:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ha érdekel nekem van egy eladó csatos karbim,vagy elcserélem egy normálra.Én nem szeretem a csatos karbit.
Irígylem a csatos karbisokat, nem kell kitekergetni a 3 csavart.
Nem kell eljárni tankolni, venni kell egyszerre 200 litert.
Keveredik az olaj az etanollal, csak jólo össze kell rázni. Ha csak a benzinbe beleöntötd az olajat, az sem keveredik rázás nélkül. Az én kipum 10-es keveréssel sem dugulna el.
A legkörnyezetvédőbb mód az, ha be sem indítjuk a motort...
Azért kíváncsi lennék a csatosban 1 perc alatt történő fúvóka cserére.Nem beszélve az üzemanyag állító csavar beállításáról. Azt már meg se említem, mennyire szeretik a menetek a heti kétszeri ki be csavargatást.Gyújtás beállítással együtt tíz pec alatt normálisan végezni nem hiszem, hogy bárkinek sikerülne .
Ráadásul sokan közüllünk vagy nem idő, vagy nem pénz milliomosok, hogy eljárjanak távoli helyekre tankolni.
A bekerendő olaj mennyiségével se szeretnék kísérletezgetni. Se pénzem, se kedvem nincs az esetleges nem kívánatos hatások kijavítására. Etanollal nem igazán keveredik az olaj. Tehát többet kell hozzá keverni. Ha sokat keverünk hozzá, annyi a kipuffnak. Ha keveset, akkor a hajtókar csapágyak, a henger nem fog örülni.A környezet védelem se annyira egyértelmű. A megnövekedett olaj mennyiség valahol távozik a rendszerből, értelemszerűen a kipufogón. Nekem az a gyanúm, hogy megfelelő mennyiségű olajat használunk, akkor igencsak sok kormot, olajat fogunk kipufogni.Ha valaki azt tapasztalja, hogy motorja tisztult az etanol használatával, az szerintem alul méretezte az olaj mennyiséget, jelentőssen lerövídítve ezzel motorja élettartamát.
Etanollal kétüteműt hajtani valóban csak kísérletezgetés. Vagy kíméljük a környezet vagy nem, vagy rongáljuk vele a motorunkat vagy nem. Ugyanis a gyárak , laborok nem igazán végeztek számításokat, kísérleteket kétüteműekkel, vagy ha igen, az adatokat nem publikálták.
Kíváncsiságomat az egy tank elhasználása kielégítette :)
Átalakítás nekem is gyorsan megy. Kifordítom a karbit, lecsavarom a 3 csavart és kicserélem a fúvókát. De annyira nem élvezem az útszéli szerelést hogy szándékosan betervezzek magamnak ilyet :)
Környezet védelem,gazdaságosüzemelés pedig nem teljesen igaz. Amennyivel olcsóbb annyival többet is eszik.
Kizárólag a teljesítmény miatt használnám a pályamotorhoz, ott meg az a gond, hogy ketten használunk egy kannát, és nem akarok kiszúrni haverral :D Nézne rendesen hogy miért nem indul be a motorja.
Apropó nekem a fék bovdenem amit talán a múlt héten vettem, és teszteltem megint elszakadt. Ugyan úgy a felső szemből kihúzta a huzalt. Szerencsére most legalább nem hirtelen következett be hanem elkezdett "nyúlni" így volt a fékhatás megszűnése előtt észrevettem.
Még van egy bovdenem ami elvileg jó de ezek után nem bízok benne. Kénytelen leszek gyártani magamnak, mert amit én csinálok az legalább megbízható, a Mofaker,Hubermotor,Futárpeti hármasnak (ahol vettem 1-1- fékbovdent) írok egy e-mailt hogy vizsgálják be, mert a silány alkatrészek most már életveszélyesek.
A rugó nem változik ilyen gyorsan.
Igen az használni szokott.
A 100-as benzintől nekem sem ment jobban, de az etanol tényleg másként viselkedik.
Valahogy könnyebben pörög tőle a motor ezért eltolódik a teljesítmény csúcs felfelé.
jaaa, és a kérdésemre saját magam megtaláltam a választ... kicsit gondolkodva... :D
az alapjárati fúvókát szerintem meg lehet hagyni eredetire... mivel a csatos karbi alapjárati rendszere a főfúvóka "alól" kapja az üzemanyagot, a részterhelésbe már nem nagyon szól bele... innen a 0,4 liter fogyasztáscsökkenés... magához az alapjárathoz meg szerintem hozzá lehet majd állítani a keverékszabályzó csavarral az 50es fúvókát...
na azzal, hogy "amíg nincs etanol minden kúton addig ez nem járható út", nem értek egyet... azér egy teli tank városi használatra meglepően sokáig tart... persze túrázáskor adódhatnak gondok, de nem feltétlenül...
ha az előgyújtást nem babráljuk, akkor az én (csatos karbi) esetemben a 2 fúvóka cseréje kb. 1 perc... jeladós gyújtás esetében is belefér a gyújtás+karbiállítás egy cigiszünetbe... :)
meg igazából nem a környezetvédelem, nem a gazdaságosabb üzemeltetés, nem a nagyobb teljesítmény, hanem egyszerűen a puszta kíváncsiság hajt... ez meg mindent megér... :)
és egy tank etanol elhasználása után, ha még a tapasztalatok nem is meggyőzőek, legalább tiszta lesz az üzemanyagrendszer... :D ez is egy megközelítés...
Hehe, na igen :) lehet besegített a szél :D, de meglepő volt látni, ahogy kúszik felfelé a mutató. Am. én az óra rugójának elfáradására gondoltam, remélem igazad lesz és a spirál játszik. majd megigazítom és nyomok bele olajat. az gondolom jó, ugye? köszi a tippet.
Ja, és mindez kipufogószűkítővel(poer-szelep szerű)Anélkül 7000-ig is elforogna talán.
Megy, de 120-as fúvókával. A 125-ösbe 100-as kellene benzinhez elméletileg.
Ha 80-as fúvókával menne 2 literes fogyi mellett 100-at félgázon, akkor elégedett lennék.Azt is 100Ft-os etanolból. :-)
Kurvajó volt ma pörgetni a gépet. 50 körül jobb volt benzinnel, de 70 körül megindul.
Valószínűleg nagy fordulaton megnő a sűrítés, jobb az alkohol égése. Piszkosul pörög vele a gép.
naugye másnak is megy 90-et félgázon
a 105ös repülőbenzintől nem ment jobban a gépem. az etanol ezek szerint velejébe jobb égésű lehet,
Nagy szél volt ma :))
Szorul a spirál, meg van törve vagy csak kikopott.
Üdv mindenkinek! Ma délután megint bebolondult az MZ. Az általában maximálisan teljesített 110 helyett tök lazán felmászott (óra szerint) 135-ig... nem hittem a szememnek. sose csinált még ilyet. később újra próbáltam, a szokásos 110-115 volt a vége :D röhej. ez az egyik, a másik egy kérdés, hogy kb 30-tól 75-ig ugrál a km óra mutatója... egyre jobban, ahogy közeledik a 75-höz, utána beáll mint a cövek, szép egyenletesen halad tovább. Ez mitől lehet?
Tankoltam biopálinkát a motorba :-) 8 L benzin mellé 4,5 liter E85. 2 km-t mentem vele, és kicsit erőtlennek érzem az alacsony fordulaton a motort. Holnap mondok hosszabb távú tapasztalatot is.
E85 tapasztalatok:
50km 2 literrel: 4l/100km
Arol 2T 1:30 keverék.
125-ös henger, 120-as fűfúvóka, részterheléstű legdúsabb állásban levegőcsavar fél fordulara nyitva.
Félgázon 90km/h(hátszél?)
Ja látom nem olvastál vissza :)
Nemgond, csak nem sokkal előtted írtam hogy én MZ TS 150-el és injektoros F Astrával is használtam E85-öt.
Tapasztalatból mondom nem eszi meg, legalább is nem jobban mint a benzin.
Lehet hogy létezik olyan tömítés ami nem bírja, de olyat már nehéz beszerezni :)
Egyetlen probléma az etanollal, hogy más kompresszió, előgyújtás és karburátor beállítás kell hozzá hogy kihasználd teljesen. Ha meg átállítod akkor meg benzinnel nem megy és amíg nincs etanol minden kúton addig ez nem járható út.
Rá lehet tenni,korábban volt már egy kisETZm arra is feldobtuk, sajnos a gyárival elcsúszik kicsit, én meg "stuntolásra" építem.
Az Etanollal az a baj hogy megeszi a tömítéseket, szimeringeket. Etanol álló anyagból kellene csinálni tömítést, szimering nem tudom létezik-e.
ijesztgetik a jónépet, hogy nehogy leszokjon a benzinről :)
Amúgy szerintem nem érdemes használni, de ez már a ti bajotok :)
rá lehet tenni, de minek? amúgy nekem nincs.
szerintem nem lehet rá tenni...egyébként miért szeretnél ts kuplungot a tz-dre?
Sziasztok kedves fórumozók! Aki esetleg tud Hatvan illetve környékén olyan valakit,aki MZ szakszerű szerelését vállalná,kérem jelezzétek! Egy ETZ 150-es motorblokk szétbontásáról lenne szó. Köszi!
Szisztok!
Vadi új vagyok itt! Olvasgatom néhány napja az oldalt, gondoltam írok is!
Kezdésnek érdekelne is egy TS kuplung szerkezet kis ETZre. Ha esetleg tud valaki, kérem jelezze! E-mail kiflee83@gmail.com köszi
Énis most akarom ki probálni az E 85-öt! És Találtam is egy helyet itt Győrben! De azt mondják hogy autoba nem igen elönyös bele tenni nem tudom hogy mi igaz eböll de a motorban majd kiprobálom!
szevasztok...
most olvasom a holtankoljak.hu-n, hogy a borsodban is lehet végre E85-öt tankolni... eddig a Tesco-s kútra vártam, hátha elkezdi forgalmazni az etanolt, de ahogy a Shell átvette az összeset, reménytelen... mindegy is, szóval van etanol 215 HUF-ért...
azonnal kimotorozom a maradék vagy 6 liter benzinemet... :D és megpróbálkozok az etanolos üzemmel...
lenne néhány kérdésem a majdani teszteléshez...
-érdemes-e az alapjárati fúvókát is 30%-al nagyobbra cserélni?...
-az 1:50-es keverék használható-e?... nagyobb fogyasztás esetén ugyanazon keverékből több olaj jut a motorba, ha jól gondolom...
egyébként a Prista nagyon jó kis olaj... én az aranyflakonos részszintetikust vettem autósboltban 1200 HUF-ért... meg van itthon Sprint 2T is egy fél flakon, meg egy szinte hiánytalan Arol 2T is... egy keverés történt belőle... :D olaj van a kisérletezéshez, jövő héten meg be kellene szerezni az etanolt, meg a fúvókákat is...
Nekem szerencsém van, kb 1 km-re van a legközelebbi kút, ahol lehet E85-öt tankolni, 224,9 Ft/liter. A totalcar-on volt is egy cikk róla, mert teljesen automata, nincs kezelőszemélyzet.
A www.holtankoljak.hu -n már lehet E85 kutat is keresni.
Budapesten tudok vagy 2 kutat ahol van.
Bábolnán is van egy ilyen kút, ezen felül legközelebb Ausztriában lehet kapni szerintem.
Persze lehet hogy azóta máshol is van már.
na végre mentem egy karikát a simsonnal hát 125 hengerrel 16/48as áttétellel nagyon tép, és sajnos a vázból is tépi magát kifele...de nem baj már tudom mi a megoldás...szerintetek ha ezt az E85-öt tenném a simsonba az akkor sokat számítana...egyátalán hol lehet ezt kapni? rendes kúton?, mert akkor sztem itt várdába kizárt dolog hogy van...
Na de hol marad a felelősségvállalás a környezet védelméért? :-)
Fúvókavásárláskor láttam Pristát 980-ért, szintetikus Pristát 2400-ért. Favorit 750Ft. Jó az a gépbe a BeXarol mellett.
A főtengő, csapágyak bírják. Sok drága olaj többe kerül, mint hengert fúratni. :-D
Szerintem inkább a fúvókákkal, tűvel kell kísérletezni a benzinszintmódosítás helyett.
Kellene egy elzárószelep a porlasztó elé, mint a Lada szívatója.
Úgy állítod, hogy épp jó legyen.
Gyújtást nem állítottam. Valszeg kellene.
A 110-essel 50-60-nal haladva egy idő múlva elszegényedik, szívatót rárántva seggberug a gép, és pörög. Mivel a kipum nyitott, ez felkelti az emberek érdeklődését :-)
Ma ha lesz idő, megpróbálom berakni a 125-ös fúvókát. Az előző naggyal már fulladt a szívatóra, elméletileg annak már elégnek kellene lennie.
Éljen a kipufogóból áradó pálinkaszag! :-)
Kíváncsi leszek a fogyasztásra.
3liter benzin+ 1dl olaj 1000Ft.
4 liter E85+ 1,33dl olaj 933Ft.
Felesben keverve benzinnel picit gyengébb volt, de maradt a normál fogyasztása. Majd meglátjuk.
A lánckereket is lecseréltem 14-esre.
125-ös fúvókával, a 150-es hengerrel és 14-es lánckerékkel a gép fékezhetetlen vadállat lenne benzinüzemben. Akkor a blokktartókat kellene szerelni+ primer láncot. :-)
Injektoros Opel Astra F-be is tettem.
Először csak felesbe.
Rángatott, de ha egyszer megindult akkor ment rendesen és a végsebességre itt is rátett, pontosabban könyebben elérte a 150-et mint benzinnel.
Kipróbáltam tiszta E85-el is, akkor még kezelhetettlenebb volt kis fordulaton.
Az injektor utána megy az optimális keveréknek a lambda szonda adatai alapján de ehez kell 2 másodperc minden gázadásnál. Gondolom ilyen nagy eltérésnél nem akarja elhinni hogy ilyen sok üzemanyag kell :)
Szóval városba átállítás nélkül használhatattlanul vacakul ment. Autópályán viszont megtáltosodott tőle.
Igaz a fogyasztása is jelentősen megnövekedett.
Kiszámoltam, és csak 1%-al olcsóbb mintha benzinnel mennék, szóval nekem nem éri meg ilyet tankolni.
:))) most hogy mondod :)
De azért ennek is szép a színe :)
Te nem favorit olajat nyertél?
Ilyet: http://www.gunk.hu/ketutemu-olajok/favorit.html
Vagy az ugyanez?
A link lemaradt
Katt
Vagy:
http://www.pristaoil-hu.com/market.php
Én sem tudom hol lehet kapni, még nem láttam kúton vagy boltban.
A legutóbbi szoci túrán nyertem 1literrel.
Szép színe van :) de még nem bontottam ki mert van 3 bontott flakon olajam.
Én használtam egy darabig Prista full szintetikus olajat.Nagyon elégedett voltam vele és sajnálom hogy már nem lehet nálunk kapni.Nagyon könnyen elkeveredett a benzinben.Nem vettem észre semmi kormozódást,sőt ha jól tudom van benne valami tisztító adalék is.
Szivatónak alul van hatása és túl durva az állítása, de nem lehetetlen az alapjáratot beállítani vele.
Magasabb terhelésen nem volt gondom a paraméterekkel, szóval a fúvóka az jó volt.
Az úszószintet ha növeled, annak is inkább kis terhelésen van hatása, ezért gondoltam ezen változtatni.
Ugye az úszószinttel azt állítod be, hogy milyen vákumnál veszi fel a benzint. Ezt le kell vonni az áramlásból adódó vákumból (ami arányos a gáz áramlással) és ez a nyomáskülönbség valamint a fúvóka mérete határozza meg a benzin mennyiségét amit beszív a motor. Namost kis terhelésen a kis vákumból kevés szintkülönbség is befolyásol, de nagy vákumnál nem sokat befolyásol a kicsi szintkülönbség.
Remélem érthető :)
Lényeg hogy egyértelműen más karburátor karakterisztika kell az etanolhoz, ezt pedig lehet a tű módosításával, az úszószinttel, és a különböző fúvókák variálásával befolyásolni. Mindegyik más képpen befolyásol, ezért kellő türelemmel ki lehetne alakítani a szükséges karakterisztikát.
Amúgy gyújtást állítottad?
Szóval akkor ásványi olajjal nincs probléma.
Ki kéne próbálni a Prista és a Mol Sprint olajakat is...az Arol 2T-t nem szeretem :))
Majd az ETZ-vel kipróbálom, nem árt neki egy kis tuning, főleg ha jobban pörög tőle :)
Ma vettem 100,125,135 fúvókákat.
125-ös ETZ-nek 125-ös fúvókával mennie kéne rendesen E85-tel.
Hiába teszel be nagy főfúvókát, kis gázállásnál a tű és az alapjárati jobban számít. Nekem a tű a legszegényebben, alapjáratim 35-ös, nem csoda, ha alul gyenge. De ez a 125-ös henger még a kipufogószűkítővel is csak 3500 körül kezd el húzni.Brbrbrbrtííííííííííííííííííín...
Úszószitet gyárira kell állítani fúvókamérettel kell játszani.
anno becopattam magam az úszószintállítással.Levettem alacsonyra, fúvóka 120-as volt. Legyorsultam a környékbeli kis MZ-ket de 70-80-nál rángatott. A hiba oka a kis úszószint kevés benzin volt. 120-as fúvókával gyorsan kiszívta a karbi ülepítőpoharából, és nem győzött elég gyorsan utánafolyni a tankból.
Lehet, hogy nem kéne gecizni. Gyári fúvóka, és E(%-nél fixen rákötni a szívatót, 70-es helyett 35-45-55-60 fúvókával. Télen pedig benzinnel járni, vagy benzin-E85 feles keverékkel.
Arol 2T. 2 literes átlátszó üdítősflakonba töltök 0,66dl olajat(1 és 1/3 felespohár), majd rá az E85, és jól össze kell rázni. Utána nem válik szét. Kicsit sűrűbbre keverem, ha esetleg kicsapódik, akkor se legyen olajban szegény.
és ugye ez 150-re fúrt 125-ös TS
Én fészintetikus olajjal mentem.
Kicsit nehezebben keveredik mint a benzinben, de mivel az E85 15%- benzin ezért illik neki nem kicsapódni.
Egy kevés méz szerű csapadék kivált a vízzsákban, ezért érdemes lenne más olajjal is próbálkozni, hátha valamelyiknek nem csapja ki az adalékát.
Én 135-ös fúvókát használtam és kevés volt még mindig neki az anyag, kis terhelésen. Végsebesség viszont növekedett. Valószínüleg egy kis úszószint növelés is ráfért volna, de nem foglalkoztam vele, mert csak 1 tanknyit használtam.
E85-höz milyen olajat teszel? Mi is akartunk ilyennel játszani, de megakadtunk az olajnál, mert E85-ben a sima olaj kicsapódik.
Tegnap próbálgattam a gépet E85-tel.125-ös henger. 110-es fúvóka, 35 alapjárati, levegő 1,5 fordulat.
Elgyengül. Szívatóra ugrik.
Alapjáratit betekertem, most fél fordulat 1,5 helyett. Tettem bele nagyobb fúvókát (120-130?) de rángatott. Visszattetem a 110-est, azzal is. A benzincsap szűrőjét kellett megtisztítani. Ma megpróbálok 120-125-130 fúvókákat szerezni. annál nagyobbat nem teszek, akkor lezabálja a fejem. :-)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|