:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ide is beírom, mert egy cseppet sürgős:
Keresek ETZ 125-re középsztendert Nyíregyháza környékén!
Ok, köszi, meg fogom nézni ezt a zsírzás témát. A bowdent nem tartom felelősnek, mert ahhoz túl hirtelen jelentkezett a probléma...
Tudtam én hogy jó lesz még egyszer valamire a PIKO kisvasútam :) Már csak meg kéne találnom. Most ez komoly hogy egy kis okosítás és ezzel lehet állítani a feszszabot, feltételezve hogy a hézagok már be annak lőve rajta? Tök jó. De jó lenne ha értenék ezekhez a dolgokhoz. Mondjuk ettől függetlenül nehogy azt higgye bárki hogy én ennek neki is állnék. Tuti elba**nám...
hogyne, nekem 3 szor kellet már kiműteni...hát szo..ás a köbön
a végén levágtam a blokknak azt a részet ami útban van, mostmár hozzáférni, de azóta nem tört el :)
Üdv Nektek! A hétvégén voltunk Balatonszentgyörgyön, a II. FreeBikers Weekend-en, ami a Csillagvár területén volt megtartva.Nagyon jo hangulatban telt el a találkozó. Volt ott pár MZ-s rajtam kivül hál Istennek :D Ott volt 1 kis alacsony emberke is egy feldobozolt, telepakolt piros MZ TS 250essel asszem. Ez volt neki a 8dik találkozója idén. Nagyon kész az az ember :D Pacsán is, Sárváron is láttam. Mondta, h merre járt vele: jugo, stb. Már a nem is tudom hányadik blokkja van neki benne :D Ismeri vki a tagot?? Egyéb ismertetője:reggel lakodalmas zene szól az MZből, valamint igen ütős a pálinkája a tagnak...
Ennyit az élménybeszámolóról. Megvan télre a melóm az MZmel: a felső blokktartó csavarom eltört (amelyiket abba a kis fém pöcökbe kell behajtani). Pont olyan jól, hogy tartja a blokkot. Kérdés pedig az, hogyan is lehetne kiműteni a beletört darabot?? Gondolom csak kifúrással. De olyan hosszú fúró nincs ami balról beférne egészen a túloldalig. Ezért gondolom másik oldalról kéne fúrni, nade ott a blokkfél... Tippet tudna vki adni,hogy mit tegyek?? Eseteleg járt már igy vki??
csak a jobb és bal gumi mintázata nem térhet el...de ez motoron szerintem nem lesz probléma :)
persze, így kell mérni a feszabot, de az állítható ellenálás nem árt ha birja a 200W-ot :D
Najó anyi lehet hogy nem kell, de a labortápok szeleptranzisztoros megoldással működnek. Van olyan IC ami stabilizált feszültséget állít elő, ennek a teljesítményét egy nagy teljesítményü tranzisztorral szokás erősíteni, ami nagy hűtőbordán van. Az IC feszültsége pedig egy kisteljesítményü potméterrel szabályozhó.
Persze ha nincs jobb akkor a teljesítmény elenálással is működhet.
Azonban én pl PIKO játékvonat trafójával állítotam, mert ott a szekunder menetszámmal változtatja a kimenő feszültséget ezért kb stbil és nem is melegszik, viszont erre kell egy puffer kondi hogy kisimítsa a feszültséget, mert szüretlen egyenáram van a kimenetén és nagyon rezeg a fesszabb nyelve tőle.
Nem szólhat. Méret, gyártó és mintázat elvben eltérhet elöl-hátul. Talán a tipus nem? (diagonál-radiál)
Sziasztok.
Lehet, hogy hülye kérdés, de szólhatnak azért műszakin, ha az első és hátsó gumi ugyan jó állapotú, nincs lefutva, viszont a mintázat, tipus nem egyforma? Vagy ez csak gépkocsik esetében van így? Ismer valaki jó gumibeszerző helyet Miskolcon, mert olvastam, hogy sok itt a Miskolc és környéki.
Hiába áztatod el a bowdent, ha már kiszőrösödött és a szálak akadoznak a házban. Meg egy jó zsírzás nem árthat a fékkulcsnak sem, esetleg megnézni, hogy nem igényel-e egy nagyobb átmérőjű hézagolóalátétet a kulcs és a féklap közti részen...
Heló emberek! Gondolkodtam a mechanikus fesszabályzó beállításán. A múltkor felmerült itt a téma, és többek között olyan problémák jöttek elő, mint a motoron való mérés nehézségei, vagy a mutatós műszer szükségessége.
A következőt találtam ki. A fesszabályzót rákötni egy feszültséggenerátorra, aminek be lehet állítani a kimenő feszültségét. Szépen végigmenni azon a tartományon (kb. 5-től 8 V-ig), ahol a fesszabályzónak kapcsolnia kell, és leellenőrizni, hogy jókor kapcsol-e, esetleg utánállítani.
Így mindenféle zavarást ki lehet zárni.
Szerintetek ez kivitelezhető?
(A dolog megoldható egy állandó feszültségű forrással is, sorba kötve egy állítható ellenállással. Elvileg ezzel a módszerrel akármelyik fesszabályzó ellenőrizhető.)
Hello!pontosan úgy tudom hogy maximum 3mm-re lehet de 2.5mm a beváltabb.
Rendben, köszönöm! Ezt fogom tenni!
Heló.Nézd meg jól a féktányérat is nincsenek e belehuzásnyomok a fékkartól,mert lehet hozzáér a fékkar vmihez,vagy a bowden végén levő henger nem forog a karban(lent,nem a kormányon bár azt is nézd meg).Bowden nélkül rakd össze a féket egy fél méteres bowdenbelsővel amit majd tutsz huzogatni lent.Ha akkor is beragad a fék akkor a bowdenod nem hibás a dologban.Vagy csak egyszerűen egy kevés zsirral kend meg a pofák és a fékkaron levő téglalapot ,mert lehet nagyon szorosak és nem tud visszafordulni a kar.
milyen csapágyragasztót ajánlotok?
Minden TS gyári értéke 3.0mm(+ - 0,5mm)
Köszi, ez nekem is megfordult a fejemben, de sajnos nem ez. A jelenség nem folyamatos volt, hanem: leállításkor még jó volt, elővételkor már nem. Szóval kopásnak nyoma sincs az első fékben.
De mégegyszer köszi az ötletet!
ez egyszerű biztos kopott és az a kocka ami a két fékbetétet széttolja már szinte keresztbefordul mire megfeszülnek a pofák a dobban.ennyi.
Szevasztok! MZ TS125-nek a fleső holtpont előtt hány miléiméterre van a gyujtás??? Kösz!
Helló!
Igen, egyszer én is ki akartam térni erre a témára, ugyanis a 250-es Trophy hátsó gumija többszöris megcsinálta már ezt. De ez több okból is nem jó "móka" : Először is az anyagi vonzat, másodszor, hogy akárhonnan is, de haza kell tolni a gépet, a legrosszabb pedig, hogyha mindez kanyarban, vagy körforgalomban történik. Utóbbi még veszélyesebb, hiszen a körforgalomban az autósok 1M-re "másznak" a motor farába. Buruláskor pedig ember nincs, aki kikerüljön.
LEHETSÉGES OK: A gumiszervizes felhívta a figyelmünket, hogy a felni peremén belülről függőleges bordázás található, amelynek célja a külső gumi felnin való csúszásának megakadályozása. Nos, a Trophy-n ez a bordázás TELJESEN sima felületű lett.
ORVOSLÁS: 2KG-s kalapács és egyhidegvágó segítségével újrakalapálni a bordákat.
Ami még szóba jöhet, az az, hogy szimplán gagyi a gumi. Mert aki még látott "ORIGINAL DDR" belsőt, az szembesülhetett a ténnyel, hogy abból a szelepet kirobbantani sem lehetett, mert alá volt dolgozva. Ennek sajnos a mai "Made In Dobd el" belsőkön nyoma sincs. Még gondolkozok ennek előállításán: Már előre foltot tenni a szelep köré. Több ötletem nincs, viszont szerintem a guminyomás kizárható ok, mivel az egyik gumi 3 hónapot bírt ki, míg a másik csak 3 hetet. Ez idő alatt nem történhet drasztikus nyomásváltozás (a 250-es TS-ből 30 év után kellett a gyáriját kivenni,addig bírta). Bár kitudja...
De kérdésem is volna: 250-es TS néhány hónap ácsorgás után viccelődik velem. Méghozzá kényes helyen. Behúzom az elsőféket és úgymarad. Gondoltam bowden. Jól "eláztattam" olajban, de nem ez a gond. Dobon belül is rendben találok mindent. Ötletem sincs mi a gond. Mert behúzom, úgymarad és a dob előtt a bowden negyedórás rángatása után engedi vissza, de ugrásszerűen. Szóval kérlek mondjatok valamit, mert közeleg a műszaki...
Mélységes tisztelettel: ZsoZol
Heló.Én az első kerekemet (TS 125) 1.2 max 1.3 ra fujatom hátsót 1.9 re .Nekem sose fordult még el a külső a felnin igaz ezen a felnin rajt a gumi kb 10 éve még leszedve sem volt.És ezért a gumi már jól odatapadt a felnihez.
Csáó.
Szerintem kevés volt a nyomás a gumiba.
Én is igy jártam.Alacsony volt a nyomás és egy fékezésnél elcsuszik a külső és a belső a felnihez képest.
No ekkor tépi ki a szelepet a gumibol.
Én naivan elmentem a gumishoz,de 1000ért csinálta volna meg.
1200ft egy belső,egy igazi kinai müanyag.Ugyanis ez már nem gumi belső,csak van benne az is.
Szerintem nem kell semmi csere.
én elölre 1.9,hátra 2.2 re nyomom. Ja és minten héten ellenörzöm /mitas/ha jól emléxem.
Szóval gumigyomás és térerő legyen veletek.
Ja és NE FÜRGYÉL LE !!!!
Laca
Hmmm okay, elviszem! A pannóniám is csinálta azon a külső-csere segített de ez elég jó gumi. Köszi!
vidd el gumishoz, az megmondja mit csinaljal vele.
amugy a szelep akkor szakad le ha nem merölegesen van a szelephaz a gumiban hanem vmerre elvan nyomodva (szarul van a belso a külsöben). vidd el gumishoz.
Sziasztok!
Van egy apró kérdésem, azt csinálj az első kerekem hogy kapja fogja magát és eltépi a belsőről a szelepet, megyek vele és egyszercsak psssszzzzz....... tol egy ilyet, plö a multkor cseréltem a hástó gumit és amikor feltettem középsztenderre szusszant egyet az eleje és kaput. Aztán kapott egy másik belsőt, ezzel lenyomtam vagy 30 km-ert tegnap el akartam menni vele, és 4 kmer után ssssszzzz csak az volt a baj hogy 70-el mentem és első keréknél ez elég gáz......mindegy megálltam. A flenin vagy egy kisebb kihajtódás, a külső meg elég újszerű Heidenau....akkor most mit cseréljek? szerintem a kereket kéne....aztán ha nem az a hunyó akkor gumi igazam van vagy nem? Köszi előre is!
Ez jó hir.Bár őszintén megvallva elég hihetetlen a dolog.Azokat a jelenségeket nem produkálja egy hibás indexrelé.Ha jól belegondolunk egy indexrelé 3 féle hibát produkálhat.1-nem csinál semmit,a pozitiv nem jut el az indexkapcsolóhoz,2-a pozitiv állandóan ott van a kapcsolón,az indexlámpa folytonosan világit,3-az index nem a megfelelő ütemben villog.Még egyet kihagytam,bár nem tudom az előfordulhat-e.Esetleg letestel,de akkor meg kiveri a biztit.
ÁÁÁ minden klappol! hosszas vizsgálat után észrevttem hogy dől az index megszakitóból a füst! cseréjével megoldodott a problémám!!! azért kösz még egyszer mindent!
Köszi a segítséget akkor kimegyek és összedobom:D!
Köszönöm válaszotokat! neki is kezdek e szép szombati napon! majd még jelentkezek!:-)
felsoroltál mindent amit tenni kell vele, rakjad össze és használd, aztán amikor nagyon trágya újítsd fel.
Jaja, a vasutakon is használnak ilyet,ott is a hideg tűrése miatt.
Lehet hogy az olaj a csillagmotor miatt van, de akkor is iszonyat szakadt gépek. A LI-2es Sunflower valahogy sokkal igényesebb. Az olyan mint amit elvárnék egy repülőtől, de az AN2-esek mint a kukacbombázó repülők amit józsibácsi a rigával együtt a pajtában kalapál össze miután belezuhant a trágyadombba :D
Nagy Joe-nak igaza lehet.Esetleg még a kombinált index-fényszóró kapcsolótól a lámpába menő vezetékköteg is lehet ludas.Mondjuk valamiért összenyomódik(pld kanyarodáskor) és a sok nyomódástól már összeértek a vezetékek.Igy fórumon keresztül nehéz távgyógyitani ezt látni kéne.Át kellene vizsgálni az egész vezetékelést.
Hellóztok!
Vettem egy etz-t ami 5 éve áll és szépen kimostam a piszokból, majd leszedtem a hengert hát megleetésemre lett egy kis víz a főtengelyen de szerintem azért nem jelentős azonban most lassan egy hete le van véve a henger és nehezen sikerült megforgatni a hajtókart:S
Raktam rá egy kis olajat majd elkezdtem mozgatni és mostmár megint jár.
Mit csináljak vele kapjam szét a blokkot vagy rakjam össze jó az így és indítsam be és ha lesz vmi legfeljeb szétszedem.
Gondolom a szimeringek már nemlehetnek vmi jók benne 5 év állás után m,eg a karbit kipucoltam esetleg van vmi még amit érdemes megnézni ilyenkor????
esetleg a baloldali index-lámpa kapcsolónál
alacsony aksi töltöttség esetén produlhat érdekességeket, de viszont nem ártana leszedni az első lámpát és belekukkantani, mert szerintem vmelyik vezeték összeérhet (mondjuk ahol az index kapja a pozitívat összeérhet a lampa pozitívjaval ezért villoghat a lampad), illetve ha nem nagyon talalod a baj forrasat akkor neki kell állni és végig nyalazni a vezetékeket hol ér egymashoz két vezeték (ülés alatt is akadhat gubanc)
Sziasztok! a segitségéteket kérném a ! a következő elektromos probléma lépett fel a 83as 250 etz-men! gyujtáson egyik index se müködik! tompitott lámpával meg csak a bal oldali! járó motornál szintén nem müködik egyik irányjelzőm se-elyette villog a tompitott fényszóróm! azt megkell hagynom amikor hozzám került klapolt rajt minden és nem kontárkottam bele semmibe! (biztositékok renben, aksi??? na erre azért rátöltök!) válaszotok köszönöm!
Sziatok megszűnt az Mzetz.lap.hu. Új neve : http://ndk-motor.lap.hu/
Az olajtócsa a csillagmotorból adódik -ez ilyen kifolyik az olaj belőle üzemszerűen- betakar ha ott állsz mellette indításkor. Az alsó hengerekbe lefolyik az olaj.
Nem fém az oldala fekete műanyag.
Nálunk viszont van hagyományos lúgos akksi a mozdonyokban. 7 évig tart legalább!!!
Elég feltünő ha lúgos, mert fémből van a külseje :)
Persze lehet sima zselés is, amilyen szakadt AN2-eseket láttam, nem csodálkozok semmi. Kb olyanok min itt egy szakadtabb MZ. Kint Budaörsön áll kint pár, és mindegyik alatt kurvanagy olajtócsa. Ha látnák egy Greenpeace-es biztos azon nyomban infartust kapna :D
4 akku volt benne ebből 1 volt zárlatos.
A másik 3 elajándékozásra került és ezek közül 1 még műxik ismerősöm Seatjában.
Lehet, hogy lúgos ezt nemtudom.
Mondjuk nekem volt a családban repülő indító akku, az nem olmos volt hanem vas-nikkel lúgos akku, az sokkal jobban bírja a hideget és az indító árama is nagyobb. Nagybátyám a Trabantban használt ilyet és volt hogy nem akarta beindítani a motort, akkor önindítóval átállt a parkolóban másik helyre :D
Azért mielőtt felújítod nem ártna a gyújtást és a karbit is ellenőrizni.
Ha leszeded a hengert a gyűrű kopását figyeld meg.
Télen kint állt a motor és kb. kátszer indítottm el. Nem volt túl kemény a tél de azért volt párszor -8-10 fok is.
Na most tavsszl símán indult a gép 3. rugásra szivatóval ahogy kell a lámpák is világítottak, bár az első kicsit megvakult a sok eső miatt.
Lelkiismereti problémák miatt felhoztam tölteni a zselés akksit de nem vette fel a töltést azért mert csontra fel van töltve. Mint mondtam mechanikus a fesszabom de én is le akarom cserélni egy jó elektronikusra mert az jobb töltést ad.
Van egy ismerősöm akinek az öccse Ancsába (szovjet 20 szem. kétfedeles repülőgép) zselés akksit használt, mint utólag kiderült. Ugyanis egyszer csak 4 év után nemindult és akkor kellett megkeresni és kicserélni az akksit és kiderült zselés volt benne. Addig nem is tudta, hogy van benne...
Természetesen a maszek Ancsák sem állnak azért fűtött hangárban sokkal inkább mezőn letakrva és lekötve.
Akkor a henger van elkopva szerintem is.....
Feltettem a tiszta kipuffot.Most tényleg megy mindt állat, óra szerint 4ben 110,de 5ben visszalassul:(
Összegezve a kipuff tényleg koszos volt már mint állat, de nem ezért lassul vissza. Majd délután megbontom,mert szerintem a henger van már szétkopva.
nemtudom mi a bajod az azbesztzsinorral, végülis tényleg jó kipufogó tömítőnek bizonyultak...ha nem is az eredeti helyükön :-))))))))))
A babettáét. a verseny ETZ-re tettek már páran és jól működik. Előnye hogy nem kell akku hozzá. Viszont nem tudom hogy lehet TS-re rátenni.
A többi az sajna 12Vos.
Esetleg építhetsz egyett magadnak 6V-ra és publikálhatod a "tuning" rovatban.
12V ra lehet kapni olyat ami a 21W-os izzó helyére bemegy. Azonban a villogtató nem tudja meghajtani a ledeket, mert túl kicsi áramot vesz fel.
Ehez építeni kell egy elektrónikus indexrelét amit nem zavar a kisebb áram (itt az oldalon van egy ilyen leírás, de visszajelzések szerint, hiba van a NYÁK tervben, szóval a kapcsolási rajz alapján szabad csak megépíteni)
Esetleg szoktak olyat hogy egy 20Wos teljesítmény ellenálással söntölik a LED-et és akkor pont akkora áramot vesz fel mint az eredeti izzó, ilyenkor működik az eredeti relével, de ugye ezzel oda a takarékosság.
Ja és 6V-ra még nem láttam LED-es megoldást. Házilag előtét ellenálásos áramkorláttal, vagy szeleptranzisztoros áramkorláttal lehet meghajtani, egyszerűen, esetleg kapcsolóüzemü megoldások is léteznek. Én terveztem egyett ami 4db ceruza ellemről hajt meg 6db 2Wos LED-t de bonyolult és mire megterveztem a katalógusból kinézett alkatrészekre, addigra pontazok az alkatrészek elfogytak és azóta sem hoztak...újratervezni meg nincs már kedvem, ezért nem építettem meg.
Ha 6Vos rendszere akarsz ledet, akkor kb 2 ledet kapcsolhatsz sorba és külön külön áramkorlát kell minden ilyen kettes ágnak.
De ha jól emlékszem van egy elég jó leírás házi LED-es lámpákhoz is itt az oldalon.
Hagyományos nagyfényerejü ledek esetén 50mA névleges árammal, az eredeti izzó minden wattjához 1 LED ajánlott (fókuszált LEDekkel)
Ha u.n. POWER ledet használtok akkor ott a LED optimális árama 250-500mA lehet és 1-5W teljesítménye van. Ezeknél az eredeti izzó teljesítményének kb 1/5-e ad hasonló fényerőt, és ezek általában 120-160fokos szögben sugároznak, tehát nem fókuszáltak. (lehet külön lencsét kapni némejikhez)
1 próbát szerintem megér!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|