:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
ööö, most néztem hogy 800HUF-ért lehet venni láncvédőt, és ez vajon jó is? Mintha itt olvastam volna, hogy valami nem stimmel az utángyártott cuccal.
Sziasztok!
Úgy tünik a hétvégén megoldódott a problémám. ETZ 250, a téli állás után beindult aztán nem vette a fordulatot, és fura lerakódás volt a gyertyán, vízszerű (valaki poénkodott is a vízhajtáson:)).
A hétvégén levettem a hengerfejet és injekciós tűvel kiszívtam a forgattyúsházból a "lét".. Aztán összeraktam és kipuf nélkül beindítottam... Iszonyat hang, de működik ;)!
Szétvágtam a kipufogót, a hátsó része kb 5kg.... A három lyuk eltömődve, csavarhúzóval tudtam átjárhatóvá tenni...
Egy liter gázolaj simán eltünt benne, de még így sem akart meggyúladni... Most kell egy kipuf rá.. De ami fájóbb, hogy a nagy szerelgetés közben arrébb kellett tolni, de a blokk nélkül a lánc ledarálta a bakelit egy részét...pont a spirál felfogatásnál:(, van valakinek egy elfekvőben?
Bocs hogy hosszú lett!
a 28 as csonkot használtam
igen van más eltérés is.pl fúvókák meg ami a legfontossabb hogy kell egy kicsit esztergálni a karbiból meg a csonkból hogy illeszkedjenek.szóval mindkettőből egy kicsit.nekem is 30 as karbi van a trophyn.és jól megy vele
amúgy 251-es ETZ a moci...
Most olvasom a hsz.-okat, kicsit meglepődve olvasom, hogy a fordulatszámok hogy ugrálnak 1000-től 3000-ig, mert teszem azt sebességben van felkapcoslt világítással... ez normális egyébként??? az én mocimnak 1200 körül van az alapjárata. Sebességben, világítással leesik 1100-ra, szal szinte semmi különbség nincs... kicsit furcsálom hogy másoknak ennyit esik.
huhú, nekem 100-at mutat 6200-nál :D
mondjuk ez etz 150
Köszönöm a válaszokat! Akkor amíg jól megy a vas, és a hajamat sem eszi le, nem bontom meg. Jó éjt.
Üdv,
Nagybátyámnak van egy 250-es ETS eladó. Igazi ritkaság. Jó állapotban van, ha valakit érdelek írjon.
Üdv,
Ma több radarral is kipróbáltam, és 10% körüli az eltérése az órámnak.
Hosszabb távon milyen fordulatszámon érdemes utazni?
21-es első lánckerékkel, 16-os hátsó kerékkel kb 100km/h-t mutat az órám 4200 ford./perc-nél. Akkor ez a 10%-os eltéréssel kb 90km/h-nak felel meg.
Laci
lehet hogy nekem túl jó az illesztésem,és most lett felfúratva 150re de nekem most amikor elvégeztem az összes beállítást,mérést a hétvégén,és indítottam,akkor tapasztaltam hogy 12,3 a kompresszióm,leht hogy túl magas még,mert nincsenek összekopva.Autóknál a benzineseknek 12től-14ig van,dieseleknél meg 17től kezdődik
Nem egyezik,A trophynak 28-as karburátora van,míg az etz 30-as.Ebből adódóan más a felfogatási méret.
szia, ha a csonka rámegy, minden további nélkül. Nekem ts250-en van 250-es ETZ karbi...Mint a doxaóra úgy müxik vele a masina :)
Szevasztok!
Tanácsot kérnék. Trophy 250-esre etz 251-es karbit fel lehet tenni, működik? A boltos aki ismeri a veterán motorokat azt mondta jó, de azért én innen is kérnék néhány infót a dologgal kapcsolatban. Azt tudom, hogy a trophynak 28 az etznek 30-as a torokátmérője, de ezen kivűl lehet még más probléma is vele? Köszi.
Az még jó.
Mellesleg én gyűrű nélkül sem éreztem a menetdinamika visszaesését, csak a fogysztás növekedett.
Az útszéli kiírós radarok is többet mutatnak picit (szándékosan), persze nem a fényképezős, mert az pontos :D
sorszám: 26750 (93876)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-26 21:18:05)
Tradicionális okokból kb 10%-al többet szoktak mutatni, szóval ez még belefér.
Fogjunk rá mindent a hőtágulásra, a te alkatrészeid most tágultak olyan mértékben, hogy elállítódtak a télen tökéletes beállításaid.
Én ilyet a simsonomnál, az MZ-nél és a mostani Jawa-mnál is tapasztaltam, tapasztalok. Mind télen mind nyáron, más más beállításokkal használom őket. Nálad is lehetséges ez :)
Hali! Úgy néz ki,meglett a hiba és ismét jól megy a gép! Kiderítettem,hogy a gyárilag előírt benzinszinttel nem működik. Feljebb állítottam,és a levegőcsavart is csak fél fordulattal nyitottam meg.Ha jobban kihajtom,akkor lassan leáll. Úgy látszik,állásában megváltoztak az értékek?!
Igaz a mocihoz már vagy 32ekm óta nem lett nyúlva, lehet hogy hozzálustultam én is? :)
Üdvözletem!
Nem tudja véletlenül valaki hány bárnak illik lenni egy ETZ250 kompressziójának? Tegnap megmértem hideg motornál, és 7,3 lett az eredmény. Nekem gyanúsan kevésnek tűnik :( Nem hiszem, hogy mérési hiba, kétszer is ennyi jött ki. Egyébként nem érzek a menetdinamikában visszaesést, úgy megy mint eddíg, csak nyugtalanít a dolog. Köszönöm.
Üdv!
Aki tud Szegeden olyan boltot,ahol MZ-khez lehet alkatrészeket kapni, kérem írja már le a a boltok címét!
Köszi: Peti
elképzelhető az hogy kivan a lelke a km órád rugójának,a ford mérőm is kileng elég rendesen,mert ha fúj a szél máris 500al többet mutat:Dmeg hát azért egy radar nem véletlenül került több millióba,mert elég precizen tud mérni akár tizedes pontosággal is,az hogy ugrál meg valószinüleg azért van mert vagy azórádban lévő négyzet profilú meghajtó kopott ki vagy a spirál,ott nagyon sok lehetőség nincsen.
Üdv!
Talán próbálkozz meg a benzincsap szűrőjének kitakarításával vagy az is lehet hogy a tankban lerakódott a kosz a benzincsap környékére és nem folyik át rendesen. Remélem segítettem. Üdv:Peti
Üdv,
mi okozhatja azt,hogy az ETZ-m kb 70-et mutat és az útszéli radar csak 60-at. Vagy ez még belefér a tűréshatárba? :D A lánckerék, a meghajtás minden típusazonos. Hátul gyárilag 16-os felnim van (katonai), 350-es gumival. Kicsit ugrál is a mutató, gondolom azt a spirál okozhatja.
ETZ 250 90km/h-nál mennyit pörög 21-es első lánckerékkel?
Előre is köszi,
Laci
Hello eladnám a 6v-os rendszeremet.Garantáltan működőképes.A dinamó alaplemeze új a szénkefékkel együtt.Új a gyujtótrafó,az elektronikus fesszab,a kürt és az indexrelé is.Megvan még a mechanikus fesszabom is amiről csak azért nem tudom hogy jó-e mert még azelőtt lecseréltem elektronikusra amikor nem tudtam hogy nem azért nincs töltésem, hanem a dinamó miatt.Elméletileg még az is jó lehet,de kikéne próbálni.Ugyanigy vagyok a gyujtótrafóval is.Abból is lehet hogy jó a régi,azzal meg ugy jártam hogy forditva kötöttem be a motor összerakása után,azt ahelyett hogy leellenőriztem volna a bekötést elrohantam venni egyet.Aztán amikor kötöttem volna be az ujat akkor vettem észre a hülyeségemet.Persze akkor már lecseréltem az újra.Tehát van egy garantáltan működőképes teljes 6V-os rendszer,plussz még hozzá egy mechanikus fesszab meg egy gyújtótrafó amik nagy valószinűséggel jók.Ja a gyujtáskapcsolót kifelejtettem.Az is van és jó.
enyém is ugyanilyen... csak nekem 1500 alatt le is áll, alapjárat összevissza, egyszer 1800, egyszer 2300, lámpával -500 fordulat mindenhol
Hidegen 3000 az alapjárat, de ahogy melegszik lemegy 2000 körülire, sőt lámpával még 1200-ra is lemegy ha kuplungolva gurulok a szakadékba.
Ha másnak is így csörög-zörög a számomra hallható tartományban, akkor megnyugodtam. :))
Keri köszönöm a kuplung tippet holnap már szedem is szét!
De azért köszönöm válaszod!
Tamás
Hát ne lógjon az a csapágy, tavaly lett megcsapágyazva, szimeringezve :D
Szia!
A főtengelyszimering mellett szívja a felesleges levegőt, valószínüleg a csapágy is lóg.
Zoltán
Sziasztok! Nekem is valami karbi problémám lehet,de nem tudok rájönni! Múlt héten még teljesen jó volt a motor (kis ETZ),ma indítanám,és rémesen jár! Ha ráhúzom a szívatót, akkor elfogadhatóan működik, ha visszatolom,akkor érzem,hogy nem kap naftát és fulladozva megálnéhány gázráhúzás után.Múlt héten még semmi baja nem volt. Már ma hatodszor szedtem szét a karbit, mindent kipucoltam, beállítottam,minden jó és még mindig így csinál.Nincs valami jó ötlet?Én már teljesen bekattantam tőle,ilyet még nem csinált 1988 óta...
Üdv nektek!
Összeraktam még jó múltkorában a 150es ETZ-m hengerét,mert kapot új dugót,gyűrűket stb. A gond az,hogy az istenért sem tudom beállitani az alapjáratot!
Olyan jelenséget produkál,mintha ki akarna fogyni a benzin és elkezd nőni az alapjárat,majd le is áll. Ha állitgatom a karbit van amikor van szép alapjárat,majd gázra szépen felpörög és ott is marad a fordulat olyan 3000nél, aztán szépen lassan forog csak le. Tanácstalan vagyok. Igaz,hogy állt a blokk henger nélkül 1-2 hónapot, de csak nem lett szimeringes :D esetleg karbi szedett össze vmit? Összerakás óta kipengettem már 1 tank benzint és terhelés alatt nincsenek benzin elfogyásra utaló jelek,megy rendesen. Füstölni csak annyira füstöl,amennyire be van keverve a benzin. Generátor felől sem tapasztalok folyást,csontszáraz a deli belül. Kitakaritottam a karbit 1x és kapott új úszóház tömitést is ami mintha vastagabb lenne. Lehet ő ludas???
azon kívül hogy legalább 3000 az alapjáratod, semmi extrát nem hallottam... vagy csak azért mert az enyém is ugyanilyen?
Ahogy mondod. Az avatattlan fülednek ugyan olyan :D
A video, film, fotó, hangfelvételek csak silány és hiányos másolatai a valóságnak.
Még a méreg drága és high-end hangvelvevők és lejátszók esetében is nagy bizonyossággal meg tudja bárki mondani hogy felvételt hallgat és nem a valóságot és az igényesebb felvételeknél elég komoly hangmérnöki belenyúlások vannak azért hogy minnél jobban megközelítse az eredeti hang élményét.
Tehát motort csak saját füllel lehet korrekt módon meghallgatni és bevallom az idegen motorok zörejeit nem is tudom egyértelmüen felismerni, csak a saját gépeimen.
Köszönöm a hozzászólásokat!
Megnyugodtam,h ezek szerint nincs túl nagy baj. Megnézem, amiket mondtatok és lehet,h csinálok onboard videót is, ha az jobb. :)
Szerintem a hang a videón pont olyan mint élőben.Legalábbis az én avatatlan fülemnek. :)
Aha, leállításkor lehetett hallani valami csapágyhangot.
A kuplungcsapágyas ötlet sem rossz, és azt egyszerübb javítani.
Ne haragudj, de egy akármilyen jó minőségü felvétel sokkal többet torzít a hangján mint ami számíthat.
Feltünő csörgés kopogást én nem hallottam ki belőle, egyfajta fémes visítást hallottam, de az a felvételi zaj is lehet, vagy a normál zörejek fültől eltérő karakterisztikája is produkálhat ilyet. Ha mégsem az akkor a főtengely csapágy van kicsit megkopva és az csilingel, de azért nem szedném szét. Amíg a főtengely végét megrángatva nem mozog feltünően addig csak zavaró, utána már a gyujtás is bizonytalanná válik, de ilyet nem véltem felfedezni.
Tegnap leszedtem és megnéztem a filmet, név szerint "A világ Leggyorsabb indiánja"...
Ez valami lenyűgöző... Megéri megnézni... Én általában nem tartok meg filmeket, csak olyanokat amik megragadnak. Hát ez megy ki DVD-re az biztos :D
üdv!
nem vagyok nagy motorszerelő,csak a sajátomon csináltam már ezt-azt,nekme is volt ilyesmi hangja,próbáld megnézni azt hogy a kuplungodat rögzítő 3 csavaron lévő alátét szerűszégek megfelelően le vannak hajtva, mert lehet hogy beleér a deknibe és ez ad ki olya förtelmes hangot:d
de lehet ez akár csapágy v. primer lánc is, a videóból nem nagyon hallottam, de szépen jár,nem láttam mikor és hogyan húztad neki a gázt amikor kicsit felpörgött, pedig abból hogy milyen gyorsan reagál,elég sok minden kiderülhet,biztos hogy nem váltóhiba hiszen nem ment,bár ez nem zárja ki teljesen mert nyeles tengelyt hajta a primer lánc lehetnek azok a csapágyak is betegek,de ez elég magas folytonos ziripelő hang úgyhogy szerintem várd meg a többiek véleményét,hátha ők tudnak okosabbat mondani, v. hívd fel Bambit
Sziasztok!
Szeretném ha hozzáértők meghallgatnák a motorom hangját, hogy szerintük mi csörög/zörög benne és érdemes-e megint szétkapni.Amint látszik ez egy ETZ 125-ös 125-ös hengerrel. :)
A felvétel hideg motor melegítése(ha ez számít vmit a zörgéseknél...), amikor hozzáérek a bordákhoz, akkor már kézmeleg.
http://www.tar.hu/nkuci/motorhang_.wmv
abszolute igazad van,bár az elméletét nem nagyon értem az elektronikusnak,na mindegy,az érzékenyebb és kész meg a másik hogy szokkal szebben,stabilabban villog
Szia.
Igen már több mint valószinű hogy a relémmel van a bibi,ugyanis nem mz relé hanem valami nevenincs elektronikus.Már másik fórumon is erre a végkövetkeztetésre jutottunk.Holnap veszek egyet azt kiderül.Kösz a segitséget.
bocs, amúgy nem követtem végig az eseményeket, csak erre kaptam fel a fejem
az elektrónikus index relével villoghat a visszajelző üzem szerüen, mivel olyan érzékeny, hogy már a visszajelző izzó áramától elkezd villogni. A bimetálos erre még nem kapcsolt.
Ha a bimetálos villog, akkor valóban elkötött valamit :D
új lamellák?
Akkor azért, mert túl vastag és elfordul a felső lamella. Üveg, vagy márványlapra fektetett vizes csiszolópapírral és sok türelemmel le kell szedni lamellánlént 0.05-0.1mm-ert és akkor jó, vagy összevariálod a régi de jó állapotu lamellákkal hogy együtt jó legyen a vastagság.
Ok. Értem. Csak azért írtam ezt le, mert nekem a fesszabcsere megoldotta a problémát, mert minden más jó volt.
Üdv!
Igen ezt tudom,egyébként nekem Etz óra van benne.A bekötések illetve az egész vezetékelés az én művem és az biztos hogy jó.Már kismilliószor visszaellenőriztem.Sőt az órákat amugy is szétkaptam apróra mert fehér számlapokat csináltam hozzá.
Ez igaz amit irsz abban az esetben ha a visszajelzőlámpa csak a töltéshez van.Viszont ha ugyanaz a lámpa az indexjelző is egyben akkor a pozitivot az indexreléről kapja.Igy vannak azok az Mz-k amikben csak a sebességmérőben van visszajelzőlámpa és a fordmérőben nincs.Nálam valószinű az lesz a bibi hogy a NEM MZ-be való relének elég az a kis áram is ahhoz hogy einduljon amit a visszajelzőlámpa ad.Gondolom az Mz relé meg ugy van kalkulálva hogy az az egy kis lámpa ne inditsa be.Holnap veszek egy relét azt meglátom.Egyébként próbáltam ugy is hogy nem a reléről, hanem külön adtam neki pluszt és akkor simán csak világitott.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|