:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hali. A feszszab érintkezőit óvatosan vízpapírral óvatosan csiszold meg, a szénkeféket is ellenőrizd. az elektronikus feszszab megéri. nekem is ts125 van és kb két hónapja vettem egy elektronikus feszszabot. azóta semmi baja. index is világítás is van minden fordulaton. ehhez a dinamónak is jónak kell lenni, és mint tudjuk a 6 voltos rendszer nagyon érzékeny a csatlakozásokra. sztem nézd át mindet, csiszolgasd meg, főleg ahol testet kap. nekem ez is segített érezhetően.
sok sikert
gab
Sokminden lehet, de mielőtt költségekbe vernéd magad, ellenőrizd a gyertyahézagot.
Ez érdekes amit irtál.Az Etz szerelési könyvben a főtengelycsapágy jelölése c4!!!Ettől általában mindenki eltér és c3-ast rak a c4 helyett.Magyarul (ha jól tudom a jelölések jelentését)szorosabb illesztésüt.Ha te még ennél is szorosabb csapágyat raksz be szerintem előbb utóbb megfog szorulni.A gyár nem hiába irt elő ennél az igénybevételnél c4-es csapágyat.Egyébként mérted a főtengely elmozdulást vagy csak ugy megrángattad?Én c3-al raktam össze a motorom de kézzel semmi lötyögést nem éreztem.
Sziasztok!
Próblémám a következő: TS125-ről van szó. Ha nincs fordulat, csak 2-3ezer és indexelek, vagy fönt a világítás le akar állni a gép. Nem mindig csak ha elkapja a hülyeség. Én gyanakszom a: feszabályzóra, a forgó részre, vagy a szénkefékre, vagy esetleg valami letestelhet? Zsír új az aksim is. Egy elektronikus (kisipari) fesszabot megéri belerakni vagy nem sokáig bírná? Véleményeket előre is köszi.
nem tom én azt akarom hogyha már felújítom ne lötyögjön már.
persze ez is lehet de lehet hogy nem.nekem olyan volt hogy összeraktam c3-al és kicsit mozgott a főtengely föl is le is és oldalra is de a csapágy miatt és nem a csapágyház vagy a tengely miatt.és ha megjárattam megmelegedett akkor is mozgott.új csapággyal is pár kilóméter után.
És régen hogy hívtak? :)
sorszám: 22808 (83238)
( előzmény: Doki Jawa700, 2007-09-10 16:36:23)
És ha a hőhatástól (hőtágulás konkrétan) a szorosabb illesztésű csapágy megszorul???
arra gondoltam hogy a legközelebbi újracsapágyazásnála főtengelybe nem c3,hanem sima alapból nem laza illesztésűt rakok mert nem vagyok megelégedve sztem lötyögős.és ez a tengelyen és érzékelhető.normálisat rakok bele olyan illesztésűt mint pl a keréknél van.
Helló mindenkinek már régen írkáltam ide remélem mindenki jól van!
Mz-Jawa szerviz még mindig működik csak Érdre költözött!
Tel.:06309811674
Tán valamilyen adalék a benzinben vagy az olajban.
De nem kell vele foglalkozni ha jó a gép, márpedig jó a leírásod alapján.
A lényeg, hogy közepes színe van a gyertyának se sötét se világos.
ja semmi, csak én szorítottam bele véletlen, mostmár jól jár benne:)
Amugy hidegen picit füstöl ez természetes ,melegen semmi füst.A főt.szimmeringek 1 évesek ,a tömitések jók asszem,mert a torok meg a henger közti tömités is egy éves kb bár majd még megnézem azt is.Indulni is jól indul.Hidegen 2 szivató majd rá a gyujtás és 3.ra indul.Melegen 1 rugásra indul.
Heló.Mi okozhatja azt hogy a ts 150 emnek a gyertya képe téglavörös szinű.A porcelán téglavöröses az elektróda picit barna.Régen szép barna volt az egész.Ugyanugy megy mint régen azzal nincs gond.40 es keverékkel használom.Én arra gyanakszom hogy a siber miatt van.Ugyanis az aljából a sibernek 3 helyen kb 3-4 négyzetmm es darabkák vannak kitörve és ott alapjáraton már több levegőt sziv mint amennyit kéne.Ha benézek a karbiba lezárt siberrel akkor is átlátok a kis kitört lyukaknál.Amugy az alapjárat pont jó (szerencse)mert nem tudnám állitani sem emiatt.A bowdenem igy is 2-3 mm ert lötyög vagyis nem ezzel feszitem a sibert (pedig ezzel kéne).HA ráfeszitenék egyből magasabb lenne az alapjárat.A sibertű felülről a 2. ban van.Ha 3.ba teszem sokkal rosszabbul megy mint kellene,nekhezen pörög fel alapjáratról is.
és ha egyszer ez a problema, hogy lehetne orvosolni? mert nem akarok csak ugy kokanyul neki állni körbecsiszolni meg ilyesmik.
Amúgy vettem bele új dugattyukat, mivel a régieknek a pereme nem volt egyenletes ezért befeszült, és eresztett.
persze egyértelmű hogy nem karmantyu nelkül akartam összerakni, csak kivan szedve és nézegetem:).
Csak igy hogy bennevan a karmantyu, és belenyomom a dugattyut, egyszerűen nem lehet többet kiszedni kézzel csak fogoval vagy ilyesmivel. annyira szorul benne, hogy ez nromalis-e? szoval akkor kézzel ennek könnyen mozgathatonak kene lennie?
Na végre valaki leírta már ezt is!
:-)))
Az eredeti féknyereg teljesen jó az eredeti dugatyúval. A karmanytyúnak mindegy milyen. És ez marhaság hogy probláma van vele, simán kokány kezek nyúlnak hozzá akkor van vele gond.
Persze előfordulhat hogy berágódik a hengerfal, akkor el tud fordulni a dugatyú és az már kuka, de ez is a karbantartás hiánya miatt következik be általában.
Aki kipróbálta az ETZ fékemet mindenki elámult milyen rohadt jó, azt hitték valami trükk van vele, de 500forintos szürke fékbetétek a zichy utcából, porcédő és karmantyú szintén onnan, eredeti féknyereg és dugatyú, mindez rendesen összerakva és bejáratva.
Persze tuningoltam rajta fém fékcsővel és Yamaha főfékhengerrel, de elötte is jó volt, csak a főfékhenger problémás az MZ fékrendeszerében, de ha nincs elkopva akkor az is jó.
karmantyú nélkül ne rakjad bele, de tocsogni kell a fékolajban amikor összerakod, ha nem feszül be akkor kézzel könyedén mozog. Ha nem mozog ne eröltesd és legfőképpen véletlenül se fogóval satuval ilyesmivel probáld mozgatni, mert akkor dobhatod el
kiszedésnél sűrített levegővel kell kinyomatni (vigyázz mert akkora erővel jön ki mint a puskagolyó, ezért kezed ne csak egy rongyot tegyél mögé) visszarakásnál TISZTA kézzel és gondosan por és szenyeződés mentesen, fékfolyadékban tocsogva 2 ujjal (szimetrikusan nem félre billenve) vissa lehet nyomni ütközésig.
Aztán letörölgetni, hogy a porvédő gumi alá ne kerüljön semmi por, illetve kívül az olajban sem kell tocsognia. Felrakni a porvédőt (ebből is sérülés menteset és jól tömítőt) mert porvédő nélkül nagyon gyorsan megszorul a szenyeződéstől a dugatyú.
nézd, lehet hogy propaganda a anyag volt de az autó-motor, (vagy nem tudom mi volt az előző rendszer autós újsága) újság egyik cikkében volt. És igen Dacia volt nem az R12
A cikk a Dácia szervízkönyvben volt eltéve, amit a kocsival együtt eladtunk, ezért már nem tudom megkeresni neked
akkor most mi is a probléma? Nekem úgy tünik tökéletesen működik az a motor
nem értem mi az összefüggés az eső és a motorozás között :D én végig motoroztam a monszun ideje alatt is :D
moped91-es cuccok talán még elmennek a fos rengetegében....legalábbis amiket eddig vettem.
....de pl. karmantyú, féklámpicsku-kapcsoló, színesedő kipukönyök,széthulló dob hatezerér...ÁÁÁÁÁ :-(
akarom mondani karmantyuval, nem karmantyu nelkul.
Én sem értek a tárcsfékhez, de ezzel: " ma meg csak utángyártottat kapunk mindenből ami leggyakrabban fos :-( " teljesen egyet értek!!
Nem értek a tárcsafékhez, de ahogy olvasok, tájékozódok, elég sokan küzdenek ilyen bajokkal...
Van egy Mz-s clubtárs, neki a 251-esén brembo cucc van, azzal tuti nincs ilyen gáz...persze a Mz gyárija is jó volt míg volt gyári alkatrész, ma meg csak utángyártottat kapunk mindenből ami leggyakrabban fos :-(
Sziasztok,
az a kérdésem volna, hogy etz féknyeregben, karmantyú nélkül, ha belerakom a fékdugattyút milyen nehezen/könnyen kellene benne járnia? mert nekem eléggé szorul hogy az természetes-e? (meg bolti kétszáz forintos karmantyu van benne, ez oszt vagy szoroz vmit? :O)
Braziliában Dacia? Akkor ott is átkozták volna anno az akkori tulajok:) Sztem Te inkább a brazil Renault által gyártott R 12esekre gondolsz, ami azért nem egészen Dacia. Amúgy a hozzászólásom végén leírtam, hogy jön majd vmi képettebb ember, aki megcáfol, s lőn ekképpen:) A túlmisztifikálásról meg annyit, hogy ez az egész topic kezd elhúzni vmi elméleti irányba, hogyan hozzunk ki Mzből 150et, 200at, meg egyéb elmécnkedések....
Amugy hidegen picit füstöl ez természetes ,melegen semmi füst.A főt.szimmeringek 1 évesek ,a tömitések jók asszem,mert a torok meg a henger közti tömités is egy éves kb bár majd még megnézem azt is.Indulni is jól indul.Hidegen 2 szivató majd rá a gyujtás és 3.ra indul.Melegen 1 rugásra indul.
Heló.Mi okozhatja azt hogy a ts 150 emnek a gyertya képe téglavörös szinű.A porcelán téglavöröses az elektróda picit barna.Régen szép barna volt az egész.Ugyanugy megy mint régen azzal nincs gond.40 es keverékkel használom.Én arra gyanakszom hogy a siber miatt van.Ugyanis az aljából a sibernek 3 helyen kb 3-4 négyzetmm es darabkák vannak kitörve és ott alapjáraton már több levegőt sziv mint amennyit kéne.Ha benézek a karbiba lezárt siberrel akkor is átlátok a kis kitört lyukaknál.Amugy az alapjárat pont jó (szerencse)mert nem tudnám állitani sem emiatt.A bowdenem igy is 2-3 mm ert lötyög vagyis nem ezzel feszitem a sibert (pedig ezzel kéne).HA ráfeszitenék egyből magasabb lenne az alapjárat.A sibertű felülről a 2. ban van.Ha 3.ba teszem sokkal rosszabbul megy mint kellene,nekhezen pörög fel alapjáratról is.
Hali márkatársak!
Sajnos eladóvá vált a motorom, Etz 250/1, bővebben:
http://www.motor.hu/motorpager.do?sstyle=popup&reload=0&page=3&pagerName=mpager&lines=10
Nézzétek+, érdemes...
Végre nem esik az eső :D El is megyek ma motorozni egyet a 150es TZvel :))) Aki teheti, kövesse a példámat!!! Jó gurulást mindenkinek!
HI.Eladó egy ETZ250 szep állapotba vagy csere is érdekel!06702221098
A nyomatéka viszont majdnem akkora mint a 250 es MZ-nek.
Az 1000 res kawa vázba 2,5 lityis HDTDI (200LE) azé má nem rossz szerintem...
Először is gratulálok. Megmondom őszintén először nem tetszett a pannonia sárvédő, de az összképet tekintve nagyon jó. A tank is szuper nekem is van egy olyan (majd ha lesz egy 250esem rárarkom:D), és az a trophy hátsólámpa... Zseniális megoldás és gyönyörű végeredmény. Még 1x gratulálok és balesetmentes közlekedést!!
üdv
gab
Esetleg valamilyen képet tudnál róla mutatni?:) Érdekes lehet.
Üdv,
TS 250-en lecseréltem a kormányt egy Pannónia T5 kormányra. A testhelyzet így egészen sportos lett, és több súly kerül az első kerékre is. Jah és vezethető maradt. :D
Nade térjünk vissza az EREDETI szent MZ témánkhoz. Szóval ma végére értem egy hosszú ideje húzódó projectemnek. A címe: Alakítsunk olcsón, igényesen egy jó motorból mégjobbat!
Konkrétan Apukám 32 éves MZ TS 250-eséről van szó, mely közel 50 000 Km-t tett meg mindenféle probléma nélkül. Gondoltam, ilyen teljesítmény után megérdemel némi szépitkezést. A jelszó: percek alatt visszaalakítható legyen!
A kezdet egy JAWA csepptank volt, mivel eléggé sportos külsőt kölcsönöz a gépnek. De ezt gondolom nem is kell magyarázni.
Aztán: TS-esek és ETZ-sek szembesülhettek már a ténnyel, hogy az első sárhányó inkább néz ki jól, mint funkcionáljon. Na, mindenféle toldozás-foltozás kókányolás helyett egy az egyben lecseréltem egy PANNONIA T5-ére. Aztán a 20 éve lelopkodott indexeket pótoltam, és az esztétika kedvéért egy TROPHY hátsólámpát tettem fel. Az egész új festést kapott, és hoppá! Kész egy GYÖNYÖRŰ motor. Terveztem még rá pár apróságot, mint például burkolt TROPHY hátsó telókat és előre tárcsaféket. Ezek majd a jövő zenéi, vagy csak ábrándok lesznek. A lényeg, hogy innentől ezzel flegmázok az utakon :-)
Aki nem hiszi, járjon utána, vagy nézze meg ezen a linken: http://youtube.com/watch?v=F9y286ZM5v0
Várom a véleményeteket!
Nos, megvolt mára az esti mese, aludjatok jól és holnap motorozzatok szépeket.
Helló!
Ez jó!! XD
Bár, ezeknek a Szovjet (Fehérorosz) gépeknek teljesen mindegy volt, hogy mi volt a tankban, elmentek vele :)
Nem állítom, hogy egy Verhovina/Riga megvetne pár gallon VODKÁT XD
Tudom, hogy létezik. Csak ritkaság.
Ugyanmár gyerekek, faternek a Verhovina 4 anno beindult gázolajjal csak tovább kellett tekergetni! :-)
Na jó, de ezek sosem a sebességre mentek, hanem az erőre. A Magyoarországra tömeges mennyiségbe jutottak volna diesel MZ-k, akkor ilyenekből, és nem Pannóniákból csinálnak háztáji szekereket faluhelyen :)
Hát, a diesel motoros royal enfield pl. pontosan 4,5kW vagyis 6 LE teljesítményű, és ehhez képest egy 200 kilós monstrum, amit egy közepes simson bármikor lealáz. Gondolom az MZ mutációk is hasonló paraméterekkel rendelkezhetnek. Szerintem nem volna nagy piaca a diesel motoroknak itthon. Esetleg valami turbó-diesel talán...
Hali. Ezek a dieselmotoros mz valamelyik gyár agyszüleményei ,vagy csak néhány lelkes szerelő vitte véghez? Némelyik nagyon komoly, berántom már az mz-met és megyek füvet nyírni.:-)
Reinhards 850cc, na ez a komoly motor ! de M.o-n miért is nem futkoznak ilyenek???
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|