:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Vagy 21W-nál kisebbek az égők vagy relé!Más nem lehet.
Azt teszel a gépedbe amit akarsz.Én csak javasoltam egy olyan dolgot ami szerintem jobb mint a grafit.Nekem ez van a /1-be.És jó!!!Nem töredezik,tökéletesen ellátja a feladatát.Ha a te Wartburgodban 40000-et elment 2.5x-es fordulataon akkor az mz-ben elmegy 100000-et.Szerinted a legtöbb ember hány év alatt tesz bele ennyit az mz-be???RÉZ A KIRÁLY!:D
Szevasztok!
Lenne egy olyan problemäm, hogy a 250-es ETZ-men kurva gyorsan villog az indexem.(ez mäsodpercenkent a 6-7-et is elerheti)
Kicsereltem a relet, meg a fesszabot is, hätha. De semmi nem vältozott. A bekotesek biztos hogy jok.
Orülnek ha valaki tudna valami tanacsot adni.
Elöre is köszi!
Üdv!
GENERÁTOR CSŰSZÓGYŰRŰ: GRAFIT. ez úgy hibátlan ahogy van. egyszerűen csak ésszel kell vele bánni. rohadt sérülékeny. nekem van(volt) olyan wartburg generátorom (még gyári grafit csúszógyűrűs) ami kb 250000km-t futott(egy fúrást(100000km-nél), aztán egy blokkcserét is megélt , Gyári szénkefékkel. olyan csapágyas volt hogy lógott vagy egy millimétert a tengely. és a csúszógyűrűn nem látszódott a kopás! ezt az NDK-ba anyira kitalálták, hogy az valami fogalom. szétszedtem csapágycserére, és sikerült eltörni az egyik csúszűrűt :( ezután réz csúszógyűrűsre lett felújítva,,40000ret ment azóta, most már újra felújításra szorul,(azóta egyszer lett benne kefe cserélve már) olyan barázda van a gyűrűbe, hogy a kefe eltűnik benne(megzabálja pillanatok alatt.) ugyanakkor (hozzá kell tenni, hogy a wartburg generátor több mint 2,5szer akkora fordulaton forog mint a főtengely. nem ritka hogy 13-16ezeret is kiforog a szerencsétlen. sötétbe nagyon látványos, ahogy megszűnik a gerjesztése a fordulat miatt(nem tudják átadni a kefék a csúszógyűrűknek az áramot), és a lámpák elhalványúlnak. az én gépemet úgy meg lehet forgatni, hogy egy teljesen hibátlan generátor se bírja. egyszerűen kigyullad a töltésvisszajelző. :D GRAFIT A KIRÁLY! Peregybe is ez lesz:P
OLAJ? a legpuritánabb szar is vígan jó ezekbe a gépekbe(arol 2t az alja a dolognak, de már az is elegendő.). lényeg hogy ne STILL-t(rohadt gyosan bomlik, és az úgy van kitalálva hogy a szagától ne legyen fejfájásod, és tőgázt kap a gép folymatosan.hallottam olyat hogy egy vadiúj honda Cr 250-et kinyírtak vele 5óra alatt. de van saját tapasztalat. felújított trabiblokk 4800km-t bírt ki. mire újra megragadt a főtengely) ellenvélemények vannak: Prista 2T. Bevállt dolgok: Mol SPRINT 2T(ez a legjobb)~1250ft OMW(leggagyibb is bőven jó)~1300ft meg minden olaj amire az van irva hogy a gyári előírásnak megfelelően keverjük. KERŰLNI érdemes: mindenféle szintetikus csodát. nagyon drágák, és nem ilyen arányú keverésre vannak kitalálva. némelyiken látom hogy 1:100at ajánl. lehet hogy ezzel a menyiséggel is beéri a gép,de nem kisérleteznék:P ha valakinek van tapasztalata, ossza meg. azt tudom hogy haver felújított cetkája emiatt nem hozta önmagát. állandóan beköpte a gyertyát..gázadásra lehörgött, a kipufogókból ömlött az olaj, vagy 10 porlasztót végigpróbált az ürge, mire lecserélte az üzemanyagot, és jéé.. ez volt a hiba.
PLACEBÓ. igy van.. amikor az 120L skodába V-power-t tankol a szerencsétlen és elhiszi hogy jobban megy.. könyörgöm! mitől?? ugyanúgy megmarad a 1:6 kompresszió.:D tiszta benzinnel tényleg jól megy a gép, de nem kisérletezek..
Bambinál és nálam nem oldtimer megfontolásból van dícsérve a hermetik, hanem azért, mert egyszerüen nincs jobb.ha lehetne kapni, még a hónom aljára is azt kenném, hogy csikizzen mikor ropogva lepotyog. KIS TS 2,8mm előgyújtás, és ha valaminek nagy az előgyújtás akkor az visszarúg,meg kopog, és nem hátrafelé jár..
Eladó egy MZ ES125/1
rendezet papirokal müszakival
müködő képtelen állapotban
erdeklődni:06303631659
irány ár:70000
Igen gyári fesszab,rátettem egy másikatt is azzal tökéletesen müködőtt nem pislogott de nagyon melegedett kb 15km er után.El nem kötöttem semmitt az tutti
Zárlat már kicsinált volna valamitt enyi idő alatt.vagy?
Bocs nem figyeltem eddig.
Gyári fesszab?
Mechanikus?
Relé kapcsol benne?
Ha igen akkor be kell állítani a rugó feszítésével 0,1V pontosan a fesszabot 14,5V-ra, hogy ott kapcsoljon.
Ha elektronikus akkor nyilván valóan nem jó, vagy nem jól van bekötve, esetleg zárlat valahol.
Szewasztok!
Meg tudtuk oldani az uj lamellákkal akadt gondokat a 250 es ETZ m ben! Nem a régit tettük bele, hanem az összes újat, és tökéletesen funkcionál. A mai utángyártott lamellák mindd vastagabb, mint a gyárban előirtak, ezért nem tudtuk összerakni ugy hogy jó legyen. De kitaláltuk a megoldást! A menetes végű csavarokra, amit kinyom az alátétek segitségével az alu öntvény, köszörültünk 6 db M6 os anyából 2 mm vastag hézagolót, ami pont olyan átmérűjű mint a tartórudak hengeres részének átmérője. S igy az uj lamellákkal összerakva, igaz nem 0.5 mm alul a hézag, hanem 5 mm, de ez nem befolyásolja a működését. Ha nem hiszitek, nézzétek meg!
http://www.kepfeltoltes.hu/view/081026/kuplung_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szabbensz
Sziasztok még mindig felpislan és nem alszik el a töltés lámpám .
Ma szinte mindent cseréltem probaként a másik tökéletesen müködő mz-m ről az egyenirányitón kivűl .Másik fesszabbal nem villant fel de az is nagyon melegedik.
Lemértem 16 voltott álitt elő a generátorom ,pedig minden jól van bekötve.Mi lehett a hiba ?a fesszab mindkétt esetben gyári mz.
Az aksim 10A os zselés de ,mikor rakötöttem a multimétert a sarukra is nagyobb fordulaton szint ugy 15-16 voltott mértem.
Szerintetek mit probáljak még ki?
A Castrolról nem tudok véleményt mondani, mert azt még nem próbáltam.Olyan adalék kellene,amivel legalább 20-szal többet megy a motor. :)
Egyszerű, az olaj az nem ég el, sőt nehezíti a benzin égését.
A sűrűbb olajkeverék, tényleg javíthatja a sűrítést, de üzemi fordulaton ennek nincs jelentősége. Ott már gyűrűk nélkül is jól mennek ezek a motorok :)
Placebóról és a keverésről jutott eszembe.
Egyszer kisegítettem egy TS125-ös motorral rendelkező srácot mert elfogyott a benzine. Az ETZ-ből szívtunk le egy kis "versenybenzint" ami közönséges 95-ös benzin és Castrol félszintetikus robogó olaj volt 1/50-as arányban. Srác legközelebb mikor arra járt lelkesen mesélte hogy milyen spéci benzint kapott tőlünk, mert mennyivel jobban ment a versenybenzintől a motorja, teljesen lelomboztam a srácot amikor elmondtam neki, hogy sima benzint kapott :)))
Ja ez is olyan lehet mint a Loktite szilikon. Az is hő és olaj álló. Amiért különösen szeretem, hogy lassan köt és szépen jól kenhető vékony rétegben.
Mitől megy jobban?Hígabb a keverék, és több folyik át ugyanazon a fúvókán?Én úgy vettem észre 1:30-1:35 jótékony hatással van a sűrítésre 1:50-hez képest, 1:30-nál sűrűbbre keverve viszont már visszafogja a motort.
Az a te bajod :) a "répapürét" azért egyszerűbb leszedni és ez sem ereszt.
Bár gyanítom hogy nálad az oldtimer megfontolás miatt van Hermetic, nem?
És ha 1/40 helyett 1/60at használsz akkor is jobban megy....bár 3-5km/h nekem nem jönne ki mert 20-at ingadozik a mutató :)
Előfordul, ha túl nagy az előgyújtás, vagy nincs szerencséd.
FHP előtt 3mm, ez minden szoci 2T-re jó alap beállítás.
Nehéz letakarítani, a mostani modern blokktömítő pasztákat simán letörlöd.
Cseh oldalakon láttam ilyet,de nálunk is biztos kapható mert én egy itteni villamossági szerelőtől vettem,gondolom ő is valahonnan beszerzi.
Ha esetleg valaki kiváncsi a Makrosil-ra itt megnézheti: http://www.makroflex.hu/hoallo_szilikon.html
Nem tudom ki kérdezte,de a komutátort könnyű kicserélni.Jómagam már cseréltem.Sőt ha javasolhatom akkor érdemes beszerezni bronzgyűrűset a grafitos helyett.A komutátort a felette levő alátét biztositja le mégpedig ugy hogy 3 helyen "rá van hajtva".Ezt finom kis vágóval visszaüti az ember(vagy amivel tudja),leveszi az alátétet,a rátekert és lakkozott zsinórt lekaparja és szépen leforrasztja a 2 szálat a komutátorról.Utána csak le kell huzni a forgórészről.
Hermetic. Régen én használtam Hermeticet.Ha ma kapható lenne csak azt használnám.Abszólút frankó cucc.Egyetlen hátránya hogy szétszedés után kapargatással lehet csak leszedni,nem ugy mint a szilikonos pasztákat amik szinte maguktól leesnek.Jelenleg én most a cégnél is használatos Makrosil nevű pasztát használom(csak halkan ingyen van).A tapasztalatok elég jók vele.
Üdv kedves MZ-sek!
Valaki meg tudná nekem mondani hogy a 150-es ETZ kuplungfogaskerekén mekkora menet van?(amire a lehúzó is rámegy)M30-as?
Előre is köszi
Valószinű,hogy holtpont körül van az előgyújtásod.
Látod nem mindent lesel el nálam.A saját motoromat hermetic zárja tökéletesre.:-))Nem minden rossz ami régen készült.(lásd MZ)
csónaklakkhoz hasonló anyagal tömített a gyár.
A kis ETZ-k porlasztóiban hány fúvóka van?van a szívatóé, ami 70-es, és a főfúvóka,ami 90-110 közötti.Van még egyéb fúvóka ezekben?
Nem melegszik túl, szép őzbarna.Lehet,hogy azért jobb szegény kevereékhez a hosszúmenetű gyertya, mert közelebb van az átömlőkön bejutó keverékhez,és így benzinben dúsabb keveréket gyújt?
Nem melegszik túl a gyertya?
Ugye azért van a HFben hogy hűtse, ez a hűtőhatás csökken ha kilóg, vagyis jobban fog melegedni ami csörgéshez vezet.
A nagyobb kompresszió valóban tud nagyobb teljesítményt okozni, de csak erre én más módszert használnék. Az egyébb pozitív tulajdonság, az hogy könnyebben gyújt pedig egy alacsonyabb hőértékű gyertyával is jelentkezik, szoktam is használni problémás esetben, csak annál is az a gond, hogy meleg motornál elkezd becsörögni.
Még egy placebo hatás: Husqvarna olajjal a motorom félgázon 3-5km/h- val gyorsabban megy.
Te most nem tudsz olvasni, vagy nem tudod értelmezni az általam leírtakat? :)
Én ezeket a pozitívumokat tapasztaltam.Ha valaki akarja hasznosítani, hasznosítja, ha nem akarja, nem.40 helyett 50 nem placebó hatás.A hosszúmenetes NGK- val gyengébb volt a motor részterhelésen.Én is írhattam volna hülyeségeket az 1,8l/100km- re 80-nál, ehelyett azt kérdeztem tőled, hogyan sikerült elérned ezt az eredményt.Nem értem, miért nem vagy elégedett az átalakított kipufogóval, ha ekkora mértékben javít a motor gazdaságosságán.
100as benzin téma: 150-es henger 125-ös fejjel, hosszúmenetű Bosch gyertyával kétharmada gázkarállást igényelt a 95-ös benzinnel üzemeltetéshez képest.125-ös hengerrel viszont többet evett a motor a 100-asból, mint a 95-ösből.minden mindenre hatással van, a legjobb beállítást ki kell kísérletezni, mert 2 azonos típusú motor sem egyforma.
További furcsaság: a motor 4-esben 50-nél is ugyanannyit eszik, mint 5-ben.Pedig köztudott, hogy a hosszabb áttétel csökkenti a fogyasztást.Felteszem a 14-es lánckreket, és megmérem azzal is.Ha nem nő a fogyasztás,valószínűleg azt hagyom fent.Kisebb terhelés a motornak,kevesebb váltás,30-től 5-ben gyorulhat, kényelmesebb használat két személlyel.
A 125-ös henger 3500 alatti erőtlenségén csodálkozom, de a kipufogószűkítő a könyök és henger között javított rajta.
Azt el is felejtettem írni, hogy furcsa módon 3 méretű kipufogószűkítővel, és anélkül is 60-nál azonos, 3,3l/100km fogyasztási értéket mértem,pedig ugye ennek nem szabadna így lennie.
Kísérletezni,kísérletezni,kísérletezni.
Helló Mindenki!
Jártatok már úgy hogy fordítva indult be a motor? Mi az oka? TS 150-nek mennyi az előgyújtása?Kösz!
rakjál bele akkor hosszúmenetest..:D de inkább próbálkozz izzítógyertyával.. most nekem van egy garnitúra eredeti NÉMET BOSCH. most szedtem ki a golfunkból. de komolyan. .ilyen hozzászólásra csak ekkora baromságot tudok reagálni. tudod miért ment jobban vele a motorod.. a PLACEBÓ elmélet miatt. azt hiszed hogy jobban megy(legközelebb tankolj 100as oktánszámú benzint is hozzá). vagy éppen nincs annyi szembeszél, vagy hidegebb-melegebb volt. a szivatós indulásra meg az a véleményem hogy: a motorom ha (akár) 2-3hét állás után nem indúl el a második rúgásra akkor a harmadikat már a tank kapja. ennek ellenére még sose rúgtam a motoromba:)
TILOS! ennyi mást nem is írok.. nem fog beleverni a dugattyú, de minek?:D a börzén most pestszentlőrincen vettem magamnak 5db gyári NDK isolatort 260as hőértékűt. nyugodtan mondom: engem ezek ki fognak szolgálni, bármennyi motorom is lesz még ha 100évig élek akkor is. most van a kiscsúzlimba egy példány, eddig 8000km-t tettem meg vele:P közben cseréltem gyújtótrafót, kapartam le róla az alsó tűgörgőkosár maradványait, és még mindig hibátlan. ISOLATOR kell ezekbe!
a hermetikkel nem tudom mi a gond, de ha írsz legalább egy olyan tulajdonságot ami ellene szól akkor elfogadom. egyébként a hermetik nem ragassza össze a blokkot. nem tudom már ki irta, de egy gyári bontatlan blokkot(ami garantáltan jól tömített mindenhol,) amikor kiszeded az összefogó csavarokat akkor már a hermetik el is engedte. ha nem akkor két koccantás kell neki valahol gumikalapáccsal, és már jön is széjjel.
azt a 290ft-os szimeringet, az én kedvemért vidd vissza oda ahol vetted! és cseréltesd be egy normálisra. EGY normális szimering a nagy etz-be kb 2500-3000ft. ezeket vitonnak nevezik.. jellegzetességük hogy barnák, és bírják a nagy fordulatú tengely,a hő az olaj a benzin és az egyéb hatások kínzását. ha ezzel a 290ft-os szarral összerakod, akkor majd egy kb 1000km után cserélheted újra. viszont a normális szimering ki fogja szolgálni a motort a következő felújításig. MÁR HA A SZIMERING FŐTENGELLYEL ÉRINTKEZŐ FELÜLETE HIBÁTLAN. ha nem az akkor kár bele bármilyen szimeringet is venned
Lajos!Tömör válaszom a hosszúmenetes gyertyára:jó. :)
Bővebben: csere után azonnal jobban húzott a motor már alacsonyabb fordulatszámtartományban is(magasabb sűrítés).A 150-es hengerre tett 125-ös hengerfejjel a legjobb.Gyertyák közül a Bosch márkát ajánlom ,nekem ezzel 5km/h-val többet megy a motor azonos gázállásnál.Próbaképp betett 72-es fűfúvókával Isolatorral 40-nél már rángatott, a Bosch-sal 50 felett ment.A gyertyamenet hengerbe belógó részét érdemes lereszelni, mert korommal megrakodva nehéz lesz kitekerni a hengerfejből, esetlegesen erőltetésre kiszexuálja a menetet a hengerfejből.Én a hosszúmenetű gyertyára szavazok.Kevesebbet igényli a szívató használatát induláskor, szegényebb keverékkel is jobban húz.Érdemes kipróbálni.
Rókapimpó!
Most már tudjuk a miértjét is! Kösz! Lajos
Mindenki!
ETZ 250-ben, vagy bármely hasonló kialakítású motorban hosszúmenetes gyertyát használtatok-e már? Mi a tapasztalatotok vele? Lajos
Árpád!
Ez mind rendben van, de a legegyszerűbb ha megjegyezzük hogy volt összerakva, és ugyanúgy rakjuk mi is. Persze akkor, ha nem gányoltak bele előzőleg. Különben a tárcsa a csapágy és a zégergyűrű között van, úgy, hogy a tárcsán lévő kis hupni a zégergyűrű felé néz, természetesen, mert ott van helye a zégergyűrű nyílásában. Így a tárcsában lévő belső szinteltolódás is a szimering felé van, ami logikus is, mert fordítva felfeküdne a csapágy belső és külső gyűrűjére is, és súrlódna, nem beszélve arról, hogy összerakáskor is deformálódna a tárcsa. Lajos
Szia Keri!
Köszönöm az információt. 290 Ft volt egy szimmering, ki lehet bírni. Ha pedig nem menthető meg, akkor nem csak érdemes, hanem kell is cserélni, abban az esetben, ha a csapágyat is kell :) Lajos
Nálunk a festékboltban, és az autós boltban is meg lehetett rendelni olyan két éve. Mostanság nem néztem.Egy időben nagy fogyasztó voltam.:) Mindent azzal tettem be, mert egyetlen olyan, ami valóban állja még a benzint is, legalábbis én más pasztával mindig csak szívtam.Ezt viszont mindenhova kentem már, a kipuffon kívül, és mindenhol megálta a helyét.
Valóban, a generátor akkora feszt ad(pontossabban áramot) Amekkora gerjesztés, abban az esetben, ha a szabályzó direktbe van kötve. Csak azt kell figyelembe venni, hogy a gerjesztés mágnesség. Egy idő után hiába növeled a gerjesztő áramot, nem fog nőni a mágneses tér, mert a vas telítésbe megy. Nem igen szokták többszörösre tervezni a vasmagot. Szerintem jó, ha van rajta 50 % tartalék, de inkább 25% lesz az. Tehát bár még nem mértem, úgy saccolom, max 18 volt körül lehet a feszely, direktbe kötés esetén.De Ez lényegtelen. Ha jól emlékszem ETZ generátor esetén direktbe kötés esetén előbb száll el az egyenirányító, mint hogy felforralná az aksit.Úgy emlékszem, ezért nincs "betolós" állás a gyújtás kapcsolón, mint a TS-n volt.
A fesszabb melegedésre még egy lehetséges ok, nem is túl ritka: Az egyik fázis saruja rosszol érintkezik a generátor kivezetésén. Egy idő után ki is olvasztja magát, aztán végképp szar lessz az érinkezés. Pont ezt csinálta a z én jószágom amikor hozzám került.Ja, majd el felejtettem: Cella zárlatos aksi is eredményezhet hasonló melegedést a fesszabnál.
Loktite pasztát csapágyboltban kapsz. Máshol nem láttam még.
nem vagyok elektromos e ha jól tudom kommutátor csak a dinamón van,nem? szerintem te a csúszógyűrűre gondoltál,amire felfekszik a szénkefe.Ez egy fajta grafit v. széngyűrű azt hiszem és nagyon törékeny.ha meg akarod javítattni akkor tudok egy jó helyet,pesten vannak ha az jó neked a neve pro-vill kft.1073 Budapest, Kertész u. 38-40 Tel: 06-1- 321-05-55.Autók generátoraiban már rézből vannak a csúszógyűrűk,ilyet rakattam én is fel,mert ezek kevésbé sérülékenyek.
Ja és grafit csúszógyűrűnek nevezik, de szerintem a kommutátort is megérti a boltos, de az dinamókon és egyenáramú (esetleg univerzális) motorokon van csak.
Köszi!
Holnap meg is veszem a pasztával együtt.;)
Lehet kapni ilyet MZ boltban. Nem cseréltem még de állítólag nem nehéz.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|