:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
aaaaaaaa
most műxik, az a kira benne. hogy most vettem 2 billentyűzetet és nincs a betűm csak néha. (Egyik szarabb mint amásik) viszont van rajt 6 felesleges gomb...
Szerintem mindegy hogyan van a szimering benne a lényeg, hogy ne sérüljön meg berkáskor.
múgy ha jól tudom a rugó a csapágy felé van eredetileg, viszont van aki rra esküszik, hogy a kuplung felölit fordítva kell.
Gondolom azért mert ha enged akkor ne zabálja fel a váltoolajat, inkább fújjon ki.
Ez a plexivevés nyilván típusfüggő dolog. A nejlonharisnyagyárban préselt kínai sisakokhoz (nekem is ilyen van) tartanak a Zichy jenő utcai boltok.
A "jó ár" témához annyit: vettem kb. ingyér egy régebbi Arai sisakot plexi nélkül. Bementem a Tüzér utcai forgalmazóhoz, aki a kezembe is nyomta rögtön az árut.: 15.000,-
Szóval lehet venni polikarbonát lemezt és kivágod, láng fölött meghajlítod, meg tudod magadnak is csinálni.
Magyarországra hivatalosan csak a 21 LE-s változatot hozták, tehát kiviteltől és évjárattól függetlenül mindegyik ilyen teljesítményű. A 17 LE-s változatot Nyugat-németországba exportálták, mivel így éppen egy kedvezőbb biztosítási kategóriába került. Mivel nálunk akkoriban nem volt KGBF, így értelme sem lett volna a gyengébb változatot árulni. A szerviz menüpont alól letölthető magyar nyelvű kezelési útmutató is csak a 21 LE-s változatot említi, bár a sztandard és a luxus kivitel is szerepel benne.
bizony rosszul tudod, hogy minden ETZ tárcsafékes
Szevasztok!
Azt kérdezném, Pesten hol tudok bukósisakra plexit venni, aránylag jó áron? Köszi előre is!
Bocsi most vettem észre hogy 125-ös Etz-ről van szó.Visszavonom az előző hozzászólásomat.
A jobb oldali szimering,azaz a gyujtás felölinek a rugós oldala befelé a blokk felé néz.A baloldali szimmering ugyanigy áll.Magyarul ott a rugós oldal kifelé a kupéung felé néz.Remélem érthető.De egyszerüen letöltöd az mzclubhungary.com-ról a gyári szerelési videót azt végignézed és rögtön kiderül hogy hogyan is kell összerakni.
Na arra kíváncsi lennék, h a gyengébb változat felszereltség függő volt-e? Bár ahogy emlékszem '82-től a 17 meg a 21 le-s változatot is tolták, a fojtás a dobban volt. Mert az enyém is '83-as dobfékes standard - nuku fszámmérő - de forgalmi szerint 21 le-s de luxe :(. Bár a konzol ki lett cserélve, mert az eredeti eltörött - nem bánom, mert szerintem viszont szarul nézett ki.
Az AC pumpa az üzemanyag szivattyúja."Albert Champion üzemanyagszivattyú" közismert nevén AC pumpa.
valaki világítson már fel létszi tom h nem ide tartozik csak ide szoktam írni,hogy az ac pumpa az a olajnyomás pumpája lenne,vagy az üzemanyagpumpa neve?
Bocs, egy kicsit félreértettem.
Ja, 125-ös ETZ-röl van szó :P
Nos végre beröffent a járgányom :) Bezony a kompresszió volt a hunyó, visszavittem, kaptam új hengert+dugót és láss csodát, megy szépen. Mondjuk még vagy 3x indítottam be (amiböl kettőre azért még lökve indult azonnal, rugásra kezdeni röffenni - hidegen - aztán mégsem. Végül a 6., 7. rugásra megunom, és belöktem. Melegen pöcc-röff). Beállt melegen egy stabil 1000-es fordulatszámra :) Egy kicsit emelnék azért rajta, de nem nagyon akar egyelőre. Bár annyira nem is eröltettem. Viszont felmerült egy érdekes kérdés, amin némi "vitába" keveredtem: A főtengelyszimmering berakási irányárol. Saját véleményem, és beszerelésem elárulása nélkül kiváncsi vagyok az itt lévő tapasztaltabb ETZ-t szerelő emberek véleményére, hogy szerintük hogyan kell betenni a főtengelyszimmeringet ;)(főleg az iránya a kérdés) Szeretnék pontot tenni egy vita végére :)
Az enyém 250-es delux, és dobfékes.
Egyébként 1983-as! Még a 17Le-s fajta.
Akkor még a fordulatszámmérő mellé a króm sárvédő is járt a deluxon! Legalábbis ezen gyárilag az van!
Nekem egyébként tetszett a fordulatszám helyére tett gyújtáskulcs.
Mókás volt, már rég láttam olyat!
Egyébként ezt a deluxe dolgot már a gyárban is összekeverték mert a végén már csak delux volt amire azt mondták staandard.
Ezt a Delox + nam mindíg összevissza keverték anno a forglmiban.
Amúgy 86' ig dobfékes volt a ngy ETZ de kicsin szerintem nem volt csak tárcsa már a legelső 84' es kiadásokon is, de lehet tévedek...
Hát ez érdekes...pláne kis ETZ-k tudtommal mind tárcsásak voltak elöl. A 250-esem az enyém is dobfékes elöl, de '84-ben jöttek ki így....de tudtommal a "standard" kivitelek (fordulatóra helyén volt a gyújtikapcsoló...az enyém meg még a régi forgalmija szerint is "de luxe" változat...azaz fordszámmérős...szóval én sem értem egészen :-)
Miért van azon dobfék elöl? Rosszul tudnám, hogy minden ETZ tárcsafékes? (Főleg egy 1986-os)Egyébként jól néz ki :)
Eladó a mocim!
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1470490&command=ugras&screenwidth=1280
Hali
itt is csak 21-es van 2100ft
http://www.mofaker.hu/
Az ennyémbe 22-es van de én is futottam utánna egy darabig.
ui:Keresek cz 125-ös fötengelyt
hali! Nincs valakinek 21-es MZ első lánckereke óccsó pénzé? Vagy esetleg nem tudjátok, hol és mennyiért lehet, vagy érdemes-e lánckereket gyártatni, mert a 21-es a legnagyobb, de nekem 22-es kéne inkább. Köszi!
Sziasztok eladnám 125-ös ETZ alkatrészeimet, tank, fékmunkahengerek, tárcsa, üllás, kpl.gyújtás, kerekek, telók stb. a blokk már nincs meg. mezgo.g@freemail.hu
Nem Rád céloztam.
Biztosn mindenki ismer olyan családokat, ahol 1 autó van és mindíg az ember vezet pedig az asszonynak is van jogsija, viszont ő sosem vezet.
Még mindig eladó a TS 250/1-esem. 2008. augusztusig érvényes a vizsgája, van törzskönyve. Ára: 49 990,- Ft, és ha valaki gyorsan elviszi még engedek is belőle.
Én vezetek is nem tartozom az említett kategóriába.
Ami a lehúzást illeti,hajlamos vagyok egyetérteniveled.
Pedig csak így lehetne tényleges rutint szerezni.
Mivel attól. hogy 3x vizsgázik még kezdő marad.
A kivárás is értelmetlen, mert ha közben nem vezet akkor még rosszabb. Ismerek olyat akinek 30 éves jogsija van és utóljára akkor vezetett.
Kvázi az egész nem a rutinról szól hanem a lehúzásról + a tiltásról -hátha elmegy a kedve.
Ez azért túlzás lenne,de nem árt egy kis "érési" időt adni a könnyelműségre hajlamosabb embereknek.
Az USA meg egészen más társadalom mint a miénk.Én se vagyok teljesen kezdő,37 éves a jogsim.
Szerintem akkor menetlevél és tchográf is kellene minden motorra, hogy lehessen ellenőrizni mennyit és hogyan motorozott a csákó...
Nekem A1 van és 6 évesen már babettáztam most 41 vagyok.
Az Usábn meg asszem nincs is motor kategória...
Csak helyeselni tudom!
Azért félő,hogy ettől még nem javul gyökeresen a balesetek alakulása.
Nekem is. Sőt, én is úgy szereztem anno, hogy 21 éves korom után egyböl mehettem "A"-ra. Furcsálltam is, hogy ez ok, hogy az összes gyakorlatom annyi, amit a rutinpályán szereztem? De erre csak a vállukat huzogatták. Szóvál bár én élvezője voltam anno a mostani rendszernek, szerintem hülyeség így. (Bár én jó darabig csak 125-öst hajtottam, és most is "csak" 250-esem van :) De azért hű maradok a 125-öshöz is :) )
Én is egyetértek a szigorítással.
(biga, neked is megvan már a korlátlan, ugye? :P )
Van benne ráció. Elég érthetetlen volt, hogy ha már elmúltál 21 éves, akkor mehettél "A"-ra, és másnap már mehetett az akár 150 lovas gépével vesedonornak. (Mellesleg a tervezet szerint (illetve amit én olvastam) nem a teljes sort kell végigcsinálni, csak semmiképpen nem lehet rögtön "A"-ra menni, előtte minimum az A korl.-nak meg kell lennie min. 2 évig)
Üdv!
Hallottátok az ujj híreket?Jövöre vagy még az idén vissza hozzák a régi tövényt.Nem lehet nagy A jogsit csinálni csak ha végig mászod a rang létrát.
Nyílván a gyűrű tömít, de a gyűrű tömítőképessége nagyban függ a dugó helyes méretezésétöl :)No meg egyszerűbb így mondani, mint ha felsorolok mindent :D Lényegében már mindent kiszűrtem azt hiszem. A hengertalp tömítés a hozzá való papírtömítés, lepucolt élekre van feltéve, de leellenőriztem azért azt is, nem fúj li ott (azért az elég jól észrevehető lenne szvsz), és nem is emel túl magasra, a dugó felmegy rendesen majd a peremig, ahová kell. A főtengelyszimmeringet is leellenőriztem, szemmel láthatólag ott is minden ok (szvsz az is elég látványos, ha kifúj). No meg - bár tény, hogy a rendesen tömített hajtóműház elengedhetetlen a normális üzemhez - a felső holtponti sűrítéshez semmi köze (maximum az üzemanyag szempontjábol). Szóval ha én be sem teszek szimmeringet a főtengelyhez, a felső holtponton akkor is érezhető kompressziónak kell lennie (maximum üzemanyag nem lenne megfelelő benne :) ) És pusztán az a tény, hogy ha olajjal kicsit megnöveltem a kompressziót (ez ugyebár kifejezetten a henger (gyűrűk) és a hengerfal közötti "réseket" zárja le, szóval pont az általam vizsgált területet tömíti jobban a meglévőnél), akkor abban a pillanatban olyat rugott a bokámra a berugókar, hogy csillagokat láttam (elszoktam tőle :P ), és azonnal elkezdet berobbani a motor, azt bizonyítja, hogy mindenütt minden rendben, kivéve a gyűrűknél nem, ahol bizony valahogy elmegy a kompresszióm :( Gőzöm nincs, hogy tényleg rosszul fúrta a fazon, akinél csináltattam, vagy valami más miatt nem jó, ez majd kiderül, mikor lehúzom megint a hengert ma délután. (Mondjuk ezek után remélem a főtengelyemet, illetve a hajtókarcsapágyat alaposabban csinálta meg, mint a fúrást :O )
Egyébként van egy módszer arra, hogy múszer nélkúl is ellenőrizd, bár a mai dugókhoz túl szokták fúrni, hogy ne szoruljon meg.
Tehát: a hengerbe beleejted a dugót.
Ha átesik szar, ha szépen csúszik lefelé jó. Persze nem kéne megkarcolni.
Úgy van...
Nyilván a max kopással már a vezérlés sem jó.
Ja a gyűrű tömíti a robbanáshoz a nyomást, a dugó meg zárja a csatornákat effektíve az is tömít csak mást.
Arra próbáltam utalni hogy kompresszió akármilyen motorba borzadályosan kell, márcsak azért is mert anélkül nem megy....
Dehát nem a dugó tömít, hanem a gyűrű.
Illetve ha hengertalp tömítése túl magas (vastag) az is csökkenti a kompressziót.
Meg kéne nézni meddig jön fel a gugó.
Na meg valóban ki is fújhat a szimeringeknél és hengertalpnál.
Ha annyira kicsi a dugó az gáz mert 0,25 a tűrés ilyet esztergályos nem csinál csak asztalos.
Méresd meg vele ha visszviszed.
Nos azt hiszem most már nekem is egyértelmű a kompresszióhiány. Nyomtam a hengerbe egy rakás olyajat, amitöl pár fordulatig érezhetően megnőtt a kompresszió, és már szinte kezdett beindulni. Aztán persza az olaj kompressziónövelő hatása elmúlt, és aztán mégsem indult be. Szerintrem innen egyértelmű a kompresszióhiány. Viszem vissza a hengert + dugót :(
Makó mellett van, a blokk kint van a vázból A másik motor felújítása alatt ezzel gurultam, meg a hátsó kerék. A szívatókar nincs meg rajta.
Köszi,én csak azt találtam furcsának,hogy nem számít van-e kompresszió.
5-ös 6-os kompresszió alatt nem indul el ez biztos...
Próbáltammár. Volt egy ETZ-m amit sokxor 10 percig kellett rugdosni mert 7,5 volt a kompresszió, a gyűrűzés segített rajta, 8 fölé nent 1000km alatt.
De próbáltam meghúzott hengerű gépet is beindítani: nem sikerült mert 5 volt a kompressziója.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|