:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Sajnos sok átalakítással jár az átalakítás.Pl.tőcsavarok,áthelyezése,a karterban a felömlőket átalakítani,ami vagy hegesztéssel,utána síkbamarással jár,vagy kiragasztással járna.És persze kézi munka is kell,a csatornák kialakításához.
Anyit nem :)
Most egyébként én is fogyasztási gondokkal küzdök. Eddig 3,5-4litert evett. TS150 (125-ből reszelve) miután visszaraktam a szűkebb fúvókát az etanolos üzem után kicseréltem a kézzel reszelt súbertűt egy boltira. Persze gyári formát nem kaptam de eléggé hasonlít rá. Eleve nehezebb volt beállítani a karbit vele, de azért sikerült. Aztán kimenten Lepencére élvezkedni egyett. 150km-en 10litert evett. (6,5liter)
Enyit még sohasem fogyasztott, pedig mindig sportosan vezetek :) Bár ugye a TS-emben az a jó, hogy max teljesítményen fogyasztja a 4litert éttől pedig ritkán térek el :)
Na de a lényeg, a gyenge minőségü fúvókatű akár ilyen fogyasztásnövekedést is okozhat. Vissza fogom tenni az általam reszeltet mert ennél még az is jobb..közben eszembe jutott, hogy pont az ilyenek miatt reszeltem magamnak, mert a kisipari az trágya, pedig nem lenne bonyolult pontosan esztergálni.
Vajon valahol megvan a gyári tű méretezése? Az alapján kéne gyártani egyet.
Azért 3litert nem fog fogyasztani egy oldalas MZ szerintem :)
Napi gyakorlat, hogy a teljesen egyforma járműveknél az egyik tulaj 14500 km-nél elfogyasztja a fékbetétet és persze hatalmas fogyasztásra panaszkodik, addig a másik véglet meg 65000 km-nél kell cserélni a fékbetétet, emellett ninmcs panasza a fogyasztásra.Egy dolgot nem akarnak megérteni az emberek: a mai, legmodernebb üzemanyagbevezetés (jelesben D típusú, hengerenkénti befecskendezés)sem tudja korlátozni a fogyasztást, csak lehetővé teszi az alacsony fogysztást, ha valaki úgy akarja.Ha nem akarja, akkor az más eset.Lényegében a legfontosabb tényező a fogyasztásban a használó.
hogy őszinte legyek nincs ebben semmi titokzatos. 2 függvény összege adja a fogyasztást.
Azonos terhelést (azaz teljesítményt) figyelembe véve a fordulatszém függvényében egy hiperbóla és egy exponenciális függvény összege adja azt a függvényt ami a fogyasztási görbét adja. A fogyasztási minimum a nyomaték maximumal esik egybe, de nem azzal a nyomaték maximummal ami a motor paraméterei között van, meg mert az a maximális terhelésnél igaz csak.
Na mindegy, lényeg hogy alacsony fordulat csutkagáz és a magas fordulat csutkagáz egyaránt magas fogyasztást eredményez.
A szolgálati kocsi computere szerint 50litert fogyaszt ha 10km/h körül padlót nyomok. 4000fölött 17liter körül szokott lenni, egyenletes tempóval 70nél 3-4liter a fogyasztás, az átlag fogyasztás viszon 6,8liter, tehát a fogyasztás görbéből nem fogod meghatározni az átlagos fogyasztást, mert köszönöviszonyban sincs, ugyan akkor elég nehéz 8literes fogyasztást kihozni a kocsiból, hiába tud akár 50litert is benyelni.
Tehát ha jó fogyasztást akarsz akkor gyorsításkor a max nyomaték és teljesítmény között hajtsad végre a gyorsítást, majd ha elérted a kívánt sebességet a legmagasabb fokozatba kapcsolva kell gurulni.
Ha a gyorsítás a lényeg akkor is ezt az eljárást kell követni, a nagyobb fogyasztás abból adódik hogy aki sportosan vezet, az a féket is gyakrabban használja, ami hővé alakítja az energiát, vagyis az egész rendszer hatékonyságát csökkentjök a rendszeres fékezéssel és gyorsítással.
szia, küldtem egy emailt a nevedbe írt emailcímre
Van eladó AGIP 85W 90 es hajtóműolajam olcsón, akit érdekel írjon mailt
Szombathely
Heló.Hol laksz?Engem érdekelne ha van km órád.
Esetleg képed lenne róla?? Ha van, tudnál küldeni??
Hali!Az ülés 3,az öntvény 2 pénz.Szekszárdon vagyok.Te merre?
Üdv,
Hol találhatóak a cuccok? Az öntvényért, meg az ülésért mennyit kérnél? köszi
üdv, érdekelne hogy jász-nagykun szolnok megyén belül, vagy környékén tud-e valaki jó megbízható festőt (aki nincs elszállva magától, és még jó munkát is csinál)?
szia, ez ugyan nem muanyag hanem vas, de sportsarvedő (oldalt is burkolt) hasonló mint a gsxeken (nem gsxr), ha érdekel akkor lebeszélhetjük.
Üdv! ETZ-hez keresek igényes első műanyag sárvédőt, olyan stílusura gondoltam, mint ami sportmotorokon van! Ha valaki tud eladót írjon mailt és ha lehet küldjön róla képet is! Köszönöm
Sziasztok!
KERESEK GYÁRI (nem török: product of mega feliratú) TIRISZTOROS GYÚJTÁSELEKTRONIKÁT HALL JELADÓS ETZ-hez? Ez az aksi mellett helyezkedik el egy fekete dobozban. (bocsi a nagybetűkért, de így jobban felfigyelnek rá)
MZ TS 250/1-es a gép arra gondoltam ETZ 300-as hengert. Fel lehet rakni? A Pannóniára szentségtörés lenne valóban :))).
Persze csak elvben egyenlőre mert még nagyon az elején vagyok a felújításnak. Előbb fék,kerekek, váz, elektomosság és aztán a blokk.
Hali!TS125-höz van eladó tank 2db,váz 1db,hátsó öntvény 1db,hátsósárvédő 2db,kuplung o.-i fedél 2db,gyújtás o.-i kis fedél 1db,ülés 1db,berúgókar 2db.Az egész egyben 10 pénz,de külön-külön is eladó.Tel.:20/258 5597
Sziasztok!
125-ös Danuviához van néhány alkatrészem eladó.Tank,kerekek,hátsó fogaskerék,váz,stb.Kérésre tudok képet küldeni. Motorhoz semmi! Üdv.
email.:palya.ferenc@freemail.hu
Mindent lehet,csak megéri?A pancsisok biztos kiátkoznának:-)
Egyébként az is forgolódik a fejemben itt a nagy űrben, hogy fel lehetne-é valahogyan operálni rája a 300-as ETZ hengert. Mert akkor valóban "1xűbb" lenne:)))
Köszi csak egy gondolat volt a Trabi dugó ezek szerint van jobb is :)
Kösz az infót!
Sejtettem, hogy még mindíg van utángyártott dugó mert régen is volt a pancsimba is bár a végén ETZ lett bele:).
Ez a fogyasztás azért nagyon csuklófüggő:) Nekem a kis TS 5,5 litert fogyaszt (a kollégámé +2,4et) de a 150-es ETZ-mből sikerült 8litert is kihozni, ehhez képest a 250-es 3,5el elment főleg ha úgy mentem vele mint a kicsivel (70-80km/ó).
Ha jól tudom 4400alatt többet zabál de ez is sebességfokozat és terhelésfüggő tehát elvben nem egyszerű kicsámolni inkább a gyakorlattal összevetve lehet kalkulálni. Még ellenőrzött fordulatnál is (ahol nem te rángatod a gázt, hanem autómatika) is hatalmas eltérések adódhatnak a terhelés függvényében, tehát járathatod te azt a motort állandóan a legnagyobb fordulaton és alig fogyaszt mert nincs terhelése stb. Viszont mint mondtam az oldalas 510kg tehát van terhelése rendesen. Amúgy az MZ csúcsfogyasztása 9-10liter a diagram szerint, ahol ott van a fordulatszám és a végsebesség, valamint a sebességi fokozat.
Hello
Ezt a Trabi dugós tákolást már el kéne felejteni. Szerintem ezt anno a szükség szülte. A trabinak hosszabb a lökete, ezért (is) nagyobb a ccm. A trabi alapdugó mérettel és MZ lökettel számolva 268 ccm lesz. Hát ez nem egy nagy előny, beleszámolva, hogy az a dugó bizony nem teljesen ugyanolyan, és faragni kell. Pl a csapszeg mérete is más, esztergálhatsz hozzá bronz perselyt, de akkor meg jön a 30-as keverék, mert annak az kell.
Nem is értem miért van ez a trabidugós őrület, mikor már mindenféle méretű dugót lehet kapni/gyártatni.
Ráadásul a trabant dugó is utángyártott, vagyis semmivel sem jobb, mint amit te gyártatsz minta után.
Üdv Attila
ui.: ETZ-nél még 1szerűbb, mert ott kapni 300-as dugót, és még ott is van aki trabant dugóval szórakozik...
Ezt már anyira nem tudtam követni :D
A trabant dugatyúval nem 300ccm, hanem kisebb.
A "PÁL dugattyú" minta után nagyából tetszőleges átmérőt tud gyártani akár egyedileg is. Haverom egy öreg 80ccm-es Hondához gyártatott velük dugattyút és nincs gondja vele, nekem pedig a Jawaban is ilyen volt, igaz az nem egyedi gyártás volt. (nem tudom a címüket, de javaslom a Google használatát)
Fogyasztás: Ideális esetben nem a maximális nyomatékon, hanem maximális teljesítménynél éri el a végsebességet a motor. Mivel a maximális nyomatékon nem használod ki a motort ezért nem is fogyaszt anyit mint a diagramon meg van adva, ami általában a csutkagázas fogyasztást veszi alapul, nem az egyenletes haladást. És persze hozzájön, hogy ha viszább veszed a gázt akkor eleve alacsonyabb fordulaton lesz az optimális fogyasztás mint a max nyomaték, de persze van egy határ ami alatt már ha csökkented a fordulatot, akkor növekszik a fogyasztás egyenletes sebességen is.
Igen ez így igaz!
Van 1 rossz hengerem (ami igen meg van húzva) azt akarom majd mefuratni 300-asra de körül kell néznem milyen dugóhoz mert ez TS. Asszem anno tettek bele Trabi dugót. De gondolkozom azon is, hogy kap még 2 felömlőt esetleg membránt.
A 8liter egyébként úgy jött ki, hogy a szóló diagramja szerint ennyi a max nyomatékon járatva (tehát teljes terhelésén(125km/ó)). És ugye az 510kg miatt ha 85km/ó-val oldalas áttétellel akkor az kb. ennyi. Na most ha 40LE lenne szerintem akkor is ennyit enne (vagy kevesebbet), mivel nem kéne csúcsrajáratni állandóan. 50-el meg ugye a Komar megy :)
Lesz veteránbörze Szigetszentmiklóson és Szigetmonostoron is nemsokára.Szeretném megkérdezni azokat a motorostársakat akik esetleg voltak már ezeken a helyeken börzén,melyiket ajánlják?Elsősorban Mz-hez vennék ezt azt.A nagyságára lennék kiváncsi ezeknek a börzéknek mert csak az egyikre tudok elmenni.A távolság miatt.Ha már elautózok 120-130 km-t legalább megérje.Szóval melyikre menjek?Köszi a válaszokat.
Nem "eleg" profi, hanem "abszolut" profi :-))))
Lassan 3000-km-es tapasztalatom van vele.
A meglatasod azonban tokeletesen igaz, nem kell sem atalakitani, sem buheralni, ezt erre terveztek, fel kell tenni es go...az elonyeirol, hatranyairol, cikk nemsokara a www.mzclubhungary.com-on.
Udv!
Oldalkocsis mocihoz a legjobb lenne egy nagyobb henger, pl. az emlegetett 300 ccm, vagy ahhoz közeli.A teljesítmény nem annyira érdekes oldalasnál, de a nyomaték igen.
Van egy egyszerű dolog ebben a fogyasztás kérdésben.Ha megnézünk pl. egy autós példát, előfordul, hogy egy modell sokféle méretű motorral készül.A Peugeot 205-ben volt 950, 1124, 1360 ccm motor (a dízel most nem téma).Ehhez 45, 50, 57, 60 és 80 LE teljesítmény járult.Az egészben az a legérdekesebb, hogy köztudottan az 1360-as, 60 LE-s motorral szerelt autó fogyasztotta a legkevesebet.Ennek az (is)az oka, hogy a 45 lovas kis motornál a teljesítménysúly arány igen rossz értékre jön ki, a 80 lovas GT pedig pazarló.Ha a motor könnyedén csinálja, amit csinálnia kell, akkor nem is fogyaszt sokat, de ha szenved, mert pl. 1 LE 24-30 kg tömeget mozgat (Fiat 126 P), akkor bizony sok lesz a fogyasztás, akármennyire is kicsi a motor.Én egy oldalkocsisnál is így számolnék.
Ezért van értelme az űrtartalom növelésének, nemcsak oldalkocsinál, hanem általában is.Közismert pl., hogy egy nagyon "kihegyezett" 2T nagyon sokat fogyaszt, de ez normális dolog.
Szevasztok!
Rengeteg MZ, JAWA, PANNÓNIA, RIGA alkatrészem van eladó.
Tel: 30/5657358
(Tiszacsege, Hajdú-Bihar)
Csak (gyári) feketedoboz kellene.
Csak (gyári) feketedoboz kellene.
Csak (gyári) feketedoboz kellene.
Sajnos Kecskemét nekem nagyon messze van, (nagykanizsai vagyok-zala megye), így nem megy sajna. Énis kiváncsi vagyok, hogy van -e valami változás, de egyenlőre a blokk van (még) egybe, azon meg nehéz csak önmagában tesztelni :D
Na az én vizes hengerem is hasonlo, csak azt direkt ETZ-re faragták. További érdekessége, hogy a szívonyílást felfelé érdekes megnyújtották, ezáltal majdnem úgy funkcionál mint egy ötödik "felömlő" Azért van idézőjelbe, mert valojában nem a karterből irányulo felömlőről van szo, de elvileg ömlik rajta az anyag :D Mindenesetre eredeti tuningtipp. Ja és a kis nyak sincs a szívonyílásban.
28N-1-3 karburátort cserélnék kizárólag négysebességes MZ TS250 alktarészekre.
A karbi jó, tiszta állapotban van, csak a súbertű hiányzik belőle egyedül.
Amire cserélném: 1: kuplungagy,felső gumibak,tank oldalára gumik
2: szívócsonk
3: vagy ha valaki meg tudná csináltatni törött csonkomat.
Egyszer már eltört, heggesztették, de nem sikerült jól.
Újra kellene hegesztetni azt a részt, ahol rászorul a karbira,
és jelenlegi méreténél egy ezreddel kisebbre esztergálni.
Tudom, hogy meg lehetne csináltatni, csak itt nálunk nem tudom sehova
elvinni.
4: Vagy esetleg némi ráfizetéssel érdekelne alapméretes, nem kopott
henger, eredeti dugóval.
5: eredeti, még nem használt hajtókar és alsó-felső csap.
6: vagy egy nagyon jó állapotban lévő kipufogó és könyök.
Ami igazán érdekelne az azonban a kuplungagy és szívócsonk!
ÜDV:
mzzzz
Sziasztok, van két komlett (gyári DDR) ETZ 250-illetve 251 váltóm, megválnék a komplett váltószerkezetektől (váltó, léptetés, váltótengely)10000Ft/db áron. Mindkét váltó kitűnő állapotban van, a 250-esben 13429, a 251-esben 11500Km van. Szerintem ez nem pénz értük. Van egy komlett működőképes ETZ 250 blokkom is karburátorral és gyújtással együtt. Csak fel kell tenni és üzemképes. Ennek ára 20000Ft Ha valakit valami érdekel, hívjon a délutáni órákban, a 06/20/224-7288-as számon. Vagy írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre.
Sziasztok, van két komlett (gyári DDR) ETZ 250-illetve 251 váltóm, megválnék a komplett váltószerkezetektől (váltó, léptetés, váltótengely)10000Ft/db áron. Mindkét váltó kitűnő állapotban van, a 250-esben 13429, a 251-esben 11500Km van. Szerintem ez nem pénz értük. Van egy komlett működőképes ETZ 250 blokkom is karburátorral és gyújtással együtt. Csak fel kell tenni és üzemképes. Ennek ára 20000Ft Ha valakit valami érdekel, hívjon a délutáni órákban, a 06/20/224-7288-as számon. Vagy írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre.
Nemtudom, hogy mennyit fogyaszt de valahogy így. Gyárilag 4,3-6,2 asszem de 30 éves bár van hozzá 2 karbi majd meglátom még darabokban van +nemártana kicsit feltornázni a teljesítményét az oldalkocsi miatt.
8 litert fogyaszt? Az igen. A Hondám fogyaszt enyit, de az 200-at megy olyankor :D
Nem jösz vasárnap Kecskemétre? Kipróbálnám szívesen. No csak azért mert én ugyan ezt mondom a gyári karbis ETZ-mről :) Fogyasztását nem ismerem, de nem is érdekel, mert ez egy olyan gép ami a benzint közvetlenül adrenalinná alakítja :D
Bevallom nem szoktam soha a gyertyaképpel foglalkozni. Ezért nem is írtam le.
Nem tudom menyi a Bing, de egy Japán sem olcsóbb szerintem és elég sok macera lehet egy tipusidegen karburátorral.
A BING karbi asszem elég profi és az direkt MZ-re való. Minek kínlódnál olyannal aminek teljesen más a kialakítása?
Csá!
Nekem van.Jeladó+feketedoboz 8 ft-ért.Békéscsabán.
Lesasoltam megen a galériában a vizesmz-t:) Most nézem ez TS!
Én láttam anno vizes Rigát is persze az is házi. Külömben erről az MZ-ről volt egy cikk is valahol én olvastam de már nemtom hol.
Most csak a 24mm-eset lehet kapni az országban, ha jol emlékszem az van ilyen 25 ezer körul. A 28-as gondolom hogy drágább. De körul kell nézni. használtba nem nagyon van, én is csak nagy nehezen tudtam szerezni. Gondolkodom az eladásán, bár aproért nem pazarolnám el :)
Amúgy ha már beszélunk a membránrol. Nem olyan rég szereztem egy ETZ 250 vízhűtéses hengert (házi, de szép munka) Amin egy ugyancsak házi készítésű membrános szívocső volt. Sok melo lehetett vele, míg befaragták a 4 ablakos membránt, de el kell ismerni hogy szép munka. Sajnos gyakorlatban nem tudom mit csinál, nekem egyenlőre darabokban az ETZ-m
És mennyi egy ilyen?
Mert nekem az oldalasra ha 8 helyett elmegy 5-el lehet megtérülne ha eleget használom.
Szerintem az igen húzós ár miatt nem szoktak ilyet felrakni. Mert 8-10rugó egy BVF a Bing, mikuni má 20 ez akkor 30-40?
Nem ér annyit a gép :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|