:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Nézd. Eleve nehéz, ha nem lehetetlen távsegítséggel diagnosztizálni egy problémát, egy laikus közvetítésével.
Én és itt még páran szeretünk segíteni. Laikusoknak is szívesen elmagyarázzuk ha lehetséges. Nem sajnáljuk a tudást.
De ha nem válaszolsz a kérdésekre, akkor nem fárasztom magam, mert kétirányú kommunikáció, interakció nélkül nem túl szórakoztató. Erre ott vannak a szakkönyvek, wikipédia, vagy google
Tehát VAN szikra kivett gyertyánál, vagy NINCS szikra?
Ha megmondod, akkor válaszolok én is. ;-)
Lehetséges,hogy elnyírta az éket,és elfordult?Nincs helyén az ékpályában?
Mikor leér a dugó akkor nyit.Miért?
Szóval nem értesz hozzá :)
Amíg nem szikrázik, mit akarsz állítani?
Szerezd meg, vagy töltsd le az "MZ hogyan tovább" c. könyvet. Abban minden le van írva.
Gyújtás értékei 3mm felső holtpont előtt, 0,3mm megszakító hézag.
Hogyan kell beállítani,milyen értékekre a megszakítót ?
Villanyhoz mennyire értesz?
Nagyvonalakban, akkut->gyújtáskapcsoló->trafó->megszakító kört kell ellenőrizni egy műszerrel. Ha ebben a körben folyik áram, megszakít a megszakító és nincs szikra akkor trafó hiba.
Üdv!
Vettem egy mz ts 125-öt nagyon szép állapotú,visoznt nincs szikra.A bekötés elméletileg jó!Aksi rajta,minden a helyén.Mivel kezdjek? Vagy házilag hogyan tudom kitapasztalni,hogy mi lehet a ludas ?
Töltésben van szerepe.
A mechanikus feszültség szabályzó kapcsoló átmenetét hidalja át egy köztes fokozattal.
Így kevésbé szikrázik.
Elektronikusnál ilyen gond nincs.
Én mondjuk laikusként azthittem h annak a tekercsnek a töltésben van szerepe, meg máshol eddig nem írták h bajt okozhat. De ha eddig nem volt vele baj akkor megfér a helyén, majd max a téli karbantartószezonban leszedem :D
Akkor jó :) nekem elfröccsent mint egy biztosíték lehet hogy eleve zárlatos volt már :)
Viszont akkor is feleslegesen melegszik ott.
Hát ez jó, mert nekem amióta fennvan az elektronikus azóta maradt a helyén is az állórészen a tekercs :D Eddig nem égett le semmi.
Köszönöm a segítséget! Igazából én hozzá sem nyúltam egyáltalán, úgy hagytam ahogy kaptam. Csak kvázi szöveges segítségre vadásztam,mielőtt hozzányúlok, ha már a rajzokból nem sikerült belőnöm a dolgot.
Momentán nem világos mit hova kötöttél, de szerintem csúnyán össze vissza van.
Azon a fesszabon sorrendben 5 csatlakozó van.
1. B+ ezt a Battery azaz az akku + felére kell kötni, biztosítékon keresztül.
2. D+ ez a Dinamó pozitív fele, ez az egyik szénkefe, ami mellé oda van írva a D+ és amúgy az ellenállás alatt van.
3. 61-es ide a visszajelző izzót kell kötni, de amúgy azonos a D+-al.
4. DF ez a gerjesztés, ami az ellenállás másik felén található saru, szintén oda van írva.
5. D- ezt simán a testre kell kötni, pl arra a csavarra amivel felraktad a szabályzót. A dinamónál ugyan ez szintén testre van kötve, így a vázon keresztül jut el mindenhova, de ha neked van erre vezetéked felhozva a dinamótól, akár rá is dughatod. Bekötési rajz szerint van ilyen vezeték.
Ha elérhetőség kell: http://mullerelectro.atw.hu/
;)
Teknőc
Hát ez nagyon jó, akkor lehet a fesz. szab. sem működik már jól gondolom. de nyilván innentől kezdve már méricskélni kellene a dolgokat. és "DF" ponttal mi a helyzet?
Igen. Ki kell kötni, az elektronikus szabályzóhoz, mert vagy a szabályzó, vagy az ellenállás füstöl le.
Sziasztok!
6v-os elektronikus indexrelé kellene nekem Ts-re, ha jól tudom bizonyos Sub-ee csinál ilyesmit. Van neki elérhetősége? Tapasztalatok?
Köszi: L.
Sziasztok!
6v-os elektronikus indexrelé kellene nekem Ts-re, ha jól tudom bizonyos Sub-ee csinál ilyesmit. Van neki elérhetősége? Tapasztalatok?
Köszi: L.
Üdv urak!
Most egy kis elektronika:)
Elektronikus feszültségszabályozó (6 V-os magyar feliratos fehér címkés) használata esetén valóban nincs szükség a gyújtás állórészén található ellenállástekercsre?
(a gépet - TS 125 - egyébként úgy kaptam, hogy rajta volt, történetesen feketére égve, de be is volt kötve, azóta vettem új tekercset)Jelenlegi szituációban a töltésjelző lámpa nem világít, amikor a gyújtást ráadom, se tekerccsel, se nélküle. A tekercs alatt lévő saruról induló vezeték egyébként a fesz. szab. "B+" pontjába megy, a "DF"-en meg nincs semmi.. köszi, ha foglalkoztok a gondommal!
Köszi a tippet, megpróbálom majd ezzel!
Köszönöm szépen,hogy időt szántatok a problémám megoldásàra!
Valamennyire melegedhet. Csekély szikrázás mindig van a kommutátor és a keféket között.
Ha rendesen meg van tisztítja a kommutátor és nem üt, a felülete sima, nagy baj mar nem lehet az ebből származó melegedésből.l
Szia Árpád! Tegnap nekiugrottam megint az Mz-nek. Amit először megnéztem a szénkefe volt,amiből a múltkor zsír újat szereltem be.Hát igazad lett,a vezeték ami bele van építve,ki volt lazúlva.Na raktam helyette egy régit,amiben stabil a madzag és az össze vissza szikrázás meg is szűnt.Mostmár csak a kefe és a kommutáror között làtszik némi kis szikra.Cseréltem még feszszabot,megtisztítottam a kommutátort,néhány helyre forrasztottam új sarukat.Tölt is ahogy kell,de a kefetartó még mindig melegszik valamelyest.Az új szénkafét is ez a melegedés nyírhatta ki,persze most nem olyan mértékű mint azelőtt.Megengedett e , hogy valamennyire melegedjen,vagy hidegnek kellene lennie? Hosszabb úton nem volt időm kipróbálni,kb 10 km-t mentem,addig működött rendesen. Mértem ampert a kefe vezetéke és a test között olyan 13-14 körül mozgott 3ezres fordulat felett.
Ütve csavarhúzó:
http://tomnerszerszam.hu/spd/4112FR/UTVE-CSAVARHUZO-KLT
Nem tudom milyen a linkelt, valószínűleg gagyi, mert én dupla ennyiért vettem márkásat, de ezzel mindent ilyesmit ki tudsz szedni kényelmesen.
Sziasztok!
Egy cseppet egyszerűbb kérdés:
Váltó oldali dekni (Ts 125) annyira rá van gyógyulva a blokkra, hogy mozdítani sem tudom. Csavarok rozsdásak,nagyobb erőlködésre némelyik feje már deformálódik. Ötletek? / nyilván melegen talán mozdulna de nem igazán van lehetőségem járatni a gépet---> kézi gázégővel? :)/
A megszakítás sebességét iletően alighanem igazad van. Én is azt mondtam hogy vagy nagy feszültség, vagy megszakítás kell a szikrához. A vagyból következik hogy ekkor kevés is elég. Ezért mondtam hogy jelen esetben valami mozog. Ezzel persze nem a forgó részre célzol. :)
Valami olyanra aminek nem kellene mozognia. A kefe szikrázása ha szén szikrázik alul, természetesen attól van hogy nem tudja követni a kommutátor mozgását, elszakad attól. Vagy a kefe szorul illetve rövid, vagy a forgórész üt túl nagyot.
Ha valami a tartóban szikrázik akkor vagy mozog a tartó, vagy a grafithoz rossz a hozzávezetés.
Ha cserélve volt az állórész tartóstúl akkor az nem lehet. Ha a kefe is cserélve volt akkor az se. Ha főtengely se üt jobban mint előtte és a kommutátor is rendben van és tiszta is akkor már semmi általam ismert ok nem áll fent. Akkor valószínűleg be vagyunk csapva. Vagy kizártunk valamit ami nem lett rendbe téve, vagy a hiba leírása volt számunkra megtévesztő. Vagy valamire nem gondolunk, de az nem valószínű.
Meg egyszer össze kellene gyűjteni mi lett cserélve, de pontosan. QPl hogy a kefe cserélve lett e az állórésszel, hiszen annak a része. Utánna sötétben megnézni hogy hol is szikrázik ami szikrázik.
"...A levegő atutesii szilárdsága kilovolt milimeterenkent. Ha jól emlékszem. ..." - jól emlékszel, de ennek a kefe szikrázáshoz nincs semmi köze.
"... Szik rázni valami áramtól nem tud, oda vagy feszültség kell, vagy vagy a gyors megszakítás kor tud a keletkezett végek között szikra lenni. ... " - tévedsz, minél "lassabb" a megszakítás és minél nagyobb a megszakításkor folyó áram annál intenzívebb szikra keletkezik, nem kell hozzá nagy feszültség!
15 wattos izzókat tettem be, ezekkel is ugyanezt csinálja, illetve végigreszelgettem a csatlakozókat, igaz a gyújtáskapcsolót még nem volt időm megnézni. Töltéshibára én is gondoltam, de sajnos nincs honnan kölcsönalkatrészt szereznem,van esetleg más módja, hogy kiderüljön ez-e a probléma? Egyébként helyzetjelzővel remekül működik, csak unalmas menet közben le fel kapcsolgatni a világítást.:)
Köszönöm az infókat,ha valami eredmény lesz írok.
Köszönöm az infókat,ha valami eredmény lesz írok.
Igen, okozhatja. De okozhatja gyenge töltés is. Ami eredhet generátor és feszszab hibából is. Nekem annak idején azért csinálta mert lecsúszott az egyik fázis a generátorról. Jól ki volt tágulva a saru. Igaz akkor 2500as fordulatnál a gyújtás is akadozott.
Az aksi csere nem hiszem hogy segítene.21 wattos index izzóknál a legtöbb relé még világítás nélkül sem megy álló motornál. Nekem is be kellett indítanom az ETZt a vizsgán hogy nézhessék az indexet. Pedig jó volt az aksi. Persze lehet kisebb izzot teni az index be, de akkor rosszul látszik. Legalábbis az ETZ indexnél. A Jawa szerintem jobban látszik, abban elmegy a 14 wattos is
Merj áramot a biztonság kedvéért.a műszert a dinamo plussz kimenete és az onnan levett vezeték közé kösd. 10Anél nagyobb nemigen lehet felkapcsolt világitásnál sem. Ellen őrizd a szenkefét. Nézd meg hogy a vezeték jól csatlakozik e a grafithoz. Azt is nézd meg hogy a kefe nem szorul vagy lötyög a tartóban. Nézd meg hogy a kommutátor eléggé tiszta e. Megmérheted a feszültséget is, bár az nem hiszem hogy játszana. Az aku sarkán kell mérned. 7.2 voltának kell lennie még max fordultnál is. Alapjáraton persze kevesebb lesz.
Üdv!
Álló motornál felkapcsolt tompítottal nincs indexem. Szerintetek okozhatja ezt eloxidálódott csatlakozás? Relé cserélve, akku cserén gondolkodom, de eltérő tanácsokat kapok.
Na akkor holnap folytatom a hibakeresést.Elég tanàcstalan lettem de átnézek megint mindent.Mérnék is de nem tudom minek mennyi értéket kell mutatni.
Én soha nem tudok minden hiba lehetőséget kizárni. A valóság nagyon gonosz, sokszor más törvények irányítják mint amiket én ismerek. Ráadásul amit tudok, azt se mindig tudom, néha ez jut az eszembe, néha az. Mar régóta megelégszem azzal hogy a dolgok nagy részét értem, meg tudom magyarázni. Mindent úgyis csak az Isten tudhat. Ha van. Én elbarkacsolgatok így is, sokkal többször sikerül valamit megcsinalni mint nem.
Viszont jelen esetben valószínű hogy valami nem olyan mint a,milyennek gondoljuk. Vagy a cserélgetésnél valami mégse lett cserélve, vagy a jelenség leírása félrevezető számunkra. Pl a szénkefe tényleg cserével lett e, vagy mégiscsak az a felvetés helyes hogy a hozzávezetés rossz.
Tényleg látni, méregetni kellene saját kezűleg, szemüleg.
Tudod én egy kicsit Doktor House-os hozzá állású vagyok. Csak azt hiszem el, amit én ellenőriztem, de azt sem mindig :)
De a logika egyszerű. Ha kizártunk minden lehetséges hibaokot, és a hiba fent áll még mindig, akkor valahol tévedés történt, valamilyen tényező kimaradt. Távolból mi csak az elmondott tényezőket tudjuk figyelembe venni, de ha ellentmondás van, akkor a leírást adó téved.
No, még eggy indok miért jawazok. :)
De ha nincs gyárilag, akkor nem is lehetnek túl nagyok a tüskék a feszültségen.
Akkor viszont a halál tudja így látatlanban hogy mitől szikrazik még a kefetartó is. Szik rázni valami áramtól nem tud, oda vagy feszültség kell, vagy vagy a gyors megszakítás kor tud a keletkezett végek között szikra lenni. A levegő atutesii szilárdsága kilovolt milimeterenkent. Ha jól emlékszem. Talán a kefetartó mozog, vagy rosszul érintkezik valami a szén és a kivezetés között.
TS-en nincs kondi....nincs is más rajta mint izzó :)
Járművillamosság szerelőnek nem kéne hogy gondot okozzon, de egy elektroműszerész is megteszi.
TS elektromos rendszere egyszerű, jól hozzáférhető, és van hozzá doksi.
Gyárilag rajta szokott lenni a motorokon. A jawamon a kormány nyakon van, a többin nem emlékszem hol. Az ETZt talán a lámpával., vagy feszszab mellett.van amikor gondot okoz a hiánya, van amikor nem. Biztosabb ha megvan és jó.
Akkor ez egy utòlagosan beszerelhetô dolog.Én meg azt hittem valami gyári dologra gondolsz.
Nem csak a megszakitonal van kondi. A táp feszültséget is illik szűrni. Ha nincs kondi az aksi nem minden esetben tudja a dinamo által gyártott feszültség tüskéket leszedni. Azért vannak tuskek mert amikor a szénkefe az egyik kommutátor csíkról a másikra megy egy pillanatra nem érintkezik, ilyenkor az onindukcio jókora feszültséget kelt. Igaz nagyon rövid időre. Emiatt az izzóknak általában nem árt meg, de máshol gondot is okozhat.
a szénkefék meg újak,mert a régiekben meglazult a vezeték a melegtôl.
Ja,szakértő szemmel Fehérgyarmaton lehetne ránézni,de gondolom a fél ország választ el bennünket.Az itteni villamosságszerelők meg motorral nem foglalkoznak,hátmég egy Ts-sel.
Ezeket a 3,5voltokat a gyújtáskapcsoló saruin mértem 0-ás kulcsállásnál.Az akksiról jövő piros vezetékben megvan az a 6,valamennyi és gyújtáson a többiben is megvan,csak gyújtás nélkül is mutatnak 3-mat.Ez normális? Kondim meg nincs,mert jeladòs a gyújtásom.De a töltéshez nincs is köze.Kb 5 éve újitittam fel a gépet,vázfestéstől az utolsó csavarig.Igaz a vezetékek a règiek.
Nem lehet hogy a gyújtáskapcsolóban van valami hiba szerintetek?
Lehetne, de azt írta, cserélt kefét, tartót álló résszel együtt. Csak nem talált kettőt azonos hibával...
Ne légy felforgató elem, ha a hivatal azt mondta rám hogy egyszerű őr vagyok, akkor az úgy is van. Még villanyszerelő segéd nek sem találtak alkalmasnak. És nekik mindig igazuk van. :D
A 3.5 volt fordított jelenség miatt is előfordulhat. Nem hogy zárlat, elvezetés van, hanem akkora valamelyik fogyasztóhoz vezető madzag ellenállása hogy fogyasztón mar csak ennyi esik. Ha véletlenül csak a gyújtás nincs rajta, de az első vagy a hátsó lámpa világít.
Tényleg ráférne a mocira egy szakértői szemmel való átnézés. Így látatlanban egy csomó rossz , oxidos kötést jósolok, akár egy két átvezetést is.
Nem lehet, hogy a szénkefe vezetéke nem érintkezik rendesen a kefével, és a rugón keresztül folyik az áram?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|