:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Felpolírozott csatornával valóban vesztesz.
"az áramló közegeket határoló falak érdességét nem érdemes, sőt káros egy bizonyos érték alá csökkenteni."
"Ha a felületet tükrösítjük, polírozzuk, akkor a gázrészecskék olyan közel kerülhetnek a falat alkotó atomokhoz, hogy már érvényesülni tud közöttük a molekuláris vonzóerő és így a fal magához vonzza a gázrészecskéket, örvénylésre kényszerítve azokat."
Érdes felületen "az áramló közeg megtölti a felület egyenetlenségei közötti teret és így nem a fémen, hanem a saját maga alkotta légpárnán csúszik.Elmaradnak az áramlási keresztmetszetet jelentősen leszűkítő örvények, de azt se feledjük, hogy a közegeknek általában sokkal jobb a siklási tulajdonságuk, ha saját magukon csúsznak, mintha egy fém felületen."
A kis TS jobban fogyaszt mint a kis ETZ.
Nekem sem sikerült 4 liternél nagyobb fogyasztás vele, de 3,5 liter teljesen normális neki. Bár mivel nincs napi számláló rajta nem szoktam pontosan követni.
úgy hogy a TS első szériái siklócsapágyasak voltak és 30-as keverék kellet hozzá, később már csak tűgörgőset csináltak, illetve a siklócsapágyas is átalakítható tűgörgősre és akkor elég neki az 50-es keverék.
Szóval a siklócsapágy nem kifejezetten előny
3,5 literre hajtva irigykedve gondolok.5-6 liter is lehet akár. De akkor inkább megyünk autóval.5-en. :-)
Persze pályán, szerpentinen jobb az MZ, akkor viszont nem annyira lényeges a fogyasztása, nem élvezkedünk a motorral 100km-eket.
Eger és Szilvásvárad között tegnap voltunk, nagyon jó kanyargós út, ajánlom figyelmetekbe.
A siklócsapágyas hajtókar nagyon érdekelne. Hogy oldottad meg?
Magas sűrítéssel mehet jobban a motor 100-as, vagy afeletti oktánszámú benzinnel, de a normál sűrítéskor még rosszabb is lehet.
Japánok úgy csinálják hogy festik a csatornák belsejét és a festék elég fényes és sima az áramlás javításához, és a kicsapódást is gátolja.
Megjegyzem nem tükörfényes, inkább csak selyemfényű.
jó a módszer, bár én 700km-nél már bejáratottnak tekintem a gépet.
:)) lesznek itt hitháborúk :)
Amúgy Isten hozott a csapatban, amennyit berhelsz, úgy látom közénk való vagy ;-)
ha jól összerakott, tisztességgel bekarburált blokkod van, akkor nem kell ennyire figyelni rá. elég a 30as keverék kb 200-300km-ig, aztán többet nem kell vele foglalkozni. addig egy kicsit vigyázz rá, ne kínozd, emelkedők előtt kapcsolj vissza, ne nyomatékból akard megmászni őket, aztán onnantól 1:40, és használhatod ugyanúgy mint ahogy hétköznap fogod. akkor már lehet nyugodtan pörgetni is, figyeld a gyertyaképet, tűállással variálj, sose legyen őzbarnánál világosabb a gyertya színe.(nyílván csak 260 hőértékűt lehet használni.) HA tőgázon sem fehéredik el a gyertya akkor jó a főfúvóka. és akkor nem kell félni megszorulástol. gyertyakép a fontos. sokszor leírtam már, leírom még egyszer:
gyertyakép ellenörzés: keresel sík utat, beállsz PONTOSAN félgázra, és mész 10percet. aztán egyszercsak kuplung be, gyujtás le, majd álló motorral álj meg.(ugyanis a gyertyaképet hamar meghamisítja az alapjárati anyag.) nézd meg a gyertyát! most a tűállás gyertyaképét látod. ha sötét, akkor lejjebb, ha világos, akkor feljebb kell emelni a tűt. oké.
főfúvóka teszt: mész tőgázon 3 percet. majd megállsz ugyanúgy ahogy az elöbb. megnézed a gyertyát. nem lett túl világos? ha nem akkor mehetsz 5percet tőgázon. megnézed megint, ha még most sem világosabb mint az előbb, és kb őzbarna, akkor jó a főfúvókád, ha kicsit fehéres, vagy nagyon világos barna, akkor nagyobb fúvóka kell, ha sötét, akkor meg tépheted a gépnek akár 10percig is, semmi baja nem lesz, nézd meg a képet azután is a már sokat említett megállási módszerrel, ha akkor sem világosabb őzbarnánál, sőt, esetleg sötét, akkor lehet egy 5századdal kisseb főfúvókát berakni. ezt hívják karburálásnak, ha ez megvan, akkor még utoljára az alapjárati levegőt meg az alapjáratot belövöd és meg is vagy, ezután nem fog sokat enni a géped, csak pont annyit mint amennyit kell. kipufogódat, meg hozd el, vagy gyere el motorral, aztán kiégetjük. nem kérek sokat.
jól írja ő! a gázáramlást javítja.
na de az elősűrített benzin-levegő keverék közel sem gáz:)
ilyenkor nehéz elhitetni az emberekkel, hogy nem jobb a gépük, csak azt hiszik hogy jobb.
nekem is kb 5 évvel ezelött a több napi munkával létrehozott polírozott wartburg szívócsövemre merte volna valaki azt mondani, hogy nem jó, agyon is ütöttem volna:D csak aztán egyszer egy kis idő után, amikor sokallottam a fogyasztást, és untam hogy rohadt nehezen indul, akkor próbaképpen felraktam egy jó rücskös belsejű gyárit, és az állam leesett a gázreakciótól:). jéé, könyen indúl, harap mint az állat, visszajött a régi türhető fogyasztás.
polírozás helyett az élek kismértékű elsimítása sokkal jobb. a kb 90-100lóerős jelenlegi wartburg blokkomba semmi sincsen polírozva.
egy régebbi videó emlékeztetőül:):
http://www.youtube.com/watch?v=KQWT4KOGkUc
Sziasztok! Lenne két kérdésem: 1. Melyik a legjobb módszer szerintetek a kipufogódob kiégetésére? Ami itt az oldalon van fent az jó lenne, csak nincs olyan fasza gázégőm. 2. A motorom fúrás után bejáratós, 730 km-nél 1:40-es keverékkel max 5000-ig pörgetem, ezidáig(és ezután is) fokozatosan emelve a fordulatot és a sebességet. 500 km körül váltottam 30-asról 40-es keverékre. Szerintetek jó eddig a móccer? Köszi, üdv
Ezekszerint már egyik masinád sincsen meg. Kár, mert hamarosan megyek le vas megyébe elvileg motorral és akkor kipróbáltam volna én is szívesen őket.
Még régebben valahol azt olvastam, h a túlzottan felpolírozott cucc sem jó, mert ront az áramvonalasságon.
A polírozás a gázáramlást javítja. Azért políroztam mert anno amikor turbobenzines autóval is nyomultam akkor a turbó csigájának a felpolírozása kb 5 lóerőt dobott az autón, meg az a hang..
Vas megyében vagyok, de ezzel a próba dologgal elkéstél bő háromnegyed évet. Mert akkor elémjött egy autós és összetörött a motor. Azután kapott gyönyörő metál fényezést, kerék polírt stb stb. Na azóta én ki nem adom a picikét a kezeim közül..
Amúgy van egy ts motoros gokartom, annak volt jó motorja: 150-es henger túlfúrva amennyire csak lehet, hajtókarnál siklócsapágy, hf síkolva, polírozva a dolgok, tirisztoros gyújtás h tudjon forogni, egyedileg gyártott kipuff. Aforgatta a 160 széles slick gumikat... Csak sajna tört a gyűrű, meg a dugó sarka is és szétvert mindent.
4 pólus 4szer annyi hiba:D!
kb akkora humbuk mint a 105ös oktánszámmal hajtott simson, ami attól megy 70et(ami csak 60 valójában)
amúgy siralmasan pocsék fogyasztás az 5 liter feletti a kis szúnyogtól. ha az én 150esem, ami ugyan egy túlmérettel kisebb mint a tied, annyit enne, már rég beolvasztattam volna. ott valami súlyosan el van rontva, vagy a vezetési stílusod egyenesen kínzás:D. bár én még nem bírtam beleverni, belekínozni 3,5liternél többet. azt is már két személlyel hozta 80fölötti átlagsebességgel.
a polírozás meg nem javítja a teljesítményt, hanem rontja. nagy mennyiségü üzemanyag csapódik le a fémeken. a síkolt hengerfej már nem kéne rossz legyen, de azért szívesen kipróbálnám azt a gépet. hol lehet téged megtalálni?
Szoktam húzni a motornak, de az autó is úgy eszik 4,8-at ha 110-el megyek és előzésekkor 140-ig kihuzatva. Amire viszont egy 150-es etz képtelen. Csak néha picit zavaró, h többet eszik az autónál. De úgy általában nem érdekel, csak néha amikor hallok olyanról aki ismer olyat akinek a motorja 3 litert eszik.. Mondjuk az sem mindegy h mentem gyári 125-ös etz-vel és nem tudtam h mi a baja, miért nem megy:)
Hogy a bánatba nyomtok le a torkán ennyi benzint? A kapálógép nem zabál ennyit 100-on.
De nem is 2T motorja van :)
Gondolom,nem úgy közlekedsz a motorral,mint egy kocsival!? Pl. Mz-t ha jól sejtem elforgatod 5000ig is,kocsit,nem nagyon hiszem. Egyébként meg 2T jó hogy eszik!!
Nekem 250es megeszik 9 litert is.De nem érdekel,mert megy mint a meszes egér... Szerintem motornál tök fölösleges fogyasztást nézni...
Nekem a 250es legutóbbi fogyasztása 4,6L volt:D legfőképpen városba mentem és nem volt dögmeleg. Nagyon nagy melegben többet eszik a motor.
Sztem nem éri meg felfúrni nagyobbra, mert nem megy tőle annyival jobban, mint amennyivel többet eszik. A 250es 300ra felfúrva simán megeszik 8at is ha jól tudom, de alig megy jobban egy simánál.
Nekem 4 pólusú Bosch autógyertyával megy az mz. Mindig indul a motor vele pöccre, meg semmi gondom vele.
Valaki tudna mondani nekem Etz fogyasztási értékeket? Nekem sztem 5 felett eszik valamivel. 150-es henger, max túlméreten, polírozott felömlő, leömlő, átömlő. Meg síkolt hengerfej. Jól megy meg minden, de.. hogyis mondjam az autónk megáll klímával 110-es tempónál 4,8-ból (és nem dízel).
kadmiumsárga fémtestű isolator 260.az tuti. nekem már 13000km óta bírja, 4000km-rel ezelőtt kapargattam le róla a tűgörgőkosár maradványait. szóval jó. olyan fajta, amin rajta van az összes gyári jelölés. sajnos van két másik gagyi, az egyik nyers fém szigetelőjű, és a másik meg horganyzott. általában mindkét fajta szar. a fent említett kadmiumsárga változat kapható autósboltokban, kérd, hogy hadd bontsad ki. csak akkor vegyélk "IZÓT" ha ilyen.
De utálom én a szar gyertyát gyártókat!!!!!!!
Köszi az ötletet. Erre már énis gondoltam, csak még nem tudtam szerezni multimétert, mert azzal h otthon van az nem nagyon boldogít...
általános dolog, hogy gyertya nem csak ott tud szikrázni, ahol kell neki, hanem belül máshol is.. így látszólag lehet hogy látod a szikrát, ott is van ahol kell, de valójába már nem megy vele a motor.
Ja, a másik, leírok egy banális hibát, bár lehet h nem is annyira banális. Történt pedig, hogy az én vasam (TS 250/1), mindenféle átmenet nélkül elkezdett menet közben gázadásra hörögni, majd néha ment egy kicsit, leállt, nagy nehezen elindult, de menni nem lehetett, mert gázadásra fulladt, stb. Először benzinhiányra gyanakodtam, de karbit szétszedve konstatáltam, hogy semmi szennyeződésnek nincs jele, minden tiszta, de azért átfújtam mindent. Akkor nézzük a szikrát. Hát az is van, az előgyujtás is jó, minden passzol. De a motor nem indul, vagy csak nagyon sokadik rugásra, és egy perc melegedés után megint fulladozik. Sok próbálkozás után kiderült, a gyertya volt a hunyó, kicseréltem egy másikra, azóta megy mint a doxa óra. Gondolom, (bár ez csak feltevés, hogy melegedés hatására, vagy a nyomás miatt, a hengerben már nem volt meg a szikra. Most könnyen szalad a mutató hatezerbe is.
Gondoltam ezt megosztom veletek, hátha más is hasznátveszi, és nem szedi darabjaira a motort időnek előtte:)
Zoten!
Szerintem a töltés lesz a ludas, kb 100km alatt annyira lemerülhetett az akksid, hogy ha világítást kapcsolsz, már nagyon leesik a feszültség, és ez nem elég a gyújtáshoz. Ez ilyenkor az általános hibajelenség. Érdemes lenne rámérni mennyit tölt fordulaton.
Helló mindenkinek!
Van egy 150-es ETZ-m immáron 7 éve.Ált működik is, kivéve ha valami hosszabb útra megyek. Most is ez történt, mentem 100km-ert odaértem a célponthoz. Azóta nincs gyújtásvisszajelző, index, valamint ha lámpát kapcsolok leáll a motor. Egyszer már volt ilyenem 250-es ETZ-vel csak már nem tudom mi okozta a hibát. Valakinek ötlete esetleg?
Köszönöm
Kicserélem a szimeringet sima feketére,egyúttal az üres kapcsolót is berakom, van egy új megszakítóm is, meg adok neki egy gyertyát, aztán még a tűn is emelek egyet. ha még lesz valami baj, jelezni fogok. Altalában mikor ildomos fúratni/km?
Sziasztok! Eladnám a kis MZ-met.
http://www.hasznaltauto.hu/3015349_mz_etz_1989
Itt minden információt megtaláltok róla.
Üdv!
Jónak tűnik a villany.
Lehet a rossz minőségtől, berakáskori sérüléstől, vagy a kopott főtengelytől az idő előtti szimering halál.
Ideális esetben csak a motor fúrásakor kell cserélni.
sorszám: 36785 (113055)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-05-31 18:58:48)
hát azért álló helyzetben kóvályog a koordináta egy 5 métert, házak között ahol kevés műhold van és túl kicsi a szögeltérés akár 10-15méter is lehet.
Az IGO térképei egyébként elég nagy pontosságúak. Jó esetben az is látszik hogy melyik sávban vagy.
A Sigma márkájú órák asszem 199ig mérnek. Ha jól kalibrálod akkor az is pontos, de a GPS a telefonomban van, ezért könnyű használni, addig a Sigma óra a Hondámon van és macerás átszerelni meg kalibrálni.
A GPS amúgy pontos. Álló helyzetben lehet hogy 5métert ugrálhat, de menet közben a műholdak jelének doppler összetevőjét méri, ez alapján számolja a sebességet így a sebesség mérés pontatlansága elhanyagolhatóan kicsi ami azt jelenti hogy az eltérés kevesebb mint 1km/h
Amúgy pályázáskor köridő mérésre is szoktam használni, annyira jó a cucc.
Ezen felül tud gyorsulást mérni, tehát egy 0tól 100ig mért gyorsulási diagramot is fel tudok vele venni.
hello, kimértem az akksit, 6,07V beindítás előtt, utána 7,hatvanvalamennyire is felment ha húztam neki.néha megszünő alapjáraton 5,xx , de akkor már a töltéslámpa is világít. Sztem ezzel nincs baj. AS szimeringre visszatérve, méretet tudtok mondani ill márkát? Vagy ezt évente kell cserélni? Vagy én voltam szakszerűtlen...
Az általam ismert hozzáférhető módszerek közül messze a GPS a legpontossabb. A távolságot műholdak helyzeteinek segítségével(max 5 méter eltérés), az időt pedig kvarrcal állapítja meg(tízezrednél kissebb hiba). Így ezredre pontos lesz a mérés, azaz 120 kilométerperóránál a hiba 0.12 kilométerperóra körül lesz, Ez pedig elviselhető talán. Ne tévesszük össze a sebesség mérést a hely meghatározással. Hely meghatározás esetén sem a pozicíió a téves, hanem a térkép program térképe tér el egy picit a valóságtól. A kerékpár óra ha másért nem csalna, akkor is nagyobb hibát produkál a GPSnél a gumi keménységétől, tipusától függően.
Van olyan kerékpár óra, ami 100 felett is mér? Az sokat segítene vagy egy simát úgy beállítani, h fele annyit mutasson, mint a valós (90nél 45 mutat) Ezel lehet a legpontosabban mérni, sztem még a gpsnél is jobb. Egyébként miért pont gps? Sztem nem pontos ilyenekhez..
Igen, de nagyon nem mehetek messzi a szolgálati kocsival.
Hétfőn nappalos leszek.
Ha jó neked a környéken valahol összefutunk, odaadom neked a GPS-t, aztán, ha megmérted visszahozod.
Viszonylag korán indultam, a 2. tesztkörbe fértem bele, de akkor már esett, amikor hazaindultam, még jobban. De én is kíváncsi vagyok, ha megint arrafelé járok és jó idő lesz, csörgök. Alternatív lehetőség az M0 Vecsés-Gyál közötti szakasza, említetted, hogy Ferihegyen dolgozol.
sorszám: 36778 (113042)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-05-30 19:40:11)
A TSben dinamó van. Abban nem vagyon mágnes, így delejeztetni sem kell, sőt nem is lehet. A feszszabályzó a gyanús, de nagyon. A mechanikus szabályzók nem is túl hosszú idő alatt állítódnak el. Ha minden igaz, a ts-en van előtét ellenállás a gerjesztő tekercs előtt. Idővel annak is megnövekedhet az értéke. Ha majd mérsz egyet, sok minden kiderül.
sorszám: 36777 (113041)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-05-31 14:55:38)
TS MZ-m van, viszont ostoba vagyok az elektromossághoz,ha megkérdeznétek milyen a gyújtásom, elszégyellném magam. Nem tudom. Szerintem még mágnes sincs benne, egy tag mondta csak ránézésre, ő 60 körüli villanyszerelő, és azt tanácsolta, hogy vigyem el a Vígszinház körül valahol van egy delejező, és az megoldja. Innen vettem a megállapítást. a tavalyi szimeringcserénél leszedtem ezeket a dolgokat, de ha jól emlékszem kivül tekercs és belül is tekercs. tényleg nincs mágnes, bocs fiúk. De lehet, hogy nem is ott van ha van neki. Szóval nem tudom... Ha eláll az eső megnézem, mérek egyet a haverommal.
semelyik MZ-en nem tud elfordulni a tengely a sonkában, mert egy anyag. az sokkal valószínűbb, hogy egyszerűen nem oda való excenter van feltéve. TESSÉK GYÁRI ALKATRÉSZT HASZNÁLNI! az excenter meg örök életű, csak fel kell csiszolni ha rozsdás.
De, de. Az utángyártott excenterek tudnak ilyen rosszak lenni. Én már találkoztam olyannal, hogy két teljesen egyforma megszakítása volt. ettől már csak egy lépés az, hogy a rossz helyen lévő a nagyobb, és megfelelő megszakító hézag esetén az jelentkezik.De én is inkább az excenter ütésére gyanakodnék. Nem annyira a főtengely miatt, hanem inkább a ferdén álló excenter miatt. Az excenter ferdeségét sok féle képpen el lehet érni.Előfordul, hogy a forgórész deformálódik, attól ferde.
Akkor azt raktátok fel rosszul.
Vagy ha az sem, akkor a tengely fordult el a sonkában.
Sok lehetőség nincs.
Esetleg még hogy a pozicionáló bütyök nem passzol és kibillent a helyéről az excenter, vagy görbe a tengely, vagy selejtes az excenter...ennyire nem szokott.
a bütyök helyzetét a generátor forgó része meghatározza meg
sorszám: 36772 (113030)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-05-30 19:01:34)
Ha gyenge szikrát ad akkor tud olyat csinálni hogy kihagy, pl gyorsításkor, de igazából magas fordulaton is elég vacak olyankor....bár belegondolva mondasz valamit. Ha gyenge a töltés és ennek következtében az akku akkor is produkálhat ilyet. Ez egy méréssel megállapítható. Ha járó motornál különböző fordulatokon is megvan a 6V akkor nem ez a gond.
Ha a dekliben olaj van akkor a jobb oldali szimering cseréjével kezdeném az elhárítást.
sorszám: 36771 (113028)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-05-30 21:24:17)
Én is dinamóra gondoltam 6 volt esetén, de ő állandó mágnest írt.Ami valóban nincs a dinamóban. Ezért kérdeztem rá a tipusra, mert valami zavart éreztem így az erőben.Nem ismerek alternátoros MZ-t, talán azért, mert nincs is.
A dinamónál nem a levett feszültséget szabályozzuk, hanem a gerjesztést. Így már eleve annyi feszültség jön le , amennyi kell.Persze csak akkor, ha jó a szabályzó, a dinamó, az előtét ellenállás ha van, és elértük a töltéshez minimálisan elégséges fordulatot. Ez a fordulat dinamótól és fesszabtól függ.
A generátornál hasonló a helyzet. Az alternátor az, aminek a kimenő feszültségét szabályozzuk, nem a gerjesztést.
helo
A hőrelés indexautomata tetején a peremet hajtogasd vissza finoman fogóval és szét tudod szedni az automatát,majd megnézve rájössz hogy mit kell állitani hajlitgatással ott.De mindednek előtt azt mérd meg mennyivel tölt a rendszered.
sorszám: 36769 (113024)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-05-30 20:56:29)
hát szerintem valamilyen ts-e vagy trophy ja lehet ha 6 voltos mz-ről van szó.És akor dinamós a motor.Nem azért de itt nincs forgó állandó mágnes.Dinamónál az állórészt gerjesztjük és az lesz mágneses és a forgórészről vesszük le az indukált 7-8 voltot vagy többet,és azután jön a fesszabályzó és akkor kéne átlagban 6.8-7.5 volt közti szabályzott feszt kapni.
Hopp... Nem is dinamód van?!!! A fesszab bizony beleszólhat a dologba, bár a mechanikus feszszabok inkább egyre növekvő feszre szabályoznak ahogy öregszenek. Ha tényleg alternátorod van(forgó állandó mágnes) Akkor a mágnes öregedési lemágneseződése is csökkenő feszültséget eredményez. Először is tisztázni kellene, milyen motorrol is van szó. Lehet, hogy írtad, de nekem elkerülte a szemem.
sorszám: 36767 (113019)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-05-30 21:24:17)
Késszen boltban nem kapsz 6 voltos ledes indexet. Csinálhatsz, de a sárga nagy fényerejű ledek elég drágák, nem elég fényesek és ronda a szinük. Legalábbis én mostanság nem találtam tiszteséges sárgát.
Mielőtt bármihez kezdenél, mérj feszültséget, mert a gyújtás kihagyás, az indexek sápadtsága, lassú megéledése erre is utalhat.Mintha a dinamó nem bírná a terhelést. Ha lemérted úgy is a feszültséget, hogy a reflktor is kapcsolva van, és jó így is, akkor megálmodjuk majd, mi is lehet a baj. :) Majd elfelejtettem: Húzd le te is az indexreléről a vezetékeket, érintsd össze, nézd meg, úgy hogy világítanak az indexek. Aztán átkötheted egy próbára az index kapcsolót is, hátha az túl oxidos.
sorszám: 36766 (113018)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-05-30 20:56:29)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|