Nem feltétlenül kell azt felülbírálni(kivéve ha nagyon nem tűnik használhatónak).Szerintem itt egy áthidaló jellegű szükségmegoldásról van szó, ami nem azt jelenti,hogy egész nyáron tologatva indítjuk kedvenc motorunkat.
A hozzám hasonló prolik nagy ívben elkerülik vagy fokozott óvatossággal közelítik meg az olyan nagyemberek autóit, mint polgármester vagy bármilyen képviselő, hiszen ők a nép akaratából kerekedtek az egyszerű pórnép fölé...
Kedves Szocimotoros társak!
Akor most következzék egy baleset forgatókönyve, már csak azért is hogy mások tanuljanak belőle.
Tegnap munkába indultam a kis 250/1-es Mz-mel, megláttam a polgármester autókáját és utánna húztam, mentem mögötte egy 50-es tempóval, amerre mentünk volt egy domb, annak a tetején egy kereszteződés. Balra a TÉESZ iroda jobbra egy alárendelt út. Az Úr kihúzódott középre mint aki balra megy, index nem volt. Közötte és az út széle között volt kb 1,5 méter. 40-es tempóval közelítettem meg és jobbról el szerettem volna mellette húzni. Merthát ugye aki középre húzódik az balra megy tanították. Nem így történt..... A járgányon elferdült a kormány, a lábtartó és eltört a kormány végütköző meg lett egy kétujjbegynyi horpasz a tank elején. Az Opel Corsa jobb első ajtaja kapott egy csodás horpaszt kb 2-2,5 tenyérnyit a karom meg levitte a BEHAJTOTT jobboldali tükör burkolatát. Nos kedves tavarisok, ebben a helyzetben én sem voltam tisztább mint őméltósága mert belemertem abba a játékba menni hogy ő balra megy tehát jobbról elsunnyoghatok mellette. Ennek eredménye lett ami, meg nekem a levert baloldalam, szerencsére megúsztam zúzódásokkal levertem a sípcsontom meg a bokám, és a vállam. A fentieket azért írtam le hogy mindenki tanuljon a káromból és a helyzetből!
Balesetmentes közlekedést!
Balázs
Amugy télleg kezd hosszadalmassá válni ez a téma de hasznos a vasárnap reggel érvet tekintve:))
A könyvek szerint sima gyújtás állásban lehet betolni.
És ha vasárnap reggel felébredsz valahol, ahol nem otthon vagy, hazamennél, de az aksid beszart, na akkor mi az egyszerűbb?
Akkor érdekes eredmény lesz mert amint le is írta az Attila gépén nncs bekötve az a kapcsolóállás.
Nem lenne egyszerűbb venni egy új akksit, mint a betolás amúgy is körülményes műveletéről vitatkozni? :)
Mikor vezetésre jártam egy kis ETZ-s srác odaadta az akksiját a tanulómotorhoz,mert azt hitték a "vadmacs"-ok, hogy az a baj.És a tanulómotor utána se nagyon ment ő meg be tudta rugni a motorját akksi nélkül.Azóta se tudom hogyan csinálta, de nem tolta meg az tuti.
Attila! Újra a szokásos módon érvelsz. Az iskolában valóban így tanítják, én így is tanultam (Kandó erősáramú automatika). De az iskolákban az általános megoldásokról van szó, az gyárak pedig gyakran speciális termékeket állítanak elő. A munkám során gyakran szembesültem azzal, hogy jé, itt van egy termék, ami nem pont olyan, amilyennek tanultam, hogy lennie kellene. A betolást biztosan nem lemerült aksira értették, hiszen az a keletkező gyenge áramot azonnal elszívná. Hogy a fordítási hibát kizárjuk, itt van németül is: http://www.mz-hilfe.de erre kattints: Vorstellung der MZ ETZ 250. Itt van a Kraftfahrzeugtechnik folyóirat cikke 1981-ből. A cikket az MZ gyár három mérnöke (főkonstruktőr, kísérletek vezetője, megbízott vezető tervező) írta. A Bild 10 alatt a baloldali hasáb alsó harmadának az elején ezt voltam kénytelen olvasni: Die Lichtmaschine weist gute Selbsterregereigenschaften auf, so daß auch ein Betrieb ohne Batterie moglich ist. Ez azt jelenti, hogy jó öngerjesztő képessége van és aksi nélkül működik. Fordítási hiba kizárva. Most el lehet dönteni, hogy az egyébként nagyra becsült fórumos kollégáknak hiszünk, vagy az MZ gyár vezető mérnökeinek. Én az utóbbira szavazok. Attila: benne vagyok a kísérletben, de azt, hogy a ki ül a motoron, a gép tulajdonjoga dönti el. Ha enyém a motor, én, ha a tied, te. Nálam alapelv, hogy egyes dolgokat (fogkefe, motor, stb.) nem kérek és nem adok kölcsön.
olyan nekem is volt hogy nem állt le kulcsal, de ez nem akart akkor sem mikor levettem a gyertyapipát! :) kb 1 percig forgott 8000-el! Hirtelen nem tudtam mit csináljak! Végül kivettem a súbert és így megált!
hali mindenkinek ÓLCSÓN ELADOK 250-ES MZ CUCOOKAT
irjátok meg mi kell a buster_88@citromail.hu-ra
küldök képet az alkatrészröl természetesen
És még mindig él a téma!!! :-)
Már nem akartam hozzászólni, de még egyszer összefoglalom a gondokat.
(Mint írtam jól eltértünk az eredetitől!)
A generátor váltakozó áramot termel, az elektromágnesnek (Forgórész) pedig egyenáram kell. Vagyis élből nem tudja gerjeszteni önmagát.
Ha pl a 3 fázist egyenirányítjuk, és egyenesen rákötjük a gerjesztésre az egészet, akkor sem megy, mivel előbb gerjeszteni kell az elektromágnest, és csak utána kezd tölteni. Gerjesztés meg ugye csak akkor lenne, ha már töltene. Szóval ez a 22-es csapdája, töltés meg sehol. Ez a tiszta elv.
Na de, mint már írtam el tudom képzelni, hogy az évek során a forgórész vasrészei kicsit felmágneseződnek, és akkor elindul a folyamat. Persze ilyenkor nincs fogyasztó, nincs fesszabályzó, így a feszültség felszalad, addig míg le nem ég valami!
Ezért az életben nem ilyen egyszerű a bekötés. A gerjesztést ezért ugye a fesszabályzó adagolja, ami fogyasztó, a diódáknak van nyitási feszültsége, amit meg el kell érni, úgy, hogy közben ott a legnagyobb fogyasztó a gyújtás!
Ezért nehezen tudom elképzelni, hogy be lehet akku nélkül tolni, még ha némi mágnesesség maradt a forgórészben.
Vadmotoros
Ha a tiéd valami csoda folytán tényleg be lehet tolni, mond meg apádnak ne használja akku nélkül, ha jót akar!
Ha beletesz egy döglött akkut, nincs veszély, tuti nem éget le semmit, és még tuti betolható is , mert némi fesz. még a legdöglöttebb akksiban is akad. (Tized voltok is elegek hozzá, hogy beinduljon a folyamat, és elinduljon a gép!)
Akkor vegyük át mégegyszer.A gyujtáskapcsoló azon állása szünt meg amelynél blablabla be lehetett tolni.A betolás lehetősége nem szünt meg, csak nem abban az állásában hanem a gyujtásállásban lehet betolni az etz-t.Azt páran már irták hogy lemerült akksinál be tudták tolni.Itt igazából a vita nem ezen volt hanem hogy akksi nélkül is be lehet-e tolni.Remélem te sem haragszol az irásomért.Szerintem azt nem irja ebben hogy nem lehet betolni gyenge akksinál.
hello Bálint
Nem volt elektronikus gyújtás Egerbe.
Írj mailt mire jutottál.
Üdv.:Ervin
U.i:Franka
Lehet,hogy tévesen értelmeztem?
Idézet a könyvből: "Csökkent a gyújtás-és világításkapcsoló kapcsolási helyzeteinek száma is.Tekintettel arra,hogy a motor forgása közben a váltakozóáramú generátor és az akkumulátor közötti kapcsolatot nem szabad megbontani,megszűnt agyújtás-és világítákapcsoló azon,amelynél az akkumulátor megghibásodása esetén a motorkerékpárt be lehetett tolni."
Ebből viszont az következik,hogy tolásra nem indul a motor,a generátor sajátos tulajdonságai miatt.Nem tudom,hogy a fordító hogyan értelmezte, a generátornak akkor is szükséges a gerjesztő áram,a nélkül nem üzemel.
Remélem nem tekinted sértegetésnek ,vagy személyeskedésnek az irásomat.
Esetleg lenne cserébe egy Daytona thunderbolt gyújtásom!
MZ bármit megcsinál!
Tegnap nem tudtam leállítani a gépet kulccsal, ma meg jó!....
Amúgy kéne nekem egy 150es karbi! ha valaki tud ne kíméljen!:P
ímél: feher-eger@freemail.hu
kössz: $
egy tank benzinbe hogy be birom indítani aksi nélkül :P ja és az apám 2-3 héten keresztül nyúzta aksi nélkül, eddig semmi baja...
sorszám: 22227 (81418)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-08-16 20:54:07)
Ezt meg kéne nézni, mert eléggé hihetetlen amit ír.
De esetleg felmágneseződött a forgórész és elég nagy fordulat mellett tényleg van akkora mágneses tere, hogy indukálódik az állórészben némi feszkó. Az akksit ugye ilyenkor nem kell tölteni - hiszen nincs - így minden feszültség a gerjesztésre megy vissza és valami kialakul. Elméletileg lehet.
Egy kicsit felületesen olvasol már bocs.Nem azt irja hogy tolással nem inditható,hanem azt amit már eddig is beszéltem hogy az etz kapcsolón nincs az az állás mint a ts kapcsolón.Magyarul eggyel kevesebb a kapcsolási állás.Az etz könyvek szerint a GYÚJTÁS állásban lehet betolni.Én már belátom hogy nincs igazam.Valószinű forditási hiba és azt akarták irni a németek hogy betolható ha lemerült az akksi.Lehet ezt ugy értelmezte a forditó hogy nem is kell akksi.
alószínű nem indul be csak ha már megy akkor lehet aksit kivenni. De hiába van erről téma ha a generátor aksi nélkül megy akkor rövid időn belül tönkre megy a fesszab. Autónál sem szabad aksi nélkül üzemeltetni, én már jártam meg így ,egy generátor 16 000Ft volt.
Gyári cucokkal? Aksi nélkül be tudod tolni? Semmi babetta gyujtás, meg miegymás?
Helló!
Nekem megy aksi nélkül is (ETZ 125), részemről a téma lezárva.
Még mindig ez a téma? Jó kitartó! :-)
Gyere el Esztergomba segítek kísérletezni!
De én ülök rajta, és te tolod! :-D
Bocs fiúk!Lehet,hogy nem ugyanazt a könyvet néztétek.A Wolfram Riedel-Christian Steiner féle MZ hogyan tovább? című 1983-as könyv 190. oldalán az ETZ rő azt állítják,hogy tolással nem indítható,nincs is ilyen állása a gyújtáskapcsolónak.Nem veszekedést akarok szítani,csak ez is egy könyv.
Csáó
Jön valaki Kunmadarasra 19.-én??
Gyorsulás,streetfighter,1smás.
Bocsi hogy beleszolok nekem etz150(1987) gyujtáskapcsolon van jobbra 2 állás, 1 park,2.állitolag a az akksi nélküli üzemmodhoz való.
Bár sose probáltam.Tolni már toltam lemerült akksival 2-3méter és röffff.De az rendes gyujtás állásba.
Bocsi hogy belepofáztam.
Üdv Dlaca
Semmi gond. Ez is csak azt igazolja, hogy valamit a könyvekkel szúrhattak el. Mert így már ketten is igazoljuk,hogy nem indult el. De lehet, hogy valami rosszul volt csinálva.
Egyik barátomnak is volt anno Tz-je. Én személy szerint nem próbáltam ki ezt, de ő azt mondta, hogy neki se indult akksi nélkül, akármit is csinált.
Bocs, hogy beledumáltam!
mzzzz
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|