:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ez a zselés akku elég necces dolog.
Elméletileg nem jobb mint a savas.
Persze nem folyik ki, meg nem szárad ki, de kisebb áramokat bír, érzékenyebb a mélykisütésre és a túltöltésre, és a téli hideget sem díjazza. Tehát elméletileg nem kellene jobban bírnia. Azonban nekem is már egy ideje zselés riasztó akku van a TS-be és eddig már kibirt anyit amenyit egy jó minőségü savas szokott.
Mondjuk a zseléshez már azért jár egy elektrónikus fesszab, mert az jobban vigyáz az akkura.
A riasztó akku egyébként elég olcsó ha jó helyen veszed.
Erre nem is gondoltam!:) Mindjárt megyek ki is cserélem a kipuffot,aztán kiderül,hogy az-e a ludas.
Hogyne érdekelne, de az ára, meg az előtalálási helye mégjobban!
Hello! Lehet hogy nem a henger van szétkopva hanem a kipufogó eldugulva! Én nemrégen jártam így a 81'-es Ts 250/1-emmel: Nem akart menni 90nél többet akármit csináltam. Szétszedtem a blokkot, henger jó volt, gyűrűk jók voltak szóval nem találtam semmi gyanúsat. Eszembe jutott a kipufogó h lehet h el van tömődve. Amikor szétvágtam a kipufogót a bilincsnél, és megláttam a 26 év alatt lerakódott olajkokszot, majdnem elsírtam magam. Úgy el volt tömődve a kipuff. Hozzá kell tennem hogy nemcsak koksz volt benne hanem az előző tulaj által kipufogótömítésnek használt azbesztzsinórkarikák is.
(ez csak egy tipp, lehet h még valaki hasznát veszi) Üdv!
Mostmár biztos vagyok benne hogy megérné egy zselés akksira szert tenni ha többen is ezt mondjátok. Teljesítményben is ugyanazt tudja (vagy többet) mint a savas,
hosszabb az élettartama, gondozásmentes ja
és nem mar szét semmit a sav. Üdv!
Hali!
Haljátok igen csúnyán szét van kopva ETZ-m :( negyedikben eddig az órája szerint mentem 110-et,most megadja magát 90-nél. Ötödikben meg vissza is lassul, max 85, amit elbír 5ben.Még jó,hogy van itthon egy friss hengerem, és dugóm,máskülönben falnak mennék.
Nem titok, dehogy, miért lenne? Annál inkább nem, mert teljesen ismert irodalmakból származnak az alapok, többek között a mi oldalunkon is van pár ilyen jegyzet, érdemes áttanulmányozni pl. az "MZ preparation..." című írást, amelyet a "Szakirodalom" menüben találsz.
Röviden annyit, hogy az említett ETZ csatornáit kissé átalakítottam, kipuf. 193°, szívó 152° (ez kevesebb is lehet), átömlő változatlan.Ehhez számítottam és készítettem egy rezonátort, majd összehangoltam az egészet a végén.
Fékpadom nincs, menetpróbákon választottam áttételt, stb.Talán azt mondhatnám, hogy két személlyel (90+75 kg.) gyorsult úgy, mint a széria ETZ egy személlyel.
Nem az én gépem volt, ha az enyém lett volna, pár dolgot variáltam volna még, de így is jól ment.
Sajna, nincs itthon szkennerem, de megpróbálom valahogy elküldeni a palástlevonatot, ha valakit érdekel.Semmi különleges nem történt egyébként, csak élénkebb lett, jobban gyorsul, nem "bénázik" 5-ösben, ezt a haver mondta így.Szóval egy a sok lehetőség közül.
Sziasztok érdekel valakit egy kitűnő állapotban lévő 250-es kpl.váltó 5-sebességes. mezgo.g@freemail.hu
Nemrég vettem egy Banner 6V-os zselés akksit, ami árban és névleges teljesítményben is egyezik a savassal.
Méretben nem, de beépíthető, mert bármilyen helyzetben működik, és az oldalára állítva befér.
Nem panaszkodhatom rá, és ahogy eddig hallottam, másoknak is bevált, tehát csak biztatni tudlak.
Hétvégén jön valaki esetleg Balatonszentgyörgyre a Csillagvárba motoros találkozóra a szocis kollégák közül???
Írtad, hogy modosítottál a csatornákon. Kifejtenéd ezt, ha nem titok? :)
Én is úgy gondoltam hogy abban az időben jól kiszámolták a dolgokat, ma biztos hogy máshogy csinálnák, de azóta sokat fejlődött a technika :)
Ha szériagépről van szó, szerintem is a legjobb a gyárihoz minél közelebb álló megoldást választani (az utángyártottak közül).Azért az érdekes, hogy pl. a lengyel 76 mm-es ETZ dugó két gyűrűvel készül, mellesleg a nagyobb átmérővel is jóval könnyebb, mint egyes 70 mm-es hazai ETZ utángyártott dugók.
Az én esetemben azért kellett a két vékony gyűrű, mert csatornamódosítás is történt, a körűlmények nem indokolták a 3 gyűrű használatát.Ja, a német mérnökök biztos jól számoltak, csak nagyon régen éltek, ma már ők is másként számolnának a teljesen más motorokhoz képest, no, meg persze fejlődik is a világ közben.
hasonló véleményem vagyok!!
Akkor szerintem mindenképpen érdemes a gyári 3 gyűrűs dugónál maradni, mert a német mérnökök többet tudtak mint mi és úgy tervezték a motort hogy a lehető legjobb legyen. Lehet hogy működik 1-2-3-4 gyűrűvel de szerintem a 3 a biztos. (Ez az én véleményem) Széles utat!
Peti74 ajánlotta nekem:
http://www.freeweb.hu/e-gyujtas/
Nagyon valószínű, hogy a 4 gyűrűs MZ dugó "maszek" találmány és gyártmány.Értelme nem sok van ugyan, legfeljebb akkor, ha döntően teljes terheléssel de kb. 2000 fodulaton menne csak.
Valójában az van, hogy a motort méretezik (csatornázzák) egy bizonyos fordulatszám-tartományra és ehhez képest döntik el, hány és milyen gyűrű kell.A fő probléma, hogy a gyűrű minél magasabb, elvileg annál lassabban kopik el, de a tömege nagy.Ez ott számít, amikor a gyűrű eléri azt a fordulatot ahol bejön a "lebegés" (ring flatter), itt összeomlik a tömítőképesség, csökken a teljesítmány.Ezért megfelelő fordulatra megfelelő számú és magasságú (tömegű) gyűrűt terveznek, ha így egyszerűen meg lehet ezt fogalmazni.
A kis crossok 8-9 ezernél kezdenek húzni, átlagosan véve közepes (50-60 mm)dugón ilyen esetben nincs értelme két gyűrűnek sem, mert a résveszteségek kisebb fordulaton jelentősek, nagy fordulaton "nincs idő" hogy átfollyon a gáz a gyűrű mellett.A probléma azért marad részben, mert a dugón keletkező hő 70-80 %-át a felső (vagy egyetlen) gyűrű viszi át a hengerfalra.Ezt mindenképpen el kell viselnie az egyetlen gyűrűnek, úgy is méretezik.A versenymocikon gyakran az egyetlen gyűrű 0,6-0,8 mm vastag, de jól működik, persze, elképzelhetően jó anyagból és tecnológiával készítve.
Az MZ RE II is egy gyűrűvel készült ('60-as évek eleje), mert fékpadi méréseken rájöttek, hogy 6000 fordulat alatt segít csak valamelyest tömíteni a második gyűrű, viszont a motor 8000 felett kezdett élni, olyanra is áttételezték, persze.
Használtam már pl. cseh 1,5 mm-es gyűrűket (kettőt) ETZ-re. semmilyen termikus probléma mem volt.A dugó Berta volt, csak a gyűrűhornyokból kettőt esztergáltak bele a három helyett.
Nos emberek.Szerintetek mely elektronikus gyújtást lenne érdemes megépíteni 6V-os Mz -hez?
Rémlik, hogy ES nél volt 4 gyűrűs dugó gyári de nem biztos.
A ledest én úgy akarom, hogy bjonett alapra. Mivel akkor cserélhető és ugyanolyan mint az izzós. Ha esetleg kevernek a műszakin.
Valahol láttam magyar leírást lehet épp itt ezen a honlapon.
Ha jól emléxem 4500 körül volt (kb. 2x annyi mint a hagyományos). Valmi bhp v.mi a márkája de nem ismerem milyenek vannak. A mérete kicsit más de a perkába símán bemegy, a kicsibe + srégen áll. Akkor döntöttem mellette amikor sokn mondták, hogy min. 2x addig tart mint a hagyományos.
Ha mindent (fék+hátsólámpa) ledesre cserélsz akkor az sokat lendít a töltésen és mivel csak 6V egyszerűbb megvalósítani.
Gondolkodtam hogy átalakítom az indexeket LED-esre. Csinált már valki ilyet? Szerintem jobb, mert sokkal kevesebbet fogyasztana mint a 21W-os égők.
Szerintem nem voltgyárilag 4 gyűrűs Mz dugó inkább valaki utólag csináltatta. Ja és ez valószínű Ts250-ben vagy 250/1ben volt mert alacsonyabb mint az ETZ250 dugója. Üdv!
Mennyiért lehet jó zselés 6V-os akksit venni? Milyent érdemes venni Ts-be? Nekem eddig mindig csak savas volt de kipróbálnám a zselést mert már többen mondták hogy sokkal jobb. Üdv!
itt minden megoldható, te is tudod :D
Örömmel olvastam válaszodat.Bíztam benne,hogy elhiszed nem kételkedem hozzáértésedben.Ami a távgyógyítást illeti,teljes a egyetértés.
Válasz erre: Keri 2007-09-19 14:05:17
(tessék, tanulunk tőled, mester :)
Ha már egyszer van egy sisak, akkor minek adnék ki + 15e-t egy másikra?
Egyébként kiadtam, mert ennyit épp hogy megért, h felhajtható az állvédője és ez némi könnyebbséget jelentett a küldönci trógermunkámban.
Egyébként azt érdemes sisaktémában csinálni, amit Zápkörte (október 29.-e): venni egy leharcoltabb, de márkás és praktikus kialakítású régebbi darabot és egy délelőtt jól felújítani.
Az én aksim 1,5 éves és nem töltöttem még soha. Ennyit jelent egy jó zselés akksi.
Mechanikus a fesszabom.
A régi akksi viszont hetente lemerült (amit kinyírt a feketedoboz).
De ha jó az elektronikus nyilván emel a töltésen.
hmm, még nem láttam MZ 4 gyűrűs dugot, de nem kizárt, hogy volt iylen. Vagy pedig valami maszek darab. Nem csak a crossgépekben elterjedt, h minél kevesebb gyűrűt alkalmaznak. Ma már arra törekednek a 2t gyártok, h minél kevesebb gyűrűt használjanak, a surlodás, és egyéb tényezők miatt. (robogok, 70-es sokfelömlős hengerei általába 1 gyűrűsek, crossgépek egy gyűrűsek, 50-125-ös speedgépeknél is előfordul) Persze a gyűrűk anyaga is hatalmasat feljődött a Zshopau-i gyártás ota :)
Én észrevettem a mínusz egy gyűrűt. Pontosabban többet vettunk el a súrlodásbol, mert ha jol emlékszem az ETZ gyűrűje 2mm vastag, az pedig 3*2=6mm, nálam meg 2*1.5=3 tehát gyűrűt illetőleg mínusz 3m :) nem is melegedett annyira nyáron sem.
Én már 2 éve folyamatosan lámpával közlekedek. Amikor betojt a mechanikus akkor lemerült, de az elektrónikussal vissza töltötte.
4 gyűrűvel kisebb a fogyasztás, kicsit talán nyomatékosabb alacsony fordulaton, de gyanítom nem észrevehető.
Az egy gyűrűvel éppen ellenkező hatása lesz. Nem véletlenül van előirva az MZ kupán, hogy minden gyűrűnek a dugatyún kell lennie, mert ha leveszed az alsó kettőt az már tuningnak számít.
A TS dinmója gyakorlailag nem képes feltölteni az aksit, ha mindíg világítasz. Esetleg akkor ha mész 100km-t.
Én csak azt írtam hogy Yamaha licenszes. Az már más kérdés h hol csinálják (Kína, Taiwan stb) De gondolom h nem lehet túl gagyi ha a Yamaha a nevét adja hozzá. Na mind1.
Nekem még nem égett szét az érintkező a mechanikuson, mondom még van töltés mert dinamó állásban megy a gép, csak az a baj hogy szerintem keveset tölt mert menet közben nem nagyon bírja a lámpát és az indexet együtt. Ezért gondoltam hogy egy elektronikus fesszab. lehet hogy javítana a helyzeten. Biztos be lehetne állítani a mechanikus fesszabot de sajna én nem értek hozzá. Üdv! Ja és köszi a segítséget!
Képzeld én meg egy olyan Mz dugóra bukannatam nemrégiben (használt) amire 4 gyűrű megy. Akkor hogy van ez? Logikus h minél kevesebb gyűrű annál kisebb súrlódás. Kiváncsi lennék hogy megy egy MZ 250 2 gyűrűvel! Azt hallottam hogy a kis 2ütemű cross
mocikon meg csak 1 gyűrű van. Azért tudnak úgy kiforogni?
Sokan fikázzák, de nekem bevált a sima berta dugatyú a verseny ETZ-ben Lengyel gyűrükkel.
nem mert van amit Kínában :D
Ja a műanyag kosaras az nagyon jó! Simóba én is olyat raktam. Halhatóan csöndesebb a motor és a kenése is jobb, mert jobban megtartja az olajat az ilyen kosár.
a kék fesszab nekem 5 percet bírt :D
Van yamaha dugó az MZhez?
Én úgy tudtam hogy anyira szabványtalan és mindentől eltérő hogy csak jelentős átalakítással lehet ilyesmit belerakni.
C3-al vígan, gond nélkül működik, különösen az ilyen jó minőségü csapágyakkal, de nem kell feltétlen az SKF-hez ragaszkodni. FAG, Koyo, meg hasonló márkák is ugyan olyan jó minőségüek és talán olcsobbak is.
A C4 illesztési hézaga nagyobb és 4* drágább, viszon ha túlmelegszik a motor akkor sem szorul a csapágy. Elvileg tartósabb, de C3-s SKF csapágyal is a főtengely csapágy lesz a legtartósabb alkatrészed. Ha nagyon sok pénzed van akkor C4 (rendelésre van általában) ha feleslegesen nem akarsz költeni akkor C3 a javasolt. Nekem verseny MZben C4 van az utcaiban C3.
Feszab hiba egyértelmüen. Sajnos ez a 6V sajátossága. Vagy tegyél bele egy magyar fekete fesszabot, mert az jó és pontos, vagy egy elektromos szakival kalibráltasd a mechanikus fesszabot 0.1V pontossággal. Sajnos ha szétégett az érintkező akkor csak cserélni lehet a fesszabot, én is ezért cseréltem le végül de sokáig használtam mechanikusat probléma nélkül.
Ja az elektrónikus kicsit levesz a feszből, ezért már picivel magasabb fordulaton jön meg a töltés, dinamó állapotától függően.
Ha az akku túlélte a meríítést akkor nem kell cserélni, de ez akkor derül ki ha feltöltöd és pát napig normálisan tudsz vele menni amíg újra le nem merül
ja, az a zöld teljesen jó MZhez. A drágáb sem fog jobban zárni, sőt esetleg több problémád is lehet mert puhább, ez meg legalább olcsón cserélhető.
10ezernél kezdődik az a spéci szimering ami már jobb az MZhez, de az teflon tömítő éles és kell egy adapter a berakáshoz mert gyári MZ méretben nem létezik.
Nemgond, én nem veszem nagyon szívemre az ilyet, de az inditásról és hibakeresésről volt szó, te pedig már egyből a motor ideális működési álapotával jöttél :-) ami nem passzolt a témához, így visszaolvasva sem.
Ez a baj a távgyógyítással. Aki nem ért eléggé hozzá, hibás, vagy nem megfelelő diagnosztikai beszámolóval félrevezetheti az embert.Volt hogy hugom képtelen volt a mikrofont beélészteni a sz.gépen. MSN-en már mindent végignézettem vele, szofver újrahúzás ilyesmi, aztán átmentem és bedugtam a megfelelő aljzatba :D természetesen ezt a hibát is felvetettem, de esküdözött, hogy jó helyen van és ne nézzem szőkének :D
Éppen ezért rengetegszer felajánlottam már itt is hogy hozzák el, (azt hiszem elvárható hogy ne én rohangáljak hogy aztán ingyen munkát végezhessek valakinek) akár nekem is diagnosztikára, ha nincs egy ilyen téren tapasztalt MZ-s, de eddig senki nem vette a fáradságot még a pestiek közül sem.
No tehát örüljünk hogy megoldódott ez is és további kellemes motorzást mindenkinek!
Az én 250 ETZm-be, amíg egyben volt, úgy oldottam meg a dugattyú problémát, hogy van 1 jo esztergályos ismerősöm, akivel szereztunk 2db 1.5mm vastag gyűrűt, és csinált nekem egy 2 gyűrűs ETZ dugattyút. Na ezek után sokkal jobb lett a motor. Erő nem fogyott belőle, leforgott 5.-be is. Igaz más volt a karburátorom is. de robbanékonyabb lett a gép, ugye nem volt akkora surlodás.
Nemértem az összefüggést.
Ha rossz a morál akkor inkább szigorítani kell, nem lazítani.
Az A1-nél amúgy nincs teljesítmény korlát? Mert ez már az A korlátozottba sem fér bele :D
Különben is, állítólag egyes széria MZ-k 150-et is mennek ;-)
Hondával mentem enyit, de ugyan az a sisak mint MZvel :)
Amúgy egy 10 éves Grexem van :) igaz én a sisakkal együtt vettem tartalák plexiket is :D
Csak arra akartam utalni hogy 15ért már új sisakot is adnak (plexivel), nem is olyan rosszat.
De akkor milyen dugó lenne jó választás Ts 250/1-be? Vagy létezik még manapság jó dugó ?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|