hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. december 13. szombat 
Luca, Otília

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

waresz
válasz erre | email2009-05-23 08:44:08
semmi baj:)

a xenon téma a etz esetében szar ügy valóban, mert abba a kis nyomi lámpafejbe semmi nem fér bele:P
(megint csak a TS győz:D, mert abba belefér:P) amúgy anyira nem melegszik az a szar, ha fémesen hozzá tudod fogatni a lámpafejhez, akkor tuti nincs baj.elvégre jó a hatásfdok, és a kisülőfej is csak 35w.
sorszám: 36576 (112648)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-23 06:34:40)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-23 06:56:19
csak a 3 szimering meg a két db főtengely felújitó persely a szimeringek alá 13000ft+áfába került az SKF-nél azt hiszem ezt nem nekem kellett volna irnod,Tudom mi kell neki,meg is kapta a gép a viton,sőt mi több forgás irányos,én mondjuk olyat kértem ami nyomás álló,10000es fordulatig garit vállalnak rá,de mondtam a tz még fénykorában padon se pörgött ennyit:P csapágyakra áttérvén,szerintem rohadtul mindegy,aki C4el akar szaladni,az menjen azzal,nekem jó a C3,anyi baja volt a koyo-nak hogy zz-s jelzése volt,azaz porvédős,na ezt dobtam is kifele,van benne zsír,,ez nem fog megállni a járatás közben.a szimering állásával kapcsolatban,meg van igazság alapja amit mondasz,de még mindig nem vagyok megbizonyosodva felőle,mindenki mondja a maga igazát,és kreál hozzá megfelelő érveket,ami lehet igaz is,de olyan valakit kérdezek meg most a hétvégén aki motorral született,és ez az élete,biztos tudni fogja,ha ugyanazt mondja mint te,én nem szégyellem ha hülyeségekt beszélek,és bocsánatot is kérek,de a tököm kivan már hogy bele szórok egy zsák lóvét a motorba hogy 100%os legyen,én a következő években csak tankolni akarok,eleget szerelek én bent a műhelyben,ha rá akarok ülni a motorra,nehogy már egy fél órás felkészitő karbantartás legyen,mert akkor már a kedvem is elmegy tőle.jó alap dolgok,világitás fékellenőrzés,évente olajcsere,meg guminyomás ellenőrzés és slussz,ennél többet nem akarok a következőkben,emiatt fontos nekem hogy jó legyen az a tetves szimering iránya.Az meg hogy kifordultál magadból,és? kit zavar,van ilyen,személy szerint OFF" a kis rómait(kisebbségi etnikum) majdnem nyakon rúgtam amikor cseréltem a gyökérnek a gyertyát,ezek ketten meg elkezdtek guberálni az aluminium hulladékba amit mi tettünk félre hogy bevigyük a méhbe,tudod vizpumpa házak és társai,meg komplett hengerfej,váltóház,van egy 40-50kg tisztán,az szép pénz,ezek meg akarták elvinni.kicseréltem a gyertyát,felzavartam a góréhoz hogy perkáljon,azt elhajtottam a tarka faszba,nekem itt ne guberáljon mert lelövöm mint a kutyát.Na ilyen volt az én napom tegnap,ez mindenkivel előfordul,csak nem mindenki emliti meg csak egyszer kiborul mint a bili,és csodálkozik mindenki,ha most nem emlited meg hogy kitört belőled ez a hsz.akkor én se mondom el a tegnapi napomat,és mindenki megy tovább.
Ui:ezen hsz.em semelyik részén nem merül fel kötekedés v. vita szándéka,ha mégis valahol így jönne le,nem így szántam,na jó hétvégét,széles utat!
sorszám: 36575 (112647)
(előzmény: waresz, 2009-05-22 00:08:21)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-23 06:34:40
Na látod azért irtam hogy még nem láttam 12V-ost biluxba,de ha van akkor van,nem azt mondtam hogy nincs,6V-ost már láttam mert cseréltem,vettem a tungsramba.Nekem a tz 12V-os,abba H4-es volt,azért kérdeztem rá,mert ha 6V-os a rendszere,és betesz egy 12v-os izzót,akkor gyengébben fog világitani mint az előzővel.Ja meg kérdezte a hőmérsékletet hogy nem fog-e tönkremenni a foncsora ha nagyobbat tesz bele,60\55W-osat tett bele,nekem is ez a gyári paramétere az izzónak,mégis 120\100W-os van benne és nem látszik semmi az új foncsoron hogy panaszkodna.Sőt én se panaszkodok,mert egy gyengébb xenon erejével felér,ha tiszta a foncsor meg az üveg,komolyan tök jól világít,persze menő dolog lenne egy 6000K-s xenon szett,de nincs rá lóvé,na meg hát hova teszem,még ha slim trafós azt is macera,mert a lámpafejbe már nem fér el,meg hűtés kell neki.
sorszám: 36574 (112646)
(előzmény: waresz, 2009-05-21 23:56:33)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2009-05-22 19:53:16
Szia!

3cm-t mértem, de a lyuk maga szerintem csak 2,8 körül van.
Holnap még megnézem rendesen, most szaladtam be, mert jön a vihar :)

Előre is kösziiii
sorszám: 36573 (112640)
(előzmény: Keri, 2009-05-22 14:15:53)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-05-22 14:44:47
2 mail ment,benne képek!
sorszám: 36572 (112631)
(előzmény: LG TS, 2009-05-22 14:04:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-22 14:15:53
Melóhelyről hoztam haza 2 alu szekrényt alapanyagnak, amin ilyesmi zárak vannak, csak az átmérőjében nem vagyok biztos.
Meg tudod mérni hogy hogy mekkora átmérőjű zár kell a motorodba? Ha stimmel akkor az egyik zár a tied.
sorszám: 36571 (112630)
(előzmény: Klaudia, 2009-05-22 11:25:31)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-05-22 14:04:50
Már írtam választ mailben. Ja a méreteit is megírnád? Köszi!
sorszám: 36570 (112629)
(előzmény: R.Norbi, 2009-05-22 13:01:11)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-05-22 13:33:33
Halihóó!
Továbbra is eladók 250 es ETZ re való cuccaim.
Krauzer csomagtartó 5000,-, 16 os első kerék+jó gumival+tárcsával 6000-, épitett rezonátoros kipuffogó 5000-, kb 25 literes túradoboz 4000-, 18" os hátsó felni+rajta tükör radiál gumi 4000-,(a felnik nem ütnek), 1 váltó felőli 1 gyujtás felőli blokkfedél 2500/db, s egy sport idom 4000-. Érdeklődni lehet mail ben: szabbensz@citromail.hu, kérésre képeket tudok küldeni!
sorszám: 36569 (112627)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-05-22 13:01:11
Hahó LG TS!!Érdekel a Givi??
sorszám: 36568 (112625)
(előzmény: LG TS, 2009-05-22 12:56:33)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-05-22 12:56:33
Bár az enyém kis TS, és most egy Dellorto van rajta, de velem is ezt csinálta, amíg rá nem jöttem, hogy mit kíván hidegen és mit melegen, hogy beinduljon. Hidegen nekem 3 rúgás szívatóval gyújtás nélkül, majd szívatón gyújtással indul. Melegen meg valamiért úgy szeret beindulni, ha zárva hagyom a benzincsapot és szívató nélkül, kis gázhúzással rúgom. Így elsőre indul. Ez lehet azért mert, nagy az alapjáratim(64es, így vettem a karbit)?
Mire rájöttem égtem eleget, ismerősök előtt, benzinkúton, bérház udvarában... :)
sorszám: 36567 (112624)
(előzmény: mz250, 2009-05-22 00:29:37)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-22 12:12:10
azért egy 20mm-es főtengely tágulása elhanyagolható, ha az üzemi és a nyugalmi hömérsékleten nézzük a dolgot, akkor is bőven századon belüli a tágulás. századon a frászt.. ezredekről beszélünk!
sorszám: 36566 (112623)
(előzmény: Árpád, 2009-05-22 07:00:56)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2009-05-22 11:25:31
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Szükségem lenne két dologra, hátha valakinek van otthon elfekvőben véletlenül :)
A deklimhez szeretnék egy zárat, mert a mostani tönkrement, illetve tükör párat keresek, vagy csak egy tükröt "nyél" nélkül.
Ha esetleg valakinek lenne kérem szóljon és egyezkedünk.
Köszönöm!!!! Puszi mindenkinek!!!
sorszám: 36565 (112620)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-22 10:37:21
Nembaj Waresz, mi így szeretünk ;-)

Amúgy pont, azért kell "gagyi" szimering a c4-hez mert az puhább anyagu.
sorszám: 36564 (112619)
(előzmény: waresz, 2009-05-22 00:08:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-22 10:32:46
képzeld, véletlenül kiderült hogy vitonos szimeringek vannak a TS-emben :)
Általában nem szoktam nézni az alkatrészek árát. Mivel amúgy is kicsi a választék mindig a drágábbat veszem meg a boltban felajánlott lehetőségek közül. Az olcsó alkatrészekkel mindig a szívás van. Valószínüleg így lett vitonos. Mondjuk ha jól rémlik csodálkoztam is miért lett hirtelen ilyen drága a szimering, de annyira nem volt vészes hogy ezen töprengjek.
sorszám: 36563 (112618)
(előzmény: waresz, 2009-05-21 23:44:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-22 10:25:33
sokat lehetne ezen még elmélkedni, de mint mondtam nincs igazán nagy jelentősége, de ha a mérnökök ezt mondják, akkor mit okoskodjak, hogy de nekem jobban tetszik a szimmetrikus elrendezés?
sorszám: 36562 (112617)
(előzmény: Péter mz, 2009-05-21 22:23:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-22 10:21:51
alapvetően a szimering mindkét irányba elegendő mértékben tömít, tehát normális esetben nincs jelentősége.

Amikor kopás vagy egyébb szélsőséges okokból mégis elkezd átengedni akkor bal oldalon ahol a váltó olaj van úgy gondolták hogy váltó olajat ne szívjon be, inkább nyomjon egy kis benzin-olaj-levegő keveréket a váltóba.
Másik oldalon csak levegő van, ebben az esetben az kellemetlenebb lenne ha kinyomná az üzemanyagot, mintha egy kis extra levegőt szív be.

Ezen felül szerintem a kenéshez is köze van. Mindkét oldalon úgy áll a szimering hogy a lehető legjobb kenést kapja a rugós rész...bár nem tudom hogy számít e a szimeringnek, de ha teszem azt porvédős szimeringet használsz amit én erősen ajánlok, akkor már számít a kenés iránya is.
sorszám: 36561 (112616)
(előzmény: rétiboglárka, 2009-05-21 21:44:02)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-22 07:13:15
Melegen próbáltad már szivatóval indítani, úgy mint hidegen? Bizonyos karbi beállítás esetén a gyertya kép jó, a motor rendesen húz, de nem indul szivató nélkül. Az enyém is művelte már ezt.
A másik lehetséges ok a gyújtótrafó. Lehet, hogy van melegen is szikra, csak nem elég erős, hogy gyújtson is. Ne a szikra színéből próbálj következtetni a szikra erősségére, mert az csalóka. Inkább a hangját figyeld. A jó szikrának a hangját még viszonylag zajos környezetben is jól hallod.
A hengerfej csavarokat is megpróbálhatod melegen is meghúzni jobban, hátha lazák.

sorszám: 36560 (112614)
(előzmény: mz250, 2009-05-22 00:29:37)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-22 07:00:56
A szimering melegedésre általában jobban zár, mivel a főtengely melegedésre tágul. A gyertya kép is jó, ez se utal szimeringre.A szimering és a háza között szívhatna hőtágulás esetén.
Szerintem
sorszám: 36559 (112613)
(előzmény: waresz, 2009-05-22 00:32:10)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-22 00:32:10
ott is lehet a szar szimering! tipikus, hidegen még zár valamit, melegen meg már szar.
sorszám: 36558 (112612)
(előzmény: mz250, 2009-05-22 00:29:37)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-05-22 00:29:37
Kell a segítségetek mert már nem tudom mit csináljak a mocival.hidegen szépen indul alapjárat is van, de mikor felmelegszik és leállítom nincs olyan Isten h beindítsam.de érdekes hogy melegen is van alapjárat.ha gyertyát cserélek az sem segít.néztem már a megszakítót is, szikra is van melegen.a gyertya őz barna színű.nem értem a dolgot, jó lenne ha minél előbb segítenétek mert már nagyon idegesít.
sorszám: 36557 (112611)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-22 00:08:21
na látod, ez a másik. ha normális helyen (dichtomatik kft..stb) veszel szimeringet, és nem valami szar helyen, akkor ott megkérdezik(addig oda sem adják) hogy milyen FELHASZNÁLÁSRA kell szimering. mert nem mindegy hogy forgó, vagy csúszó tengelyre, hogy hidraulikához , vagy mosógéphez, továbbá milyen fordulatú a tengely, milyen a környező hőmérséklet, és milyen anyagoknak kell ellenálljon. ha azt mondod, hogy van egy kétütemű leghűtéses motorod, aminek a kb max 7000ret forgó főtengelyére kell szimering, akkor helyből azt mondják, hogy oda csak és kizárólag viton való. mert más nem bírja huzamosabb ideig a nyúzást. ezért is lehet az hogy sokat zabál a gép nincs alapjárat, vagy épp túl keveset eszik és túlmelegedik, szorulási hajlama magas, lehetetlen normálisan bekarburálni stb. de hát nem kötelező rám hallgatni sose. mindjárt jön Keri, és lehurrog, hogy hülyeség. de ő megint olyan, hogy etz-vel verenyzett, neki megfelelt a C4-es csapágy, meg a gagyi szimering.. hát még jó, mert a motor nem ismeri az 5000 alatti tartományokat, és nem fut 5000km,nél többet generálok közt. akkor már jó a C4. mert a perdület behúzza középre a főtengelyt. akkor már nem fogja beszíni a váltóolajat, és egyenesen a gyertyára köpni.. asszem már mondtam is.. van egy zsír új SKF(!!!) C4 csapágy garnitúra etz250hez jutányos áron. a kinyomócsapágy ráadásúl P6 jelű.(futáspontos ezredre válogatott golyókkal készített). C4-rajongóknak eladó!

/bocsánat a kitörésért, nincs jó napom/
sorszám: 36556 (112610)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-21 22:39:43)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-21 23:56:33
akkor rosszul láttad, mert kb 84-86ig, amíg a trabi át nem alakult 12V-ossá, addig az etz-be is maradt a régi foncsor, csak nem 6 hanem 12V hajtotta az ugyanolyan formájú izzót.
sorszám: 36555 (112609)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-21 19:17:45)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-21 23:51:27
a 4.fokozat hibáját a kapcsolóvilla pozícionáló tengely beállításával lehet orvosolni. kis TS váltó hidegen az 1-est szereni félig bevenni, előfordul hogy kidobja. de a 4.et nem kéne. ha szét van húzva a blokk akkor tök könnyű behangolni.lényeg hogy úgy legyen beállítva, hogy épp ne feszüljön neki a kihajtáskeréknek. ha nincs széthúzva, akkor meg úgy állítsd be, hogy 4.be kapcsolva ne szoruljon a váltó, ha forgatod a tengelyt. általában a jobb blokkfélnél az állítócsavar majdnem szintbe van, az öntvény peremével, vagy attól egy mm-rel beljebb(fontos hogy zsírtalanítsd, és pasztázd le ezt a csavart, és a furatot, ha rakod össze a blokkot, mert ott tutira folyik). a kontraanyát meg feltétlenül húzd rá ami a kuplung alatt van. elég fontos, hogy ne tudjon elállítódni.
sorszám: 36554 (112608)
(előzmény: rétiboglárka, 2009-05-21 20:02:51)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-21 23:44:26
na, itt az a téma, hogy a dinamó oladli szimering hajlamosabb falsot szívmi mint a kuplungoldali, mert nincs agyonlocsolva jó sűrű váltóolajjal(1:40keveréknél lényegesebben sűrűbb a váltóolaj:P) dinamóoldalon kevésbé gond az elősűrítés, mert befelé áll az ajak, és mivel a nyomás bentről nagyobb, így jobban nekifeszül a tengelynek. a váltóoldalon viszont fontos hogy a motor ne tudjon olajat beszívni. ezért áll az ajak kifelé. és mivel az olaj ott van, és állandóan keni az ajkat, így kifelé álló ajakkal is jobban tartja az elősűrítést. tudtommal te motor nem 100%-os.. multkor panaszkodtál, hogy már mindent megcsinátatok, minden oké, és mégis szarakodik a gép.. ez a szimering téma lehet egy fő ok. pláne ha szar nem oda való gagyi szimering van betéve. mert bárki bármit mondd, tudok mutatni helyből 3-4féle előszeretettel alkalmazott jellemzően rossz szimeringet. ilyen pl a zöld huber feliratú, ami bitumenné keményedik az olajtól meg a benzintől. ennek ellentéte a fekete gagyi, ami vajjá puhul ebben a környezetben. ami viszonylag jól bírja a nyúzást az a kék színű cucc. és a csúcs akkor is a barna viton, ami rohadt drágának tűnik, de akkor is megéri az árát. a kis TSbe való 20x30x7es viton 800ft körül van. ez simán kibír annyit amennyit a csapágyak. szerintem ez már nem nagy beruházás. aki meg nem szán rá ennyit, az meg ne csodálkozzon, ha 4-5litert zabál a 2,5-3liter fogyasztású kis TS.
sorszám: 36553 (112607)
(előzmény: Péter mz, 2009-05-21 22:23:30)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-21 22:39:43
ismerjük egymást,elhiszem neked,kicsit régebb óta mz-zel mint én,megkérdezem Bambit ő tuti ezer hogy tudja,gondolom már rakott össze párszáz kis mz blokkot is nem csak 250est.ftg.szimeringből 3at vettem,egy mindig hibás,most jó mindegyik,de kétlem hogy a kiforditás után nem deformálódik el,inkább kap egy újat,de csak a konzultáció után
sorszám: 36552 (112605)
(előzmény: Keri, 2009-05-21 21:09:54)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-05-21 22:23:30
ha jobb oldalon befelé áll a rugó akkor a balon mért nem?Enyi erővel jobb oldalon falsot szivhat de elősűritéskor zár a szimering a bal oldalon meg ha a rugó kifele áll akkor elősűritéskor kifujhat sziváskor zár.De mivan a váltó tart nyomást vagy m?szellőzője van a váltónak azt tudom. én nemtudom,de nekem kis ts ben rugóval befele állnak és a motor nagyon jól megy ma is mentem vele 100 felett.
sorszám: 36551 (112604)
(előzmény: Keri, 2009-05-21 21:09:54)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2009-05-21 21:44:02
És elősüritéskor? :)

Köszönöm a választ...
sorszám: 36550 (112602)
(előzmény: Keri, 2009-05-21 21:09:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-21 21:09:54
negatív nyomás, szíváskor vákuum alakul ki.

Waresz mondta a frankót.
Jobb oldalon a rugó befele a baloldalon kifele áll.
Amúgy nincs jelentősége, amíg fel nem világosítottak én is fordítva raktam össze és a rigát leszámítva soha nem volt szimering gond....vagy előbb hajtottam szét a motort mint hogy lett volna :D
sorszám: 36549 (112601)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-21 19:25:13)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2009-05-21 21:07:28
jah ez nem 250-es hanem mint mondottam

TS 125 de lux
sorszám: 36548 (112600)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-21 20:36:34)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-21 20:38:46
a kapcsolókörmökre visszatérve,meg kellene nézni az összeset,hogy mindkét felén megvan-e a 3 fok,ha nincs akkor csere,v. valaki irta hogy finoman flexel meghúzta,de nem mindenhol lehet így,max reszelővel,ami elég sokáig tart,mivel elég massziv anyagból van.
sorszám: 36547 (112599)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-21 20:36:34)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-21 20:36:34
léptető villák,illetve kihézagolás szokott még lenni a sláger,mármint úgy értem hogy kopás miatt hézagolni szokták de ne kérdezd hogy hol,250es váltót még nem szereltem,és nem látom a tiedet sem,hogy mi kophatott el
sorszám: 36546 (112598)
(előzmény: rétiboglárka, 2009-05-21 20:02:51)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2009-05-21 20:02:51
Lenne még egy kis problémám.

A váltó 4-es sebesség fokozata álítólag bizinyos fordulatszám felett szétkapcsol.

Én megnéztem ezeket a kapcsoló körmöket,fényesedés van rajtuk,de a derékszöget mellé téve még mindig látszik hogy kicsit alá van dolgozva a merőlegesnek.
Megnéztem a kihajtás kerekét is --ebbe kapcsolodnak bele a körmök,itt sem tapasztalotam semmi különössen kirívót.

Mit nézek még meg?

Ezt is köszönöm előre...
sorszám: 36545 (112597)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2009-05-21 19:49:42
Üdv.

Na akkor most merre is álljon az a szimmering?

Azt tudom hogy a 250-es ETZ-nél meg van forditva,bár nem értem hogy miért..

Amikor szétszedtem ez is forditva volt...
De hát kérem ez mégse egy 250-es Etz.

Na akkor merre kacsintson az a rugó?
De most már kéretik megindokolni is a választ.

Előre is köszönöm.
sorszám: 36544 (112595)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-21 19:25:13
na már megint ez a nyavalyás szimering....azt nem értem hogy elvileg a nyomás v. mi a tököm "ráfesziti" a tengelyre a tömitő élt,nem? a főtengelynél a karterba elősűrités történik vagyis nyomás külömbség,a váltóba meg hogy a jó istenbe lesz nyomás?én próbálom nyomon követni a saját beteges logikámmal,de valahogy nem értem,mindenki mást mond.Úgy tartom ésszerűnek hogy a rugó befele van,de majd megkérdezem.
sorszám: 36543 (112594)
(előzmény: waresz, 2009-05-21 15:20:11)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-21 19:17:45
6v v. 12v? azért kérdem mert 12voltosba még nem láttam bilux izzót(gömb) amit te raktál bele az normál H4,ezt használják az autók nagy többségében,kivétel az újak,ott már mindegyik más funkciótól függően.Ha a gyáritól nem tér el nagy mértékben,akkor baja nem lehet.
sorszám: 36542 (112593)
(előzmény: omlas, 2009-05-21 12:48:34)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-05-21 15:44:56
44 literes a doboz!
sorszám: 36541 (112591)
(elözmény: omlas, 2009-05-21 08:08:14)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-21 15:24:13
a régi izzód R2névre hallgat 45/40W-os, és annak más a talpa mint a H4-nek. a H4 nem passzol a te foncsorodba. létezik H4es foncsor, ha tudsz, vagy találsz vedd meg! ha nem akkor sincs baj, a király utcai tungsram márkaboltba kapsz régifajta talpú halogén fejű izzót, ennek neve R2halogen. van belőle 35/35w, 45/40W, 60/55w 100/80W. ga erőset akarsz, vedd meg az utóbbit, a motor éls a foncsor egyaránt kibírja. lényeg hogy tiszta legyen a lámpa. (ja meg az izzó üvegbúráját is tilos megfogni, le kell utána alaposan törölni.
sorszám: 36540 (112590)
(előzmény: omlas, 2009-05-21 13:32:38)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-21 15:20:51
a gyári foncsor a 140/100Wos izzót is símán kibírja.
sorszám: 36539 (112589)
(előzmény: ETZmotoros, 2009-05-21 13:24:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-21 15:20:30
Én a szakirodalom rovatban található ETZ kézikönyvet néztem meg.
sorszám: 36538 (112588)
(előzmény: omlas, 2009-05-21 15:13:39)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-21 15:20:11
na ezaz!!! pont hogy nem! a rugós rész legyen a primerhajtás irányába! lehet hogy a te gépedbe úgy van, de akkor rosszúl van. vagy rosszúl volt és rosszul is raktad be.
sorszám: 36537 (112587)
(előzmény: Péter mz, 2009-05-21 13:54:32)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-21 15:18:17
Az enyém is.
sorszám: 36536 (112586)
(előzmény: omlas, 2009-05-21 15:13:39)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-05-21 15:13:39
Az jó, mert az én kézikönyvem meg gyengébbet ír elő..ő
sorszám: 36535 (112585)
(előzmény: Keri, 2009-05-21 14:15:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-21 14:15:01
Az ETZ kézikönyve szerint bele 60/55ös izzó való bele, szóval nyugodtan belerakhatod azt a halogént.

Az hogy halogén csak azt jelenti hogy az izzószál lesz melegebb, de az egész lámpa csak annyira fog melegedni, amekkora teljesítményű, szóval nincs különbség a foncsorozás szempontjából a sima és a halogén között...főleg hogy nem is nagyon lehet kapni sima izzót manapság.

Sajnos a foncsorozás a levegő páratartalmától és oxigén tartalmától homályosodik be, akkor is ha nem világítasz vele.
sorszám: 36534 (112583)
(előzmény: omlas, 2009-05-21 13:32:38)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2009-05-21 13:58:35
Köszöntem.
sorszám: 36533 (112581)
(előzmény: Péter mz, 2009-05-21 13:54:32)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-05-21 13:54:32
helo
bal oldalon úgy hogy a rugós rész befelé a főtengely felé legyen.De jobb oldalon is ugy kell lennie hogy rugóval befele.
sorszám: 36532 (112580)
(előzmény: rétiboglárka, 2009-05-21 11:59:16)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-05-21 13:32:38
Az izzó H4es... szal marad az eredeti. Erősebb fényerejűre nem lehet valahogy kicserélni, anélkül, h a fényevő vagyis, fényvető elhomályosuljon?
sorszám: 36531 (112579)
(előzmény: ETZmotoros, 2009-05-21 13:24:28)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2009-05-21 13:24:28
De igen lehet. Amit bele raktál, az halogén izzó, melegebb mint a hagyományos izzó szálas. A fényvető elhomályosul, nem azonnal, de folyamatosan.
Kivéve ha nem H4 jelzésű a fényszóró betéted, mert az bírja. (az üvegbe van öntve a H4)
Zoltán
sorszám: 36530 (112578)
(előzmény: omlas, 2009-05-21 12:48:34)

 
 
Georgie960
válasz erre | email2009-05-21 13:06:08
Sziasztok!

Szükségem lenne egy használt, de még nem lepusztult féktárcsára az etz 250-emhez.
Tudtok segíteni?
Szép napot!
Georgie
sorszám: 36529 (112576)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-05-21 12:48:34
Üdv!

A jelenlegi első izzóm kiéget, gyári erejű volt. Beletettem egy erősebbet asszem 60/55W teljesítményűt. Az izzó henger alakú és a vége csúcsos, valami sötét anyaggal bevonva a végén, az eredeti gömb alakú volt. Az erősebb izzótól nem lesz valami baja a lámpának vagy bármi másnak
sorszám: 36528 (112575)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2009-05-21 11:59:16
Sziasztok

Érdeklődnék hogy MZ TS 125 De Lux motorblokkban a kuplung oldali főtengely szimeringet milyen irányban kell beépíteni.
Ez már az a típus ahol a szimeringház egy külön alu tárcsában van.
sorszám: 36527 (112574)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49076)
Motoros túra (17996)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu