hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 04. vasárnap 
Mónika, Flórián

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

waresz
válasz erre | email2009-06-07 20:23:51
lehet hogy kipróbálom:)
nekem nincs vele tapasztalatom, baja nem lesz a gépnek. ha kokszol, akkor amjd kiégetem a kipuffot. kiváncsi vagyok, a kiscsúzli csörgéseit menyire tudja enyhíteni.
havernek van két flakonnal. ugyse kell neki.
sorszám: 37065 (113565)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-06-07 20:11:48
hát ez az előgyújtás téma elég nehéz eset.

minél kisebb, annál kisebb fordulatnak kedvez, és ugyanígy fordítva. van egy gyári érték. pl 2,5-3mm. ez kb megfelel az átlagos használatnak, ezeken a határokon belül mozogva is tapasztalható különbség az alacsony, vagy a magas fordulatnak kedvezve. annak idején volt az MZ-kbe (1970 előtt) röpsúlyos gyújtás excenter. ebben az volt a pláne, hogy alacsony fordulaton kisebb előgyújtási értéket adott, a fordulat növekedésével arányosan meg egyre nagyobbat.(ilyen volt az összes 6V-os trabiba is) ezzel az volt a baj, hogy az átlag paraszt nem hogy indikátor órával nem rendelkezett, amit egyébként sem tudott volna használni az oldalgyertya miatt, hanem még a beállításhoz szükséges füllel ,és-vagy ismerettel sem rendelkezett.
ha gyújtás értéket van módunk szabályozni, akkor azt úgy kell behangolni, hogy alacsony fordulaton pl MZ esetében kell adni kb 3000-4000fordulatig egy 2-2,5mm körüli értéket, majd onnantól egy koordináta rendszerbe rajzolva az egészet(azonos egységek legyenek a mm-ek, és az ezres fordulatok), az origóból a fordulat növekedésének arányában egy egyenest kell húzni az alapérték irányába., így kijön, hogy 7000fordulatnál már pl 5mm körüli előgyujtás a kedvező. (trabinál akár 6-7mm-t is lehet adni a végfordulat környékén.) és akkor azt lehet észevenni, hogy még 6000fölött is egész meglepően húz egy mz.
sorszám: 37064 (113563)
(előzmény: tomika76, 2009-06-07 18:54:34)

 
 
Zoten
válasz erre | email2009-06-07 20:03:20
A vezetési stílus sokat számít. Én autónál vettem észre. Amikor megvettük az egyik autónk 45 e km-el egy nő hordta a gyerekeket vele. Evett 7 litert, meg szarul ment. 60-70 ezer km-nél már beállt 6 literre a fogyasztás, meg jobban is ment.
sorszám: 37063 (113561)

 
 
tomika76
válasz erre | email2009-06-07 19:24:43
menettulajdonsága:)
sorszám: 37062 (113559)
(előzmény: tomika76, 2009-06-07 18:54:34)

 
 
chris8
válasz erre | email2009-06-07 19:21:34
amikor odadtam akkor fél éve használtam...hát nemis tudom..lehetséges mert csak a faluban motorozgattam vele átlagba
sorszám: 37061 (113558)
(előzmény: omlas, 2009-06-07 19:16:52)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-07 19:16:52
Nem lehet, h csak ki volt tisztulva a kipufogó az ismerősöd után?
sorszám: 37060 (113557)
(előzmény: chris8, 2009-06-07 19:10:13)

 
 
chris8
válasz erre | email2009-06-07 19:10:13
nekem az ólom adalék (omw) a kis 50 es simsonomba rendbehozott ezt azt...illetve ismerős használta sokat a motoromat én csak néha néha mindig benne volt az adalék és amikor visza ültem rá mintha valamivel erősebb lett volna (lehet hogy csak képzelődtem:)
sorszám: 37059 (113556)
(előzmény: waresz, 2009-06-07 17:26:50)

 
 
tomika76
válasz erre | email2009-06-07 18:54:34
Sziasztok!
Az előgyújtás mértéke(kisebb-nagyobb)hogyan befolyásolja a motor tulajdonságait?
sorszám: 37058 (113555)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-06-07 17:43:20
Na, csak feléledt a jó kis százszor lerágott olaj téma! :-)
Én fenntartással fogadom ezeket!
Véleményem szerint inkább egy jó olaj, mint szar+adalék. Jobban bízok a gyári olajban gyárilag összeállított adalékokban, mint hogy én mindenféle szakértelem nélkül kotyvasszak valamit.
Viszont a kotyvasztásnak kétségtelenül megvan a maga öröme. Ezért teljesen megértem a dolgot, jó érzés az alkotás!
sorszám: 37057 (113549)
(előzmény: Keri, 2009-06-07 13:23:11)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-06-07 17:26:50
jó, oké fimol jól kiegészíti a kenést, de mi a helyzet mondjuk az ólomadalékkal.. nekem erről megvan a véleményem, kíváncsi vagyok másokéra is!
sorszám: 37056 (113547)

 
 
feri2360
válasz erre | email2009-06-07 15:36:44
"olajakban nem láttam még hivatalosan ilyen adalékolást" http://www.liqui-moly.hu/termekek.cgi?sub=1257, http://www.black-diamond.hu/termekek.html, http://www.fuchs-oil.hu/index.php/termekeink-autosoknak/motorolajok/motorolajok-szilard-adalekkal
sorszám: 37055 (113543)
(előzmény: Keri, 2009-06-07 13:23:11)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-07 14:01:13
Azt se szabad elfelejteni, h amikor ezekt a gépeket tervezték a kenőanyagok minősége nem volt olyan jó, mint a mai.
sorszám: 37054 (113540)

 
 
Zoten
válasz erre | email2009-06-07 13:38:57
Nekem is mondták többen, hogy ezért is hagyták abba a krómozott hengerfalak fejlesztését, mert a kenés nem volt kielégítő. Valamint a másik, hogy a VAG bizonyos típusainál direkt picit érdesítik a felületeket, hogy jobban megtapadjon az olaj. De ezek is csak vélemények amit egyszerű emberek mondtak, igaz ezek az emberek motorokat fejlesztenek/fejlesztettek, vagy csak simán 30 éve bennt vannak a szakmában.
Biztos vannak jó adalékok, de mindenképpen fenntartásokkal kell kezelni ezeket a csodaszereket.
sorszám: 37053 (113537)
(előzmény: Keri, 2009-06-07 13:23:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-07 13:23:11
Persze azt teszel a motorodba amit akarsz, nem szólok bele, csak szeretném ha a tisztelt tagság nem egyoldalúan tájékozódna, hogy aztán babonaság szintjén higgyenek az ilyenekben, mert "a fórumon írták hogy az jó"

Szeretnék kételyt ébreszteni, és arra akarom rávenni az embereket hogy gondolkozzanak, és csak a tényeknek és hiteles forrásoknak higgyenek.

Nem tudom hogy hatásos e vagy sem a fimol, mivel nem végeztem rajta méréseket, de a megbízható források kétkedve állnak hozzá, tehát amíg nincs hiteles mérés az előnyeiről, én is kétkedek.

Többiek már ismernek hogy műszaki téren szeretem a tényszerűséget és a mérhető dolgokat. A kötekedés nem a személyednek szól, én simán csak szkeptikus vagyok, de tényekkel meggyőzhető.

Tisztában vagyok vele hogy a molibdénszulfid, grafit, lítium, közkedvelt adaléka a kenőzsíroknak, és zárt csapágyakban is ilyen zsírokat alkalmaznak, de olajakban nem láttam még hivatalosan ilyen adalékolást és ez józan paraszti ésszel kétkedést ébreszt bennem.

Megjegyzem hogy a legkisebb súrlódása a jégen csúszó jégnek van, ezt követi a teflonon csúszó teflon súrlódása. Teflon tartalmu olajról viszont már hallottam, ami kifejezetten káros az olajos kuplungok számára, ezért a motorblokkba töltött olajakban ezt kihagyják és 2* annyiért árulják csipán azért mert ráírhatják hogy "wet clutch compatible"
sorszám: 37052 (113536)
(előzmény: Keri, 2009-06-07 13:05:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-07 13:05:26
Ennek az ellenkezőjéről én is tudok cikket írni, de hogy ne magamat igazoljam:

http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki070103/

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/060512d/

Egyébként a te általad linkelt cikk sem meggyőző. Különösen az nem hogy elkezd kormolni tőle a gép, meg büdös lesz.

Az sem meggyőző hogy kiegyenlíti a mikrobarázdákat. A hengerfal nem véletlenül nem tükör fényes. Az olaj megtapadásához szükség van egy bizonyos fokú érdességre. A grafit kiválóan megakadályozhatja az olaj megtapadását ha igaz amit az általad linkelt írásban tényként kezelnek.

Az általad írt élettartam növekedés benne van a használati igénybevétel okozta szórásban, ráadásul az emberek szeretnek túlozni, mint azt a hitelesítetlen MZ végsebességekből tudjuk.

Arol2T-hez keverve, lehet hogy nyújt javulást, mivel az arol2t-t nem tartja senki a jól megtervezett olajnak, de egy normális résszintetikus füstmentes olaj 2000forint/literért szerintem több jót tesz a motornak mint az ilyen adalékok.
sorszám: 37051 (113533)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-07 13:05:10
Mivel mennél, h kell utánfutó?!?:D
Nekem még a délután is sok, mert nem akarom sokáig gyilkolni a motorom. A ringen az 5.kör környékén kicsit gyengült és nem akarom, h besüljön a végén vagy ártson neki.
Merre laksz?
sorszám: 37050 (113532)
(előzmény: Keri, 2009-06-07 12:45:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-07 12:45:10
Egésznap 6000, délután 4000

Szerda délelőtt csütörtökön egésznap ráérek, de haveron múlik, mikor megyünk mert neki van utánfutója.

Beírom ide ha megyünk.
sorszám: 37049 (113531)
(előzmény: omlas, 2009-06-07 11:20:22)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-07 12:31:51
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_talalkozo/?dr=16630&cmd=pic&id=196730

Én a bal alsó sarokban vagyok... Ha valaki majd talál képeket a motofestről akkor pls linkelje be.
sorszám: 37048 (113530)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-06-07 12:19:09
ELADÓ LETT SAJNA!ETZ 250 tip. motorom! Givi túradobozzal és bieffe sisakkal!Felújítás óta 1500km-t futott, patent gépszörnyeteg!A fent említett kiegészítőkkel 145 ezer huf,kiegészítők nélkül 120 ezer huf!Bővebb felvilágosításért keress mailban,vagy a 30/2905617 telefonszámon!Kérlek segítsetek!!!Nagy szükségem lenne az árára!Az éppen bedőlő lakáshitelemet késleltetném!S.O.S!Köszi!
sorszám: 37047 (113529)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-07 11:20:22
Mennyibe kerül ott egy menet? Jövőhéten valamikor neked megfelel?:)
sorszám: 37046 (113526)
(előzmény: Keri, 2009-06-07 09:34:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-07 09:34:44
király, akkor ha egyszer kijössz Kakucsra engem is alázhatsz :) nagyon kijöttem a gyakorlatból, túl keveset motorozok.
sorszám: 37045 (113524)
(előzmény: omlas, 2009-06-07 08:05:00)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-07 08:05:00
Megy az ellen kormányzás, de van egy határ, aminél jobban már nem merem dönteni. De így is megnyugodhatok, mert a "profik" csak kicsit voltak gyorsabbak kanyarokban az izomgépeikkel, letámasztott térddel.
sorszám: 37044 (113522)
(előzmény: Keri, 2009-06-06 22:36:42)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-06-07 02:57:12
Ja. A Fimolt már 1974ben használták a többiek Rigákba, Simókba. Valszeg előbb is volt, de az osztálytársaim akkor kezdtek el smk-kat venni. De lehet persze, hogy már akkor is babona volt a használata. Nincs kizárva, hogy eredetileg a szelepek kenésének javítására találták ki, és akkor mégis köze van az olom mentes adalékokhoz. Ugyanis legjobb tudásom szerint az olom mentes adalék is a szelepek miatt kell a négyüteműekbe. amíg volt olmozot oktánszám javítás, az oktánszám javító adalék kente nagyrészt a szelepeket. Nálunk persze felesleges. De lehet, hogy rosszul emlékszem. Több mint 30 éve okítgattak ilyesmikre a seregben.
sorszám: 37043 (113521)
(előzmény: taptarapp, 2009-06-06 23:12:50)

 
 
Zoten
válasz erre | email2009-06-06 23:36:04
Ebben énis egyetértek veled. Nekem is épp ezt mondta anno a motorok tanárom h ezek nagyrészt többet ártanak mint használnak, ha meg nem akkor az autógyárak/motorgyárak rég lecsaptak volna rá, ha olyan anyag lenne amitől kicsi a súrlódás, a motor sok %-al kevesebbet enne stb stb..

De természetesen mindenki a saját belátása szerint cselekedjen, mert: szabad országban, szabad emberek azt csinálnak amit szabad .. :-)
sorszám: 37042 (113520)
(előzmény: Keri, 2009-06-06 22:45:32)

 
 
chris8
válasz erre | email2009-06-06 23:16:00
az ólompótlásra van ólompótló adalék...enyit tudok :)
sorszám: 37041 (113519)
(előzmény: taptarapp, 2009-06-06 23:12:50)

 
 
chris8
válasz erre | email2009-06-06 23:13:23
125 ös a gép
sorszám: 37040 (113518)
(előzmény: Jaky16, 2009-06-06 23:10:02)

 
 
taptarapp
válasz erre | email2009-06-06 23:12:50
Szia!
A Fimolt már akkor árulták, mikor ólommentes benzinről nem is hallottunk. Nem az ólom pótlására találták ki.
A többivel egyetértek.
sorszám: 37039 (113517)
(előzmény: Keri, 2009-06-06 22:45:32)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-06-06 23:10:51
ha már a 125ösnél járunk eladó a drága még mindig ....68 rugó szerintetek sok érte???
sorszám: 37038 (113516)
(előzmény: Jaky16, 2009-06-06 23:10:02)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-06-06 23:10:02
totál reális mire átíratod 50 lesz ha 250es :D nekem a 125ös 45be volt...bár én új eu-s rendszámot is kaptam:)
sorszám: 37037 (113515)
(előzmény: chris8, 2009-06-06 23:03:20)

 
 
chris8
válasz erre | email2009-06-06 23:03:20
srácok eredetiség vizsgálat 15 ezer müszaki 10 ...reális ez? nagyon soknak tarom :)...vagy ennyi lenne máshol is?...válaszokat köszönöm
sorszám: 37036 (113513)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-06 22:45:32
Van egy gépész haver, aki kenéstechnikával foglalkozik. Tesztelték ezeket az adalékokat, és a legtöbb adalék károsítja a motort. A slick50 ami nem ront de nem is javít rajta.

Véleménye szerint az olajakat gondosan tervezett adalékolással látják el, minden más amit beleteszel elrontja a tervezett tulajdonságokat.

Éppen ezért nem kísérletezek ilyenekkel...főleg hogy a fimolt 4T járművek ólompótlásához találták ki.

sorszám: 37035 (113512)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-06 22:36:42
Ellenkormányzás megy?

Igen, kár hogy nem tudtam kimenni, (ilyen az ha az embernek felesége van :D ) rég voltam a Hringen, és imádom azt a pályát.
Mintha Rókapimpó mondta volna hogy menni akar.
sorszám: 37034 (113511)
(előzmény: omlas, 2009-06-06 20:24:48)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-06 22:00:03
Lesz belátható időn belül olyan alkalom, amikor pályára mentek egy páran?
sorszám: 37033 (113508)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2009-06-06 21:50:29
mentem tegnap este még 1 et. de semmi .sajna kiéget a mocskos kipufogom.A lángnyelvek megmaradtak (utángyujtás) ,de a többi már a multé. Várnom kell a következő bejáratásig.
Ma este belöttem a gyujtást de kiprobálni már nem volt időm közbeszolt a arany ászkok.

Ha valakinek van hallos gyujtása és hajlandó megszabadulni töle vegye fel velem a kapcsolatot. Illetve 16 os első kerék is érdekel.


üdv Dlaca

Ha valaki 50km körzetbe segitene frankon spécin belőni a gépemet ugy komplett, azt megköszönném 123 azaz 1-2-3-üveg frankon behütött sörrel.elegem van belöle hogy 90-et megy.

(Mezőtúr)
sorszám: 37032 (113507)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-06-06 21:06:05
A Fimolt milyen arányban kell keverni a benzinhez?
sorszám: 37031 (113504)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-06 20:24:48
Azt értem, h gyorsabban megyek, mint ahogy az ideális ívhez kéne sé lejövök az ívről. A gumi az tökéletesen ment, a gumi legszélén mentem, csőgázon ki a kanyarból és semmit nem csúszott. Szerintem nagyon megérte, kár, h tudtommal én voltam az egyetlen MZ, aki ment a ringen.
sorszám: 37030 (113501)
(előzmény: Keri, 2009-06-06 19:36:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-06 19:38:16
kilométerben mit jelent, meddig ment el fúrás nélkül?
sorszám: 37029 (113500)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-06 19:36:00
Az ember azt hinné milyen nagy az a pálya és hogy csak a gázt kell húzni, közben meg kiderül hogy kanyarodni is kell :) ezt felejtik el a nagy gépek tulajdonosai gyakran, hogy az erő nem ér semmit ha nem uralod.

Aztán meg tanulságos dolog hogy az ember azt hiszi tud motorozni de néhány ideális kanyar bevétele is hogy megdolgoztatja :)

Sodródás alatt mit értesz? Csúszott a gumid?
sorszám: 37028 (113499)
(előzmény: omlas, 2009-06-06 16:15:12)

 
 
Forrest
válasz erre | email2009-06-06 18:18:41
Igazad van, az teflon.
sorszám: 37027 (113496)
(előzmény: Keri, 2009-06-06 09:49:15)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-06-06 16:15:12
Volt ma kint valaki a Hungaroringen?
Én voltam, mentem is a pályán:D:D teljesen gyári a motorom. Az igazi sport gépek se voltak sokkal gyorsabban a kanyarokba, mint én. Egyenesbe 120volt a csúcs, de a kanyarok voltak az izgalmasak. Amikor már kicsi gázra is kezdett sodródni, jött a kerékvető, amin baromira pattog... szal jó volt. Amikor megérkeztem az MZ mellé állítottam le az enyémet. A pálya után úgy kiégett a lipuff, h a vége kicsit fekete vol, most őzbarna, mint a gyertya. Motorom kibírta, semmi baja nincs.
Valaki sztem ment az itteni mzsek közül , mert láttam egy gépet, ami az itteni képek közöt van fent ha jól emlékszem.
sorszám: 37026 (113491)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-06 16:03:18
A PAL dugattyúnál láttam teflonozott dugattyúkat, nem is vészesen drága.
Megkönnyíti a bejáratást, de tartósan nem marad rajta. Mondjuk MZ-hez még nem láttam ilyet.

Ha nagyon akarsz, akkor fimolt tegyél bele, az legalább biztos nem okoz kárt.
sorszám: 37025 (113489)
(előzmény: chris8, 2009-06-06 15:55:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-06 15:56:20
És milyen lett tőle a motor, viszi a 140-et? :DDDD
sorszám: 37024 (113488)

 
 
chris8
válasz erre | email2009-06-06 15:55:51
hehehe jólvanna :D:D majd ha ugy adódik veszek ijesmit a kicsikémbe és nem fogok se ceruzát eteti de serpenyőt etetni a motorral :)
sorszám: 37023 (113486)
(előzmény: Keri, 2009-06-06 09:38:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-06 12:40:31
rotációs kapa :D
sorszám: 37022 (113482)
(előzmény: waresz, 2009-06-06 11:25:15)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-06-06 11:25:15
61fog:D az derék.. nekem van ilyen átalakított kis ts lánckerekem, csak az a gyári 48 helyett 40 fogú. az elméleti végsebesség bőven 130fölött valószínű. akinek van kedve tuningolni, annak ajánlom, 1500pénz.. van benne egy jó állapotú gyári öntvény, egy kb 2000km-t futott(enyit mentem vele) 40fogú 3000ft-os lánckerék, meg egy fél napnyi melóm.
sorszám: 37021 (113477)
(elözmény: Atilla, 2009-06-05 20:41:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-06 09:49:15
teflon az...és Cris, ne akard lekaparni a serpenyőről :)
sorszám: 37020 (113475)
(elözmény: Atilla, 2009-06-05 22:54:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-06 09:47:23
igen, ezért kivállóan alkalmas az ajtózsanérok, kerékcsapágy, kormánycsapágy, és a gázkar kenésére, de nem a blokkba
sorszám: 37019 (113474)
(elözmény: Atilla, )

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-06 09:38:43
hogyne, lágyabb lesz, meg a kuplung is lágyan fog csúszni :)
De ha fűrészport vagy gépzsírt teszel bele attól is csöndes lesz...a váltás már nem biztos hogy menni fog...
sorszám: 37018 (113473)
(elözmény: Atilla, 2009-06-05 20:40:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-06-06 09:35:02
nekem akkor volt ilyen amikor megfurattam 150-esre. Túl nagy kompresszió lehetett, mert amikor beraktam a HF tömítést akkor megszűnt.
sorszám: 37017 (113472)
(elözmény: Atilla, 2009-06-05 16:41:26)

 
 
Zoten
válasz erre | email2009-06-05 23:10:52
Én tudom h mit kísérleteztem és végülis magamtól kizártam mindent ami jó és végülis valóban az volt a ludas amit mondtatok elsőre: A fesszabályzó rossz volt, azt kicseréltem, lett töltés... de még vmi most se stimmel. Lehet h tényleg az akksi is szar, de ez csak holnap fog kiderülni. De ha zárlatos is az akksim csak néha záródik rövidre, vagy nemtom..

Végülis hazaértem a motorral, ez volt a célom, igaz kellett telefonos segítséget hívni, mert asszem az akksi adta be a kulcsot 75 km-er után.
sorszám: 37016 (113465)
(elözmény: Atilla, 2009-06-05 14:06:36)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu