:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ezen már én is gondolkodtam. Kis fúvóka kis fogyasztáshoz, és elektromosan működő segédfúvóka, ha szükség van rá, vagy etanolos üzemmódban nagyobb mennyiségű üzemanyag szükséges.
Azon is gondolkodtam, hogy milyen egyszerű, és olcsó eszközzel lehetne bepumpálni plusz üzemanyagot.
Hasznos infókat? Inkább kérdeznék. Foglalkozott már valaki az MZ-k karburátorával kapcsolatban azzal, hogy hogy lehetne a főfúvóka tartót úgy átalakítani, hogy szimpatikussabban adja a naftát a különböző terheléseken? A tű variálása ehhez kevés. Valami olyasmire gondolnék, mint a főfúka tartó megfurkálása ravaszul, úgy mint sok kétüteműn van.Vagy egy más tipusú, eleve kiluggalt tartó bele variálása. Esetleg plussz gyorsító fúvóka belebuherálása. . Komplett karbi csere nem jó ötlet. annyi pénzem nem vagyon.
Sokat javítana fogyasztáson, a motor viselkedésén, ha megoldaná valaki ezt.
A környezetvédelmet lehet kicsiben, magunk körül kezdeni, de sok értelme nincs. Sokkal nagyobb a baj, mint pár füstölő motor, vagy öreg, villanyfaló mosógépek, hűtők.Amíg a társadalmat nálunk és a világban rendbe nem tesszük, a pusztítás folytatódni fog. Több értelme van például a globalizáció ellen harcolni, mint elektromos járműveken gondolkozni.Bár, az is igaz, hogy ha mindenki legalább egy kicsit.... De nem fog. Szóval nagyban kell gondolkozni, mert az apróságok jelenleg csak figyelem elterelésre jók. Az öntudatos, gondolkodó társadalom megteremtése a cél, az magával hozza a környezet kímélését is.
Srácok! Miért jó vélt sérelmeken vitatkozni? Inkább az MZ-ről írjatok hasznos infókat.
Ne heveskedj! Nem érdemes fórum beírások miatt kenyértörésre vinni a dolgot, vagy agyvérzést kapni.
Amúgy én is lörinci vagyok. Összefuthatnánk egyszer.
Ezt a "hülyegyereket" még melegében intézzük el, 0630-523-4160, Pestlőrinc, kombi autót szerezzél gyorsan, úton a kórház felé kényelmesen elfekhetsz benne.
Tökösebb srác vagy te annál hogy a szocifórumon arctalanul másokat sértegess, aztán füled-farkad behúzva bekussolj, ugye?
Hitel=munkáddal mások gazdagítása magad helyett.
Ha egyszer bekerülsz a mókuskerékbe, nehéz belőle kimászni. Nem engedik. Jó nekik, ha a te munkádból ők gazdagodnak.
Örülök neki,hogy egyezik a nézőpontunk!Ezzel egy kis örömet okoztál nekem!Köszönöm!
Tudod barátom,a világ 80%-a így gondolkodik,mint te!És ha rövid időn belül nem változik valamelyest a váleményük és a látószögük az embereknek,akkor már csak 40 év és nem lessz a földnek tiszta és iható vízkészlete!Persze addig még bármelyik nagyhatalom megnyomhatja a piros gombot!És egyet jegyezz meg!A te életeddel úgy játszol , ahogyan akarsz, de a máséval sosem!Akár már megszületett,akár nem!Az utódoknak is jár az élethez való jog!Akár megszületett,akár nem!Az elődeink is azért kínlódtak hogy most te és én,meg a többi,jelenleg élő ember létezzen!Ez a létezés alapfeltétele,...a körforgás!A katasztrófák pedig a természetes kiválasztódás része!CSak az nem mindeggy,hogy ez milyen mértékű!És akár tetszik , akár nem ezért mindenki egyenként felelős!Ez van!Az meg,hogy mit mondanak a politikusok és ki-mit hisz el belőle...magánügy!DE ha van egy kis gógyi és normális realitás,akkor meg tudjuk oldani a problémát!És ha az a pár száz milliomos,aki most irányítja a világot,nem lenne akkor megoldódna a probléma!Jelen helyzetben mindenkinek van gondja-baja,képzeld el!Nekem például sorban dőlnek be a hiteleim és hamarosan már az utcán fogok élni,mert elviszik a házamat is!Mindenemet,úgy a mocimat is el kell adjam!Mégsem toporzékolok!...Túlélésre játszom!De a környezetemet megpróbálom a tőlem telhetőleg legkevésbé szennyezni!És nem arról beszélt LG,hogy te is vedd meg a szinti olajat!Csak annyit ,hogy vedd le a szemellenződet!A többség úgy lessz hogy az emberek egyesével egymás mellé állnak!Másképpen nem lehet!És az életet lehetne jobban is élni,de ahhoz mindenkinek akarni kellene és tenni kellene!Ha arra vár mindenki,hogy majd előbb a másik csinál valamit,akkor nem fog változni semmi!Ne haragudj,ha a lelki világodba gázoltam,de nekem meg ez a véleményem!Üdv!
sorszám: 37157 (113779)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-10 02:23:20)
ehhez csak annyit szólnék hozzá,örülj neki,a tied nem füstöl,bezzeg az enyém igen is,nem úgy mint a gyárkémény,de füstöl,és nem fogok csak azért füstmentes meg mindenféle agyoncsodált akármit beleönteni hogy másnak jó legyen,mondhatod nyugodtan hogy beteges mindent leszarok-kórban szenvedek,de kár a fáradtságért.kicsit morcos vagyok,most sikerült megbűvölni haverom szekerét,meghalt az AC és le kellett venni a tankot meg miegymás,földön macerás,szóval nem vagyok jelen pillanatban ,teljesen nyugodt.tudod engem jobban izgat az hogy mit eszünk holnap?a rendszerváltás előtt amikor megszülettem(ebből kitalálhatod 21vagyok)apámék doszt reggeltől estig a szófosást hallgatták,hogy nekik még egy picit rossz lesz de majd a gyerekeknek már jobb lesz a jövő.hát kurva jó lett a jövő.ott tartok még mindig hogy nem tudom mi jön még,mi lesz holnap,mikor jön egy váratlan csekk,van nagyobb gondom is minthogy azon rágódjak mivel lehet a környezetet védeni.és az egészbe az a szép hogy most is ezt hallom,hogy nekünk még szar lesz de a gyerekeinknek,már jobb,nyugodtabb,biztosabb jövője lesz.a gyárak már korábban is üzemeltek,voltak erdőtüzek,az ősember is tüzet rakott,lehet hogy van benne valami,de mint minden,idővel elhasználódik,megfárad,és vége,kampó.ez vár a világunkra is,hallani itt-ott hogy nem tudom hány száz-ezer év múlva a nap is eltűnik,ez az élet rendje,de mivel én túl kicsi része vagyok a világnak,nem foglalkozom vele.élem az életem,ha megpusztulok,valahol elkaparnak,és ha jó voltam,még talán egy fejfát is kapok.
Nem akarlak megsérteni, de attól még, hogy amikor majd lakhatatlan lesz sok ma sűrűn lakott terület, és te már a földben leszel, meg én is, attól még azért illene nem ilyen szemellenzős módon gondolni a jövőre, talán azok miatt akik még akkor is életben lesznek. A környezetvédelem nem ott kezdődik, hogy vesszen a 2t, vannak ennél sokkal komolyabb környezetszennyező tevékenységek, gyárak stb.
Amúgy ha az MZ környezetszennyező, akkor miért füstöl büdösebbet és nagyobbat némelyik szaros robogó? Fulladok meg ha előttem megy, vagy szembejön és odaérek ahol ő már kitolta a füstjét. Enyém pl. szinti olajjal 1:33ba is alig füstöl.
sorszám: 37155 (113774)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-09 18:50:49)
Üdv mindenkinek.
Látom megy a vita erről a "fimol"-ról.Én csak olvasgatom hogy mit irkáltok a fórumra.Még soha nem találkoztam ilyen olajjal vagy mi ez.Azt szeretném kérdezni ezt a fimolt hol és mire használják eredetileg, és hogy fimol egy olaj típus(pl 2T,váltó olaj,hidraulika olaj)?
Szóval semmit sem tudok erről a valamiről.Leírná nekem valaki hogy mi is ez.
Ha a fimolla kevesebbet eszik a gép, és gazdaságos használni, veszek.
Ha nem eszik kevesebbet, vagy drágább, mint a megtakarított üzemanyag, nem veszek.
:) remélem sikerrel járunk...ha más nem fedeznek a munkatársak és ledolgozom utána a részem :)
sorszám: 37152 (113768)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-09 21:00:53)
ugyan nincs mit,remélem mindent elmondtam ami kell.
köszi szépen
sorszám: 37150 (113766)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-09 19:48:47)
ma van a kocsim nevenapja:) tudom elég fura de mindnek volt neve rendszám alapján,a skodri AXF volt ezért kapta Félix nevet.kár hogy nincs meg:(
járj utána milyen meghatalmazást kell írni és milyen papírok kellhetnek,értelemszerűen forgalmi+törzskönyv+adásvételi,biztosítás,eredetiségi
vizsgálat papírja,ha te nevedre lesz a gép és te leszel az üzembentartó akkor azt hiszem kell még egy személyi+lakcim igazoló kártya.Ha adatlapos volt a KF(műszaki) vizsgád,akkor annak a papírjai,és írnod kell egy meghatit,saját és apád aláírásával,azt nem tudom kell-e tanú hozzá,de szerintem biztos ami biztos alapon keritsetek két tanút is,és akkor tuti megvan minden.az eredetiségi 60napnál nem lehet régebbi,az átirást meg 14napig kell megtenni,ha jól emlékszem.
Ha a régi forgalmidba tették a vizsga érvényesitőt,akkor azt át fogják vezetni az újba,de a rendszámon marad minden.
srácok átiratni átlehet ugy motort hogy fatert megbizom vele és ő átiratja?..(nemtudok melohejröl elkéreckedni)..eéőreis köszi
bassza meg a jó ég,inkább olyan olajról kéne hablatyolni ami soha nem ég meg szélsőséges körülményekhez képest sem,na feladat kiadva lehet gondolkodni,Feri benne vagy?
a sima gázos autóval egy baj van,ha LPG-re gondoltál, hogy nagyon száraz a keverék,és emiatt hamarabb kopik,sok mai forgalomba is lévő benzin-gázos kocsinak ez a halála,mert alapvetően a benzin-levegő,keverékre van beállitva,ha gázzal üzemeltetik,akkor vagy be kell állittattni,v. egy elektronika vezérli,nem tudom pontosan,soha nem láttam még ilyen üzemű kocsit,de erről már hallottam.
nem tudom ki hogy van vele,éngem hidegen hagy a környezetvédelem,nem az én golfom v. az mz-m miatt olvadnak el a jégsapkák,én is benne vagyok,de mire ez a veszély fenyegetne,6 láb mélyen leszek,és gyanitom a gyerekeim ha lesznek ők se élik meg.hiába mutatják hogy olvad,majd ha a hollandoknak saját beltengerük lesz újra,akkor kezdhetünk gondolkodni.
Nem valószínű, hogy az olajgyárak és a motorgyártók ilyen szinten összefognának. Semmi nem indokolja üzleti szempontból, viszont nagy a lebukás veszélye.Ráadásul sok az olajos cég, sok a motorgyártó is. Mindegyik mindegyikkel megeggyezik? Ha csak egy olajos kimarad a körből lenyomja a többit a jobb termékével.És hogy működne a dolog? Oda megy az olajos az összes moci gyárhoz külön külön és mindegyiket megzsrolja? Miért ne mondanák a moci gyárak, hogy fizessenek a többiek? Honnan tudná, hogy a többiek tényleg fizetnek? Egymás reklámozását ritkán végzik az olajosok és a mocigyárak. Legalábbis én ritkán halottam a hondától, hogy a honda tulajdonosok használjanak pl Castrolt.
Szóval ez az összefogás dolog kissé paranoiásnak tűnik számomra.
Én, mint a legtöbb régebben képzett műszaki ember, egy kicsit másként vagyok összeszerelve. Ha valaminek egy jó tulajdonságát ismerem, de nem ismerem kismillió egyébb tulajdonságát, nem kezdek el vele kísérletezgetni, mert nem szeretek szívni. Főleg akkor nem kísérletezgetek, ha az adott dolog nem az én szakterületem, és még csak azt sem tudom, hogy mi az amit nem tudok. Még a saját szakterületemen is ritkán bírálom meg a gyárak fejlesztő gárdáját. Ugyanis azok lehet hogy üzleti szempontból kissé zsiványok, de még azonos képességeket és tudást feltételezve is sokkal többen vannak mint én, több szem többet lát. Ezek alapján nem kis fentartással nézem az olajok házi feljavítását. Nem vagyok vegyész, de azt sem látom be, miért ne a legkedvezőbb ár-minőség arányú olajokat állítanának elő az elfogadható cégek. Semmi érdekük nem fűződik ahhoz, hogy szarrá menjen a motorunk, épp ellenkezőleg. Ha elégedettek vagyunk, többet veszünk a termékükből. Ez a mai versen mellett nagyon fontos nekik. Az más kérdés, hogy hogyan képezik az áraikat, és e közben mennyire nyúlnak le minket.De a lényeg, hogy miért ne tennének bele mindent, ami bele való? A kispórolt cuccok kevesebbet hoznak, mint amennyit a rossz minőség miatt más cégekhez átpártolók elvisznek.
Felmerült itt régebben egy kérdés, de nem válaszolt senki.
Szóval MZ-ről van szó, akkor legyen 1:50-es keverék. Hogy állítod elő? Bekevered 1:50-re és plusz adod hozzá a Fimolt, vagy beleszámítod az olajba és annyival kevesebb olajat adagolsz mint a beletett fimol mennyisége?
hmmm....Vajákos Biri nénit ismerem...mondta, hogy van egy hülyegyerek, akienk a neve egy nagy hadvezérre hasonlít és aki hisz a varázslataiban, és néha beír szocifórumra....
ezek szerint Rád gondolt..."na eriggy innen"
Én nem kaptam meg a kétoldalú tájékoztatást. Nincs benne az ajánlott irodalomban, hogy a különböző általam használt olajokban milyen adalék van. Nem is nagyon csodálkozom ezen, hiszen az ilyesmit üzleti titokként kezelik. Továbbá szintén nincs benne az sem, hogy fimol hogy befolyásolja a többi adalék anyag viselkedését(többek közöt azért, mert a cikkek szerzői sem tudták, mivel vannak adalékolva a külénféle olajok)Továbbá nem láttam surlódási görbéket a fimol használata esetén.Csak keveset tanultam gépészetet, mechanikát, de még én is tudom, hogy összehasonlító adatok , grafikonok, táblázatok nélkül ez az egész a hány éves a kapitány végű vicre emlékeztet.Vagy az inteligens mosópor reklámokra, amikor nagyon tudományosan bemutatják, hogy szedi ki a kosz molekulát a szer.Még egyszer: Ha látom leírva valami független labor vizsgálatát hogy mennyivel lesz jobb fimollal, mint egy közepes árfekvésű olajjal, akkor hinni fogok.Addig azt mondom, hogy kár literenként kb tíz forinttal növelni az üzemanyag árát.A 10 forint úgy jött ki, hogy egy korábbi hozzászólóval szemben én úgy tudom, nem ezrelék kell a benyába hanem százalék. körülbelül 5 litelhez 10 mililiter.50 literhez el is megy a 600 forintos fakkon Fimol.10 ezer kilométeren átlagos motort nézva elfogy legkevesebb 6000 forintnyi Fimol. De avalóságban ennél jóval több. A kérdés az 10 ezer kilométernél hány forintnyi hasznot hoz.Másik kérdés, a kipufogó rendszerben hogy rakódik le, mert bizony erre sem kaptam választ.Arra sem kaptam választ, hogy a különböző olajozó furatokban mennyire rakódik le.Ugyanis ha oda is lerakódik, mint a henger falára, akkor csökkenti az olajozás mértékét.
Azaz igazából tényleg nem kaptam semmire sem választ.
talán egyszerűbb is lehet a válasz a fimolra.Meg kell kérdezni idősebb szerelőket hogy jobb volt e akkoriban a fimollal járni vagy sem.Meg megkérdezni mit gondol a mai olajok milyenek a régihez képest és hogy érdemes e a mai olajokhoz fimolt önteni.
Majd megkérdem én is a kb 60éves tanáromat.
Keri, sunesz, feri!
Én tankolás után elgurulok a szomszéd Vajákos Biri nénihez, ő ráolvas a tankra, körbetáncolja, megköpködi, elég olcsó, és aszongya hogy így +25000 km-t megy el a vas, erre garit is vállal, de kérdem a múltkor a banyát hogy mihez képest, aszongya erre a vén szatyor majd ha a dugó beveri az álladat, vonjak le belőle 25e kilómétert, ahhoz képest öcsisajt, na eriggy innen. Elég korrekt na, ajánlom.
;-)
HELP!
ETZ-250-esemen tiporni, rugdosni kel a váltót hogy bevegye a fokozatokat! Olaj új,kuplung kiemel. Tavasszal volt szétszedve a blokk, a léptetővillák látszólag(!) épek voltak.
Különösen xar 5-ből 4-be, 4-ből 3-ba, 3-ból 2-be.
Mit cseréljek ki hogy tutijó legyen?
Szevasztok!
Igazad van, te győztél...
A "hinni kell benne" érvelésedre nem tudok észérveket felhozni ;-)
A papagáj üzemmód talán azért van mert a nem nagyon akarjátok meghallani az én mondandómat...magyarul elbeszélünk egymás mellet, és remélem hogy ha újra elmondom, más megvilágításban, akkor megértik a vitapartnerek.
Sajnos ez nem következett be, sőt inkább elhajlott a sértegetés irányába, innentől kezdve értelmetlen a vita, aki akarta már így is levonta a következtetéseket, mindenki megkapta a két oldalú tájékoztatást.
Gratula :)
Ne aggódj, nem a grafitod a lényeg...
Hagyd, Feri engem utál, ezért próbál fogást venni rajtam, de már ideges egy kicsi, ezért nem megy neki.
Ha azt hajtogatod hogy nem szállsz be a vitába miközben vitatkozol, azzal elveszíted a hitelességedet, és attól hogy csak célozgatsz rám, nem leszel szalonképesebb, miközben elbeszélsz az én érveim mellet. Hiszen, ha vissza olvasol a te állításaiddal egyet értek és egyszer sem azzal vitatkoztál amit én eredendően állítok, hanem egyes szavaimba, mondataimba kötöttél bele.
Tehát akkor kérlek, hogy ne kelljen egymás mellett elbeszélni, az én zéró tudásomnak mond bele a szemébe:
Szerinted az a jó ha az ember grafitceruzát reszel, meg soha nem tesztelt adalékokat pancsol az olajba, olyan zéró tudással mint az enyém?
Azt én is röhögöm, hogy a Honda új hybridje, amikor nagyon óvatosan és kímélő üzemmódban használják, akkor annyit fogyaszt mint az én 12 éves Astrám amit ráadásul nem is kímélek :)
A teszt írójának is ez volt a végkövetkeztetése, hogy akkor már inkább egy Golf az 5 literes fogyasztásával.
nem én mondtam hogy a Fimol kisebb kopást és kisebb súrlódást eredményez
Mert az imádott német réteg olajaidat neked kell otthon keverned?
Az nem megtervezett olaj?
Ha azzal jössz hogy ilyen csúcs minőségű olajat használsz ami 30%al javítja az élettartamot, akkor maximum az ára miatt fogom azt mondani hogy én nem használom, de az utólagos csodaszereket akkor is kiröhögöm.
Ha a kopás csökkentése a cél, galvanizáljatok rezet az alkatrészekre, nekem bevállt kerékpár csapágyakban, a régi DDR mérnökök is alkalmazták, még a Deltában is mutatták ahogy trabantot így tuningoltak, még sem csinálja egyikőtök sem, pedig bizonyított hogy a rézbevonat javítja a kopásállóságot, csak azt nem lehet eladni, meg nem lehet azt az érzetet kelteni a vásárlóban hogy gondoskodik a gépéről mert lám mindenféle csodatrutyit belerak.
hát srácok nemgondoltam volna hogy a felvetésem miszerint grafit a motorblokkba idáig fajul..(de van jó hirem is átment a motorom a vizsgán:) )
Most erre mit mondjak. Nem az én érveimmel vitázol, hanem a személyem ellen.
Nem a liqui molyról volt szó hanem a fimolról és a pancsolásról.
Én nem tudok sokat az olajról, de amiket belinkeltél azt én is tudom, ennek ellenére a pancsolás az rendben van?
Majd ha olyan okos leszek mint te, akkor keverek magamnak olajat, addig pedig inkább kész olajat veszek.
Na tessék, még így is elharapod a torkom, pedig azt írtam nem értek hozzá, nem azt, hogy humbug az egész!
Ráadásul nem is a fimolra gondoltam mint humbugra, hanem a nagy globális olajösszeesküvés elméletre!
Jó színe legyen, jó szaga legyen, az kell a vevőknek.
Mielőtt félreértenéd, szerintem jó ötlet és logikus, nekem mindig tetszettek az ilyen demagóg dolgok! :-)
Erről soha senki nem mondja meg, hogy igaz vagy nem!
Még 1: tudom rólad, hogy szeretsz vitatkozni csak a vita kedvéért, érvek nélkül pedig különösen. Ha megbocsátasz, most ebbe nem mennék bele, a te érdekedben sem, mert ha felbosszantanak, akkor földbe döngölöm az ellenfelet, jobb a békesség. Ennek jegyében néhány nap szünetet tartok a fórumozásban, ezalatt írd le amit akarsz, úgysem olvasom el, mivel érvek, új ismeretek nem lesznek benne.
"Szerinted te nem szálltál be a vitába" Így van, nem szálltam be. Ha most valaki elkezdené bizonygatni hogy a fimol a végső megoldás és minden probléma elmúlik tőle, nem támogatnám, ha valaki azt állítaná, hogy a mai modern olajok szarok, az sem lenne igaz. Mivel itt gyakorlatilag mindenki elfogultan és tudatlanul fimol ellenes hangot ütött meg, az én kiegyensúlyozott hozzászólásaim természetesen ezekkel ellentétesnek tűntek, ám ez nem jelenti a fimol támogatását. Tudod, mint a politikában: a szélsőbaltól minden más jobbra van, a centrista is és abból a nézőpontból jobbosnak tűnhet, pedig nem az. És ha lehet, ne személyeskedj. Ha azt mondanád, humbug, ezzel csak magadról állítanál ki bizonyítványt, hiszen nyilvánvalóan fingod sincs az egészről, mert ha lenne, akkor azt mondanád: bizonyos helyzetekben lehet hogy jó, de szerinted a te céljaidra nem felel meg. És én miért harapnám el a torkod, volt már ennél sokkal vállalhatatlanabb véleményed is, oszt mégis itt vagy.
Szerinted te nem szálltál be a vitába?
Olvass már vissza, mennyire elfogultak a hozzászólásaid!
Ismeretterjesztés mi?
Ha azt mondanám humbug az egész, elharapnád a torkom!
Továbbra sem szálltam be a vitába, csak ezen a fórumon szokás, hogy egy témában nulla ismerettel rendelkező kollégák letámadját azt, akinek ha elméletben nem is, legalább gyakorlatban van valami tapasztalata. Akár a TIT, én is az ismeretterjesztést vállaltam fel, nem a vitát.
Az sem mindegy, hogy a kopás egy 1500Ft-os dugattyúcserét igényel, vagy többszázezres javítást.
1-es Golf evett 5 litert. Az újak többet.
Borzasztó fejlődés, növekvő biztonság. De tartósabb, gazdaságosabb?
Mindent bonyolultra kell építeni, hogy ne lehessen saját kezűleg szervizelni. Aztán jól lehúzni, átverni a madarat a szervízben.
Így a károsanyag, meg úgy. Kidobni egy jól működő autót nem pazarlás, felesleges szennyezés???
Maradok a régi technikánál. Akinek sok a pénze, kínlódjon az újjal.
Inkább építsenek elektromos, etanolos, GÁZOS autót.
Minden gyártó a saját termékét dícséri, mert el akarja adni.
Híg olaj= kis ellenállás, alacsonyabb fogyasztás, nagyobb kopás.
Sűrű olaj= nagyobb ellenállás, magasabb fogyasztás, jobb kenőképesség.
Persze ez csak normál üzemi hőfokra érvényes, 12000-et forgó 200 fokos MZ- hengernél nem biztos, hogy megfelelően ken a BexArol 2T. Nekem a tatás 3-4000-es fordulatra elég, de ha hajtom, Huskyt érdemes beletenni.
Ja és még: az ACEA A1 olajoknál érdekesség: kisebb súrlódás, nagyobb kopás. Tudom, eretnekségnek tűnik, Keri is számonkérte a fimolon hogy ha kisebb lenne a kopás, akkor kisebb (érezhetően) lenne a súrlódás. Pedig nem feltétlenül. Tessék utánanézni, létező jelenség.
Na még egy-két érdekesség. Tudtátok, hogy az ACEA A1 (pl. Ford) takarékos (max 2,5% üzemanyag megtakarítás) olajok nagyobb kopást eredményeznek, mert hígabb, mit az ideális? Ugyanúgy, ahogy a részecskeszűrős dízelekhez készült olajok, mert a szűrő védelme érdekében minimálisra csökkentették a kopásgátló adalékok mennyiségét. Ezért nem alkalmazhatók az Opelekhez, mert feltűnő lenne az élettartam csökkenés. Csak mondom, "gyárilag tökéletesen megtervezett olaj" típusú agymosás áldozatainak... Nézzetek utána, ezek tények.
A színről jutott eszembe. Bár nem olvastam sehol, úgy gondolom, hogy a gyártók többsége a fekete szín miatt sem tesz MoS2-t az olajaiba, mivel a vevők többsége (lásd: tömegigény kielégítése) ettől idegenkedik, az elhasznált olajra asszociál. Nagyon jellemző pl. a aranybarna színű szintetikus olajok esete. Tudjátok, milyen a szintetikus olaj színe? Elárulom: színtelen. Akkor miért barna? Mert megfestik. Ugyanis az átlag vásárló (tömegigény) az olajszínű olajokban bízik, a színtelenről a vízre asszociál. Ugyanaz a pszichológiai hatás, mint a kajáknál. Mindenbe színezéket tesznek, mert úgy kelendőbb. A (teszkó)párizsinak és a (teszkó)sonkának mitől van olyan szép gusztusos színe? Festéktől. A MoS2 nem illik bele ebbe a koncepcióba, mivel ha használják, akkor az olaj menthetetlenül fekete lesz, az átlagvevőnek (tömegigény) nem kell. Kellhet viszont a rétegvevőnek, aki utánanéz a dolgoknak és nem ad a látszatra (kisebb, specializált cég). Tehát az olajtervezés szempontjai között a marketing és a lélektan is fontosabb, mint az élettartam. A szakembergárda pedig olyat tervez, amilyet mondanak neki, nem olyat, amit szíve szerint tervezne.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|