:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
A fő kérdés, 25-ös és 50-es hfej között mi a lényegi különbség?( 150-est nem láttam sose
76-os volt a trafóm, és még van egy rózsaszín gyertyám MZ-hez, és 4db Ladához. De ezeket nem tekerem be sehova... vagy majd ha berúgok nagyon. De nem a se..embe
Ne a védőfelszereléseken spórolj. Gondolj inkább bele, hogy ha olyan sisakban taknyolsz és odavered a fejed a földhöz akkor a szar sisak olyan mint ha nem is lenne, betörik a fejed, jó eséllyel még az is lehet, hogy "ottmaradsz".
Sisakot és egyéb védőfelszereléseket tudsz venni másikat, új fejet, karokat, lábakat, életet nem!
pedig most tudtam volna olcsón olyan 1000 forint körül sisakot..de így inkább elvetem az ötletet..köszi mindenkinek..
heló
a kuplung kinyomó rudat nézd meg jól,mert az szokott ilyet csinálni,megkopik a vége,ha van golyó is a rudak közt akkor a golyó is belenyomodik nagyon a rudba és nem emel ki a kuplung,ha ez a baj,vegyél uj pálcát.nézd meg,mérd le a hosszát és hasonlitsd össze valakiével vagy a boltban kaphatóval.
Srácok segítség kéne :) Feladtam a harcot egy sr51-el. A probléma azzal kezdődött, hogy a kuplung fokozatosan elkezdett felkeményedni, egyre nehezebb lett behúzni. mivel a bowdeneket folyton szaggatta, így hozzűm került após gépe. Elsőre arra gondoltam, hogy megkophattak a betétek, mert a tőcsavart állítottam és visszapuhult, és használható lett. Majd 2 hét mulva ismét ugyanaz a hiba, ismét bowden csere, de már a tőcsavaron nem tudtam állítani, mert kiesés szintjére kellett volna állítani, így vetettem bele új lamellákat. Betettem, de ez sem segített. Ha a tőcsavart betekerem akkor a kuplung karja a túloldalt iszonyatosan hátra áll. Irreális helyzetbe.
Ha van ötletetek, akkor kérlek írjátok meg.
Köszönettel creationmz! (Simson SR51)
Az ETZ-be nekem is a Brisk jött be a legjobban, de a jawában még az új isolatorok is vernek minden mást. Csak arra tudok gondolni, hogy az ETZ tulságosan rezeg, ezért nyírja ki az új isolatorokat, vagy az NGK-kat.De a legfontossabb, hogy eltalálja az ember a legmegfelelőbb hőértékű gyertyákat, valamint használható gyertya hézagot állítson be.
Isolátorban persze hogy nem. Csak az eredeti volt jó. SuperBrisk elég jól bevált és nem drága.
sorszám: 38858 (118042)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-11 22:23:04)
KIzárólag olyan sisakot hordhatsz motoron ami megfelel az ECE 022 szabványnak és ez fel van tüntetve benne.
Eredeti rohamsisakot nem...de lehet annak tűnő szabvány sisakot kapni szerintem.
Én a krómozott kínai bilire gondolni sem mertem, az annyira túl van a jóizlés határain szerintem.:) Amúgy tavaly lett bajusz akasztva egy zsaruval a Ce ellenére, mondván, hogy megfázik a motorostárs füle.:D
Mindegy, én nem rohamsisakozom. Eléggé feltünő az árpádsávos zászló hátul.:) Már attól vagy vidáman integetnek nekem, vagy megpróbálnak lenyomni miatta az útról. :D Minek ragozzam még a kérdést?!!:) Főleg ETZ-n. Még jó hogy nem ökörszarvas viking sisak, az lenne még szép egy 250es szoci motorra.:D
Azért most egy picit elgondolkoztam. Mi köze az MZ-hez annak, amit leírtam? Sürgős segítséget várok.:D
Az már régen volt!
Ma már átvettük az EU direktívát, hogy egységes legyen a piac. Azaz, ha van benne CE jel, akkor jó. Ha nincs, akkor nem. Mindegy, hogy milyen, meg mit takar.
A rohamsisakba biztos nincs CE. A krómozott rohamsisaknak kinéző műanyag kínai biliben, viszont van! Azzal a fején már törvénytisztelően hal meg az enyhén militarista motoros! :-)
szerintem nem offolás, hanem süvítés:D. a magyar sisak 50nél már úgy visít, meg lehet benne hülyülni.
helo
nemtudom hivatalosan egyáltalán elő van e irva h milyen sisak lehet,de itt a környéken én már láttam ilyensima fém sisakot ami csak a fülig ér és egy pici pereme van oldalra(2-3 cm) mint egy kalapnak és szépen le van fényezve metálkékre,jól is néz ki,és mondom használja néha a motoros az mz-jén.
Igen, az a pót. Brisk van(2db min. kell belőle) meg egy isolator, de most ez utóbbi krepált be. Két hónapja vettem. A gyertyákban sem bízhat az ember...
Nem lehet. Annyira nem, hogy elvileg a németeknél elfogadott rohamsisak kinézetű bujót sem lehet használni, mert a magyar szabvány előírja, hogy a bukónak a fület is védenie kell. Ettől még az egyesületem vagy fele ilyen rohamsisak kinézetű német bukót használ. Tavaly vettek egy csomót, ha jól emlékszem tízezernél olcsóbban. Teljesen eredeti rohamsisak kinézetű, csak a belseje és az anyagszerkezete más.Tehát ha neked vagy valamelyik barátodnak ilyen kell, a németeknél lehet kapni olcsón, és még be is lehet hozattatni.
Nekem természetessen nem kell.
helleo! tuti offolás de megkérdezném, hogy szerintetek motoron lehet-e roham sisakot hordani?
A BR-ből nekem úgy tűnik, mintha NGK gyertyát használnál. Nos, az nekem nem jött be szoci motoron.A legtöbb (vagy négy darab ) elektróda szakadással lehelte ki a lelkét. Nem tudom, miért.Talán az ETZ rázkodás. Talán....
Egy biztossabb vagyok, hogy trafó csere vált nálad aktuálissá.
sorszám: 38849 (118020)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-10 20:27:04)
köszönöm a kimerítő választ.
szép napot.
Dlaca
Szewasztok!
Azt kérdenzém hogy tudja valaki hol kapok 251 es ETZ re szögletes hátsó fehér lámpabúrát??? Internetes webáruház érdekelne, vagy ha Hajdu Bihar megyében tudtok boltot ahol kapni, az is jó!
Köszi
Szabbensz
ahol garanciát is ad valaki, ott általában 7-8ezer az összes kellékkel együt. én 1000ért vettem levágott vezetékekkel zsákbamacska gyujtóelektronikát, és 1500ért ugyanilyen kategóriájú jeladót, amibe kellett is hall ic-t cserélni, aztán még a többi csimbiért 500at fizettem...
szóval kell a csapágyazott forgórész, a jeladóegységgel együtt, kell egy M7 imbuszcsavar, amivel kiváltod a hatlapfejűt. kell egy kis "pöckös" lemez, ami a leszerelt megszakító alaplap helyére megy(ez fogja pozicióban tartani a jeladót), a jeladóból egy fekete kis kábelköteg jön ki, ennek a végén van egy csatlakozó test, amit a kondenzátor helyére kell felcsavarozni. ezen kívűl van az elektronika fekete doboz, amiből 3 vastagabb vezeték jön ki, és egy egészen vastag fekete köteg(ez el kell érjen a jeladóig) mindegyiknek a végén kell legyen sarú. és a legfontosabb!!!!!! egy legalább 3, de maximum 7-8 Kilo OHM belső ellenállású gyertyapipa. ez azért fontos, mert megszűri a nagyfeszültségű tüskéket, ami nagyon hamar kinyírná a jeladót.
kb ennyi.
a beállításához jól jön egy indikátoróra, más nem szükséges. ja, és a teljes megszakítós rendszert magadnál tarthatod egy kis zacskóba, tartaléknak, nem sok, szinte bárhol elfér a motoron. ha meghibásodik az elektronikus, akkor az onnan sehova sem megy, a megszakítóssal viszont az út szélén simán életképessé lehet tenni a motort. amúgy csak akkor szokott elromlani, ha túltölt a generátor(érdemes kicserélni a fesszabot wartburg-trabant generátor fesszabra, legjobb!), vagy ha rajta felejted a gyújtást álló motornál.. akkor kb 15 perc és leég a végtranzisztor.
azt hiszem minden lényegeset leírtam.
Szeretném lecserélni a megszakitós gyujtásom hall-osra.
Mit kell vennem hozzá az alaplap,forgórészen kivül?
Mi a reális ára?
Kösz Dlaca
hát igen a 150es ha gyári (olyannal mentem meg ha minden jól megy még fogok is:) ) az lazán elpöfög 4.be 1800as (kb 25-30 km/h)fordulaton is, és használható 4000 alatt bőven, 1esbe épp csak elindulni szoktam vele, már rakom is a 2-t így a fogyasztás városba is 3-3,5 között van igaz 22es karbival, de 150es csonkkal. na de majd ha a membrános karbi, felkerül rá az új főtengely csapágyakkal, meg az új dugóval...akkor majd meg csinálom az oldal sztendert rá :):):) (középről mint a katonai etz-n)
Gyertyát kicseréltem, mert nem indult rugásra és tolás(gurulás)ra sem, pedig szikra volt, bár gyengén, de szokott működni. Kicseréltem a vészgyertyámra, ami egy ostoba rendelés következtében br7-es, hosszabb, de új. Ezzel úgy zakatolt, mint mikor kifúj a hfejnél, és szakadozva, de hazaértem(kb 10 km)
A trafót nem igazán lehet kimérni. DE a jelenség leginkább trafó, vagy gyertya hibára utal. A tarfó nem annyira drága. Jobb ha veszel egyet, beteszed. Ha megszűnik a hiba akkor minden rendben. Ha nem, ráérsz gondolkodni, és lesz egy tartalék trafód, ami nem tragédia.A trafó cserénél figyelj oda, hogy nejogy fordítva kösd be, mert akkor megy egy drabig, aztán tönkremegy.
sorszám: 38842 (117995)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-10 18:22:11)
Megint szivózik velem a motorom, ma is produkált olyanokat, mintha kifogyna a lé, vagy kihagyna a gyújtás. A trafón kivül minden ki van cserélve, és minden a helyén van. Melegen csinálja. Ne felejtsük el, nekem a forgórészem üt, de még a szénkefék rugóútjaiba belefér az imbolygás.
Vagy addig úgy sem lehet mit mondani míg a trafót nem cserélem ki? Azt valami méréssel meg lehet vizsgálni, hogy jó e? Vagy bárhogy?
Waresznál az igazság, de te is jól érezted, csak rosszul értelmezted.
A 125-ös hivatalosan is 4000-től éled fel és 5600ig húz rendesen.
De ha felfúrod 150-re akkor a nyomaték görbe alsó felét emeli meg inkább, de alapvetően nem változik a jellegőrbe.
Leginkább indulásnál és 3000 alatti pöfögésnél érezni meg a +25ccm-et. Normál használati tartományban (4-6ezer között) alig érezni különbséget.
Gyári 150-essel nem mentem de nem lepne meg ha annak egyenletesebb lenne a nyomaték leadása.
pedig alul mindig is nyomaték szegényebbnek éreztem a 25öst a 4000 feletti nyomatékhoz viszonyítva, az én gyári 150es hengerem minden hol egy formán húz a 125ös mintha 4000-4500től jobban megindul a 150esnél nem tapasztaltam ilyet...de legalább ma is tanultam valamit..
Sziasztok !
Keresek MZ TS 250/1 -hez :
Hátsó sárvédőt,
Ülést, (ne legyen barkácsolva)
Kiss Péter 30/303-6109
Nekem 25-ös van, az előző tulaj 150es hengert tett rá, 25ös hfejjel. Kicseréltem a hajtó lánckereket 150esére, de rosszabb a menetdinamikája, a végsebességre lettem volna kiváncsi, de addig nem marad 4ben a "váltó" amíg kipörögné magát, 200-600 méterenként kilöki. Visszateszem a kissebb lánckereket.
pont hogy nem!
a 125ös hengert 150re fúrva(második túlméretnél már itt-ott átszakad a persely) kapunk egy pörögni nem hajlandó, de önmagához képest nagyon alacsony fordulaton is viszonylag erős motort. mindenképpen erősebb lesz, de annyit nem fog tudni mint egy 150es. ilyen van nekem is. a 150es henger vastagabb persellyel van, így azt tovább lehet fúrni, de nincs hozzá dugattyú. az erősebb is.
nem csak a köbcenti a lényeg, hanem azt sem szabad elfelejteni, hogy csak is gyári 150es hengerből lehet 170-est csinálni, mert más a leömlők/átömlők alakja, mérete, ezért is nyomatékosabbak a 150esek, egy 125ös hengerrel ugyanolyan teljesítmény/nyomaték karakterisztikát kapsz mint egy 125össel csak magasabb értékkel..alul ugyan úgy szar lesz...
sorszám: 38835 (117976)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-09 16:31:58)
Dugattyúja?... nem tudom, ha létezik ekkora túlméret, akkor van dugattyú, ha nincs, akkor egyedileg kell gyártatni.
De ez a 170ccm egy elvi maximum, amit még (tudtommal) a henger elbír, lehet hogy tévedek.
sorszám: 38834 (117975)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-09 16:31:58)
És annak( 170es) honnan van dugattyúja? Esetleg rövidebb hajtókar, vagy más kialakítású dugattyú?
Tudtommal nagyon erős jóindulattal 170ccm a felső határ, de akkor már nagyon vékony a hengerfal. Szerintem felesleges erőltetni. Max 150ccm-re értemes fúratni, az még ésszerű.
sorszám: 38832 (117972)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-08 22:35:36)
TS kis blokkból 200ccm körüli működő űrt lehet képezni? Érdemes?
Gyanítom nem sok tapasztalat van ezekről.
Szerintem mindegy, csak jó állapotu legyen, passzoljon az MZ-re és legyen hozzá alkatrész, mivel garantáltan sokat kell állítgatni meg fúvókázni mire jól működik MZn.
Szevasztok!
Ha 125-ös ETZ-re szeretnék valami komolyabb karburátort tenni akkor Mikunit ajánlotok vagy inkább Dellortót?
Előgyújtást állítottál?
Gyertya milyen? Az alacsony hőértékű gyertya is tud ilyet.
Az mzklubbon Baki Mátét keresd.
Tudom hogy nem MZ, de mégis közel áll hozzá. Szóval van nekem egy Schwalbe-m, turbóhűtéses blokkal. Az a probléma hogy magasabb fordulatnál, 3adikba 55 körül elkezd csörögni fokozatosan. Olyan mintha apró szegeket szórnának. Ez a fordulat növelésével növekszik és amikor ez a csörgés van akkor érezhetően fogja a motort. Így most 57nél van a vége:( Ezelőtt is volt ilyen probléma, de egy hajtókarcsere megoldotta. Utána 500km-ig tökéletes volt. 65-öt tudta szélcsendben egyenes úton. De elkezdődött újra. Először csak nagyonmagas fordulaton aztán meg szépen ment tovább egészen eddig. Mi lehet a gond? Olajnak Mol Sprint 2T-t használok. Egyszer leszedtem a hengerfejet megnéztem h nem a koksztól lehet e öngyulladás és emiatt, szóval megpucoltam, összeraktam és minden ugyan az.
Kipucoltam a csapot, már átmegy rajta a benyó, de ha összedugtam a karbival a köztük lévő felesleges-szűrőn nem jelentkezett anyag. Kiiktattam, már minden OK. Egy szűrő miatt cseréltem kondit, megszakítót, ha kapok csapot akkor azt is cseréltem volna, kipucoltam a tankot és a csapot, szétszedtem a karbit, kipucoltam azt is. Nna még jó hogy nem értek hozzá..
Felétek nincs ilyen "szoci" motoros bolt? Simson/MZ? Ott az ilyen tömítés alap felszereltség. Autós boltban sose fogsz kapni... :S ha nincs másik tömítés, akkor használd a régit... csak legyenek könnyen átjárhatóak a lyukak.
sorszám: 38824 (117950)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-07 19:56:01)
Ja jó vicces, úgy érzem magam mint aki nem dugta be a konnektorba a bármit és szerelőt hívott. Azt a gumit nem tudom preparálni, ma 4 autós boltban voltam, és nincs csap..
Helló!
Nekem 250-es etz-m van és csak az érdekelne, hogy pontosan hány bar nyomás kell hogy legyen a kerekekben, ami ideális. Én azt hallottam, hogy az elsőbe: 1,8 bar; a hátsóba: 2,1 bar.
én le reszeltem a sorjákat,meg azokat a pici darabokat amik ugy állnak h lehet h le fognak törni/esni azokat is lereszeltem a szoknya aljáról.Micsoda munkákat végeznek.
Hehe :) nafta nélkül nem sűrűn indul el, pucold ki a csapot és a szűrőjét, és ellenőrizd a csap alatti gumit is, ha nagyon deformálódott, akkor nem engedi át a benzint.
sorszám: 38820 (117929)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-06 22:03:43)
Az is új , kb fél órás, viszont a benzin sem jön . Kipucoltam a karbit, semmi, belekukkantottam és nincs benne lötty. A csapom is rossz, de mára befejeztem.
a megszakító érintkezőit takarítsd meg alaposan, az is lehet kontakthibás, ugyanazt produkálja, mint ha hibás lenne a kondi.
sorszám: 38818 (117926)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-06 19:08:14)
Kicseréltem a kondit, (de mint ahogyan ez szokott lenni nálam,) és ugyanazt produkálja, ha a szivatót rajtahagyom gáz nélkül bebrummog, gáz húzásra lebőg. Biztos trutyi mi?
az első teló belsejében van egy olyan gyűrű mint a motorba a dugattyún csak ez ha jólnéztem műanyagból van ha ilyen nincs a telóban akkor is nagyon rosszul viselkedik.
Nézzél képet szétszedett telóról van itt az oldalon cikk is róla
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|