:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ja igen ént többször csináltattam bovdeneket ilyen cégeknél. A kezdeti hosszúsági pontatlanságok kijavítása után (amit ingyen megcsináltak) nagyon jó minőségű bovdenjeik voltak...igaz akkoriban még lehetett kapni a boltban is használható bovdent.
Amit vettem fékbovdent és 20km alatt el is szakadt az is négyszög kereszt metszetü...és a másik 2 is amit vettem 300forintért az is négyszöges.
Aztán mi jót tesz a bovdennek ha teflon cső van benne. Egyrészt javítja a merevséget a lötyögés csökkentésével, de leginkább a finom elmozdulást segíti.
Végül a leg profibb cuccokon kívül van egy acél harisnya ami mereven összefogja az egészet.
Nekem a bringán olyan van aminél még a sodort huzalt is megköszörülték hogy sima legyen a felülete és ez is vékonyan valami súrlódás csökkentővel van bevonva. Nagyon durva a fékem. Jobb mint haver márkás tárcsaféke, pedig csak jobbfajta két tengelyes patkófék.
Szerintem komolyabb autós vagy teherautó boltokban lehet kapni bovden alkatrészeket méterre. Ha nem is ilyen spéci, de a kisiparinál csak jobbat tudnánk összerakni azzal hogy az adott helyre elférő maximális vastagságot használnánk. Ugyanis amit most kaptam a fékhez 30%-al vékonyabb az előző kisipari bovdennél. Ez ugye ilyen vékony valaminél nem feltűnő, de az már feltűnő hogy a bovdenház áthúzta magát a huzalnak szánt lyukon!!!
Vagyis a mostani az nem elszakadt csak simán trágya.
A legjobb, amit eddig próbáltam (használtam), az négyszögletes keresztmetszetű huzalból tekert külső, az nem rövidült terhelésre.Azt is észrevettem régebben, hogy ha a huzal nem pontosan olyan átmérő, ami passzol a külsőbe (vékonyabb), akkor is sok "üresjárat" van a konkrét húzás előtt.
Van néhány "mindenbowdentgyártunkjavítunk" cég, főleg pestiek, talán be kéne nézni hozzájuk, valahonnan ők is veszik az alapanyagokat.Ha kínai cuccok, akkor meg kell nagyon nézni...
üdv.: R
Nekem a jawán egy kuolung bowden volt a csúcs. Vagy ötstör kellett utánna állítani egyetlen nap alatt. És persze nem a bowdwn csúszot a rögzítésnél. Bizoby byomódott össze vidáman a külsőrész. Volt belső szálam is, szintén jawán, de a féknél, ami hosszában rugózott.Nem tudom, hogy sodorták.
Tényleg megéri tisztességes bowdent házilag csinálni, ha sikerül jó alapanyagot szerezni. Csak ahhoz nem árt még egy kis tudás, meg folyasztószer a forrasztáshoz. Ha valaki préselt véget lát, azt jobb ha messze elkerüli. Szerintem.
Sajnos igen, nekem is a bowden rontja a fék hatékonyságát leginkább.
Nincs más hátra gyártani kell rendes alapanyagból magunknak.
Bringához kaptam nagyon spéci bovden alkatrészeket. Olyan mintha hidraulikus fék lenne a bringán, na ilyet kellene szerezni motorhoz illő méretekben...igaz a bringához való is elég drága, de nincs vele annyi gond mint az olcsó bowdenekkel, tehát összességében még olcsóbb is lehet.
Másik meg a bovden. Jobban mondva a szar után gyártott bovden, amit, ha meghúzol láthatóan rövidül a külső háza. (Mert lazán van tekerve.)
Na az bármilyen jó féket nyúlóssá varázsol! :-D
Sziasztok!
Eladó egy Etz 125 Érsekcsanádon. És Etz 251-et keresek szép gyári állapotban.
Évjárat: 1987
Műszaki érvényessége:2011. 07. 07.
Az ára: 100.000 HUF dobozzal 115.000
Képet tudok küldeni.
Elérhetőségek:
Tel.: 06-20/520-2038
E-mail.: gulyesz@freemail.hu vagy a fórum.
Tamás
az eredmény sok szopás árán sem ugyanaz:)
sajnos mire rendesen bekopik egy új betét(csiszatolás-ide-oda), az sok ezer km is lehet.
az új betétek aluminum hordozója elég megbízhatatlan szerintem.. hallottam már olyat, hogy anyaghiba miatt eltört. a rajta lévő ferodo minősége is erősen megkérdőjelezhető. én ezért döntöttem az olcsó, és legjobb megoldás mellett. így lehet olyan dobféket csinálni, ami nem nyúlik mint a kocsonya, hanem határozottan, és adagolhatóan fog. miközben a fékkar érzete is határozott, nincs nyúlása.
sorszám: 37957 (115583)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-07-24 01:00:02)
Árpádnak van igaza és Waresz módszere is tetszik! Érthető, ha jó vastag a cucc, akkor a dob méreténél a fékkulcsul túlnyitva leesztergálod a dob méretére. És persze ha csak a felét viszi az eszterga, akkor még jobban túlnyitod, és még egy fogást adsz neki.
Beszereléskor meg értelemszerűen kb. úgy fog állni a fékkulcs mint az esztergán.Egyszerű az elv!
Ezért írtam tegnap, hogy mindegy milyen a módszer, a lényeg, hogy fékezéskor legyen olyan íve a pofáknak mint a dobnak.
Nekem nincs esztergám, meg a közelben normális céget sem ismerek, ezért én kézzel csiszolom. Nem olyan nagy dolog ám, hamar megvan!
Amúgy szerintem Kerinek is igaza van valahol, hogy nem ez a normális, hanem amit ő ír, de a 30 éve kopó dobbal, esetleg utángyártott fékpofákkal nem lehet csak úgy egyszerűen beszerelni, mert kis felület fog érintkezni. És a az már soha nem fog rendesen összekopni.
Szerintem is az lenne a normális, hogy megveszem az új fékpofát, beszerelem és minden ív olyan amilyen kell, de ez nem így van.
Ez akkor lenne igaz, ha a szabvány méretű lenne a dobod. De a dob is kopik.Nagyobb átmérőnél más szög alatt áll a fékpofa, amikor a dob falához simul. Ha más a szög, más a szükséges ferrodol különbsége a két végén a pofának.Vagyis be kell csiszolni mindenképpen a ferrodolt, és csak úgy lehet ezt megtenni, hogy a helyén van, máskülönben nem tudod belőnni a két végén mért vastagság arányát.
Te meg direkt nem érted meg amit írok?
Tök ugyan erről beszélek.
Egy új pofánál nem kell komplett újra formázni az egészet, mert gyárilag stimmel. Ha nem stimmel akkor meg esztergálni kell nem kézzel csiszolgatni.
Hogy esne egybe, amikor a pofa egyik végén lévő furat körül fordul el?!!! Akkor esnének egybe, ha fékezéskor a kulcs pont annyit nyitna, mint amennyi alul a távolság a két furat között. Vagyis ha fékezéskor a pofák két végét összekötő képzeletbeli egyenesek párhuzamossak.De ez csak egy adott ferrodol és dob átmérőnél következik be. Geometria. Rajzold le a dolgot, be fogod látni.Azt is látni fogod, hogy feküdhet fel mégis a pofa a dobra.
Meg ha már minden áron foltosra akarjuk csiszolni akkor sem rakom össze fékezgetéshez, hogy lássam hol tükrösödik, hanem ahogy Árpád mondta krétával nézem meg hol ér hozzá és a kivett kerékben kézzel forgatom meg a komplett mechanikát.
Amúgy meg tényleg ez a leg pontosabb módszer :)
Ha a kivett betéteket ott csiszolgatják ahol kopott olyan szép hullámos felület lesz hogy öröm nézni. Persze bekopik, de kézzel nem lehet ívelt síkot csiszolni.
Ha már korrigálom is ezzel a fékezgetős módszerrel akkor is a dob belsején húzom végig csiszoló papírral mert az megadja a felületet.
Már miért ne esne egybe, ne idegesítsetek már :) ha nem esik egybe akkor hogy a fenébe fekszik fel fékezés közben?
Értem a problémát.
Szerintem egyre gondolunk csak félreértjük egymást.
A betét felületének íve nem változik, csak a sugarának középpontja mozdul el fékezés közben.
A körkörösséggel tehát nincs baj, csak azzal ha a kör középpontja nem esik egybe a tengely által kijelölt középponttal.
Tehát ha sokat kell leszedni a felületből, akkor valóban el lehet rontani, ha nem ellenőrzöd az összerakott mechanikával.
DE amit én mondok az, hogy az ív eleve jó, csak hozzá kell igazítani a konkrét dobhoz, ez meg nem viszi el a középpontot, mivel a meglévő ív középpontja nem változik a felület vékony megcsiszolásától. Nekem ezért működik gyakorlatban, mert éppen hogy csak meghúzom a felületet annyira hogy az egész felület csiszolt legyen ezzel látom hogy garantáltan felfekszik és nem csak a két végén vagy a közepén.
Amúgy csiszolás nélkül ahogy van úgy is berakhatod (egy normális betétet) rövid idő alatt bekopik a megfelelő formára.
bocs 1 0- jav=7000
sorszám: 37948 (115533)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-07-24 01:00:02)
de akinek nincs 7000ft-ja meg benzinpénze az utazásra,az inkább megcsinálja házilagosan,végülis az eredmény ugyanaz,jól hangzik,bár én szartam rá nagy ívben,megállok simán a hátsóval is,a műszakin is átment,akkor meg minek szekáljam a féket.nem hayabusa ez hogy betonfék kell rá.A ferodolozás önmagába jó lenne de az alu is kopik még a gyári is,a tengelyeknél kicsit elkezd oldalirányba máazkálni és a fasza szabályozott dobunkat dobhatjuk a kukába.Normális helyen lehet kapni normális pofát,persze drágább mint a gyagyi,de működik mindenféle gépműhely nélkül is.Nem ellened irányul ez a kis szösszenetem,csak nem brom felfogni minek ez a felhajtás
ennyit szarakodni ezzel... az előbb írtam le. fel kell a gyári betéteket(ahol legalább az aluminium minősége garantált) legalább 5-6mm vastagra ferodoloztatni,(úgy hogy bele se férjen a dobba) aztán a dobot felszabályozni, és a féklapot esztergapadba fogva, enyhén nyitott fékkulcs állás mellett, gyakolatilag egy-egy db 1mm vastag acéllemezt kell tenni a fékkulcs és a pofák közé, majd leesztergálni a fékpofák felületét pont akkorára, mint amekkora a dob. a lemezeket kivéve máris belemegy a dobba a kész fék. elötte le kell a pofák felfutó éleit törni(legömbölyíteni a ferodol élét) így a bekopási idő kb 10km átlagos használat, és így garantált, hogy a pofák 100%-a fog. más ésszerű megoldás nincs. egy MZ esetében ez 7000ft a budatétényi "Friedrich Bt"-nél és kompletten elvállalják az egészet. akár komplett kerék esetén is.
Én ugy csinálom a féket,hogyösszerakom és nagyon picit nyomom a féket csak egy olyan 10-20 méteren,Majd szétszedem és megnézem hol ért hozzá majd ot megcsiszolom durvával.Majd összeszerelés megint enyhe fékezés egy pár méteren majd megint megnézés és ahol hozzáér ott csiszolás.párszor szét kell szedni és összerakni és jó lesz az.Az első féket igy csináltam a kis ts en és teljes felületen fog,de jó is.Igaz hogy ez időigényes munka de ha vki nem akar esztergályoshoz menni akkor maga is megtudja csinálni.
Mifelénk hasonlóan csináljuk. Csak kiakasztjuk ha egy mód van ráa rugókat. A fékpofát pedig krétázzuk, akkor jobban látszik, hol kell csiszolni Elvileg lehetne a csiszolóvásznat betenni a pofa és a dob közé, se elég nehéz úgy rendesen leszorítani.
De az tuti biztos, hogy egykulcsos féknél a fékpofa úgy néz ki, ahogy írtad.A fékpofa felületét képező körcikkhez tartozó középpont nem a kerék tengelyére esik, tehát valalóban nem lehet a pofát csak úgy kézzel odaszorítani a dobhoz. fel kell tenni a pofát a tengelyére.
Bocs, de azt hittem érted, csak poénkodsz! :-D
De akkor leírom komolyan.
A lényeg, hogy ugye egy simplex dobfékről beszélünk, vagyis a fékpofák egyik oldalát nyitja 2 felé a kulcs.
Ha a te módszereddel becsiszolod tök körkörösre a dobhoz a fékpofákat, akkor beszerelés és beállítás után elhagyják a körívet (Mivel az egyik felük fix, a másikat pedig szétnyitja a kulcs.) és csak a fékpofák első fele érintkezik a dobbal.
Ezért úgy célszerűbb csinálni, hogy fentről a normál méret fölül indulva, beszereled a helyére, tengelyt bele és kézzel ráhúzva a féket megforgatod. Kiveszed a dobból, megnézed a nyomokat a pofákon, megcsiszolod, beteszed. És így tovább, míg jó nem lesz.
Mikor kész vagy a teljesen összezárt pofáknak köze nem lesz a dob ívéhez, viszont beszerelve, ráfékezve majdnem az egész felület fogni fog.
Remélem érthetően írtam.
De végül is az, hogy miként csinálod az mindegy, a cél, hogy beszerelt állapotban ráfékezve legyen olyan ívük a pofáknak mint a dobnak.
Még mindíg eladó az ETZ 250-em!Akit érdekel,keressen!Az ára már csak 90e.huf!!Ha kell a GIVI túradoboz is hozzá,az plussz 20e.huf!
30/290-5617
Én hajlandó vagyok tanulni. :)
Te hogy csinálod?
Hát ez az érv szinte már fáj! :-D
Fúrjál rá lukat, ha bele akarsz látni! :-D
Sziasztok!
251-es ETZ-t keresek szép állapotban lehetőleg Baja és környékén!
Tel.:06-20/520-2038 (14:00h után mert kicsit zajos helyen melózok) vagy írjatok ide a fórumba vagy a gulyesz@freemail.hu e-mail címre.
Köszi, Tamás
Mindenkit szeretettel vár a Freedom motoclub újjászületési találkozóján amelyet a hétvégén tartunk meg Topolyán(Vajdaság) a félszigeten.
Én magam is szervezőként veszek részt benne mert ez olyan club ahol nem számít milyen motorod van, itt csak a motorozás a lényeg.
Ez mind szép de ha összerakom nem lehet belelátni a dob belsejébe :D
És hát gyakorlatban ez a megoldás mégiscsak jónak tűnik ;-)
Ez nem túl jó tanács, mivel a pofák egy oldala nyílik és úgy nyomódik neki a dobnak. Ezzel a módszerrel csak a végük fog érintkezni! Vagyis ha így csinálod szar lesz a fékhatás. Ezért a fékpofákat normálisan csak beszerelt állapotban lehet a dobhoz illeszteni.
hm..tényleg nem is rossz ötlet:D köszi szépen:D
Ennél bonyolultabb módszert nem is találhattál volna :)
Kiszedett kerék, pofa a kézben, beilleszted a dobba és látod ha nem stimmel. Ha nem hullámos a dob akkor 2 fékezés alatt bekopik a szürke betét, de ha szükséges illeszteni akkor csiszolópapír bele a dobba és azon meghúzod párszor a betétet és máris passzol.
Persze ha nagyon hullámos a dob azon csak a felszabályzás segít.
köszönöm szépen, most gondoltam bele hogy végülis a 250-be vettem előre új fékpofát anno a kisTS-hez meg kaptam hátra, tehát, most mindenhol új pofa lesz szerintem türelmesen bevasalom, úgy gondoltam hogy egy kör az utcába, aztán ahol el van színeződve, ott megsmirglizem, nem túl gyors, de jó lesz remélhetőleg...
kompletten 4 fékpofa ferodolozás, dobszabályzás, és a pofák beleillesztése a dobba 7000ft volt. és így nincs bekopási idő, és a fékhatás lenyűgöző.. azon kívűl, hogy erősebben kell húzni, nincs sokkal elmaradva a féktárcsától.
oh értem...köszönöm szépen mennyibe kerül egy fel ferodoloztatás?? mert ez a szürke ez bevált hátul a kisTS-be de ott a kerék se tökéletes....mosat arra gondoltam hogy ha már felújítom, és Miskolcra akarok vele járni (majd ha lesz jogsim) nagyából atombiztosra szeretném megcsinálni...ezért teszem bele a 250enből a 16os kerekeket is, így stabilabb lesz csak a nem tudom a 3.50es gumik mennyire fogják majd..mert most a pergőn az első gumit kerékkel együtt kicseréltük a kisTSére és 100felett nagyon szitál viszont a 16os kerekek már bizonyítottak 120nál is:).... és amúgy is a a 4 sebis ts-t, mindig is stabilabbnak érezttem, mint a perkót...mert hát remélem ha fel lesz újjítva rákerül a gokart karbi meg a Waresz féle rezót is megcsinálom sztem egy stabil 100as végének lenni kéne...de első a megbízhatóság természeteswen...
Igen ez is jó megoldás. A fékbetét felújítók is olyasmi anyaggal dolgoznak mint az a szürke betét és ebben az esetben még reszelned sem kell hogy bemenjen a helyére.
Van szürke, és van a piros/barna betét. A piros drágább, de pocsék a fékhatása a szürkéhez képest, de soha nem kopik el.
Valószínűleg azért mert az első kemény fékezésnél feltükrösödik.
A szürke gyorsan kopik, de annak akkor sem lesz baja ha megég.
Persze vannak hátrányai a szürkének, mint az hogy nedvesen (nem vizesen) brutálisan tapad az első 2 fékezésig.
Szóval szerintem jelen esetben a drágább nem jobb.
Pályára is a szürke vált be.
Ezek szerint szűk 250-es.
Ha triálgépet akar, jó az alul nagyobb nyomaték. :-)
Én nem fúrnám meg a helyében. Eladnám, elcserélném valami gyűjtővel, több 250-es henger is kijöhet belőle.
A 175 a kis motor felfúrva, vagy a nagy gyárilag kicsi hengerrel?
ferodoloztasd fel az eredetieket, és szabályoztasd fel a dobokat. majd ha ez kész van, akkor már csak bele kell esztergálni a betéteket a dobokba, enyhén nyitott fékkulcs állásnál. ha érdekel a dolog bővebben, akkor tudok segíteni
szerezz egy eredeti 250es hengert. más a vezérlési idő.. egészen más a csatornák formája.. a két henger között 7 mm átmérő különbség van. az rengeteg. az eredmény egy alul nyomatékos, de felül teljesen forgásképtelen gép lenne. tedd el azt a hengert, kincs számba megy manapság, még dugattyú nélkül is. kb 2-3ezer pénzért akadhat börzéken 250es henger.
hello lenne egy kérdésem dobfék betétet csak azt a szürkét lehet kapni?? mert én mintha láttam volna valahol drágábbat de az nem szürke volt....csak mert lehet van jobb minőségű is és akkor már a féken nem akarok spórolni...előre is köszi
üdv!ide is feldobom hátha...
Van egy pár Krauser oldaldobozom,eredetileg bmw de etz-n is volt már,ha valakit érdekelne,sajnos el kell adnom,ha lenne más megoldás nem tenném irányár 20000
képet kérésre privátba
309794913
Ja, a jawa nem japán. Nagyon nem.:)
Amúgy a jawa-kontra ETZ régi kérdés. Annyi biztos, egy pár kilométer után nem lehet dönteni, melyik is fekszik valakinek.Esetleg akkor, ha valaki eléggé ismeri a saját stílusát, igényét, és még a jawáról, mzről is korrekt tájékoztatást kap, mit és hogyan tudnak.Már leírtam, de ismétlem magam. A jawa türelmes, kényelmet szerető, turázgató, utazgató nem sportolgató embernek való.Olyan idősödő, megfárradt csontozatú, idegrendszerű embernek mint én.:D Ha sikerül végre levizsgáztatnom végre a jawát, kellemessen fogok rajta újra relaxálni, Megy majdnem magától, nem kell különössebben figyelni rá. Majdnem olyan mint a jó ló, vagy csacssi. Ha elalszik a bakon az ember, akkor is hazahuzza a kocsit.Az ETZ inkább olyan mint egy vadló. Ha rodeózni akarsz, kiválló. Csak fárasztó kissé
Gépészetileg a rémhírek szerint nincs nagy különbség. Mind a kettőt meg kell csinálni rendesen amikor megveszi az ember, utánna nem igen lehet gond. De ha van, körülbelül egyformán könnyű mind a kettőt szerelni. Nagy javításnál a jawa kicsit nagyobb kihívás.De bőven belül a kivitelezhetőség határain.Tehát az olajos a kezem, magam bütykölöm a mocim filingnek mind a kettő megfelel.Mint a többi szoci motor is. Bár azok általában drágábbak.
Mit gondoltok egy es175/2 es hengert fel lehetne fúrni 250re?AZ a gondom hogy nem nagyon találok dugót hozzá.
hangvételből itélve ez egy csíra kisköcsög,akinek valaki összerakta a simsonját,ment vele pár métert a kertbe,aztán felült egy 250es mert ő az ász!kiváncsi volnék mit gányolt azon gépen,nekem azért került annyiba a vasam,mert mindent megcsináltam saját magam örömére,a negyedét kellett volna valóságban ráköltenem.száz szónak is egy a vége,ha egy hulladékot vesz az ember számoljon a költséggel,egy roncsot is meglehet csinálni 30-40e ft-ból élvezhető,átlagos motornak,ez a madár meg köztudottan nem ért semmihez,csak a pofázáshoz de ahhoz nagyon.
elnézést a káromkodásért,nem tudtam semlegesen mérlegelni,de attól független ez a vélemény.
Ha Motoros Szépségverseny, akkor te voltál a harmadik legszebb motoros.
Ha motorszépségverseny, akkor az MZ. :-)
Hali.
az enyém is most lett felújítva, kivéve dugó, gyűrűk, heneger. Csapszege, tűgörgő, főtengely, csapágyak, szimeringek kilettek cserélve, fellettek újítva, és nekem is csörög a henegerem, de nem jövök rá mi adja ezt a hangot.
Amúgy egy 250es ETZ-ről van szó.
Annyit fűznék hozzá, a népítélethez, hogy egy türelemetlen, hozzá nem értő lúzer. És szerintem a Jawa Csehszlovák nem Japán és kb egykora születésű az MZ vel. Nekem ez a második ETZ-m, néztem 350es Jawa Twin Sportot is, de maradtam az MZ feelingnél. Semmivel nem helyetesíthető, egyszerűen az isten.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|