:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Sziasztok!
1.Váltóhoz szeretnék hozzászólni: Ragadt a kuplug... leengedtem az olajat, és frissel feltöltöttem....semmit nem ért...szétszedtem, és kitörölgettem a kuplungot, ujra feltöltöttem...hidegen, mikor beindítom, mostanában (-5, + 5 fok között) az elején ragad, aztán jó... A gyári könyv azt hiszem 0,5 litert ír, én 0,6-ot raktam bele, a legolcsobb hykomol 80w-90...
2. Töltéssel még mindíg szenvedek...
Hibák amiket nézzetek meg, mert nekem problémám volt vele: A generátornál a 3 fekete kábelt egyenként bemértem 4,2-5,5 volt jön fel, de kettőnél rossz volt a forrasztás, szét volt menve, ujra kellett forrasztani...
Rámértem a gerjesztésre, ami a zöld kábel...és a szkülső szénkefére megy (asszem), azon meg előszőr 1,2-2,3 voltot mértem, az a feszabályzótól jön biztosítékon keresztűl... kivettem a kábelt, és megmértem az ellenállást, kiderült, a sarunál nem akar vezetni. Új sarut tettem fel, most olyan 3,2-4,2 a gerjesztő áram.
Aztán... amit nem értek!!!!
A háromfázisú egyenirányítónál, az ülés alatt, ahova a három fekete kábel jön...a feljövő kábelnál egyenként mérve, ugyan azt mérem mint lent..4,2-5,5 volt. De viszont a zöld kábel (piros csikkal) megmérve 9-10 voltot mutat..., elveszik a feszültség???, beraktam másik egyenirányítót, ott felmegy 13 voltra. Én nem tom, de nem annyinak kellene kijönnie, mint ami bemegy??? th:13-15 volt????
3. Én annyira nem vigyázok a drágára, viszont minden nap járok vele, ezért a legolcsóbb olajat veszem keveréknek, Arol 2T , mol kuton, ami 600Ft/ fél liter.
Keverés: 5 liter benzin tankolás, és 1-1,5 deciliter, hagy füstőljön...
Nem jó a kilométer órám, de kb 100km-en a 150ccm-es MZ ETZ , olyan 4-5 litert zabál... Főleg városban járok vele...szivató pedig csak a berugásnál megy, meg kb 200méter ig huzom neki, és lassan engedem vissza, ahogy kívánja...
Na üdv! Remélem tudtam segíteni!!!
Üdv,
szerintetek ki lehet cserélni Trophy 250-be az első villát egy TS-re vagy esetleg ETZ-re. A villanyak mérete megegyezik?
Köszi
nézzük...egy MZ forumon vagyunk...szerintem valakinek biztos hogy van :D
3,5-5liter között fogyaszt.
Állapot, és vezetési stílus függvényében.
Az ne zavarjon hogy scooterolaj
az csak azt jelenti, hogy külön olajzással is használható, mert vannak olyan olajak amik nem.
Akkor véletlen a hasonló fogalmazás.Ternait eléggé ismert szakíró ,könyveit többször kiadták ,meglep hogynem olvastad.
Hello,
Van itt vkinek Mz ETZ 125-öse??
Megtudnátok mondani mennyi az átlagfogyasztás??
Hát ez a gondom, hogy PONT ilyent nem nagyon használt senki, én is úgy kaptam. A nevében a "scooter" elég elbizonytalanítandó tényező...még akkor is ha írják a használhatóságot előkeverés esetére is...
Csatlakoznék Kerihez az olaj témában, énis félszintetikus kék elfet használok, 1:50be keverem, nincs a kipufogó végén olajlerakódás, szép szürkésbarnára ki van égve a vége is, hidegen van csak pici füstje, melegen semmi. Szerintem az olajra érdemes költeni, bár én ezt is olcsóbban szerzem:) Amúgy a kokszosodás is ki tud égni, anno a Trophymmal az első hosszabb úton (~200km országút), azt tapasztaltam, hogy a kipufogó végén pár mm vastag és nagyjából 1 négyzetcentis darabokban "lőtte" ki a kokszot. Ja, akkor már abba is félszint. olajat tettem, előtte hosszú ideig Arol2T-vel jártam. A mai 2T olajokat simán lehet 50-60as keverékbe keverni, ezzel még biztosan semmi baja nem lesz, sűrűbbre felesleges, rontja az égést, ez tény, az élettartam pedig nem lesz nagyobb tőle.
sok 2T olajat kipróbáltam már de a valvoline szintetikus volt eddig a legjobb a mocimba.Most találtam egy Prista nevű szintetikus 2T ami fele $ mint a valvoline.1:33 arányba keverem mivel az enyém még bronzperselyes.nem volt még olyan hogy berakodot volna a kipuff.
Nálunk volt idő amikor motorolajat kevertünk a benzinbe és akkor sem volt gond.Igaz ezek csak 49ccm es Tomos motorok(APN4):)
Mit gondoltok beférne az ES be egy ETZ generátor?
konkrétan ezzel nincs de én is elf olajat használok, félszintetikusat. Nagyon jó minőségü és egyáltalán nem füstől. Nagyon szép kékszínü.
túltöltötted olajjal? Ezért nyomja ki a dugónál.
másik hogy eddig szakembertől sohasem hallottam hogy folyadékhoz hasonlítaná az áramot, sőt engem rendszeresen lecsesztek amikor igy próbáltam magyarázni valamit, szóval az én köreimben a Ternai biztos nem volt olvasmány.
nem akartam tépni a számat, de nem tudom ki az a Ternai, és biztos hogy nem onnan vettem :D
Van egy könyv az "Élhetettlen feltalálok, halhatattlan találmányok" ebben az egyes találmányok történelmét írják le, és itt olvastam hogy folyadéknak tekintették eleinte az áramot. Ebből kiindulva én is e szerint vezettem le magamnak az áramkörök viselkedését eleinte.
egyszerü, hoszabb leömlő csövet kell rátenni, az lejebb viszi a hatásos fordulatot
persze a legjobb lenne ha a dobot tudnád hoszabbítani. A kúpszögek akár jók is lehetnek.
A hossz BECSLÉSRE a legjobb ha veszed a hatásos fordulat frekvenciáját és kiszámítod a hullámhoszt a hangsebességgel.
ez az olom a másik tévhit
az a szelepek miatt kellet, azokban az autókban ahol a szelepfészket az öntvényből munkálták ki
A 2T motorokban nincs szelep.
talán azért mert a kutakon enyire keverték általában
A keverési arány nem is az olaj minőségtől függ, hanem a csapágyazás módjától.
A siklócsapágyas 2T-nek kell az 1/20 -1/30, de a gördülőcsapágyasoknál 1/50 szükséges.
Ehez jönnek a direkt olajzásu gépek, ahol extrém esetben az 1/200-as olajzás is elérhető, persze itt már a terhelés függvényében változik a kenés
MEgjegyzem, hogy mentem már én is 1/80-as keverékkel és nem sült be semmi. Van aki 1/100-al is ment és neki sem sült be.
Ezeknek a higításoknak azért van értelme mert az olaj azon kívül hogy szükséges a kenéshez az égést rontja, ezért érdemes a lehető leg kevesebbet használni belőle ami mellet a csapágyak nem károsodnak.
Szia!
Most hogy olvastam irtál a boxer Mz-ről hadd kérdezzem már meg, hogy hajól tudom ez kétütemű, hogy működhet mindez egy fötengelyen? .. vagy két külön főtengely lenne benne?
én meg 40ezer alatt nem égettem kipufogót :) 1/50 fölötti keveréket használok.
Az előbbi 2 hsz. eredetileg Keri-nek lett címezve...
Hülye fórum :(
Szia!
Nekem az lenne a kérdésem, hogy 6 Voltos akksinál, hogy alakulnak ezek az értékek. Pontosabban, mi az a fesz. ami alá ne merüljön? Milyen feszültségnek kell lenni benne töltés után? És a dinamó mennyivel kell hogy töltsön?
Utolsó mondatodra: Akkor az enyém nagyon jó motor :)))
Az első oldalon nekem a "Emiatt néha a meglepett vezető az árokban találta magát." mondat tetszett... :)))))
Ezzel aztán lehetne csajozni! :D
Link voltam, lemaradt a link:
http://www.origo.hu/motor/veteran/20050530masez.html?pIdx=1
MK BK 350
BK=Boxer, Kardán)
Hello! A Kánya Zoli félét ismerem a börzékről illetve a Socó Elek félét. Nekem csak újra kellene krómozni a gyári dobokat. Zoliék úgy tudom nem adják külön a dobokat és ők csak egy félét forgalmaznak. Nem azt a típust ami nekem kell.Köszi a tippet, megnézem ezt a táborfalvi céget.
Pancsisok nagyon panaszkodtak a Táborfalvai krómozóra...
Vervilag: az elég baj ha nem találsz Uralhoz kipufogót, ha jól tudom a szlovákoknál van utángyártás, gyáriról ne is álmodj. A szlovák utángyártott kipufogókkal meg a Kánya Zoli foglalkozik, neki az elérhetőségét megtalálod az izs.hu-n
Krómozni viszont olcsóbb, keress rá a MotoCrom Kft-re Táborfalvai illetőségű cég és elsőrangú munkát csinálnak elérhető áron (tapasztalatból mondom).
Balázs
Oké, akkor most 1:50-nel jön a szezonkezdés ezzel az olajjal:
elf scooter 2 fortissimo
Van valakinek tapasztnyalata ezzela 2T olajjal?
Na azt a "vékony falat" úgy hívják, hogy főtengely szimering! :-D
És jól mondod, az választja el a váltóteret a forgattyús tértől. Ha az átereszt túlnyomás lesz a váltótérben (Dugón nyomja az olajat), és olaj kerülhet a forgattyús térbe.
sorszám: 25296 (90339)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-12 01:05:58)
Kéthengeres boxer mz alkatrészek eladók.
szerintem meg nem a főtengely szimering ereszt át,hanem a gyujtás felől meghajtótengelynél,ugyanis a forgattyús ház el van választva egy vékony fallal a váltótértől,ergo semmi köze a váltó olajnak hozzá.A másik eset meg,nézd meg a moci alatt van-e olaj mert lehetséges valamelyik csavar alatt is szivárgás.
Ugye-ugye.
A fél év állástól megragadt már megint. Most szétszedegetem újból, és hátha egyszer lesz olyan állapot hogy minden 1xre klappoljon.
Köszke: M
Szia!
Akinek fogalma sincs róla annak ez tényleg nagyon jó! Egyszer egy kolléganőmnek egy ebédnyi idő alatt így magyaráztam el a dolgot, mert valami töltelék tantárgyként ebből vizsgáznia kellett, de köze nem volt az elektromossághoz.
Arra, hogy sikerült e neki a vizsga már nem emlékszem, de megértette, azt mondta így még sose nézte a dolgot, egész egyszerű!
Kacsás:
Főtengely szimering!
Sziasztok!
Olyat ki látott már, hogy ETZ 150-es szépen műxik s ha felöntöm olajjal a váltót ez elmúlik. És a gumi dugó mellett jön az olaj. Ez a moci 2 éve ezt csinálta és sosem volt időm végig csinálni az elejétől a végéig a dolgot, mindig kb. 1/2 évet állt. Most is. Annyi volt hátra hogy akksi belé, beállítgatni, kontaktokat megtisztítani. És elfelejtettem hogy olaj van-e benne. Nem is tettem, de nem is utaztam vele, viszont szépen járt.
Mondom mostmár teszek olajat belé, teszek rá rendes benzincsapot (addig infuziorol ment), ülés fel és mék egy kört. Nah ezt ő nem akarta, mert a fenti jelenséget produkálta.
Nekem és másoknak is van ezzel kapcsolatban véleménye, de mást is szeretnék hallani mit gondol.
Köszke: M
Üdv Attila!
Szerintem is jó módszer.Azért hivatkoztam Ternaira,mert Keri szinte szó szerint idézte,majd később a csodálkozó olvasónak a szerző említése nélkül megmagyarázta,hogy a szakétők irtóznak az ilyen illusztrációktól.A módszer valóban érzékletes ,de ebben a formában Ternaitól vált ismerté a motorosok között ezért emlegetem.Üdv Bohumil 250
Henger, dugó, gyűrűk, karbi alkatrésein kívűl, ugyan azok!
Hello,
Azt szeretném kérdezni, hogy az MZ ETZ 150ccm-es alkatrészei jók-e a 125ccm-eshez??
Nekem van eladó házi rezóm.A motor tudásilag nagyon pörgős lessz, fogyasztása nekem nem nőtt, nyomatékosabb lessz de inkább 4000fölött, viszont elég hosszú, tehát kerekezéshez nem ajánlom.Meghát hangja többszörösére nő, nem mély, hanem pattogós, crossos hangja van.Van már több vevő is rá, de én egy biztos vevőt szeretnék...A kipuf hibája az, hogy rozsdás, de egy 400-as csiszoló papírral, meg hőálló festékkel pofásra lehet varázsólni.Ezt tudod is tanulmányozni.Ha érdekel a dolog, dobj egy mélt:kisszirt@citromail.hu-ra.
Üdv!
Igen, könnyebb lenne az életem. De az MZ mellett egy URAl kipufogót is le akarok krómoztatni, mert sehol nem találni újat hozzá. Németeknél és az Oroszoknál sem.
Az ólom-tetraetil az amúgy nem is igazán a kenés miatt volt a benzinbe keverve...még ha ezt a feladatot is részben ellátta...hanem az oktánszám növelésére használták, ha jól tudom :) Az MZ amúgy is eléggé eltalált gépnek mondható, bőven elég neki az 1:50-es keverék.
Szeva mindenkinek.
Valaki tervezett már rezot etz-150-re??
Illetve tud tanácsot adni nekem.
A probléma: Vettem egy "Bóti" "gyári" rezot.És amit irtatok igaz már 6000-től van valami vátozás a motornál a gyárihoz képest.Illetve alatta is 5500-6000 fölött megtáltosodik, alatta megdöglik.Ezt a rezot szeretném átalakitani normális etz fordulatszámhoz hangolni.
A progit letöltöttem megnéztem és rájöttem hogy tök hülye vagyok hozzá.
Ha valaki tudna tanácsot adni hogy hol tegyek bele 1-2-5cm vagy hol mit kell átalakitani,azt megköszönném.
Üdv Dlaca
Lassan lehet vixolni a mocit, azt mondták hogy idén is lesz TAVASZ.(és nem soká)
A 2T motorok életében nem olyan nagy szerepe van az ólom-tetraetilnek!
Viszont az új 2T olajak adalékoltak. Vagyis az "ólompótló" adalék bennük van!
szevasztok . A 251 es ETZ 125 ös vába van berakva? úgy hallottam . Meg tudná valamki mindani mennyi a tengelytáv ?251es nek
Hali!
A benzin is ólmozott volt anno...ezt sem szabad elfelejteni. Ilyetén módon biztosan igaza volt az AM cikknek...az még ólmos benzint vett alapul. Külömböző ólompótló adalékokat meg nem lötybölök hozzá. Mint mondtam a kokszosodás így sem jelentős, sőt..... és kerülöm azt hogy szinte alapjáraton szötymörögjek át a városon. Azért ha úgy jön ki, keverek 50-esre is.
Üdv,
Zozy
Sziasztok!
Megvakarásztam az összes csatlakozót és sikerült 1500 körülire levinni az alapjáratot úgy, hogy ha ráadom a világítást akkor nem változik a fordulat. Nem tűntek nagyon oxidálódottnak de úgy tűnik, hogy eddig bevált, ha nem akkor majd kiforrja magát a hiba. Majd ha lesz időm kitakarítom a karbit is és belövöm újra és lehet, hogy lejjeb tudom vinni még egy kicsit, mert most nem volt nagyon időm állítgatni. Mindenkinek köszi a segítséget.
RR_ZOZY
Ez a 40-es keverék tényleg jól beülte magát az emberek agyába. :-)
Nem tudom honnan jött, szerintem az akkor még megszokott 1:20-as és egyéb durva keverékek után nem tudták elképzelni, hogy 1:50 is elég lehet. Arra gondoltak, az Arol2T biztos nem tud ilyet! :-)
De miért pont 1:40 az 1:50 helyett, az rejtély!
Ha nem tévedek, annak idején az Auto-Motor újság is cikkezett róla, hogy ez tévhit, és az 1:40 nem tesz jót neki.
Persze a tévhitek mindig baromi erősek és érvelni is kár ellenük. :-)
Ráadásul mára már az olajok is sokkal jobbak, így már végképp nincs meg az alapja annak, hogy a több olaj irányában eltérjünk a gyári értékektől, mert "nálunk rosszabb az olaj mint az "NDK"-ban". (Megjegyzem, ez akkor sem volt igaz.)
Ennek ellenére az 1:40-be vetett hit még mindig töretlen! :-D
Bohumil250
Nem is értem mi a gondod. Miért pont Ternait kellene emlegetni, régen így illusztrálták az elektromosságot. (Szerintem egyébként nagyon jó módszer, hogy valaki az alapokat megértse!) Ternai is csak egy volt a sok közül!
Üdv Attila
Hali Attila!
Tévhit vagy nem...magam is 40-essel járok....esetleg 50-essel....
Tizenakárhányezer km óta 2 kipu kiégetésem volt de csak az első volt indokolt (ki tudja milyen hosszan Aral 2T használata az előző gazdi és kb. 6E km-en át én általam).
Üdv,
Zozy
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|