:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
51,D+,61,DF ezek rendben vannak, mert ezek a vezetékek adottak voltak. A 15 nemtommi, meg a D- se. Összeraktam egyébként, reggel indultam Börsről, onnan Sztendrére és most Verőcén vagyok, reggel 6,2V most 5,86 van az akksin .A táv nagyjából 100km, világítás nélkül, de a visszajelzőm világít, mert nincs töltésem. Ha rákapcsolom menet közben a fényszórót, megfullad.
http://www.mofaker.hu/?termek_id=300400
Ehhez képest miben más?
A B+ az akku +ra megy
D+ a dimamó + vezetékére
61 a visszajelző lámpa, de azt hiszem ez TS-en nem kell.
DF a dinamó gerjesztés és egyébként tök azonos a 61-essel, és erre van rákötve a visszajelző izzó is.
D- pedig egyszerűen a test.
A 15-ös pedig a kapcsolt gyújtás vezeték ha jól emlékszem.
sorszám: 40564 (122477)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-06-16 19:44:16)
Bedöglött a fesszabim, szereztem egy trabisat, viszont ennek 6 lába van(kis TS-en 4)D-, és 15 nem volt a régin. Ezekkel nem kell foglalkozni, vagy be kell kötni vhova? De hová?
A pozitív vezetékei engem is állandóan szívatnak. Már gondoltam rá hogy odacinezem, aztán úgy lazuljon le ha tud...
feszítsük:D igazából ez nem hiszem hogy motor inkább kompromisszum függő, nekem mint már írtam eléggé gyengus 5000felett.
bár most a gyújtás érzésem szerint egy kicsit előrébb van, így inkább pörögne, de a pörgéshez meg nincs elég kaja, faramuci helyzet, bár így nem csörög be 80-85nél sem.
na meg ha már így belejöttem: múltkor észre vettem, hogy ég a töltésjelző, világításon(általában helyzet jelzővel járok), szétszedtem: mértem feszültséget töltő áramot: 6,9v(5000nél 7-7,1) áram pedig világításon átleg 8,5 amper, a fővezetéken pedig 0,4v-t mértem. kielégítőnek találtam meg jó is volt. aztán tegnap megint rákezdett, mondom már megnézem, ekkor már tuti volt a kontakt hiba, és láscsodát a biztosítékra menő két vezetéket meg mozgattam és egyből szúrósabban világított a töltés jelző, álló motornál.gyorsan összecsavartam a 3 vezetéket, hogy csak egy saru legyen, aztán megcinoltam, megszikszalagoztam és már oksa is volt.lehet ezért kellett sűrűn gyújtást állítanom(2-300km-ént)....
Valakinek van pontos infója, mennyivel nagyobbak a 150-es TS-ben a nyílások a 125-ösnél? Anno ETZ-re megmértem, ott több mm volt az eltérés a nyílásméretek közt.
Szerintem ahelyett hogy kifizetsz erre 2x9600Ft-ot inkább vaterázz vagy börzézz egy gyári szettet.
Sziasztok!
Ilyet használ valamelyikőtök:
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?products_id=2583
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?products_id=2594
Érdemes vele foglalkozni, megbízható, stb. Véleményeket várnék...
Ricsi
Hello!
Az MZ-hez kapható Grimeca főfékhengerről van esetleg valakinek tapasztalata?
Enyém is gyári 150es!! :) Feszítsünk Jaky!! :D Ja és nekem muszájból van bent hf tömítés, mert amúgy kifújt, és 56,5 hengerfuratra ráraktam a 125ös fejet reszelés nélkül, és még semmi baja. Dugó nem jön fel addig. Bár sokat még nem mentem így, de 100at viszi, 105öt is bír menni, tovább nem kínoztam.
kizárt, nekem gyári alap 150esem van:D
ez biztos, mivel kisebb a szívótorok és a karbi átmérője, ezért eleve le van korlátozva.
De ha neked gyári 150-es hengered van TS-re akkor én örömmel cserélek karbistul, mert én jobban örülnék annak ha jobban menne :)
http://www.youtube.com/watch?v=aMsSHvf8enQ&feature=related
Nem mindegy, hogy 125-ös 150-re fúrva, vagy gyári 150-es. Lehet, hogy ezért eszik nektek keveset a gép.
kicsit nehezen, de gumikalapács jóbarát:D picit kocogtatni kell, de rá megy.
Tudtommal rá megy, de nekem 125-ös henger van felfúrva 150-re, és szerintem itt mindenkinek, mert a gyárilag 150-es nem gyakori.
Hengerfejnél a peremet ki kell marni, hogy a szélesebb dugattyú ne érjen bele és a kompresszió viszony ne növekedjen káros mértékben, de ha ócsó megoldást akarsz, akkor vágjál HF tömítést a hengerfej alá az megemeli annyira hogy ne érjen bele a dugó és a sűrítést is csökkenti. Nekem így van megcsinálva.
Annyit szeretnék kérdezni h a 125 ts blokkjára rámegy a 150es henger és a 25-ös hengerfejen mit kell módosítani?
Köszi.
Üdv, Puli
eCycle - The American manufacturer eCycle is getting ready to start testing their economical hybrid motorcycle. The fuel injected 219 cc engine runs on petrodiesel, biodiesel and kerosene fuel.
eCycle claim a 180 miles to the gallon average (76 kilometers per liter), with a top speed of 80 miles per hour and 0 - 60 mph in 6 seconds. For starting and cruising, the motorcycle uses an electrical engine.
The reasonably high acceleration is due to the electrical engine. Once you've reached your cruising speed, the eCycle switches over to fuel injection.
SPECIFICATIONS:
Motor: Air-cooled two-stroke diesel twin, Capacity: 125cc, Power: 7.5kW
Induction: Parker Aerospace Macrospray injectors, Ignition: Compression, Starting: Electric
Transmission: 2-speed constant mesh with final drive by belt
Suspension: 48mm FAR inverted cartridge forks at front, Penske Racing hydraulic shock absorber at rear
Brakes: 298mm disc four-pot opposed piston Grimeca calliper front, 216mm disc single-piston Grimeca calliper rear
Tyres: Front: 110/70-17 tubeless. Rear: 130/70-17 tubeless
Wheelbase: 1321mm, Seat height: 762mm, Dry weight: 132kg
Last Press Release:
FOR IMMEDIATE RELEASE Contact: Michael Sharer 610-939-0480 msharer@ecycle.com
eCycle Hybrid Motorcycle 2005: entry-level hybrid destined for market.
(Temple, PA � May 25, 2005) eCycle announced today that its hybrid motorcycle program has been revamped from chassis to powertrain. Re-engineered for the first time since 2001, the new hybrid motorcycle was designed to exploit the company�s latest advances. Based on the revolutionary CMG brushless motor/generator, the hybrid will offer the end user comparable performance at significantly lower voltage than previously possible. The CMG is the only brushless motor that can handle 400 amps, which translates into more power with fewer batteries and less mass. The CMG considerably reduces the complexity associated with hybrid power systems, resulting in lower maintenance and cost, and higher reliability.
The new platform, which is a series hybrid, features a single-cylinder, 4-stroke gasoline engine to achieve improved highway performance, without sacrificing fuel economy. Suspension improvements include a radical single-sided swing arm for the front end that�s matched perfectly to the aluminum monocoque frame. Other notable attributes consist of a lower, more relaxed seating position, making the platform ideal for entry level riders and commuters. The rear wheel continues to be driven by a Gates Polychain, manufactured by The Gates Rubber Company. The company�s technological inroads make the hybrid motorcycle more powerful and efficient than ever, while using less of the earth�s valuable resources. eCycle expects its new hybrid motorcycle will have more appeal than ever. Prototype testing will begin fall 2005.
About eCycle (www.ecycle.com)
Számolás:
MZ TS-be gasboardos 1kW-os küllőzhető motor, 8 darab 24(20Ah) szilikonos akku(10A/db), 56kg.
Akku ára 123000Ft.
Ha tudna 48V 20A-rel 50km/h-t, akkor 1 ciklus 100km. 123000/ 300ciklus= 410Ft 100km-re. Ami egész jó lenne.
Viszont a motor 600-as fordulatú, ehhez 13,9m/s kellene.
1,39m kerületű kerékkel. Tehát a 16-os motorkerék túl nagy hozzá a 175-185cm-es gumikerületével.
Vélemény?
Milyen 2000Ft/liter alatti árú szintetikus, vagy félszintetikus jó motorolajakat ismertek?
E85-höz VipCart, Arolt, HusqvarnaXP-t használok.
Semmilyet. Menetellenállást számoltam. Azt még 1,1-1,2-vel be kell szorozni a motorteljesítményhez a veszteségek miatt.
Üdv!
E85-höz milyen olajat ajánlotok? Ma próbáltam Lukoil 2T-vel, de az nem oldódik a tiszta E85-ben, más most nincs itthon kéznél.
Egy valamit nem értek: milyen motorteljesítményt számoltál, mikor üresben gurulva határoztad meg az eltelt időt?
Bekínlódtam a Suzuki Ecot. Csekély negyed óra tekergetés után ment, de félgázon fullad. Van abban tű? Nem volt időm szétszedni.
A coccializmus, és az ötéves tervek korában is megvalósították a közvetlen befecskendezést a hengerbe. Erre egy Verhovina hengerfej a bizonyíték.
Előfordul az ilyesmi. Még velem is történt párszor hasonló miközben a tanulók egészségesen röhögtek.:D
Á, feladom.
Kiborult 10liter benzin a kocsim csomagtartójában, azt takarítottam, most meg fáj a fejem, és büdös vagyok.
Sikeressen összeírtam az egyenleteket, behelyettesítettem egyszerüsítettem és kijött eredménynek hogy a megtett út egyenlő a megtett úttal :D
Szóval valahol elvétettem a dolgot.
Saccográffal, ha a 7kW-os MZ tudja a 100-at, akkor 70km/h=3,5kW , 50km/h=1,75kW, 40km/h= 1kW.
Kiszámíthatom a motorteljesítmény átlagát a megállásig eltelt időből. Kijön 743.2W-ra.
De ettől még nem tudom a 70km/h-hoz tartozó teljesítményt.
75-ről 65-re lassulva jobban lehet következtetni.
Autóknál 90-ről 80-ra üresben lassulást 8 másodperc körül mértem szinte minden típusnál.
Ha a 4500/liter árú olajjal szorul, nem éri meg az árát. Abból sok KormotvakArol2T-t lehet venni.
Környezetünknek a drága, pénztárcánknak az olcsó olaj a jó.
Végül is igaz. Aha csak a szükséges motor teljesítménye kell, a hibák több mérést használva elhanyagolhatók. De van egy talán építő jellegű ötletem. Gyorsítson fel arra a sebességre amit a villanymotorossal el akar érni. Ha az ahhoz tartozó leállási időt elfogadhatónak tartja arra hogy majd annyi idő alatt érje el a villanyossal azt a sebességet, akkor valóban meg fog egyezni a mozgásenergia a szükséges villamos munával. Tehát elosztja az idővel és meg is van a teljesítmény. Nem hiszem hogy olyan nagyon hosszű idő alatt állna meg. :D
Erre kíváncsi leszek, hogy vezeted le :)
Több oda vissza mérés átlagolásával elég jó közelítést lehet elérni.
És ha jól értem amúgy is az a kérdés hogy mekkora villanymotor kell MZ-re a 70-es tempóhoz, abba pedig belefér egy kis mérési hiba.
Nem a motor teljesítmény az érdekes, hanem a pont a menet ellenállás.
Ez a motor tömegéből és a pillanatnyi lassulás mérésével jól számolható, az pedig innentől kezdve nem érdekes, hogy milyen arányban lassít a közeg ellenállás és milyen arányban az egyébb súrlódás.
Azért odáig nem merészkednék.
Syntetikus minőségi ELF olajjal próbáltam 1/80-ig, ott már kezdett szorulgatni.
Igaz most van egy OMW Racing olajam amire rá van írva hogy 100-ig lehet keverni. Azzal nem próbáltam, de nem szivesen sütném meg a verseny szezon elején a frankón összerakott blokkomat :)
Ezt majd szezon végén széthajtott blokkal próbálgatom inkább.
Ja és 4500volt literje ennek az olajnak.
Ez jó is lenne, ha a surlódásból és a légellenállásból eredő vezsteség nem lenne nagyobb mint a mozgási energia. Az a baj, hogy a légellenállásból fakadó erőt nem tudod számítani , mérni. Ugyanis sebesség függő és együtt jelentkezik a surlódásival. Tehát van egy négyzetes ismeretlen erőd és egy állandó ismeretlen erőd. Csak úgy tudnál valamit kiokoskodn, ha több különböző sebességre felgyorsítanál, üresbe kapcsolnál és mérnéd a leállásig eltelt időt. Elég bonyolult számolással meghatározhatnád így a surlódásit is, a légellenállást is. Csak sok lenne a mérési hiba benne. Nem vízszintes a talaj hanem változóan meredek, egy pici szél mindig fújhat méghozzá változó erősséggel. Szerintem korrekt teljesítményt csak padon lehet mérni.
Köcce.
Ha találunk valami szuperhiper olajat, amit a környezetvédelmet szem előtt tartva 1:100-as arányban keverünk, akkor tuti, hogy a 100-as keveréket az MZ jobban viselné 50-nel, mint egy Simson ugyanazon a sebességen. Mi a véleményetek?
Ja, csak ebben az esetben a turbolenciák jelentősen befolyásolják a légellenállást.
Nem is vagy hülye.
Ezzel sokkal egyszerűbb.
Igaz hogy nem pillanatnyi értéket kapsz, de kellően kicsi különbséget nézve a hiba elhanyagolható.
És ehez a GPS pontossága is bőven elég.
Hétvégén lesz verseny majd akkor lemérem neked.
Nem teljesen értem a problémát.
Ha tudjuk 70-nél a mozgási energiát.
Tudjuk hogy mennyi idő alatt állt meg a motor, akkor tudjuk hogy milyen menet ellenállás-idő függvény szerint állt meg.
Tehát akkor tudunk következtetni a függvény 70km/h-s állapotára.
Kicsit bonyolultabb mintha fix lassítási erővel számolnánk, de a képletek adottak, csak be kell helyettesíteni.
Tudod mit, tényleg bonyolult, ez a kérdés hogy elméleti szinten megértsük.
Vegyük alapul hogy 72-vel (20m/s)el megy egy 100kg-os motor, ami mondjuk 500méter alatt áll meg.
Na erre levezetem neked mindjárt hogy számolom ki, csak elvonulok egy kicsit számolgatni :)
Egyszerű mérés: mérleggel. Autó húz/tol, sebességből és erőből számolható a teljesítmény. P=F x v.
Nem kell bonyolítani.
E= 1/2m x v2.
Kiszámoljuk 50-60-70-es tempónál a mozgási energiát.
Pl autónál kiszámolom, hogy 90-nél x energiája van. 80-nál y. 90-ről 80ra 8 másodperc alatt lassul, tehát a teljesítmény a mozgásienergia-különbség 8ada.
Most jut eszembe.
GPS-el lehet mérni ilyeneket, csak sajnos 1 másodperces mintavételezése van, de lassulásnál nem érdekes, mert tiszta függvényt kell kapni, azt pedig lehet interpolálni.
Motor teljesítmény karakterisztikára nyűgős csak az ilyen ritka mintavétel.
De nekünk egy adott pillanatban kell az összes menetellenállás. Szóval így levezetve értelmetlen felgyorsítani 70-re, mert ahogy te is mondtad, a légellenállás négyzetesen nő a sebességgel, tehát ugyanezt tudnám mérni 65-ről lassulva, vagy akár 30-ról.
A gyorsulásból csak motor teljesítményt lehet számolni, de a légellenállást ahoz is ismerni kell.
A lassulás azért jó, mert akkor csak azok a tényezők hatnak a motorra amire kíváncsiak vagyunk, ezért lehet következtetni ebből.
Optimális esetben egy lassulási diagramra lenne szükségünk, és akkor a diagramm minden pontjára fel lehetne írni a pillanatnyi fékező teljesítményt ami azonos azzal ami ahoz kell hogy adott sebességen egyenletesen haladjunk.
Viszont ilyen lassulási diagramot nem tudok én sem felvenni és gyanítom hogy te sem. Ezért javasoltam hogy mérd meg az üresen kigurulás távolságát vagy idejét adott sebességről, mert abból már kiszámolom neked.
nem értem mit értesz "köztes üres sebesség"-en
Az a gond, hogy az erőmérőt valahova a hajtásláncba kellene beiktatni, ami hitelesen nem egyszerű.
A lassulási idő alapján számolt eredmény jóval pontosabb.
Ja, számolni én is így számolnám, de mérni szeretnénk.
Ugye ha ismerjük a tömeget és sebességet akkor ismerjük a mozgáis energiát. Ha tudjuk hogy mennyi idő alatt állt meg, akkor azt is tudjuk milyen erő lassította, ami igaz hogy négyzetesen arányos a sebességgel, de azért összekombinálható pár alapképletből az, hogy adott sebességen a vonóerőt ki tudjuk számolni ebből. Ha a vonóerőt ismerjük, akkor meg már teljesítmény is számolható.
A gördülési ellenállás ami befolyásolja a végeredményt, mert a légellenállás illetve a légellenállási együttható az számolható, de ezt meg kb. lehet tudni, illetve ez szükség esetén mérhető is egy rugós mérleggel.
Robi: Mérni elég nehézkes pillanatnyi teljesítményt. Mégis hogy képzelted?
Csak azért mert van ugyan fékpad, de ott a légellenállás nem játszik mivel a gép az áll.
Így elég nehezen jutnál el a megoldásig :) Mozgási energiából kéne visszajutni odáig, hogy légellenállás és gördülési ellenállás. Sokkal egyszerűbb, ha tudjuk az össztömeget, meg felveszünk valamilyen súrlódási tényezőt. Kiszámoljuk a gördülési ellenállást, és a légellenállást (feltéve, hogy nagyjából tudjuk az ellenálló felület nagyságát). A keréken kifejtett kerületi erőnek csak ezt a két erőt kell éppen 0-ra hoznia és meg is van az állandó sebesség, több nem kell. Ebből az erőből máris megvan adott áttétel mellett a szükséges nyomaték és teljesítmény. Ebéd után ezzel kiválóan le tudjuk kötni magunkat :)
Vectrix gyorsulás:
http://www.youtube.com/watch?v=1H2gcEj_S7Q
km/h sec
10 2
20 3
30 4
40 5
50 6
60 7
70 9
80 10
90 13
100 16sec.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|