:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
:)))) én is a Skodába tettem bele hogy a lepergett foncsort kompenzáljam.
sorszám: 31826 (103959)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-13 20:52:35)
Elég tartós az. Jelenleg ez a legjobb megoldás. Vagy két külön lámpatest a két célra, de mint mondtam lassan melegszik a xenon ezért villogni pl nehéz lenne ilyennel.
Létezik xenon gázzal töltött halogén izzó. És ezek tényleg fényesebben/fehérebben azaz magasabb színhőmérsékleten világítanak mint a kripton vagy hagyományos izzók.
Ugye a Xenon rögtön a kripton alatt helyezkedik el a periódusos rendszerben, vagyis nagyobb az atom tömege mint a kriptonnak. A halogén izzók ugye azon az elven működnek, hogy az izzó fém atomok nem tudnak kiszakadni az izzószálból mivel a védőgáz nehéz atomjairól "visszapattan"
Persze ez nagyon leegyszerűsített magyarázat de a nehezebb xenon atomok jelenlétében még magasabb hőmérsékletet visel el az izzószál ezért jobban fel is hevítik, ezért pedig jobban is világít. Több lesz a látható tartományü fény és arányaiban kevesebb az infra és vörös fény sugárzás. Jobb hatásfok, szebb fény.
Szóval létezik xenon izzó. És az a szép benne hogy változatlan teljesítmény mellet is láthatóan jobban világítanak ezek az izzók.
Nekem is van ilyen :))
Amiről ti beszéltek az a xenon cső.
Abból a bi-xenon vagyis tompított/refi egyben, úgy működik, hogy egy elektromágnes odébb rakja a fényforrást, megváltoztatja a fókuszpontját illetve kihúzza az árnyékoló lemez mögül. Mivel lassan melegszik be ezért nem lenne értelme 2 külön xenon lámpát berakni mint az izzók esetén.
Igen a xenon gázzal töltött izzókra gondolok.Amint már írtam nem kékes hanem szép fehér fénye van.
Szerintem elég hozzá az aksi,bár most egy új 12Ah Unibat akksit rakok bele.Eddig még nem volt a generátorommal sem gond.
45AH? nem tudom mi a ráknak.... nekem a közel 600w-os generátor mellé is csak egy 12Ah-s zselés aksi fog kerűlni, hogy ha rá akarok alapjáraton villantani valamire, akkor ne álljon le a gép. mert ha hirtelen 200w ráugrik a körre, az meglepi a generátort, főleg hogy a hideg izzó kb 4-5ször akkora árammal indít. a generátor üresjárati fordulatszáma 1300(wartburg generátor) ezalatt már nincs meg a 12,8-12,9V se.(gyakorlatilag kigyullad a töltésvisszajelző). viszont nekem meggyőződésem, hogy a peregyes akkor jó ha legalább 1500at forog alapjáraton. az is már rohadt alacsony. most megnéztem egy régebbi videót amikor még 125ös volt a kiscsúzli, sokkal sűrűbben pöfögött alapjáraton, és akkor volt kb 800 az alapjárata, most(150re fúrva) ugyanolyan pöfögési tempóval óra szerint 1200körül jár(nyílván ez csak az érzet..) de pl a haver 300as etz-je kiscsúzli után látatlanba talán 600at ha forog a pöffenések alapján, mégis 1500 az alapjárata:D:D FURAT-LÖKET ARÁNY ITT MUTATKOZIK MEG IGAZÁN:)!!!
egyetértek! ez a kékes fény írtózat rossz, és gagyi ("tuning") effektet ad. ha már ívfény(xenon), akkor abból nem ez a 6000Kelvin kékes szín, hanem a 4300K hófehér. az tuti:)! amúgy nekünk a megalight VÉGTELENŰL elegendő!
Ja. Ráadásul mifelénk, hiába lakott terület reflektorral járnak. De ha véletlenül tompítottal jött volna addig, felkapcsolja a reflektort, hogy jobban lásson engem.Egyébbként engem a hátam mögött jövők is elvakítanak a tükörből.
Nem tudom ki hogy van vele, de engem veszettül irritálnak ezek a hideg-kék fénnyel világító lámpák, kivétel nélkül vakít, hiába csak tompítottal jön szembe.
Mit szól a zsenge 5,5Ah akku, és a generátor a 100W-os izzó 8-9A-es áramfelvételéhez?Gyújtás 3A, hátsó lámpa, féklámpa 2-3A.Ezekhez minimum 45Ah akku volna egészséges.
már gondoltam rá, hogy ha már úgyis elmegek motorozni, rákötök a gépre egy nagyobb akkut.Motorozás után elmenne róla otthon a laptop és a ledes lámpák,CB,PMR.
tungsram megalight plus 100\80W és xenon gázzal van feltöltve,ilyenre gondolsz nem? nos nekem is ez van benne,és nagyon jól működik,feltéve ha lenne benne normális foncsorom:(
az jó,köszönöm az ötletet.Nekem csak arra lenne szükségem hogy honnan kell ezeket mérni,és mivel meg ilyen apróságok,ezek is benne vannak a könyvben?egyik haverom a MAMI-ba járt,megpróbálom megkérdezni tőle kölcsön tudja-e adni.
Igazad van,xenon hatásút akartam írni.
Egyébként nem kínai:!Tungsram!:D
És lényegesen jobban világít és fehérebb fénye van mint egy normál izzónak.
Marhára unatkozhattál ha ennyi ledet beépítettél:))
Azért van előnye, legalább is az enyémnek. Azonnal teljes fényen világít, míg a féklámpa izzó mire felizzik még a TS gyenge dobfékei is megállítjak a motort végsebességről :)))
Én az eredeti búrába raktam be így kívülről meg nem mondod hogy LED-es hacsak nem abból hogy jobban látszik mint a 12V-os ETZ lámpái.
Legfontosabb előnye hogy nem ég ki. Műszerben 1 hónapnál tovább még nem világított izzó, a hátsó lámpa csak a kontkthiba miatt aludt ki véletlen szerűen akármit is csináltam vele, ami elég kellemetlen ha az ember sötétbe megy.
Egyszer még rá is forrasztottam az izzót a foglalatra, erre a foglalat galvánozása vált le (éljen a magyar kisipar)
Tehát alapvetően én a 6V üzembizonytalansága miatt cseréltem le és nagyon nem bántam meg. Azóta nem volt gondom a világítással és az erős fény miatt a seggembe sem ragadnak azóta :)
A reflektor nálam is halogén, de csak azért mert eddig nem volt LEDből ilyen erős :)
A kis TS esetén az energia takarékosság is fontos szempont az alúlméretezett dinamó miatt, bár lekopogom jelenleg pozitív az energia mérlege a TS-nek.
Köszönöm szépen a hosszú,kimerítő választ :D Hétvégén szerelés lessz :D
90/100W Xenon és még izzó is? Fogadjunk, hogy Kínai!!! :-D
Ismerősömnek az autójában van olyan Xenon, amin van tompított és refi is (egy búrában!).
Pofon egyszerű a megoldás, a xenon világít rendületlenül és egy elektromágnes tologat benne egy tükröt.
Refin visszaugrik, tompítotton kitolja.
Ötletes, de mivel mozgó alkatrész van benne, szerintem nem lehet túl tartós darab.
igy gondoltam! amúgy létezik egy búráju bixenon! mondjuk csak egyszer láttam életembe, és az se tökéletes, mert kissé egymás mellett vannak a fejek, így a fókuszpontja nem jó.
Ja, egyébbként a xenon izzó nem izzó.:) Az ívkisüléshez hasonló valami világít benne, ha jól emlékszem.
Azt hiszem, ezt úgy gondoltad, hogy reflektor és tompított nem lézezik egy búrában. Ha igen, akkor egyetértünk, a kombi xenon csak nevében az.. Xenon izzó 12 voltra szintén nem létezik. Trafó, plussz elektronika kell hozzá.
Xenon izzó nem létezik:P... legfeljebb az van rá írva:D
szerintem is bowden. próbáljátok meg jól beolajozni. erre a legalkalmasabb, ha foltbenzinnel feloldotok egy kis váltóolajat, vagy valami hasonlót, és így már fecskendővel ,és injekciós tűvel kellő mennyiség bejuttatható. a foltbenzin elillan, marad az olaj, és nagyon jól ken. ugynakkor! a váz elején lévő füleiből akasszátok ki a bowdent. ha egy picit is meg van valahol törve, tuti hogy rohadtúl szorúl. a deklibe lévő csigát(kiemelő szerkezet) ki kell takarítani. ehez le kell szerelni a deklit, és kiakasztani a rugót. majd egy csavarhúzóval a hernyócsavarral együt az egészet addig járatni és foltbenzinnel mosni, mig totál fémes hangon fut,és csont tisztának nem látszik. majd jó alaposan be kell zsírozni előlről hátúlról.. nekem a zsírzógomb nem vállt be. inkább csak kivűlre meg belűlre fel kell kenni a zsírt és belejáratni. még lehet hiba: a kuplungpálca(ami a kiemelést végzi) ahol összeér a rövid pálcával, meg lehet nyomódva(ez úgy szokott kinézni hogy egy órán át húzza valami barom a kuplungot, az pálca ugy felforrósodik, hogy képlékennyé vállhat) nekem volt már szerencsém ilyenhez. és a szétnyomódott pálca akad a furatában. ezt egy köszörűvel rendbe lehet rakni.(reszelővel meg se próbáld, a reszelő jobban kopik mint az anyag.) a motor gyöngeség meg csak csúszó kuplungnál lehet a kuplung hibája. egyéb esetben gyújtás, porlasztó, stb. pl miylen szimering került bele felújításkor.. most raktam rendbe egy újabb fajta TS blokkot, ehez a szimeringkészlet kb 2500ft. a régi tipusúhoz viszont 4-5000ft. ami ennél olcsóbb az nem túl hosszútávú megoldás.
Hali!
Nekem az indexekben sárga 5w-os izzót tettem a fék és helyzetjelző 24-24ledes piros.A tompított-távolsági 90/100W-os xenon izzó.Full fehér:)
60/55W 12V. valóban nem nagy durranás, de bőven a használható szinten van(a 6V 35/35W HS1 pláne) ha valakit érdekel, van egy kész nyákom 3 csavaros hátsó lámpába(ingyen elvihető). 2 szezont tisztán lenyomtam LEDES lámpákkal. összesen két izzó volt a gépbe: 1. a töltésvisszajelző, 2. a fényszóró. azon kívűl: 16led irányjelzőnként(összesen 64), műszerfalvilágítás 12db visszajelzők 4db(1 a km órába, 3 a kormánykupakba mert TS-ről dumálok:P) hátsó lámpa 32db. első helyzetjelző 1db. összesen így 113db. AGYRÉM!:D:D:D a kedvemért, senki ne gondolkodjon ilyen f@szságon:D! ezek mind a kapható legnagyobb fényerejű ledek voltak, a lehető legnagyobb mértékben kihajtva. teljesen áttetsző fehér("tuning") búrák alatt.elektronikus irányjelző villogtatóval. nyílván stabilizálva volt minden. de nappal nagyon pocsékúl látszik. este annál mutatósabb,és láthatóbb, természetesen nagyon keveset fogyaszt az izzókhoz képest.de azon kívűl semmi előnye. műszer háttérvilágításnak MELEGEN AJÁNLOM! de máshova nem való. esetleg visszajelzőknek, első helyzetjelzőnek. többi helyre nem érdemes. ma olyan csúcsminőségű kisméretű halogén izzók léteznek, hogy teljesen felesleges ilyen ledes cuccon gondolkodni. inkább rendes elektronikus feszültségszabályzóra törekedjünk, ha még nem VÓNA.. akinek meg nem elég előre a 60/55 az vehet 100/80at vagy 140/100at. utóbbival viszont már meggyűlhet a vezetékezés és a foncsor(elszíneződik) baja(generátor még talán elbír vele.) nekem a peregybe már el van készítve a szénné skalpolt wartburg generátor, ez 42A-t tud. annyi világításom lesz amennyit nem szégyellek. előre tervbe van egy Trabant kristály("tuning")lámpa(RR tükrös sima üvegű lámptest)140/100W-os izzóval, és lentre a bukócsőre, két db házi készítésű ködlámpa: AR111
(http://www.orcharddirect.co.uk/shop/images/ar111.jpg )
tipusú 100W-os Spot kisromet lámpakarimába süllyesztve(mintha abba találták volna ki:D), egyik gyári üveggel, másik óraüveggel, mindkettő 8fokban sugárzó változat, egyik szúró, a másik ködfény.(természetesen egyszerre égnek) olyan lesz mint a V43-as:D:D Hangsúlyozom, nekem azért iylen fontos ez, mert leginkább éjszaka szeretek motorozni:)!
Tiszta STEAMPUNK lenne egy ilyen vas... :D :D
Az igazán igényesek nagyon durván néznek ki.
bowden berohadt, vagy megtört valahol.
Örülök, hogy a ledes témából ilyen jó kis ötletek lettek :)
Remélem én még a télen meg tudom oldani az optikai tuningot :)
Sziasztok! Havernak van egy full polír 125-ös TS-e, blokk is lett generálozva, és vmiért nagyon nehezen jár a kuplungja, és sztem ezért is elég lomha, gyenge :S
A kuplung szinte 2 kezes, de ottvoltam mikor rakták össze, a lamellák jó állapotúak benne.
Lécci írjátok le, h mitől,hol szorulhat,és ,hogy hogyan orvosolható.
1000 köszi
Szerintem vegyél egy lovat!
Aki piszkálja azt megrúgja, ha fütyülsz neki odajön.
Miden problémád megoldva! :-D
Régebben írtad, régebben írtad.... Igazán tekintettel lehetnél a koromra.:)
Meg hogy pár hónapos az ujdonság....
Jut eszembe, tudod mi a jó az Alzheimer kórban? Minden nap új emberekkel ismerkedik meg a dolgozó.:))))
Komolyra fordítva aszót, én egyenlőre csak köd és hátsó lámpa, iráynyjelzők kiváltásában gondolkodom.De most van egy ennél is fontossabb projektem, a riasztó. Fáj a lábam, de nagyon, unok száz métereket gyalogolni a fizetős parkolóig. Ráadásul ha megtartom mind a két motorom, és még használni is akarom őket, akkor nincs kedvem a kettőért egy tizest kifizetni. A grantált jövőévi parkolódíj emelkedést bele sem számítva. A járható útnak a pageres riasztó látszik. Leparkolok a ház elé, amikor valaki piszkálja a motort nálam riaszt, utánna már csak le kell küldenem valamelyik szomszédot, hogy elbeszélgessen az elkövetővel.:))) 16 pénzért már láttam is egy megfelelő rádiósat.Négy hónap alatt már pluszban is lennék a parkolás árával szemben.De még egy GSM pageres cucc is hamar megtérülne.Esetleg sk. is köthetnék egy kiszuperált mobilt egy 5-6 ezer forintos riasztóra. De még a riasztót is elkészíthetném.Csak nem lenne sokkal olcsóbb.Főleg a használt cuccoknál.
Ez az ujdonság már pár hónapja ott van :) régebben írtam hogy ez a www.chipcad.hu oldalon megvásárolható. Ezt csak a paraméterek miatt küldtem.
Ja, én félre értettem a dolgot!
Azt hittem azt mondod, hogy az 55W halogén fényereje kevés és azért nem jó a 3W luxeon, mert az pont akkora, te meg nagyobbat akarsz.
Ilyen átalakításon még nem gondolkoztam és nem is értek hozzá, de már értem a gondod, a gyártó szerint akkora a fényerő, a valóságban meg nem.
A gyártóknak tényleg nem kell mindent elhinni...
Néztem, de én valami ujdonságról szóló angol cikket láttam, ár nélkül.:) Biztos lefizették a böngészőmet az izzó gyártók.:))))
Ja és a tompított/refi problémája nem is annyira probléma.
Leg egyszerűbb házilag is elkészíthető tükör rendszer az optikai tölcsér (nem tudom a hivatalos nevét) ha fogsz egy hegyes szöget bezáró tükör tölcsért aminek a végébe beraksz egy fényforrást akkor a fénysugár a tölcsér nyílásszögével fog csak szóródni (plusz a fényforrás méretével arányos és tölcsér hosszával fordítottan arányos szóródással.
Tehát innentől kezdve viszonylag egyszerrű az igények szerinti fényformálás.
Persze a tuti az lenne ha az eredeti izzó helyére lehetne betenni, a gyári tükröt felhasználva, de szerintem nem lenne kielégítő az eredmény.
Persze ötletem erre is van. Simán úgy kell betenni a LED-et hogy a fő sugárzási irány felfelé mutasson. Előre törtőnő sugárzát pedig árnyékoló maszkkal kell akadályozni.
A reflektor esetén pedig a befelé kell néznie a LED-nek és így körkörösen világít a reflektor. A fókusz módosításával pedig a szórás is állítható. Viszont ez szerintem ugyan olyan gagyi megoldás mint az utólagos xenon szettek amik kiégetik a szembejövő retináját, mert az eredeti üveg túl sokat szór. Tehát én inkább kis méretü kiegészítő lámpának tudnám elképzelni a ledes reflektort, így a vizsgára és a rendőrnek lenne az eredeti izzós amit persze nem kapcsolok be, mert csak a villanyt fogyassza mellette egy pici LEDlámpa pedig adná a fényt :)
mert nem nézted meg amit linkeltem :-)
Én egy 900lm-es ledel szemezek éppen, ez 3000forint. Ebből egy is elég...és ebből kiindulva felveszi a versenyt a xenonnal is szerintem :D
35W-is Xenon cuccok hány lumenesek lehetnek? Mert ha 2LED kell akkor is megéri a minimum 20rugós xenon szettel szemben :)
Nézd azért nem kell mindent elhinni amit a gyártók megadnak hogy mivel egyenértékű.
Ez olyan mint az 1000Wos Kínai rádósmagnó annyit se tud mint egy DIN 4W-os Tesla deck.
A 3W-os luxeon ledek kb 20-40lumen fényerőt tudnak és erre mondta sub-ee hogy 55W de ha a tudomány mai állása szerinti leg hatékonyabb ledeket vesszük akkor is 3W legfeljebb 300lm fényerőre elég.
Amit én linkeltem az 900 azaz kilencszáz lumen és erre a gyártó 60W egyenértéket ad meg és gyanítom ebből sem a halogén hanem a sima WC-ben használt izzót hasonlítva.
Ettől függetlenül nem azt akarom mondani hogy sub-ee túloz vagy ilyesmi, mert, megfelelő optikával vagy elrendezéssel lehet hogy már a 3W-os luxeon is ad akkora fényhatást mint az 55W-os TZ refi.
Nekem nincsenek tapasztalataim Reflektorban történő alkalmazásukra. Ezért lennék kíváncsi olyanra akinek van.
Itt valamit nem értek. Az 50 wattos izzó átlagosan olyan 750 liment tud. A luxeonok között nem találtam olyant, ami ennek akár a negyedét tudná.Én max 160 lumenes luxeont találtam.
Egy normál izzó 13-17 lument tud wattonként, ha minden igaz. Tehát az általam talált legerőssebb luxeon max 10 wattos égőnek felel meg Reflektorba tehát 5 darab kellene, ami már felvetné a fókuszálás problémáját. A tompított reflektor átkapcsolás is érdekes probléma. Az ár pedig elég borsos lenne.Ha halogén kiváltására akarjuk használni, még rosszabb a helyzet. Xenonról pedig ne is beszéljünk. De lehet, hogy nekem sikerült rosszul felmérnem a led kínálatot.
Miért lenne gyenge? A ETZ- ben a gyári reflektor is 55W.
Szerintem elfogadhatóan világít.
Ha ugyan olyan lenne, csak spórolnál egy halom Zeuszt, megérné. :-)
Vannak ezekről a LED-es cuccaidról fotók valahol?
55W-nak felel meg a Luxeon? Akkor ezek szerint ezzel kiváltható a reflektor? Ehez azért gyengének tűnik...bár az is igaz hogy én fókuszálás nélkül próbálgattam.
Ellenben erről mi a véleményed?
http://www.seoulsemicon.com/en/prCenter/news/view.asp?seq=45
Ez már elég komolynak tűnik. Ez már jó lehet reflektorba is.
A MAMI tankönyvében Máthé Pisti nagyon pontosan leírta mindazt, amire kíváncsi vagy. A fizikai alapokon kívül benne van a méretezés is ábrákkal, példákkal. Alapmű - mielőtt nekiállsz kipufogót készíteni, feltétlenül olvasd el.
sorszám: 31789 (103902)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-12 23:37:49)
köszönöm,azért kellett az info,mert majd hamarosan miután megfejtem i az a gázsebesség meg hogy honnan kell mérni a szivás,kipufogás közti elfordulási szöget,akkor majd nekiállok a rezó tervezésnek,mert amit árulnak a boltban az egy üres cső,ami formára van hegesztve,szétszedtem az egészet, és nem bírok rájönni hogy mitől gyorsulhatott ez jobban?a gyári dob jól sikerült,igaz szét kellett vágni a furulyáknál,mert egy nagy táblába volt a koksz,és nem akart sehogy se kijönni,így most má tudom hogyan kell szétszedni.Most egész jól össze lett hegesztve,bár lángal lehet még egy picit a vsrratokon.Amúgy szépen jár,és alsó tartomány is joh
Megkaptam!
Köszönöm szépen :) ;)
El is küldtem, hamarosan ott van.
Szia!
Nagyon örülnék neki, köszönöm szépen!
Szia Szabolcs. Amit említettél led, az jó cucc, hűtőbordán van maga a fényforrás, ugye?
Üdv Szilárd
(pollack vill. 3)
Szia, készítettem képeket az én tartómról. Ha érdekel elküldöm e-mailban. Ha valaki mást is, akkor neki is.
Üdv Szilárd
Köszönöm az ötleteket!
Maradok a matt feketénél :)
Valamikor még a télen megcsinálom, meg a dobozt is, mert nagyon kéne :))
Tudnád számszerűsíteni a változást?Végsebesség, pontos fogyasztási érték 50-60-70-80-90-100-110-120-130km/h-s sebességnél.
Sziasztok
Van egy ELADÓ ETZ-re felszerelhető D28-as MIKUNI karburátorom, elsősorban 150-es és 250-es gépekre ajánlom. Ami változni fog, az egyik a menetteljesitmény, a másik a fogyasztás, an meg az egyenletes alapjárat sem utolsó szempont. A karbi gyárilag molibdén súberes.
Képek a karbiról:
http://www.kep.tar.hu/sub-ee19/50611178/36581983#2
Délutáni órákban vagyok elérhető a 06/20/224-7288-as számon, vagy egész nap a muller_szabolcs@citromail.hu e-mail cimen!
Szia
Nem szeretnélek elszomoritani, de a ledspotos világitással körülbelül semmit sem fogsz látni éjjel! Jobban jártál volna egy 3W-os Luxeonnal annak a fénye 55W-nak felel meg, azé amit te vettél még a 20W-os izzó fényerejét sem éri el fényerőben.
Köszi Zozy, hogy reklámozol, ide is irtam régen, aztán elmarasztaltam a szocimotoros oldalt egy kicsit. Most újra irok.
Köszi megpróbálom.Veszteni nem vesztek semmit.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|