:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Túúúdom a FET-es :)))))
Ha görbe a főtengely vége, akkor tényleg érdemesebb átalakítani HALosra, mint a gyári állapotokat visszaállítani sok munkával.
Bölcs szocimotoros nem indul el tartalék trafó nélkül.:)
Nekem nyár vége felé felfort egy bulgár 12 voltos trafó. Kinyomta magából az olajat, meg valami zselét. Csak tudnám, a zselével mit kezdett..
Jó az MZ megszakító, ez vitathatatlan. De a jónál is van jobb.:))))
Valóban megbízható az MZ-k gyújtása.Egyszer fordult elő hogy a gyújtótrafó meghibásodott de az sem okozott nagy gondot mert volt épp nálam olyan amivel hazajöhettem.
Amúgy meg hol laksz?
Én Budapesten vagyok, ha nem vagy túl messzi akkor megnézem a motorod.
A sokat ajánlgatott oldalam.:) Azon belül is a gyújtás menüpont.
w3.enternet.hu/takacs60
Ha jól emlékszem, sok variáció van fent, a kimeneti védelem is. A hal is igényel néha védelmet, ha olyan halt sikerül venned, vagy kapnod. Ha nem vagy tuti biztos a halodban, akkor szólj, küldök mailban védelem rajzot rá. Az oldalamra egyenlőre nem teszem fel, mert nincs kedvem most tökölni vele. Néha olyan nehezen enged hozzáférni szerkesztés céljából.
babetta is jó, de mondom, csak rendesen meg kell csinálni az eredeti gyújtást és el is lehet felejteni, nem kell reszelgetni szerintem.
A kis TS (és az összes MZ) megszakítós gyújtása nagyon megbízható szerkezet.
Jó a megszakítójának a konstrukciója.
Gond csak akkor van ha görbe a főtengely vége. Illetve a mostanában kapható trafókhoz kell egy kis szerencse.
Sjnos én próbáltam. Jawat nem tudtam beindítani :) 10km-et toltam.
Nem a motor volt a hibás, hanem az 1 hónapos Seleks márkájú akku ment át rövidzárlatba a piros lámpánál.
Tudsz ilyen fetes rajzot valahol.Nekem még a jól bevált tranzisztoros van és most lenne időm bütykölni.
Nem akartalak megbántani az enyhén szerbes kifejezéssekkel amit használtam a ferrodon szónál.nem tudtam hogy mi a szép magyar neve.Talán mert bunkó vagyok.
GYÚJTÁSNAK nevezzük:A megszakítót(alaplapjával és a kondenzátort) vagy a jeladót(kapcsoló elektronikával),gyújtó trafót,hozzá tartozó kábeleket,főkapcsolót,gyertyapipa.
Ne vedd szarkeverésnek vagy ellenségeskedésnek.Nincs veled semmi bajom.
mit káromkodsz? ki leszel tiltva...
szerintem Norbi pont azt figyeli, hogy mikor javítok ki valakit.
JAKY erősen félreérthető dolgot írt, amit nem árt tudnia. tudom hogy a múltkor a te alátéteid nem voltak félreérthetőek, tudtam is miről van szó, de azért nem kellett volna leoltanod, mert elmondtam a magamét.
nyugodj meg, kaptam már a nagy pofámért, mégis mindenki jóba van velem, mert megéri. neked is megérte volna.
más:
ha már sértegetjük egymást:
a f@szomra én legalább rá tudnám húzni azokat az alátéteket, ha lennének elég nagyok, mert én legalább látom, nem kell hozzá tükör.
kedvencem amikor elkezdtél oltani, hogy biztos városi vagyok.
a te egy végű falúdba többen laknak mint az én két végűmbe:D szerintem ne versenyezzünk ki a nagyobb parasztgyerek, én úgyis nyerek. nálunk is van patak, meg halastó, és büszkén mondhatom, szőlőt termesztek.
kérlek szépen! ne írj ide többet! nincs rád szüksége senkinek! de ha valakinek van , az írja le nyugodtan. megkérem Kerit, hogy indítson nektek egy külön topikot "Csak tökös csávóknak" néven.
Rakj fel Fetes elektronikus gyújtást, ha jó a dinamód, minden gondod megoldódik. Lessz akkora szikrád, hogy rágyújthatsz vele. Elállítódni is csak akkor fog, ha leszeded valamiért a dinamót. Nem kopik. Kerül a dolog egy kis melóba és vagy kétezer forintba. Ennyit megér a dolog.
Létezik egy Szlovén TOMOS APN4 nevű 49ccm-es motor.Az mágneses gyújtású nagyon szépen fel lehet rakni úgy a kis TS re mint ETZ re.Nagyon kevés gond van vele.A régebbi típusok 6V os rendszerrel vannak és csak 17W teljesítménnyel.Az újak 12V és 55W.Felém nagyon elterjedtek ezek a motorok nekem is van egy.A végsebességük kb 80km/h tuning nélkül.
tudod én a kists-en sokat szívok a gyújtással, vagyis régebben sokat szívtam vele most már úgyahogy kezd beálni a dolog, de azért összehasonlíthatatlan, bár ez a megszakító hibája, amit ki lehet váltani, de a riga és a babetta gyújtás télleg egyszerűbb és megbizhatóbb is. na de hát kinek mi.. a te etz-den gyári gyújtás van ezek szerint?
aha értem köszi a felvilágosítást én arról hallottam hogy ha 2 lapos elemről add egy kis szuflát a merültebb aksihoz így tolásra beindul ezt egy motorostalin hallottam egy tapasztalt fószertől.... nem tudom télleg működik-e...nem próbáltam és nem is fogom remélhetőleg..
Racing ETZ-re is szoktak tenni Babetta gyújtást. Működik is, megbízható is, de attól még gyenge.
Természetesen lehet csinálni mágneses gyújtást elég erősre, de kérdés hogy megéri-e.
Tudod, elég feledékeny vagyok, biztos ezért nem ugrik be mit mondtál. Elmondanád még egyszer, hogy szerinted mi lenne a kulturált megoldás?
helóka senki nem sértett meg senkit!!!én nem sértődtem meg mert végülis igaza volt más kérdés hogy nem tartom annyira lényegesnek a dolgot tök mind1 hogy mit vagy hogy mondok aki akarja megérti de ezt már megbeszéltük.....szal nem kell itt bunkóskodni....
Remanens mágnesesség az ETZ generátorában is van. Nem itt van a különbség. Az igazi eltérés az, hogy a dinamó egyenáramot ad, nincs veszteség az egyenirányításkor. Ha mechanikus fesszab van fent, ebben az esetben bármilyen pici áram indukálódik, megkapja a gerjesztőtekercs . Ha kap egy pici gerjesztést, még több áramot indukál. Így szépen beindul az áram termelés. Az ETZ generátora is termel egy pici áramot a maradandó mágnesesség miatt, de az nem megy át az egyenirányítón, így nem ad még pici gerjesztést sem plusszban. Így nem tud felerősödni a folyamat.Legalábbis az saccolásom szerint, mert kimérni még nem mértem ki.De egy jól bekötötött zseblámpa elemmel már be lehet tolni.Elvileg.
csak tudod arra gondoltam hogy olyan vape-hoz hasonlító gyújtása van...mert mindenki úgy el volt tőle ájulva és hát ezek szerint ugyanúgy függ a vas az aksitól mint a ts. ez az izé fogalma amit nem tudtam megmagyarázni:):) mert az én gépemen a már sokszor emlegetett riga delta gyújtás van ami ilyen. oké az a 45w nem sok de van rá tekercselve így már közel lehet az 55-60whoz. de ellenben ez bizonyította nekem igénytelenségét 7-8ezer km hiba nélkül...szerintem okés lesz este nem száguldozunk..:)
visszamaradó mágnesesség a generátorban is van, csak az egyenirányító kb 1,2V-ot levesz a feszültségből, míg a kommutátor, ami gyakorlatilag mechanikus egyenirányító, semmit nem vesz le, ezért magasabb fordulaton tud csak elindulni az öngerjesztés generátor esetén, ha egyáltalán el tud indulni.
Persze ettől még jó dolog a félvezetős egyenirányító, mert üzemi tartományban sokkal jobb hatásfokkal működik mint a kommutátor, és tartósabb is...meg olcsóbb is.
Jaaaa!És azt már elmondtam párszor,de emlékeztetlek,hogy ha kisóvodás módjára megfenyegetsz,azzal nincs semmi megoldva!!SŐt!
A szart ti szoktátok keverni,én csak elmondtam a véleményemet!!A szabad véleménnyilvánítás pedig a demokrácia egyik alapköve!Ha ezért kititltassz,egészségedre!Ennél szebb dolog ne legyen az életedbe!
a ts-t a dinamó forgórészében lévő remanens fluxus miatt lehet betolni mert, mint az egyenáramú generátorok magától felgerjed.
Na de kis kitérő után visszatérve. A mágneses gyújtás kisebb energiájú mint az akkumulátoros. Ezért leginkább csak kisebb motorokon terjedt el, az akku mentessége miatt.
Túl nagy a béke, hogy megint keverni kell a szart?
Attól hogy kipontozod, a sértő jellege nem fog változni.
Ha nem tudsz normálisan hozzászólni, csak sértegetni másokat, ki leszel tiltva. Elég elnéző voltam veled szemben, volt időd lenyugodni.
WARESZ ne válaszolj neki...főleg ne az első felindulásodból!
...normális? :)
A mágneses gyújtás, hogyismondjam...elég izé :)
Már megint hülyeségeken vitázol és csillogtatod magasan kvalifikált búrádat!A futó gyűrűdet húzd a f...ra és fussál vele, jó sokat!Remélem kifulladsz!Nem tudom miért kell állandóan a májert játszanod????A helyesírás oktatást meg annak tartsd meg aki igényt tart rá!!!Mindíg neked kell az okostojásnak lenned....hmm...!!Tudom,hogy nem nekem válaszoltál,de sajnos tiltja a vallásom,hogy ne írjak az ilyen kis ........nak,mint te!Jobb lenne,ha visszavennéd az arcodat,mert előbb vagy utóbb széttapossa valaki!Úgy,ahogy Zill a fost!
Embörek, azt a kipu égetős cikket igazán kirakhatnátok már...
Még jobban kell bele, mint a TS-be. Azt legalább be lehet tolni aksi nélkül. A 251-est kevésbé. Lágalábbis nekem még nem sikerült generátoros szoci motort betolni, csak dinamósat.Mind a kettő aku gyújtású, de a generátoros mocik egyenirányító dióda hídja teszi lehetetlenné a betolást. Szerintem.
na már most simom nem volt...de azt hittem hogy olyasmi a gyújtása mint a deltának ott is egybe van minden...de akkor ezek szerint nem.. .akkor a 251es etz-be ugyanúgy kell akksi???...hát ez eléggé hogyismondjam...izé..
na de most spec az mz-ről van szó. gondolom a Jaki, is erre gondolt, mert volt neki simsonja, ott helytálló a gyújtás elnevezés.
Azért én ennyire nem különíteném el a gyújtást és az áramforrást általános esetben. Akkumlátoros gyújtásnál elkülönül, mágnes gyújtásnál, ami a hagyományos szimó gyújtás pl, nem elkülöníthető annyira. Ugyanis ott van a gyújtás tekercs, ami része az alternátornak nevezhető valaminek is, a gyújtásnak is.. Némelyik nyugati típusnál annyira része, hogy a vasmag is közös a világító tekerccsel.Jut eszembe: Én meg azon szoktam megütközni, hogy páran CDI gyújtásnak nevezik a simo és még pár motor mágnes gyújtását, pedig nagyon nem azoonos a kettő.
ha brutális baromságokat akar valaki olvasni, akkor látogasson el a simson.hu oldalra, és ott az adok-veszek rovatba nézzen szét. megéri a szövegélmény:D
Na, leírom ide is:
ami a gyújtásoldali dekli alatt van az nem csak gyújtás!
ott két dolog van:
1.van egy generátornak, vagy dinamónak nevezett áramfejlesztő egység, melynek álló és forgórésze is van.
2. van egy megszakító(és annak alaplapja), meg egy excenter(ez a forgórészen van).
3.ha nem ez van ott, akkor valamilyen jeladó, álló és forgórésze.
az utóbbi kettőt GYÚJTÁSNAK hívjuk, az elsőt pedig ÁRAMFORRÁSNAK!
a két dolgot közösen gyújtásnak hívni hiba! sokkal nagyobb hiba mint pl:
a futógyűrű-t alátét-nek,
a tirisztor-t tilisztor-nak(3.xx verziójú firefox már alá is húzza pirossal hogy hülyeség),
a tranzisztor-t tirisztor-nak,
a ferrodol-t ferrodon-nak
a viton-t vitong-nak
stbstb, egyépként, ujj, létszives, traffó reppülő, bicigli:D:D
apróságoknál nincs gond, de ilyen ordas dolgokat ne írjon senki.
hát hogy mekkora a teljesítménye?
mármint a generátornak, vagy csak a gyújtása van?? mert most a gyári dinamó van rajta de az eléggé hmmmmmmmm
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? Ki foglakozik felni javítással, centirozással? Kátyúba hajtottam;((
etz generátort akartok rá? mert ez csak 12V ról megy. a W-ot nem tudom mire érted, de válaszolok: kb 3w-ot fogyaszt magába:D
engem érdekelne a dolog majd msn-en megbeszéljük!! a tranzisztoros gyújtás hány W-s??kéne apa perkójára:):):) mert a riga gyújtást leloptam róla:)
eladó! komplett etz elektronikus gyújtás, ami nem tilisztotoros, megh nem tirisztoros, hanem transzisztoros, szóvaél echte eNDéKá, 7000pénzért--
ezen felűl eladó etz féktárcsa, jó állapotú, nem szabályozott, főmunkahengerrel ehyüt, (Fékkarral is) ű.,
zöld fekete barna. jel, táp, test.dhhúú de okos vagyiok egy így egy üveg bor után:D11
Én is csak véletlenül vettem észre :D
De azért köszike a segítőkészségedet :)
Szólok ha van vmi.
Még 1x köszi.
Jé tényleg rajt van a 2-es és a 3-as képen is.Nem láttam én sem a fától az erdőt,pedig ez a rajz már rég megvolt a gépemen és nézegettem is nemrég.
Ez jó hír.Közben megirtam a monológomat. Sebaj.Ha mégis kéne esetleg fotó az egészről akkor szivesen készitek.
Legközelebb szombat este 7 után leszek net közelben,addig sajna nem tudok segiteni.Egy biztos.A gyujtást kivéve minden más megegyezik a megszakitós változattal.Magyarul a töltés része ugyanaz.Ez azt jelenti hogy a generátorra(tól)a vezetékek ugyanazok mint a megszakitóson.A generátor alsó részén van 4 csatlakozó.Abból az első 3 az egyenirányitóra megy .A színük fekete(gond nélkül felcserélhetők).A 4-ik csatlakozó az egyik szénkefét köti össze egy biztositékon keresztül a fesszab DF pontjával,ez zöld/kék színű.Aztán van még a barna vezeték ami a másik szénkefe,a blokk és a rendszer testelése.
Ezenkivül van még a kék vezeték ami az üresjelzőre megy.
A fekete dobozból kijövő 3 db vezeték megy a Hall jeladóból kijövő vezetékösszekötőre,ami a generátor felső részén található.Na ezeknek igy fejből nem tudom a szinüket sorba de szombat estére meglesz.
Na MZCLUBHUNGARY 12v-os kapcsrajz 3-as JPG képén oldalt felfedeztem, egy kis ábrán külön a tranzisztoros bekötést, szval megvan :)
Jah azért köszönöm a segítőkészséget :)
MÁS. Most kaptam fatertól akkutesztert. LIDLbe akciós most, 600 Ft, és mutatja az aksi feszültségét+ a generátor töltését .
http://www.lidl.hu/hu/home.nsf/pages/c.o.20090226.p.Autosszerszamok
Szerintem minden MZsnek érdmes beruházni, jópofa dolog :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|