hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. december 15. hétfö 
Valér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2008-11-18 23:29:57
Ugye az közismert a hifi technikában, hogy minél rosszabb hatásfokú a hangszóró annál szebb a hangja, szóval zajt csapni nem nehéz :)))) csak szép hangokat nehéz előállítani.
sorszám: 32076 (104309)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 23:25:28)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 23:28:21
Jó neked. A jawám legalább 11 amperórást igényel, különben a belvárosi araszolgatások közben leállhat egy pirosnál. A 634-et betolni képtelenség.Lehet elballagni az első boltig, ahol lehet laposellemet kapni.
sorszám: 32075 (104308)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 23:25:26)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 23:25:28
Amiről én beszéltem az egy kapcsoló üzemű valami, kapcsolóüzemű táppal. A valós teljesítményénél sokkal többnek hangzik. Még a száz vattos erősítők között is hallottam már halkabbat.:) És olcsó. Némelyik tipust nyáron tízezerért meg lehetett kapni. Plussz a motorra való hangfalak, amik autós falak, csak azok közül is a kissebb mréretűek azonos teljesítmény mellett.Persze a hang minősége..... De vidéki dolgozókat sokkolni kiválló. :))))
sorszám: 32074 (104307)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 23:14:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 23:25:26
most nézem, hogy a TS-emben lévő 6V/4,2Ah-s akku csak 1800HUF...ezek szerint drágán vettem 2000-ért :)))
sorszám: 32073 (104306)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 23:23:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 23:23:40
www.lomex.hu 6750 brutó
sorszám: 32072 (104305)
(előzmény: waresz, 2008-11-18 23:11:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 23:14:56
Mi TDA nemtudom mi sorozatu ICből csináltunk 12V-os erősítőt. Kb tényleg 10-12W teljesítményt tudott. Ez egy normális hangszórón már elég jól szól.
A poén kedviért mi egy Discman-t egy motor akkut meg ezt az erősítőt beleraktuk egy méretes Videoton hangszóróba, és suliban mikozben a folyosón sétáltunk egy buzi nagy hangszóróval mindenki meglepetésére szólt belőle minden vezeték nélkül az AC/DC meg a Tankcsapda :))) Jó poén volt de kb. 1 órát bírt a cucc.
sorszám: 32071 (104304)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 23:10:34)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 23:14:22
ne aggódj, szivargyújtó nem lesz benne, nekem csak a csatlakozó kell(Sose dohányoztam:)) hogy rá tudjak dugni ilyen kis napellenzőre csiptethető ventilátort. nehogymár megizzadjak motorozás közbe. de jól jön, akkor is ha rá akarom dugni a telefont töltődni, vagy pl bármilyen szirszart
sorszám: 32070 (104303)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 23:10:34)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 23:11:22
ha megkérhetlek, (már ha neked nem kerül semmibe) légyszíves kérdezd meg nekem, hogy egy 12V12Ah-s mennyibe fáj BRUTTÓ.
előre is köszönöm!
sorszám: 32069 (104302)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 23:02:15)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 23:10:34
Te szivarozni szoktál tábozozás közben? Én inkább merülő forralót, lámpát, valami zene kütyüt kötnék inkább az aksira.:)))
Jut eszembe: Kapni lehet egy erősítót ami aksiról meg, papíron talán kétszer tíz wattos lehet, de valami iszonyú hangos. Nyáron felébresztettünk vele éjjel egy kb kétezres falut. Képzelhetetitek, amikor minden előzmény nélkül megszólalt éjjel fél kettőkor a Bácska, Bánát akarja kezdető dal, egy leszáló repülő hangerejével.:) Ilyen nekem is kell! :)))
sorszám: 32068 (104301)
(előzmény: waresz, 2008-11-18 22:58:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 23:07:25
persze hogy közel volt :))) de ha ezt is elárulom, nem olyan hatásos a történet :)))
sorszám: 32067 (104300)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-18 22:30:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 23:02:15
Bocs, nincs mellékelve az adatlap, de mindjárt megkeresem a gyártó oldalán.
http://www.fiamm.com/img/Product/doc/Brochure_FG_1610200815628.pdf
sorszám: 32066 (104299)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 22:58:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:58:44
http://www.bitronix.hu/fiamm.htm

Nos mi ezeket az akkukat használjuk fillérekért vásárolva.
Ezek lehet hogy nem zselések, de mindenki annak nevezi őket, zártak, olcsóak, és mellékelve van a hivatalos adatlap.
sorszám: 32065 (104297)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 22:45:04)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 22:58:08
a dolog tetszik. bele is tervezek egy szivargyújtót a gépbe.:) van otthon 100:D
sorszám: 32064 (104296)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 22:46:06)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 22:57:15
a deprez(remélem jól emlékszem) műszer tesztje:D: Végkitérés szorozva fordualtszámmal:D de a füstsűrűség is korrekt:D
sorszám: 32063 (104295)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 22:42:05)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 22:46:06
Tényleg szükség lehet ilyesmire, főleg táborozáskor.
sorszám: 32062 (104294)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-18 22:32:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:45:33
Aha, értem. Bár a gáz üzemű cuccokkal vagy 220Vos hosszabbítóval jobban jársz a kempingben. De hogy ne csak kötözködjek, nekem 17Ah-s zselés akku ment bele, úgy hogy levágtam a blokk felöli peremét a tartónak, és túl tudott lógni.
sorszám: 32061 (104293)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-18 22:32:36)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 22:45:04
Én is olvastam ezt a beírást, de nem találtam meggyőzőnek. A nyomás kiegylítés miatt lehet hogy valami gumis membrán vagy ilyesmi van zárt síma savasban, akkor meg nem lötyög.
sorszám: 32060 (104292)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 22:37:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 22:42:05
Ez jó és új volt még számomra is.:))
Cserébe két bölcsesség By elekro szakbarbár:
Csak kétféle hiba létezik: Valami, ami kellene bele, hiányzik. Vagy valami aminek nem kellene benne lennie, benne van. Minden hiba levezethető erre a két alapesetre és ezek kombinációira

100mA méréshatárú mutatós műszerrel úgy kell 1 ampert mérni, hogy a műszer fordulatszámát szorozni kell a füst sűrűségével.
sorszám: 32059 (104291)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-18 22:30:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:37:52
Na találtam egy bejegyzést hogyan lehet megállapítani, hogy egy akku zárt savas, vagy zselés e.
Egyszerűen meg kell rázni és ha a savas zárt akkuban lötyög az elektrolit, a zselésben nem.
sorszám: 32058 (104290)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 22:27:17)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-18 22:32:36
Hogy tudjak róla 12V-os fogyasztókat is üzemeltetni, akkor is, ha áll a motor.
sorszám: 32057 (104289)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 22:30:06)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-18 22:30:33
De csak ha közel volt a benzinkút.Tartósabb igénybevétel esetén az indítómotor szép vörösre izzik.
Tudtátok, hogy az elektromos dolgok füsttel működnek?
Ha kijön belőlük a füst, utána nem akarnak működni. :)
sorszám: 32056 (104288)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 22:22:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:30:06
Mégis minek nagyobb akku oda?
A tervezett akku méret bőségesen elegendő, sőt kisebbel is kényelmesen működik.
A villanyt a generátor termeli, az akku csak puffer szerepe van, illetve az indításnál segít amíg nem termel a generátor.
sorszám: 32055 (104287)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-18 22:27:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:27:46
Persze, ha sikerül kimosni az iszapot akkor részben helyre lehet állítani az akkut, de az eredeti kapacitása biztos nem jön vissza.
Nekem még egy szezont kibírt egy ilyen akku, utána végleg megdöglött.

Amiért nem szabad ezt csinálni mert a nehézfém iszap súlyosan környezet szennyező és a kénsav sem egy barátságos anyag.
sorszám: 32054 (104286)
(előzmény: -ricsi-, 2008-11-18 22:19:28)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 22:27:17
http://xtronics.com/reference/batterap.htm
Itt is 13.8 ról írnak 12 voltos aksi esetén
De meg lehet nézni ezt is, hátha okossabbak leszünk:
http://www.vt52.com/diy/myprojects/other/charger/charger.htm
sorszám: 32053 (104285)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-18 22:27:06
Miért nem tudtak az MZ-t tervező mérnökök nagyobb helyet alakítani ki az akkunak?
sorszám: 32052 (104284)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:24:56
A kapacitás 1/10-e lehet a kisütő és töltőáram alapból. A rövid idejű nagyobb áramterhelés változhat.
A savas akkuk ez utóbbiban lényegesen jobbak a zárt akkuknál, de az MZ-n nincs ilyen durva terhelés a gyújtás ellenére sem.
sorszám: 32051 (104283)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 22:16:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:22:41
igen csakhogy a lúgos akku az NiCD, vagy NiFe vagy más egzotikus összetételből van, de véletlenül sem olmosból.
Egyébként volt lúgos akku is a családban, na az egy csoda. NiFe elektródás volt és repülőgép indító akkunak használták, tehát elég komoly követleményeknek megfelelt. -40fokig használható. Trabantban volt benne, és csak annyit róla, hogy a trabant benzin nélkül önindítóval elment a benzinkútig :))))))

Ha jól tudom a vasúti kocsikban is ilyesmi akkut használnak.
sorszám: 32050 (104282)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 22:11:20)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-11-18 22:19:28
szevasztok...

akksi témához leírom a saját tapasztalatomat... az új (kb.fél éves) akksim a töltőröl levéve még megtartotta a 12.2V-ot, de amíg leértem a garázsba (kb.15 perc),hogy beszereljem a motorba, lemerült 4-5V-ra, és ezen az újratöltés sem segített... gondoltam az akksinak annyi, olcsó húsnak híg a leve... nem értettem a dolgot, mivel annyira új volt, hogy a burkolata szinte átlátszó volt, fenék- illetve cellazárlatnak nyoma sem volt... már nézegettem a Varta tipusokat, és számolgattam a pénzemet, hogy most mi legyen... meg böngésztem a netet az akkuk működési elvéröl, töltéséről, használatáról...

namármost mindenhol azt írják, hogy az akkumulátort TILOS újra savazni, vagy savval utántölteni, mert azonnal megindul a szulfátosodás, ami rögtön zárlathoz vezet... a szintet csak desztillált vízzel lehet pótolni...

ott volt a használhatatlan akksi, veszteni valóm nem volt... leöntöttem belőle a savat (elég nehezen akar kijönni az egész), desztillált vízzel jól átöblítettem, majd újra feltöltöttem savval... az akksi kapásból 10 V-ot mutatott... :) ezt még megspékeltem egy pár órás töltéssel, és azóta is tökéletesen működik... :)

érdemes megpróbálni, hátha...

desztillált víz kb. 100 HUF, akkumulátor sav kb.150-200 HUF...

sok sikert...
sorszám: 32049 (104281)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 22:16:36
Igen, a feliratban , gyári specifikációnak kell hinni. Csak arra kell vigyázni, hogy nem szabad álltalánosítani. Tehát ezt a tipust így töltsd, a másikkat úgy, ahogy ahhoz megadták, mert nem biztos hogy egyformák.Igazából iit van a megoldás: Minden aksit be lehet tenni, aminek a specifikációja olyan, amilyen nekünk kell.Egyedül a max áramot lehet néha nehezen fellelni, pedig az is fontos lehet.
sorszám: 32048 (104280)
(előzmény: waresz, 2008-11-18 21:59:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:14:50
Ja, ilyesmi van nekem is, a forma ugyan ez, a paraméterek szintén csak a márkája más. Rajta is van ezen is, hogy a töltőfeszültség max 7,25-7,45V lehet.
Ezek a paraméterek csak tized voltokkal térnek el egyes gyártók függvényében, de gyanítom gyakorlatban mindegyik ugyan azt igényli.
sorszám: 32047 (104279)
(előzmény: waresz, 2008-11-18 21:59:22)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 22:11:20
A riasztó aksik között pedig sok a lugos aksi.:)
sorszám: 32046 (104278)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 22:03:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:10:23
felesleges, a megszakító megbízhatóbb és könnyebb javítani.
Bár Árpád anyatigris módjára fogja rámvetni magát ezért a kijelentésemért :))))))
sorszám: 32045 (104277)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-18 21:24:01)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 22:10:13
engem se érdekel semmilyen nagykönyv:D! a peregyes 12V12Ah-s 100*100*150mm-es zselést fog kapni és punktum:D. és szuperjó lesz:)
sorszám: 32044 (104276)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 22:00:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:08:30
7,5V-ra kell állítani a fesszabot, ha a lámpa is ég akkor 7,4-7,3V-ra leeshet az áram visszacsatolás miatt.
Ha 7V-ra állítod akkor nem tölti fel az akkut rendesen.
Tapasztalatból mondom. Gyakorlatilag 0,2V eltérés is rontja az elektromos rendszer megbízhatóságát, tehát halál pontosan érdemes belőni.
Ezt érdemes elektromos szakemberre bízni akinek van megfelelő műszerezetsége és labor tápja.
De ha magad akarod beállítani akkor a PIKO játékvonat trafót javaslom mert az jól szabályozható nagyáramú tápegység :))
sorszám: 32043 (104275)
(előzmény: Péter mz, 2008-11-18 20:33:24)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 22:03:40
az én 5és fél éves autóaksimat most érte utól iylen gond:(.. meg is sirattam. ez a cellazárlat nagyon aljas:( elég egyszer a kelleténél nagyobb lendülettel letenni a földre, aztán már kész is a gond. a leüllepedett cucc az alján, az meg ha már egyszer csinált cellazárlatot,de megjavúlt, akkor legközelebb megint fog. sajnos a legjobb helye ezeknek a méhtelep. rengeteg bosszúság lehet abból, ha pl az etz-be megdöglik az aksi. a TS-be kissebb gond, nálam mindig van egy ellenállástekercs, és egy regler, felkészúlve a bajra, sőt, még egy komplett megszakítós gyújtás is.
sorszám: 32042 (104274)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 21:50:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:03:13
Használtam versenyzésre is zselés riasztó akkut.
Arra tényleg nem volt jó. Kb 1 szezont bírt ki a folyamatos lemerítés és töltés mellet, aztán meg is döglött, de ha nem ciklikusan használják akkor meglepő módon tartós. Én is ugyan így hitetlenkedtem mint te amikor HyGy előadta hogy a Jawaban ilyet használ, de aztán ilyet tudtam leselejtezni a cégtől és volt alkalmam kipróbálni :)
sorszám: 32041 (104273)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 19:57:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:00:12
Bevallom férfiasan fogalmam sincs milyen az a zselés akku, de mindenki ezt mondja a zárt ólom alapú riasztó akkukra, így én is ezt a nevet használom.

Van konkrétan zárt savas aksim is. Ezt nekem kellet felsavaznom és ez bírja az önindítót és kb úgy néz ki mint a zselés akkuk, csak ez durván 4* annyiba került.

Amiről én beszélek az gyárilag feltöltött és lezárt, riasztóba való gagyi legolcsóbb akku. És mint többször írtam, tökéletesen igazad van én is azt tanultam az akkukról amit te mondtál, de ennek ellenére a TS-ben 2 éve működik egy 2000forintos kb 4Ah-s akkumulátor.

Namost a tapasztalatom szerint ha évente kellene cserélni akkor is jóval olcsóbban jönnék ki mint bármi mással, de ráadásul megbízható és nem savazza össze az akkutartót, szóval nem érdekel mit ír a nagykönyv, mert ez bevált.
sorszám: 32040 (104272)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 19:42:46)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 21:59:22
én a síma savas aksikra értve ismerem ezeket a töltési feszültségeket, eddig minden zselés aksimon ezeket a feliratokat láttam:

http://www.tme.eu/katalog_pics/c/e/9/ce94709c55fe89998d0f8e9955c2fcd0/accu-hp12-6.jpg

ezen a képen jól látszik, hogy milyen feszültségek vannak ráírva.(én ennek hiszek:P)

sorszám: 32039 (104271)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-18 19:11:55)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 21:56:31
Biztos vagy benne hogy zselés az aksid? :) Néhány bolt butaságokat tud ráírni. De még a gyártók is summantanak néha. Úgy tudom a zárt aksiban van valami nyomás kiegyenlítő vacak, a zselésben nincs. Sőt azt hiszem a képződő buborékok benne maradnak a"zselében" , eltávolíthatják azt az elektródáktól, így csökken az aksi kapacitása. De az is lehet, hogy tényleg zselés aksid van. A fene tudja, miket találnak ki.
sorszám: 32038 (104270)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 21:48:56)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-18 21:52:10
Köszönöm szépen!
Utánajárok a dolognak.
sorszám: 32037 (104269)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 21:46:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 21:50:49
Úgy vettem észre, az aksi cellákrol le tudnak válni darabok, azok okoznak néha időszakos zárlatot, átvezetést. Sőt nem ritka, hogy egy idő után fixálódik a helyzet és végképp cella zárlatos lessz. De lehet, hogy tényleg valami iszap is képződhet valami szulfátokból ami vezet. Annyira azért nem vagyok aksi szakértő.
sorszám: 32036 (104268)
(előzmény: Péter mz, 2008-11-18 20:33:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 21:48:56
ezekre ráírják a töltőfeszültséget és áramot
Ami nekem van 12V-os annak 15V-ra is felmehet a feszültsége, a 6V-osnak meg 7,5V-ra van megadva.

Lehet hogy ez az akku nem tudja hogy nem szabad működnie? ;-)))
Az áramban viszont valóban 1/10szokott lenni a megengedett.

13,8V az a feltöltött akku feszültsége szokott lenni, miután leveszed a töltőről, de kis phenés után sem illik 13V alá esnie.
sorszám: 32035 (104267)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-18 19:11:55)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 21:46:13
Én használom egy ideje és csinálom is. Sőt mostanság már a postázásában is lett valami tapasztalatom, és a táv felszerelésében is.:))
Az alkatrész ár olyan 2000 körül mozog.
A készeket változó áron lehet szerezni, de álltalában sajnos tranzisztorosok, ami valahol a mechanikus és a fetes megoldás között van féluton megbízhatóságban, egyébb előnyök tekintetében. A vaterán kell nézelődni, meg minden lehető motoros fórumon érdeklődni, nem e készít valaki olcsón ilyesmit.Nem emlékszem van e forrasztásban jártas barátod, rokonod. Ha van, kapcsolási rajzot, egyébb dokumentációt tudok küldeni.
Az elektronikus gyújtás előnyei összefoglava még egyszer: Erőssebb szikra, így könnyebb hidegindítás, stabilabb alapjárat, magas fordulaton is gyújt minden szikra. Így valamelyes teljesítmény növekedés, fogyasztás csökkenés. Az elektronikus gyújtás nem kopik, nem állítodik el, így csak javítás esetén kell újra beállítani.Összefoglalva szerintem igen jó dolog. Előnyök hátrányok nélkül.De mint elektromos szakember elfogult is lehetek.
sorszám: 32034 (104266)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-18 21:24:01)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-18 21:24:01
Köszönöm az ötleteket.
Holnap már lesz töltőm és remélhetőleg megoldódik a probléma.

Újabb kérdés:
Megszakítós gyújtásom van és gondolkodozom azon, hogy elektromos legyen.
Mit tudtok róla? Jó dolog? Mennyibe kerül egy ilyen? Esetleg tapasztalatok?

Köszönöm! ;)
sorszám: 32033 (104265)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-11-18 20:33:24
helo
én is mértem olyan 3-4 hónapja a töltést meg h mennyi amperral tölti a kis ts az akkut.Multiméter 0.9 A t mutatott és töltőirányban olyan 3 ezres fordulaton mérhettem talán(nincs fordmérő órám)emellett 7volt töltőfesz volt tompitottal .
Amugy nekem savas akksim van 6v 12Ah ás lassan 2,5 éves varta.Mostanában van olyan h ha a gyujtás rajta van fél percig talán majd elkezd pillanatok alatt merülni az akku majd 5 volt mikor van még benn onnan 2-3 másodperc és 3 voltot mér a műszer amikor a gyujtás rajtavan. Aztán feltöltés után semmi ilyen gondja nincs a gyujtás sokáig rajt lehet,de nem próbálgatom.Sőt most pl utoljára 2 hete töltöttem és ha rákapcsolom a gyujtást csak ugy h lássam a visszajelzőt milyen fényerővel világit látom h stabil a fényereje.De van h töltöm majd rá 3-4 napra mikor gyujtás állitás volt állitás közben egyszercsak hirtelen lemerült.Sztem az akksival van vmi baj bár a lemezei ha belenézek a cellába szép egyenesek.Vagy vmi iszap lehet az akku aljába és az zárja össze a cellát közbe közbe vagy nemtudom mi a hiba, a saruk tiszták meg az elektromos rendszerrel sincs gond.Mert mikor rosszalkodott az akku kivettem és rátettem egy 21 w os égőt attól is hamar 3 v ra csökkent az akku fesz.Tehát nemtudom mi a baja az akkumnak hol jó hol nem.A motorom max 7 v al tölt mechanikus fesszabbal.Én állitottam 7 re.igy van ez használva már rég óta sőt olyan 1.5 évig csak 6.8 ra volt állitva a töltés de abban az időszakban sokszor volt baj a fesszabbal h beégett a szabályzó érintkező és 8 v al töltött,nemtudom ez hogyan hatott szegény akkura annakidején.
sorszám: 32032 (104264)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-18 19:11:55)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 19:57:04
A lámpa folyamatos terhelés, de a gyújtás valóban állandó rángatás. tehát a zselés aksit alaposan túl kell méretezni, hogy elviselje ezt.Szerintem.De mivel többen mondták, hogy használtak zselést motorba ,gyanakodva bár, de elfogadom véleményük.
sorszám: 32031 (104263)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-18 19:50:29)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-18 19:50:29
Önindító nélküli motorokon az első lámpa izzója a legnagyobb fogyasztó.A gyújtás is felránt 12V-ról akár 3-4A-t is.
sorszám: 32030 (104262)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 19:42:46)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 19:42:46
Én is úgy tudtam, hogy 6.9 illetve 13.8 volt a zselés aksik max töltőfeszültsége. Továbbra is fentartom, hogy az az aksi amelyik pár hónapnál tovább huzza enél magassabb töltőfesszel és úgy néz ki mit a zselés, az a sima aksi zárt, gondozást nem kívánó változata valószínüleg.Ráadásul úgy tudom, a zselés aksik inkább áramgenerátoros töltést szeretik. Azaz megküldik őket a stabil töltőárammal a feszültségtől függetlenül, majd amikor az aksin a fesz eléri a megfelelő szintet, lekapcsolják a töltőről. Még valami: Ismereteim szerint a zselés aksi nem szeriti a rövid idejű túláramokat. Már pedig hiába nincs a motounkban önindító, index, fék lámpa van. Erre azt lehetne mondani, hogy akkor a robogókban miért van zselés aksi. A válasz az, hogy én még nem láttam bennük olyant. Én mindig kezelést nem igénylő, zárt normál aksival szoktam robogóban találkozni.Perzse ettől még lehet bennük zselés ids, nem kötelező mindegyiknek odajönnie hozzám, és bemutatkozni.:))
sorszám: 32029 (104260)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-18 19:11:55)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-18 19:13:05
Hát igen, Árpádnak igaza van, ne kapkodd el a dolgot.
Most jó nedves idő van egy töredezett kábel is lehet hibás.
Töltsd föl az akkut, és mikor beteszed a helyére ampermérővel nézd meg, hogy fogyasztó nélkül nem csordogál e mégiscsak ott egy kis zeusz.
Ha nincs műszer, akkor sötétben húzd le az egyik sarut az akksiról és érintsd hozzá az érintkezőhöz, ha kicsit is szikrázik gáz van!

Egyébként az akkumulátor kapacitása melegben jobb, de hidegben merül lassabban! Vagyis tévedés, hogy be kell vinni melegre!
A helyes eljárás, ha a hidegben hagyod, és indulás előtt fél órával viszed meleg helyre! :-)
(Ez utóbbit csak akkor vedd komolyan, ha mazochista vagy.) :-D
sorszám: 32028 (104259)
(elözmény: Klaudia, 2008-11-18 16:38:04)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-18 19:11:55
A zselésnek nevezett, valójában felitatott elektrolitos savas akkukat 6,9/13,8V-nál nagyobb feszültségre nem jó ötlet tölteni.A sav ezekben a lemezek közötti kőzetgyapotban van felitatva, és magasabb feszültség esetén a víz oxigénre és hidrogénre bomlik--> az akku szárad.A normál akku ilyenkor csak peszeg, de annak sem jó a túltöltés.
Az akku tartósan kapacitásának 1/10, max. 1/5 A-t visel el.Azaz 10Ah 1A-t, max. 2-t.Rámértem a motornál az akku töltő-kisütő áramerősségére, és + - 3-4A-es csúcsok váltják egymást, pedig elektronikus a szabályzóm.Én hülye fejjel azt gondoltam, hogy szépen egyenletesen szabályoz.Hát nem.
Jó lenne nagyobb akkut építeni a motorba,de nincs hová.A Simson robogón kiválóan elférne a motor felett.
sorszám: 32027 (104258)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49076)
Motoros túra (17996)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu