:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
körülbelül mennyi az a drága?Nekem kb 20mm átmérőjü a tengely és ugy 1.5 cm-t kellene felrakni.
Acélfólia:Zsilett penge nem lehet jó?Hát most hogy mondod nem is tudom,lehet hogy a külső házba tennem kéne pengét körbe ha befér de legalább szerintem az alsó félkörbe meg ragasztót is.
Nálam nem jött be az anyag felhordás a főtengelyre, bár sokaknak jó lett. Egy biztos, drága. Én a perselyezésnek járnék utánna.
A csapágy betevésénél van még egy megoldás, ha eléggé köralakú a tágulás. Létezik minden szabvány méretű csapágyhoz tulméretes külső átmérőjű változat.Legalábbis SKF-ben.De beszéltem olyannal akinek lehelet vékony acél fóliából vágott csík is bevált.
Nekem a mocimhoz foncsor kellene, tartalék gyújtás trafóstul, jeladóstul. Ezek persze megvoltak, de most költöztem és eltüntek az alkatrészeim, de még a forrasztópákám is. Mivel összezördültem a felügyeleti vizsgahellyel, kihelyezett helyre kell vinnem. Ha még a féket is tutira meg akarom csinálni, akkor összesen 30 pénzembe fog fájni a dolog.
Tele a f... fülem a költözéssel. Ellopták egy csomó cuccom, ki kell fizetnem egy rakás pénzt a telefon, a net áthelyezéséért. (ez a kettő egy tizes.) Új kulcsok, a régi lakás lomtalanítása. Nem is sorolom. A moci vár egy picit.Az új lakás cserébe a kellemetlenségekért zajos, használhatatlanul kicsi. De legalább a rezsi is kicsi.
nálam az van hogy a főtengely is megkopott,elforog rajta a cspaágy belső gyürüjenagyon könnyen.És sztem kotyog már maga a csapágy is pedig olyan 10000km lehet benne,a csapágyfészekben is forogtt valamikor de az csapágyrögzitőt kapott,azzal a rögzitővel sok km-t megtudtam tenni gond nélkül.Most szerintem mivel már ugyvélem mindegy annak a főtengőnek,picike pontokkal megpontozom és megkenem csapágyrögzitővel és a cságyház a blokkban ujra meg lesz kenve rögzitővel,szerintem még igy jó lesz.Na ehhez kell a pénz,egy csapágyra meg a csapágyrögzitő loctitére.Ja meg lehet vennem kell egy csapágyat a hátsó lánckerekembe is mert olyan hang van mintha a patent mindig elérné a láncvédőmet belülről,a lánckerékbe használt csapágy volt jóideje,de ugynézki mostmár feladja. AZtán majd valamikor vennem kéne egy fordulatmérős blokkot ami jó és azt teszem a vázba és akkor minden jó lesz szerintem,még a fordulatot is látni fogom. :D sztem enyém kiforogja a 7000et simán 2-3 ba.Persze mostanában már nem a hiba miatt,mivel elmászik igy az előgyujtásom is.
A főtengelyre kérdeztem egy motorosboltban hogy nem csinálnak e felrakó hegesztést,aztmondják az nagyon drága,mondom jó akkor nem,konkrétan nem is kérdeztem mennyi az a nagyon drága.Még tanáromat meg kell kérdeznem ha meglátom,mert mostmár csak 2 szer megyek suliba még annyi van hátra a vizsgámból,mert ő nagy szaki hátha tud vmi felrakósdit.Talán pont ott csesztem ki a motorral mikor ugy tavasz környékén eszercsak nem akart menni,megszakitot cseréltem,megjavult a gép ment mint az állat,2 ben simán 64 et is.Van az a fordulatmérős program itt az oldalon majd kiszámitom vele ekkor mennyit is pörög meg 3ba 93 nál :)
Üdv a klubban.:( Én vizsgára gyűjtök, kihelyezett helyen, ott meg jóval drágább. Meg még pár apróság is kellene, így én is gyalogosként tengetem még egy darabig az életem.
A csapágyazás még a jobbik eset. Egyszer TS-n, többször jawánál tapasztaltam hogy a kotyogás a főtengely kopásából eredt. Akkor pedig jóval drágább a javítás.:( Remélem csak én vagyok ennyire peches, nálad tényleg a csapágy lesz a hunyó. Illetve jobban gyötörve a memóriám láttam már kiverődött csapágyfészket is. Annak a javítása érdekes probléma.
Most leállok a motorozással sajnos.
Tegnap megnéztem a főtengely mozgását,a megszakitó bütyköt megfogtam és kb 1-1.5 mm-t is mozog a bütyök vége amerre akarom,ennyire rossz a jobb oldali főtengely csapágyazásom.És ahogy mozgattam hallottam hogy hengerben is mozog a dugó,jó persze hogy mozog a mozgatástól de rendesen hallom.
És arra is gondoltam hogy a rossz csapágyazás miatt mondjuk a főtengely jobb oldala lejjeb kerül a balnál igy mondjuk a hajtókar sem áll derékszögben a főtengely hosszirányára,és lehet meg is kopik a hajtókarom most még ez miatt is,egyébként ezzel a kotyogással járok már 3-4 hete vagy töb,és tényleg mintha egy picit erősebb lett volna a hajtókar csörgés,szóval én most nem megyek amig nem lesz ugy 7-8 ezrem megjavitani a csapágyazást.
A csörgés nem jelent semmit.:) Lehet hogy nem kinyúlt a szem, hanem kikopott.:D
Amúgy eltörni eddig csak a párhuzamosság beállításánál sikerült ismerősöknek, ha jól emlékszem.
nekem van taiwani,nekem csörög.De remélem el nem törik mert én pörgetem rendesen:D
ja, az a TS-nél is bronzcsapágy a váltóban.
A 638-as Jawaban már tűgörgős.
Nekem is lötyög, amióta megvan, de nem érdekel, Majd ha zavar kicserélem a bronzperselyt :)
A hajtókar dolog igaznak tűnik. Bár a tajvaniak állítólag nem nyúlnak, inkább törnek mert túl ridegek. Én még nem használtam ilyent, de az ismerőseim erre panaszkodtak.
A jawánál a főtengelyt is megviselheti a magas fordulat. A 634 nél a csoport tengelyek valamelyikének egyik vége is siklocsapágyas ha jól emlékszem. Ami biztos, hogy egyik ismerősöm állandóan 5000rel járt a 634gyel és annak a a belseje is csörögni kezdett. De persze ez MZ topic.... Volt MZ-s ismerősöm is aki állandóan 5 és afölött járt, nem kezdett olyan hamar csörögni a motorja. Én se emiatt nem pörgetem, csak utálom a rázkódását. Én 4.5, 5 körül járok vele. Ott van elég ereje, viszonylag békés, és még tartalék is van így. Bár nekem egy egy 50el menő elektromos jószág is elég lenne, ha nem nyomnának le állandóan az útról. Nem sietek sose sehova.:) Leszámítva a megálásoknál a térdemet, nekem valami dögnehéz jószág lenne a legjobb.Nem kell hogy gyors legyen, ne is gyorsuljon jól, de ha egyszer elindult valamerre, ne térítse el semmi szél, bucka, kátyú az útjából.
Lehet hogy vas súlyokat heggesztek az ETZ-re.:D
Nem tudom pályán mennyit pörög mert nincs egy darab műszer sem a pályagépen :) de nem kímélem.
Most újíttattam fel Bambival 3 év használat után, de most sem csörgött hanem csökkent csak a teljesítmény. Utcán észre sem vennéd, csak kigyorsításkor mindig lemaradtam, akkor is ha előbb kezdtem a gyorsítást.
A magas fordulat egyébként a hajtókart rendezi el. Ha gyenge akkor megnyúlik a szem és nagyobb lesz a hézag, ezért csörög. DDR hajtókarnál ilyen gond nincs.
Az ipari csapágyak kényelmesen kibírják ez a fordulatot.
A berta dugó és gyűrűkkel sincs gond. Azok is bírják.
Tehát gépmunka minőségén, az összerakás minőségén, és a hajtókaron múlik hogy mennyire bírja a fordulatot a főtengely.
Ne kezdjétek már ezt.
A TS 6000-et pörög. Fölötte már nem szereti, de addig kényelmesen megy.
Mindezt berta dugóval és nem csörög.
Persze ha fehéren izzik a dugattyú teteje a túl kevés üzemanyagtól meg az 1/30-as keverék okozta kokszlerakódástól, akkor tényleg nem lehet csodálkozz hogy 5000felett szétesik, de ha rendesen be van állítva megkapja a megfelelő mennyiségű üzemanyagot, és olajat, akkor ezt azért tudja.
Félre ne érts. Elfogadom, hogy neked fontosabb, hogy keveset fogyasszon, és ezért a pörgősséget feláldoztad, de ez nem azt jelenti hogy a többi MZ, pl. az enyém, ne bírna pörögni.
Egyébként 6000-es fordulaton megy 90-et 15-ös lánckerékkel. Nekem 16-os lánckerekem van és 105km/h a vége GPS-el mérve sík, szélcsendes úton.
Megértelek, én is mindig el vagyok havazva.
Azért kíváncsi lennék egyszer, hogy ezekkel a méretekkel mit produkálnak.
Főtengely csapágyakat vehet olyanokat, amilyeneket akarsz. Szerintem az SKF csapágyak között vannak békebeli tipusok. Lehet hogy tovább élnének mint a teljes moci. Főjavításig biztos kihúzzák. A csapszeghez is lehet szerezni azt hiszem kiválló tűgörgőket. Maga a csapszeg fog elkopni.
A dugó a gyűrű nem drága. Annyira. De ha nem megfelelő minőségüek akkor be fog előbb utóbb állni a dugó.Vagy szedheted szét az egészet a törött gyűrű darabjait keresve.
Amúgy szerintem nem esnek szét olyan hamar az MZ-k 5000 felett, ha jól vamnnak összerakva.Talán a bronzperselyesek. A többiek nem szétesnek, csak letörik , lelazul róluk minden a rázkódástól. De a blokk tapasztalatom szerint bírni szokta.
A jawákat hiába alacsonyabb a fordulatuk, előbb szét lehet pörgetni.Szerintem.De gondolom Keri elárulja mennyire szokta széthajtani az MZ-ket a pályán.:)
Nem eszik olyan forrón a kását. Egyenlőre még vannak ennél fontosabb dolgaim az életben.
5000-es fordulat felett szerintem hamar széthullanak az MZ-k.
Épp most gondolkodtam rajta vezetés közben, hogy a jelenlegi árak mellett a főtengelycsapágyaknak, és a dugattyúcsapszeg csapágyának, és a hengernek kellene jó anyagból lennie. Előbbiek a blokkszétbontásos csere miatt(macera), a hengernek pedig az alaktartóság miatt. Dugó, gyűrű nem drága.
Egy rozsdamantes anyagot alig lehet fúrni, reszelni, a hengerpersely ahoz képest szivacs.
100-as még nagyobb is mint a gyári, 90 és 95-ösre emlékszem a TS könyvéből.
Inkább azt mond, hogy gyártottál e már súbertűt?
A méreteket a szakirodalomba beraktam.
http://szocimotoros.hu/download/mz_bvf_reszterhelestu.gif
najó induláskor meg piros lámpánál engedem leesni a fordulatot :)
De egy kis TS 4500 és 6000 között húz ha rendesen van beállítva.
Olyat csináltam egyszer, hogy akkus fúró tokmányát nekinyomtam a bringám elsőkerekének dörzshajtással. Nem ment gyorsan de azért poén volt.
Flexmotorra visszatérve, egy cikloid áttétellel lehetséges jó hatásfokkal 1/40-es áttételezés. Ha összekaparsz 200V-nyi akkut akkor azzal már direktbe meghajthatod a flexet, mivel nem kell neki váltóáram.
Ciklo hajtás:
http://www.youtube.com/watch?v=HJ6ISfsQB9c
Túl sokat. Már én is gondolkodtam ezen :D
Cirka 20000-et pörög a motor ami 1/3-os áttétellel van lassítva. (de lehet hogy ez a kisflexek adata)
Persze áttétellel meg lehet hajtani vele egy motort, de borzalmasan rossz a hatásfok, ha ekkora fordulatot lelassítasz kb. 500-as kerékfordulatra.
Ráadásul kommutátoros motor ami tovább rontja a hatásfokot, és a tartóságot.
Na igen erről nem is szólva hogy a flexek elég alacsony üzemórát bírnak ki, ha pedig olyat veszel ami bírja, az már drágább mint egy MZ-be való villanymotor, és még mindig pocsék az MZ hajtására.
Én most vettem 45ezer forintért egy 1000W-os minőségi szerszámgép motort (csak motort) ami már bírja a tartós munkát, de jármű hajtásra ez sem lenne éppen jó, mert 30ezret pörög. Le lehet csökkenteni a fordulatát elektronikával, de 10ezres fordulaton már nincs nyomatéka. Ha meg mégis, akkor leég.
100as főfuvi tű legalul, nincs nagyon kitekerve, talán másfél körül.
elpörög 5000ig simán csak akkort már be be csilingel de nem torpan meg ilyesmi.mentem vele 95-t is:D
Mekkora fűfuvi, és levegőcsavar kitekerés?
2000W-os flexek tárcsája/motorja mennyit pörög? Talán elbírna egy MZ-t.
Nehogy megsüsd a motort.
Jól elvetted tőle a naftát, ha 4500 fölé nem pörög. Én 5000 alá nem szoktam engedni :D
Most értem be Miskolcra, 3l fogyasztással, átlag 70el, ettől többet nem is nagyon szeretne menni, 4500 körül be be csörren már, és eltünt a 4000től való megindulás is, érezhetően keveset kap ott már, siber tű legalul van feljebb kéne tenni, de akkor többet enne biztos.
Meg így alul nyomatékosabbnak érezni, de szerintem ezt már csak azért érzem, mert fent sem erősebb.
Üdv!
251es etzhez keresek gyári, normál állapotú, komplett, jeladós, tirisztoros gyújtást!
Kíváncsi vagyok, hogy egy elektromos MZ-vel mekkora költség jönne ki 100km-re 50-60-as tempóban.
Hello!
Nagyon boldog voltam a mai nap folyamán, több ok miatt is, az egyik hogy volt egy kalandos motorozásunk a Nyírtéti mocis talin, a másik, hogy lesz melóm a jövő héten.
És most jön az ami igazán a topicba vág, a kisTS ma 2,8as fogyasztást produkált 50-60as tempón, meg volt benne felvonulás(tájtúra) is.
Holnap tesztelem, hogy mennyi benzinből visz fel miskolcra.
Hello!
A meghúzás előtti kirúgóztatást már próbáltam, sajnos nem segített! Ezt a fényes rész előre dolgot még megnézem holnap! Ja, és olyan helyzet, hogyha behúzott első fékkel nyomok a telón 3-5 cm-t, akkor egyszerűen ottragad, nem jön vissza, csak akkor, ha még jobban lenyomom, vagy ha kicsit visszahúzom!
Köszi az eddigi válaszokat!
Nagyon nem kell állítgatni a tengelyen semmit. Megfelel? sorrendben kell lehúzni a csavarokat, és középsztenderre állítva, akkor nem fog semmi feszülni.
Ha nincs elgörbülve a telószár, akkor nem kell figyelni az elfordulását, ha pedig el van görbülve ki kell cserélni.
helló,szerintem is elfordult a csúszószár.Talán annyi segitséged lehet,hogy középsztenderre teszed a motort,és ekkor az első teló jól kirugózik,és megnézed a csúszószárat ott ahol az alsó szárba belemegy,a gumiharang környékén látni jól,a gumiharangtól felfele ugy 5-10 cm en a csuszószár meg szokott fényesedni jól.Ennek a fényes résznek kell előre állnia lehetőleg pontosan mert igy volt ezelőtt is.Azért fényes mert ezt koptatja,fényesiti az alsó telószár és a gumiharang is.Mindkettő telón látható szerintem ez a rész,akkor ha jól ki van rugóztatva a motor,legalábbis nekem kis ts en látni a helyeket,amugy énnekem nem szorul akárhogy forgathatnám,de már csakazaért is ugy tettem mint eddig volt mikor egyszer kivettem a szárakat.
Ha a szárak jól állnak és még mindig szorul akkor az alsó szárat nézd meg nem forditottad e el,bár azt nemhiszem hogy eltévesztenéd.
Szia!
A bal oldali telószár be van hasítva és azon átmegy egy csavar ami a keréktengelyt szorítja. A szervízkönyv szerint mielőtt ezt meghúzod párszor ki-be kell rugóztatni a teleszkópot. Lehet, hogy ez miatt feszül.
Tamás
Lehet hogy máshogy áll a csúszócső a telószárban, ahhoz képest, mint amikor szétszetted. Ha a csúszócső görbe akkor elképzelhető, hogy csavarodik a sárvédő ha berugóztatod a telót és még szorulhat is. Nekem ez jutott eszembe így hirtelen. Előfordulhat az hogy amikor kivetted a telót nem jelölted össze a csúszócsövet és a szárat és pakolás közben elfordult? Többiek, szerintetek?
Üdv!
Lenne egy kérdésem ETZ 125 első futóművel kapcsolatban!
A lényeg az, hogy szét volt szedve a motor teljesen, az első telók is ki voltak szedve, de azokat nem szedtem szét! Amikor viszont visszaraktam a helyére, és mentem vele próbakört, az egész motor eleje csak pattogott az úton, a teló nem mozog semmit, csak ha fékezek! Olyan mintha szorulna, próbáltam állítani szét is, meg össze is egy kicsit a tengelyen, de nem lett jó!
Mi lehet ennek az oka, és hogy lehet jól beállítani?
Korábban is (kb. 4 éve) volt már szétszedve a moci, akkor a teló is, de akkor sem volt gond, meg akkor sem, amikor csak gumicsere miatt vettem ki az első kereket!
Az olajat még nem néztem, de úgy szedtem ki a motorból a telót, hogy semmi baja sem volt! Most ha álló helyzetben behúzott első fék mellett nyomogatom össze a telót, azt is látni, hogy szinte csvarodik a sárvédő!
Már nagyon idegesít, akinek van ötelete, javaslata, az kérem ne tartsa magában!
Köszi
Hali Nekem egy távirányítós autó van diesel, az 1,5ccm és 1,9 lovas, és 40ezret pörög, van benne izzító gyertya is meg minden, de abba is spéci üzemanyag való
nem sokat, már nem emlékszem de 10-20 órát megy talán? De nem gond. Még régen az orosz piacon vettem 500forintért.
Repülő modell motorom van kétütemű diesel.
A hengerfejben van egy dugattyú és állítható a kompresszió.
Úgy kell beállítani hogy megfelelő szögben keletkezzen az öngyulladás, de minden más szempontból tökéletes forgótárcsás 2T motor.
16ezret forog és 0,5ccm ami 0,8LE ha jól emlékszem :)
Igaz, hogy valami spéci üzemanyag kell hozzá.
Daaa Szergej szergejevics ;D
Hmm.
Kétütemű dízel?
Jó is az, lásd: M62. :D
Vagy dieselt kell csinálni, akkor a gyertya helyére berakható :D
Occsóbban kellene ezt megoldani. Kétgyertyás hengerfejeknél egyszerű. :-)
komoly :) kár hogy többe kerül mint azok a gépek amelyikre szánták.
Befecskendező MZ-hez:
http://www.myhero.com/go/hero.asp?hero=Envirofit_Tech_2005
The "EnviroKit” retrofit kit enables a cleaner, direct-injection alternative that can improve air quality by reducing hydrocarbon emissions by 90%, carbon monoxide emissions by 70%, and particulate emissions (smoke) by 80%.
Az igaz. A mennyiséggel lehet gond. Egy autóba több száz kiló akku szükséges. Sok autóba sokszor száz kiló. Bár még mindig jobb, mint a mostani kipufogógázok.
C3-as súbertű méreteket is sikerült levadásznom.
http://www.szocimotoros.hu/download/mz_bvf_reszterhelestu.gif
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|