hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 20. szombat 
Tivadar, Odett

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

dunci360
válasz erre | email2016-01-24 09:38:18
Szia Keri!
Én vagyok a másik 30% tulajdonos. :)
A generátor módosítás engedélyezett, de a kis költség miatt maradnánk a dinamónál. Rajta vagyok a led témakörön és a xenont is nézegetem. A fesz.szab is lehet elektronikus úgy tudom. Gyújtásra nem egy aksi a terv 2 óránként csere és töltés volna a gondolat. Az sem működhet Szerinted?
sorszám: 48180 (145085)
(előzmény: Keri, 2016-01-23 21:45:08)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2016-01-24 09:36:57
Köszönöm a gyors a választ!

Igazából 2 óránként mindenképpen meg kell állni pilótát, cserélni tankolni, és akkor egy gyors aksi cserét is beiktathatnánk, de attól tartok a 7ah-s elég hurka lenne ehhez, esetleg az etap végefelé gyújtás kimaradás ilyesmi.

Ez a dinamó felújítás mit takar pontosan újra tekerés ilyesmi? Persze elektronikus a feszab, mi is arra gondoltunk. Egyébként nekem a mechanikussal sem volt bajom soha.

Megszakítóból amit német után gyártottként árulnak az mennyire jó? Mert hát eredetit találni...

Lehetnek a lámpák 12v-sak, általába az összes MZ etz generátorral megy mármint a nagy TS-ek. Ott annyi gondolatunk van hogy egy 35w halogén, és két kiegészítő led fényszoró 3mm ledekből összeállítva.

Ez a xenon téma tetszik mennyire lehet stabil egy ilyen feszültség kétszerező kapcsolás? végülis 8-9 órát kell világítani kb. és akkor ugye ebből is legalább 2db kéne mármint xenonból meg minden kiegészítőből.

Ha esetleg power ledre gondolsz ott már a 10w-nak is 12v kell, és igen hát elég komolyat fűt. Én egy simson star világításást próbáltam vele megoldani, de sajnos nem bírta az áram generátor, ráadásul nem sikerült fókuszba helyezni, szóval kb. 25m világított igaz azt oldalra is, de legalább láttak vele, hogy jövök, mert elég bántó volt. :)

Esetleg még cree leddel lehetne apellálni annak alacsonyabb a nyitó feszültsége, de a fókuszálás ott is macerás, gyakorlatilag lapjával kéne betenni a foncsorba lefelé fordítva, de úgy meg oda a hűtés, és a stabil rögzítés is.
sorszám: 48179 (145084)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-01-23 21:45:08
Felejtsd el. 24 órát egy aksival sem bírna.
Még a Hondám 14Ah-s aksijával CDI gyújtással is csak 4órát ment el egy töltéssel.
MZ kupában időben elég rövidek a futamok.

Meg nem tudom mennyire kell gyárinak lenni, de dinamót lehet cserélni?

Jó az a dinamó csak rendesen meg kell csinálni.
Ha nem jó, akkor elviszed a FerVill-hez és felújítják elfogadható áron, és akkor nem lesz vele gondod, ahogy nekem sem.
Feszültség szabályzó lehet elektronikus?
Akkor azt kell használni, de ha eredeti kell abból is akkor beállítom neked hogy ne legyen vele gondod.

Megszakító megbízható a TS-en, csak gagyi tajwani megszakítókkal van gond mert gyorsan kopik. Szerezz egy eredetit bármi áron, az kibírja gond nélkül a 24 órát.

Ha nem sikerül, akkor a pöckét ki kell fűrészelni és Poliamiddal vagy egy ZX100 nevű űrhajós műanyagból kell reszelni és beragasztani egy darabot. Az kenés nélkül is dupla annyit bír mint az eredeti DDR. A poliamid pont annyit tud :) Vagy ha van türelmed akkor az egész kalapácsot kifaraghatod belőle.

Következő probléma a trafó...hát abból eddig csak az eredeti AKA volt megbízható nekem, viszont én vettem meg az utolsót a Futárpetitől, de azért rákérdezhetsz :)

Másik probléma a világítás. Versenyezni elég nehéz olyan hurka világítással. Volt is ebből halálos baleset :( ennek ellenére még mindig nem engedik 12V-osra alakítani a lámpákat...ez elkeserítő.
Megoldás lehet 6V halogén izzó használata (remélem engedik) Igaz H4-es, de bele lehet berhelni az eredeti búrába, vagy akár bele is rakhatsz ETZ tükröt, ami alapból H4-es.

Esetleg egy extrém megoldás, tegyél bele Xenon kisüléses izzót feszültség kétszerezővel. Van belőle 25W-os és úgy világít mint egy 100W-os.
Vagy...bár ez mégtöbb elektronikai munkával jár, bele kell tenni egy LED-et. 20W-os már brutál fényerőt tud, a fókusszal és a hűtéssel kell szórakozni, mert a LED nem szereti a 40foknál magasabb hőmérsékletet, viszont a táplálása nem gond, mert szerintem működne 6V-ról, csak egy áramgenerátor áramkört kell mögé rakni, ami fillérekből megvan a kínaiaktól.
sorszám: 48178 (145083)
(előzmény: Jaky16, 2016-01-23 20:20:02)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2016-01-23 20:20:02
Sziasztok!

Eléggé régen jártam erre, de most megint tulajdonosa lettem 30%-ban egy MZ-nek, amiből ráadásul verseny motor fog épülni, egy igazi hosszútávfutó.

Nagy vonalakban annyi a terv, hogy két jó cimborámmal indulunk, egy ts 150es MZ-vel a 2016os kunamdarasi 24h-s megbízhatósági versenyen.

Persze rengeteg gondolat van a gépről, az egyik legsúlyosabb gyenge pont azonban a gyújtás, és töltés témakör. Gyújtás oldalról egy részről ott a megszakító mint probléma forrás, de ezzel mit tenni nem lehet a szabályzat tiltja a gyáritól való eltérést a megszakító tekintetében. Másfelől ott a 6v ami megint csak jelentős hátrány, ezt igazából kiküszöbölni költség hatékonyan megint nem lehet, ott az a megoldás amit Waresz mutatott,(ami egy denso generátor felmókolásáról szól), kétség kívül nagyon igényes és biztos hatékony is, de rákérdezés nélkül is tudom, hogy elvinné a költségvetés nagy részét. Ezért jelenleg úgy gondoljuk, hogy maradnánk a jó öreg dinamónál, de csupán világításra használnák, ellenben a gyújtás egy külön aksiról menne természetesen 12v-ról és valamilyen jobb fajta gyújtótrafóval, ami megint csak egy gyenge pont a gyári rendszerben.

Na és akkor a hosszú felvezető után a kérdés az lenne, hogy mennyi üzemórát képes egy 12v kb. 7ah-s aksi kibírni ilyen felhasználás mellett? Azért is kérdezem itt mert ha jól emlékszem MZ kupában is jellemző ez a felhasználás.

sorszám: 48177 (145082)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-01-19 19:22:15
Jónak tűnik, bár konkrétan nincs vele tapasztalat.
Lidl-ben szokott lenni hasonló néha, ott talán olcsóbb (ha van), és az is jól működik.
sorszám: 48176 (145081)
(előzmény: taliga, 2016-01-19 14:56:55)

 
 
taliga
válasz erre | email2016-01-19 14:56:55
Hali,
Akarok venni egy akkutöltőt. Erre gondoltam. Mit szóltok hozzá?

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=1007817
sorszám: 48175 (145080)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-01-13 19:54:02
Nem. Teljesen más.
sorszám: 48174 (145079)
(előzmény: KisTSávó, 2016-01-13 10:05:37)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2016-01-13 13:19:48
Illetve valaki megtudná nekem mondani a kis TS alsó hajtórúd tűgörgőjének a méreteit?
sorszám: 48173 (145078)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2016-01-13 10:05:37
Sziasztok!

125-ös TS-be beépíthető a 125-ös ETZ hajtórúdja?
sorszám: 48172 (145077)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-01-04 09:53:42
És mindezt egyetlen fillér nélkül, mert majd úgy is segítenek neki az emberek. :)
sorszám: 48171 (145072)
(előzmény: Atilla, 2016-01-03 19:20:50)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-01-03 19:20:50
Én csak egy MZ teleszkópos háttámlás és a hengerre kolbászfőzőt szerelő Jawa-s srácra emlékszem.
Aki szerint nem gond a túra, mert tök jók arrafelé az utak.
Az vicces volt...
sorszám: 48170 (145071)
(előzmény: Keri, 2016-01-03 18:11:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-01-03 18:11:10
Vajon ő volt aki itt először Pannoniával, pénz nélkül akart eljutni Tibetbe?
http://www.origo.hu/auto/20151222-egy-motoros-naploja-indiai-tura-egy-royal-enfield-nyergeben.html
sorszám: 48169 (145070)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-01-02 23:36:42
Ezt az oldalt találtam én is. Mint írtam jó cucc, de ennyit azért nem ér, ennyiért lehet venni komolyabb műszereket is.
sorszám: 48168 (145068)
(előzmény: Ze78, 2015-12-21 14:45:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-12-21 16:48:44
Az szép.
Én még 60ezerért láttam, de már azt is sokalltam. Szerencsére nekem is régről van :)
sorszám: 48167 (145058)
(előzmény: Ze78, 2015-12-21 14:45:40)

 
 
Ze78
válasz erre | email2015-12-21 14:45:40
Igen én is egy öreg Ganz műszerrel méregettem, bent van mindig a garázsban, nem adnám oda senkinek. Rákerestem a elég szép áron is lehet venni:
http://commed.addel.hu/30020-analog-multimeter/432431-ganz-univ-3-analog-multimeter
sorszám: 48166 (145057)
(előzmény: Keri, 2015-12-14 08:54:44)

 
 
Atilla
válasz erre | email2015-12-15 20:34:05
Jó cucc, nekem is még autóvillanyászkodó korszakomból maradt. Most, hogy beszéltünk róla, megnéztem a neten és igen elcsodálkoztam.
Egyrészt, hogy még gyártják, másrészt, hogy mennyibe kerül...
sorszám: 48165 (145056)
(előzmény: Atilla, 2015-12-13 22:47:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-12-14 08:54:44
Igen, az régi Ganzuniv műszer egy laborműszer. Az egyik ami alkalmas ennek mérésére :)
A modern műszerek már nem annyira mérik ezt korrekten.
Nem véletlenül szeretik az autószerelők még mindig.
sorszám: 48164 (145055)
(előzmény: Atilla, 2015-12-13 22:47:05)

 
 
Atilla
válasz erre | email2015-12-13 22:47:05
Nem kell ezt ennyire túlbonyolítani. Az akkunál kell mérni, az jó puffer. Ráteszed a műszert, (Nekem egy 1000 éves Ganz Univ van) lehúzod a gerjesztőszálat, beindítod és mérsz. Jobban mondva saccolsz, de az ide pont elég. :-)
Amúgy is csak annyi kell, hogy nagyobb áram folyik mint eredetileg, vagy nem, az meg azért látszik.
sorszám: 48163 (145054)
(előzmény: Árpád, 2015-12-13 21:26:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-12-13 21:30:34
Ha az akkun nézed az áramot, az viszonylag jól kisimítja a dolgokat. Egy jobb műszerrel lehet mérni. Viszonyításnak jó, de ahogy mondod, azért ez nem hiteles mérés. Bár van RMS voltmérő is kéznél, de azt sajnálnám rádugni az MZ-re :D
sorszám: 48162 (145053)
(előzmény: Árpád, 2015-12-13 21:26:30)

 
 
Árpád
válasz erre | email2015-12-13 21:26:30
Ráadásul a műszer színuszos áram efektív értékét méri. A járó motor gyújtásának valódi effektív értékét csak a jóisten ismeri. De pluszban a tranziensek is hülyét csinálnak egy digitális műszerből. A járó motor gyújtásának áramára biztosan kissebb mint amit álló helyzetben mért max és minimum áramból következtetni lehetne. Ugyanis a tekercs induktivitása is játszik.
Én úgy határozoM meg hogy mekkora a gyújtás áramfelvétele, hogy azt nézem hogy töltés nélkül meddig bírja az aku. Ha dugóban araszolva kimerül az aksi, akkor túl nagy az áramfelvétel.😀
sorszám: 48161 (145052)
(előzmény: Keri, 2015-12-13 17:10:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-12-13 17:10:47
Ja.
De lehet.
Bár nem tudom hogy álló motornál nézte, vagy járónál. Alapból feltételeztem hogy állónál nézte, mert járó motornál elég nehéz mérni.
sorszám: 48160 (145051)
(előzmény: Atilla, 2015-12-12 20:16:21)

 
 
Atilla
válasz erre | email2015-12-12 20:16:21
Nem lehet, hogy, hogy más a zárásszög és amiatt vesz fel többet a trafó?
sorszám: 48159 (145050)
(előzmény: Keri, 2015-12-12 16:30:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-12-12 16:30:20
Ugye ezeknél a fajta gyújtásoknál a trafó veszi fel továbbra is az áramot, ezért nem változhat jelentősen.

Persze találkoztam olyan házi tákolmánnyal, ahol a végtranyónak akkora teljesítményű meghajtás kellet, mint amennyit a trafó felvett :) aztán csodálkoztak hogy nem működik. Azonban normális méretezésnél ez elhanyagolható többlet fogyasztást okoz csak.
sorszám: 48158 (145049)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2015-12-12 09:02:53
Nem tudom segít valamit,de azért leírom hogy a 12V-os ETZ gyújtás az 2-3A kellett neki
sorszám: 48157 (145048)
(előzmény: Ze78, 2015-12-12 08:16:40)

 
 
Ze78
válasz erre | email2015-12-12 08:16:40
Sajnos nem mértem meg, hogy a kalapácsos mennyit fogyaszt. 3,5 A sem folyamatos szerencsére/ráadott gyújtás/. Arra emlékszem, hogy 350 -es jawam 5,4 A vett fel az eredeti gyújtással. Ott volt is problémám sokat a gyenge aksival.
sorszám: 48156 (145047)
(előzmény: Keri, 2015-12-11 19:26:05)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2015-12-11 19:47:43
Mester mégis csak nektek volt igazatok!
Kiderült, hogy reflex szenzoros optocsatoló van benne.
sorszám: 48155 (145046)
(előzmény: Keri, 2015-12-11 19:28:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-12-11 19:28:01
Szögezzük le, bár fogtam a kezemben ilyen gyújtást, de nem néztem meg hogy mi az a pici kocka.
nekem van SMD optokapu, az is így néz ki.
Szóval gőzöm sincs mi lehet, és nem is akarom állítani hogy így van, én csak azt tudom amit itt írtak róla.

De ha leragasztja az érzékelőt fekete szigetelőszalaggal azonnal kiderül hogy optos vagy nem :)
sorszám: 48154 (145045)
(előzmény: daranyi68, 2015-12-11 08:57:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-12-11 19:26:05
Furcsa.
Nem kéne többet fogyasztania.
Kb. ugyan annyi a fogyasztása egy ilyen gyújtásnak mint a megszakítósnak, csak annyi hogy pontosabb a gyújtás, és a határozottabb kapcsolás miatt jobb a szikra teljesítménye.
sorszám: 48153 (145044)
(előzmény: Ze78, 2015-12-11 19:18:51)

 
 
Ze78
válasz erre | email2015-12-11 19:18:51
Megmértem mekkora áramot vesz fel a gyújtás, kb. 3,5 A megy a kis aksiból. 3000 fordulattól kezd tölteni, alatta csak szívja az aksit a generátor. Állította ezért a fesszabon, hogy nagyobb fordulaton kapcsolja rá csak a töltést.
Hogy pozitívat is írjak a könnyen indul, és jobban megy.
Indexet, lámpát városban el kell felejteni. Marad a helyzetjelző. :-(
sorszám: 48152 (145043)

 
 
Ze78
válasz erre | email2015-12-11 11:13:11
Fölszereltem tegnap a gyújtást,ami ugye elvileg mágnesen jeladós, de szerintem nem. Egy biztos a műanyag gyűrűben mágnes nincs.
Eddig amit észrevettem, hogy felszerelés után alapjárat + 1000 rel megemelkedett.
És több energia kell neki mint a réginek sajnos :-(.
sorszám: 48151 (145042)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2015-12-11 08:57:35
Teljesen egyet értek veled.De azon a linken szereplő gyújtáson akárhogyan is nézem,se infra dióda,se optodióda nincsen. Egyébként nekem ami volt gyújtás az mzmen az optokapus volt,de nem bolti. Utána tértem át a HALL érzékelős gyújtásra ami azért szerinte nagyságrendekkel jobb volt motorba.4T trabi elektronikát használtam,de annak túl nagy az igénye.8A önmagában.Sűrűn kellett tölteni az aksit,vagy ha messzire mentem akkor kellett beiktatni lámpanélküli szakaszokat is hogy haza is jussak :D
sorszám: 48150 (145041)
(előzmény: Keri, 2015-12-11 07:08:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-12-11 07:08:44
Opto érzékelőt lehet reflexióból is csinálni. Nem is kell hozzá sok. Egy infra dióda és optodióda párossal, megfejelve eg BC182-vel és már huzogatta is a relét nekem ahogy elhúztam egy rajz vonalai felett.
De nyitás érzékelőt is csináltam ilyennel. Meglepően stabilan jelzi a felület szín változását.
sorszám: 48149 (145040)
(előzmény: daranyi68, 2015-12-10 17:26:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-12-11 07:06:07
Na akkor most mi az igazság?
Egyik váltig állítja hogy opto, a másik hogy HAL

de rájöttem hogy tojok rá, nekem megszakítós van és most már az is marad :D
sorszám: 48148 (145039)
(előzmény: daranyi68, 2015-12-10 17:19:29)

 
 
Atilla
válasz erre | email2015-12-10 18:34:01
Nem, 2T Trabanntra, meg 2T Wartburgra gondolok. Ott láttam optikait. Csak nem tudom, hogy gyári megoldás volt e, de úgy rémlik igen.
sorszám: 48147 (145038)
(előzmény: daranyi68, 2015-12-09 21:11:23)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2015-12-10 17:26:32
A tirisztor mellett van az a 8 lábú kis kocka,na az a HALL is.Kb. 20 A-os.De lától te azon valami optokaput? Mert ha ninvs ellendarabon valami ami fényt ad,akkor optokapu kell ami között kellene egy tárcsa.Mágnest is ír.
sorszám: 48146 (145037)
(előzmény: Ze78, 2015-12-10 15:25:25)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2015-12-10 17:19:29
Nekem nincs,de a faluban raktunk fel egy ijet (12v) ETZ-re.De ha kinagyítod a képet láthatod te is a HALL ic-t.
Képet sajnos berakni nem tudok.
sorszám: 48145 (145036)
(előzmény: Keri, 2015-12-10 15:12:23)

 
 
Ze78
válasz erre | email2015-12-10 15:25:25
Ma meghozta a futár, optika ez biztos és nem is hasonlít a trabanra.
sorszám: 48144 (145035)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-12-10 15:12:23
Neked van ilyen?
Mert én is úgy gondoltam hogy mágneses, de egy tulajdonos felvilágosított hogy ez kőkemény optikai.
sorszám: 48143 (145034)
(előzmény: daranyi68, 2015-12-10 10:49:14)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2015-12-10 10:49:14
Ellent kell mondjak neked.Ez HAL jeladós,a fehérre festett részen van a mágnes.
sorszám: 48142 (145033)
(előzmény: Keri, 2015-12-10 09:43:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-12-10 09:43:51
Na mert ez optikai:
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?products_id=5211
sorszám: 48141 (145032)
(előzmény: Ze78, 2015-12-08 20:13:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-12-10 09:41:26
Találgatás helyett miért nem másolsz be egy linket? ;)
sorszám: 48140 (145031)
(előzmény: Ze78, 2015-12-08 20:13:27)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2015-12-09 21:11:23
Ha a 4T trabira gondolsz,abban HAL jeladós volt.
sorszám: 48139 (145030)
(előzmény: Atilla, 2015-12-09 19:28:58)

 
 
Atilla
válasz erre | email2015-12-09 19:28:58
A trabiban úgy rémlik optoelektronikus volt.
Egy kivágott lemez szaggatta jelet. De lehet, hogy az a Wartburg volt...
sorszám: 48138 (145029)
(előzmény: Ze78, 2015-12-08 20:13:27)

 
 
Ze78
válasz erre | email2015-12-08 20:13:27
Szerintem magneses a jelado. Legalabb is trabira volt ilyen regen.Csak duplaban.
sorszám: 48137 (145028)
(előzmény: Keri, 2015-12-08 18:06:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-12-08 18:06:09
Az optikait?

Elég jó. Csak tartsad tisztán a fehér felfestést a műanyag gyűrűn, mert arra gyújt.
sorszám: 48136 (145027)
(előzmény: Ze78, 2015-12-08 15:04:56)

 
 
Ze78
válasz erre | email2015-12-08 15:04:56
Rendeltem a kis TS-re elektronikus gyújtást a futárról 11 500Ft kompletten.

Valakinek van vele tapasztalata?
sorszám: 48135 (145026)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2015-12-05 12:10:30
Az a helyzet hogy ez már régen megoldva,ez a probléma már nem probléma.Már ha elég 100W és a kissé borsos ár.Cserébe megbízható,gyújtás is jár hozzá,és megoldható hogy elfelejtsd az akkumulátort.
sorszám: 48134 (145025)
(előzmény: Keri, 2015-12-04 22:56:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-12-04 22:56:41
Na ha te ennyire nem ma kezdted, akkor fotózzad és írj egy cikket az átalakításról, mert amint látod ez hiánypótló tapasztalat lenne, hogy egy kis TS-be hogy lehet 12V-ot rakni.
sorszám: 48133 (145024)
(előzmény: lajos, 2015-12-04 15:40:11)

 
 
Atilla
válasz erre | email2015-12-04 17:46:29
Már el is felejtetem, hogy te jó ideje Lajos néven írsz.
Jó, hogy neked írom, hogy te már csináltál olyat! :-)
sorszám: 48132 (145023)
(előzmény: lajos, 2015-12-04 15:40:11)

 
 
lajos
válasz erre | email2015-12-04 15:40:11
Valóban, ez a következő lépés. Méréssel eldöntjük szóba jöhet-e a Zasztava generátor. Erre aligha nem tavasszal kerül sor.
sorszám: 48131 (145022)
(elözmény: Atilla, 2015-12-03 19:44:47)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu