:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Helo Srácok
Morfondírozás az E85 kapcsán:
Hogy érdemes e az E85-tel foglalkozni azt mindenki döntse el maga, segítségül egy néhány adat.
A benzin fűtőértéke 42,49 MJ/kg az E85-é 28,44 MJ/kg. A fűtőértéket literenként számolva benzin 30,17 MJ/l E85 22,1 MJ/l értéket kapunk, a kettő aránya 1,365. Vagyis 1l benzin energetikailag 1,365 l E85-tel helyettesíthető. Megjegyzem,hogy a két üzemanyag árának aránya is hasonló értéket mutat.
Üdv :Gyula-bá
No ugye hogy nehéz lenne átkarburálni?!! :D
Kilométerenként nyernél talán egy forintot is. Viszont esetleg besülnél, mert ki tudja mennyivel melegedne jobban a henger. Egyébbként nem is szeretem annyira az etanolt mert a termeléséhez egy csomó erdőt megszüntetnek, eléggé kikészíti a földet úgy tudom. Mostanság a szakértők azt mondják károssabb mint a benzin üzem.
Ùj fejlemények kis TS hajtókar-csapágy ügyben. Megmértük a régi csapszeg és hajtókar, valamint a taiwani felújítókészletben levö csapszeg és hajtókar keménységét. 55...60 HRC körül volt mind. Ebblö az következik, hogy valószínüleg nem a hajtókar kopása okozza a csapágy tönkremenetelét, illetve problémás lenne a hajtókar furat megmunkálása, ha egy külsö gyürüs tügörgös csapágyat akarok belepréselni.
Valószínüleg a kosár és a görgök a gyenge pont. Az FAG nemesített acél kosarakkal szereli a hajtókar csapágyakat, a taiwani készletben levö kosár meg köszönöviszonyban sincs a nemesített acéllal...a probléma: az FAG nem szállít görgösort 31-es külsö átméröre. Az SKF-töl meg még nincs infóm.
Átkarburálni tényleg nem lenne egyszerű, mivel befecskendezős...
:-)
Elvileg valahol Görögországban van hozzá valami szoftver. Szóval matatni kellene vele rendesen, esetleg zsákutcákba is futhanék, mindezt aprópénzért.
Egyenlőre nem.
Megértelek. Senki nem ígérte meg hogy abban is bírják a gumik, műanyagok a szeszt.Másrészt nehéz lenne esetleg átkarburálni, a gyújtást se biztos hogy könnyű lenne állítani.1.8as fogyasztás mellett lassan térülne meg a dolog, ráadásul csomó kútnál nem tudnál tankolni. Jó beállítások mellett is gyengülne a motor teljesítménye.
Plusszban az etanol nem is annyira környezetbarát mint eleinte állították.
Nem olvastál figyelmesen: az Innova nem eszik E85-öt.
Egyrészt, mert az 1.7-1.8-as fogyasztás mellett kb. nem érdekel mennyiért tankolok. Amióta átépítettem konkrétan nem is tudok fogyasztást mérni, mert még nem tettem tele a 19l-es tankot...
Másrészt mivel keveset és hosszú utakon használom ezért nem kockáztatok: A használati útmutatójában ugyanis egyértelműen tiltják az etil- és metil alkohol használatát. Persze ez biztos hülyeség, de egyenlőre nem érdekel.
A 100Ft/liter árú E85-re mondanám, hogy reális árú. De olcsó az sem lenne.
"üdv holnaptól olcsó a benzin !!"
Irakban?
Magyarországon biztos nem. :-(
A Lada 2107-esem kardánja és difije közt csepeg az olaj. Tudja valaki, hogy lehet szétszedni tömítéscseréhez?
Műanyag kosaras főtengelycsapágy. :-))))
Fából készült kályha. :-)
Innova mennyit eszik E85-ből?
Amikor a Scarabeót frissítették, a jól bevállt Minarelli helyett Piaggio blokkot kapott. AZT a Piaggio blokkot, amelyben műanyag kosaras a főtengelycsapágy, és amely a kereskedő ismerősöm szerint nem ritkán fel is adja 6-7ekm után...
Olyan ez mint autókban a műanyag lapátos vízpumpa. Én ha cserélnék, nem tenném bele...
Nem baj. Könnyen kell mozognia.
A kerékagyban van két csapágy közte meg egy távtartó cső, egyik oldalon meg egy távtartó/porvédő alu jön még a tengelyre ami a csapágy közepére fekszik fel, amikor a nagy csavart ráhúzod a tengely végén az egészed összeszorítod és ez rögzíti a helyén a csapágyakat.
Üdv emberek... olyan kérdésem volna, hogy a TZ első kerekekében a tengelynek mennyire illik szorulnia? ráhúztam a csapágyat és hát... igen könnyen csúszkál rajta. ez baj?
Egy kicsit népszerűsítem az MZ kupát
http://www.motorrevu.hu/blog/mzracing/elso-edzesnap-es-verseny
A radiális kottyanást nem kell érezni.
Majdnem 0,5mm amit már kézzel is észreveszel.
Ha oldalra billen a hajtókar, akkor biztos hogy van neki radiális is.
A csapágy hézagot egy speciális fóliával szokták vizsgálni.
Persze ettől függetlenül előfordulhat hogy a tajvani rosszul van méretezve. Tajvani hajtókar már nekem is sült be.
A műanyag kosár csöndesebb, jobb a kenése, azonban az acél kosár megbízhatóbb.
Van olyan akinek akadt problémája a műanyag kosárral, nekem Simsonon bevált. MZ-n még nem volt szerencsém hozzá.
Így elsőre arra gondolnék hogy az órában zárlatos a foglat, vagy rosszul van bekötve.
Üdv nektek. Megy a motorom müszakira, gondoltam átnézem.És melepve tapasztaltam a következőt: ha felkapcsolom a világítást minden oké,de ha ráadom a reflektort,fénykürtöt, elalszik az óravilágításom !! ha kiveszem a gumiharangból az órát és hozzáérintem a testhez zárlat !!
van valakinek ötlete ?
üdv holnaptól olcsó a benzin !!
Mz csapágyak TS
Hátsó lánckerék 6004 ZZ 1 db
Első-hátsó kerék 6302 ZZ 4 db
Főtengely 6304 C3 1 db
6204 C3 2 db
szimering 20*30*7 2 db
váltó 6202 1 db
6201 1 db
kormány 6006 2 db
lánckerék szimering 25*35*7 1 db
teleszkóp szimering 35*47*10 2 db
Koyo csapágyat tudom ajánlani,szimeringből SKF-et
vagy ahogy a pénztárcád megengedi :)
Na szervusztok. Belekezdtem a kis TS motorfelújításába és egyből felvetődött néhány kérdés. A kevésbé izgalmasabb, hogy a jobb oldali főtengely csapágynak mivégre van műanyag kosara?
A másik: a hajtókar csapágynak (taiwani felújítókészlet) nincs radiális játéka, pedig a javítási kézikönyv (és az FAG hajtókarcsapágy-katalógus) szerint kellene lennie. Miért? Talán azért, mert úgyis tudják, hogy elkopik hamar? :D Mást nem tudok elképzelni...na, mit mondotok?
Attól függ, melyik évjárat, mert a főtengely szimmerringek a régiekben belül vannak, az újabbakon pedig kívül (ld. MZ - Hogyan tovább?, a Szakirodalom rovatban). Ha a főtengely szimmerringek kívül vannak, akkor 2 db 20x30x7 és egy 25x35x7 (a lánckeréknél), nekem ilyen van. A régit (belső szimmerringes) nem tudom kívülről. De egy alkatrészkatalógus - találsz a neten - is a segítségedre lehet ebben.
Sziasztok!egy barátom rám bizott egy bontott kis ts -t de nincs blokkja és váza de a többi alk.hiánytalan ha valakinek kell vmi irjon mailt és megegyezünk köszi ja Szolnok mellett élek
üdv Sanko
Ahogy néztem képeket, a 250-esnek is "zártszelvény" nyaka van. (ami ráadásul hosszabb) Hogy lehet mégis ennyivel jobb? Vastagabb lemezből van?
Gondolom kevesen vannak akiknek több MZ van otthon _egyszerre_, lecsupaszítva. Tehát egzakt válaszokat nehéz lehet adni.
Szerintem érdemesebb lenne azt kérdezni, hogy a 125-ös és a 251-es vázak miben térnek el...
Sajnálom ha egy nimbuszt rombolok le, de szerintem a 251-es egy felejtős motor a 250-hez képest - pont a váz miatt.
Sajnos nincs lehetőségem összehasonlítani a két gépet. Az általad említett különbségekre lennék kiváncsi. Pl: miben más a két lengőkar?
A többi is érdekelne, ha írnál párat.
Köszi!
nem... a 251-es váza (gerince) rövidebb meg nem mondom hány centivel, más a lengőkar... stb-stb ha alaposan megnézed nagyon sok a különbség a két motor közt.
Köszönöm a választ, bár nem igazán erre gondoltam. Hanem, hogy a 250-es és a 251-es váza között van-e érdemi különbség. Konkrétan arra lennék kiváncsi, hogy csak a tank és a középdoboz alakjában különböznek-e.
Ezt csak az olajlobbi terjeszti.
Tudod ők azok akik megölték Teslát amikor feltalálta a vízzel menő autót :))))))))))
Na de komolyan. MZ-ben nincs olyan alkatrész ami nem bírná az etanolt.
A kocsim is jól bírja, sőt igazából még soha nem találkoztam olyannal akinek gondot okozott volna, főleg hogy a szimpla benzinben is van kb 5% etanol.
Hi
Akkor ezek szerint nem gond. Én azt hallottam hogy a műanyag cumokat megeszi az etanol gondoltam én itt szimneringekre.
Köszönöm a válaszokat.
Grafikusan nem tudom, de érzésre óriási! :-)
Az 51-es úgy csavarodott mint a fene.
A többi MZ-vel soha nem volt hasonló gondom.
Konkrétan olyan érzés volt, mint ha a kisMZ vázát használták volna erősítés nélkül egy kétszer nagyobb blokkal. A TS-nek összehasonlíthatatlanul masszívabb, kétcsöves váza van, a 251 egy nagy zártszelvény. Folyamatosan ki akart dobni a nyeregből.
Vagy csak erősebb volt a motor? ;-)
Na akkor nézd fordítva a dolgot!
Hol vettél te 185-ért? Mert nekem 225 alatti ár nem nagyon rémlik - pedig akkor a benzin csak 250 körül volt :-(
Azért is hagytam anno az etanolozást, mert nem volt elég árkülönbség.
Most már sajnos van!
Persze már csak autóban használom, mert az Innova úgyis a beláthatatlanul keveset fogyaszt kategória :-)
A Simson viszont szerette. Sőt.
Egy modern négyütemű szervízigénye, költségei:
http://www.motorrevu.hu/motorteszt/tartosteszt_szetszereles_honda_crf250r
Én tisztán használom az E85-öt kis ETZ-ben 1:40 keverési aránnyal. Negatívumot nem tapasztaltam.
Illetve mégis: 198-ról 240Ft-ra nőtt az E85 ára. :-(
Helló!
Valaki leírná nekem, hogy a 250-es és a 251-es ETZ-k váza között milyen lényegi különbségek vannak? (esetleg képes illusztráció is jól jönne)
Előre is köszönöm!
Hi Mesterek.
Gondolom már párszor felrakták ezt a kérdést, végre itt tanyán is lehet kapni azt etanolnak nevezet E85-ös üzemanyagot. Keverve 50-50 arányba s persze olajjal együtt érdemes használni 250 ETZ-be?
Nem tesz több kárt mint hasznot
Kösz a tippet! Kicsit kikormoltam a kiput, a hangtompítóból levágtam 1 darabot, és máris érezhető a különbség. Még kipróbálok 1 másik karbit holnap, hátha azzal is van valami gebasz.
Ha üresben kipörög, akkor inkább üzemanyaghiány.
Mikor próbaképp beraktam a 70-es főfúvókát, ugyanúgy 50 körül gyengült el a gép 3-4-5 fokozatban.
Normál menets gyertyával nem gyen gült el 50 felett, hanem már 40-nél elkezdett rángatni.
kb azonos sebességtől rángat viszont azt hinné az ember hogy a gyertya csontszáraz, de nem mert széjjel van kormozódva.
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy van egy MZ TS 125-ösöm és tudnátok abba segíteni, hogy megadjátok a szimmering méreteit (az összeset)
Előre is köszi!
Szép napot!
Sok levegő, kevés üzemanyag.
Minden fokozatban közel azonos sebességtől rángat?
Milyen SR? Tolvajcsalinak használod az MZ-t? Szégyelld magad! :-)
Sziasztok!
Következő a problémám
most volt 25-ös ETZ-mbe blokkfelújítás ami annyit jelentett hogy kicseréltem benne a 3 főtengelycsapágyat. Visszaraktam és nemtom mi történt vele mialatt szét volt szedve de most nem pörög ki másodiktól felfele valamint annyira rángat hogy néha az ebéd is felkívánkozik. Gondoltam én hogy gyújtás nem lehet jó. Állítgattam minden lehetséges pozícióba valamint mindent kicseréltem (megszakító, kondi) de továbbra sem jó. Karburátor jó mert ahhoz nem nyúltam tuti tiszta. Arra gondoltam hogy fars levegőt szív valahol. aztán mindenhol eltömítettem rendesen ahol szívhat. Továbbra sem jó. Valakinek valami ötlet még?
NE haragudj, de igazuk van :)
Én is szeretem az MZ-t meg a jól beállított kétütemű szagát, meg azért használom mert jóval olcsóbb mintha az SR-t lopnák el a ház elől, de ahogy engem nem lehet meggyőzni arról hogy a dohányzás jó dolog, így én sem akarok mást meggyőzni arról, hogy a 2T jó :D
Azok akik pedig zsigeri gyűlöletből mondják a baromságot a 2T-re azzal meg amúgy sem fogok vitatkozni.
Tudod: Ne etesd a trollokat! :)
Eldeformálódhatott, egy görgő keresztbefordult, és ott túlmelegedett, aztán így tovább, és reccs.
http://totalbike.hu/hirek/2010/07/01/megolik_a_ketutemueket/
Gyertek 2T-t védeni.
Pedig volt benne olaj, 1:40 arányban. Meg még Fimol 2t is. Sztem inkább a kopástól lehetett.
Olajhiány esetén először az alukosár kenődik szét sivítva, a többi ennek következménye.
Engem érdekel!! Majd tedd fel ide ha kész lesz.
1 7e írtam, hogy beállt a kis TSem főtengelye, méghozzá a hajtókar csapágy. Tegnap teljesen szétszedtem, szétpréseltem a főtengelyt is (15t kellett hozzá!!). A görgők - vagyis ami megmaradt belőlük - leginkább forgácsra hasonlítanak. A kosárból semmi nem maradt - lehet hogy szétszállt a kosár és emiatt állt be a motor? A hézagolók megvannak, viszonylag jó állapotban. A csapszeg és a hajtókar furata is "jól" néz ki... :) Fotóztam is, de azt tervezem, hogy írok egy cikket az egészről, talán érdekel Titeket is, hogyan újítom fel a főtengelyt, na, majd abba belekerül minden lényeges.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|