:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Lehet hogy jobban járnék a bringával.
Arra nincs műbizonylat, belerakni egy ilyen 7kW-os mini motort, és kényelmesen mondhatom hogy ez csak 300W és azért van ilyen sok akku, mert messzire megyek :D
A járműkategóriák nincsenek kibontva ebben a kresz szövegben, de egyértelműen kiderül belőle hogy ez vonatkozik rám:
"Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó."
És akkor az L1e kategória meghatározása:
"L1e: max. 50 cm3 belsőégésű motorral, vagy max. 4 kW elektromos motorral szerelt kétkerekű motorkerékpár"
De úgy emlékszem hogy valahol a tömege is limitálva volt 350kg-ban régebben.
Szóval a jogszabályokkal tisztában vagyok, engem csak az érdekel, hogy ha villanymotort teszek a TS-be, az nyilvánvalóan megfelel az L1e kategóriának, DE nyilván műbizonylatom nincs róla. Viszont a kínai robogó esetén sem hiszem hogy lenne ilyen. Szóval ennek fényében a rendőr megbüntet vagy nem?
Nem akarok beleszólni, de elég egyértelműen írja, hogy KERÉKPÁR-ra vonatkozik a 300W, nem a segédmotoros kerékpárra... Keri meg segédmotort akar faragni belőle, nem biciklit :D
A vége felé keresd.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM&kif=k%F6zleked%E9s
Itt is van:
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
r/1. Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti.....
Szóval akár elektromos, akár benzines is lehet a segédmoci Csak 300W.....
Szóval rakhatsz bele akár három 250Ah-s akksit meg vmi bivaly önindítót is..-.:)) csak legyen jó meggyőzőkészséged, hogy az csak egy nyuggerbájk :D
Amikor utoljára böngésztem kedves Kreszünket, még megvolt határozva, hogy mekkora teljesítményú "Egyéb" motorrú meghajtásig kerékpár a bicikli, és mettől smkp !!!
Amit Lally mond hogy tipusbizonyítvány az megállja a helyét elméletben, de gyakorlatban egy kínai robinak sem tudsz típusbizonyítványt mutatni, meg az Aprilia RS50 is rendszám nélkül megy azt gyárilag tud van 100km/h-t, szóval annak még elvileg sem lehet típusbizonyítványa.
Ennyi erővel pedig a TS-em is használható robogóként ha a paraméterei beleférnek a törvényben előírt feltételeknek.
Engem az érdekelne, hogy a rendőr mit lép? Mert ha jól értem a gyakorlatban akármilyen mopeddel csak a szerencsén múlik mit csinál veled.
Végülis lehetne Simóba is rakni villanymotort, de túl kicsi nekem az a motor.
Az a kerékpár, amit jogsi meg minden nélkül vezethetsz.
Moped esetén kell jogsi rá, csak forgalmi és rendszám nincs. Az a lényeg hogy 350kgnál kevesebb (akku nélkül) és 45km/h nál nem gyorsabb, valamint a teljesítmény max 6LE.
Nem elég ha megnézik mekkora biztosíték van benne? :D
Amennyiben egy tipusbizonyítvánnyal(?) igazolod hogy nem több 300W-nál(?) a teljesítménye , akkor semmi akadálya :)
Szerintetek ha veszek egy TS-t, kibelezem és teszek bele egy villanymotort amivel megfelel a segédmotoros kategóriának, akkor azzal furikázhatok rendszám nélkül?
Simson persze jobb lenne, de az túl kicsi nekem.
http://www.alebproducts.com/proddetail.php?prod=brush008
Ezen viszont már érdemes lenne gondolkodni kis MZ viszonylatban.
Azt írja 8,5LE. Viszont nem értem hogy jött ki ez a 7kW-ból, miközben a motor 48V-os és 130A-es, ami csak 6,2kW.
Gyűlölöm az ilyen parasztvakító adatokat.
Miért nem írják rá hogy folyamatos áram/feszültség/fordulat/teljesítmény mennyi, és azt hogy rövid ideig mennyit bír.
Mindenesetre ha lenne pénzem vennék egy ilyet. Generátor helyére felrakni és amikor csutkát húzok rákapcsolja ezt is. Lenne egy kevés meglepetés amikor 5másodperc alatt érném el a 100-at egy oldtimer motorral :D
Meg lehet hogy én is meglepődnék, amikor szétszakadna a kuplung :D
Sziasztok
Keresnék jó állapotú kis ts kuplungagyat lamellák rugók nélkül.esetleg lánccal de az nem fontos.Dupla kell mivel etz re akarom felszerelni.Valamint etz órakonzol érdekelne.Cserébe van rengeteg etz ts mz alkatrészem.(blokk ,váz)
Erre az e-mail címre írjatok:gabi8305@citromail.hu
Villanymotor méretezéshez. Inkább én, mint a gumik 100km/h-nál. :-)
Azt értem hogy végigszámoltad a rendszerben lévő nyomatékokat, és fordulatszámokat, de hova akarsz kilyukadni ezzel?
Kis ETZ számolás:
P=7000W
Főtengely
6000/min
100/s
11,146Nm
Primer 2,06
2912,58/min
48,543/s
22,96Nm
Szekunder 3
(Hátsó keréken)
970,86/min
16,181/s
68,882Nm
100km/h sebességnél és 7000W-nál a hajtóerő 252N, ami 25,69kg-nak felel meg.
Ilyen kialakítás kellene az ETZmtre:
http://www.polizeioldtimer.de/oldtimerseiten/mz_250.htm
Persze sziréna és villogo nem kell. Legjobban a dobozok tetszenek hátul. Régi álmom hogy egyszemélyes üllést csináljak, a utas rész helyén egy lapos dobozzal. Etől a hátsó eddigi nagy doboz is fenn maradna rajta.Az úllés helyén lévő dobozba mennének a szerszámok, tartalék alkatrészek. A sajátkezűleg kifejlesztett pántokkal és csatokkal ellátott bővíthető csomagolási rendszert is alkalmazva tényleg felrakhatnám a motorra a fél lakást pillanatok alatt. Nem kellene állandóan veszélyeztetnem a látásom a gumipókokkal, de hátra sem kellene állandóan nézegetnem mit hagytam el.Bár eddig is csodájára jártak az emberek a pakolási technikámnak, de minden fejleszthető.:) Az idom is jót tenne a nadrágomnak esőben. A vízes cordura nagyon hideg tud lenni amikor fujja a menetszél.:)
Na, végre elkészültél az elektromos MZ-vel? :D
Nagyon durva ez a távirányítós játékautó hang, de ahogy elhúz a többi motor mellet az nem játék.
http://www.youtube.com/watch?v=foRIB9h8T20
Szevasztok! Kellene egy kis segítség! Sikerült szereznem egy ETS-t most restaurálom. Nem tudtok valakit aki gyárt vagy tud beszerezni hozzá tank,illetve deklimatricát? Köszi előre is!
A főtengő helyén szerintem igen.
szsrobert! Szerinted ez jó lenne az MZ-dhez? :)
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5141
célom a tartósság,mindig is az volt ,80-90 közt szoktam járni csak néha annyival meg annyira pörgettem amennyire irtam.Na a lényeg hogy hát már beletettem 20000km-t.És a jobb oldali csapágyfészek sose volt tökéletes,és mintha igy visszaemlékezve nem kellett nagy erő a csapágy felnyomatásához a jobb oldali csapramég ugy a legelső felujitáskor 20000el ezelőtt.Szóval a km-ek mennek és eljött az ideje a nagy szerelésnek.
A nagytestű azért kell, hogy ne keljen órákig kuporogni egy picin amíg célba érünk.:)
A helyet mi választjuk meg ahova el akarunk jutni.:) Ha például délután Nepálba szeretnék menni akkor nagyon morcos leszek aiért csak egy 1500 köbcentis Kawám van és nem egy ürsiklóm.:D
Te például elégedett lehetsz hogy van melód.:D
Komolyra fordítva a szót: A környezet kímélése szép dolog, de nagy körültekintéssel kell csinálni. PL a napelemek, az aksik előállítása lehet hogy egyenlőre több környezetszennyezést okoz mint a gázüzemű motor használata.Az etanolról pl kiderült az előállítása nagyobb kárt okoz, mint a benzin használata. Vagy az atomenergia használata. A reaktorban környezetbarát az energia előállítása. De utánna a hulladék kezelhetetlen. Hatalmas károkat okoz. Vagy a kerékpáros közlekedés. Ha a járművel közlekedők negyede biciklizne, a másik háromnegyed sebessége felére csökkene az akadályozás miatt így igencsak nőne a kibocsájtott füst.Szóval ésszel kell védeni a környezetet és csak mérsékelten hinni az anyagilag érdekelt lobbiknak.Az se biztos, hogy a klima törvény valóban a klímát szolgálja és nem a nagy multik érdekeit a szegény országok iparával szemben.Nem tudom. Mivel nem tudom mi az igazság, nem egy az egyben a környezetvédelemért harcolok, hanem egy olyan társadalomért amelyik a mostani és a jövőbeni generációk valós érdekeit szolgálná.
Én így is boldog vagyok. A Kékestetőn, vagy a Mátrában kanyarogva még inkább. Ha ez ingyen sikerül, még inkább. Főleg, ha ez nem környezetszennyező módon sikerül (elektromos autó, motor, napelem).
A nap 24 órából áll. ebből 8-at érdemews pihenni az egészség, és a hosszú élet elérése miatt. 8+-at dolgozol. A maradék 8-ban nem mindegy, hogy eljutok-é az adott helyre, vagy nem. 50-nel is elégedett vagyok, sőt az elektromos bicó 20-ával is. De mennyi idő alatt tennék meg vele 400km-t? Munkanélküliként időm volt rá, de pénzem nem. Most picivel több a pénzem, de időm nincs elég kerekezni.
De minek 50-hez NAGY TESTŰ robogó?
Nagy test, nagy élvezet? :-)
Vagy jobb idegrendszer, monotonitás tűrés.:D Én is odaérek mindehova. Nyugalom a hosszú élet titka. Egy kis buddhista lelki gyakorlat, máris megfelelő lesz a 125-ös motor.Mi magunk fogalmazzuk meg, mi kell nekünk. Aztán ha túl sokat akarunk, kész a nyomor.:) Ha ötvennel akarunk menni az úton, máris boldogok leszünk akár egy nagy testű ötvenes robogóval is. :D Persze ha úgy fogalmazzuk meg céljainkat hogy nem kell az elérésükhöz elhagynunk szobánkat, még a benzint is megspórolhatjuk.:D Példa: Az ösembernek nem volt 1000 köbcentis motorja, mégis boldog volt. Elég volt neki, ha a közelében lévő állatot ő ette meg, és nem az őt.:D
Például egy nagyobb motorra? :-)
Mi a célod?
Ha a tartósság és a fogyasztás akkor 3-4ezer között használd, de ebben nem én vagyok a szakértő :)
Ha menni akarsz akkor pedig menjél. Nem fog szétesni 5000-es fordulattól. 6000már tény hogy nem egészséges, de azt is illik bírnia. 7000-et viszont nincs értelme használni, mert ott már nincs nyomaték, érdemesebb felváltani.
na le is mentem a pincébe fellapoztam az mz hogyan tovább-ot és kiirtam az áttételi arányokat.Ezekszerint 2 be mikor 64 et ment 6600at forgott,és annakidején még mindig forgott volna csak hát az már olyan hogy nincs szive az embernek ahhoz,ezt meg nagyon könnyen elérte.3 ba 93-94nél meg7000et.Ez viszont még több is mint a 6600,hát ja ott már nem érzett a szivem:)
4 ben 80 nál szép "kis" fordulaton jár 4500 ,90 nél meg 5100.Én elég sokat szoktam 90 el is járni,ennyi még belefér?vagy inkább kicsit kevesebbel kéne járkálnom ?mert az 5000 es fordulat nem kedvező?
Mennyit irok ma ide:)persze mert kint csak esik az eső.:(
ááá de ügyes vagy,működik máár.kösziiiiii
igy van a pontozás,jól irod.Én ugyanezt mondtam egy autoszerelő gyereknek,elkezdi neeem,nem megy attól tönkre a csapágy jó az ugy kell azt csinálni,mondom pedig nem,mert volt már olyan kismotor blokkal dolgom aminek a háza fel volt pontozva és rágott a csapágy,aztán ovatosan a megpontozásokat megkalapálgattam és lapultak a pontok és a csapágy utána meg nem rágott,szóval ennyit a pontozásról,ez a baj vele hogy ha sokat pontoz az ember meg mélyen, rágni fog a csapágy mert a csapágy engedni fog.
Én is csak max annyi kis pontot teszek a főtengelyre hogy a csapágyat megtartsa mikor felnyomatom rá előtte bekent ragasztóval.Loctite 638 at néztem ki csak drága.10ml is 2500,50ml 4000.Vaterán láttam kb 24 db ot vett meg valaki 638 ból még 6000 ért de nem most,mondom akkor talán tudok attól venni aki megvette,de mivel nincs fenn semmi áruja sem csak ugye a neve igy nemtok neki hova kérdés irni.
Ezt a program írója, Pdaranyi tudná megmondani, hogyan lehetne rávenni a működésre.Maga az ok az, hogy a program demo verzióban íródott és annak az ideje lejárt.
Sokat használom azóta is, mégpedig úgy, hogy visszaállítom a gépem rendszerdátumát a cikk írásának idejére, vagy kicsit későbbre és megy a program.Munka után újra beállítom az aktuális dátumot.Én sajnos nem tudom "megjavítani" véglegesen, de hátha a szerző olvas minket.
Elég nagy terjedelmű progi, sok mindenre jó, hasznos kiegészítőkkel, ezért sajnálom, hogy kattintásra nem indul.
Próbáld meg dátum-visszaállítással, nálam megy.
üdv.: R
Acél és acél közé jó az SKF acél persely, de a alu és acél közé az alu azért jobb, mert egyrészt ihatsz sört :) másrészt valószínüleg vastagabb a lemez mint a hézak és az alu jól felveszi a hézag formáját. A húzott doboz pedig elég kemény. Melegítéssel kell belerakni és ha megszorul, akkor nem esik ki és jól meg is tapad.
Acéllemezt nehezebb korrekt módon betuszkolni. Csak azért tudom mert én is azzal kezdtem :)
Azért akkorát nem mozog az, másrészt pedig nem tömít rendesen, hiszen nyomja az olajat és gyenge a gép. Gondolom nehezen is indul, főleg hogy a gyujtás is bizonytalan ilyenkor már.
Mi annak idején a keménysége (inkább a hibás formályú fészek tömörödjön megfelelő alakura)és a csapágyhoz közeli hőtágulása miatt döntöttünk a vas mellett. Persze lehet hogy hibásan. Mindenképpen gány, de valóban ez a legolcsóbb megoldás. A síma ragasztóval való pótlás kiverődhet gyorsan. Én azért talán mégis a fazon igazítás utánni túlméretes csapágynál maradnék. Ha akkora a hézag hogy nincs hozzá túlméretes, akkor viszont befér a persely.
kb 25ezer km-et. Nagyrészt 6000-es fordulaton használva, mert Debrencenbe jártam le és végig csutkát húztam.
Erősnek erős, de századmm is kikezdheti rossz helyen.
Olyan perselyről tudok én is amit a főtengelyre lehet ráhúzni és tökeletes kemény felületet biztosít a csapágynak és szimmeringnek. Elég vékony így nem kell sokat leszedni a főtengelyből. Csapágyboltban kérdezzétek, gépműhelyben olcsón fel tudják rakni.
Az alu blokk már problémásabb arra nem tudok hivatalos megoldást, viszont ne acélt, hanem sörösdobozból kivágott alu csíkot használjatok. Gány megoldás, de olcsóbb mint az új blokk.
A pontozást pedig ne eröltessétek, mert torzítja a csapágyat, ami csökkenti a főtengely csapágy élettartamát.
Meglepődnétek mennyire érzékenyek a csapágyak az ilyenekre, hiába tűnik erősnek a külső acélgyűrű.
mért nem lehet azt a programot elinditani amit emlitettem?le is töltöttem az oldalról ki is csomagolom és amikor elindtanám kiir vmi angol szöveget.
dehóóógy.Leirtam meddig:) Na de azokat amiket irtam 3-4 alkalommal tettem meg vele,annyit ki kellett volna birnia,jó nem is csak azok amiatt jöttek a gondok,mert sose volt ám tökéletes az a jobb oldali rész.Én nagyon sokat használom a gépet.csakugy jönnnek a km ek.:)
És ez még nem is evett sokat,4 et akárhogy mentem vele.
nemtudom,de ezért irtam hogy a legvégét fogtam a a dinamónak ,a megszakitóbütyköt és ugy 1-1.5 mm kb a mozgás,szóval ott legbelül a szimeringnél max 0.3-0.5mm-t mozoghat talán.De egyébként igazad lehet,de müködik meg megy mostanában is csak 4 ben nem olyan amilyennek lennie kell,de egyszer mikor megnéztem hogy miujság a csapággyal,levettem a dinamót,akkor kicsit olajos volt minden,szóval vmit enged át a szimering de nagyon keveset pár csepp olaj volt.inkább csak az olajba beleragadt kosz volt.Azért csak tömitett a szimering.
Nekem a jawán nagyobb volt a lógás, mégis működött a szimering. Csak kétezer kilométerenként cserélni kellett.:)
Péter, másodikban 100-ig húzatod a gépet, aztán csodálkozol, hogy nem bírja a 13000-es fordulatot? :-)
Nem szabad ezeket hajtani, csak ha ömlik beléjük a sok benzin, E85, és a jó olaj.
1,5mm csapágylógással hogy a csába tömít a szimering a főtt tengelyen?
Hány km-t, üzemórát bír egy MZ folyamatos 6000-es fordulaton?
Ha jobban utánaszámolunk, az olcsó MZ nem is olcsó.
Egy kerékagymotoros elektromos gépen csak a csapágyakat, és az akkukat kellene időnként cserélni. 50km/h-val én is elvolnék, ha fillérekbe kerül.
Ha élvezet kell, akkor meg tökmindegy, csak vállból tépje ki a karom a gép gyorsuláskor.
ilyen bánásmód után 10000km az elfogatható, egyébként én jártam logó főtengellyel egy egész szezont, annyi volt hogy nem pörgöt 5500 fölé akárhova állítottam.most jó csapággyal nagyon fasza, na jó csörög mint állat de szépen megy :D
Nekem három éve vagy mikor végenként 5ezerért azaz 10ért csinálták a jawámét. De meglehetőssen szarul sikerült. Akkoriban valami 2 ezer volt a persely . Annak legalább nem lehet elszúrni az egyenletességét és a felületének köszörülését. Gondolom azóta minimum a negyedével drágább az olcsóbb helyeken is.
A pengével az a probléma, hogy nem elég hosszú. Annak idején mi mágneses árnyékoláshoz szereztük be a foliát. Azért gondolom hogy acél volt, mert elég rugalmas volt. Vasnak biztosan vas volt.:) Ha nagyon tág a fészek, talán a konzervdoboz is belemegy.:)Esetleg jól lekell hűtteni ekkor a csapágyat betétel előtt.
Ha nagyon ovális a csapágyfészek akkor nagy körültekintéssel megfelelő rétegben ragasztott folia segíthet. De elég gányolt megoldás. Az igazi a lik maróval történő vissza kerekítése lenne. Szerintem olyan 5 ezer körül bevállalnák a gépműhelyekben. Egyszerűbb mint a fékdob felszabályozás. Szerintem. Igaz azt esztergálják többnyire.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|