:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
visszatérve a motorlopásokra, nekem csak egy 125ösöm van de vigyázok rá ,mindig veszek neki valamit, hogy szép legyen és menjen is,de itt a városba elég sok olyan futár motort látok amin még hátsó lámpabúra sincs nehogy esetleg lemosva a a motor hogy meg lehessen ismerni a szinét,jó el kell ismerni vannak olyam motorok amik csak úgymond munka eszközök,de a kukásautókat is lemossák egyszer egy évbe!
tudom, ezzel kapcsolatban már váltotunk eszmét,de az ATF-et használják a szervokba is, az az egy bajom az ára mellett hogy ne tudom miképp reagál a váltóm rá,ha ez jó akkor azt teszem bele,nekem az a fontos, mindeképp megóvja a váltót,minél kédőbb kopjon széjjel, és ne kelljen évszakonként más olajat belelocsolni,hanem mindenkor legyen jó, és 1,5 évente cserélgetem majd,csak a megfelelő arányt kell eltalálni
"Kíbicnek semmi se drága alapon felhívnám figyelmed Laszan. Írásomat NEM ezért közöltem, mert lopásra buzdítanék bárkit is! Inkább legyen ez a rövid szóváltás tanulság azoknak, akik motorjaikra nem kellőképpen vigyáznak. Akinek nincs riasztója a motorján, az tartsa zárható helyen."
-tökéletesen egyetértek.
Ha pedig szerinted az elmúlt huszonegynéhány év alatt mi 4en jöttünk rá arra,hogy csavarhúzó is elég,akkor lefordulok a székről a nevetéstől :-P
A vezetékek átkötését pedig direkt nem írtam le. De ha egy egyenkulcsot boltban véve te azt hiszed,hogy biztonságban vagy,akkor kérdezd meg kezelőorvosodat vagy gyógyszerészedet!:-D
Ez inkább felhívás volt azoknak,akik nem fordítanak elég figyelmet az MZ-jük védelmének...
Nem attól lesz kevésbé biztonságos a motorod amiket mi írtunk,az már gyárilag sem volt az!!
Köszönöm a javaslatokat. A lánckerék gyári, 90-nél kb. 4200-at forog. A kipufogó használt, de alapjáraton is "üti" a tenyeremet a kipufgáz, a dob nagyon rossz nem lehet. A sebességmérőt tényleg nem ellenőriztem még sose, itt az ideje. De lehet, hogy rá fogom szánni magam az állítgatásokra. Mégegyszer kösz.
ja és a kerekek is szabadon forogjanak, egyszer én is jártam így, nem tudtam miért nem megy a motor, aztán kiderült azért mert súrlódik a hátsó fék.
többen is úgy tudják itt, hogy csak a kipufogóban tér el.
Gyujtást karbit érdemes lenne beállítani évente egyszer, de ezen kívül amiket megnéznék.
Kipufógó ha használt, akkor eltömődhetett és az is lefogja a motort.
A végáttétel a gyengébb kivitel miatt eltérhet a normál 250-estől. Gyárilag 19-es lánckerék van elöl.
Ezen felül, a km óra sem szokott pontos lenni.
Tisztelt Fórumozók!
Egy 17Le változatú 251-es ETZ-t szeretnék 21Le-re alakítani. Van valakinek ebben tapasztalata? Információim szerint csak a kipufogóban van különbség. Azt már lecseréltem egy gyári 250-es ETZ-re, jobb lett tőle, de nem az igazi még. Most kb. 115km/h a vége, kb. 5.5 l/100km a fogyasztása nem nagyon hajtva. A motor jó állapotban van, 17e km-t futott, nem füstöl, a gyertya szép, alapjárat oké, hidegen szivatóval 2 rugásra, melegen 1 rugásra indul, szóval látszólag minden oké. Lehetséges volna, hogy ennek ellenére annyira rossz a karburátor és a gyújtás beállítása, hogy ezek miatt nem megy úgy, ahogy egy jó 250-esnek kellene? Nem szívesen állnék neki állítgatni, mert nincs nagy gyakorlatom benne, és szerintem nem ott van a gond. Minden segítséget köszönettel veszek.
gondolom hajnalban felébresztetted, vagy simán irigy.ilyesmi motiváció szokott lenni. Nekem egyszer belevágták a kést a 120-as skodám vadi új gumijába a ház elött. Ennek mi értelme volt? A szomszédokkal jóban vagyok amúgy.
És ha tudnátok hogy most töltöttem le véletlenül egy cilinder zár feltörésének fogásait részletező videót :D
Na de tényleg nem kell tippeket adni ha nem muszály, mégha nekünk egyértelmü is.
A multkor bezártam a kulcsot a kocsimba és némi gondolkodás után 10 másodpercbe telt. Nem mondom el hogyan, (nem kampós dróttal az ablak mellet...még annál is egyszerübb) de én is marhára meglepődtem. Gondoljátok el aki kicsit ezzel foglalkozik annak mennyire nem okoznak gondot az ilyen trükkök.
vannak olyan emberek is hogy csak rongálják az ember mociját.nekem volt olyan hogy egy parokolóban kitépték a kábeleket a lámpából a TS emen.azóta is szidom az illetőt.nem értem minek kell valakinek kárt tenni más motorjába?
Az ATF is váltó olaj, csak autómata váltóba való. Kisebb a viszkozitása, és nem habzik, ezért én szoktam telóba is tenni, de az ETZ-hez túl híg. A Hondába viszont pont jó...mellesleg gyári előírás is.
sorszám: 26905 (94254)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-05 13:09:38)
miután a vezetőoldali első ajtót nem tudtam becsukni,muszály volt valamit kitalálni,erről jut eszembe volt olyan is hogy elmentem a tesco-ba vásárolni, mire kijöttem egy ürge ült a kocsiba és szitkozódott mért nem indul,mire megkérdeztem mit akar,csak annyit mondott szeretne elindulni a kocsijával... a mindegy öt perc vita után kiderült hogy a fószer kicsit be volt nyomva, és összekeverte a kocsikat, nekem is fehér volt csak neki krómozott volt a lökháriitó:D
ui:az ajtó miatt nem is hagytam benne rádiót:-)
CRE után én is leirnám:bp nyugati 4.em társasház körfolyosó,ha valaki el akarná lopni hozzon magával hegymászó kötelet meg daruskocsit, mert még én se tudom hogyan fogom levinni,miután meghalt a blokk,apró darabokra szedtem a telken, és kosárba hoztam haza,itthon épül:D
más: hát én nem szaroznék a beinditásával ha el akarnék lopni egy mz-t v. egy jawa-t, hanem feldobnám egy platóra azt viszontlátás,a trophymat amikor a lépcsőházban tároltam a kukák mögött fél évig senki nem nyult hozzá, de az egyik reggel arra mentem el dolgozni hogy hiányzik a tanksapka meg a gyujtáskulcs,hát szerintem hülye volt az illető,mert egy 100ft-os bicikli lánccal volt lekötve,ha azt elvágja akkor már el is tudott volna vele menni,ezzel hogy elvitte a kulcsot csak engem sikerült felbosszantania.
A karbit? :D:D:D
sorszám: 26902 (94238)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-05 17:45:46)
fél évig volt egy skoda 105 gls-em,na hát annak nagyon jópofa volt az immobilisere, nemes egyszerűséggel lekaptam a karbit a helyéről,két db gyorszáras rögzitőfüllel lett megoldva, végül eladtam...:(
Motorkerékpárom egy Jawa 350/638 személyében kis kontakthibával(töltés probléma) padragkúton található Zárt családi házas környezetben. A család dobbermanja kedves, vendégszerető, valamint após és kis családja hasonlóan imádják a bejelentkező vendégeket.
Üdv.: CRE
Kíbicnek semmi se drága alapon felhívnám figyelmed Laszan. Írásomat NEM ezért közöltem, mert lopásra buzdítanék bárkit is! Inkább legyen ez a rövid szóváltás tanulság azoknak, akik motorjaikra nem kellőképpen vigyáznak. Akinek nincs riasztója a motorján, az tartsa zárható helyen. Azért gondolom kevés az olyan ember akinek pont egy Jawa 350 vagy egy ETZ vagy egy MZ kell. De az ördög nem alszik!
1001 módszer létezik motorunk megvédésére. mindnek vannak hibái és vannak előnyei.
Pl:
1. riasztós bilincs (működése: beépített riasztó sziréna a bilincs vezetőkörének megszakítását érzékeli)
2. higanykapcsolós riasztókürt
3. tárcsafék lakat
4. bilincselés lehetőleg mozdíthatatlan tárgyhoz
5. egyedi indításgátló rendszer beszerelése
6. akku kiszerelése
7. gyújtókábel+pipa leszedése
meg a többi... Kinek mi tetszik...
Vagy a legjobb: Őrzött parkoló! Családi ház!
Kicsit off topic, de...
Kiváló állapotú MZ típusú motorkerékpár, egyedi gyújtáskapcsolóval kisteherautóra feldobható, elvihető, további 3 db szintén jó állapotban lévő (egy frissen felujított) motorkerékpár csavarhúzóval vagy a gyújtást kicsit átkötve megpattintható.Az egyik darab a gazdája szemében csekély értéket képvisel, ezért a lelkiismeretfurdalás nélküli elkötés biztosított.
további információ a "listán" szereplő emberektől.
:)
bocs a mulasztásomért...:)
nem vagyok elég naprakész.
szóval az (aktuális) lista: :)
Tesho, Kuci, Benzinfaló, CRE ...
De jó :D Én nem vagyok a listában :)
Tesho, Kuci, benzinfaló:
Meg vagytok bolondulva?!
A francért kell ötleteket adni.
Egyébként, egy átlag emzésnek ezek amiket írogattok, nem újság...
ha annyira segíteni akartok ebben a kérdésben, miért nem magánban teszitek?
JA! Kinek mit jelent az "érték", az péztárca függő...
hát az lehet:D én büszkén jelentem ki, gyári szinezésű a kábelkötegem,és rajz szerint van bekötve,aki meg el akarja vinni,az meg kínlódjon,apám szokta mondani hogy valaki kitalál egy zárat jó drágán,odamegy a zárhoz az ember és kinyitja, ez van nincs feltörhetetlen, ezt már valaki előttem is leirta, korábban gondolkoztam zárható tanksapkán, de ha mindenképp kell a benzinem valakinek akkor vagy felfesziti a tankzárat v. leszivja a csapon keresztül,ha ez jól esik neki hát csak rajta:D
ezt a 2.esben betolható dolgot havertól hallottam és ha nekem nem megy akkor lehet hogy mert nekem rendesen be van kötve minden,mondjuk sok szigszalag van a srác gépén, meg se lennék lepődve ha valami nem stimmelne nála.
valami ilyesmiképp szólt a mellette szóló érv:"a generátor tekercsének önindukciós képessége miatt lehetséges" innetől kezdve mindenki döntse el maga,én nem is tudom se megcáfolni se erősiteni,mivel nem értek annyira az elektromossághoz és nem is akarok,már igy is elegem van abból hogy ha nincs töltésem,meg kell pofozni a fordulatszámmérőt, és akkor minden a helyén van,feltehetőleg kontakt hiba, csak idáig nem jöttem rá hol lehet.
sorszám: 26894 (94217)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-05 15:56:26)
Halkan jegyzem, akkor haverod sárkánya nem gyári bekötésű :)
sorszám: 26893 (94216)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-05 15:56:26)
Annó mikor még csúzlim volt, akkor a fekete műanyag alhalása miatt én speciel öntettem gamanak egy darab vasra némi alut, majd a vasat formára esztergáltattam :)
Indításhoz valóban elegendő egy csavarhúzó, és olyan nagy ész sem kell a bekötéshez, hiszen 2 féleképpen szokták letiltani a gyújtást:
1. kalapács vezeték megszakítása
2. 15/54-es pozitív szál megszakítása. (gyári megoldás)
Továbbá, motor betolható gyújtás kapcsoló jobbra 2-őt fordított(5-ös állásban) feltétele hogy azért akku legyen benne. Vagy legyen kérnél egy laposelem.
A jármű NEM indítható gyújtáskapcsoló 0 (alap) állásban!!!!
Reagálva egy lentebbi hozzáfűzésre... Akinek MZ-ETZ-Jawa kerékpárja van jogosan félhet a lopástól. Amíg motorodat nem zárt helyen tartod lehet neked akármilyen riasztód, 4 markos ember és egy utánfutó/zárt rakterű jármű segítségével gond nélkül vihető!
Aki el akar kötni valamit az el is köti! Valamint az MZ és Jawa lopáshoz mi magunk adjuk a kellő iratokat, lásd szocimotoros.hu szakirodalom menüpont elektromos kapcsolási rajzok részét!
Remélem felháborodást nem keltettem ezen megjegyzésemmel. De ez van. Sajnos!
Üdv.: CRE
sorszám: 26892 (94215)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-05 15:36:13)
halkan jegyzem 2.esbe gyujtás nélkül megy.
ismerősnek sikerült,bár én még mindig nem tudom megcsinálni,de ez nem is baj,mert jövőre önindítós lesz a gépsárkány:D
Ha nincs rárakva a gyújtás, tolhatod akár Záhonyig meg vissza,de hiába :-D
sorozatgyártásban készülnek ezek a kulcsok,vettem kulcsot mert elengedte a fekete műanyag a vasat és elforog,kb 120pénz volt majdnem földhöz vágott mikor megtudtam mily hatalmas összegbe kerül,egyébként halkan mondom be lehet tolni,bár nekem sose sikerült,amugyse akarok toligálni egy 120kilós motort:P
Erről néhány embernek (Pl Zsandi más lenne a véleménye,akinek a szakadtnak álcázott ETZ-jét lopták el Bp-en :-(
Én lecseréltem a gyújtáskapcsolót egyedire, van jó vastag csapágyas záram és nemrég egy riasztót is beszereltem.
2008 nálam a biztonság éve :-D
Már nem azért, de sztem gyújtáskulcsot motorosboltban is lehet venni nem túl drágán.Nem ez fogja a motorodat a lopástól megvédeni... hanem mondjuk az értéke... :))
(nem bántásból írom)
Feltételezem hogy jó hiszeműen kérdezed ezt, de azt is, hogy az erre a kérdésre adott válaszokat rossz célra is fel lehet használni. Én pl. nem örülnék annak , ha valaki az internetről szerzett tudásával
indítaná kulcs nélkül a motoromat.
De nem hiszem hogy bármelyikünk maga alatt vágná a fát.
(Ha mégis "születne" használható válasz, akkor arra szeretném megkérni Kerit, hogy moderálja ki.)
András
Én már lecseréltem a gyári gyújtáskapcsolót,szóval a csavarhúzós megoldás nálam már nem működik :-)
Egy sima csavarhúzó kell (egyes megnevezések szerint "mínuszos" -tehát nem csillag) és ennyi. :-D
Vagy a ....
Na inkább nem mondom,hogy miket kell összekötni a gyújtáskölcs mögötti vezetékeknél,mert az már illegális tevékenységre is okot adhat... :-)
Hali!
Lehet e kulcs nélkül inditani az etz-t??
vagy macerás -e? hogyan?
hehh,ez aranyos,ilyen izzó nekem is kell:D
a xenonnal csak annyi bajom van hogy ha nem széria cucc akkor pofázhat a rendőr,ha a szivargyujtóért csesztettek a mozaikba akkor már ezen se csodálkoznék,viszont jó kérdésem lenne,az lehet hogy elszoktam 2hónap alatt a motoromtól? összeraktam már kb. egy hete, és ha elkezdek visszaváltani akkor nem mindig veszi a 3.at,de felfele mint a vaj, olyan puha a váltó,250eseknél hallottam hogy ez mz betegség, de ez 125ös v. az mind1?
találtam még egy érdekes dolgot a neten, miközben olajat kerestem a váltóba,egy ürge 75w-90es váltóolajat kevert el 3:1 arányba ATF-el,ez kicsit érdekesnek hangzik,kiváncsi lennék a véleményekre,idáig télen amig meg nem főtt a motorom,addig 10w-30 fulszint motorolaj volt benne,jó volt hidegen is csak nagyon bután hangzik, egy váltóolajat és egy szervo olajat összekeverni.
Árultak egy versenyképes gépet 70-ért, de 200sem drága egy versenyre felkészített ETZ-re.
Aztán persze még érdemes 20-40-ezret gumira költeni.
Persze ettől még nem lesz versenyképes mert az leginkább a pilótán múlik :D
Minek kicserélni?
Egy hétvégén átpakolnám a 150-es blokkból mindent ami kell a 125-be és így nem kell papirozni. Gyorsabb és olcsóbb megoldás mint ha a blokkcserét át akarnád papirozni
no igen, én is a bunkók vakítása miatt gondolkodtam xenon cuccon :D
Amúgy vannak projektor izzóim, ami akkora mint egy H4-es de 400Wos :D az egyettlen baja, hogy 36V-os, de 12Von is kiégette a retinámat. Valami ilyesmit kellene felrakni a normál refi mellé, mert a xenon lassan melegszik be.
sorszám: 26878 (94196)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-04 23:00:37)
A szegecselés megy szét? Akkor a szegecselési eljárással lesz gond, ha kicsit is lötyög akkor széttépi. Nekem soha nem volt gondom ezzel, pedig elég puha szegecseket kaptam, de a bordázat amivel a tengelybe kapaszkodik azt már egyszer ledarálta.
//Bocs Tesho!
Remelem azért még ettől nem mondod le... :)
Más:
Érdekelne egy versenyző költségvetése, hogy ha veszek egy közepes állapotú etz 250 -et onnantól még mennyi $-al kell megtámogatni Bambit, hogy versenykepes paripa legyen belole? (motor, fek, kuplung, futomu, elektronika ilyesmik...)
Ha valaki már benne van számoljon egy sacckb-t lécci!
Cs
De a nickemet még mindig nem bírod helyesen leírni :-P
Szia! A legtisztább, ha a leendő vizsgaállomáson kérsz egy meghatalmazást és ezt töltitek ki a tulajjal. Minden vizsgaállomáson van ilyen nyomtatvány. Azért ezt javaslom, mert ezen minden olyan adat szerepel, melyre a vizsgához szükség van. Röviden, lehetséges meghatalmazással vizsgára vinni egy járművet.
Üdv!
Ha a motor gazdája nem tudja elvinni a gépét műszakira,mert nem ér rá a lebeszélt időpontban,akkor lehetséges az,hogy irunk egy felhatalmazást,hogy én viszem a gépet helyette műszakira?
Nagyjából milyen adatoknak kell szerepleni a felhatalmazáson?
Köszi a segitséget elöre is. Tamás
elviszed műszakira, és ha jó napja van a biztosnak akkor kapsz egy műszaki adatlapot,avval el kell menni az okmányirodába és az átirás az forgalmi,törzskönyv12ropi+illeték,de vigyázz mert kell eredetiséget igazoló lap hogy vetted vhol a blokkot, és nem a pajtából halásztad elő,engem a másik golf motornál azzal vádoltak meg h lehet lopott a motor,mert nem tudtam igazolni, és örülök neki hogy nem mentem tovább azal a blokkal mert a végén kitaláltak volna valami okosságot,aminek én egyáltalán nem örültem volna:P
helló. Akkor kérdezek konkrétan. TS 125 motorom van, lehet kapok egy komplett 150 es blokkot. TS ből természetesen. Ha kicserélem, akkor mit kell csinálnom h hivatalos legyen és ne bűntessenek meg.
Köszi előre is.
gab
zsakfos, most eretem haza, kuldtem emilt!
udv.: R
Hali
Ha jól emlékszem ott van egy alátét ami a csavart rögzíti h ne mozduljon el. Rá kell hajtani az ányára.
Rem segítettem
üdv
gab
csak elgondolkoztam a dolgon,nekem is zavaró ha a szembejövő autós rajta hagyja a refit a vak sötétbe,ezért is lenne jó hogy én is viszonozni tudjam a bunkóságát,hadd folyjon a szem a büdös bunkónak:D ki fogsz röhögni,de csináltam a mocimra egy üvegszálas burkolatot, ami elrejti a vizbontót,és még esztétikus is,egyenlőre csak a karton vázlat van kész,kopoltyúkkal hogy rendesen átjárja a levegő a hengert, elől is van neki egy V alakú nyilás hogy henger megfelelően tudjon hülni,és amikor próbaképpen összeraktam akkor játszottam el a gondolattal hogy a burok alá tökéleletes el tudnám helyezni,de nem fogom megvenni,inkább veszek a vasba jó kenőolajat,azt legalább meghálálja:P
helósztok most azokat szeretném megkérdezni akik értenek a ts 125/150hez az enyém már két belsőkuplungkosarat zabált meg(amin a tüskék vannak) lelazult és megpördült mi okozhatja ezt lehet hogy azért mert 150es? vagy valaki mondjon valami okosat előre is kösz:)
Sziasztok!
Egy programra szeretném felhívni a figyelmet:
Idén június 7-én kerül megrendezésre a Long Day Trophy túraverseny (Adventure Day néven...). Tavaly Tescho kollégával mutattuk meg a rizsrakétásoknak, hogy Zschopauban mit tudtak a régiek :), nagy sikerrel! Idén is MZ-vel tervezem az indulást, és ezennel a tavalyi 2db MZ-t überelendő hasonló elhatározásra buzdítok mindenkit!
részletek: http://www.adventureday.hu/
Csicso
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|