hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 04. vasárnap 
Mónika, Flórián

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Perko
válasz erre | email2011-04-03 18:06:10
Sziasztok! Keresek ETZ 251-hez tankot, aki tud egyről kérem szóljon. Köszi.
sorszám: 41815 (127162)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-04-03 13:15:11
Akkor jól sejtettem :D De legalább jó indok volt nekem hogy lementsem a fontos leveleim onnan :D
sorszám: 41814 (127146)
(előzmény: zsakfos, 2011-04-01 23:13:04)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2011-04-02 10:32:46
Így jár aki munkamániás:)
sorszám: 41813 (127127)
(előzmény: Keri, 2011-04-02 08:45:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-04-02 08:45:19
Én hogy kimaradtam ebből az árilisi marhaságokból, se TV, se rádió, se internet, pakoltam a műhelyembe másnap meg már semmi meglepő nem történik :)
sorszám: 41812 (127123)
(előzmény: zsakfos, 2011-04-01 23:13:04)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2011-04-01 23:13:04
Még szép hogy tréfa.Majd pont azért költöztették át pár hete az egész oldalt másik szerverre hogy aztán most megszűnjön?
Mindenesetre először én is megrémültem,beismerem,de aztán eszembe jutott hogy április 1-je van.
sorszám: 41811 (127121)
(előzmény: sunbim, 2011-04-01 22:36:49)

 
 
sunbim
válasz erre | email2011-04-01 22:36:49
Logikailag Áprilisi tréfa! Ha így lenne,hogy a megszűnés veszélye fenyeget, biztosan nem Április 1.-én jelentenék be! ;)
sorszám: 41810 (127118)
(előzmény: VGGábor, 2011-04-01 21:54:11)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-04-01 21:54:11
Valaki válaszolna? Am az MZklub megszűnése most csak áprilisi tréfa vagy komoly?
sorszám: 41809 (127117)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-03-29 23:18:59
Na a váltó összerakást megoldottam, nem is bonyolult :)
Azt mondja már meg valaki hogy a váltóban lévő állítócsavar hogy van jól beállítva.
sorszám: 41808 (127063)
(előzmény: VGGábor, 2011-03-28 22:57:58)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-03-28 22:57:58
Ja pontosan ez a bajom. A hézagló eddigis volt, ugy tűnik mintha a távtartó szorítaná be a csapágyat. A betonegyes baja viszont megvan lehet, a kuplungcsapágy mozgott, amikor kijjebbjött sztem akkor szorította be az egyest, mikor felváltottam akkor meg ugye a 2es fogaskereke tudott forogni. Vehetem a csapágyakat...
Ha valaki tudna jó praktikát mondani a váltó összerakásához azt megköszönném.
(ja és az állítócsavar a váltóban az pontosan hogy állítható be)
sorszám: 41807 (127051)
(előzmény: Árpád, 2011-03-28 20:15:36)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-03-28 20:15:36
Jól értettelek, hogy ha ráhúzod a kis lánckerék anyáját, akkor szorul a csapágyban lévő fogaskerék akkor is ha nincs beledugva a tengely?
Mert ha igen, az gyanús. Akkor szerintem rossz helyen van a hézagoló. Látni kellene a pontos kialakítást. Nem olyan e valamelyik a fogaskerék vagy a lánckerék közül hogy távtartó nélkül beleér a csapágyba. Gondolom azt látnád ha a fogaskerék a blokkon feküdne fel.
Nem tudom, csapágyat cseréltél e. Néha fura dolgokat tud művelni az, ha porvédő kerül oda, ahol eddig nem volt. Például ha fordítva teszed be a csapágyat, vagy porvédőset használsz porvédő nélküli helyére. De ez mint mondtam a fogas vagy a lánckerék talpától függ.
Illetve akkor is szorulhat, ha ferdén van bent valamiért a csapágy. De az nehezen előállítható hiba.
sorszám: 41806 (127047)
(előzmény: VGGábor, 2011-03-28 19:43:40)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-03-28 19:47:26
Léptetővillát nem bántottam, én üresben szoktam szét meg összerakni, a kapcsolótengely már csak a rugó miatt is félrecsúszik, azt figyelem mindig. Hézagoló tudtommal meg nincs a váltóműben olyan helyen ahonnan ki tudna esni, csak a simeringházban van egy, de az ott is volt.
sorszám: 41805 (127045)
(előzmény: Keri, 2011-03-28 14:05:43)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-03-28 19:43:40
Jól értetted maximálisan, ma ugy raktam össze, hogy a csapágyba toltam bele a fogaskereket, az üres valamilyen szinten igy is szorult, meg a fokozatok közül az egyes az beton, többit beveszi simán. egy végigzongorázás után ma az egyest is vette. Ahogy haverom fogalmazott, van benne vészfék fokozat... baromijó :D
Ma simeringházat se raktam rá hátha az szorul de nem. Még megpróbálom zsírozni a tegely végét, vagy nemtom, cserélni a csapágyat, bár az normálisan forog..
Meg ugy is próbáltam h a fogaskereket lefogattam a lánckerékkel a másik oldalt (hátha összeütéskor beljebbcsuszott és azért szorul, itt simeringházzal még), igen ám de amint picit meghúztam az anyát, azonnal szorult, pedig akkor még össze se volt rakva. Létezik hogy a hézagoló acélgyűrű fogja meg a csapágyat?
sorszám: 41804 (127044)
(előzmény: Árpád, 2011-03-28 16:38:08)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-03-28 16:38:08
Ha jól értettelek benneteket, akkor ez olyan mint a jawáé. A szekunder meghajtó fogaskerékhez tartozó csoporttengely két darabból áll. Az utolsó fogskerék a jobb félben lévő csapágyba van beletolva, a csoporttengely maradéka pedig a fogaskerékbe megy bele amikor összerakja az ember. Elég fura találmány.
Ha ilyen, akkor valszeg a ts-nél is igaz ami a jawánál. Mindenképp a fogaskereket kell beletenni csapágyba összerakás előtt, mert megszorulhat a csapágyba tolás közben féluton. Sőt ha jó a fogaskerék, akkor biztosan megszorul. A tengely a fogaskerékbe könnyebben megy bele. Egy darabig én is szórakoztam ezzel. Jawánál nem egyformán szeret szétesni a rendszer összerakás közben. Nézzétek meg, ha a Ts tényleg úgy műkszik ahogy gondolom, akkor lehet hogy ott is van olyan fokozat amiben könnyebb összerakni.
sorszám: 41803 (127041)
(előzmény: Keri, 2011-03-28 14:05:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-03-28 14:05:43
Na ezzel én is nőgyógyászkodtam, mert valami mindig szétakad benne.

Ugye arra kell figyelni, hogy a léptetővillák a helyükön maradjanak, illetve a tengely is félrecsúszik előszeretettel.

Nem vagyok benne biztos, mert rég volt, de mintha az utolsó fogaskereket a jobb félben hagytam volna, a többit meg belepakoltam a bal felébe és ha nem eszik szét összerakáskor akkor jó.

Esetleg még egy rossz helyre került hézagoló is tud szorulni.
sorszám: 41802 (127039)
(előzmény: VGGábor, 2011-03-27 23:36:01)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-03-27 23:36:01
Kis segitség kéne, ma már másodjára raktam össze a blokkot, de szét kellett szedni mert megszorult a váltó. Az üres nem akar külön forogni a kuplungtengelytől, meg az 1est beveszi de mozdulni nem mozdul... Mitől lehet? KisTSnél létezhet olyan h a 4. fokozat fogaskerekét ha nem a jobb blokkfélen a csapágyba, hanem a tengelyvégre teszem összerakáskor, akkor beszorítja magát? Ja és a főtengely is faszán forog... Előző összerakásaim alatt nem volt ilyen bajom még...
sorszám: 41801 (127027)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-03-27 18:51:06
Na ja, Univerzálisnak árulják, de ez csak annyit jelent, hogy semmire sem passzol.
Nekem a 250es ETZ-n úgy van fent hogy fúrtam két lukat a vázra a rugóstag rögzítés mellé, ide került a tartó vége. A tartó rácsos része pont rá ér a kapaszkodóra felül. azt is átfúrtam két helyen, ott van a második pár rögzítési pont. Ha minden igaz és jól emlékszem a tartót sem szerelhettem össze normálisan, mert akkor túl széles lett volna, köztes darab kellett volna a vázhoz. Az oldalak a rácsos rész peremére nem kívülről vannak csavarozva, hanem belülről. De sikerült a dolog, három éve tart,pedig néha terhelem is.
Szerintem ahány fent van a tartókból, annyi féle módon vannak erősitve.
Hasznos találmány, edzi az ember leleményességét, növeli a statikai tervezési képességet. Szerintem ha valaki feltesz egy ilyent önállóan, egy lépést minimum tett a tökéletesedés felé. :D
sorszám: 41800 (127020)
(előzmény: kupi, 2011-03-27 18:17:28)

 
 
kupi
válasz erre | email2011-03-27 18:17:28
Kössz a gyors válasz!
Akkor végülis csak a fantázia szab határt a rögzítésnek. Az enyémen egy rúdanyag bedugva és a bilincsel rögzítve a váz csövébe.A rúd végére egy kis laposvas van hegesztve, az két helyen átfuva, távtartóval összehúzva 2 csavarral ott ahol az oldalrács(a kis paralelogramma) van rögzítve a nagy oldalsó részhez.
Ez elég stabil, nincs is gond vele csak így párhuzamos a vázzal és ezért a kiputartót meg kellet hajlítanom(meg egy kicsit megtoldani).
Végülis akkor ez majdnem ugyanaz mintha a kapaszkodóhoz rögzítem nem?
Mégegyszer kössz!
Csáó!
sorszám: 41799 (127019)
(előzmény: RR_ZOZY, 2011-03-27 12:49:30)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2011-03-27 12:49:30
Hali!

Én úgy oldottam meg, hogy kifúrtam az öntvényt középen, ott ahol "közösítve" fel lehet csavarozni a marévas vázhoz csatlakozással. 6 éven át nem is volt vele gond, pedig terheltem alaposan. Aztán eljött 2010 júliusa, az erdélyi túra, ahol bizony eleget kapott az útnak nem nevezhető helyeken és az off road részeken pl. mire felmotoroztunk a Madarasi Hargitára. Lényeg hogy eltört a furattal meggyengített részen.
Kolléga ezután meghegesztette, én pedig más módon oldottam meg a hátsó rögzítést:

A platni alatt beraktem egy M16 menetes szárat, alul a hátsólámpa kereszttartóját fúrtam ki, és mindkét oldalon rugósalátét+önzáró anya. Szépen be lehet szintezni vele a megfelelő pozíciót. Bár szinte felesleges, de még a majrévasnál oldalanként 1-1db awab bilincset is feltettem biztonságként.

Üdv:
Zozy
sorszám: 41798 (127010)
(előzmény: kupi, 2011-03-27 11:38:29)

 
 
kupi
válasz erre | email2011-03-27 11:38:29
Szevasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a krauzer hogy van felfogatva hátul az ülés végénél?Nézegettem de nem találok sehol képet amin kivehető lenne.
Bár felraktam a sajátomra de módosítani kellett a kipu tartóját mert összeértek.
Ha esetleg tudnátok linkelni egy képet vagy csak elmagyarázni azt megköszönném.
Ja, még egy kérdés annó lehetett ezt gyárilag rendelni a motorhoz vagy csak később kezdték el gyártani őket?
Előre is kössz!
Csáó!
sorszám: 41797 (127007)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-03-27 10:45:50
Gyárilag nem is, de lehet kapni.
sorszám: 41796 (127006)
(előzmény: VGGábor, 2011-03-26 23:17:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-03-27 10:43:10
Előttem szólók elmondták a lényeget.
Karbihangolás és áttétel cserélgetés.
Én személy szerint reszeltem magamnak súbertűt mert nem voltam elégedett a boltival, és lánckerékből is van egy sorozatom.

Ezen felül az előgyújtást is növeld a gyári tűrés maximumára. Ha ettől elkezd kopogni, vagy csörögni, vegyél vissza belőle, de nem szokott gond lenni, csak a végsebességre van jótékony hatással egy jól beállított gyújtás.

Ja és az elkokszolódott kipufogó is lefoghatja a motor teljesítményét.

Amikor megvettem a TS-t 40km/h volt a végsebessége a motornak. Ezért is kaptam meg nagyon olcsón. Cseréltem rajta kipufogót és felébredtek a szunnyadó lovacskák.
sorszám: 41795 (127005)
(előzmény: HUNpusi, 2011-03-26 09:52:42)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-03-26 23:17:50
Nem is tudtam h szereltek ETZket 14es lánckerékkel is... TSnél legalábbis tudtommal csak 15-16 volt, én a 150es hengerhez vettem egy 16ost...
sorszám: 41794 (127002)
(előzmény: szsrobert, 2011-03-26 21:22:17)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2011-03-26 21:22:17
125-ös 16-ossal lejtőn, hátszélben pörög ki. 150-esre 16-15, 125-re 15-14-es kislánckerék szokott jó lenni.
sorszám: 41793 (126999)
(előzmény: HUNpusi, 2011-03-26 09:52:42)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-03-26 19:36:03
Ha nem pörög ki akkor nem árt megnézni a subertűt, hátha kopott. Nekem a simóm amióta kicseréltem megy mint a meszes 3.ba is, de egyik haver ETZjén meg ugyanilyen baj miatt volt iszonyatos a fogyasztás...
sorszám: 41792 (126992)
(előzmény: HUNpusi, 2011-03-26 09:52:42)

 
 
HUNpusi
válasz erre | email2011-03-26 09:52:42
Üdvözlet Mindenkinek!

Újra írok, most üzemeltetési kérdésem lenne. Van ugye a kis 125ccm-es MZ ETZ-m. Az 5. fokozatba 80 a végsebesség, 4. be 90. Értem ezt úgy, hogy nyélgázon vagyok, és ennyit meg a motor. Tehát 5. be jóval kevesebb fordulaton megy a motor, de nem tud kipörögni. Én úgy hallottam, hogy az összes kis ETZ ilyen. Ez igaz? 16 os lánckerekem van elöl, ezt tervezem lecserélni egy 15 ösre, hogy legyen már kihasználva az 5. sebesség is.

Válaszaitokat előre is köszönöm!
sorszám: 41791 (126981)

 
 
Pápics
válasz erre | email2011-03-25 19:34:34
Üdv Mindenki!
Kérdezném, hogy a kis ts kuplungját kell hézagolni? Tengely irányában kb: 0.5-1 mm holtjátéka van. Jó ez így, vagy hézagolni kell? Ha kell hogyan?
sorszám: 41790 (126971)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-03-25 09:54:07
Nem mindegyik bimetálosnak kell sípolnia azt hiszem. Ugyanis mintha lenne olyan amiben a fűtőszál és a kapcsoló rész párhuzamosan van kötve. Hidegen a kapcsoló nyitva van, ha felmelegíti a fémet az átfolyó áram, zár a kapcsoló. Ha pedig zár a kapcsoló, rövidre zárja a fűtőszálat, az emiatt hűlni kezd, a fém vele együtt. Ha eléggé kihűlnek, megint nyit a kapcsoló. Ez így váltakozik amíg az index kapcsoló zárva van és az izzókon keresztül tud áram folyni.
Ha az indexrelé kapcsolója nyitva van, kevés az áram ahozz hogy az izzók világítsanak. Ha ez a kapcsoló zár, az izzók világítanak.
Ha szakadás mérővel méred, a műszertől függően előfordul hogy a fűtőszál ellenállását túl nagynak találja, szakadásnak veszi. Pedig hidegen a fűtőszálon folyik az áran, mint írtam.
Az ilyen idexrelélénél előfordul hogy nagyobb terhelésre méretezték, a te izzóidon kevés áram folyik ahhoz hogy felmelegedjen elléggé a bimetál. Tehát ebben az esetben nem villannak fel az izzók.
De más szerkezetű, relével kiegészített bimetál belsejű indexrelékkel is találkoztam olyanokkal hogy csökkent akufesznél, zúl kicsi áramnál nem működtek.
Mindenestre próbáld ki hogy járó motornál, 3000 fordulatbál kigyulladbak e az indexek.Ha már járatod a motort mérj rá a feszültségre az indexrelén. jó lenne, ha legalább 14 voltot tudnál ott mérni. Ha kicsi ott a fesz, mérj rá az aksira, még mindig háromezres fordulatnál. 14.4 voltnak kell lennie. Hogy tudjál mérni, keresd meg a gázmarkolatin a visszaforgást fékező csavart. MZken van ilyen. a gázmarkolat bowdenházának az alján, ha minden igaz.Beállíthatod úgy hogy tudjon forogni, de magától ne.
Ha az aksin nincs ennyi feszültség, a töltésed rossz. Ha a relén nincs csak meg, egyik lábon sem, akkor valahol rossz a vezetékezés, Ha ott megvan még a fesz, mérj rá ügyesen az index kapcsolóra. Ha ott is rendben van minden, akkor állítsd le a motort és mérj ellenállást az indexkapcsoló és az indexlámpa. az indexlámpa és a föld között, illetve ha tudsz, minden eddig említett pont között, azaz ellenőrizd a vezetékezést műszerrel is. Ehhez hosszú mérőzsinor és és egy segítő kellhet, mert a karod esetleg rövid. :D
sorszám: 41789 (126963)
(előzmény: Celeborn, 2011-03-25 09:12:52)

 
 
Celeborn
válasz erre | email2011-03-25 09:12:52
Köszönöm válaszod. Ez esetben viszem vissza a relét, mert sehogy sem működik... Ráadásul multiméterrel is megnéztem (szakadásvizsgálat módban) és nem nagyon akar sípolni. A régivel sípol.
sorszám: 41788 (126962)
(előzmény: Árpád, 2011-03-25 08:29:53)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-03-25 08:29:53
Az indexrelé ha bimetálos azaz régi tipusú, nem elektronikus, akkor tökmindegy hogy van bekötve. Illetve van három lábú is, ott a harmadik lábra megy a visszajelző. De kétlábúnál tök mindegy.

Az olajtéma:
Vigyázz némelyik furat nem zsákfurat a generátor oldalon, hanem átmegy a váltórészhez! . Ezekben a lukakban eredetileg kemény műanyag vagy bakelit dugó van, ami idővel kilazul. Akkor szépen szivárog ott az olaj. Ha egyáltalán nincs benne dugó, akkor nem szivárog, hanem folyik.
Legalábbis nagyon ilyen emlékeim vannak.Mintha az első ETZ-m pont emiatt folyt volna amikor megvettem. Úgy emlékszem erről magyarázott a szerelő. De ez vagy tíz éve volt...
sorszám: 41787 (126960)
(előzmény: Celeborn, 2011-03-25 07:51:19)

 
 
Celeborn
válasz erre | email2011-03-25 07:54:36
Ja és nem tudom, hogy ez számít-e, és lehet, hogy hülyeséget is beszélek (akkor bocs), de az az olaj ami a kuplung fedél alól folyt a múltkor, sötét volt, viszont az ami a motor alatt gyűlik tócsába, ill. ami az üresjelző gomba környékén is gyűlik, az tiszta, világos sárga. Ebből lehet esetleg következtetni valamire?
sorszám: 41786 (126959)

 
 
Celeborn
válasz erre | email2011-03-25 07:51:19
Halihó!
Vettem új indexrelét, de szerencsére ezen mások a jelölések, mint a régin. Ugyanígy jártam anno a feszültségszabályozóval is, de ahhoz legalább találtam rajzot ami alapján kitalálhattam, hogy mit hova kell dugni. De ehhez nem. A régin van egy 14-es és egy 54-es számú láb, az újon meg van egy L és egy X. Akkor most melyik új láb melyik réginek felel meg?

Egyébként az olajfolyással még nem jutottam előbbre. hétvégén ugyebár kitöröltem a jobb dekni belsejét, azóta nem is használtam a motort (mivel nincs töltés), tegnap szétszedtem újra, és mindenhol olajos volt... Még az üresjelző gomba hernyócsavarja is... Emellett a gomba mellett van egy kis zsákfurat vagy mi, abban is állt az olaj. Na oda honnan kerülhet? Viszont ami érdekes, hogy a kuplung fedél alatt egy csöpp olaj sem volt, pedig a múltkor onnan folyt rendesen, és akkor nem is töröltem ki. Biztos jöttek az UFO-k és elvitték belőle az olajat. :)
sorszám: 41785 (126958)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-03-24 18:09:07
Az én TSem bronzpersellyel megy, de Repsollal nem fogok 1:40 alá mennni az fix.. inkább bontott főtengely ha egyszer szétmegy...
sorszám: 41784 (126952)
(előzmény: Árpád, 2011-03-24 10:44:59)

 
 
Pápics
válasz erre | email2011-03-24 13:57:48
Kösz a választ. Akkor sajnos marad a kínlódás. Lehet hogy ahogy romlik a hallásom már kevésbé fog zavarni. Csak az a szomorú, hogy 30 évvel ezelőtt még lehetett jó anyagból cuccot kapni, most pedig a nagy része gagyi. Pedig állítólag a technika fejlődik.
sorszám: 41783 (126948)
(előzmény: Keri, 2011-03-24 09:31:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-03-24 12:44:05
Igen. Biztosan nincs tűgörgős persely amit bele lehetne rakni.

Anyagfelhordás kíválóan működik a Hondámon. Meg nem mondtad volna hogy az nem saját anyaga a főtengelynek.
sorszám: 41782 (126946)
(előzmény: Árpád, 2011-03-24 12:33:29)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-03-24 12:33:29
Biztos hogy nem lehet tűgörgőhöz perselyezni? Nagyon vékony perselyek is vannak.Az más kérdés, ha az ovalitás nem kopás, hanem anyag nyúlás miatt van. Akkor a körkörösítés nem fér el.
Valamit ki kellene találni, mert lassan elfogynak a jó bontott cuccok, az utángyártottak pedig továbbra is gagyik általában.

Az anyag felhordással eddig rosszak a tapasztalataim. Szivacsos volt mind amivel találkoztam. Persze én külön eset vagyok, minden negatívum engem talál meg. :D
sorszám: 41781 (126945)
(előzmény: Keri, 2011-03-24 11:36:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-03-24 11:38:41
Azt lehet, hogy plazmaszórással, vagy szikraforgácsolással anyagot visznek a futófelületre, cementálják, vagy nitrálják, vagy mitudomén mint csinálnak, majd visszaköszörülik méretre. Ez elég jó megoldás de ez is többe kerül mint a TS-em :D
sorszám: 41780 (126943)
(előzmény: Árpád, 2011-03-24 10:44:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-03-24 11:36:47
Bronzpersellyel természetesen meg lehet oldani, szokták is, de a franc sem akar 1/30-as keverékkel járni.
Tűgörgőhöz meg nem lehet perselyezni, mert ahhoz vékony az anyag.
sorszám: 41779 (126942)
(előzmény: Árpád, 2011-03-24 10:44:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-03-24 11:35:16
Azért egy vaslemezt kifúrni egyszerűbb volt, és nem akarom hogy le tudja szedni a rendőr :))))
sorszám: 41778 (126940)
(előzmény: Árpád, 2011-03-24 10:37:15)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-03-24 10:44:59
Szerintem a felső szemnél lehet segíteni a kopáson úgy hogy kerekre munkáljuk a likat, majd megfelelő perselyt préselünk bele melegen.Az alsó rész is megoldható talán valami persely szerűséggel.
A TS hajtókarok eleinte mintha bronz perselyesek lettek volna. Azokban sem lehet perselyt cserélni csörgés esetén?
De nem is tudom, nem vagyok gépész.
sorszám: 41777 (126939)
(előzmény: Keri, 2011-03-24 09:31:31)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-03-24 10:37:15
Üvegszálas lapban nem gondolkodtál még megfelelő csavarozott felfogató fülekkel? Mintha láttam volna megfelelő füleket a barkácsboltban, talán üveglapok tartásához találták ki. Ha ki gumizod őket akkor csörögni sem fog a tábla.
Akkor a rendőr is le tudja majd szedni. :D
sorszám: 41776 (126938)
(előzmény: Keri, 2011-03-24 07:43:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-03-24 09:31:31
És ETZ-hez kapsz jó hajtókart? :) mert én nem kaptam.
sorszám: 41775 (126936)
(előzmény: Pápics, 2011-03-24 08:38:14)

 
 
Pápics
válasz erre | email2011-03-24 08:38:14
A hajtókar hossza egyezik, csak az alsó csap erősebb, és szélesebb. Arra gondoltam, hogy gépműhelyben a ts sonkák csapjának furatát hozzáilleszteni az erősebb csaphoz, és kiszedni belőle, hogy elférjen a szélesebb alsó csap.
sorszám: 41774 (126934)
(előzmény: Keri, 2011-03-24 07:39:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-03-24 07:43:50
Apropó rendszámtábla.
Miután többször elhagytam, a jó kis törékeny műanyagos tartóknak köszönhetően, megoldottam, hogy többet ne hagyjam el, és még olyan ormótlan nagy se legyen.

Egy 2mm vastag horganyzott acéllapból vágtam kb. tábla méretű lapot, azt felcsavaroztam és erre szilikongumi ragasztóval a teljes felületén felragasztottam a táblát.

Azóta nem csörög és atombombával sem lehet eltávolítani, bár kicsit farnehéz lett a motor :D
sorszám: 41773 (126931)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-03-24 07:39:04
Erre azért ne vegyél mérget, hogy jobban tudom :))

De párszor már volt téma és mindig az lett a vége, hogy nem lehet kicserélni, csak súlyos reszelgetések árán.

Ha jól emlékszem, bele lehet tenni az ETZ főtengelyt a TS-be, de a tengelyvégek tuti nem egyeznek, és bár a löket egyezik, de a hajtókar hossza is más.
ETZ és TS dugattyút fel lehet cserélni, tehát ez nem lenne gond.

Egyébként nem lenne vészes gyártani főtengelyt, (egy átlag TS árából meg is lenne) csak a hajtókar a problémás, mert az MZ hajtókar nem egyezik semmivel, pedig egy rendes Japán hajtókarral csoda lenne ez a masina.

Én eddig bontott hajtókarokat használtam, de már elfogyott, a mostani is majd fél mm kottyanással jár, de furcsamód nem csörög kifejezetten.
Jó persze azért észre lehet venni a hangjában, de amire többen panaszkodnak csörgés olyan nincs.

Olyat a karburátorom csinál, meg a rendszámtáblám :)
sorszám: 41772 (126930)
(előzmény: VGGábor, 2011-03-23 23:38:57)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-03-23 23:38:57
TSnek csörgőshangja van teccik nemteccik... Am elvileg lehet meg lehetne csinálni, ha a lökethossz egyezik... bár Keri kolléga sztem jobban tudja...
sorszám: 41771 (126928)
(előzmény: Pápics, 2011-03-23 17:38:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-03-23 21:54:02
Nem cserélhető.
sorszám: 41770 (126927)
(előzmény: Pápics, 2011-03-23 17:38:03)

 
 
Pápics
válasz erre | email2011-03-23 17:38:03
Kérdésem lenne hozzátok! A ts és etz 150 főtengely cserélhető egymással? A hajtókarok hossza ugyanolyan, csak az etz alsó csapja erősebb. Ha nem cserélhető, gépműhelyben a ts átalakítható etz hajtókarral? Unom hogy 5000 km után hajtókart kell cserélnem, mert olyan hangja van mint egy betonkeverőnek.
sorszám: 41769 (126919)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-03-22 13:55:26
Én mondom, az aksi mögé akarom feltenni, de a középső bordák miatt kilógna. A szélső bordákat még el tom hajlitani de nem az öszeset, meg sztem a bal fedél alatt több levegőt kapna, mint a szerszámosban (arról nem beszélve hogy megmarad a hely)
sorszám: 41768 (126916)
(előzmény: Árpád, 2011-03-21 08:26:03)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-03-21 08:54:36
Én mondom, az aksi mögé akarom feltenni, de a középső bordák miatt kilógna. A szélső bordákat még el tom hajlitani de nem az öszeset, meg sztem a bal fedél alatt több levegőt kapna, mint a szerszámosban (arról nem beszélve hogy megmarad a hely)
sorszám: 41767 (126910)
(előzmény: Árpád, 2011-03-21 08:26:03)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-03-21 08:26:03
Azért jól szellőző helyre tedd, mert ha nem volt elég nagy a borda és te még kurtítod is, túlmelegedhet. Főleg amikor rajta felejted a gyújtást.
Amúgy a megszakítóra épülő elektronikus gyújtás egy időben nekem is rokonszenves volt. A szikra erőssége akkora mint a teljesen elektronikus cuccoké, de nem kell jeladót fabrikálni. A megszakítón kisebb áram folyik mint eredetileg. Ezért ritkábban kell gyújtást állítani. Az MZ megszakítók elég jók. Általában. Aztán belefutottam pár nagyon vacak utángyártottba, ezért tettem le a dologról.
sorszám: 41766 (126909)
(elözmény: VGGábor, 2011-03-20 22:00:43)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu