:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
már előtte is bekormolódik utána bírja egy ideig majd kiég.Ha megmérem a feszültségét azzal jutok előbbre?
Például attól.Kérdés, már a kiégés előtt is bekormosodik e. A vibráció is kinyírhatja az izzókat hátul, de akkor a kiégés pillanatában füstösödik be. Mérj feszültséget, akkor megtudod mi a helyzet. Ha csak a helyzetjelző ég ki állandóan, akkor kissebb az esély a tulfeszre. Ha tulfesz van akkor a refi is sűrűn ég ki és gyakran kell utántölteni az aksit.De mint mondtam, a legjobb, ha feszt mérsz.
szevasztok!
Mitől leht az hogy az ETZ hátsó helyzetjelzőjét állandóan kiégeti és be is kormozza belülről? Fesszabályzóval lehet valami?
Én pontossat is tudnék csinálni, csak vízóra jellegűt.:D Félcolos csőre valót, úgy hogy a folyadék min méter/sec sebességgel folyik. Ja, a vízóra is kissebb fogyasztásra van. :D
Komolyra fordítva a szót, akkora lapát kell, amin elfér a mágnes, akkora áramlás emellett, hogy a surlódás elenyésző léegyen.Nos, ez nem igen menne 1-2 liter/óra átfolyásnál.
Azt viszont nem is tudtam, hogy a trabin volt ilyesmi.Modern autóknál azt hiszem a nyomásból számolják ki.Talán szükítés a csőben és az ott kialakuló nyomást mérik. Viszont ilyen érzékeny nyomásmérőt sem tudok szerezni.
Kivételesen egyetértek veled. Áramlás mérőt még csak csak tudnék csinálni de kellő pontosságút nem.
A fogyasztás mérő berendezések általában injektorra épülnek ahol a komputer pontosan tudja a fogyasztást.
Pedig kb. 60km/ha az optimális egyenletes sebessége nem?
Valami beállítási probléma lehet ez.
Egyébként Jawa350-el volt úgy hogy 120-al mentem le Győrbe 4. fokozatban, de már a városban szétment a váltó és 3. fokozatig lehetett csak kapcsolni.
Visszafelé is 120-al mentem csak 3. fokozatban, és meglepetésemre 1 literrel kevesebbet fogyasztott.
Monjuk azt nem tudom, hogy 1,5/óra átfolyásnál(50-nél 3l/100km) pontosan mérne-e.
Módosítok. Szerezni kéne egy Trabi átfolyásmérőt, és a ledes kijelzését, és azt megmekkelni.
Gond csak a mérő résszel lenne. Nem semmi áramlás mérőt csinálni. Nagy kivitelben még istenes a dolog, de akkorában mint a benzincső?!!! Venni pedig nem lehet, ha lehetne mégis, akkor is horror áron.
Csinálni kéne egy ledes fogyasztásmérőt.
Menet közben egyből látszódna, hogy ha 70-nél 7 led világít, és 80-nál 9, akkor többet eszik. Ha 80-nál csak 7, vagy 6 led világít, akkor ott a jobb a fogyasztás.
Gyakorlatilag az átáramló üzemanyagmennyiséget kell osztani a sebességgel fejben, vagy elektronikával.
70-nél 5,26-ot, 80-nál 4,33-at evett a gép. Ezentúl fullgázon járok, hátha 3 alá megy. :-DDDDD
Találtam egy képet a motoromról, ami szombaton készült. Tanulságos dolog.:) Bemutatja, mennyire csal a fotó. A képen egy egész szép állapotú ETZ látszik.:) A valóságban rá fér egy festés... Is...
http://picasaweb.google.hu/piri65/2009080868Motoros68Lobogo#5367975338658069218
Megdumáljuk majd mailben. De hogy a nyilvánosságot is tájékoztassam, 10 ezernél biztosan kevesebb. Talán olyan 8000 körül Azért lehet viszonylag magas az órabér része, mert elég faramuci a jeladó rész kialakítása. Még végig kell gondolni, igazából mit és hogyan célszerű ebben az esetben csinálni.Utóbbi időkben párszor ráfáztam, hogy nem agyaltam végig rendesen a problémát, vagy nem szereztem be elég átgondoltan az alkatrészeket.De azért normális időn belül szóba jöhet a dolog.:)
Az nem vészes, az évi megszakítóadag sem olcsóbb! :-)
Sajnos én soha nem foglalkoztam gyújtáselektronikával, de el tudnám viselni, ha nem kellene folyton gyújtástállítani. Ha vállalsz ilyet, mennyi lenne anyaggal munkadíjjal együtt?
Ez az összes külön olajzású 2T-nél előfordulhat. Én mondjuk beépítenék egy szintjelzőt ami letiltja a gyújtást ha alacsony a szint.
Sziasztok.
Van eladó egy alighasznált rezonátoros kipufogóm ETZ-250 hez. Pár kilóméter van bent, nem sok. Én nem vagyok híve az ilyesminek, jobb a gyári szerintem és ezért szeretném eladni. Ha valakit érdekel dobjon egy mailt. Veszprém megyében található a holmi, de postai utánvéttel elküldöm akárhová.
(Bocsi hogy ezzel offolok)
Engem is érdekel a gázos 2T, de ha véletlen kifogy az olaj, vagy valami miatt nem jut a motorba... reccs.
nem nem is szidom csak félreértetted,az a baj hogy itt nem hallani a hangsúlyt.Az elektronmos fesszab nem hülyeség majd te is beismered.Én sem akartam elismerni aztán mégis.Nekem egyszer elment a töltésem rmértem 5volt volt a duda sem szólalt már meg.Erre a fesszab szabályzó érintkezőjét elkezdtem erősebben fesziteni,igy valahogy sikerült 6-7 volt közé tornászni a töltést.Pár nap után mondom megnézem mi lehet.A fesszab érintkezője beégett,kerestem jó érintkezőket és összeraktam megint jó volt.Pár nap után megint szétszedtem ellenőrizni és akkor vettem észre hogy a dinamónál az előtét ellenállás egyik vége ki van szakadva a csavarozható végből.Na akkor megcsináltam az ellenállást.Ekkor viszont vissza kellett engednem a fesszab rugójából.De normális fesszab érintkezőim már nem voltak csak beégettek ,más fesszabon is.Na akkor megreszeltem egy enyhén beégettet majd 200as csiszolópapirral megcsiszoltam majd felpoliroztam tükörig ,egy kicsi karc sem volt benne,jó is volt 3-4 ezer km ig,majd kezdett beégni ujra.Aztám megint csináltam magamnak jó érintkezőt és igy mentem akkoriban mindig 2-3-4 ezer km eket,ilyen felujitott érintkezőkel.Aztán kaptam egy olcsó ajánlatot elektromos fesszabra és meg is vettem azóta is fent van.
Lemaradt egy nulla ha jól látom. 4000-5000. Mármint az anyagár.
Anyagáron olyan 4000-500 lehet kompletten mostanság. Valóban nem sokkal mássabb mint 3 MZ. Csak a hallok tápja egy és nem 3. :) De azért szerencsésebb egy hármast csinálni, mint három egyest.:D Azaz egy lapra kell a három gyújtást tenni. Három kis fet, három végfet, 9 ellenállás. Plussz a hallok tápja mondjuk egy stabkockával két kerámoa és egy elektrolit kondival. A gyújtás lapon a három hall. Sorkapocs a vezetékezéshez. Vezetékek. Más azt hiszem nem kell.
Szerinted mennyiből jönne ki egy Barkas elektronikus gyújtás? Ugye gyújtáselosztó az nincs, így gyakorlatilag 3 MZ, csak a jeladók felfogatása más. Még a rezgés sem kisebb... :-)
No, kialakult az új ETZ gyújtás. Egyenlőre fejben.:)
Csinálok új lapot a jeladóhoz, két hallost.Azért kell kettő, mert előgyújtásvezérlős elektronikát ütök össze holnap, mert ma zsibbadt vagyok. Az elektronika vég fet nélkül egy kb gyufásdoboznyi dobozban foglalmajd helyet a trafó környékén. A végfet hűtőbordástul a trafóra szerelve.Nem tanulok a saját káromból, ez se lesz köntve semmivel, a lábakat fogom tőben hajlítani, és bepancsolom pillanatragasztóval. Persze az alkatrészeket továbbra is leragasztom. Nincs tömítő pasztám, pár napig nem is tudok venni, így marad a régi módszer javított változata..
Majd el felejtettem. Tegnap nem írtam, miért nem tettem be a tartalék elektronikát, amikor az mindig van nálam. Tegnap nem volt. Reggel kivettem a hátimotyómból egy feleslegesnek ítélt gumipókot, annak a kampója vitte magával a tartalék elektronikát is. Nem vettem észre adolgot, mert egy csomó összegubancolt vezetéket is kihúzott, azokat is feleslegesnek könyveltem el a zászló kíséréshez. Meg egy picir el is voltam varázsolva, Annyi balszerencse ért tegnap, hogy erről el is felejtettem beszámolni.
SMD-t használok.
Van nagy teljesítményűben is. Még a hűtése is jobb mert rá kell forrasztani a rézre.
Jut eszembe: Rendszeresen nem kapok pici feszszab IC-t. Ezért volt ebben a cuccban is a megszokott kocka. Ebben az esetben bármit csinálhatok a hűtőfelületével, mert csak a hallnak ad tápot. Pár miliwatt.Csináhatnám zenerrel is, mint a 6 voltosoknál, de nem szeretem annyira. Bár most lehet hogy változik az izlésem.:)
Azt senki sem.De melegszik valamennyire az összes alktrész is. Főleg az ellenállások watt értékét lehet alábecsülni ha kinyomja az ember pasztával, vagy műgyantázik.
Gondolom, azért a mostani lábtörésben a vibráción kívül benne volt egy rendes anyaghiba is.Mindenre nem lehet felkészülni, de azért törekedni kell a tökéletességre.Ebből is tanultam. Így nézve megérte a dolog. A motor végül is hazaért, nem késtem el sehonnan, az az 1-2 óra pedig elviselhető ár a fejlődésért.:D
Hűtő felületet nem szoktam kinyomni.
Fesz stab ic-nek tört el a lába. Le volt hajtva, sőt oda volt csavarozva a nyákhoz.Tehát nem teljesen elég, ha rövid lábakat használ az ember, illetve a nagyobb cuccok lábait meg is erősíti.Én is rugalmas kitöltés híve vagyok, mert a műgyanta ha mégis mezmodul, és meg is szokott mozdulni, akkor rövid időn belül elnyírja a dolgokat. A rugalmas persze nem sokat tart, de nem is ez a szerepe, hanem az, hogy csökkentse az alkatrészek rezgését. Jelenleg amit ajánlgatni szoktam sőt a legutóbbi időkben használok is, az a rövid láb, leragasztott alkatrész, tömítőpaszta.Csak az ETZben egy prototipus volt beépítve, Tavaly még nem pasztáztam a dolgokat. Sőt még idén tavasszal sem. Aztán jött pár reklamáció, így az utolsó pár darab már ki volt nyomva. Jut eszembe: Nagyon jól kell méretezni a cuccot, ha kinyomja az ember, mert így nem tud rendesen hülni.
Áramkörökben minden alkatrészt rögzíteni kell valahogy, különben a vibráció miatt letörik a lába.
Leg egyszerűbb ha teljesen rá nyomja az ember a NYÁK lapra pl. a kondikat, ellenállásokat. Az már elég. De tranzisztornál vagy le kell csavarozni, vagy nekem a meleg ragasztó vált be legjobban.
Sziloplaszt túl rugalmas. A LED-es lámpámban már 3 rendszámtábla világító LED letört pedig körbe volt nyomva. Persze még így is bőven erősebb fénye van a maradék 3 LED-nek mint az eredeti izzónak.
Ha állítva rakja be akkor nem jön ki belőle a gáz elég gyorsan.
Nem eresztett ha erre gondolsz. Az adagoló pedig gyári volt.
Alapból elégetve pedig nem büdös a PB gáz...de legalább is a 2T olaj szaga elnyomta :)
Megmérted a fogyasztást? :-)
Szerintem is vibráció lehetett a ludas. Abban is egyet értünk, hogy rugalmas anyaggal kell kinyomni ezek után at elektronikát.Plusszban el kell onnan helyezni. Úgy látszik, igazam volt, amikor azt mondtam, nem szerencsés a generátorra szerelni az elektrónikát.Mondtam, aztán valamiért a sajátomban mégis odatettem.
Ez a feneség a járműelektrónikában. Rázkódik, beázik, koszolódik, Amikor azt hiszi már az ember, hogy mindenre felkészült, jön a fizika, és lealázza... :(
Viszont tényleg szép látvány volt a 70 nagyobbacska történelmi zászlós motor, utánnuk a 30-40 saját zászlós kisérő motor. A Hősök terétől Kismarosig (onnan tudtunk most bemenni). Olyan 30-35 el gurultuk végig a kb 50 kilométeres távot. A településeken kiözönlöttek az emberek a házak, a boltok elé, integettek, éljeneztek.Régen nem szerettek ennyien.:) Jó érzés volt.
Az átvizsgálással teljesen igazad van, időnként ezt meg kell csinálni, ha az ember tisztán akar látni.Persze, így is akadhatnak dolgok, amelyek váratlanul mégis megtörténnek, ez is benne van a pakliban.Azt, hogy eltörött egy alkatrész lába, nem nagyon értem, ha nem nehéz darab, meg a lába sem hosszú, akkor csak valami vibrációk támadhatták meg.Nem tudom, lehet-e ez ellen harcolni úgy, hogy a kész, működő lapon a lábakat, vagy magát az elemet "megtámasztom" (rugalmasan), pl. valami sziloplaszt-szerű anyaggal?
Ja, szerintem nem politika, hanem inkább történelem, amit tanítanak az iskolában, ezzel nincs gond.Ha már 64, akkor én is képviselve voltam elvileg, lévén, hogy Bács-Bodrog megyei születésű vagyok.A barátom meg Torontálból származik, szoktam ugratni, hogy "ögyé könyeret möggye..."
üdv.: R
Reméljük, hogy nem esik ki.
Örülök, hogy a problémák ellenére sem adtad fel, é teljesítetted az utat.
Én még egy picit... Nem igazán politika. Levittünk a Magyarszigetre 70 zászlót(64 vármegye zászlajait nagyrészt) motorral. Plussz a zászlótlan kísérő motorosok. Voltunk vagy száz motoral.De inkább többen.
Hogy ez hogy jön erre a fórumra? AzETZ-be szorult még valami jóérzés, gond nélkül elvitt. Viszont amikor ithonról indultam egy órát kelett rugdosnom, mert szar az aksi, lemerült két hét alatt. Haza felé behozott a Népstadionig, aztán elkezdett szétesni. Először a gyári ETZ gyújtás mechanika Utánna eltört egy alkatrész lába az elektronikában, pedig rövid volt, nem is tartott súlyt. Amikor ezt is megoldottam, ne tudjátok meg hogyan, a dekli visza rakásakor oda csíptem egy kábelt. Majd 50 méter gurulás után elszált a hársó lámpám. Persze már sötét volt.De a zászlók kísérését pompásan végrehajtotta.:D
Több mint egy évig semmi baj. aztán ma minden elromlott, ami elromolhatott. És olyan is, ami nem.Azt hiszem, itt az ideje egy alapos átvizsgálásnak.
Mielőtt kiesik például a hátsó kerék.
A PB-palack jó ötlet, de tudomásom szerint csak álló helyzetben szabad szállítani.
Nem volt büdös? Vagy gyári szett volt beépítve?
Az emberi rossz tulajdonságoknak semmi köze a politikához. Szerintem.
Srácok!
Nem kéne ebből a jó kis fórumból politikát csinálni!
méghogy vakond ....
SŰN SŰN SŰN !!!!!!!!!!
Külön olajozásúval csinálják, nem?
Egyik meglehetősen kreatív ismerősöm Wartburgot alakított át PB gázosra, olajbefecskendezővel.
Még az előző rendszerben járt vele amikor nem lehetett semmilyen gázzal járni, neki meg ott volt a csomagtartóban egy sima PB palack. A rendőrök még csak nem is gyanakodtak. Egyszer megkérdezték tőle hogy hova viszi a palackot, erre mondta hogy azzal megy a kocsi, rendőr röhögött rajta és elzavarta hogy na ne marháskodjon.
Mielőtt elkezdünk politizálni, szerintem itt zárjuk le a beszélgetésnek ezt a szálát.
A kémcsövet nem véletlenül találták ki. Pont az ilyen fajta összehasonlító megfigyeléseket lehet jól végezni vele, ráadásul minimális mennyiségekkel.
Nézem, hogy a Youtube-on sorozatban járatnak 2T motorokat hidrogénnel. Nesze neked kenés.
Furcsa hogy 2:1 arányban is fulladt.
Ha az MZ megy, a Robi is. Nagyobb főfuvi, állítani az alapjárati és részterhelési keverésen.
A Magyarok Nyilainak? :-)
Uzsorásrettegőelnyomottaknál érdeklődj, azoknak tuti van.
Tegnap megyek kerékpárral, és egy autóból repül a szemét az út közepére. Milyen ember dobhatta ki?
Hát, helyes volt a tippem.
Magyar terroristák? Drazsé becopott mert kiderült, hogy egy régi felvétel.
Hamis bizonyíték gyártása büntetendő, ennek ellenére most is a székében ül.
Magyarországon 2009-ben ezt is meg lehet tenni...
Remélem, hogy senki nem fog robbantgatni.
Kémcső? Átlátszó üdítősflakon.
Tiszta etanolban nem oldódik a 2T olaj, ezért, és a hidegindíthatóság miatt kell a 15% benzin a keverékbe.
Persze, hogy kivesézem. Ha már egyszer rászánom az időt és pént a leggazdaságosabb beállításra, más ne kínlódjon vele feleslegesen.
Jobban belegondolva nem is hülyeség a kapálógép teljesítményét vakond/órában megadni.:D
Opel Astrával próbáltam, tisztán E85-öt. Alig akart megindulni, de ha már ment akkor utána már jól húzott. Ezzel is többet fogyasztott. TS-el próbáltam, az ment vele rendesen, mert cseréltem fúvókát, de többet is fogyasztott.
Mondjuk én bináris gázkezelést alkalmazok. :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|