:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Jóvanna, nem értelmi fogyatékos vagyok, csak nem jutott eszembe! :-D
A bányaliftek voltak ilyenek, ha minden energiaellátás megszűnt még órákig kellet működnie. De ehhez egy bazi nagy torony, meg 2 rohadt nagy lendkerék kell.
Hülyén nézne ki az MZ-n! :-)
A F1-es KERS-re gondoltam, hogy vajon mekkora lehet, de már találtam egy egész jó cikket.
Itt látszik, hogy nem nagy:
http://totalcar.hu/magazin/technika/kers!2
A lendkerék meglepően kicsi, a fordulatszám meg 160 000!!!! Mi meg itt az 50 000-es fordulaton szörnyülködtünk! Ha ez elszabadul, reszkessenek a műholdak! :-D
Nagyon brutális, biztos kerül pár millióba...
Amúgy, ha azon aggódnék, hogy jaj mi lesz velem, mikor szakad le a lábam akkor nem motoroznék.
Aki ezen aggódik, az hagyja abba a motorozást. Ez csak egy jó tanács.
Én általában horzsolással megúszom, ami látványos de nincs nem veszélyes. Ráadásul a baleset közben nem is érzel fájdalmat, valószínűleg ezért amikor szikrázva távolodik tőlem a motor, csak azon szurkolok, hogy ne akadjon le és forduljon át, mert akkor biztos rommá törik. Az hogy csúszás közben gondom lehet általában fel sem merül, mert ott vagyok, irányíthatom magam, de a motor kontrol nélkül csúszik.
Persze, lábat én sem akarok szakítani, akkor már én sem a motorral foglalkoznék, hiszen hogy váltsak ha nincs lábam... :))
sorszám: 37363 (114230)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-18 20:47:40)
én még akkor is furcsán nézek mikor egy biciklis biciklizik és maga elé tartja az esernyőt...mankóval mz-n tényleg nemlenne előnyös..vagy ha a szemeddel van probléma fehér bottal kell motorozni és kitapogatni hol az út :)
sorszám: 37362 (114229)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-18 20:47:40)
pont fordítva,én inkább veszek még egy motort donornak,de meg legyen mint két lábam,a mankó elég bután mutat egy mz-n:)
úgy gondoltam hogy "saccra" összehegesztem,fixre,hogy jól tömitsen,aztán ha nagyon szar szétszedem,de nem fogok vele precízkedni ha nem muszáj,elvégre nem szoktam én versenyezni:P csak a pirosnál teszek szert némi előnyre.
Csak a motor ne sérüljön!!! Jó esetben a sérülés meggyógyul, de a motort nekem kell megcsinálni :D
sorszám: 37359 (114226)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-18 20:44:04)
motorosok kézikönyve első szabály,tök mindegy mi lesz a motorral,azt lehet javitani,egy szétszakadt lábat viszont macerás,nincs hozzá gyár csak utángyártott műlább,ami meg mint tudjuk,a kisipari elég szar cucc:DD
Nekem még nem, de gondolom a leugró lánc átszabja a blokkot is.
Anno összetört így egy Riga-blokkom...
sorszám: 37357 (114224)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-18 20:21:42)
Érzéssel meghúzod a kiput. Vagy tettem azbesztzsinórt is? Fene tudja. Szerintem nem.
sorszám: 37356 (114223)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-18 19:56:47)
Én a könyökcső és a henger közé tettem a szűkítőt. Leköszörültem a külső átmérőjét méretre, majd a besejét bővítgettem trial-error módszerrel.
sorszám: 37355 (114222)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-18 19:55:43)
bizony átviszi a bakelitat aszegény mz met amikor megvettem még a faluba ahol vettem az állás következtében beállt lánc szétszedte nekem a bakelitet meg minden egyebet :S..de volt tartalék :D
tesókám szakadt már el a kis segged alatt lánc? na akkor kicsitt vedd már komolyabbra figurát,elég nagyott oda tud baszni a lánc,a bakelitet ugy átviszi mint forró kés a vajat,és ez 50es tempónál már elég szépen át tudja rendezni akár a lábadat is.
etz-n van bukócső?ha találsz mutass egy képet róla én még nem találkoztam vele.sokat láttam csövezve de azok többnyire házi jellegűek voltak vagy valami jawa bukócsövet tehettek fel.a láncnál próbáld azt hogy berakod a kereket mindent ahogy kéne lennie,és érintőre húzd meg,ha ez megvan,a feszítővel állítsd be magad igénye szerint a láncot,majd húzd le kajakból a jobb oldalon az anyát.ha ez megvan nézd a láncot még mindig jó-e.ha ez is stimmt,akkor megméred sublerrel(tolómérő) hogy mekkora a jobb oldalon a feszítőből kiálló menetes rész,értelemszerűen az anya utáni szakaszra gondolok.ugyanennyire állítsd a másikat is.ha nem lett vágva korábban a feszítőből,ugyanolyan hosszú mindkettő.ha végezzél,húzd le a másik oldalon is hátsó tengelyt.ha most is jó a láncfeszesség,lépj a motor mögé,és nézd meg egyenes kormánnyal hogy egy vonalba futnak a kerekek,ha így jó akkor puding próbája az evés;)
főnököm mesélte amikor régen a renault-nál dolgozott mint szerelő,nagyba ment a tlx daciák generálozása meg ehhez hasonlók,álltak ki eg kocsival a műhelyből aminek a bejárata az utcára nézett,egy wartburgos fütyi meg túráztatta a motort,lévén ő a jani a hegyről meg ő siet,na mindegy tolt egy friss parkettát és szétszállt a lendkerék,a géptető úgy nézett ki mintha ágyúval lőttek volna rá,a környéken mindenhol vasdarabok a falba meg itt-ott,a muki meg csak pislogott mint hal a szatyorba.ennél van még viccesebb,tanműhelybe egyik volt évfolyamtársam az oszlopos fúróba hagyta a tokmány kulcsot,...képzelheted mi volt..beleállt a rostlap boritású szerszámos szekrénybe:D úgy rüheltem azt a gyökeret,kár hogy nem rajta ment keresztül.és a fúró elég lassú egy egy forgázon pörgő wartburghoz képest,én nem láttam személyesen,de vannak sejtéseim hogy nézhetett ki ott minden:D
ja mégvalami,hogy tesztelted?mármint arra gondolok hogy felhegesztetted hogy jól tömítsen azt annyi? vagy bilincsel?
sorszám: 37350 (114216)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-18 19:55:43)
nos én ennél jobban nem is tudnám szerintem elrontani a rendszert,van egy sokak által szidott gagyirezóm,amit program segitségével,majdnem a gyári méretekre sikerült összehoznom,a gyári furulyarendszerét egyben be tudtam hegeszteni és a hosszát belőni.nem rossz,kicsivel gyengébb mint a szétégetett dobom ami egy kicsit szelel néhány helyen,de ezen a szűkitésen elgondolkodtam,nekem annyi a fontos hogy a 100at akárhol tudja teljesiteni,jó nyilván nem a Mátrára gondoltam.végig zongoráztam,ha elől van a nyakától kb 10 cm-re a szűkítés ami kb 30-ról 20-25mm-re csökken,és utána vissza akkor valamicskét visszatölt a hengerbe,hasznos keverékből
fiatal barátom túl komplikálod egy kicsit hagyni kell rá úgy szemre mielőtt meghúzod, oszt jónapot!! inga se kell meg semmi megpörgeted a kereket és ha nem megy zajosan nem rág akkor gyorsan rakni össze fele oszt Go Go Go!! nehogy már egy ilyenen fenn akadj!!
Nem igazán értem a problémádat. A láncfeszességnek semmi köze a kerékhez.
Ha Bal oldalon tengelyt kicsavarod, kihúzod és a hézagolócsővet kiveszed akkor a kerék bal oldalra lehúzható a menesztőről. Ott marad a menesztő és a lánckerék, még mindig stabilan és változatlan feszességgel.
Ha a lánc feszesség nem jó akkor jobb oldalon lelazítod és beállítod a feszességet, lehúzod és utána kezdhetsz foglalkozni a kerék visszarakással.
Persze ha bent van a kerék, ehhez nem kell szétszedni, elég ha lelazítod a bal oldali tengelyt.
Ez után kereket felteszed a menesztőre fékkel együtt. Kicsit passzentos de be kell mennie.
Hézagoló cső, tengely, és mi előtt lehúzod, beigazítod a kereket a megfelelő irányba.
Sokat nem lehet játszani vele, hiszen a menesztő pozícionálja. Ha nem tudod lehúzni egyenes pozícióba, elhúzza ferdére, akkor görbe a hátsó villa.
Segítsetek már légyszíves.
Válaszoljatok már sürgős lenne, addig nem tudok menni vele.
Előre is kössz.
igen értem..most lesz egy probálkozásom ha nemsikerül viszarakom a gyári kuplungot és majd ha lessz rávaló pénzem felkeresem az uriembert :)(de menni fog simsonnál csináltam már ijet és egy szezont futott ugy adtam el)
A szünetmentes tápegységek korszaka előtt villanymotorral egy bazi nagy lendkereket forgattak, majd amikor elment a villany a motor visszafelé kezdte termelni a villanyt.
A Richter számítógép központjában volt egy ilyen, és kb 4-5 percig még ellátta a központot villannyal.
De nemrég találtam olyan céget aki vákumtartályban mágneses lebegtetésű lendkerekben tárol energiát...de ezek is nagyméretűek.
Jobb megoldás az ultra kapacitás, abból 10kg elég egy kigyorsításhoz.
Szerintem a KERSZ is ilyennel működik, mert az akku nem bírja az ilyen gyors töltést, kisütést.
Hát gyakorlatilag többet leszed mint ami rajta marad.
Esetleg ha magyarul könnyebben megjegyzed, pörgettyű hatásnak is nevezik.
TS szerszámkészlet:lakatfogó, svájci bicska, csavarhúzó, 10-es kulcs, (gyertyakulcs is kéne, de az nekem túl nagy)
Nekem csak ennyi kell.
Ezen felül lehet kerékanyához vinni kulcsot, meg a hengerfejhez. Pumpa tartalék belső, benzincső, bowdenjavító készlet, pár 6-os csavar anyával, acéldrót. Esetleg multiméter.
Giroszkóp hatás! Na ezen agyaltam előbb, de nem jutott eszembe!
Ez szerintem rohadt jó ötlet!
A lendkerekes szerintem jobban hangzik, biztos kevesebb a veszteség, mint áramot fejleszteni, majd ismét mozgássá alakítani.
Az a 80le is elég lenne a MZ-hez! :-)
Építsünk Drag MZ-t!
Az sem gond, hogy a forgó mozgás stabilizál, hiszen egyenesen kell menni, a pálya végén meg már nincs forgó mozgás.
Zseniális!
Mennyibe kerülhet egy ilyen? Na meg mekkora?
Amúgy kísérleti jelleggel csináltak lendkerekes buszt. Megállókban felpörgették a lendkereket és a következő megállóig elég volt. Hátránya ott adódott, hogy a giroszkóp hatás miatt, gondok adódtak a kanyarodással :)
Vagy a Toyotáék hybridnek.
Kb ez a szitu volt:
Keresztapámnak nem indult a Trabantja ezért hosszan köszörült.
Apám megkérdezte: MIvan, nem indul?
Erre keresztapám: Indul az csak jól fel kell húzni mert messzire megyek :)
énis ezen gondolkoztam...2 kiló...az rohattsok
az anja hétszázát:O..két kilót..a lamellákat is könnyiti vagy csak magát a kuplungot?
A gyári készletről nincs infóm, én az enyémen minden létező méretű csavarhoz tartok kulcsot, illetve drótot,smirglipapírt, szigszalagot és persze gyertyakulcsot. Meg egy kisebb csavarhúzó sem árt, ha szét kellene bontani a porlasztót, vagy a megszakítót állítani.
Üdv! A forma 1-ben két elven működő KERS van, az egyik az általad is említett elektromos, ahol a mozgási energiát elektromossággá alakítják, akkumulátorokban tárolják, majd a megfelelő pillanatban a pilóta ezt egy villanymotorba tudja táplálni. Ez a magas feszültség és áramerősség miatt veszélyes. A másik elv, a lendkerekes, ahol egy nagy tömegű hegert/tárcsát pörgetnek fel a fékezés pillanatában. ez ugye a tehetetlenségből fakadó erők miatt veszélyes egy lehetséges baleset közben, elég nagy pusztítás tud végezni, ha elszabadul. Mindkét rendszer a váltóhoz kapcsolódik, és így juttatja a kerékhez a plusz teljesítményt, ami tudtommal 80Le körül van.
Üdv!
250 ETZhez kéne szerszámkészlet az útra, ha gáz van. Miket tartalmazzon? A gyári tartalom érdekel, de minden jöhet, ami kellhet, ha gáz van.
én versenyeztem vele, azért lett csökkentve, de nincs akkora különbség, hogy utcán legyen értelme.
Jobbak a gázreakciók, jobban ugrik a motor, gyorsabb váltás lehetséges, hátrányát nem tudok mondani, mert nyomatéka nem csökkent észrevehetően.
Nekem amúgy még a generátor is le van szedve, hogy annyival is könnyebb legyen.
ETZ főtengely végén lévő kuplung elég hátrányosan befolyásolja a főtengely tömegét, szóval ha leveszed az egészet, még mindig van elég lendtömeg a normális motorozáshoz.
A Hári Dávid, pedig hát, nem a sportosságáról és a gyorsaságáról híres :)
Sziasztok!
Egy kérdés, milyen minőségű a magyar elektronikus feszültségszabályzó, Etz-250 hez. megbízható-e? Várom sürgős válaszotokat, előre is köszi.
Balesetmentes, Széles, Napos utat Nektek!
Üdv: Nagymedve
A kis etz-nek a hátsókerekét kiszedtük tegnap és semmilyen módon nem tudjuk beállítani a himbához a kereket.A láncfeszítőt is ahogy mködtetjük beáll a kerék egyenesen és utána meghúzzuk a csavarokat akkor elferdül az egész.
A lánc is a kerékagy csavarok meghúzása nélkül még teljesen laza de ahogy meghúzzuk megfeszül.
Erre valami trükköt vagy tippet adjatok már hogy hogy tudnám a kereket az egyenes futásra beállítani, és a láncot egy 10-20mm-re beállítani?
Az etz-re a bukócsövet hogyan lehet feltenni, és hol lehet olyat beszerezni?
Valamit valamiért.
Akkor csak a hátsó kereket cserélem ki 30 kilósra. az 1000/min alatt forog.
Valami ketyere kiemelné a mocit. Levegőben lévő hátsó kereket szépen felpörgetni, utána rajtoláskor leengedné.
Lendkerekes drag. :-)
Én azt hittem a KERS valami elektromos kütyü. Volt valami áramütéses baleset is vele, úgy rémlik. De nem vagyok kifejezetten F1 rajongó, nem követtem az eseményeket.
Egyébként jó ötlet. Kár, hogy az 50000-et forgó 20 kilós tárcsa olyan stabillá tenné a MZ-t, mint amit lebetonoztak!
Nem nagyon kellene vele kanyarodni! Na meg, ha az szétesik valamiért, lebontja a környéket! :-)
Akkor villanymotorral pörgetném fel. 20kg-os tárcsa, 50000-es fordulaton.
Ha megáll, ráugok a berugókarra, és beeembembembembem.
Igazából fékezéskor lenne kva jó, nem a fék kopna, hanem eltárolná az elpazarolandó energiát.
Forma-1ben ezt hívják KERS-nek.
Lendkerekes MZ! Nem rossz ötlet, otthon beindítod, felpörgeted és le is állíthatod a motort. És csendben suhansz...
Párbeszéd otthon:
-Mennyit megyünk?
-40km!
-Hű, akkor nagyon föl kell pörgetni a kuplungot!
:-D
Miért jó lecsökkenteni a kuplung tömegét, ha nem versenyzel? Én inkább növelném. Emelkedőn nem fulladna hamar a motor.
A Harley Dávid fia telekerekei is hasznosítják a tehetetlenség okozta erőt. :-D
Én voltam a tettes.
150-es ETZ volt a tesztalany.5-ben 16-os lánckerékkel 25-tel is tudott menni, csak a tükör rázkódott az alapjárati fordulat maitt 5-ben. :-D
Alul sokkal több nyomaték, 60 felett gyengébb volt. 1,5cm-es kör alakú nyílással kezdtem, azt bővítettem egyre nagyobbra. Jelenleg hasonló a lik alakja, mint a kipunyílásnak, csak picit keskenyebb, és felül 5-6mm-rel alacsonyabb.
Beraktam, teszteltem, kiszedtem, reszeltem, beraktam, teszteltem...
A fogyasztás nem változott, 60-nál 3,3l.
Viszont a 3500 alatt halott 125-ös henger is használhatóvá vált a szűkítéssel.
sorszám: 37321 (114167)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-18 00:00:02)
jó, akkor csak sokat szedtek le, számokat nem jegyzem meg nagyon, viszont megdöbbentően sokat könnyítettek rajta.
Voltak mások is akik próbálkoztak könnyítéssel, és párszor szétrepült nekik.
Csak azért írtam hogy óvatosan. Ha nem akar szívni az ember vele, oda kell adni olyannak akinek nem ez az első.
üdv!valaki régebben irt arról hogy kipufogó szűkítőt tett a motorjára,érdekelni mi lett az előnye\hátránya és milyen motorról volt szó 250\150\125,meg saccra mennyivel csökkent a kereszt metszet?
Ha valaki magára ismer és megosztja ezeket a titkokat,nagyon hálás leszek.
köszönöm
egy jó esztergapad segítségével fél kilót biztos el tudsz úgy tüntetni belőle, hogy komoly változtatásokra nincs szükség.
tehát nem kell hegesztgetni, meg marni, meg stb.
komplett gyári kuplung könnyítésre fogható része 2650g. ebből két kilót lefaragni nem lehet.:)
Csak szólok, hogy Bambi könnyítette kuplungok nem szoktak szétrepülni.
Vagy 2 kilót leszedett az enyémről.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|